Κινηματογραφικά ζευγάρια που έγραψαν ιστορία (Μέρος VI: Ευρωπαϊκός κινηματογράφος)

 Φίλες και φίλοι του Cinefil. Ήδη τρέχει ο Ιούνης και το καλοκαιράκι μάς κλείνει διακριτικά το μάτι. Όλα θέλουν να πάρουν μια διαφορετική διάθεση, πιο ξέγνοιαστη, πιο ανάλαφρη. Το σινεμά είναι μια μοναδική συντροφιά στο καλοκαίρι, το ξέρετε δα. Έτσι, εδώ, συνεχίζω το όμορφο νοσταλγικό μας ταξίδι στα κινηματογραφικά εκείνα ζευγάρια, που έγραψαν τη δική τους ιστορία στη μεγάλη οθόνη.


Ας θυμηθούμε τι έχουμε δει ως τώρα:

Μέρος 1ο  Κλασικό Χόλιγουντ

Μέρος 2ο Κλασικό Χόλιγουντ

Μέρος 3ο Σύγχρονο Χόλιγουντ

Μέρος 4ο Κλασσικό Ευρωπαϊκό σινεμά
 
 
Πάμε λοιπόν να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στα πιο σύγχρονα χρόνια του σινεμά στη γηραιά ήπειρο, για να ξεχωρίσουμε κάποια ακόμα λαμπερά ερμηνευτικά ζευγάρια.
 
1973  "ΜΕΤΑ τα ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ"
(DON'T LOOK NOW)
 
Ο Nicolas Roeg, σκηνοθετεί το μεταφυσικό θρίλερ της Δάφνης ντυ Μοριέ "Don't look now"
 
JULIE CHRISTIE & DONALD SUTHERLAND
στους ρόλους της Julie & John Baxter
 

 Ένα υπέροχο και πολύ δυνατό δραματικό θρίλερ μυστηρίου, από αυτά που η εμπνευσμένη πένα της μεγάλης συγγραφέα Δάφνης ντυ Μοριέ έχει δημιουργήσει. Έρχεται στη μεγάλη οθόνη από έναν εξαίρετο σκηνοθέτη και ένα ερμηνευτικό ζευγάρι, που στην κυριολεξία αποθεώνει και απογειώνει το θέμα του.
 
Το νεαρό ζευγάρι της Λώρα και του Τζων Μπάξτερ, θα βιώσει τον τραγικό θάνατο της νεαρής κόρης τους, η οποία θα πνιγεί στα νερά μιας λίμνης. Κάποια στιγμή το ζευγάρι θα κάνει ένα ταξίδι στη Βενετία, προσπαθώντας να ξεπεράσει τις πάντα επώδυνες και βασανιστικές επιρροές αυτού του θανάτου.
 
Εκεί θα συναντήσουν δύο αδελφές πολύ ξεχωριστές με ιδιαίτερη εμφάνιση και ιδιότητες, οι οποίες και θα τους προειδοποιήσουν ότι η νεκρή τους κόρη προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί τους για να τους προφυλάξει από έναν άμεσα επερχόμενο κίνδυνο.
 
Η ταινία είναι Αγγλο-Ιταλικής παραγωγής, με τον σκηνοθέτη να παρουσιάζει, πρωτοπόρα σχέδια και τεχνικές κινηματογραφικές τόσο στο μοντάζ όσο και στη σκηνοθεσία. Έχουμε άμεση χρήση της αναδρομής (flash back) όσο και συμβολισμών για να μπορέσει ο θεατής να νιώσει επερχόμενα πράγματα και να τα εξηγήσει.
 
Επίσης η ταινία διαπερνάται από έναν έντονο ερωτισμό, με την υπέροχη ερωτική σκηνή ανάμεσα στο ζευγάρι, που αφήνει εποχή για την τόλμη της. Σκηνή υπέροχου αισθησιασμού και  ερωτικής υμνωδίας.


H ερμηνεία της Τζούλι Κρίστι και του Ντόναλντ Σάδερλαντ, είναι υπέροχη και η ταινία μένει στην ιστορία ως ένα από τα πιο δυνατά θρίλερ του είδους. Μάλιστα θα αγαπηθεί ακόμα περισσότερο στο πέρασμα του χρόνου.

Το ζευγάρι των ηθοποιών ήταν υποψήφιοι για βραβεία ερμηνείας BAFTA, σε μια ταινία, που συγκινεί, καθηλώνει, τρομάζει και στη μεγάλη της επιτυχία, είναι αποφασιστική η συμβολή τους.
 
