Σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος: "Ένας άλλος κόσμος" (Worlds apart) του Χριστόφορου Παπακαλάτη
Αγαπημένοι μου συνοδοιπόροι στα κινηματογραφικά μονοπάτια,
και στο σημερινό μας θέμα θα ασχοληθώ με τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο και θα σας παρουσιάσω μια ταινία, η οποία έσπασε τα αυστηρά όρια της εγχώριας παραγωγής και συναντήθηκε με συντελεστές άλλων χωρών.
Είναι μια ταινία που όχι απλά αγαπήθηκε από το κοινό αλλά γνώρισε πολύ μεγάλη επιτυχία καθώς θεωρείται από τις κορυφαίες ταινίες της δεκαετίας 2010-19 για τη χώρα μας.
Για πάμε να ανοίξουμε τα χαρτιά μας, γιατί πολλοί θα εκπλαγείτε ίσως και κάποιοι νιώσετε δυσφορία. Μπαίνω αμέσως στο θέμα αγαπητές φίλες και φίλοι. Στον σύνδεσμο που ακολουθεί σας παρουσίασα, πάλι στην ίδια ενότητα, την πρώτη κινηματογραφική σκηνοθετική δουλειά του ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΠΑΚΑΛΙΑΤΗ: "Αν"
Είναι ώρα σήμερα να σας παρουσιάσω τη δεύτερη κινηματογραφική του δημιουργία
"ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ"
("WORLDS APART")
Ένα μεγάλο μέρος του κοινού, έχει μια αρνητική προκατάληψη για τον Παπακαλιάτη καθώς έχει μια συγκεκριμένη άποψη για πολλές από τις τηλεοπτικές του δουλειές. Πέρα από τα θετικά και αρνητικά, προσωπικά θεωρώ τον νεαρό δημιουργό, ένα "παιδί" που ξεκίνησε από το μηδέν και, σταδιακά, με τη δουλειά του, το πάθος του, τις εμμονές του αν θέλετε, έφτασε να ανοίξει διάπλατα τις πόρτες και του σινεμά και με αυτήν του εδώ την ταινία να αφήσει το δικό του μεγάλο στίγμα στο εγχώριο έργο των ημερών μας.
Έχοντας λοιπόν σαφέστατη άποψη για την συγκεκριμένη ταινία ξεκινώ άμεσα την παρουσίασή της και στην πορεία θα σας δώσω να αντιληφθείτε τι ακριβώς εννοώ για την μεγάλη της προσφορά.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Πρεμιέρα: 17 Δεκέμβρη 2015
ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χριστόφορος Παπακαλιάτης
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: Γιάννης Δρακουλαράκος
ΜΟΥΣΙΚΗ: Κώστας Χριστίδης
ΜΟΝΤΑΖ: Στέλλα Φιλιπποπούλου
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Γιώργος Γεωργίου
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Μαρία Κοντοδήμα
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
J. K. SIMMONS στο ρόλο του Sebastian
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΚΑΛΙΑΤΗΣ στο ρόλο του Γιώργου
ΜΑΡΙΑ ΚΑΒΟΓΙΑΝΝΗ στο ρόλο της Μαρίας
ANDREA OSVART στο ρόλο της Elise
TAWFEEK BARHOM στο ρόλο του Farris
ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ στο ρόλο του Αντώνη
ΝΙΚΗ ΒΑΚΑΛΗ στο ρόλο της Δάφνης
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΠΑΠΑΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο το Οδυσσέα
ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Ηλία
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ στο ρόλο του επικεφαλής της φασιστικής ομάδας
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ της ΤΑΙΝΙΑΣ
Η ταινία θα μας μεταφέρει σε ένα κρίσιμο και δύσκολο χρονικό σημείο της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό του 2012-15. Η περίοδος στην οποία η κρίση χρέους έχει βαθιά φτωχοποιήσει τα λαϊκά στρώματα, έχει διαλύσει τη μεσαία τάξη και έχει φέρει στο ζενίθ του το εγκληματικό μόρφωμα των φασιστών της "Χ.Α."
Το λέω με κάθε σαφή τρόπο, το "Ένας άλλος κόσμος", εκλαϊκεύει και δίνει στον Έλληνα θεατή να καταλάβει το φασιστικό φαινόμενο με πολύ απλό αλλά συνάμα και εξηγήσιμο τρόπο. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης κάνει εδώ μια δουλειά με πολύ μεγάλη σημασία. Είναι σημαντικό ο θεατής να δει και να καταλάβει πως το δηλητήριο του φασισμού μπαίνει σε ένα μικροαστικό σπίτι που το έχει τσακίσει η κρίση. Πώς αγκαλιάζει τους ανθρώπους, πως στοχοποιεί τους αδύνατους και ανυπεράσπιστους.
Η κάμερα του Παπακαλιάτη θα μας αποκαλύψει, το πως συγκροτούνται τα περιβόητα "Τάγματα εφόδου" των φασιστών, πως εξοπλίζονται και πως αυτά δρουν στις γειτονιές της Αθήνας. Αυτό δηλαδή που ζήσαμε, με μια "εκ των ένδον ματιά"
Πως σας φαίνεται; Ναι! Ποιος; Ο παρεξηγημένος Παπακαλιάτης όλο αυτό αγαπητοί!
