Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος: "ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ" του Μανούσου Μανουσάκη

 Αγαπημένοι φίλοι και φίλες του CINEFIL 

Με την σημερινή μας θεματογραφία, γυρίζουμε σελίδα και επιστρέφουμε στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο

Με χαρά, έχουμε πει ότι το σινεμά της πατρίδας μας στους καιρούς μας, κάνει σοβαρές και συντεταγμένες προσπάθειες να σταθεροποιηθεί σε μια αξιόπιστη και ελκυστική σειρά παραγωγής ταινιών άξιες να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για το κοινό.

Μια τέτοια ακόμα λοιπόν ταινία θα προσεγγίσουμε σήμερα. Μια ταινία που μας παραπέμπει στα δύσκολα και αποκρουστικά εκείνα χρόνια της Γερμανικής κατοχής και σε μια πόλη που γνώρισε τη δολοφονική μανία των Ναζί, τη Θεσσαλονίκη.

Μανούσου Μανουσάκη

"ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ"


Ο γνωστός σκηνοθέτης επανέρχεται 18 χρόνια μετά τον "Κόκκινο δράκο" παίρνει στα χέρια του το βιβλίο του 


Γιώργου Σκαμπαρδώνη

με τον ομώνυμο τίτλο και δημιουργεί την ανάλογη κινηματογραφική μεταφορά.

Η ταινία είναι μια ερωτική ιστορία δύο νέων ανθρώπων μέσα σε ένα εφιαλτικό περιβάλλον. Στη Θεσσαλονίκη του 1942. Εκεί, μέσα στο καμίνι των γεγονότων της φωτιάς και της Εβραϊκής συναγωγής, θα ζήσει και θα στηθεί όλη αυτή η ιστορία. Σημείο αναφοράς είναι ένα μουσικό στέκι. Ένα ουζερί, που αποτελούσε το μέρος συγκέντρωσης όλων των μουσικών στοιχείων της πόλης και όχι μόνο.

Ο Βασίλης Τσιτσάνης, ένας μύθος, μια μορφή εκείνης της εποχής, ήταν η ψυχή αυτού του ουζερί. Εκτός από τα μουσικά δρώμενα, το ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι, μια σειρά ανθρώπων ζούσε τις δικές του ιστορίες εκεί. Απλοί άνθρωποι, καλλιτέχνες, εργαζόμενοι, αντιστασιακοί κυνηγημένοι, χαφιέδες και συνεργάτες των Γερμανών. Όλοι θαμώνες σε ένα χώρο που αποτελούσε το κέντρο της δράσης.

Πάμε να μιλήσουμε για τα στοιχεία της ταινίας

Πρεμιέρα: 3 Δεκέμβρη 2015

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μανούσος Μανουσάκης

ΣΕΝΑΡΙΟ: Μανούσος Μανουσάκης, Άντα Γκουρμπαλή, Βασίλης Σπηλιόπουλος

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: Κωστής Γκίκας

ΜΟΝΤΑΖ: Λάμπης Χαραλαμπίδης

ΜΟΥΣΙΚΗ: Θέμης Καραμουρατίδης

ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Άννα Μαχαιριανάκη


Ερμηνείες (Βασικές)

ΧΑΡΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ στο ρόλο του Γιώργου, 25 ετών, αυθόρμητος και δυναμικός, ενεργό μέλος της αντίστασης, δουλεύει στο ουζερί Τσιτσάνης


ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΕΙΛΑ-ΦΑΜΕΛΗ στο ρόλο της Εστρέα, 22 ετών, κόρη αστικής Εβραϊκής οικογένειας.


ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στο ρόλο του Βασίλη Τσιτσάνη, 26 ετών, παντρεμένος με την  με μια κόρη λίγων μηνών.


ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΟΥΦΑΚΟΥ στο ρόλο της Λέλας, 25 ετών, δροσερό και λαϊκό κορίτσι, τραγουδίστρια. Ερωτευμένη με τον Τσιτσάνη παράφορα.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ στο ρόλο του Γιακό, πατέρας της Εστρέα


ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΪΒΑΖΗΣ στο ρόλο του Τάσου, σκοτεινός και αμφιλεγόμενος ρόλος

ΛΑΚΗΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ στο ρόλο του Δαπόντε, αντιστασιακού αξιωματικού


ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΕΡΑΚΗΣ στο ρόλο του Ραβίνου

ΜΑΡΙΑ ΚΑΒΟΥΚΙΔΟΥ στο ρόλο της Ρασέλ, μητέρας της Εστρέα

ΞΑΝΘΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ στο ρόλο της Ζωής, συζύγου του Τσιτσάνη, 22 ετών, βελούδινη γυναίκα αλλά συνάμα και άνθρωπος γεμάτος αλληλεγγύη και ιδανικά.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ στο ρόλο του Αλμπέρτο, 28 ετών, αδελφού της Εστρέα

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗΣ στο ρόλο του Γιάννη

ΑΛΜΠΕΡΤΟ ΕΣΚΕΝΑΖΥ στο ρόλο του Αβραάμ

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΤΖΕΛΕΠΗΣ στο ρόλο του Αντώνη

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙΤΗΣ στο ρόλο του αρχηγού της Αστυνομίας

ΘΕΜΑ ΠΛΟΚΗ

Το "Ουζερί Τσιτσάνης", όπως είπα ήδη, είναι μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δύο νεαρά άτομα με εντελώς διαφορετικά κοινωνικά χαρακτηριστικά. Ο ίδιος ο έρωτάς τους θα μπει ανάμεσα στις μυλόπετρες που θα βάλει η διαφορετική τους θρησκευτική καταγωγή, οι οικογένειες και το περιβάλλον τους, ο ίδιος ο πόλεμος με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά των διώξεων, των βασανισμών, της προδοσίας και του θανάτου. Συνεκτικά στοιχεία θα είναι κάποιοι κοινοί τους άνθρωποι, οι οποίοι θα σταθούν κοντά τους ως κοινά σημεία αναφοράς.


Ο Γιώργος είναι ένας νεαρός που δουλεύει στο ουζερί στο οποίο τραγουδά ο μεγάλος Βασίλης Τσιτσάνης. Εκεί συγκεντρώνονται τα βράδια κάθε λογής άνθρωποι, ένα ετερόδοξο πλήθος. Κάθε ηλικίας, τάξης. Αντιστασιακοί και χαφιέδες, συνεργάτες των Γερμανών. 

Οι Ναζί, ετοιμάζονται για να διοργανώσουν το μεγάλο πογκρόμ των Εβραίων της δυνατής κοινότητας της Θεσσαλονίκης. Στην αρχή θα παρατηρήσουμε την παράλληλη δράση αυτών των δύο κόσμων.


Η Εστρέα, είναι μια νεαρή Εβραία, κόρη μιας πλούσιας οικογένειας της πόλης.

Κάθε κοινότητα είναι επίσης κλεισμένη στις δικές της προκαταλήψεις έναντι της άλλης. Οι Εβραίοι δεν ανέχονται τη σχέση, πόσο μάλλον το γάμο, μιας δικής τους κόρης με έναν ορθόδοξο όπως επίσης και το αντίστροφο. Στα πλαίσια αυτά οι Ναζί, οργανώνουν τα δικά τους εγκλήματα και ετοιμάζουν το τελικό της χτύπημα κατά της Εβραϊκής κοινότητας της πόλης με τον εξανδραποδισμό της.

Μέσα σε αυτά τα δύο επίπεδα, θα παρακολουθήσουμε επίσης και έναν τρίτο πόλο. Αυτόν της προσωπικότητας του Βασίλη Τσιτσάνη. Της μεγάλης του επιρροής, της οικογειακής του κατάστασης, των δικών του ερωτικών καταστάσεων που δέχεται με το πλησίασμα της Λέλας, μιας νέας τραγουδίστριας στην ομάδα τους.


Ο Γιώργος και η Εστρέα, θα έρθουν πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον, θα τους ενώσουν μεγάλες στιγμές και θανάσιμοι κίνδυνοι με τον έρωτα να δένει τις καρδιές τους σε μια αγάπη, η οποία προσπαθεί να βρει ανάσες για να επιβιώσει ανάμεσα σε αυτόν τον εφιάλτη.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ

Τα δρώμενα μέσα από το βιβλίο του Σκαμπαρδώνη καλύπτουν πολύ μεγάλο όγκο και χρόνου και δρώμενων, με αποτέλεσμα ο σκηνοθέτης να βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιεστική ανάγκη να μπορέσει να "χωρέσει" όλη την αφήγηση μέσα στο χρόνο που διαθέτει. Οι αφαιρέσεις που κάνει, δεν αλλοιώνουν το αρχικό έργο και ο Μανουσάκης το χειρίζεται πολύ καλά με τους λοιπούς σεναριογράφους έτσι ώστε να μας δίνει ένα καλό και περιεκτικό σύνολο.