 
 
2011  "ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΩ"
(The skin I live in)
 
Σκηνοθεσία: PEDRO ALMODOVAR
 
ANTONIO BANDERAS-HELENA ANAYA
στους ρόλους των Robert Ledgard & Vera Cruz
 

Ερχόμαστε στη σύγχρονη εποχή και μάλιστα στον Ισπανικό κινηματογράφο, όπου θα συναντήσουμε το τρομερό παιδί του, το μεγάλο Pedro Almodovar. Διαλέγω μια λατρεμένη μου ταινία, ένα συγκλονιστικό θρίλερ, που ο ασύλληπτος νους του  θα μάς δώσει.

Ένα τεράστιο ζευγάρι αναδύεται από τη μεγάλη αυτήν ταινία. Ο Antonio Banderas θα συναντήσει την εξαίσια Helena Anaya για να μάς δώσουν την ερωτική και όχι μόνο, συνύπαρξη του καθηγητή της πλαστικής χειρουργικής με την νεαρή του ασθενή.


Το φιλμ πραγματεύεται τη σκοτεινή σχέση του γιατρού καθηγητή με μια νεαρή γυναίκα, η οποία βρίσκεται φυλακισμένη, παρά τη θέλησή της σε ένα δικό του παράνομο ιατρείο. Εκεί, ο καθηγητής, κάνει πάνω στο σώμα της διάφορα πειράματα με το δέρμα της.

Η πλοκή της ταινίας, θα μάς οδηγήσει, μέσα από συνεχή και μεγάλα flash back στην προσωπική ιστορία και των δύο πρωταγωνιστών, μια ιστορία, που κρύβει τρομερούς δαίμονες και ασύλληπτα σκοτάδια.


Η ερμηνεία των Banderas και Anaya, κινείται πραγματικά σε πολύ μεγάλα σταθερά, συγκροτώντας ένα ζευγάρι, που μένει αλησμόνητο στο σύγχρονο Ευρωπαϊκό σινεμά.

Οι δύο ηθοποιοί ήταν υποψήφιοι για τα βραβεία Goya, η Elena Anaya, μάλιστα το πήρε μαζί με το βραβείο των Ισπανών συγγραφέων, ήταν δε και υποψήφια και στο φεστιβάλ San Jordi όπως και στα βραβεία της Αμερικάνικης ακαδημίας ταινιών τρόμου και επιστημονικής φαντασίας. Εκεί δε ο Antonio Banderas πήρε ο ίδιος το βραβείο αντρικής ερμηνείας. 
Η ταινία γενικά αγαπήθηκε και τιμήθηκε σε όλα τα πλάτη του κόσμου τόσο στο σύνολό της όσο και για τις ερμηνείες του ζευγαριού της.


2001  "Η Δασκάλα του πιάνου"
(La pianiste)

Σκηνοθεσία: MICHAEL HANEKE

ISABELLE HUPPERT-BENOIT MAGIMEL
στους ρόλους της δασκάλας του πιάνου Erika Kohut και του συναδέλφου της Walter Klemmer


Ένας ακόμα μεγάλος κινηματογραφιστής, ο Αυστριακός Michael Haneke, θα μάς δώσει ένα συγκλονιστικό φιλμ, ένα μουσικό ερωτικό δράμα, δυνατό, υπερβατικό, μέσα από το οποίο θα αναδειχθεί το ζευγάρι μιας δασκάλας του πιάνου, την οποία ερμηνεύει η άφθαστη Isabelle Huppert και ο νεαρότερος συνάδελφός της, που τον ερμηνεύει ο εξαίρετος Benoit Magimel.

Η παραγωγή είναι τριεθνής: Γαλλία, Αυστρία και Γερμανία.
Στο φιλμ θα δούμε την ανύπαντρη και νευρωτική δασκάλα μουσικής Erika, η οποία ζει με την μητέρα της, να αναπτύσσει μια δυνατή, άναρχη, ιδιόρρυθμη και αυτοκαταστροφική ερωτική σχέση με τον νεαρό συνάδελφό της, Walter, έναν πολλά υποσχόμενο μηχανικό. Μια σχέση, που περνά ανοιχτά σε σαδομαζοχιστικά επίπεδα. Οι δυο τους θα συνυπάρξουν τόσο σε μουσικές στιγμές όσο και σε απόλυτα ιδιωτικές, όπου εκεί η Έρικα, θα βρεθεί αντιμέτωπη με τις σκοτεινές και ιδιαίτερες ερωτικές της καταβολές.


Η ερμηνεία των δύο πρωταγωνιστών είναι υπέροχη. Η μοναδική σε νευρωτικούς ρόλους Ιζαμπέλ Υπέρ αλλά και ο Μπενουά Ματζιμέλ, δίνουν ένα υπέροχο ζευγάρι σε δύσκολες καταστάσεις.

Οι ερμηνεία τους αγγίζει πολύ δύσκολα ερωτικά βιώματα και ψυχολογικούς καταναγκασμούς, που απαιτούν πολύ ψηλά επίπεδα ερμηνείας και ταύτισης με τους ρόλους, που θα υπηρετήσουν.