Και δεν σταματά εδώ! Το συνεχίζει! Μπαίνει στο εσωτερικό μιας μεγάλης πολυεθνικής επιχείρησης, από αυτές που οι σύγχρονοι σκλάβοι, είναι ντυμένοι με κοστούμια. Δεν φέρουν αλυσίδες αλλά γραβάτες και γόβες με μίνι φούστες. Εκεί θα δούμε την αλλοτρίωση, εκεί θα παρακολουθήσουμε, μια manager, μια νεαρή γυναίκα από την Σκανδιναβία, "απελευθερωμένη" κοινωνικά αλλά ένα αδίστακτο εργαλείο υλοποίησης της πιο σκληρής εργοδοτικής πολιτικής. Μιας πολιτικής που οδηγεί τους αδύνατους κρίκους στην απόλυση και ίσως και στην αυτοκτονία.
Μάλιστα! Έχετε δει σε σύγχρονη Ελληνική ταινία, τον αμείλικτο τρόπο δράσης μιας τέτοιας επιχείρησης και δομής εξουσίας; Όχι! Και δεν σας το δίνει ένας δηλωμένος μαρξιστής σκηνοθέτης αλλά ο Παπακαλιάτης!
Η ΠΛΟΚΗ-ΤΟ ΘΕΜΑ
Για μια ακόμα φορά ο σκηνοθέτης-σεναριογράφος πρωτοπορεί. Στα πρότυπα του "Amores perros" μας δίνει τρεις διαφορετικές, εν εξελίξει, πλοκές και εξελίξεις.
Boomerang
Η νεαρή Δάφνη θα γνωρίσει τον Σύρο νεαρό πρόσφυγα Farris σε ένα από τα έρημα στενά του κέντρου της Αθήνας κάτω από αντίξοες συνθήκες. Θα την γλιτώσει από τα χειρότερα σε μια επίθεση ληστείας εναντίον της από δύο δράστες. Η ζωή θα τους φέρει στη συνέχεια σε παράλληλη πορεία, η οποία τελικά θα ενωθεί μέσα από μία όμορφη, απλή και αβίαστη συναισθηματική ερωτική σχέση.
Τα δύο νεαρά παιδιά προσπαθούν να επιβιώσουν σαν ζευγάρι μέσα από ένα καμίνι κοινωνικής φωτιάς. Εκείνη, μοναχοκόρη σε μια μικροαστική οικογένεια με έναν πατέρα μακρινό, σκληρό και ακραία συντηρητικό και τον νεαρό να προσπαθεί να νομιμοποιήσει την παρουσία του στην Ελλάδα μέσα από χίλια δύο κυκλώματα εκμετάλλευσης.
Loseft 50 mg
Η δεύτερη ιστορία έχει κεντρικό πρωταγωνιστή τον Γιώργο. Παντρεμένος, με ένα γιο και μια σχέση με τη γυναίκα του στα όρια της αποξένωσης και του χωρισμού. Ο Γιώργος ζει και βιώνει το ασφυκτικό κλίμα της πολυεθνικής επιχείρησης στην οποία δουλεύει. Το αμείλικτο κυνήγι στόχων, η εντατικοποίηση, τα ατέλειωτα ωράρια τον έχουν φτάσει στην κατάθλιψη και στην εξάρτηση από τα αγχολυτικά, τα Loseft.
Εντελώς τυχαία, ένα βράδυ σε ένα μπαρ, θα γνωρίσει την Elise. Μια εντυπωσιακά αισθησιακή Σκανδιναβή, με την γνωστή απελευθέρωση της κοινωνίας της, τον ερωτισμό της αλλά συνάμα και τον απόλυτο κοινωνικό κυνισμό της.
Θα ζήσουν μαζί μια καυτή ερωτική βραδιά αλλά και μια ακροβασία ανάμεσα σε εντελώς διαφορετικές αντιλήψεις για τις κοινωνικές σχέσεις. Η μεγάλη έκπληξη θα έρθει όταν και οι δύο ανακαλύψουν τη σχέση τους στον επαγγελματικό τομέα.
Μια σχέση θα χτιστεί ανάμεσά τους, η οποία όμως θα συνθλιβεί ανάμεσα στην αντίθεση των ρόλων τους μέσα στην παραγωγική διαδικασία,
Δεύτερη ευκαιρία
Στην τρίτη ιστορία θα συναντήσουμε το ζευγάρι δύο μεσήλικων. Η Μαρία είναι μια μάνα, σύζυγος και νοικοκυρά μιας μικροαστικής οικογένειας. Κουβαλά τα βάρη και την αγωνία της καθημερινής επιβίωσης αλλά και την απογύμνωσή της από κάθε έννοια συντροφικότητας και συναισθημάτων.
Εντελώς τυχαία, σε ένα σούπερ μάρκετ θα συναντήσει τον Σεμπάστιαν. Έναν Γερμανό που ζει στην Ελλάδα και δουλεύει στην εθνική βιβλιοθήκη.
Τα προσωπικά τους κενά θα τους φέρουν τόσο κοντά όσο να χτίσουν μια λανθάνουσα ερωτική σχέση, η οποία προσπαθεί να ρίξει τα τείχη της προκατάληψης και των ενοχών. Συνεκτικό σημείο της σχέσης τους είναι η
Μυθολογική ιστορία του Έρωτα και της Ψυχής
Η Ψυχή ήταν θνητή. Ήταν τόσο όμορφη και όλοι τη λάτρευαν. Η Αφροδίτη, ζήλεψε την ομορφιά της Ψυχής και πρόσταξε το γιο της, τον Έρωτα να την απομονώσει. Όμως τυφλώθηκε από την ομορφιά της και τρυπήθηκε με ένα δικό του βέλος. Έτσι την ερωτεύτηκε. Ο Έρως πήρε την Ψυχή στο παλάτι του περνώντας νύχτες μαγικές με τον όρο να μην αντικρίσει ποτέ το πρόσωπό του.
Η Ψυχή όμως δεν κράτησε το λόγο της. Ένα βράδυ κάτω από το φως του λυχναριού, κρυφοκοίταξε το πρόσωπό του την ώρα που εκείνος κοιμόταν. Η Ψυχή είδε το πρόσωπο του Θεού Έρωτα. Και ήταν ακόμα πιο όμορφος από όσο μπορούσε να φανταστεί. Σαστισμένη όπως ήταν, κατά λάθος, έχυσε λάδι στον ώμο του από το λυχνάρι, καίγοντας το δέρμα του. Εκείνος ξύπνησε αμέσως και με μεγάλο πόνο της είπε ότι τον είχε προδώσει. Και ότι αφού δεν κράτησε το λόγο της δεν θα μπορούσαν πια να είναι μαζί. Ο Θεός Έρως πληγωμένος την εγκατέλειψε. Και η Ψυχή απελπισμένη, έκανε σκοπό της ζωής της να βρει και πάλι τη χαμένη της ευτυχία με το Θεό Έρωτα. Να έχει μαζί του μια δεύτερη ευκαιρία. Για πολλά χρόνια η Ψυχή περιπλανήθηκε παντού αναζητώντας τον. Πέρασε πολλά βάσανα και δοκιμασίες. Μέχρι και ως τον Άδη ταξίδεψε αναζητώντας την χαμένη της αγάπη. Όμως και ο ίδιος ο Θεός δεν την είχε ακόμα ξεπεράσει. Έτσι ζήτησε τη βοήθεια του Δία. Ο Δίας, συγκινημένος από την αγάπη του Έρωτα για την Ψυχή, αποφάσισε να τους δώσει μια δεύτερη ευκαιρία. Έπειτα από όλες τις δοκιμασίες, η Ψυχή είχε αποδείξει πως η αγάπη της για το Θεό Έρωτα ήταν πραγματική. Ο Δίας έκανε την Ψυχή αθάνατη. Και παντρεύτηκαν. Ήταν επιτέλους μαζί. Το ευτυχισμένο ζευγάρι γέννησε ένα κορίτσι. Την ονόμασαν Ηδονή.
Οι τρεις ιστορίες θα συγκλίνουν και θα ταυτιστούν σε μία σε ένα φινάλε κορύφωσης που πραγματικά, όχι μόνο θα σας συγκινήσει αλλά θα σας συγκλονίσει ψυχολογικά, κοινωνικά και ανθρώπινα.
Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ
Ο Παπακαλιάτης, με ένα εξαίρετο επιτελείο συντελεστών, τόσο στην κινηματογράφιση, όσο στο μοντάζ, στον ήχο, σε όλο το φάσμα της παραγωγής, έρχεται, ώριμος πλέον κινηματογραφικά, για το μεγάλο του αυτό ξεπέταγμα σε μια ταινία που έφυγε μακριά έξω από τα Ελληνικά σύνορα.
Ρυθμός, πλάνα, κάδρα, εικόνα, λήψεις, εξαιρετικές, όμορφες, πειστικές
ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Το φιλμ υπηρετείται από ένα εξαίρετο σύνολο ηθοποιών που συνδυάζουν το παλιό, το έμπειρο. το ώριμο μαζί με το νέο, το πρωτόπειρο και το γεμάτο ενθουσιασμό. Το καστ είναι επιλεγμένο με μεγάλη προσοχή και η επιτυχία του συνίσταται στο ότι όλοι συνυπάρχουν αρμονικά σε ένα υπέροχο παζλ χαρακτήρων και ερμηνειών που τους αποδίδουν. Να σταθούμε στους πρωταγωνιστικούς ρόλους λίγο.
Για όσους δεν γνωρίζετε, μεγάλη αποκάλυψη στο φιλμ είναι η ΜΑΡΙΑ ΚΑΒΟΓΙΑΝΝΗ στο ρόλο της Μαρίας.
Μια συγκλονιστική ερμηνεία για την ηθοποιό μας που της χαρίζει ΒΡΑΒΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του LOS ANGELES. Ερμηνεία που επίσης της χάρισε μια υποψηφιότητα βραβείου υποστηρικτικού ρόλου στα βραβεία της Ελληνικής ακαδημίας κινηματογράφου
Τι να πει κανείς επίσης για έναν μεγάλο ηθοποιό, τον ΜΗΝΑ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑ στο ρόλο του πατέρα.
Ερμηνεία που του χαρίζει επάξια ΒΡΑΒΕΙΟ υποστηρικτικού ρόλου της Ελληνικής ακαδημίας κινηματογράφου.
Για τον J.K.SIMMONS, τον Αμερικάνο ηθοποιό, συστάσεις δεν χρειάζονται.
"Βαρύ ερμηνευτικό χαρτί", (Όσκαρ Β' αντρικού ρόλου το 2015-"Whiplash", BAFTA και Χρυσή σφαίρα για την ίδια ταινία). Η συμμετοχή του σε μια Ελληνική ταινία αποτέλεσε έκπληξη και μεγάλη επιτυχία της παραγωγής. Η ερμηνεία του ως Σεμπάστιαν είναι ρεσιτάλ εσωτερικής ευαισθησίας. Δίνει έναν χαρακτήρα που βγάζει ευγένεια, συναισθήματα και αποδεικνύει πως ένα μεσήλικας έχει τη δύναμη να ερωτευθεί και να προσφέρει αγάπη.
Ο ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΚΑΛΙΑΤΗΣ
Ώριμος όσο ποτέ, πλήρης όσο ποτέ. Προσεκτικός στην ερμηνεία του, χωρίς εξάρσεις και υπερβολές, δίνει μακράν την καλύτερη ερμηνεία του ως ηθοποιός, απαλλαγμένος από τις ατέλειες του παρελθόντος.
Έχεις δίκιο για τις προκαταλήψεις! Όταν είδα ανάρτηση με Παπακαλιάτη, είπα μέσα μου ένα "ωχ, πάει ο Γιάννης"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ταινία όμως την έχω δει, πιθανόν στην τηλεόραση γιατί στο σινεμά, για Παπακαλιάτη δεν θα πλήρωνα. Πολύ καλή πλοκή, δυνατές ερμηνείες, απόλυτα μέσα στο κλίμα της εποχής, σαφής αναφορές στην μάστιγα των Χρυσαυγιτών, δεν την ξέχασα, μόλις είδα τις πρώτες φωτογραφίες την θυμήθηκα.
Απλώς, είχα διαγράψει από το μυαλό μου το σημαντικότερο, τον δημιουργό της ταινίας.
Τώρα τι περισσότερο μπορώ να πω;
Αφορμή για αναθεώρηση θέσεων και στερεοτύπων.
Την Καλημέρα μου, φίλε!
Βασίλη μου, τα είπες όλα και με περισσή συγκρότηση σκέψης. Τι μένει να προσθέσω; Νομίζω τίποτα. Πολλές φορές μια προκατάληψη δημιουργεί στερεότυπα και δεν είναι σωστό. Ο Χριστόφορος άνοιξε πλέον τα φτερά του για τα καλά και εύχομαι να συνεχίσει. Καλησπέρα αγαπητέ μου φίλε.
ΔιαγραφήΓιάννη καλημέρα με ένα ακόμα διαμαντάκι του ελληνικού κινηματογράφου. Η αλήθεια είναι πως στο άκουσμα του Παπακαλιάτη δεν περιμένεις να δεις κάτι τόσο συγκροτημένο και άρτιο. Στο τέλος της ταινίας μάλιστα πιστεύω πως πολλοί θα πουν: "μα καλά, αυτό ήταν του Παπακαλιάτη;". Το "Αν", αν και συμπαθητικο ήταν μια συλλογή απο τις μανιέρες του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ερχόμαστε στην ταινία. Η οποία καταφέρνει να μιλήσει στη καρδιά του θεατή, όχι μόνο λόγω του περιεχομένου (άλλωστε τα γεγονότα στα οποία βασίζεται ήταν επίκαιρα), αλλά και λόγω των εξαίρετων ερμηνειών.
Θίγει πολλά θέματα, βραστές πατάτες για πολλούς. Και τα θίγει κατά την άποψη μου με έναν ειλικρινή τρόπο. Ελάχιστες φορές νιώθεις πως η ταινία θα ακολουθήσει τα πρόταιρα μονοπάτια του Παπακαλιάτη, όμως, στέκεται στο ύψος της. Αν πρέπει να χρεώσουμε και κάποια άλλα θετικά αυτά σίγουρα είναι η οπτικοποίηση στον κινηματογράφο της σαπίλας που κίνει μαύρα κυκλώματα εκμετάλευσής σε σκοτεινά σοκάκια, την ξενοφοβία και την προκατάληψη προς το διαφορετικό που άνθισε, ιδιαίτερα εκείνη την περίοδο και φυσικά την άνοδο της χ.α, που κατάφερε με επικοινωνιακά παιχνίδια να εισχωρήσει σε κάθε σπίτι (σ. Γιάννη δες και το "Τα Κορίτσια της Χρυσής Αυγής (Golden Dawn Girls)", αποκαλυπτικό αν και χρόνια μετά).
Οι ερμηνείες τέλος κορυφαίες και θα σταθώ σε αυτήν του Παπακαλιάτη που ναι μεν η εκφραστικότητά του είναι περιοριστική, μα η εξέλιξή του είναι φανερή σε κάθε πλάνο, και η Καβογιάννη που έρχεται να μας υπενθυμίσει πως ο καλός ηθοποιός μπορεί να παίξει σε οποιοδήποτε είδος ταινίας, ακόμη και αν οι ρίζες του είναι κωμικές. Τρανό παράδειγμα η ταινία "Οξυγόνο" των Ρέππα - Παπαθανασίου.
Μπράβο Γιάννη.
Γιώργο φίλε μου, ποταμός η παρέμβαση-σχόλιο και ειλικρινά χαίρομαι για τέτοιου είδους τοποθετήσεις!
ΔιαγραφήΟ Παπακαλιάτης έκανε βήματα με το "Αν" και άλμα τεράστιο με το "Ένας άλλος κόσμος". Το να επιμεληθεί, να στήσει, να γράψει και να σκηνοθετήσει μια τέτοια ταινία με μπάτζετ 1,5 εκατομ. €, όχι απλά του βγάζεις το καπέλο αλλά του δίνεις απλόχερα ένα μεγάλο "εύγε". Όχι μόνο για την ταινία αλλά κύρια αυτά που έθιξε και ακόμα περισσότερο με τον τρόπο που τα έθιξε.
Το "ξεβράκωμα" των μικροαστών "νοικοκυραίων" για παράδειγμα κάνει πάταγο. Η κατάρρευση των μύθων τους και η αποκάλυψη της κτηνωδίας τους είναι παροιμιώδης.
Ναι, το είδα το ντοκιμαντέρ με τα "Κορίτσια της Χ.Α." και μου προκάλεσε σοκ!
Η Μαρία Καβογιάννη γράφει ιστορία στην ταινία! Τα βραβεία της αξίζουν χωρίς δεύτερη κουβέντα. Τα πήρε σπίτι της η γυναίκα! Δείγμα του ότι μέσα από τις τηλεοπτικές μας σειρές, ζουν και αναπνέουν, πολύ μεγάλοι εν δυνάμει ηθοποιοί φίλε μου Γιώργο.
Να είσαι καλά φίλε μου και ευχαριστώ πολύ για την παρέμβαση και τα λόγια σου.
Γιάννη καλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ τόσο μα τόσο πολύ.. Έκανες ένα εξαιρετικό αφιέρωμα και ανέδειξες κάθε πτυχή της ταινίας και των ερμηνειών. Νομίζω πως ναι με αυτή την ταινία ο Παπακαλιατης έκανε πολλά βήματα πιο κάτω πολύ σημαντικά. Να λοιπόν ένα παράδειγμα για να μην έχουμε προκαταλήψεις ούτε και στις Τέχνες.
Αυτό ακριβώς που λες Κατερίνα μου! Κάθε προκατάληψη είναι άσχημη. Να πάρουμε για παράδειγμα τον Στάθη Ψάλτη. Τι εικόνα έχουμε για το ερμηνευτικό του πρότυπο; Γνωστή. Ποια είναι όμως η πραγματική του ερμηνευτική ταυτότητα; Συγκλονιστική!
ΔιαγραφήΤο γιατί κάποιοι τώρα επιλέγουν αυτή τη διαδρομή είναι ένα άλλο θέμα που δεν αναιρεί την αξία τους.
Η ταινία μας εδώ λοιπόν αποτελεί τιμή για το σημερινό Ελληνικό σινεμά. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου.
καλημέρα Γιάννη μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήεξαιρετική ταινία και υπέροχες ερμηνείες!
ευχαριστούμε για την παρουσίασή σου!
φιλακια πολλα
Κική μου, καλή μου φίλη, όπως το λες! Ναι, αυτό ακριβώς ισχύει για την ταινία. Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου.
ΔιαγραφήΚαλημέρα Γιάννη, άλλη μια υπέροχη παρουσίαση μας χαρίζεις και σε ευχαριστούμε γι' αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι οικεία με τη ταινία ή τους ηθοποιούς στο σύνολο τους, γνωρίζω όμως αρκετούς εξ' αυτών. Το cast φαίνεται λοιπόν εκ πρώτης όψεως προσεγμένο και δομημένο για επιτυχία.
Η ταινία, θίγει σημαντικά ζητήματα. Ζητήματα που δε θέλουμε να σκεφτούμε ή να συζητήσουμε.
Για εμένα αυτό δε θα έπρεπε να 'ναι ανατρεπτικό κι όμως είναι.
Κι είναι ωραίο, τα βιβλία μας, ο κινηματογράφος μας, ναι μεν να χειρίζονται τα γνωστά: έρωτα, φιλία, κτλ, αλλά να βλέπεις πως χειρίζονται και κοινωνικά ζητήματα, πως δινούν τροφή για σκέψη.
Ξεφεύγουν δηλαδή από το απλό θέαμα και χαρίζουν προβληματισμό.
Η παρουσίαση σου εξαιρετική, και τόσο πλήρης.
Σε ευχαριστούμε για όσα μας συστήνεις και μοιράζεσαι μαζί μας Γιάννη.
Καλή συνέχεια στη μέρα σου εύχομαι!
Προσπαθώ Μαρίνα μου να θίξω και ζητήματα στο σινεμά που ξεφεύγουν από τα γνωστά κλισέ: "Έρωτας, απιστία, τρόμος, περιπέτεια" και "σπάνε αυγά" στην κυριολεξία. Και εδώ οι ήρωες του Παπακαλιάτη δεν είναι κάτι "λαμπερό", κάτι ξεχωριστό. Δεν είναι σινιέ και "καλογυαλισμένοι", δεν είναι υπερ-ήρωες. Είναι νεαροί άνθρωποι και ώριμοι, της διπλανής πόρτας. Και πίσω από αυτές τις κλειστές πόρτες έχουμε πολύ μεγάλα δρώμενα, από αυτά που θα γίνουν πρωτοσέλιδα στις ειδήσεις και ερωτήματα "μα αυτός; πως το έκανε αυτό; καθώς πρέπει οικογενειάρχης είναι"
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου, να είσαι καλά, δεν ξέρεις τι χαρά και δύναμη μου δίνεις. Φιλιά.
Η αλήθεια είναι ότι ο Παπακαλιάτης έκανε σημαντική πρόοδο στην ανάδειξη του ελλ κινηματογράφου. Αν και δεν μου είναι συμπαθής, αν και οι δουλειές του πάντα μου ήταν επιφανειακές εν τούτοις κατόρθωσε εδώ να ''τουμπάρει'' τη γνώμη που και οι κριτικοί είχαν γι αυτόν. Τα κοινωνικά στοιχεία που αναδεικνύει σημαντικότατα και μάλιστα σύχγρονα γιατί συνήθως βλέπουμε σε ταινίες την ιστορία μιας κοινωνίας του χθες. Το να δεις μια ταινία και να ζήσεις μέσω των ηθοποιών τα προβλήματα που βιώνεις στην κοινωνία ο ίδιος, που σε προσπερνούν και ίσως δεν δίνεις σημασία είναι σημαντικότατο
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραιότατη παρουσίαση Γιάννη
Μπράβο σου
Φιλιά ΄πολλά
Με τον Χριστόφορο "μεγάλωσα" τηλεοπτικά. Με τα καλά και τα κακά του. Τις υπερβολές και τα κλισέ του. Όμως από τότε, ένα "αμούστακο" παιδί, σήμερα είναι δημιουργός μια ταινίας διεθνών προδιαγραφών, με ηθοποιούς καταξιωμένους και διεθνώς, με παρουσία σε ξένες αίθουσες και φεστιβάλ.
ΔιαγραφήΔούλεψε Άννα μου. Έχτισε. Δεν κατηγορείται για παρασκήνιο ή γκρίζες επιρροές. Και σήμερα εδώ έχουμε μια ταινία που σκίζει ένα ολάκερο παρασκήνιο. Και φέρνει στο φως ζητήματα που πονούσαν την ελληνική κοινωνία.
Ευχαριστώ Άννα μου για τα λόγια σου, την παρέμβασή σου. Να είσαι καλά. Συνεχίζουμε κορίτσι μου.
Γιάννη μουχαίρομαι για την ανάρτηση σου, είμαι φαν των ταινιών του όπως το "Αν" και αυτήν που τόσο όμορφα την αναλύεις. Πιστεύω πως τώρα τελευταία βγαίνουν πολύ όμορφες ελληνικές παραγωγές. Δεν ξέρω αν είδες την "Έτερος εγώ", Χαμένες ψυχές και την Κάθαρση που με εντυπωσίασε. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου..ειδήμων..μα μπορώ να γνωρίζω πια νομίζω ξεχωριστή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩ φυσικά και το είδα Γεωργία μου! Εδώ, έχω παρουσιάσει και την πρώτη ταινία του "Έτερος εγώ", στην οποία μάλιστα η τελευταία σειρά αναφέρεται έντονα. Είναι εκπληκτικές δουλείες που εκτίναξαν την ποιότητα του ελληνικού σινεμά.
ΔιαγραφήΈχοντας δει και τις δύο ταινίες του Παπακαλιάτη, έχεις λοιπόν άποψη και συμπίπτουμε.
Ευχαριστώ για το σχόλιο και την παρουσία σου Γεωργία μου, να είσαι καλά.
Θα αποκαταστήσω την εικόνα που είχα για τον Παπακαλιάτη μ' αυτή την ταινία. Δεν την έχω δει, αλλά μετά την εμπεριστατωμένη σου ανάλυση, θα το κάνω. Μου άρεσε πολύ η προσέγγισή σου και ομολογώ πως δεν ήξερα την ύπαρξη αυτής της δουλειάς του. Το κάστινγκ είναι εξαιρετικό, αλλά και για το θέμα που καταπιάνεται, αξίζει την προσοχή μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά!
Μαρία μου, είναι στη διάθεσή σου η ταινία να την δεις και να διαμορφώσεις άποψη κατ' ιδίαν. Έχω την εντύπωση ότι κυκλοφορεί, ναι! ελεύθερη στο you tube. Οπότε μπορείς να το κάνεις. Πραγματικά το θέμα είναι από αυτά που δεν συναντά κανείς στο σινεμά των ημερών μας για την πατρίδα μας και αυτό, από μόνο του, αποτελεί σοκ.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ αγαπημένη μου φίλη για το σχόλιο. Στέλνω τα φιλιά μου.
Δεν την έχω δει, αλλά θα ψάξω να τη βρω, καθώς είμαι φαν του Παπακαλιάτη και δεν ντρέπομαι να το πω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω δει όλες του τις σειρές και τις ταινίες του. Κι όχι από μία φορά, αλλά και σε επαναλήψεις. Αμέεε!
Ακόμα μία εξαιρετική παρουσίαση κύριε Πιτ!
Ευχαριστώ σε γι αυτό!
Αρτίστα δεν χρειάζεται να ...απολογείσαι για την προτίμησή σου. Και εγώ τον "πάω" τον Χριστόφορο, άσχετα με τις "παιδικές ασθένειες" του. Η στροφή του στο σινεμά ήταν εντυπωσιακή και ώριμη. Με αυτήν δε την ταινία προκάλεσε πάταγο σε όλα τα επίπεδα. Η ταινία είναι ελεύθερη στο you tube να την δεις καλή μου φίλη. Στέλνω φιλιά και την αγάπη μου.
ΔιαγραφήΔεν έχω δει την ταινία Γιάννη μου, δεν έχω άποψη, δεν είμαι φαν του Παπακαλιάτη (παρεξηγημένο;…μπορεί!) Τα σχόλια επαινετικά, επικριτικά, με σύμπτωση απόψεων, διαφωνιών κλπ, καλό είναι να διαβάζονται προτού (με απόλυτη ελευθερία) απορρίψουν ή αποδεχθούν κάποιον ή κάτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μου επιτρέπεις θα μιλήσω λίγο για τον ηθοποιό Παπακαλιάτη.
Στο πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ, ο Oscar Wilde λέει ο στόχος της τέχνης είναι να αποκρύπτει τον καλλιτέχνη και να αποκαλύπτει τον εαυτό της.
Με την έννοια αυτή μια ταινία με ερωτικό περιεχόμενο (αναφέρομαι στις ταινίες-σειρές ) δεν είναι απαραίτητα ανάγκη να υπερβαίνει τον αυθορμητισμό μόνο και μόνο για να υπηρετήσουμε την τέχνη.
Αν μέσα από την τέχνη ερχόμαστε με τα βαθύτερα στοιχεία του εαυτού μας να παρουσιάσουμε το αληθοφανές, το αυθεντικό, ο Παπακαλιάτης το χρησιμοποιεί στο μέγιστο δυνατό. Καλός ηθοποιός (νομίζω), ωραίος στην εμφάνιση, αλλά δεν θα έβλεπα ταινία του με την κόρη μου ή τον εγγονό μου.
Οι ταινίες θέλω να αποπνέουν ομορφιά, να πυροδοτούν την σκέψη, να έχουν συναισθηματικό υπόβαθρο, ήθος που θα αποδίδεις με έντεχνο τρόπο, (όχι χυδαίο ηδονισμό)
Αν λοιπόν ο Παπακαλιάτης μπορεί να μου προσφέρει μια ταινία όπου μπορεί να συγκινηθώ, να κλάψω, να γελάσω, να αγαπήσω, ίσως το ξανασκεφτόμουν πάντα με συγκριτική διάθεση και κριτική σκέψη.
Και συγνώμη, αλλά μια σκηνή έντονη, σκληρή, στα άδυτα της κρεβατοκάμαρας ρίχνει (για μένα πάντα …ε) το επίπεδο της ταινίας όσο κι αν θέλει να περάσει ιστορικά μηνύματα. Μπορεί να είμαι πουριτανή, συντηρητική, μπορεί και να γερνάω, δεν ξέρω.
Πάντως θέλω να πω πως το σενάριο, όσο καλό κι αν είναι, δεν χτίζει την εικόνα του ηθοποιού. Για το κάστινγκ, τι να πω, εξαιρετικό! Όπως και η παρουσίασή σου πάντα!
Να είσαι καλά!
Σέβομαι απόλυτα την προσέγγισή σου Αννίκα μου και δεν θα σε αποκαλέσω "συντηρητική" μήτε πουριτανή. Είναι άποψη καθαρή τέχνης αυτό που λες και απόλυτα σεβαστή.
ΔιαγραφήΜπορώ να σου ότι στην συγκεκριμένη ταινία, ο έρωτας έχει κεντρικό χαρακτήρα, αιωρείται, υπερίπταται των πρωταγωνιστών και στις τρεις αρχικά ιστορίες αλλά ηδονισμό δεν έχει στο παραμικρό. Μια ελάχιστη ερωτική σκηνή και αυτή ιδιαίτερα προσεγμένη και "κρατημένη" σε επίπεδα θέασης με ένα νεαρό παιδί.
Έχω την εντύπωση, προσωπική γνώμη είναι αυτή, ότι στην συγκεκριμένη ταινία, δεν θα συγκινηθείς ή θα κλάψεις ή θα γελάσεις απλώς αλλά θα είναι στιγμές που πραγματικά θα ταραχτείς και θα ταρακουνηθείς εν μέσω θυέλλης. Αυτό είναι σίγουρο.
Απόλαυσα τη συμμετοχή και την άποψή σου καλή μου φίλη. Δεν θέλω να ακούσω ξανά άποψη περί ....γήρατος όπως επίσης να πω ότι ο ερωτισμός δεν είναι "προνόμιο" νεαρής ηλικίας αλλά ύπαρξης του ανθρώπου σε κάθε του χρονική στιγμή ζωής.
Σε φιλώ και σε ευχαριστώ πολύ.
Δεν την έχω δει την ταινία Γιάννη θα την δω κάποια στιγμή γιατί με την παρουσια σου μου κεντρισες το ενδιαφέρον. Είμαι φαν της Καβογιάννη τη θεωρώ εξαιρετική ηθοποιό!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά!!
Η Καβογιάννη δίνει ρεσιτάλ ηθοποιίας στην ταινία Δέσποινά μου. Είναι συγκλονιστική. Και δικαίως τιμήθηκε με βραβεία για την ερμηνεία της. Όποτε μπορείς να την δεις Δέσποινα, είναι ελεύθερη στο you tube.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ καλή μου και όμορφη συνέχεια.
Τί να πω κι εγώ Γιάννη μου, που πίνω νερό στο όνομα τού Παπακαλιάτη, από τα σήριαλ που είχε γράψει ακόμα! Και ναι, την έχω δει την ταινία, και όντως έχει κάνει άλματα ο Παπακαλιάτης. Γιατί πολλοί τον κατηγόρησαν για αντιγραφή, την στιγμή που -και στην τέχνη- δεν γίνεται να μην υπάρχουν επιρροές και ομοιότητες, τί να λέμε τώρα.. Έχω δε την εντύπωση, ότι, όταν βγήκε η ταινία στο σινεμά, ο Χατζησάββας (από τους πολύ αγαπημένους μου στο θέατρο..) είχε ήδη φύγει από την ζωή.. Πολύ ολοκληρωμένο το αφιέρωμά σου, με μεράκι, όπως πάντα άλλωστε! 🎈
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέτρα μου καλησπέρα σου,
Διαγραφήκαταλαβαίνω τη συμπάθειά σου και ως ένα βαθμό τη συμμερίζομαι. Άλλωστε και εγώ τηλεοπτικά ακολούθησα την πορεία του.
Δεν νομίζω να υπάρχουν αντιγραφές σε αυτή τη δουλειά του Πέτρα μου. Και αν το πιάσουμε αυτό το θέμα ξέρεις πόσες επιρροές θα ανακαλύψουμε; Και μάλιστα σε μεγάλο επίπεδο. Δεν είναι κακές οι επιρροές στο βαθμό που δεν αποτελούν λογοκλοπή.
Ευχαριστώ κορίτσι μου για τα καλά σου λόγια. Να είσαι καλά.
Γιάννη, δεν εννοούσα το συγκεκριμένο σενάριο, όταν ανέφερα ότι τον έχουν κατηγορήσει για αντιγραφή, εννοούσα κάποια από τα σενάρια που έγραψε για την τηλεόραση. Γι' αυτό σημείωσα κιόλας ότι επιρροές και ομοιότητες δε γίνεται να μην υπάρχουν. Την καλησπέρα μου 🌻
ΔιαγραφήΑ εντάξει Πέτρα μου ναι, είναι σαφές. Τώρα, ποιες αντιγραφές έχει κάνει και σε ποιες από τις σειρές του δεν ξέρω. Τι να πω. Άλλο επιρροή και άλλο αντιγραφή. Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη, στέλνω φιλιά.
ΔιαγραφήΔε την έχω δει αλλά σίγουρα θα το κάνω σύντομα με τόσα που διάβασα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλάκια ...
Μαρία μου καλησπέρα και σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσία και το σχόλιο. Καλή συνέχεια.
ΔιαγραφήΠαπακαλιάτης, πάντα μόλις έβλεπα σειρά του γύριζα κανάλι. Για μένα μία μορφή που έκανε την εμφάνιση του στο γυαλί με τον Λαζόπουλο, και γνώστης πως κανείς δεν ανεβαίνει χωρίς δόντι, ή τουλάχιστον δεν σου δίνεται η ευκαιρία χωρίς να έχεις γνωριμία, και που για μένα έγραφε σειρές με το ίδιο μοτίβο. Δύσκολοι έρωτες, με αντιξοότητες και συγκρούσεις κοινωνικών κατεστημένων και στερεοτύπων. Ωστόσο φαίνεται μια ωρίμανση σε όσα διάβασα.
ΑπάντησηΔιαγραφή΄Ο,τι δοξάζει τη χώρα μας είναι καλό. Ωστόσο η ωρίμανση συγγενεύει πολύ και με το ψώνισμα.
Θα δούμε κατά πόσο η συνέχεια θα αναδείξει μια υπέροχη καλλιτεχνική έκφραση ή θα δύσει όπως ανέτειλε! Εξακολουθώ να κρατάω τις επιφυλάξεις μου!
Καλά κάνεις και κρατάς επιφυλάξεις Μαίρη μου. Πάντα έτσι χρειάζεται. Είναι μια ώριμη και συγκρατημένη στάση. Ωστόσο πιστεύω ότι ποτέ του δεν λειτούργησε ως ψώνιο. Μήτε η θητεία του στην τηλεόραση έβγαλε προς τα έξω, προς το παρόν τουλάχιστον, γκρίζες σκιές όπως κάποιων "βαριών" ονομάτων που σήμερα μας απασχολούν με τα κατορθώματά τους. Η δουλειά του στο σινεμά είναι το δεύτερο σκαλοπάτι που ανεβαίνει στην κορυφή. Από εδώ και πέρα τα πράγματα δεν είναι εύκολα και κανείς δεν τα διάβηκε εύκολα. Μακάρι να συνεχίσει και να μας δώσει κάτι εξ ίσου αξιόλογο.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ καλή μου φίλη για την παρουσία και το σχόλιο. Να είσαι καλά.
Γιάννη μου, την έχω δει και μάλιστα στον κινηματογράφο! Δε φταίω εγώ, μα οι φίλοι που με παρέσυραν...:)) Εδώ κάνει τη διαφορά ο Παπακαλιάτης. Έχει αρκετά από τέχνη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ παρουσίασή σου θαυμάσια!
Καλή εβδομάδα!
Να λοιπόν Γλαύκη μου που οι φίλοι σωστά ενήργησαν και να που είδες τη διαφορά! Και πράγματι μεγάλη διαφορά! Χαίρομαι που έχεις ίδια άποψη. Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Χαίρομαι που σου άρεσε η παρουσίαση. Καλό μήνα Γλαύκη μου, να είσαι καλά.
ΔιαγραφήΤο θέμα είναι πως νομίζω πως έχω δει αυτή την ταινία αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ πως ο Παπακαλιάτης έχει κάνει άλματα και βοηθά τον ελληνικό κινηματογράφο.
Καλό μήνα :)
Αυτό πιστεύω και εγώ Μάνια μου. Και έχει ανάγκη ο κινηματογράφος μας ανάλογες παραγωγές και δημιουργίες. Η ταινία υπάρχει ελεύθερη στο you tube να την δεις όποτε θέλεις.
ΔιαγραφήΤην καλησπέρα μου και καλό μήνα να ευχηθώ.
Οι παραγωγές που κάνει είναι πολύ καλές δε μου αρέσει σαν ηθοποιός. Δεν μου αρέσει το παίξιμό του. Αν δούλευε μόνο πίσω από τις κάμερες το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ καλύτερο. Πάντως τον παρακολουθώ και θα την δω και αυτήν την ταινία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρατώ τη σεβαστή σου άποψη Χριστίνα μου. Και σε ευχαριστώ για το χρόνο και την παρουσία σου καλή μου φίλη. Καλή συνέχεια να έχεις.
Διαγραφή