Αγαπητοί φίλες και φίλοι, ακόλουθοι του Cinefil,
το ταξίδι, που ξεκινήσαμε στα διάσημα εκείνα κινηματογραφικά ζευγάρια, που έγραψαν τη δική τους μεγάλη ιστορία στην ιστορία της μεγάλης οθόνης, συνεχίζεται.
Σάς θυμίζω τα προηγούμενα τρία αφιερώματα:
Μέρος 1ο
Μέρος 2ο
Μέρος 3ο
Σήμερα θα αλλάξουμε ...ήπειρο! Θα διαβούμε τον Ατλαντικό και θα περάσουμε Ευρώπη. Και φυσικά θα μείνουμε στον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο, για να κάνουμε και εδώ ένα αντιπροσωπευτικό πέρασμα στα μεγάλα εκείνα ζευγάρια, που άφησαν το στίγμα τους στο σινεμά της γηραιάς ηπείρου. Θα ξεκινήσουμε, φίλες και φίλοι, από τη δεκαετία του 1960.
Κλασικός Ευρωπαϊκός Κινηματογράφος
"ΦΑΙΔΡΑ" 1962
Σκηνοθεσία JULES DASSIN
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ-ANTHONY PERKINS
στους ρόλους της Φαίδρας και του Αλέξη
Το πρώτο αριστούργημα, που θα συναντήσουμε είναι το ερωτικό κλασικό δράμα του μεγάλου Jules Dassin, τη "ΦΑΙΔΡΑ", μια ταινία βασισμένη στην αρχαία τραγωδία του Ευρυπίδη "Ιππόλυτος".
Στη μεγάλη αυτή ταινία, ξεχωρίζουμε το πρώτο μας μεγάλο αληθινά ζευγάρι.
Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ μαζί με το διάσημο, λόγω Χίτσκοκ, ANTHONY PERKINS.
Ένα ερωτικό ζευγάρι, δημιουργία ενός ασίγαστου ερωτικού πόθου, που δεν έχει άλλο δρόμο παρά αυτόν της καταστροφής και του θανάτου.
Εκείνη, η Φαίδρα. Μια γοητευτική ώριμη γυναίκα, σύζυγος του εφοπλιστή Θάνου. Εκείνος, ο Αλέξης, γιος του από τον πρώτο του γάμο.
Μητριά και γιος θα σμίξουν παράταιρα ερωτικά σε έναν έρωτα ασύστολα ποιητικό, σε έναν έρωτα βαθύτατα εκφραστικό και ρομαντικό, σε έναν έρωτα εξ αρχής καταδικασμένο στον αφανισμό και στην τραγωδία.
Όπως ακριβώς και στην αρχαία τραγωδία του Ευρυπίδη, η Φαίδρα με τον Ιππόλυτο, όπως ακριβώς και στις διασκευές του Σενέκα και του Ρακίνα.
Κατά τη γνώμη μου, η μεγαλύτερη ερμηνευτική στιγμή της Μελίνας Μερκούρη, πέραν και αυτής της "Στέλλας". Απίστευτα σαγηνευτική και λαμπερή η μεγάλη μας ηθοποιός, σε μια ακόμα ερμηνεία ζωής, θα συναντηθεί με το θρυλικό αγόρι της "Ψυχώ" του Χιτσκοκ, τον Άντονυ Πέρκινς, όπου εδώ θα έχει όλη εκείνη την αγνότητα και καθαρότητα ψυχής για τον απόλυτο αλλά και μοιραίο έρωτα της ζωής του.
Η Μελίνα ήταν υποψήφια για βραβεία BAFTA & Χρυσή σφαίρα Α' Γυναικείου ρόλου, δείγμα της επιβλητικής της εμφάνισης. Ένα ζευγάρι αξέχαστο επί σκηνής.
"ΜΕ ΚΟΜΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ" 1960
("A BOUT DE SOUFFLE")
Σκηνοθεσία: JEAN LUC GODARD
JEAN PAUL BELMONDO-JEAN SEBERG
στους ρόλους του Michel και της Patricia
To φοβερό και τρομερό "παιδί" του Γαλλικού σινεμά, ο μεγάλος εκφραστής της Nouvelle Vague του κινηματογράφου, ο Jean Luc Godard, θα μάς δώσει μια ταινία θρύλος για το είδος. Ένα αστυνομικό κοινωνικό δράμα, μέσα από το οποίο θα ξεπηδήσει και θα μεγαλουργήσει ένα μεγάλο ζευγάρι.