Η Ιζαμπέλ Υπέρ, τιμήθηκε με αρκετά βραβεία, για την ερμηνεία της, σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Ήταν και υποψήφια για τα Γαλλικά CESAR. Στις ΗΠΑ σάρωσε πάρα πολλά περιφερειακά πολιτειακά φεστιβάλ. Και φυσικά και οι δυο τους, ως ζευγάρι, θριάμβευσαν στο μεγάλο φεστιβάλ Καννών, όπου τιμήθηκαν με τα ψηλά βραβεία ερμηνείας. 


2012  "ΑΓΑΠΗ"
(AMOUR)

Σκηνοθεσία: MICHAEL HANEKE

JEAN LOUIS TRINTIGNANT-EMMANUELLE RIVA
στους ρόλους του Georges και της Anne
 

Συμπαραγωγή: Γαλλίας-Αυστρίας-Γερμανίας.
Για μια ακόμα φορά, ο διάσημος Michael Haneke, δημιουργεί ένα ακόμα υπέροχο δράμα. Εμπνευσμένος από τη δική του προσωπική ιστορία, θα μάς δώσει τη σχέση και τη βαθύτατη αγάπη ενός ξεχωριστού ζευγαριού.
 
Αυτή τη φορά δεν αναφερόμαστε στο νεανικό σφρίγος των δύο κεντρικών πρωταγωνιστών. Αυτή τη φορά, το κεντρικό μας ζευγάρι είναι δύο υπερήλικες. Η Αν με τον Ζώρζ, στα ογδόντα τους, ξωμάχοι μουσικοί, παντρεμένοι. Ζουν μαζί με μια δυνατή αγάπη πάντα να διέπει τη ζωή τους ακόμα και στη δύση της. Κάποια στιγμή, η Αν θα πάθει ένα σοβαρό εγκεφαλικό, που θα την οδηγήσει στην παράλυση. Ο Ζώρζ δεν θα δεχτεί τη μεταφορά της σε γηροκομείο και θα αναλάβει να σταθεί κοντά της με τη βοήθεια μιας νοσοκόμας. Στη συνέχεια θα διώξει και αυτήν, καθώς δεν φέρεται σωστά στη γυναίκα του και θα μείνει μόνος ως το τέλος. Ένα απροσδόκητο και ιδιαίτερα δραματικό φινάλε.
 

Δύο συγκλονιστικές ερμηνείες από δύο πολύ μεγάλα ονόματα του Ευρωπαϊκού σινεμά. Ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν, σε μια ακόμα συγκλονιστική του ερμηνεία στη δύση της τεράστιας καριέρας του και η Εμανουέλ Ριβά το ίδιο. 
Θα ερμηνεύσουν ένα ζευγάρι, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία και συνθέτοντας μια υπέροχη ταινία με τεράστια μηνύματα.
 

 Η ταινία λατρεύτηκε στα διεθνή φόρουμ κινηματογράφου σε όλον τον κόσμο και αγαπήθηκε και το συγκεκριμένο ζευγάρι ηθοποιών.

Η Εμανουέλ Ριβά ήταν η γηραιότερη υποψήφια για Όσκαρ γυναικείου ρόλου, στα 85 της χρόνια. Ήταν υποψήφια για πέντε Όσκαρ, τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα και πήρε Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας.
Η Εμανουέλ Ριβά τιμήθηκε με βραβείο BAFTA, με ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ, με βραβείο CESAR μαζί με τον Ζαν Λουί Τρεντινιάν. 
 

2013  "Η ΖΩΗ της ΑΝΤΕΛ"
(BLUE is the WARMEST COLOR)
 
Σκηνοθεσία: ABDELLATIF KECHICHE
 
LEA SEYDOUX-ADELE EXARCHOPOULOS
στους ρόλους της Emma και της Adele
 

Ο Τυνήσιος σκηνοθέτης, θα μάς δώσει μια ιδιαίτερη και εξαιρετικά τολμηρή συμπαραγωγή Γαλλίας-Ισπανίας και Βελγίου πάνω σε ένα τρυφερό θέμα, που αφορά τις σχέσεις δύο νεαρών κοριτσιών.
 
Το ζευγάρι της ταινίας του, κάνει τις δικές του ανατρεπτικές υπερβάσεις και συναντά τον ερωτισμό του, τα βήματά του, τις στιγμές του. Η Έμμα και η Αντέλ.
 
 
Η ταινία διαπραγματεύεται τη ζωή μιας νεαρής κοπέλας, της Αντέλ, η οποία αναζητά την ερωτική αλλά και συνάμα και την προσωπική της ταυτότητα. Όλα θα αλλάξουν, όταν μπει στη ζωή της η νεαρή ζωγράφος Έμμα. Γνώρισμα εξωτερικό της, τα γαλάζια της μαλλιά και η θέρμη που βγάζει. Με την τόλμη και αποφασιστικότητα της τελευταίας θα ζήσουν μαζί το δικό τους ταξίδι, τις δικές τους στιγμές, ελεύθερες και εκφραστικές.
 