Το κάστ των ηθοποιών που υπηρετούν την ταινία, όπως θα πούμε, είναι εντυπωσιακό και ιδιαίτερα ποιοτικό για τον στηρίξει στην προσπάθειά του αυτή.

Η ταινία έχει δύναμη, ρυθμό, ένταση. Δεν είναι μια φτηνή και πρόχειρη παραγωγή που προσπαθεί επιπόλαια και επιδερμικά να προσπεράσει τους στόχους της. Δεν φείδεται χρημάτων και μέσων με λίγα λόγια. Ο σκηνοθέτης, με την βοήθεια της καλής φωτογραφίας, της άριστης ενδυματολογίας, της καλής μουσικής, κάνει μια ταινία που θα αγγίξει όμορφα και θα καλύψει τις απαιτήσεις ενός μέσου θεατή.

Δεν βάζει μεν υψηλές απαιτήσεις και ιδιαίτερα σινεφίλ χαρακτηριστικά ούτε όμως από την άλλη αδιαφορεί για την ποιότητα και τις ψηλές απαιτήσεις. Αυτήν την ισορροπία ο Μανουσάκης και οι συνεργάτες του την καταφέρνουν.

Να πούμε ότι η ταινία, παρά το ότι είναι εποχής,  δεν διστάζει να ανοιχτεί ευρέως σε εξωτερικά πλάνα, μεγάλης μάλιστα δράσης, που έχουν, εκ των πραγμάτων, πολύ μεγάλες και τεχνικές και γενικές απαιτήσεις (κόστος, παρέμβαση στο χώρο, πλήθος χαρακτήρων)Γιάνν


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Το καστ των ηθοποιών που πλαισιώνουν την ταινία είναι εξαιρετικό αφού έχουμε μια, τρόπον τινά, "επιστράτευση" τόσο παλιών και καταξιωμένων ηθοποιών του κινηματογράφου μας (Αλμπέρτο Εσκενάζυ, Λάκης Κομνηνός). τόσο ήδη καταξιωμένων ερμηνευτών (Γιάννης Στάνκογλου, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μιχάλης Αεράκης) όσο και πολύ νέων ηθοποιών που δίνουν, επάξια τις δικές τους εξετάσεις με πολύ μεγάλη επιτυχία (Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Χάρης Φραγκούλης, Γιάννης Αϊβάζης αλλά και άλλοι).

Η ταινία κατορθώνει να αναδείξει το ουζερί αλλά και τον ίδιο τον Τσιτσάνη ως μοιραίο χαρακτήρα εκείνης της εποχής, όπου ολόγυρά του αλλά και από την ίδια την ψυχή του, διέρχονται όλα εκείνα τα τραγικά γεγονότα του καιρού του. Η ερμηνεία του Ανδρέα Κωνσταντίνου είναι μια ακόμα φορά εξαιρετική. Τον βλέπουμε να συνθέτει, νότα τη νότα τη θρυλική "Συννεφιασμένη Κυριακή", τραγούδι γέννημα της τραγωδίας της εποχής του.

Ο Χάρης Φραγκούλης με την Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, συγκροτούν το βασικό ερμηνευτικό δίδυμο με πολύ μεγάλη επιτυχία. Η εξωτερική τους λάμψη, η ερμηνευτική τους απλότητα αλλά συνάμα και δύναμη, δίνει την πρέπουσα αληθοφάνεια αλλά και τραγικότητα στην ερμηνεία τους μέχρι το ανατρεπτικό ή μάλλον απρόσμενο φινάλε.

Επίσης ιδιαίτερη αναφορά να κάνουμε στην εξαιρετική Βασιλική Τρουφάκου, σε δεύτερο γυναικείο ρόλο, ως Λέλα. Μια ερμηνεία που επίσης συγκίνησε και ξεχώρισε.


ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Η ταινία ήταν, το 2016, υποψήφια για έξι κατηγορίες στα Βραβεία Ελληνικής ακαδημίας κινηματογράφου (Α αντρικό-Χάρης Φραγκούλης, Β αντρικό ρόλο-Ανδρέας Κωνσταντίνου, Β Γυναικείο-Βασιλική Τρουφάκου, μακιγιάζ, ενδυματολογία και σκηνογραφία.

Τελικά τιμήθηκε με Βραβείο Β΄Γυναικείου Ρόλου για την εξαίρετη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΟΥΦΑΚΟΥ.


Επίσης η ταινία τιμήθηκε με Βραβείο Κοινού στο 13ο Ελληνικό κινηματογραφικό φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο.

Διαβάστε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα του σημειώματος του Μανούσου Μανουσάκη για την ταινία και των θεμάτων που αγγίζει:

"Αυτή η ιστορία, παρ' όλη την χρονική τοποθέτησή της, εμβαθύνει σε σύγχρονα γεγονότα, όπως ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, ο νεοναζισμός που ελλοχεύουν απειλητικά στην ελληνική και διεθνή κοινωνία. Γυρίζοντας αυτήν την ταινία, στόχος μου είναι να θυμίσω εκείνα τα εγκλήματα σε όσους αποφάσισαν να τα ξεχάσουν και να τα μάθουν όσοι δεν τα γνωρίζουν. Εγκλήματα που έγιναν από ανθρώπους της διπλανής πόρτας. 

Σαν άνθρωπος πιστεύω ότι από τη στιγμή που γεννιόμαστε μέχρι την τελευταία μας ώρα πάνω στη Γη, έχουμε ένα και μόνο καθήκον.  Να παίρνουμε θέση απέναντι τα γεγονότα. Να συνειδητοποιήσουμε ότι εάν δεν είμαστε μέρος της λύσης, είμαστε μέρος του προβλήματος"

Πραγματικά συγκλονιστικά λόγια και προσέγγιση!


ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Όσα πρέπει να ξέρετε για την ταινία   (Kulturosupa.gr)

Η ταινία, αφηγηματικά, καλύπτει χρονική περίοδο 10 μηνών.

Τα γυρίσματα κράτησαν 12 ολάκερους μήνες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, σε ιστορικά μέρη και σημεία. Χρειάστηκε να δουλέψουν περίπου 60 ηθοποιοί μαζί με 2500κομπάρσους ενώ συγκεκριμένες σκηνές είχαν την ανάγκη τεχνικής παρέμβασης για να διαμορφωθεί το περιβάλλον, π.χ. οι σκηνές με το χιόνι το χειμώνα. 6000 ήταν τα κοστούμια που χρησιμοποιήθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες και παραγγέλθηκαν σε οίκους του εξωτερικού. Ο συρμός που δείχνει να μεταφέρει τους Εβραίους στο Άουσβιτς είναι ο πραγματικός και βρέθηκε διάσπαρτος σε πολλά σημεία της Ελλάδας. Συγκεντρώθηκε και μάλιστα λειτούργησε και η ατμομηχανή, με τη βοήθεια του ΟΣΕ.

Η Εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης, μιλούσε μια ιδιόμορφη διάλεκτο, την Λαντίνο, καθώς διώχτηκαν από την Ισπανία, τον 15ο αιώνα. Ένα κράμα Ισπανικών και Εβραϊκών στοιχείων, διάλεκτο στην οποία μυήθηκαν οι πρωταγωνιστές.


Κλείνοντας την παρουσίαση, φίλες και φίλοι, είναι φανερό ότι το "Ουζερί Τσιτσάνης" είναι μια αξιέπαινη προσπάθεια του σύγχρονου Ελληνικού σινεμά να συνεχίζει να δημιουργεί σε ψηλά ποιοτικά και ανταγωνιστικά στάνταρντς. Παραγωγή που, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες παραγωγές του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου.

Τέλος, όσον αφορά τα εισιτήρια που έκοψε η ταινία. Σύμφωνα με το Box office 2015 είναι στην 3η θέση ανάμεσα σε 10 ελληνικές ταινίες με 102.828 εισιτήρια. Θα το έλεγε κανείς καλή παρουσία.