Ο Jean Paul Belmondo, στην αρχή της ιλιγγιώδους καριέρας του και η υπέροχη αλλά και συνάμα τραγική Jean Seberg.
Εκείνος, ο Μισέλ Πουακάρ, ένας νεαρός τυχοδιώκτης, κλέβει ένα αυτοκίνητο στη Μασσαλία παίρνοντας το δρόμο για το Παρίσι. Στο δρόμο θα εμπλακεί με δύο αστυνομικούς, που τον καταδιώκουν. Ο Μισέλ θα σκοτώσει τον έναν. Έκτοτε θα ξεκινήσει μια φυγή και μια καταδίωξη, στην κυριολεξία, χωρίς ανάσα.
Εκείνη, η Πατρίτσια, παλιά του σχέση, Αμερικανίδα. Θα βρεθούν ξανά μαζί. ο Μισέλ θα προσπαθήσει να αναβιώσει την ερωτική τους σχέση και να την πείσει να τον ακολουθήσει στην Ιταλία.
Η ερμηνεία των δύο πρωταγωνιστών φτιάχνει ένα θρυλικό νεανικό ζευγάρι, που το χαρακτηρίζει το εφήμερο, το τυχοδιωκτικό, το αδιέξοδο. Ερμηνείες πραγματικά που γράφουν το δικό τους θρύλο στην ιστορία του σινεμά.
Η ταινία αγαπήθηκε και άπλωσε την τεράστια φήμη της στα παγκόσμια φόρουμ του κινηματογράφου, μένοντας ως υπόδειγμα μέχρι σήμερα.
Η Jean Seberg ήταν υποψήφια για βραβείο BAFTA Α' γυναικείου ρόλου ενώ για τον Belmondo, ήταν η αρχή της μετέπειτας τεράστιας καριέρας του.
"ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ" 1958
(LES AMANTS)
Ρομαντικό δράμα
Σκηνοθεσία: LOUIS MALLES
JEANNE MOREAU-JEAN MARC BORY
στους ρόλους της Jeanne Tournier και του Bernard Dubois-Lambert
Η δεύτερη ταινία του μεγάλου Γάλλου σκηνοθέτη και κινηματογραφιστή, βασισμένη στη νουβέλα εποχής του 18ου αιώνα, του Dominique Vivant, είναι ένα από τα πιο αγαπημένα φίλμ στο Γαλλικό κοινό.
Το εμβληματικό ζευγάρι, που θα "βγει" απ' αυτήν την ταινία είναι μια παντρεμένη γυναίκα, η Jeanne Tournier, που ζει με την κόρη της και το σύζυγό της τον Henri και ο Bernard Dubois.
Η Jeanne, θα δει στο πρόσωπο του Bernard, το δρόμο της διαφυγής σε μια νέα ζωή, σε μια νέα αγάπη, μακριά από έναν αποστεωμένο γάμο και σύζυγο.
Αυτή καθ' εαυτή η εμφάνιση του Bernard στη ζωή της είναι κάτι σαν "κεραυνός", ερχόμενη από το πουθενά, με τη μορφή ενός νεαρού άντρα, που θα την συναντήσει στο δρόμο και θα την βοηθήσει με το ακινητοποιημένο αυτοκίνητό της.
Για την Jeanne Moreau δεν χρειάζονται συστάσεις. Από τα πιο βαριά ονόματα στη Γαλλική φιλμογραφία. Μαζί με τον Jean Marc Bory, θα συγκροτήσουν το ζευγάρι που πρέπει για να αποδώσουν στο άριστα αυτή τη δυνατή ερωτική ιστορία.
Η Γαλλίδα ηθοποιός θα τιμηθεί με βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.
"ΥΒΕΤ, το ΚΟΡΙΤΣΙ της ΑΚΟΛΑΣΙΑΣ" 1958
("EN CAS DE MALHEUR")
Ρομαντικό αστυνομικό δράμα
Σκηνοθεσία: CLAUDE AUTANT-LARA
βασισμένο στο μυθιστόρημα του GEORGES SIMENON
JEAN GABIN-BRIGITTE BARDOT
στους ρόλους των Andre Gobillot και Yvette Maudet
Την ίδια χρονιά, το 1958, ο Γαλλικός κινηματογράφος, δια χειρός σκηνοθέτη Claude Autant-Lara, θα μάς δώσει ένα ακόμα υπέροχο ζευγάρι επί της οθόνης. Ένα ζευγάρι ιδιαίτερο, διαφορετικό ηλικιακά αλλά συνθετικό ως προς τις μεγάλες ερμηνευτικές δυνατότητες.
Ένα ιερό τέρας της έβδομης τέχνης, ο Jean Gabin θα κάνει ένα ερωτικό ζευγάρι με τη θρυλική "Μπε Μπε", την ανεπανάληπτη Brigitte Bardot.
Η ταινία, εκείνη την εποχή, προκάλεσε την ....οργή της καθολικής εκκλησίας (Μην νομίζετε ότι συμβαίνουν μόνο στην πατρίδα μας), λόγω του ηθικού αμοραλισμού της κεντρικής ηρωίδας, της Yvette.
Η νεαρή Yvette είναι μια νεαρή παραβατική, η οποία σε μια ληστεία θα τραυματίσει τη γυναίκα του ιδιοκτήτη. Ο διάσημος δικηγόρος Andre Gobillot, θα την αθωώσει και θα την κάνει προστατευόμενή του. Όμως οι δυό τους θα γίνουν ερωτικό ζευγάρι.
Η Yvette όμως ακροβατεί με τον νεαρό εραστή της και όλα οδηγούνται σε μια σχέση που ακροβατεί στην καταστροφή.
Για την ερμηνεία των δύο μεγάλων πρωταγωνιστών τι να πούμε; Τι μπορούμε να πούμε για τον Gabin και τη Bardot. Η διαφορά στην ηλικία τους δεν στέκεται ικανή να τους εμποδίσει να είναι εκπληκτικοί.
"ΓΥΜΝΟΙ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ" (1960)
(PLEIN SOLEIL)
Δραματικό αστυνομικό θρίλερ, βασισμένο στο μυθιστόρημα της PATRICIA HIGHSMITH "Ο μυστηριώδης κύριος Ριπλεϋ"
Σκηνοθεσία: RENE CLEMENT
ALAIN DELON-MARIE LAFORET
στους ρόλους του Tom Ripley και της Marge Duval
Ένας από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, ο Γάλλος Rene Clement, παίρνει ένα από τα πλέον γνωστά μυθιστορήματα στο χώρο της παγκόσμιας αστυνομικής λογοτεχνίας. Αυτό της Πατρίτσια Χάισμιθι " Ο παράξενος κύριος Ρίπλεϋ" και το ανεβάζει στη μεγάλη οθόνη.
Εδώ θα δούμε ένα ερμηνευτικό κύριο δίδυμο, που ξεχωρίζει. Το μεγάλο ALAIN DELON, στα νιάτα του και μια ακόμα εξαίρετη ηθοποιό και γνωστή τραγουδίστρια, τη MARIE LAFORET.
Ο ALAIN DELON είναι ο Αμερικάνος Tom Ripley, που κάνει μια ζωή έκλυτη στην Ιταλία μαζί με τον πλούσιο Philippe. Μαζί τους και η φίλη του τελευταίου, η γοητευτική Marge. Οι τρεις τους θα μπλέξουν σε έναν παράξενο, υποχθόνιο σχέδιο, που θα κάνει ο Τομ για να σκοτώσει τον Φιλιπ. Σχέδιο που ακροβατεί στα όρια.
Η ερμηνεία του Αλέν Ντελόν αποθεώθηκε και αποτέλεσε τη βάση για την απογείωση της διεθνούς καριέρας του.
Με τη Μαρί Λαφορέ, θα συγκροτήσουν ένα ξεχωριστό ζευγάρι, που θα κάνουν την ταινία να γίνει παγκόσμια γνωστή, να αγαπηθεί και να γίνει αγαπημένη σε πολλούς μεγάλους κινηματογραφιστές.
"Η ΑΛΗΘΕΙΑ" 1960
("LA VERITE")
Δράμα σε σκηνοθεσία: HENRI-GEORGES CLOUZOT
BRIGITTE BARDOT-SAMY FREY
στους ρόλους της Diminique Marceau και του Gilbert Tellier
Ένα ακόμα υπέροχο δράμα του Γαλλικού σινεμά, εκείνης της χρυσής εποχής του 1960.
Δύο νεαροί εραστές, η Ντομινίκ και ο Ζιλμπέρ. Ένα ερωτικό ζευγάρι γεμάτο πάθος, ερωτισμό και αισθήματα. Ο Ζιλμπέρ θα βρεθεί νεκρός, από πολλαπλά πυρά και δίπλα του η αγαπημένη του, η Ντομινίκ, αναίσθητη από εισπνοή γκαζιού. Θα συλληφθεί και θα δικαστεί για τη δολοφονία.
Η ταινία θα πάει σε διαδοχικά flash back για να μάς δώσει τη δημιουργία αυτής της ερωτικής σχέσης, αυτού του ζευγαριού αλλά και των συνθηκών, που οδήγησαν εκεί.
Ο Γάλλος σκηνοθέτης, θα μάς δώσει βήμα-βήμα, τις προσωπικότητες τόσο της νεαρής Ντομινίκ, όσο και του Ζιλμπέρ, φιλόδοξου νεαρού μαέστρου. Καταλύτης στη σχέση τους, η αδελφή της Ντομινίκ, η Άννυ, με την οποία έχει σχέση ο νεαρός πιανίστας.
Η παρεμβολή στη ζωή τους της Ντομινίκ, θα έρθει σαν καταιγίδα να αλλάξει τα πάντα.
Η ερμηνεία του διδύμου των ερωτευμένων είναι εξαίρετη αλλά η Μπριζίτ Μπαρντό, στην κυριολεξία, έχει ίσως την καλύτερη στιγμή στην καριέρα της. Εκπληκτική σκηνικά και δραματολογικά, δίνει μια αξέχαστη ερμηνεία, που ξεχωρίζει σε όλο το Ευρωπαϊκό σινεμά.
Η Μπριτζίτ Μπαρντό τιμήθηκε με Βραβείο David di Donatello Α' γυναικείου ρόλου σε μια ταινία υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης και βραβευμένης με Χρυσή σφαίρα.
"Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΠΙΕΡΟ" 1965
(PIERRO LE FOU)
Ρομαντικό αστυνομικό δράμα
Σκηνοθεσία: JEAN-LUC GODARD
JEAN PAUL BELMONDO-ANNA KARINA
στους ρόλους του Ferdinand Griffon-Pierro και της Marianne Renoir
Λένε πολύ ότι ο "Τρελός Πιερρό" είναι η πιο αντιπροσωπευτική ταινία του "δαιμόνιου" τέκνου της Nouvelle Vague στο σινεμά.
Ο Γάλλος σκηνοθέτης, θα κάνει ένα δυνατό αστυνομικό θρίλερ, με στοιχεία περιπέτειας, μέσα απ' το οποίο θα αναδειχθεί ένα ακόμα μεγάλο του ζευγάρι, από τα λαμπερά ονόματα της εποχής.
Ο Jean Paul Belmondo. ερμηνεύοντας έναν παντρεμένο μικροαστό, τον Ferdinand, που φεύγει απ' το σπίτι του στο Παρίσι για τη Μεσόγειο θάλασσα, συντροφιά με ένα όμορφο νεαρό κορίτσι, την Marianne, η οποία όμως είναι στόχος της οργάνωσης ΟΑΣ των τρομοκρατών που δρουν στο Αλγέρι.
Ο Belmondo με την Karina, αγαπημένη ηθοποιό του Godard, συγκροτούν ένα ζευγάρι πλοκής, που σημαδεύει και διαπερνά όλη τη διάρκειας της ταινίας. Η εφήμερη σχέση τους, ως διαφυγή από τη μίζερη ρουτίνα και πραγματικότητα, θα έρθει αντιμέτωπη με τους άμεσους και θανάσιμους κινδύνους, που πλέον καραδοκούν στη ζωή τους. Μια ζωή γεμάτη τριβές και αντιθέσεις, που θα σηκώσει ανάμεσά τους μοιραίες και τραγικές συγκρούσεις.
O Belmondo ήταν υποψήφιος για τα βραβεία BAFTA, την ίδια στιγμή, που η ταινία διακρίθηκε στα μεγάλα φεστιβάλ της Βενετίας, της Αγγλίας και στα Cahiers du cinema.
"Η ΠΙΣΙΝΑ" 1969
(LA PISCINE)
Ρομαντικό αστυνομικό δράμα
Σκηνοθεσία: JACQUES DERAY
ALAIN DELON-ROMY SCHNEIDER
στους ρόλους του Jean-Paul και της Marianne
Προχωρώντας στο διάβα του χρόνου, φτάνοντας στο τέλος της δεκαετίας του 1960, στέκομαι σε ένα ακόμα ρομαντικό αστυνομικό δράμα του Γάλλου σκηνοθέτη Ζακ Ντεραί.
Κυρίαρχο πρωταγωνιστικό ζευγάρι, ο συγγραφέας Ζαν-Πωλ και η ερωμένη του, Μαριάν, με την οποία είναι μαζί πάνω από δύο χρόνια. Μαζί τους βλέπουμε να κάνουν τις διακοπές τους σε μια βίλα ενός φίλου τους, στην Κυανή Ακτή.
Το πρωταγωνιστικό μας ζευγάρι, είναι δύο τεράστιοι ηθοποιοί. Ο Αλαίν Ντελόν, ωριμότερος τώρα και η υπέροχη Ρόμυ Σνάιντερ.
Η σχέση των δύο πρωταγωνιστών θα πάρει εξαιρετικά δραματική και μπλεγμένη μορφή καθώς θα εμπλακούν στην παρουσία δύο ακόμα προσώπων. Του Χάρυ, παλιού φίλου και μουσικού παραγωγού, πρώην της Μαριάν και η 18χρονη κόρη του, η Πηνελόπη, η οποία θα λειτουργήσει σαν "δυναμίτης" ερωτικής πρόκλησης.
"ΓΛΥΚΙΑ ΖΩΗ" 1960
(LA DOLCE VITA)
Δραματική κομεντί
Σκηνοθεσία: FEDERICO FELLINI
MARCELLO MASTROIANNI-ANITA EKBERG
στο ρόλο του Marcello Rubini και της Sylvia
Διάλεξα να κλείσω το πρώτο αυτό μέρος στα μεγάλα ζευγάρια που ανέδειξε το Ευρωπαϊκό σινεμά, με την επίσης θρυλική ταινία ενός μεγάλου κινηματογραφιστή. Φυσικά του Φεντερίκο Φελλίνι.
Μια ταινία σχολή, που ανέδειξε ένα ξακουστό κινηματογραφικό ζευγάρι.
Ο γοητευτικός Μαρτσέλο Μαστρογιάννι με την χυμώδη Ανίτα Έκμπεργκ γράφουν ένα ιστορικό ζευγάρι στη "Γλυκιά ζωή".
Ο Μαρτσέλο είναι δημοσιογράφος στη Ρώμη του 1950 και καλύπτει το κοινωνικό ρεπορτάζ μαζί με διάφορα σκάνδαλα. Στην ταινία βλέπουμε επτά μέρες της ζωής του δημοσιογράφου, ο οποίος αναζητά το μυστικό της ζωής καθώς νομίζει ότι αυτό βρίσκεται στον πλούτο. Όταν θα χάσει τον καλύτερο φίλο του τότε θα καταλάβει ότι κάπου αλλού είναι το νόημα της ζωής.
Ο δημοσιογράφος θα γνωριστεί με την απαστράπτουσα αισθησιακή Σουδέζα στάρ του σινεμά, Σύλβια με την οποία θα κάνει μια εφήμερη θυελλώδη σχέση.
Η σκηνή που στήνει ο Φελλίνι, όπου η Ανίτα Έκμπεργκ, βουτά στην Φοντάνα ντι Τρέβι, παρόντος του Μαρσέλλο, γράφει μια τεράστια ιστορία στο παγκόσμιο σινεμά, ως μια από τις πλέον κλασικές σκηνές του.
Η ταινία, φυσικά και αποθεώθηκε με δεκάδες διεθνή βραβεία. Βέβαια οι πρωταγωνιστές δεν ήταν μέσα σ' αυτά και θα έλεγε κάποιος ότι υπέγραψαν, με την παρουσία τους, ως αύρα, την επιτυχία του φιλμ.
Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο ζευγάρι, σημάδεψε τις κινηματογραφικές αίθουσες και άφησε τα δικά του αλησμόνητα κάδρα στην ιστορία.
Εδώ κλείνει το 4ο μέρος του σχετικού αφιερώματος, φίλες και φίλοι και το 1ο για τον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Φυσικά και θα επανέλθω.
Ως τότε μένετε συντονισμένοι...
Εκτός από την πρώτη και δεύτρη ταινία τις άλλες δεν τις εχω δει αλλά μου είναι γνωστές και οι ηθοποιοί αξεπέραστοι. Ειδικά ο Ντελόν ήταν ο αγαπημένος της κολλητής μου και το δωμάτιό της είχε πόστερ του ως ταπετσαρία. Βρε τι μου θύμισες!! Τα νιάτα μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο αφιέρωμα και διαπιστώνω διαβάζοντάς το ότι με έχει κατακτήσει ο αμερικάνικος κινηματογράφος...φτου
Καλό βράδυ Γιαννάκη
Άννα μου, όμορφες νεανικές αναμνήσεις, γεμάτες νοσταλγία. Ο Αμερικάνικος κινηματογράφος ήταν πιο προσιτός γιατί είχε τεράστια προβολή. Ακόμα και σήμερα, οι κλασικές αυτές Ευρωπαϊκές ταινίες αγνοούνται στα Ελληνικά μήντια.
ΔιαγραφήΧαίρομαι που σού θύμισα ομορφιές καλή μου φίλη. Την καλησπέρα μου. Φιλιά.
Ευρωπαϊκός σινεμά σήμερα και πολύ το χαίρομαι. Διότι μπορεί το Χόλυγουντ να έχει την λάμψη και την προβολή αλλά εδώ υπάρχει κάτι άλλο. Θα έλεγα πιο ανθρώπινο, πιο γήινο. Μπορεί κάποιες φορές να είναι κάπως πολύπλοκος αλλά κι έτσι μου αρέσει ακόμα περισσότερο. Μπορεί να μην έχω δει όλες τις παραπάνω ταινίες, αλλά οι ηθοποιοί μου είναι όλοι γνωστοί, αλίμονο, και πολύ αγαπητοί. Τι μπορείς να πεις για την λάμψη της Μελίνας, του Ντελον, της Σράιντερ, του Μαστρογιάννι και όλων των άλλων, που ανέφερες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα ακόμα υπέροχο αφιέρωμα και σε ευχαριστώ, φίλε μου, για την ευκαιρία μάθησης και αναστοχασμού, που μου δίνεις.
Την Καλημέρα μου!
Ναι, Βασίλη. Μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό. Από μια σειρά παράγοντες και παραμέτρους. Ακόμα και ο τρόπος σκέψης είναι διαφορετικός. Ο χώρος, τα ζητήματα, οι άνθρωποι. Όλα αυτά συνθέτουν το Ευρωπαϊκό σινεμά, το "δικό" μας σινεμά, που δυστυχώς δεν το έχουμε απολαύσει όσο θα έπρεπε καθώς μάς έχει κατακλύσει η "αμερικανιά".
ΔιαγραφήΕυχαριστώ φίλε μου για το σχόλιο και τα καλά σου λόγια. Συνεχίζουμε την πορεία μας.
Γιάννη μου, σήμερα το.. "μάθημα" ήταν ολοκαίνουργιο για μένα, αφού δεν ήξερα καμία ταινία, εκτός από τη Φαίδρα την οποία και δεν έχω δει, και πρέπει να βρω τρόπο να τη δω σίγουρα! Η εποχή όμως -τού '60- πολύ γοητευτική από άποψη τέχνης! Άσε που "παρήγαγε" και ωραία "κομμάτια" 😂(όπως ήταν ο Ντελόν πχ). Πολύ ωραίο αφιέρωμα, με ρομαντική και μυστηριακή εσάνς. Την καλημέρα μου! 🌷
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαχαχαχαχαχαχα Πέτρα μου! Μιλάμε για εξαίρετα "κομμάτια" καλή μου φίλη. Άντρες και γυναίκες, γεμάτοι ερωτισμό, γοητεία, αισθησιασμό και σεξουαλικότητα γεμάτη πάθος και έκφραση, τι να λέμε τώρα.
ΔιαγραφήΗ "Φαίδρα" είναι συγκλονιστική ταινία, Πέτρα μου, να την δεις άμα τη βρεις οπωσδήποτε.
Σε ευχαριστώ πολύ. Στέλνω φιλιά πολλά για μια όμορφη μέρα.
Γιάννη μου εγώ δεν αγαπώ ιδιαίτερα τον Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο (με κάποιες εξαιρέσεις) και είναι και παλιές ταινίες, οπότε τις περισσότερες ούτε καν τις είχα ακούσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι' αυτό όμως διάβασα με προσοχή το αφιέρωμα σου, το οποίο ήταν όπως πάντα ξεκούραστο, αλλά παράλληλα κατατοπιστικό και μας κάνεις εξπέρ στο κομμάτι "κινηματογράφος" και στο τέλος σε παιχνίδια γνώσεων δεν θα θέλει άνθρωπος να παίζει μαζί μας χαχαχαχα
Καλή συνέχεια Γιάννη μου και μπράβο σου! Το μεράκι και η αγάπη σου φαίνεται σε κάθε σου ανάρτηση!
Αναμένω με χαρά την συνέχεια!
Καλή μου φίλη, χαχαχαχαχαχα με κάνεις και γελάω πραγματικά. Γουστάρω να το καταφέρω αυτό ναι! Να πάμε όλοι μαζί στον ...."εκατομμυριούχο" ε; Ή να παίξουμε επιτραπέζια με ερωτήσεις σινεμά. Υπάρχουν πολλά.
ΔιαγραφήΜαρίνα μου, μια ταπεινή γνώμη. Αν μιλάμε για σινεμά, για "σινεφίλ", τότε ο Ευρωπαϊκός κινηματογράφος είναι "ευαγγέλιο". Όλα ξεκίνησαν από εκεί. Τεράστιοι κινηματογραφιστές, Μαρίνα μου.
Στέλνω φιλιά πολλά και σε ευχαριστώ κορίτσι μου.
Την καλησπέρα μου.
Σήμερα θα τα πάω καλύτερα, αφού είναι γνώριμα τα θέματα της ύλης. Με κορυφαία την Φαίδρα όπου η Μελίνα είναι στο απώγειο της ομορφιάς και της λάμψης της, όλες οι ταινίες που αναφέρεις είναι σταθμοί στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Λαμπερές παρουσίες, αξέχαστοι ηθοποιοί και μοναδικές ερμηνείες. Ένα κλικ πιο κοντά στις προτιμήσεις μου βέβαια είναι ο "Τρελός Πιερρό", ένα είδος που αγαπώ πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαίσιο αφιέρωμα, Γιάννη! Νοσταλγικές στιγμές από αγαπημένο σινεμά και ένα υπέροχο φινάλε με Φελλίνι και ασπρόμαυρες φωτογραφίες με τους γοητευτικούς πρωταγωνιστές της ταινίας του.
Εδώ είμαστε στην ...έδρα μας, Μαρία μου, ναι; Ε ναι! Πραγματικά μεγάλες ταινίες, μεγάλα ζευγάρια. Και δυστυχώς είναι φιλμ, που δεν έχουμε δει! Δεν έχουν παιχτεί παρά μόνο σε συγκεκριμένες βραδιές της δημόσιας τηλεόρασης τα παλιά χρόνια.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ Μαρία μου για την επίσκεψη και το σχόλιο. Τα φιλιά μου κορίτσι μου.
Καλό μήνα εύχομαι Γιάννη με υγεία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ φίλε μου για τις ευχές σου. Να είσαστε καλά. Καλό μήνα.
ΔιαγραφήMerci Giannis.
ΑπάντησηΔιαγραφήEncore des couples inoubliables avec de très belles femmes. Des beaux hommes aussi, mais, je les regarde moins....
J'ai adoré l'actrice grecque Mélina Merkouri.
Merci beaucoup, Gil pour votre commentaire. Oui, je suis d'accord avec toi. Tous ces couples sont inoubliables.
ΔιαγραφήMelina était vraiment une grande actrice dans l'histoire du cinéma. Mais elle était aussi une grande femme avec la sienne personalite.
Bon week-end Gil.
Αλαίν για μένα... με όποια κυρία... υπέροχες εποχές με σεμνές σκηνές... αγάπης... καλή θερινή σαιζόν στα σινεμά ...
ΔιαγραφήΕ ναι, γοητευτικός και ερωτικός, Λαμπρινή μου. Την καλησπέρα μου.
Διαγραφή