Ο Kechiche δεν θα διστάσει να μάς δώσει όλη την ένταση της ερωτικής τους συνεύρεσης, ξεπερνώντας κατά πολύ αναστολές και δισταγμούς.
 

Η ταινία πήρε πολύ ψηλές διακρίσεις. Στο φεστιβάλ Καννών, το 2013, πήρε ομόφωνα, Χρυσό Φοίνικα. Το βραβείο απονεμήθηκε ταυτόχρονα και στον σκηνοθέτη και στις δύο πρωταγωνίστριες, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά. Οι δύο νεαρές ηθοποιοί βραβεύτηκαν για την ερμηνείας τους πρώτη φορά, ως γυναίκες από την εποχή της Jane Champion.
 
Η ταινία σάρωσε σε διεθνή βραβεία σε όλον τον κόσμο. Η αυθόρμητη, αισθαντική και ρεαλιστική ερμηνεία των δύο νεαρών γυναικών, αγαπήθηκε και καταξιώθηκε. Η Adele Exarchopoulos, τιμήθηκε επίσης με βραβείο San Jordi. Και οι δυο τους κέρδισαν τα Γαλλικά βραβεία CESAR για τις ερμηνείες τους. 
Ένα κινηματογραφικό ζευγάρι, που έμεινε ανεξίτηλο στο πέρασμα του σύγχρονου Ευρωπαϊκού σινεμά.
 
 
2021 "ΤΙΤΑΝΙΟ"
 
Σκηνοθεσία: JULIA DUCOURNEAU
 
VINCENT LINDON-AGATHE ROUSSELLE
στους ρόλους του Vincent και της Alexia
 

Κλείνω την αναφορά μου στο Ευρωπαϊκό σινεμά, με ένα ανατριχιαστικό φιλμ τρόμου-noir μια σκηνοθέτιδος, η οποία κάνει πάταγο στα τρέχοντα χρόνια.
Η Julia Ducourneau μάς δίνει μια απίστευτα σκοτεινή αλλά και συνάμα βαθύτατα ανθρώπινη ταινία, η οποία όντως απαιτεί πολλά κότσια να τη δει κανείς.
 
Θα μάς γνωρίσει την νεαρή Alexia, μια νεαρή κοπέλα με βαθύτατα σωματικά αλλά και ψυχολογικά τραύματα, στης οποίας τον εγκέφαλο μεταμφυτεύεται τιτάνιο όταν ήταν παιδί, μετά από ένα τροχαίο.
Η Alexia, ζει ως στριππερ σε μια μάντρα αυτοκινήτων, γίνεται σύμβολο αλλά συνάμα μετατρέπεται και σε μία, κατά συρροή δολοφόνο.
 
 

Το άλλο μέρος του ζευγαριού της ταινίας, θα το συναντήσουμε στο δεύτερο μέρος της, όπου είναι ο 62χρονος Vincent, κοντά στον οποίο, θα ζήσει η Alexia, κρύβοντας το φύλλο της, για να γλιτώσει την καταδίωξη. 
Τα πράγματα θα οξυνθούν κατακόρυφα όταν διαπιστώσει ότι είναι έγκυος.

Και τότε θα πάμε σε τρομακτικές αποκαλύψεις αλλά και μια συγκλονιστική σχέση, που θα βιώσουν μεταξύ τους.


Ο Vincent Lindon, δίνει ίσως την ερμηνείας της ζωής του. Μαζί του και η Agathe Rousselle, συγκροτώντας ένα ζευγάρι, που εξωτερικά τρομάζει, σοκάρει, αναστατώνει αλλά στα βάθη της καρδιάς τους μπορεί κάποιος να βρει το κύτταρο του φωτός και της βαθιάς ανθρωπιάς.

Και οι δυο τους πήραν τα βραβεία Lumiere στη Γαλλία. Στην Αγγλία, η ταινία διέπρεψε και βραβεύτηκε. Το ίδιο και σε πολιτειακά φεστιβάλ στις ΗΠΑ. 

Εδώ, φίλες και φίλοι, κλείνει και η επιλογή μου σε συγκεκριμένα μεγάλα ζευγάρια του Ευρωπαϊκού σινεμά. Σίγουρα, έχω αφήσει εκτός, δεκάδες τέτοια, όμως είναι αδύνατον να γίνει πλήρης παρουσίαση. Προσπάθησα να κάνω κάποιες επιλογές και από το προσωπικό μου ταινιολόγιο.
 

 Παράρτημα
 
Από την κατηγορία του Χόλιγουντ, έχω να προσθέσω κάποιες επιλογές ταινιών, που καθιέρωσαν ζευγάρια, που αγαπήθηκαν και έμειναν αλησμόνητα. Για πάμε να τα δούμε:
 
1987  "DIRTY DANCING"
 
Σκηνοθεσία: EMILE ARDOLINO
 
PATRICK SWAYZE-JENNIFER GREY
στους ρόλους του Johnny Castle και της Baby Houseman
 
Tι κραυγαλέα παράλειψη θα ήταν αν απουσίαζε αυτή η αγαπημένη ταινία διαχρονικά και τι άλλο; Μα το λατρεμένο αυτό ζευγάρι, που όλοι αγαπήσαμε και ταυτιστήκαμε στα όνειρά τους.
Το ρομαντικό μουσικό δράμα που έγραψε η Eleanor Bergstein και σκηνοθέτησε ο Emile Ardolino, μάς έδωσε το ζευγάρι του Patrick Swayze και της Jennifer Grey.
 
Ταινιά που μάς πάει στα 1963 εκεί όπου η 17χρονη Baby ταξιδεύει με την πλούσια οικογένειά της σε ένα θέρετρο στο βουνό Catskill. Εκεί, θα γνωριστεί με τον Johnny, εκπαιδευτή χορού στο θέρετρο.
 

Εκεί ένα απλό μάθημα χορού, ένα "βρώμικο" μάθημα χορού θα γεννήσει ένα μεγάλο έρωτα, ένα παθιασμένο δέσιμο των δύο νεαρών ανθρώπων. Και εκεί, σ' αυτή τη σχέση, θα στηθεί όλη η όμορφη αυτή ταινία που είναι γεμάτη συναισθήματα και υπέροχη μουσική και βέβαια χορό.
 
Οι δύο πρωταγωνιστές είναι υπέροχοι και μάς χαρίζουν ένα μοναδικό ζευγάρι στο σινεμά. Ένα ζευγάρι γεμάτο γλύκα, χάρη, ρυθμό σωμάτων και ψυχής. Λάμπουν από ζωή, θέληση, επικοινωνία.
 

Η ταινία διαπρέπει και παίρνει Όσκαρ για την εξαίρετη μουσική της. Το κεντρικό μας ζευγάρι είναι υποψήφιο για Χρυσή σφαίρα ΗΠΑ και μένει πάντα στις μνήμες μας ως μια γλυκιά συναισθηματική ρομαντική παρουσία, που δύσκολα θα ξεχάσουμε.
 
 
1987  "ΟΛΕΘΡΙΑ ΣΧΕΣΗ"
(Fatal Attraction)
 
Σκηνοθεσία:  ADRIAN LYNE
 
MICHAEL DOUGLAS-GLEN CLOSE
στους ρόλους του Dan Gallagher και της Alex Forrest
 

Την ίδια χρονιά, το Χόλιγουντ θα ταραχθεί από τη δημιουργία ενός ερωτικού θρίλερ, που προκάλεσε πάταγο και τεράστια επιτυχία καθώς έγινε η πιο εμπορική ταινία της χρονιάς.
Ο γνωστός στο είδος σκηνοθέτης Adrian Lyne, σκηνοθετεί για να φέρει στο "φως" ένα "κολασμένο" ερωτικό ζευγάρι.
Τον Νταν Γκάλαχερ, μεγαλοδικηγόρο παντρεμένο με την Μπεθ και ένα μικρό κορίτσι. Ένα Σαββατοκύριακο, που λείπει η γυναίκα με την κόρη του, ο Νταν θα γνωρίσει την Άλεξ, εκδότρια. Μαζί θα έχουν ένα παθιασμένο ερωτικό ηδονικό Σαββατοκύριακο. 
 

Και ενώ ο Νταν ξεκαθαρίζει στην Άλεξ ότι η σχέση τους τελειώνει μετά από αυτό το Σ/Κ, εκείνη ξεκινά να τον εκβιάζει συναισθηματικά. Η σχέση τους θα μετατραπεί σε μια κόλαση και μια ανοιχτή απειλή ευθέως κατά της ίδιας της ζωής και της οικογένειάς του.
 
Περιττό να γράψουμε νομίζω για την ερμηνεία του κεντρικού πρωταγωνιστικού διδύμου. Ο Douglas με τη Close, δίνουν μια αλησμόνητη ταυτότητα στους δύο χαρακτήρες, που γράφει ιστορία και μένει ανεξίτηλα χαραγμένη στις μνήμες μας.
 

Υποψήφια για Όσκαρ ερμηνείας και Χρυσή σφαίρα η Glenn Close. Βραβείο BAFTA ερμηνείας για τον Michael Douglas, υποψήφιοι και οι δύο για τα Ιταλικά David di Donatello.