Σχόλια

  1. Φοβερές εποχές! Τι έχει τραβήξει ο άνθρωπος στα σκαλοπάτια της ιστορίας!! Δεν την έχω δει την ταινία αλλά για να λες ότι αξίζει το καταγράφω και την κρατώ. Το σημείωμα του Μανουσάκη όντως συγκλονιστικό. Θα έπρεπε να γίνει κάτι σαν προσευχή για τον καθένα μας.
    Από τα στοιχεία η ταινία φαίνεται να τα πήγε καλά, και είναι ελπιδοφόρο για τον ελλ κινηματογράφο
    Να σαι καλά Γιάννη μου. Μέσα στις τόσες σκοτούρες δεν ξεχνάς την γειτονιά εδώ να θρέφεις το πνεύμα της και να την ψυχαγωγείς
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η δήλωση του Μανουσάκη είναι άκρως σημαντική Άννα μου σε καιρούς που ορισμένοι κάνουν ότι δεν ξέρουν. Παίρνει θέση, στρατεύεται, τοποθετείται. Και αυτό τον τιμά ιδιαίτερα. Η ταινία είναι καλή, είναι σοβαρή. Απευθύνεται αξιόπιστα σε ένα μέσο κοινό που θέλει να δει μια ταινία να τον καλύψει, να του δώσει ορισμένα πράγματα.
      Ναι έχουμε σκοτούρες. Όλοι μας αυτήν την εποχή. Άλλος πολλές άλλος λίγες. Είμαστε όμως εδώ παρόντες Άννα μου να ανακυκλώνουμε την αγάπη μεταξύ μας. Καλή βδομάδα καλή μου φίλη. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  2. Πόσο χαίρομαι που ξεκίνησες με τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο, πραγματικά έχουμε πολύ καλές ταινίες, τόσο σκηνοθετικά όσο και ερμηνευτικά. Ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία. Γιατί η ρετσινια της αρπαχτης eightιλας είχε μείνει.
    Τώρα όσον αφορά την ταινία είναι αρκετά καλή, προσπαθεί, άλλοτε επιτυχώς και άλλοτε όχι,να αποτυπώσει την πραγματικότητα και φρίκη της εποχής. Η σφραγίδα του Μανουσάκη,αν και ξεχασμένος, συνέβαλε στην επιτυχία της ταινίας.
    Μπράβο Γιάννη για την επιλογή και την, όπως πάντα, άρτια παρουσίαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως σωστά αναφέρεις, Γιώργο μου, στην ταινία έγινε επένδυση. Αν διαβάσεις τις λεπτομέρειες θα δεις ότι και λεφτά έπεσαν και δουλειά με σεβασμό έγινε. Σίγουρα δεν παραδίδει μαθήματα σινεφίλ, απευθύνεται σε μέσο κοινό αποδοχής αλλά μπορεί να σταθεί αξιοπρεπώς.
      Ευχαριστώ αγαπητέ φίλε για τη συμμετοχή. Πάντα ουσιαστικός, πάντα θετικός. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  3. Ευχαριστώ Γιάννη για την παρουσίαση, για μια ταινία που δεν έχω δει ακόμα, είναι στο πρόγραμμα, αλλά η τόσο λεπτομερής παρουσίαση σου, με κάνει να επισπεύσω την θέαση της.
    Την Καλημέρα μου, φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Βασίλη μου. Να είσαι καλά. Χαίρομαι που μπόρεσα να σου δώσω κάτι συγκροτημένο να δεις. Στέλνω την καλησπέρα μου αγαπητέ φίλε.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη δεν είχα καν ιδέα πως υπήρχε η ταινία. Όσο διάβαζα τη λεπτομερέστατη περιγραφή σου, σκεφτόμουν πόσο ωραίο είναι να γίνονται τέτοιες προσπάθειες στον ελληνικό κινηματογράφο. Και χάρηκα όταν είδα πως υπάρχει και διάκριση. Εξαιρετικά ελπιδοφόρο όπως λέει κι η Άννα μας.
    Εξαιρετική η ανάλυση σου, ακόμα μια φορά. Σε ευχαριστούμε για όσα μας συστήνεις.
    Σε φιλώ Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου, να ομολογήσουμε ότι ο σύγχρονος Ελληνικός κινηματογράφος έχει κάνει πολύ σοβαρά βήματα μπροστά. Έχουν δημιουργηθεί ταινίες υπέροχες και προσπάθειες που αφήνουν την σφραγίδα τους. Φυσικά και είναι στο μικροσκόπιό μας η παραγωγή του. Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου για το σχόλιο και την προσοχή σου. Στέλνω φιλιά και καλησπέρα.

