Ελληνικές σειρές: μια ματιά στις τρέχουσες προβολές

 Αγαπημένες φίλες και φίλοι, κινηματογραφόφιλοι και όχι μόνο,

έχουμε ήδη κάνει κουβέντα για τον οργασμό σειρών που έχει ενσκύψει και στην Ελληνική τηλεόραση. Τα απόνερα της πανδημίας, η κρίση στις κινηματογραφικές αίθουσες, η μεγάλη στροφή του δυναμικού κοινού στο NETFLIX, οδήγησε τους καναλάρχες να αντιληφθούν ότι πρέπει να αναβαθμίσουν το τηλεοπτικό του προϊόν. Έτσι, πέραν του γνωστού σκουπιδαριού των realities, η μυθοπλασία, επιτέλους άνοιξε τις πόρτες της στην Ελληνική τηλεόραση.


Οι παραγωγές που ήδη τρέχουν αυτή τη σεζόν είναι πολλές και πολλών ειδών. Κομεντί, ερωτικό δράμα, αστυνομικό θρίλερ, μεταφυσική μυστηρίου. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μεταφορά στην μικρή οθόνη και κλασικών διηγημάτων της Ελληνικής λογοτεχνίας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό.

Αυτή εδώ η ανάρτηση δεν φιλοδοξεί να σας παρουσιάσει όλες τις σειρές που τρέχουν αυτήν την σεζόν στην τηλεόρασή μας. Κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Έχω σταθεί λοιπόν στις σειρές εκείνες, τις οποίες είδα ή βλέπω και φυσικά, τις έχω ξεχωρίσει.

Ξαναλέω ότι δεν είμαι τηλεκριτικός ούτε θέλω να αποκτήσω τέτοια ιδιότητα. Ότι διαβάσετε αποτελεί την ταπεινή προσωπική μου άποψη, ως τηλεθεατής αλλά και ως άνθρωπος που παρακολουθεί με μεράκι και λατρεία τα κινηματογραφικά δρώμενα. 

Πριν πω οτιδήποτε να κάνω μια διάκριση που είναι σημαντική στα είδη των τηλεοπτικών σειρών.

Α. Σειρές μεγάλης διάρκειας, καθημερινής προβολής 

Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν οι σειρές που έχουν κλείσει κύκλους και προβάλλονται κάθε μέρα ("Άγριες Μέλισσες", "Σασμός")

Β. Σειρές μικρής διάρκειας

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι σειρές με περιορισμένο κύκλο επεισοδίων. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και σειρές που εμφανίζουν αυτοτελή επεισόδια, με λίγα λόγια έχουν σπονδυλωτή εξέλιξη.

Φυσικά δεν γίνεται θέμα εύκολης σύγκρισης των δύο αυτών ειδών. Είναι εντελώς άλλη η δομή μιας σειράς μακράς διάρκειας από αυτήν μια σειράς περιορισμένων επεισοδίων.

Επίσης μια άλλη κατηγοριοποίηση που πρέπει να κάνουμε είναι αυτή που αφορά την πηγή του σεναρίου. Εδώ θα δούμε:

Α. Σειρές που βασίζονται σε διασκευή μυθιστορήματος από βιβλίο.

Β. Σειρές που βασίζονται σε πρωτογενές σενάριο.

Και αυτή η διάκριση είναι εξ ίσου σημαντική καθώς υπάρχουν εντελώς διαφορετικά μέτρα προσέγγισης.

Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω, οφείλουμε να έχουμε στο μυαλό μας αυτές τις κατηγοριοποιήσεις.

Πάμε να δούμε λοιπόν τι έχω ξεχωρίσει:



"ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ: ΚΑΘΑΡΣΙΣ"


Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑΣ, ακολουθεί μια συγκλονιστική γραμμική εξέλιξη στην κινηματογραφική του δημιουργία. Μετά το κινηματογραφικό φιλμ "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ", ανάλυση του οποίου μπορείτε να διαβάσετε εδώ: Σωτήρη Τσαφούλια: "Έτερος εγώ", ακολούθησε η πρώτη του τηλεοπτική σειρά, "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ: ΧΑΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ", που αποτέλεσε την τηλεοπτική συνέχεια του φιλμ. Προβλήθηκε σε πρώτη μετάδοση στις 16 Ιούλη 2019. Παρουσίαση της σειράς μπορείτε φυσικά να διαβάσετε εδώ: "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ-ΧΑΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ" 

Αυτή ήταν και η πρώτη σεζόν της τηλεοπτικής αυτής τριλογίας που συνεχίστηκε με το "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ: ΚΑΘΑΡΣΙΣ", το οποίο προβλήθηκε στην Cosmote TV αλλά και στο STAR εντελώς πρόσφατα.


Πρώτη προβολή: 16 Ιούλη 2019

Σενάριο: ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑΣ-ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΙΛΙΩΤΟΥ

Παραγωγή: COSMOTE

Κινηματογράφιση-φωτογραφία: CLAUDIO BOLIVAR

Μουσική: Κώστας Μαραγκός

Μοντάζ: Γιώργος Γεωργόπουλος

Ερμηνείες

Πυγμαλίων Δαδακαρίδης στο ρόλο του εγκληματολόγου καθηγητή Δημήτρη Λαΐνη

Τάσος Νούσιας, στο ρόλο του αστυνόμου Βονόρτα

Μαζί τους οι: Πέτρος Λαγούτης, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Μάνος Βακούσης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Κατερίνα Διδασκάλου, Κόρα Καρβούνη, Ορφέας Αυγουστίδης, Μελλισάνθη Μαχούτ, Άννα Μενενάκου, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γεράσιμος Γεννατάς, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Δημήτρης Καπετανάκος, Βασίλης Ρίσβας, Δημήτρης Καπετανάκος, Σπύρος Παπαδόπουλος, Μελέτης Γεωργιάδης και φυσικά ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ο Νίκος Τσαφούλιας

Νίκος Τσαφούλιας

Σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο, από τα πλέον επιφανή της πόλης, ξεκινούν μια σειρά ειδεχθή εγκλήματα, τα οποία προσπαθούν να εμπλέξουν σε αυτά τον καθηγητή Βελισσαράτο καθώς επίσης και τον εγκληματολόγο καθηγητή Δημήτρη Λαΐνη.

Το τμήμα ανθρωποκτονιών, ο νέος διοικητής, αστυνόμος Βονόρτας, προσπαθεί να βρει άκρη στον νέο θανατηφόρο λαβύρινθο που αντιμετωπίζει.


Έχω ξαναπεί και είναι πλέον ευρέως αποδεκτό ότι ο Μηνάς Τσαφούλιας έχει ξεφύγει από τα στενά ελληνικά όρια της τηλεοπτικής παραγωγής. Η μυθοπλασία του, η σκηνοθεσία και το σύνολό του, στο είδος του σκληρού αστυνομικού θρίλερ, κινείται σε ευρωπαϊκές προδιαγραφές. 

Έτσι λοιπόν και ο 2ος κύκλος της σειράς "Έτερος Εγώ", με 8 επεισόδια, δίνει ένα συγκλονιστικό αστυνομικό θρίλερ που θα σας κρατήσει, χωρίς αναπνοή μέχρι την τελευταία σκηνή, στην κυριολεξία.

Γνωρίζατε ότι;  Το "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ: ΚΑΘΑΡΣΙΣ" θα ήταν η πρώτη ελληνική σειρά στο NETFLIX καθώς η Αμερικάνικη πλατφόρμα πίστεψε στο έργο και το επέλεξε για να ενταχθεί στην παραγωγή της. Όμως οι απαιτήσεις της COSMOTE, στέρησαν από το παγκόσμιο κοινό μια συγκλονιστική παραγωγή αλλά και από τους έλληνες παραγωγούς, το πρώτο τους άνοιγμα στο εξωτερικό. Πραγματικά κρίμα.

Αποκάλυψη ερμηνείας; 


Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΣ μακράν! Ο εξαίρετος ηθοποιός μας, σε έναν ρόλο που δεν έχετε μα και δεν είχατε φανταστεί ούτε ποτέ! Συγκλονιστικός! 

Περιμένουμε, με έκδηλη αγωνία, την προβολή του 3ου κύκλου της λατρεμένης μας σειράς, αυτή τη φορά με το όνομα "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ: ΝΕΜΕΣΙΣ", της οποίας τα γυρίσματα ήδη έχουν ξεκινήσει. 


"ΚΑΡΤ ΠΟΣΤΑΛ"

(Cartes Postales)


Η Δημόσια τηλεόραση, ολοκληρώνει φέτος, το 2021, την σαρωτική της είσοδο στον κόσμο της τηλεοπτικής μυθοπλασίας και των τηλεοπτικών σειρών. Πέρυσι έγινε η αρχή και φέτος γίνεται το δεύτερο πολύ μεγάλο βήμα.

Η γνωστή στην πατρίδα μας Αγγλίδα συγγραφέας, από την τεράστια συγγραφική της επιτυχία "ΤΟ ΝΗΣΙ" έρχεται για δεύτερη φορά, να δώσει την πηγή για την συγκεκριμένη τηλεοπτική σειρά.



Τα δύο παραπάνω βιβλία της έρχονται να μεταφερθούν στη μικρή οθόνη μέσα από μια τηλεοπτική σειρά 12 σπονδυλωτών επεισοδίων, αυτοτελή μεταξύ τους αλλά συγκλίνοντα σε ένα κεντρικό θέμα.

Το σενάριο δούλεψαν οι: Victoria Hislop (παρούσα και η ίδια στο σενάριο όπως το συνηθίζει), Νίκος Απειρανθίτης, Δώρα Μασκλαβάνου και Αλεξάνδρα Κ.

Σκηνοθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (βραβευμένος σκηνοθέτης, γνωστός και από την τηλεοπτική σειρά "42 βαθμοί Κελσίου")

Κινηματογράφιση-Φωτογραφία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΚΟΥΛΑΡΑΚΟΣ

Μονταζ: ΠΑΝΟΣ ΒΟΥΤΣΑΡΑΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΣΑΡΟΣ, ROWAN MCKAY

Μουσική: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ


Ερμηνείες

Στις ερμηνείες της σειράς έχουμε ένα σταθερό καστ και ένα εναλλασσόμενο σε κάθε επεισόδιο. Κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο:
ΑΝΤΡΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στο ρόλο του αρχαιολόγου Joseph

Μόνιμα μαζί του οι: MARGARET CLUNIE στο ρόλο της Ellie, ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ και η ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
Από τα λοιπά επεισόδια, έχουμε στην κυριολεξία μια θριαμβική "παρέλαση" από μεγάλους ηθοποιούς με συγκλονιστικές ερμηνείες:




Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Μαρία Ναυπλιώτη, Χαρά Μάρα Γιαννάτου, Θανάσης Παπαγεωργίου, Μυρτώ Αλικάκη, Ορφέας Αυγουστίδης, Άννα Μάσχα, Γιάννος Περλέγκας, Θάνος Τοκάκης, Αλεξάνδρα Μαχούτ, Δημήτρης Αλεξανδρής και πολλοί ακόμα ηθοποιοί καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η σειρά.



Το "Καρτ Ποστάλ" δείχνει τα "δόντια" του στην κυριολεξία καθώς αποτελεί ένα κόσμημα στην ελληνική τηλεοπτική παραγωγή.
Μάλιστα θα τόνιζα τη μαγική φωτογραφία της σειράς, η οποία, δια χειρός Γιάννη Δρακουλαράκου, αναδεικνύει τη μαγεία της Κρητικής φύσης με τα κάδρα του σαν ζωγραφική.




Σας δίνω και το μουσικό θέμα, με τη φωνή του Σωκράτη Μάλαμα



Η σειρά βρίσκεται στο 5ο επεισόδιο.



Μίνι σειρές στην ΕΡΤ1 με μεταφορά στην μικρή οθόνη τριών αριστουργημάτων της κλασικής Ελληνικής πεζογραφίας.
Εδώ μιλάμε πραγματικά για την έκπληξη. Και μάλιστα ευχάριστη έκπληξη. Η δημόσια τηλεόραση, αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή και στην μεταφορά τριών μίνι σειρών από τρία χαρακτηριστικά διηγήματα της κλασικής μας λογοτεχνίας:

"ΒΑΡΔΙΑΝΟΣ στα ΣΠΟΡΚΑ" του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

"ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΦΟΝΕΥΣ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΜΟΥ" του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ

"ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ" της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ

Η τριλογία δίνεται δια χειρός Μανούσου Μανουσάκη. Ο γνωστός σκηνοθέτης, με τα συν και τα πλην του, φέρνει στη μικρή οθόνη μια εξαιρετικά ποιοτική παραγωγή με δύσκολη αποστολή. Να αποδώσει τα μικρά αυτά λογοτεχνικά διαμάντια με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η πρώτη μεταφορά, ήδη ολοκληρώθηκε και έχουμε εικόνα πάνω σ' αυτήν. Στα μεγάλα"συν" είναι η ποιότητα της παραγωγής. Ακριβή, ποιοτική. Δεν διστάζει να επενδύσει σε δύσκολο κομμάτι καθώς μιλάμε για σειρές εποχής που έχουν ξεχωριστές απαιτήσεις και σκηνογραφικά και ενδυματολογικά.
Στα "πλην" είναι το  σενάριο, το δραματολογικό στοιχείο, η εμφάνιση των χαρακτήρων.

"ΒΑΡΔΙΑΝΟΣ στα ΣΠΟΡΚΑ"


Το βιβλίο είναι ένα κλασικό δράμα του μεγάλου Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, μια Σκιαθίτικη ιστορία, γραμμένη το 1893, με επίκεντρο την τότε επιδημία της χολέρας που θέριζε τον πληθυσμό. Ως εκ τούτου γίνεται ιδιαίτερα επίκαιρη καθώς μέσα από την πλοκή της, βλέπουμε και την τότε στάση της κοινωνίας απέναντι σε μια πανδημία με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.


Σενάριο: ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΒΔΟΥΛΟΣ, ΕΙΡΗΝΗ ΡΙΤΣΩΝΗ
Φωτογραφία: ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνογραφία: ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ
Ενδυματολογία: ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΓΙΡΑ
Μουσική: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Τραγούδι: ΓΛΥΚΕΡΙΑ


Ερμηνείες

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι οι:
ΡΕΝΙΑ ΛΟΥΙΖΙΔΟΥ στο ρόλο της Σκεύως
Γιώργος Σαββίδης στο ρόλο του γιου της, η Τζένη Καζάκου στο ρόλο της Ρηνιώς. Ο Τάκης Βαμβακίδης στο ρόλο του μπάρμπα Νίκα. Επίσης οι: Πέτρος Ξεκούκης, Παύλος Κουρτίδης και Μαρία Καβουκίδη. Λάμπρος Παπαγεωργίου, Γιώργος Χαλεπλής.


Στις ερμηνείες, δεσπόζει η μορφή της Ρένιας Λουιζίδου και στην πλοκή αλλά και στην απόδοση ποιότητας. Εξαιρετική και πιστή η καλή ηθοποιός μας σε ένα δύσκολο για την ίδια ρόλο.

Η παραγωγή δεν έχει "τσιγκουνευτεί" σε τίποτα. Σκηνικά, χώροι, ενδυματολογία, μέσα. Όλα είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο για να έχει η σειρά την πιστότητα που της αξίζει. Η μουσική είναι καλή.
Εκείνο που είχε πολύ σοβαρά προβλήματα ήταν η Ηχοληψία! Είναι πραγματικά κρίμα πως μια τέτοια παραγωγή είχε, κατά περιόδους, άθλια ηχοληψία. Η μουσική εξαφάνιζε στην κυριολεξία τους διαλόγους. 
Κάτι άλλο που παρατήρησα ήταν η εμφάνιση των χαρακτήρων. Νομίζω ότι εκεί χρειάζεται μια σοβαρή δουλειά καθώς δεν είναι δυνατόν άνθρωποι με χολέρα, στα πρόθυρα του θανάτου και σε άθλιες συνθήκες να εμφανίζονται με πεντακάθαρα ρούχα και φωτεινά πρόσωπα. 
Το έχουν αυτό οι χαρακτήρες του Μανουσάκη, το είδαμε και στο "Ποτάμι"

Η πλοκή της σειράς ακολουθεί φυσικά αυτήν του βιβλίου. Ο ερχομός κάποιων ναυτικών 


"ΚΟΜΑΝΤΑ και ΔΡΑΚΟΙ"


Η σειρά αυτή φέρνει στο κοινό κάτι εντελώς διαφορετικό που δεν συνηθίζεται. Μιλάω για μια σειρά μυστηρίου και φαντασίας με πολλά μεταφυσικά στοιχεία. Σε συνδυασμό και με την αθωότητα της παιδικής ματιάς αλλά και το χιούμορ που πολλές φορές δίνει το παρόν του, έχουμε κάτι το παντελώς διαφορετικό για την σύγχρονη Ελληνική τηλεόραση.

Μπορεί κάποιος να το δει ως ένα "πείραμα" για το είδος, το ύφος, τους χαρακτήρες και την αφήγηση.

Σενάριο-Σκηνοθεσία: ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΥΛΑΚΗΣ (Ο σκηνοθέτης της σειράς "Το νησί")
Φωτογραφία: ΘΩΜΑΣ ΒΑΡΒΙΑΣ
Σκηνογραφία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Μουσική: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ (Ακόμα μια έξοχη δουλειά του γνωστού δημιουργού)
Ενδυματολογία: ΝΑΤΑΣΣΑ ΣΑΡΡΗ

Ερμηνείες

Δεσπόζει ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΗΣ στο ρόλο του αστυνόμου


Εξαίρετη η συμμετοχή του ΛΕΥΤΕΡΗ ΚΟΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ στο ρόλο του Γιώργου


Μια άκρως ενδιαφέρουσα μορφή ενός 26χρονου νεαρού επιστήμονα, έχει σπουδάσει πληροφορική και είναι ΑΜΕΑ, ερασιτέχνης ηθοποιός. Είναι μια ερμηνεία που πρώτη φορά την συναντάμε στην ελληνική τηλεόραση και μας εκπλήσσει πολύ θετικά!

Παίζουν επίσης:  Μαρίνα Καλογήρου, Γιάννης Ζουγανέλης, Αναστασία Τσιλιμπιού, Μαρινέλλα Βλαχάκη, Δημήτρης Καλογεράκης, Ελένη Φιλίνη, Βασίλης Κουκαλάνι και άλλοι.

Αναστασία Τσιλιμπιού

Υπόθεση-θέμα

Ο 10χρονος Γιώργος, είναι ένα χαρισματικό παιδί με πολλές ευαισθησίες και ψυχικά χαρακτηριστικά. Μαζί με τον πατέρα του, τον νέο αστυνόμο του χωριού, μετακομίζουν με τα αδέλφια του στην Κρήτη. Η οικογένειά τους αναζητά μια νέα αρχή μετά το θάνατο της μητέρας τους. Ο ερχομός τους στο χωριό βάζει σε κίνηση μεγάλη ένταση και ανεξήγητα γεγονότα, στα οποία πρωταγωνιστεί ο μικρός Γιώργος. Μεταφέρεται σε άλλες διαστάσεις του χρόνου και γίνεται μάρτυρας γεγονότων που συμβαίνουν σε άλλους ανθρώπους. Τις εμπειρίες του, τις μοιράζεται με μια παρέα παιδιών που αποκαλούνται "κομάντα" όπου γίνεται και μέρος τους. Σκοπός τους γίνεται να απελευθερώσουν ένα ιδιαίτερο νεαρό, τον Ντόντο, με χαρακτηριστικά ΑΜΕΑ, ο οποίος όμως έχει πολύ μεγάλες ιδιότητες τηλεπάθειας στο χώρο.
Ο νεαρός είναι κτήμα της συμμορίας των "Δράκων", οι οποίοι και τον χρησιμοποιούν στις εγκληματικές τους ενέργειες εκμεταλλευόμενοι τη δύναμή του.
Όλα αυτά με φόντο μια σκοτεινή δύναμη που σπέρνει τη διχόνοια και τον τρόμο στο χωρίο κάθε 100 χρόνια.





Στη συνέχεια προχωρώ, φίλες και φίλοι, στις δύο μεγάλες καθημερινές σειρές που παρακολουθώ. 

"ΣΑΣΜΟΣ"


O "Σασμός" είναι μια δραματική σειρά καθημερινής ροής που βασίζεται κύρια στην διαδρομή μέσα στο χρόνο μιας αιματηρής βεντέτας, κλασικής σημειολογίας, σε ένα μικρό ορεινό χωριό της Κρήτης βέβαια. Μιας βεντέτας αιματηρής, που χωρίζει δύο οικογένειες στο χωριό αλλά διαπερνά και τις σχέσεις όλων των κατοίκων, έμμεσα ή άμεσα.


Η σειρά αποτελεί μεταφορά στην τηλεόραση του ομώνυμου μυθιστορήματος από τον συγγραφέα ΣΠΥΡΟ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗ και βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα σύμφωνα με τη δήλωση του ίδιου.

Σενάριο: Β.Χ. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Σκηνοθεσία: ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Μουσική: ΝΙΚΟΣ ΤΕΡΖΗΣ

Επίσης η μουσική της σειράς έχει σαν μουσικό χαλί το έργο του Σταύρου Ξαρχάκου στην μελοποίηση του "Ερωτόκριτου" με τη μεγάλη φωνή ιστορικά του Νίκου Ξυλούρη.


Σύμφωνα με την παρουσίαση του καναλιού προβολής:

Η επιστροφή της Αργυρώς Βρουλάκη, κόρης του Μάρκου, δολοφονημένου από τον Βασίλη Σταματάκη σε μια άγρια βεντέτα που κυνηγά τις δύο οικογένειες, έρχεται να δημιουργήσει και πάλι αναταράξεις εκ θεμελίων στις σχέσεις τόσο των δύο οικογενειών όσο και στο χωριό γενικότερα.

Ο έρωτάς της με τον Αστέρη Σταματάξη, γιο του "φονιά", έρχεται να ξυπνήσει εφιάλτες, να φουντώσει πάθη και να ξαναγράψει και πάλι την ιστορία στο χωριό.

Και, όπως λέει ο συγγραφέας, η ιστορία μπορεί να ξαναγραφεί. Με συγχώρεση κι αγάπη. Με "σασμό" (Στην Κρητική διάλεκτο σημαίνει το σβήσιμο μιας αντάρας, μιας αμάχης, μιας βεντέτας)


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι:

ΟΡΦΕΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΗΣ στο ρόλο του Αστέρη Σταματάκη, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΕΙΛΑ ΦΑΜΕΛΗ στο ρόλο της Αργυρώς Βρουλάκη, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΛΟΣ στο ρόλο του Μαθιού Σταματάκη,  ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΜΠΑΝΑΚΗ στο ρόλο της Καλλιόπης Σταματάκη, ΜΑΡΙΛΙΤΑ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της Βασιλικής, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ στο ρόλο της Μαρίνας Βρουλάκη, ΟΛΓΑ ΔΑΜΑΝΗ στο ρόλο της γιαγιάς Ειρήνης.

Από κοντά τους μια μεγάλη σειρά γνωστών και νεών ηθοποιών:
ΤΑΣΟΣ ΝΟΥΣΙΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΟΥΤΖΑΣ,  ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΥΛΙ,  ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΑΣ,  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΗΜΕΛΛΟΣ,  ΕΥΓΕΝΙΑ ΣΑΜΑΡΑ,  ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΕΡΑΚΗΣ,  ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΙΟΥ,  ΔΑΝΑΗ ΠΑΠΠΑ,  ΣΤΑΘΗΣ ΜΑΤΖΩΡΟΣ,  ΑΛΙΝΑ ΚΩΤΣΟΒΟΥΛΟΥ, ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΔΑΚΗ,  ΣΠΥΡΟΣ ΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ,  ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ,  ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ,  ΣΤΕΛΛΑ ΓΚΙΚΑ,  ΒΕΡΑ ΜΑΚΡΟΜΑΡΙΔΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΑΛΑΣ,  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΜΙΟΣ


Ο "Σασμός" έχει τα συν και τα πλην μιας σειράς μακράς διάρκειας και καθημερινής προβολής. Οφείλει να ακροβατεί  με μεγάλη προσοχή σε μια ισορροπία που δεν θα μετατρέψει το θέμα της σειράς σε "σαπουνόπερα".
Η πλοκή της ξεκίνησε δυναμικά με ένα πολύ δυνατό και συναισθηματικά φορτισμένο θέμα. Κάποια στιγμή έκανε αφηγηματική "κοιλιά" αλλά στα τελευταία επεισόδια ανέβασε την ένταση και το ρυθμό της σε σχέση με το κεντρικό της θέμα.
Η σκηνοθεσία κινείται ικανοποιητικά, βέβαια λόγω ίσως της ώρας προβολής, στερείται σε αληθοφάνεια ρεαλιστικών στοιχείων που θα έδιναν άλλο χαρακτηρισμό κοινού στη σειρά. Οι ερωτικές σκηνές, οι σκηνές "βίας" είναι αρκετά ευνουχισμένες.
Τα σκηνοθετικά κάδρα που επαναλαμβάνονται είναι πολλά και γίνονται κλισέ μερικές φορές.
Όμως η αλλαγή στην πλοκή αλλά και η ερμηνεία μερικών ηθοποιών, ήρθε να ανεβάσει κατακόρυφα το ενδιαφέρον των θεατών.


Οι ερμηνείες

Στο καστ της σειράς, οι ηθοποιοί στέκονται με επαγγελματική αξιοπρέπεια και συνέπεια. Κάποιοι όμως από αυτούς, πραγματικά, ξεχωρίζουν κάνοντας τη διαφορά. Τόσο σε πρωταγωνιστικό όσο και σε δευτεραγωνιστικό επίπεδο.

Ο Ορφέας Αυγουστίδης, ο Δημήτρης Λάλος, η Μαρία Πρωτόπαππα, η Όλγα Δαμάνη, η Χριστίνα Φαμέλη, πιστεύω ξεχωρίζουν με την παρουσία τους. 

Η μουσική είναι πολύ καλή αλλά μονοδιάστατα επαναλαμβανόμενη σε κάθε καρέ της σειράς. Μάλιστα πολλές φορές ο ήχος δεν είναι καλός και περνάει πάνω στις ομιλίες. Το τραγούδι της σειράς ξεχώρισε, αγαπήθηκε και θα την συνοδεύει στη συνέχεια.


"ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ"


Και αυτή σειρά μακράς διάρκειας με σπονδυλωτά, αυτοτελή επεισόδια. 
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, στη δημόσια τηλεόραση, συνεχίζεται η προβολή μιας γλυκύτατης και νοσταλγικής κομεντί, η οποία μας παραπέμπει στα δύσκολα χρόνια της χούντας και στην κοινωνικές συνθήκες εκείνης της εποχής.
Μέσα από την καθημερινότητα μιας απλής λαϊκής οικογένειας εκείνης της εποχής. Η ζωή, ο μόχθος, τα προβλήματα, οι περιορισμοί, οι έρωτες, ένας ολάκερος τρόπος ζωής. Όλα αυτά μέσα από τα μάτια του μικρού Άγγελου, που υποδύεται εκπληκτικά ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΚΙΝΗΣ αλλά και την ατμοσφαιρική αφήγηση του ΒΑΣΙΛΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΥ

Συντελεστές

Σενάριο:  ΝΙΚΟΣ ΑΠΕΙΡΑΝΘΙΤΗΣ, ΔΩΡΑ ΜΑΣΚΛΑΒΑΝΟΥ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΗ
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Φωτογραφία: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΣΒΙΚΗΣ
Ενδυματολογία: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΔΗΜΑ
Παραγωγή: ΝΑΤΑΛΙ ΔΟΥΚΑ, ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΜΙΩΤΗΣ


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ


Ο Μανώλης Γκίνης στο ρόλο του Άγγελου, είναι η κεντρική φιγούρα της σειράς. Η ψυχή της. Το τρελό της όνειρο. Πολύ μεγάλο ταλέντο, έξοχη παρουσία και απόδοση, πραγματικά σπάνιο καθώς δύσκολα έχουμε παιδικές ερμηνείες μεγάλου επιπέδου στη χώρα μας.

Στις πρωταγωνιστικές ερμηνείες:  ΗΛΙΑΣ ΜΕΛΕΤΗΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ, ΥΒΟΝΝΗ ΜΑΛΤΕΖΟΥ, ΤΖΕΝΗ ΘΕΩΝΑ, ΕΡΙΦΥΛΗ ΚΙΤΖΟΓΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΟΥΡΑΝΗΣ




Οι παραπάνω πλαισιώνονται από εξαίρετους ηθοποιούς που αποδίδουν με τον καλύτερο τρόπο τους χαρακτήρες που υποδύονται. Ιδιαίτερη αναφορά θα κάνουμε στην σκηνογραφία και τη διακόσμηση. Δύσκολη δουλειά σε μια σειρά, έτσι κι αλλιώς "εποχής". Μαζί της και η μουσική επένδυση που παραπέμπει στο όμορφο κλίμα της ανάλογης δεκαετίας. Δημιουργός ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ.

Το θέμα

Ο φετινός κύκλος ξεκινά λίγες μέρες μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου, περνά στην μεταπολίτευση, στο Κυπριακό. Πάντα μέσα από την καθημερινότητα της οικογένειας Αντωνόπουλων.
Θα δούμε την κλασική γειτονιά στου Γκύζη, όπως αυτή αλλάζει μέσα από το πέρασμα των χρόνων και των νέων ηθών.



Τα "Καλύτερά μας χρόνια" είναι μια σειρά που έχει αγαπηθεί πάρα πολύ! Είναι ένα νοσταλγικό, έντονα συναισθηματικό παράθυρο σε περασμένα χρόνια που σημάδεψαν τις γενιές της πατρίδας μας αλλά και ολάκερη την κοινωνική μας εξέλιξη. Μια σειρά που λάμπει πραγματικά και δίνει ατμόσφαιρα ποιότητας.





"ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ"


Γ' Κύκλος

Άφησα τελευταία στην αναφορά μου, την εν λόγω σειρά, που είναι και από τις αγαπημένες μου. Τη σειρά που, φέτος, διανύει τον τρίτο και τελευταίο κύκλο της ζωής της. Είναι η σειρά που τίναξε στον αέρα τις μετρήσεις της τηλεθέασης τα προηγούμενα χρόνια. Και φέτος είναι ψηλά αλλά έχει χάσει τα πρωτεία. Όμως η μεταβολή αυτή οφείλεται σε κάτι σημαντικό.


Ας θυμηθούμε τους συντελεστές της σειράς:

Σενάριο:  ΜΕΛΙΝΑ ΤΣΑΜΠΑΝΗ, ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΚΟΒΑΛΗΣ

Σκηνοθεσία: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ 
Σκηνοθέτες: ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ

Φωτογραφία:  ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΤΡΙΤΖΙΔΑΚΗΣ,  ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνογραφία: ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΑΛΚΙΑΣ
Ενδυματολογία: ΤΡΙΑΔΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ
Μοντάζ:  ΛΥΔΙΑ ΑΝΤΩΝΟΒΑ

Παραγωγή:  JK PRODUCTIONS

Ερμηνείες

Η αγαπημένη μας σειρά τρέχει τον 3ο της κύκλο με όλο το καστ που έκλεισε ακριβώς τον 2ο, χωρίς την απουσία κάποιου χαρακτήρα. Στον νέο όμως κύκλο έχουν προστεθεί πολύ σημαντικοί χαρακτήρες, πρωταγωνιστικοί και δευτερεύοντες, οι οποίοι στην κυριολεξία απογειώνουν τη σειρά με νέες κορυφαίες παρουσίες.

Καταγράφουμε στις νέες αφίξεις:

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΕΙΛΑΚΗΣ στο ρόλο του Ακύλα Μεγαρίτη


Ο μεγάλος μας ηθοποιός, σε εντελώς κόντρα ρόλο, είναι συγκλονιστικός σε μια ερμηνεία απίστευτη. Θα έλεγα ότι "σηκώνει" τη σειρά στην πλάτη του με την, χωρίς προηγούμενο, ψυχεδελική του ερμηνεία και παρουσία.

ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΗΣ στο ρόλο του ταγματάρχη Ζάχου Λυκογιάννη


Κάθε σχόλιο περισσεύει για τον μεγάλο μας ηθοποιό που και εδώ και είναι ώριμος, εκπληκτικός.

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΠΑΠΑΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του εκδότη Πέτρου Ορφανίδη



ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ στο ρόλο της Ζωής Μεγαρίτη


Ίσως στον καλύτερο ρόλο και ερμηνεία της καριέρας της η εξαίρετη και απαστράπτουσα ηθοποιός μας!

Μαζί του σε εξαίρετες παρουσίες οι:  Μαρία Καλλιμάνη, Λήδα Ματσάγκου, Δημήτρης Τσικλής, Χρήστος Μαλάκης, Στέλλα Ψαρουδάκη και πολλοί άλλοι.

Το θέμα του 3ου κύκλου

Οι δημιουργοί της σειράς, με την πλοκή της σειράς στον τελευταίο της κύκλο, έβαλαν, στην κυριολεξία, φωτιά ακόμα και στην επικαιρότητα. 
Η περίοδος της χούντας, που πραγματεύεται το σενάριο, για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην ελληνική σύγχρονη τηλεόραση με τέτοια ρεαλιστική, ωμή, αποκαλυπτική προσέγγιση.
Βιαιότητα, βασανιστήρια, διαπλοκή, τρομοκρατία. Ο ρόλος της ασφάλειας και των στρατιωτικών της χούντας σε προσέγγιση που έχει προκαλέσει ΑΜΟΚ στους απανταχού νοσταλγούς και φασίστες, οι οποίοι έχουν σηκώσει ...."επανάσταση" κατά της σειράς και της παραγωγής!

Γιώργος Ηλιόπουλος, Δημήτρης Γκωτσόπουλος, Γιάννης Βασιλώττος

Οι σκηνές της εξορίας γράφουν πραγματικά ιστορία, θυμίζοντας σε όλους την πραγματική αιματοβαμμένη ιστορία της χούντας.

Η μουσική της σειράς συνεχίζει να φέρει την υπογραφή του ALEX SID
του οποίου τα τραγούδια πραγματικά συγκλονίζουν και συγκινούν.


Οι στίχοι της Ουρανίας Πατέλη και η φωνή της Αναστασίας Μουτσάτσου ακούγονται σαν ωδή!

Κλείνοντας την αναφορά μου στις "Άγριες Μέλισσες" να πω ότι έχει σηκωθεί μεγάλη κουβέντα πάνω στο θέμα της χούντας. Φυσικά η απώλεια του όποιου κοινού από το ακροδεξιό ακροατήριο δημιούργησε πιέσεις να αλλοιωθεί και να στρογγυλέψει το σενάριο. Όμως οι δύο δημιουργοί, το ξεκαθάρισαν με απόλυτη σαφήνεια. Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο!


Φίλες και φίλοι, στάθηκα σε κάποιες συγκεκριμένες σειρές που αγάπησα και παρακολουθώ. Με τα ταπεινά υποκειμενικά μου κριτήρια. Όπως με αγγίζουν, όπως περνούν από τη δική μου οπτική.
Σημασία έχει που η ελληνική τηλεόραση επέστρεψε στην ποιότητα. Δεν διστάζει να επενδύσει χρήματα στην παραγωγή αξιόλογων σειρών που μπορούν να δώσουν πολλά πράγματα στο κοινό και στην τέχνη.
Εύχομαι η τάση αυτή να συνεχιστεί και να μπορούμε να απολαμβάνουμε όμορφες δημιουργίες.
Αν μάλιστα έλειπαν οι ανελέητες και ανεξέλεγκτες διακοπές των διαφημίσεων, τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα.


Σχόλια

  1. Όλες οι σειρές που αναφέρεις είναι πολύ καλές ως άριστες, γεγονός που αναδεικνύει το παραμύθι που μας πούλαγαν τα προηγούμενα χρόνια, ότι το κοινό δεν παρακολουθεί τα ποιοτικά προγράμματα. Τώρα, γιατί τον τελευταίο καιρό έγινε αυτή η μεταστροφή, δεν ξέρω. Ομολογώ ότι είμαι φανατικός της ΕΡΤ. Για έναν και μοναδικό λόγο: Οι διαφημίσεις που βάζει είναι ελάχιστες . Είναι αδύνατον να δω κάτι και στη μέση να παρεμβάλλεται διακοπή είκοσι κ πλέον λεπτών. Βέβαια ην ΕΡΤ την πληρώνουμε, αυτή είναι η δική μας συνδρομητική.
    Τέλος χαίρομαι ειλικρινά, που βλέπω μια σειρά ηθοποιών, νέων και παλιών, να γράφουν και πάλι μεροκάματα στην τηλεόραση μετά τα δύσκολα μνημονιακά χρόνια.
    Την Καλημέρα μου, Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Βασίλη μου. Η παρέμβασή σου είναι πολύ ουσιαστική γιατί βάζεις μια σειρά ζητήματα:
      1) Τα κανάλια επένδυαν στα σκουπίδια Βασίλη μου. Realities κάθε λογής, επιπέδου απαράδεκτου και επικίνδυνου. Το συνεχίζουν να το κάνουν, απλά τώρα έβαλαν και ποιοτικά πράγματα ανάμεσα.
      2) Η διείσδυση της Netflix είναι τόσο σαρωτική στην Ελλάδα που ήδη κέρδισε πάρα πολύ μεγάλο κοινό που στράφηκε σε ποιοτικές απαιτήσεις. Αυτό οδήγησε τους καναλάρχες να αρθρώσουν απάντηση.
      3) Οι διαφημίσεις είναι μια τρομερή πληγή και μια, κατά συρροή, ασέβεια στο τηλεοπτικό κοινό Βασίλη. Έλεγχο από ένα θεσμικό πλαίσιο ανύπαρκτο μην περιμένεις. Αν αγανακτείς δοκίμασε το web πρόγραμμα των καναλιών αν και δεν έχουν όλα καλή υποστήριξη.
      4) Ευτυχώς που έχουμε δουλειές σε νέους ηθοποιούς. Το είχαμε ανάγκη! Σίγουρα υπάρχουν πολύ αξιόλογες παρουσίες που μπορεί να αποτελέσουν μια νέα ποιοτική φουρνιά στην υποκριτική στον τόπο μας.

      Ευχαριστώ Βασίλη μου για το σημαντικό σου σχόλιο. Να είσαι καλά φίλε μου.

      Διαγραφή
  2. Η αλήθεια είναι ότι η τηλεόραση χρειαζόταν αυτήν την αναβάθμιση. Βέβαια η ΕΡΤ είχε κατά καιρούς καλές σειρές. Και ενδιαφέρουσες. Αυτήν που αναφέρεις ''Τα καλύτερά μας χρόνια'' την παρακολούθησα πολλές φορές αλλά δεν με κέρδισε.
    Τις μέλισσες τις βλέπω αλλά ο υπέροχος Χειλάκης που παίζει τον Ακύλα με πορώνει τόσο πολύ που θα ήθελα να σπάσω την οθόνη όταν βλέπω το πρόσωπό του. Πολλές φορές αλλάζω κανάλι εξαιτίας όσων βλέπω.
    Το Σασμό τον έβλεπα αλλά με κέρδισε η Γη της ελιάς που δείχνει την ίδια ώρα το Mega και είναι καθημερινή και αυτή. Πιστεύω ότι είναι μακράν καλύτερη του Σασμού.
    Δεν βλέπω άλλες σειρές. Αρκετές και αυτές που παρακολουθώ.
    Χαίρομαι όμως αφανταστα που έγινε ποιοτική η τηλεόραση.
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Άννα μας! Αναλυτική και παραστατική.
      Χαίρομαι που έχεις επιλέξει σειρές που σε αγγίζουν και σε γεμίζουν. Τη "Γη της ελιάς" δεν την βλέπω και δεν έχω εικόνα. Για αυτό και δεν έκανα αναφορά. Είδα το πρώτο επεισόδιο, "κάτι" με χάλασε με τους νέους ηθοποιούς. Δεν το συνέχισα.
      Χαμογελώ συναινετικά και με νόημα σε αυτό που αναφέρεις με τον τεράστιο Αιμίλιο Χειλάκη! Η ψυχωτική σκοτεινή του ερμηνεία στις "Μέλισσες" τον κάνει απόλυτα μισητό! Αλλά αυτό πιστοποιεί την μεγάλη του ποιότητα Άννα μου. Όσον αφορά για τις σκληρές εικόνες της σειράς, ναι! Δείχνουν αφτιασίδωτα την ωμότητα της χούντας και έχει ενοχλήσει πάρα πολλούς "εραστές".
      Φυσικά όλο αυτό είναι μια νέα στροφή της τηλεόρασης στο ποιοτικό κομμάτι. Αν ήταν ελεγχόμενες και οι διαφημίσεις τότε το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμα καλύτερο.
      Καλημέρα κορίτσι μου και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη μου, διάβασα με πολύ προσοχή την ανάρτησή σου!
    Τις γνωρίζω όλες τις ελληνικές σειρές αλλά δεν τις έχω παρακολουθήσει όλες αρκετά.
    Για την ΕΡΤ έχω να πω Μπράβο της για τις εξαιρετικές ποιοτικές σειρές που προβάλει και έχει φτιάξει επιτέλους πραγματικά ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα. Η αλήθεια είναι ότι δεν το περίμενα!
    Δεν βλέπω πια και τόση τηλεόραση! Ελάχιστες εκπομπές και σειρές.
    Ειδικά ελληνικές σειρές πια ελάχιστα, από ε΄να σημείο και μετά με κουράζουν; δεν με τραβάνε; δεν ξέρω ακριβώς!
    Τις "Άγριες Μέλισσες" τις έβλεπα πέρσι, φέτος καθόλου. Δεν με τραβάει πια! Ό,τι βλέπω και μαθαίνω από τα τρέιλερ.
    Βλέπω που και που ανάλογα τα κέφια και αν δεν έχει σε άλλο κανάλι καμία καλή ξένη ταινία, τον Σασμό.
    Πάντως, παρατήρησα πως φέτος βλέπουμε νέους ηθοποιούς, νέα πρόσωπα με ταλέντο και δίνονται ευκαιρίες και αυτό είναι πολύ ευχάριστο.
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου,
      κοίτα, έχω την εντύπωση ότι αδικείς την ελληνική παραγωγή. Για παράδειγμα, δεν γίνεται να έβλεπες π.χ. πέρυσι τις "Μέλισσες" και να μην τις βλέπεις φέτος. Θέλω να πω ότι και αναβάθμιση στο καστ έχουν και πλοκή και κύρια, βουτάνε στα βαθιά σκοτάδια της ελληνικής ιστορίας στην περίοδο της χούντας. Κάτι που κανείς δεν έχει τολμήσει μέχρι τώρα.
      Υπάρχουν ναι, νέα πρόσωπα, νέα παιδιά. Σίγουρα δεν θα ξεχωρίσουν όλα. Όμως το καλό είναι ότι υπάρχουν και δουλεύουν για κάτι καλύτερο και αυτό είναι ελπιδοφόρο.
      Σε ευχαριστώ για το σχόλιο κορίτσι μου και σου εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  4. Μετά από τόσα χρόνια που λείπω από την Ελλάδα μου είναι αρκετά δύσκολο να παρακολουθήσω τις ελληνικές σειρές.
    Φυσικά αυτή που μου κλέβει την καρδιά είναι το έτερος εγώ, πρόκειται για έναν μεγάλο έρωτα που έχω !!!! Θα ψάξω να βρω πως θα δω την εξέλιξη σε τηλεοπτική σειρά !!!
    Γνώμη μου, όσα εμπόδια και αν μπήκαν οι θα μπουν το όνομα Τσαφούλιας, Σωτήρης και Νίκος έχει άστρο, πολύ φωτεινό άστρο.

    Μια χαρά ενημερωτικό άρθρο :) Τα σέβη μου
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει Μάνια μου, το "Έτερος εγώ" είναι μια κλάση πάνω από οτιδήποτε σαν παραγωγή. Σίγουρα είναι συγκεκριμένο είδος, δεν βλέπεται από όλους αλλά είναι συγκλονιστικό. Είμαι και εγώ τρελός φαν της σειράς.
      Σε ευχαριστώ για την κατάθεση της σκέψης σου καλή μου. Εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  5. Γιάννη μου απ' όλες τις σειρές που αναφέρεις, μόνο το "Έτερος εγώ" παρακολούθησα και περιμένω με αγωνία τον επόμενο κύκλο (αυτός ο Γιαννατάς, τι ηθοποιάρα είναι!!!). Επίσης βλέπω στο ΕΡΤΦΛΙΞ τη Ζακέτα, ως αγορομάνα , αλλά και μεγάλη θαυμάστρια της Φωτεινής Μπαξεβάνη. Δυστυχώς ο χρόνος δεν μου επιτρέπει πολύωρη έκθεση στην τηλεόραση. Την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε και ο "Φονεύς του Αδερφού μου" και ήταν εξαιρετικό. Κάπου διάβασα πως θα γυρίσουν και Παπαδιαμάντη. Αν και καθυστερημένα, ξεκινούν να βάζουν ποιότητα στο πρόγραμμά τους. Άντε να δούμε...
    Φιλιά πολλά και καλή συνέχεια Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου. Ωωωωωω καλή μου, έχουμε την ίδια ακριβώς προτίμηση. Το "Έτερος εγώ" είναι συγκλονιστικό και υπερβαίνει μακράν τα ελληνικά δεδομένα. Εντάξει ο Γεννατάς είναι τεράστιος! Αυτό το ψυχωτικό του βλέμμα δεν το ξεχνάς, σου προκαλεί εφιάλτες λέμε στον ύπνο σου. Δεν το περίμενα ποτέ!
      Παπαδιαμάντης προβλήθηκε με τον "Βαρδιάνο στα Σπόρκα". Είναι ελπιδοφόρο που η κλασική λογοτεχνία μας ανεβαίνει στη μικρή οθόνη. Να μπει σε κάθε σπίτι, αρκεί να μπει με προδιαγραφές.
      Μαρία μου, εύχομαι δημιουργικό χρόνο να έχεις κορίτσι μου. Να στείλω τα φιλιά μου κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  6. Είναι αλήθεια, η τηλεόραση με τα χάλια που έχει (ριάλιτι) βλάπτει την νοημοσύνη και την ελεύθερη βούληση, ιδιαίτερα όταν προβάλλει μια ρηχή κουλτούρα και γνώμες κούφιες και επικίνδυνες χωρίς νόημα. Ευτυχώς υπάρχουν και κάποιες σειρές, αισθηματικές, μυστηρίου, εποχής, με καταξιωμένους ηθοποιούς, που αξίζουν το χρόνο που θα τους αφιερώσεις. Αναφέρομαι στις «Μέλισσες» στο «Έτερος Εγώ» και στην πρόσφατα αναβαθμισμένη ΕΡΤ (επιτέλους έδειξε ένα καλύτερο πρόσωπο, χρόνια είχε βαλτώσει ) με «τα καλύτερά μας χρόνια» (υπέροχη σειρά, την αγάπησα, μου θύμισε τα νιάτα μου), Παπαδιαμάντη και πρόσφατα Βιζυηνό (αναφέρομαι σ’ αυτές γιατί αυτές βλέπω μόνο) Για τις άλλες δεν έχω άποψη, άκουσα πως ο «Σασμός» καμία σχέση δεν έχει με το βιβλίο. Ορισμένες σειρές θεωρώ πως είναι πολύ….αισθηματικές για τα γούστα μου, κι άλλες για να περνά η ώρα. Ωστόσο χαίρομαι γι’ αυτήν την αναβάθμιση της ελλ. Τηλεόρασης.
    Γιάννη μου σ' ευχαριστούμε για το αφιέρωμα, καλή συνέχεια και καλή εβδομάδα!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συναντώ τις σκέψεις σου δίπλα στις δικές μου Αννίκα μου! Να μπορούσαμε να αποφεύγαμε εντελώς και τα γνωστά σκουπίδια που εξακολουθούν να βρωμίζουν την αισθητική μας, θα ήταν ακόμα καλύτερα. Αλλά, δυστυχώς, βλέπεις έχουν μεγάλη τηλεθέαση.
      Ναι, έχουμε ένα σημαντικό γύρισμα σελίδας στην ποιοτική παραγωγή και την ακολουθούμε με τις επιλογές μας. Θα πω μαζί σου ότι, το πολύ αισθηματικό διολισθαίνει σε "μελό" κάτι που δεν μου αρέσει.
      Οι σειρές που ανέφερες είναι και στα δικά μου γούστα με την παρατήρηση ότι οι δουλειές του Μανουσάκη με τα κλασικά διηγήματα, ναι είναι ακριβές και ποιοτικές παραγωγές αλλά έχουν ένα θέμα στο σενάριο, στον ήχο, στην ατμόσφαιρα.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για την κατάθεση της άποψής σου. Να είσαι καλά εύχομαι.

      Διαγραφή
  7. Χαίρομαι πολύ που αποκτήσαμε το δικό μας τηλεπεριοδικό.
    Η ενημέρωση άρτια, πλούσιο φωτογραφικό υλικό και ποικιλία προγραμμάτων.
    Σ' ευχαριστούμε για την δουλειά που έριξες να το στήσεις και για μας Γιάννη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουάααααου, τι λες τώρα Μαρία μου! Και ...Σινεφίλ και τηλε-περιοδικό; Χαίρομαι αν σ' αρέσει κοπέλα μου και μακάρι να το εκμεταλλευόμασταν ....εμπορικά. Σε ευχαριστώ πολύ για την καλή σου καρδιά Μαρία μου.

      Διαγραφή
  8. Παρακολουθώ το Καρτ Ποστάλ και το Κομάντα & Δράκοι. Οφείλω να ομολογήσω ότι μετά από πολλά χρόνια ενθουσιάστηκα τόσο με ελληνικές σειρές.
    Συμφωνώ απόλυτα για τον Σασμό.
    Το Έτερος Εγώ το είχα ξεκινήσει και δεν το συνέχισα, το έχω στα υπόψιν όμως γιατί είναι πολύ δυνατό.

    Καλή εβδομάδα Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Κατερίνα μου, είμαστε απόλυτα ταυτισμένοι στις προτιμήσεις μας! Το "Κάρτ ποστάλ" είναι εκπληκτικό, τα "Κομάντα και δράκοι" ιδιαίτερο αλλά αρχίζει και ανεβαίνει. Το "Έτερος εγώ" να το δεις Κατερίνα, είναι εκπληκτικό κορίτσι μου.
      Σε ευχαριστώ που κατέθεσες τις σκέψεις σου και για την παρουσία σου. Καλή συνέχεια καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα.
    Αν και αποφεύγω όπως... ο διάβολος το λιβάνι την tv, εντούτοις διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον την ανάρτηση, διότι εμπιστεύομαι την κριτική σου ματιά και αξιολόγηση.


    ΥΓ. Γιάννη, όταν μπορέσεις στείλε μας κάποιο mail σου στον "Ευρυτάνα ιχνηλάτη". Θα θέλαμε να σε ρωτήσουμε κάτι σχετικά με μια ταινία που αναφέρεται στον τόπο μας.

    Καλή συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα σε αδικήσω Ευρυτάνα φίλε μου καθόλου. Άλλωστε πάντα, απέναντί της, κινούμαστε με επιφύλαξη και όρους. Κάποιες επιλογές, είναι σημαντικές και αξιόλογες. Ευτυχώς δηλαδή.
      Με τιμάει η αποδοχή σου αγαπητέ φίλε, να είσαι καλά. Ναι, πάω στον "Ιχνηλάτη" αν δω αν έχετε φόρμα να επικοινωνήσουμε.
      Στη διάθεσή σας αγαπητέ φίλε.

      Διαγραφή
  10. Σπάω τη σιωπή μου, διότι εφέτος βλέπω πολλές σειρές, άρα μου κίνησες πολύ το ενδιαφέρον με αυτό το ποστ.
    Για το Έτερος Εγώ, ουδέν σχόλιον, καθώς τη θεωρώ πολύ καλύτερη από πολλές ξένες σειρές του είδους.
    Τον Σασμό τον παρακολουθώ μετά μανίας, υποκλίνομαι στο Καρτ Ποστάλ, οι Άγριες Μέλισσες μου αρέσουν πιο πολύ από τους δύο προηγούμενους κύκλους.
    Το Κομάντα και Δράκοι, απλά το λατρεύω.
    Έχει κάτι από Ταραντίνο και κάποιες φορές ένα άρωμα από το Παρίσι-Τέξας του Βέντερς.
    Βέβαια αυτό μπορεί να μην ισχύει στην πραγματικότητα, αλλά αυτή είναι η δική μου αίσθηση.
    Πολύ ωραία αυτή σου η παρουσίαση των τηλεοπτικών πραγμάτων κύριε Πιτ!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω τι χαρά! Επίσκεψη από την αγαπημένη μου Αρτίστα και μάλιστα γεμάτη σκέψεις! Φέρνω γλυκάκι κουταλιού, λικεράκι και ξεκινάμε:
      Ταυτιζόμαστε απόλυτα με τις επισημάνσεις και να επεκταθώ ως εξής:
      Στα "Κομάντα και δράκοι" με χαλάει μόνο τα δύο ντόπια πιτσιρίκια, ειδικά το αγόρι, που τα θεωρώ παντελώς ατάλαντα! Με μπέρδεψε στην αρχή η πλοκή του αλλά τώρα γίνεται πιο ξεκάθαρο.
      Οι "Άγριες Μέλισσες", δεν το συζητάμε, φυσικά και είναι ανώτερος ο 3ος κύκλος γιατί τολμά και ...τσούζει, γιατί διαλύει το μύθο της χούντας.
      Το "Κάρτ ποστάλ" είναι υπέροχη δουλειά, διεθνών προδιαγραφών και ερμηνειών.
      Ο "Σασμός" τον βλέπω και εγώ αλλά πολλές φορές ρέπει σε μελό, κάνει τις κοιλιές του. Πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος μην γίνει "σαπουνόπερα". Και έχει λεπτομέρειες που εμένα με χαλάνε. Οι λεπτομέρειες που κρίνουν μια δουλειά. Π.χ. δεν μπορεί η ....Καλλιόπη να παρακολουθεί τη Βασιλική ολάκερο το δρόμο, σχεδόν 2 μέτρα πίσω της και ...δεν την βλέπει! Εντάξει αυτά με κουρδίζουν εμένα γιατί αδικούν και γελοιοποιούν την παραγωγή.
      Και να φανταστείς έπονται και άλλες σειρές και φυσικά θα επανέλθω γλυκιά μου.
      Την καλησπέρα μου και χάρηκα που σε είδα ξανά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  11. Γιάννη μου καλησπέρα. Θεωρώ ότι η "γη τής ελιάς" την οποία δεν παρακολουθείς, είναι ένα ωραίο σίριαλ, με κάποια δυνατά ονόματα. Κυρίως η Λυδία Κονιόρδου για εμένα δίνει ρεσιτάλ ηθοποιίας, από κοντά κι ο αγαπημένος Παρτσαλάκης. Η υπόθεση δε, είναι σχεδόν κοινή με αυτή τού "σασμού" (διαδραματίζεται στην Μάνη), που δεν έχω δει παρά ελάχιστα (είμαι φαν τού Ανδρέα Γεωργίου, βαράτε με😂). Τα σίριαλ που επιμελείται σκηνοθετικά ο Γεωργίου, έχουν πάντα εντυπωσιακή Φωτογραφία (πολλά εξωτερικά πλάνα σε ωραία ελληνικά και ξένα μέρη), καθώς και σκηνοθεσία. Από άγριες μέλισσες τώρα, δεν έχω χάσει ούτε δευτερόλεπτο από την αρχή τού έργου, κι έτσι πιστά, σκοπεύω να πάω ως το τέλος. Μόνο και μόνο επειδή καταπιάνεται με τα της χούντας, θα έπρεπε να το βλέπουν και οι πέτρες, αλλά ας μην ξεχνιόμαστε, στη (δεξιά, κατά βάσει) Ελλαδίτσα ζούμε. Κάποιοι τηλεθεατές πλήττουν με την σύγχρονη ιστορία, αλλά οι πιο πολλοί αρνούνται να δουν την πραγματικότητα, καθώς κατά βάθος είναι κρυφοφασιστοδεξιά όντα 😊Βλέπω και ΕΡΤφλιξ όμως, γιατί ανεβάζει ωραίες ταινίες (που ήδη έχουν προβληθεί από τα κανάλια της). Στον ελεύθερο χρόνο μου, σκοπεύω να δω Παπαδιαμάντη και Καρτ ποστάλ. Υ.Γ Εν αναμονή τού σίριαλ τού Παπακαλιάτη στο μέγκα! Ξαναβαράτε με! 😂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν σε βαράμε καθόλου Πέτρα μου. Εγώ τουλάχιστον σίγουρα όχι! Γιατί:
      1) Δηλώνω δαγκωτό φαν του Παπακαλιάτη κι ας λένε ότι θέλουν. Ο άνθρωπος κάνει άριστη δουλειά, αγαπά και σέβεται ότι κάνει και θίγει θέματα που δεν ακουμπιούνται.
      2) Καλά κάνεις και βλέπεις ΕΡΤ Φλιξ, έχει σπουδαία πλατφόρμα με ποιοτικές επιλογές. Εξαίρετα τα επεισόδια από "Τα καλύτερά μας χρόνια" που έχουν θέμα το Πολυτεχνείο, την οδό Μπουμπουλίνας και γενικά τα πολιτικά.
      3) "Άγριες Μέλισσες" δαγκωτό καθώς πρώτη φορά η χούντα ξεβρακώνεται με τέτοιο ωμό τρόπο. Σοκ έχει δημιουργήσει στους απανταχούς νοσταλγούς.
      4) Πιθανά να αδίκησα τη "Γη της ελιάς". Ίσως να κόλλησα στο άγνωστο καστ στην αρχή που πρωταγωνιστεί. Το κρατώ στα υπόψη μου.
      Καλή μου φίλη, χάρηκα τη συμμετοχή σου, να το ξέρεις. Εδώ είμαστε και θα επανέλθουμε. Φιλιά.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Έρημη χώρα" η τηλεοπτική σειρά, που πρέπει να δεις

ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ: Θεωρίες-Σχολές