1994  "ΛΕΟΝ"
(LEON)

Σκηνοθεσία: LUC BESSON

JEAN RENO-NATALIE PORTMAN
στους ρόλους των Leon & Mathilda


Ο Γάλλος διακεκριμένος σκηνοθέτης Luc Besson, σε μια Γαλλο-Αμερικάνικη μεγάλη παραγωγή, μάς δίνει ένα σκληρό και βίαιο αστυνομικό φιλμ, μέσα από την ένταση του οποίου, αναδύεται ένα υπέροχο ζευγάρι. Ιδιαίτερο και παράταιρο.
Ο Λεόν, ένας επαγγελματίας δολοφόνος και ένα νεαρό ανήλικο κορίτσι, η Ματθίλδη.

Και όπως σε κάθε κραυγαλέα αντίθεση, έτσι μέσα στην σκληρότητα του φιλμ θα ξεχωρίσει η τρυφερή σχέση, που αναπτύσσεται μεταξύ του κεντρικού πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Ο Λεόν θα γνωρίσει τη μικρή Ματθίλδη, στην Ν. Υόρκη, σε ένα τραγικό περιστατικό, όπου ένας διεφθαρμένος αστυνομικός με τους συνεργάτες του, θα δολοφονήσουν την οικογένεια της μικρής. Εκείνη θα βρει καταφύγιο στον Λεόν και εκείνος θα γίνει τα πάντα για αυτήν.


Για την ερμηνεία των δύο πρωταγωνιστών, μην περιμένετε συστάσεις. Ο Ζαν Ρενό είναι εκπληκτικός, πάντα άλλωστε είχε τη δική του ερμηνευτική ταυτότητα. Επιβλητικός, γοητευτικός, δυναμικός. Και η Νάταλι Πόρτμαν, στην αυγή της τεράστιας καριέρας της, εντυπωσιακή σε τόσο μικρή ηλικία.


Υποψήφιος για καλύτερη ερμηνεία ο Ζαν Ρενό στα Γαλλικά βραβεία CESAR. Πάρα πολλές οι βραβεύσεις για την νεαρή Νάταλι ως νεο-εμφανιζόμενη ηθοποιός.

Ένα ζευγάρι, που θυμόμαστε πάντα για τις αντιθέσεις τους αλλά και για τη δύναμη των αληθινών συναισθημάτων, που τούς έδεσε μέχρι τέλους.
 
Φίλες και φίλοι, αγαπημένοι και συνοδοιπόροι. Εδώ βάζω αυλαία στον ξένο κινηματογράφο και στα διάσημα ζευγάρια του. Θα μπορούσαμε να γράφουμε για μήνες με άπειρα αφιερώματα. Έκανα κάποιες επιλογές αντιπροσωπευτικές για να τα θυμηθούμε.
 
Και τώρα; Μα τώρα φυσικά Ελληνικός κινηματογράφος!
Τα δικά μας μεγάλα ζευγάρια. Και φυσικά θέλω τη συμμετοχή σας. Στα σχόλιά σας εδώ, μην ξεχάσετε να προσθέσετε και δικά σας ζευγάρια που αγαπήσατε και λατρέψατε για να τα παρουσιάσω στα αφιερώματα, που θα ακολουθήσουν.
 
Καλό καλοκαίρι!

Σχόλια

  1. Ένα ακόμα καλοδουλεμένο αφιέρωμα, σε ζευγάρια της 7ης Τέχνης, κυρίως από την Ευρώπη αυτή τη φορά. Και είναι γεγονός, ότι ο Ευρωπαϊκός κινηματογράφος ξεχωρίζει. Κυρίως για τη θεματολογία του και τη διαχείριση της. Γι΄ αυτό και ου αρέσει ιδιαιτέρως. Μπαίνει μια βαθιά στο θέμα, δεν αρέσκεται σε εύκολα κινηματογραφικά τρικ, δεν βιάζεται στην εξέλιξη της υπόθεσης. Κι αυτό εμένα με συναρπάζει.
    Υπέροχο κι αυτό το αφιέρωμά σου φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πιστεύω και εγώ αυτό, Βασίλη μου. Είναι πιο κοντά στις δικές μας νόρμες. Στα δικά μας μέτρα και συναισθήματα. Χαίρομαι, που σού άρεσε καλέ μου φίλε. Να είσαι καλά, συνεχίζουμε.

      Διαγραφή
  2. Παρακολούθησα όλα τα αφιερώματα με τα ζευγάρια των πρωταγωνιστών τόσο στο Χόλυγουντ, όσο και στον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Όλα γνωστά κι αγαπημένα, ωστόσο από τις ταινίες ελάχιστες θυμάμαι. Να πω εξ’ αρχής πως προτιμώ τις ταινίες κοινωνικού περιεχομένου (όχι μελό),αστυνομικές, έως και ελαφρύ ψυχολογικό θρίλερ. Με προσελκύει όταν η Έβδομη τέχνη ανοίγει ένα παράθυρο με ρεαλιστικές πινελιές και ποιοτικές εκφάνσεις, που επιτρέπει την καθαρότητα των ανθρώπινων σχέσεων και αισθημάτων, όταν αυτό το ¨μετά¨ μένει για πολύ, ίσως και χρόνια. Και υπήρξαν ζευγάρια που χάρισαν ένα ρόλο αληθοφανές (αυτό κράτησέ το, θα μας χρειαστεί στον Ελληνικό κινηματογράφο) όπου η υποκριτική δεν είναι παρεξηγήσιμη για κάποιο είδος ερμηνείας. Τέχνη χωρίς αλήθεια δεν γίνεται.
    Γιάννη μου σ' ευχαριστούμε γι αυτά τα υπέροχα αφιερώματα! Να είσαι καλά!
    Να έχεις μια όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βέβαια Αννίκα μου! Τέχνη χωρίς αλήθεια δεν έχει νόημα. Φυσικά! Μα για αυτό το λόγο υπάρχει. Για να οδηγεί εκεί μέσα σε αφύπνιση συνειδήσεων. Ψηλαφώ τις αναζητήσεις, προτιμήσεις σου το σινεμά και είναι εκείνες, που με καλύπτουν. Εγώ να σε ευχαριστήσω για το χρόνο σου, καλή μου φίλη και τη συμμετοχή σου. Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  3. Ωραίο και αυτό το αφιέρωμα. Έχω δει ΄μόνο ''Το δέρμα που κατοικώ'' . Ανατριχιαστικό αλλά μ'αρέσει ο Μπαντέρας. Όσο για τις ταινίες στο Παράρτημά σου τις έχω δει όλες. Και τις ξαναβλέπω. Ο Ζαν Ρενό πάρα πολύ σπουδαίος για μένα. Τον έχω δει σε πολλές ταινίες.
    Πάμε στα δικά μας ζευγάρια ε; Ναι λοιπόν μου άρεσε Φέρτης -Καλογεροπούλου, Κωνσταντάρας -Κοντού. Και πολλά άλλα
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, το "Δέρμα που κατοικώ", για μένα από τα καλύτερα θρίλερ, που έχω δει ποτέ. Ανατριχιαστικό, απρόβλεπτο. Ο Ζαν Ρενό, είναι λατρεμένος για μένα.
      Κρατώ τις προτάσεις σου, καλή μου φίλη, για το επόμενο αφιέρωμα. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και τη συμμετοχή σου. Φιλιά.

      Διαγραφή
  4. Τι χορταστικό αφιέρωμα κι αυτό, βρε Γιάννη μου! Χωρίς να τις έχω δει όλες αυτές τις ταινίες, ασυζητητί θα επέλεγα το εκπληκτικό Amour που είναι ένα δυνατό μάθημα ζωής. Κι αν θα διάλεγα ένα ζευγάρι απ' τον ελληνικό κινηματογράφο, κι ας μην είναι τόσο δημοφιλές, ωστόσο θεωρώ τις ερμηνείες τους συγκλονιστικές στα Κόκκινα Φανάρια, τον Νότη Περγιάλη και την Ηρώ Κυριακάκη. Η Κατερίνα του, η παράγκα που ετοιμάζουν και το ναυαγισμένο όνειρο μιας ζωής. Όλη η μεταπολεμική Ελλάδα σ' αυτή τη σκηνή...
    Να είσαι καλά και καλό κουράγιο με τα επόμενα αφιερώματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω μαζί σου, Μαρία μου για το ζευγάρι του Περγιάλη και της Κυριακάκη. Μιλάμε για ρεσιτάλ και συγκλονιστική σεναριακή έμπνευση. Δεν το συναντάς αυτό εύκολα. Το "Αγάπη" είναι πολύ μεγάλη ταινία με τεράστια ζητήματα ανθρωπιάς.
      Χαίρομαι τόσο, που μπόρεσα να σε καλύψω σε επιθυμίες εδώ και ελπίζω και το επόμενο να είναι εξ ίσου ενδιαφέρον.
      Φιλιά πολλά με το ευχαριστώ μου.

      Διαγραφή
  5. Ένα αφιέρωμα που περιλαμβάνει τα πάντα!
    Να σου πω ότι έκανα μία εβδομάδα να συνέλθω μετά από Το δέρμα που κατοικώ...

    Όπως κάθε φορά απολαυστικό αφιέρωμα με διεισδυτική ματιά!
    Καλή συνέχεια Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σε δικαιολογήσω απόλυτα, Κατερίνα μου! Μιλάμε για σοκαριστικό έργο πραγματικά. Μεγάλη δημιουργία. Το λατρεύω και εγώ αυτό το έργο.
      Σε ευχαριστώ για τη παρουσία και τη ματιά σου, Κατερίνα μου. Καλή συνέχεια κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Γιάννη. Αγαπημένη ταινία, DIRTY DANCING

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλή, Κώστα, γεμάτη αναμνήσεις και νοσταλγία. Καλησπέρα καλέ μου φίλε.

      Διαγραφή
  7. Γιάννη μου, είσαι εξαιρετικός στα αφιερώματα σου πάντα. Νομίζω στα ζευγάρια του Ελληνικού κινηματογράφου, θα ταυτιστώ περισσότερο, γιατί θα έχω δει περισσότερες ταινίες, απ'΄ότι του ευρωπαϊκού.
    Σε κάθε περίπτωση, στις cinefil προτάσεις σου, είμαι πάντα παρούσα για την ποιότητα των λόγων σου, την εξαιρετική και λεπτομερή δουλειά που κάνεις και τις γνώσεις που μας χαρίζεις.
    Σε φιλώ.
    Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νιώθω πάντα την τιμή της παρουσίας σου, Μαρίνα μου και σε ευχαριστώ με την καρδιά μου γι' αυτήν. Και το ξέρω χρόνια όλο αυτό. Ε σίγουρα, στο Ελληνικό σινεμά, οι παραστάσεις μας είναι πολύ "κοντινές". Δικοί μας άνθρωποι, πιο άμεσες οι στιγμές και τα βιώματα.
      Ας έχουμε μια καλή βδομάδα, αγαπημένη μου φίλη.

      Διαγραφή
  8. Γιάννη μου, όπως τα λες! Ο κατάλογος είναι ατελείωτος κι είναι σίγουρο πως, αφού έκλεισες το αφιέρωμα, θα θυμήθηκες δεκάδες άλλες ακόμα, αλλά τί να πρωτογράψεις, σε καταλαβαίνω! Εγώ θα σταθώ στην ταινία "αγάπη" γιατί μού τράβηξε ιδιαιτέρως την προσοχή και θα ήθελα κάποια στιγμή να καταφέρω να τη δω. Όσο για τις 2-3 που τις είχαμε ήδη συζητήσει, παραμένουν όσα καλά σού είχα αναφέρει, και θα μείνουν για πάντα στην καρδιά μου! Υ.Γ Έχεις πια κατακτήσει τον τίτλο τού "μετρ" τού είδους, οπότε, αφηνόμαστε στα χέρια σου να μας πας κι άλλα κινηματογραφικά ταξίδια! Την καλημέρα μου και καλό σ/κ, κι από Δευτέρα.. βοήθειά μας! 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι! Ψηφίσαμε; Άντε να δούμε και ο ...Θεός βοηθός. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, Πέτρα μου. Προσπαθώ να περνάμε ωραία μέσα από την κοινή μας αγάπη, το σινεμά. Ο κατάλογος δεν κλείνει, είναι άπειρος. Θα συνεχίσουμε με τα επόμενα αφιερώματα, καλή μου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα, Γιάννη μου.
    Επειδή έχω να σχολιάσω τις υπέροχες παρουσιάσεις σου εδώ και μήνες... θα έλεγα ότι το 3ο και 4ο μέρος ήταν επικά!!!
    Σε τούτο το μέρος της συνολικής παρουσίασής σου θα μαρτυρήσω ότι δεν έχω δει καμία από τις ταινίες που έχεις παραθέσει και σχολιάσει με τον πολύ ξεχωριστό σου τρόπο! Όμως ήδη έχω επιλέξει ποιες θα δω μες στο καλοκαίρι! Είναι πολύ καλές προτάσεις.
    Από το Παράρτημα του Χόλυγουντ τις έχω δει και τις τρεις. Φυσικά δίνω την πρωτιά με διαφορά στο Leon!!! Όταν την πρωτοείδα είχα ενθουσιαστεί, καθώς είναι μια φανταστική ταινία με έξοχες ερμηνείες! Εννοείται ότι ακολουθεί το γοητευτικότατο Dirty Dancing με την αγαπημένη μουσική του και το όλο χημεία ζευγάρι του φιλμ!
    Για να δούμε τι ετοιμάζεις στη συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες, Γλαύκη μου. Καλοκαιράκι γαρ, κορίτσι μου. Κάνουμε και τη διακοπή μας λόγω εποχής. Ελπίζω να περνάς καλά με ωραίες στιγμές και να ξεκουράζεσαι. Χαίρομαι, που σού άρεσαν τα αφιερώματα και μπόρεσα να σού δώσω ερεθίσματα για να επιλέξεις ταινίες να δεις. Θα πιάσουμε το Ελληνικό σινεμά στη συνέχεια, καλή μου φίλη και θα έχουμε και εκεί πολλά να δούμε.
      Την καλησπέρα μου και καλή συνέχεια.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Γιάννης Φέρτης: Για πάντα στον κόσμο της καρδιάς μας

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 3ο)

"Κάτι Κουρασμένα Παλικάρια" στην κάψα του Καλοκαιριού