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Γιάννη μου,
    έχω δει την ταινία. Το θέμα της συγκλονιστικό. Η φωτογραφία της εξαιρετική, δυνατές ερμηνείες, κοστούμια άψογα. Ένα -ένα όλα εξαιρετικά. Ακόμα αναρωτιέμαι όμως τι ήταν εκείνο που έλειπε. Ένιωσα έντονα πως κάτι έλειπε. Κάπου δεν με έπεισε. Δεν ξέρω. Συνολικά πάντως συμφωνώ πως ήταν μια εξαιρετική δουλειά απ' όλους τους συντελεστές.
    Σ'ευχαριστούμε για την παρουσιάσή σου. Όπως πάντα, έβαλες όλη σου την τέχνη!
    Καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ το προσεγγίζω με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και συναίσθημα Μαρία μου. Ναι, κάτι ίσως επιδερμικό έχει η πλοκή. Ίσως να απουσιάζει το δραματικό στοιχείο, οι συγκινήσεις, ο ρυθμός. Δεν μπορώ να το προσδιορίσω. Το θέμα είναι μεγάλο και πιστεύω ότι το πρόβλημα ήταν στο σενάριο. Κάπου εκεί χάνει η ταινία με τις αφαιρέσεις που αναγκαστικά έκανε ο δημιουργός της. Όμως είναι αξιοσέβαστη προσπάθεια και την κρατάμε στα θετικά. Να είσαι καλά καλή μου φίλη. Καλησπέρα.

      Διαγραφή
  6. Αχ βρε Γιάννη, εγώ αυτή την ταινία δεν κατάφερα να τη δω. Ενώ είχα στρωθεί να την παρακολουθήσω, έχασα το ενδιαφέρον μου. Ενώ το καστ τών ηθοποιών είναι καταπληκτικό, ωστόσο, όπως γράφει και το Μαράκι πιο πάνω, κάτι της έλειπε της ταινίας, και δεν το βρήκα.. Μπορεί σε επόμενη προβολή, να το προσπαθήσω ξανά. Ας μην βιαστώ να ρίξω "τα σπασμένα" στον σκηνοθέτη, θα της δώσω άλλη μια ευκαιρία. Το αφιέρωμά σου εξαιρετικό, όπως πάντα! Καλησπερούδια ⛄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμ Πέτρα μου, την ίδια αίσθηση είχαμε αρκετός κόσμος. Η ταινία είναι ό, τι πρέπει για αυτό που λέμε μέσο κοινό. Προσωπικά το "κενό" το βρίσκω στο δραματικό στοιχείο του σεναρίου. Εκεί κάπου μένουν κενά. Για παράδειγμα το ίδιο το ουζερί μένει "ανεκμετάλλευτο" στο δραματικό στοιχείο. Τι να σου πω. Στέλνω καλησπέρα και ευχές καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  7. Απορώ και εγώ για το πώς δεν την έχω δει ακόμα.
    Πρέπει και μάλιστα άμεσα.
    Υπεροχη φαίνεται αν κρίνω από το αφιέρωμά σου.

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κική μου. Είναι καλή, αξιόπιστη, αξιοπρεπέσταση. Με καλούς ερμηνευτές και ερμηνείες. Σε ευχαριστώ για τα λόγια σου καλή μου φίλη. Στέλνω φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  8. Την έχω δει και για να είμαι ειλικρινής με απογοήτευσε. Συμφωνώ μέχρι κεραίας με την ανάλυσή σου, αλλά νομίζω πως ο Μανουσάκης δεν ξέφυγε απ' την τηλεοπτική του φόρμα, ήταν δηλαδή σαν να παρακολούθησα μια σειρά, με πολύ αίμα, μικρές ασυνέπειες όσον αφορά τους κομπάρσους και χωρίς δυνατό σενάριο. Αναμφίβολλα είναι μια σπουδαία παραγωγή, με εξαιρετικούς ηθοποιούς (ο Κομνηνός είναι συγκλονιστικός) αλλά δεδομένου ότι πατάει σε ιστορικά γεγονότα, αφήνει την αίσθηση πως "κάτι λείπει".
    Όπως και να έχει, είναι άλλη μια εγχώρια παραγωγή που πήγε πολύ καλά εισπρακτικά.
    Στέλνω την καλησπέρα μου, Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με καλύπτεις απόλυτα Μαρία μου. Αυτό ακριβώς θέλω να πω και εγώ. Την κρατάμε στα θετικά καθώς είναι μια εγχώρια παραγωγή που δουλεύτηκε με μεράκι, αξιοπρέπεια, χρήματα, πολύ δουλειά, καστ, συντελεστές. Και επισημαίνουμε τα όποια κενά στην σεναριακή κύρια δομή.
      Ευχαριστώ για την πολύτιμη συμβολή σου Μαρία μου, να είσαι καλά. Σε καλησπερίζω.

      Διαγραφή
  9. ❤Ειχα πολύ καιρό να περασω φίλε μου απο τα μπλοκ και είδα την αναρτηση σου και μπηκα.Σου ευχομαι και απο εδώ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεία Την τανία την έχω και μου άφησε θετικες εντυπω σεις χωρίς βέβαια να ξετρελαθώ.Είχε όμως εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Γιάννη μου. Ευχαριστώ φίλε μου για τις ευχές σου, να είσαι καλά. Ομολογώ η παρουσία σου είναι πάντα επιθυμητή.
      Για την ταινία συμφωνώ με την προσέγγισή σου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  10. Γεια σου Γιάννη
    Η ταινία μου άρεσε πολύ.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Την έχασα αυτή την ταινία. Ανήκω κι εγώ σ' αυτούς που δεν γνώριζαν πως υπήρχε. Ετσι πώς διαβαζω την ανάλυσή σου, Γιάννη, σκέφτομαι πως η ταινία λειτούργησε σαν στάδιο προετοιμασίας για το Κόκκινο Ποτάμι. Για την παρουσίαση ιστορικών γεγονότων που δύσκολα ερμηνεύονται με τη λογική. Ο νεαρός πρωταγωνιστής της ταινίας, μου θυμίζει τον πρωταγωνιστή του Πιανίστα - εμφάνιση και στήσιμο, πώς τον βλέπω στο τρέιλερ.
    Ωραία αυτά τα αφιερώματα στον Ελληνικό Κινηματογράφο, σύγχρονο και παλιό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα έλεγα όχι στην παρατήρησή σου για τη δουλειά του Μανουσάκη με το "Κόκκινο ποτάμι", την οποία θεωρώ εξαίρετη σειρά και θέμα καυτό! Να σου πω την αλήθεια Τζοάννα μου δεν θυμάμαι τον πρωταγωνιστή στον "Πιανίστα" για να κάνω συγκρίσεις.
      Ευχαριστώ για το σχόλιο, τη συμμετοχή και τα καλά λόγια αγαπημένη μου φίλη. Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  12. Κι όμως δε τη γνώριζα την ταινία και δεν ξέρω πώς μου διέφυγε.
    Έκανες όπως πάντα μια εξαιρετική παρουσίαση και θα προσπαθήσω να τη βρω.
    Να είσαι καλά, Γιάννη μου, που μας ανοίγεις τα μάτια...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλαύκη μου καλησπέρα καλή μου. Προσπαθώ να ανοίγω κινηματογραφικούς δρόμους στην ενημέρωσή μας. Το ότι μπόρεσα να σου δώσω κάτι χρήσιμο, με κάνει και μένα χαρούμενο κορίτσι μου. Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ. Τις ευχές μου για καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  13. Και τα δικά μου αισθήματα για την ταινία είναι ανάμηκτα. Κάποιες ερμηνείες δε μου άρεσαν καθόλου και κάτι στην παραγωγή μου κλώτσαγε. Αλλά δεν μπορώ και να την ακυρώσω. Την είδα με χαρά και συγκίνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα ήθελα να μου πεις ποιες ερμηνείες δεν σου άρεσαν Χριστίνα μου. Για χάρη της κουβέντας. Ανταλλαγή άποψης με λίγα λόγια. Ευχαριστώ πολύ για την παρουσία και το σχόλιο καλή μου φίλη.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο