Άγγελου Φραντζή: "Ευτυχία". Ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος σε μεγάλα ύψη

Έχουμε μιλήσει για την ακμή του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου και σε προηγούμενες αναρτήσεις. Υπάρχουν δημιουργίες τα τελευταία χρόνια που έχουν "απογειώσει" το επίπεδο και την ποιότητα σε ύψη που δεν έχουν σε τίποτα να φοβηθούν την διεθνή σύγκριση.

Σήμερα θα σταθούμε στην πιο πρόσφατη κινηματογραφική μας παραγωγή, η οποία ανήκει στο είδος της ιστορικής δραματικής βιογραφίας. Ήταν το 2017 όταν ο Γιάννης Σμαραγδής μας έδωσε τον "Καζαντζάκη". Το 2019, ακριβώς στο κλείσιμό του και με την έναρξη του 2020 ένας άλλος αξιόλογος σκηνοθέτης μας, ο Άγγελος Φραντζής, (2005 Το όνειρο του σκύλου, 2010 Μέσα στο δάσος, 2017 Πολυξένη: μια ιστορία απ την Πόλη κλπ), έρχεται να δώσει μια ακόμα μεγάλη του ταινία. Μια ακόμα ιστορική βιογραφία. Αυτή τη φορά, μιας Γυναίκας, μιας τεράστιας μορφής στο λαϊκό μας τραγούδι. Μιας στιχουργού, που το όνομά της, συνδέθηκε με άπειρα τραγούδια που τραγουδήθηκαν από εκατομμύρια χείλη και μένουν ακόμα αθάνατα στο διάβα του χρόνου. Στίχοι ,που σαν το παλιό καλό κρασί, διατηρούν την ίδια επιρροή στα συναισθήματά μας.

Μιλάμε για την μεγαλύτερη στιχουργό στο ελληνικό τραγούδι, την: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου


Το 2003, η εγγονή της μεγάλης στιχουργού, ΡΕΑ ΜΑΝΕΛΗ, κόρη του αλησμόνητου ηθοποιού μας ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΜΑΝΕΛΗ, μας δίνει μια υπέροχη βιογραφία για την θρυλική γιαγιά της και τα "κατορθώματά" της στο πέρασμα της θυελλώδους ζωής της.

Η Κατερίνα Μπέη, σε συνεργασία με τον Άγγελο Φραντζή, πατούν ακριβώς στην ιστορική ακρίβεια και δημιουργούν μια κινηματογραφική βιογραφία αντάξια της προσφοράς .

Έτσι κάπως γεννιέται στα κινηματογραφικά πλατώ η:

"ΕΥΤΥΧΙΑ"









ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρεμιέρα:  19 Δεκέμβρη 2019


Σενάριο:  ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΗ

Σκηνοθεσία: ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΡΑΝΤΖΗΣ



Άγγελος Φραντζής


Φωτογραφία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΚΟΥΛΑΡΑΚΟΣ

Μοντάζ: ΛΑΜΠΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Μουσική: ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ

Ενδυματολογία: ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ

Παραγωγός: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΜΙΩΤΗΣ

Παραγωγή:  TANWEER PRODUCTIONS

Εκτέλεση παραγωγής:  VIEWMASTER Films



ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΚΑΡΥΟΦΙΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ στο ρόλο της ώριμης Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου

ΚΑΤΙΑ ΓΚΟΥΛΙΩΝΗ στο ρόλο της νεαρής Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου


ΝΤΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ στο ρόλο της Μαριόγκας, μητέρας της Ευτυχίας

ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΔΑΔΑΚΑΡΙΔΗΣ στο ρόλο του Γιώργου Παπαγιαννόπουλου, δεύτερου συζύγου της Ευτυχίας

ΘΑΝΟΣ ΤΟΚΑΚΗΣ στο ρόλο του Λουκά, επιστήθιου φίλου της Ευτυχίας



ΠΑΥΛΟΣ ΟΡΚΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Κώστα Νικολαίδη, πρώτου συζύγου της Ευτυχίας

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της Μαίρης, μεγάλης κόρης της Ευτυχίας



ΛΙΛΑ ΜΠΑΚΛΕΣΗ στο ρόλο της Καίτης, μικρότερης κόρης της Ευτυχίας



ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στο ρόλο του Αλεξίου



ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Φραγκίσκου Μανέλη, γαμπρού της Ευτυχίας


ΕΥΓΕΝΙΑ ΣΑΜΑΡΑ στο ρόλο της Ρέας Μανέλη, εγγονής της Ευτυχίας


ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ στο ρόλο του Βασίλη Τσιτσάνη

ΚΡΑΤΕΡΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ στο ρόλο του Μανώλη Χιώτη


ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ στο ρόλο του Απόστολου Καλδάρα


ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ στο ρόλο του Μάνου Χατζηδάκη

ΜΑΤΘΙΛΔΗ ΜΑΓΓΙΡΑ στο ρόλο της Ρένας Βλαχοπούλου


ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ στο ρόλο του παρουσιαστή


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ στο ρόλο της Μαρίκας Κοτοπούλη

Το Θέμα-η πλοκή

Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου γεννήθηκε στο Αϊδίνιο της Μ. Ασίας το 1893 και έφυγε από κοντά μας στις 7 Γενάρη 1972, σε ηλικία 79 ετών.
Στην ταινία θα παρακολουθήσουμε αναλυτικά σημαντικές στιγμές της ζωής της αρχής γενομένης από τις τραγικές στιγμές της Μικρασιατικής καταστροφής, όπου το 1922, σε ηλικία 29 ετών, όπου βίωσε με δραματικό και ιδιαίτερα τραυματικό τρόπο τον ξεριζωμό της οικογένειάς της και τον επώδυνο δρόμο της προσφυγιάς στην Ελλάδα. Πρόσφυγας με την μητέρα της και τις δύο μικρές της κόρες.
Μέσα απ την ταινία θα παρακολουθήσουμε το πέρασμα της ζωής της καθώς η κάμερα στέκεται σε πολύ σημαντικές στιγμές που την σημάδεψαν.
Τα πρώτα της βήματα στην Ελλάδα, τον αδυσώπητο αγώνα να σταθεί στα πόδια της, το πείσμα και την ανατρεπτική της διάθεση για ζωή. Το δημιουργικό και καλλιτεχνικό της πάθος. Τις πραγματικές τρομερά τραγικές συγκυρίες που σημάδεψαν τη ζωή της αλλά και τις αδυναμίες της.
Μια διαδρομή που στέκεται πάνω στην απόλυτη αλήθεια λειτουργώντας εν είδη δραματοποιημένου ντοκιμαντερ



Στο ξετύλιγμα της πλοκής στην ταινία θα δούμε όλα εκείνα τα πρόσωπα που σημάδεψαν τη ζωή της μεγάλης αυτής γυναίκας. Πρόσωπα της οικογένειάς της, πρόσωπα που δέθηκαν μαζί της στη ζωή μέχρι το τέλος. Μαζί με αυτά θα παρελάσουν και οι μεγάλοι εκείνοι δημιουργοί-συνθέτες του κλασικού λαϊκού μας τραγουδιού με τον τρόπο που δέθηκαν μαζί της.


Στην εξέλιξη της πλοκής, απ την αρχή ως το τέλος, θα καταλάβουμε με τον πιο εμφαντικό τρόπο, το πως γεννήθηκαν στιχουργικά δεκάδες κλασικά αριστουργήματα του λαϊκού μας τραγουδιού, γραμμένα από το χέρι της Ευτυχίας.

"Πετραδάκι-πετραδάκι", "Περασμένες μου αγάπες", "Όνειρο απατηλό",  "Λίγο λίγο θα με συνηθίσεις",  "Τι έχει και κλαίει το παιδί",  "Είμαι αητός χωρίς φτερά", "Δύο πόρτες έχει η ζωή",  "Μαλάμω με τη φούρια σου",  "Αργά, είναι πια αργά",  "Έίμαστε αλάνια",  "Καβουρίνα",  "Ηλιοβασιλέμματα",  "Φαντασία" και τόσα μα τόσα άλλα, δεκάδες άπειρες δικά της αριστουργήματα και άλλα τόσα που δόθηκαν σε συνθέτες χωρίς την υπογραφή της για ένα κομμάτι ψωμί.

Πως είναι λοιπόν δυνατόν να ξεχαστούν στο πέρασμα των χρόνων αυτά τα τραγούδια; Όταν γεννήθηκαν μέσα στη λάβα, στο καμίνι της ίδιας της ζωής. Όταν γράφτηκαν μέσα από στιγμές έρωτα, χωρισμού, χαράς, όταν τα σφράγισε ο ίδιος ο θάνατος. Αυτό σημαίνει λαϊκό αυθεντικό τραγούδι.

Ανδρέας Κωνσταντίνου-Κάτια Γκουλιώνη

Η σκηνοθετική φόρμα της ταινίας

Δύσκολα ένα σενάριο μπορεί να καλύψει με τέτοιο ιστορικό σεβασμό τη βιογραφία μιας τέτοιας θυελλώδους προσωπικότητας. Μιας γυναίκας που σάρωσε στη ζωή της όλες της νόρμες του καθωσπρεπισμού και ανέτρεψε κατεστημένα και αντιλήψεις. Που δεν δίστασε να "εκτεθεί" στο δρόμο, στο ίδιο το καμίνι της ζωής. 

Η Κατερίνα Μπέη, γράφει ένα εξαίρετο σενάριο που δημιουργεί μια υπέροχη ροή πλοκής και γεγονότων. Και μαζί με τον Άγγελο Φραντζή και τους συνεργάτες του έχουν κάποιες υπέροχες εμπνεύσεις για να πετύχουν στο έργο τους.
Ιδιαίτερο γνώρισμα της ταινίας είναι η διττή ερμηνεία της κεντρικής ηρωίδας από δύο διαφορετικές ηθοποιούς. Πρωτότυπο να ερμηνευτεί η Ευτυχία σε δύο φάσεις της ζωής της. Την νεανική και πρώτη ώριμη ηλικία και την ύστερη ώριμη ηλικία της. Όπως θα δούμε από δύο συγκλονιστικές ερμηνείες.
Επίσης, θεωρώ ότι είναι το τέλειο σκηνοθετικό αλλά και σεναριακό εύρημα όλη η ταινία να στηθεί γύρω από τον άξονα μιας αποχαιρετιστήριας μουσικής εκδήλωσης προς τιμήν της. 
Όπου εκεί, με διαδοχικά flash back, θα παρακολουθήσουμε τις μεγάλες στιγμές της ζωής της.

Πυγμαλίων Δαδακαρίδης-Κάτια Γκουλιώνη
Μέσα δε στην ίδια την τιμητική εκδήλωση η ταινία σκηνοθετικά στέκεται σε στιγμές που τα μεγάλα πρόσωπα της ζωής της Ευτυχίας θα παρελάσουν μπροστά της. Σκηνές που εκτοξεύουν την συγκίνηση και τη συναισθηματική φόρτιση.

Σκηνοθετικά έχουμε μια εκπληκτική φωτογραφία. Με φωτισμό σε παστέλ χρώματα, χαμηλό, διακριτικό. Εσωτερικά και εξωτερικά πλάνα υψηλής ποιότητας και σκηνοθετικού ρυθμού. Τέτοια που να ανεβάζουν τα αισθητικά και κινηματογραφικά της πρότυπα.

Κάτια Γκουλιώνη

Οι ερμηνείες

Εδώ έχουμε να πούμε πολλά και διάφορα για όλο το καστ της ταινίας, το οποίο, ένα προς ένα, πρωταγωνιστικοί και υποστηρικτικοί ρόλοι, θα καταθέσουν τον καλύτερο εαυτό τους στην ερμηνεία των ρόλων τους, δίνοντας πραγματικά ρεσιτάλ ερμηνειών και υποκριτικής.

Όπως είπαμε ήταν μια θαυμάσια έμπνευση και ταίριαξε απόλυτα, να ερμηνευτεί η κύρια πρωταγωνίστρια με δύο ηθοποιούς.
Η Κάτια Γκουλιώνη, στα 39 της χρόνια, πιο ώριμη από ποτέ, έχοντας ήδη στο παλμαρέ της το Βραβείο Ελληνικής ακαδημίας κινηματογράφου Α' γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην "Πολυξένη", του ίδιου σκηνοθέτη, έρχεται στην "Ευτυχία" να μας συγκινήσει βαθύτατα και να μας χαρίσει μια ερμηνεία ζωής βγαλμένης απ την ψυχή της.



Όλο το πάθος ζωής και αγώνα της Ευτυχίας να χτίσει απ την αρχή της ρημαγμένη της ζωή αλλά και το πάθος της να γράψει με την καρδιά της αυτά που την έπνιγαν στη ζωή της.

Δίπλα της στο άλλο "μισό" της ταινίας, μια τεράστια ηθοποιός μας στα ώριμά της πλέον χρόνια. Η Καρυοφιλλιά Καραμπέτη θα μας ερμηνεύσει την Ευτυχία στα ύστερα ώριμα χρόνια της.
Στα 61 της χρόνια, στην 9η εμφάνισή της στον κινηματογράφο, θα σαρώσει κάθε όριο στην ερμηνεία της Ευτυχίας, ειδικά σε πολλές και τραγικές στιγμές της ζωής της.




Υπάρχουν δύο συγκεκριμένες κορυφαίες στιγμές και για τις "δύο" Ευτυχίες μέσα στην δραματική πλοκή που εκεί αληθινά το συναισθηματικό βάρος ξεχειλίζει γράφοντας ιστορία.
Ιδιαίτερα αυτή της Καρυοφιλλιάς είναι από αυτές τις στιγμές που θα γράψουν ιστορία!



Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ο υπέροχος αυτός ηθοποιός μας, ανεβαίνει πλέον ραγδαία τα σκαλιά ερμηνευτικών προτύπων δύσκολων και βαθιά ποιοτικών.
Μετά την ερμηνεία του στο "Έτερος Εγώ" έρχεται εδώ να βροντοφωνάξει "παρών" με την ερμηνεία του ως Γιώργος Παπαγιαννόπουλος, δεύτερος σύζυγος της Ευτυχίας.
Ένας απλός αστυφύλακας, εραστής της φιλολογίας και της ποίησης, γεγονός εντυπωσιακό αν μη τι άλλο για τη δουλειά του, έρχεται να σταθεί στο πλάι της Ευτυχίας ως το τέλος.
Ερμηνεία μοναδική για τον Δαδακαρίδη που θα περάσει ερμηνευτικά όλα τα ηλικιακά στάδια δίπλα στη σύντροφό του.



Η Ντίνα Μιχαηλίδου, εξαιρετική και γλυκύτατη στο ρόλο της μητέρας της Ευτυχίας. 


Πειστική, εκφραστική, γλυκειά και ανθρώπινη όπως πραγματικά ήταν. Μια μάνα βασανισμένη με τη σφραγίδα του ξεριζωμού στη ζωή της και την αφοσίωσή της στη ζωή της κόρης της.

Μια ερμηνεία που προκαλεί μεγάλη θετική έκπληξη και προφανώς θα συζητηθεί είναι αυτή του Θάνου Τοκάκη στο ρόλο του νεαρού Λουκά. Ενός προσώπου που σφράγισε με την παρουσία του όλη τη ζωή της Ευτυχίας μένοντας οικογενειακά δίπλα τους σε κάθε τους στιγμή.


Θάνος Τοκάκης
Στα 40 του χρόνια, βραβευμένος ήδη με το ειδικό Βραβείο "Δημήτρης Χορν", ο εξαίρετος αυτός ηθοποιός βάζει την απόλυτη υποψηφιότητα για να τιμηθεί και να βραβευθεί για υποστηρικτικό ρόλο.
Συγκλονιστικός σε κάθε στιγμή ερμηνείας.

Επίσης ειδική αναφορά θα κάνω και στις δύο νεαρές ηθοποιούς μας, που ερμήνευσαν τις δύο κόρες της Ευτυχίας στα νεανικά τους χρόνια.
Μιλώ για την Ευαγγελία Συριοπούλου, όπου θα ερμηνεύσει τη Μαίρη, τη μεγάλη κόρη αλλά και την Λίλα Μπακλέση, όπου θα ερμηνεύσει αντίστοιχα την Καίτη, τη μικρή κόρη.


Ευαγγελία Συριοπούλου
Και οι δύο του εξαίρετες, υποδειγματικές και εκφραστικές στις ερμηνείες τους ανεβάζουν το επίπεδο του δραματολογίου τους αφήνοντας μεγάλες υποσχέσεις για το αύριο.

Τέλος να σταθώ σε όλους μα όλους τους υποστηρικτικούς ρόλους και συμμετοχές στην ταινίας για το άψογο του περάσματός τους.
Από τον αγαπητό και εξαίρετο Παύλο Ορκόπουλο, ως όλους τους ήδη αναφερθέντες λοιπούς ηθοποιούς που ερμήνευσαν τους μεγάλους μουσουργούς που βρέθηκαν κοντά στην Ευτυχία.
Αλλά και στην Ευγενία Σαμαρά και τον Ανδρέα Κωνσταντίνου, που ερμήνευσαν η μεν πρώτη την εγγονής της Ρέα και τον Αλεξίου ο δεύτερος, τον άνθρωπο που συνδέθηκε μαζί του στα πρώτα της βήματα στα καλλιτεχνικά μπουλούκια.


Ευγενία Σαμαρά




Η αποδοχή της ταινίας από το κοινό

Το ελληνικό κινηματογραφικό κοινό επιφύλαξε θριαμβευτική υποδοχή στην ταινία από την πρώτη στιγμή της προβολής της.
Ήδη η ταινία, στον πρώτο μήνα της προβολής της, είχε 512.000 εισιτήρια. Αριθμός που την εξακόντισε στην 3η πιο εμπορική ταινία του ελληνικού σύγχρονου κινηματογράφου της τελευταίες δεκαετίες. ("Ένας άλλος κόσμος" 669.000 και "Αν" 532.000 και τα δύο του Χριστόφορου Παπακαλιάτη)
Ταινία που βάζει ήδη πλώρη για ευρύτερες βραβεύσεις στα εγχώρια φεστιβαλικά μας δρώμενα αλλά και γιατί όχι και εκτός συνόρων, κάτι που δικαιούται χωρίς επιφύλαξη.




Ιδιαίτερη μνεία θα κάνω στην εξαίρετη μουσική του Μίνωα Μάτσα, η οποία συνοδεύει διακριτικά όλη την ταινία.
Μια ταινία λουσμένη στο φως όλων εκείνων των μεγάλων τραγουδιών που έντυσαν τους στίχους της μεγάλης Ευτυχίας.

Και η σκηνογραφία και η ενδυματολογία είναι παράμετροι που πρέπει να τονιστούν ιδιαίτερα καθώς η "Ευτυχία" είναι ταινία εποχής και μάλιστα εποχών, γεγονός που απαιτεί μεγάλο εύρος στην ενδυματολογία αλλά και την αντίστοιχη σκηνογραφία των χώρων.



Αυτή, φίλες και φίλοι,  ήταν η "Ευτυχία"
Μια ταινία που αποτελεί κόσμημα στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο για το επίπεδο της δουλειάς που έχει γίνει αλλά και της αγάπης που έχει κατατεθεί από όλους τους συντελεστές στο να φτάσει στα δικά μας μάτια που εκστατικά και βαθύτατα συγκινημένα παρακολουθούν την πορεία μέσα στο καμίνι της ζωής και των αδυναμιών της, της μεγαλύτερης στιχουργού του ελληνικού τραγουδιού.

Μην την χάσετε








Ευαγγελια Συριοπούλου-Γιάννης Δρακόπουλος



Οι Βραβεύσεις (Updated)

Πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα φετινά Βραβεία "ΙΡΙΣ" της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Τα αποτελέσματα για την "Ευτυχία" ήταν θριαμβευτικά καθώς η ταινία τιμήθηκε σε Οκτώ (8) κατηγορίες:

1) Καλύτερης ταινίας 2) Α' Αντρικός ρόλος για τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη  3) Β' Γυναικείος ρόλος για την Κάτια Γκουλιώνη  4) Β' Αντρικός ρόλος για τον Θάνο Τοκάκη  5) Σκηνογραφία  6) Ενδυματολογία 7) Ήχος 8) Μακιγιάζ

















Σχόλια

  1. Είδα την ταινία και μου άρεσε πολύ η μόνη ένσταση που έχω είναι για την αντικατάσταση της
    Κάτιας Γκουλιώνη ήταν συγκλονιστική και νομίζω ότι θα έπρεπε να παίξει μέχρι το τέλος.
    Η Καραμπέτη κατά την γνώμη μου δεν πρόσθεσε τίποτα στο ρόλο, μόνο το όνομά της. Αν και μου αρέσει γενικά εδώ την βρήκα λίγη, ίσως γιατί η ερμηνεία της Γκουλιώνη όπως είπα ήταν συγκλονιστική.
    Καλησπέρα καλέ μου Γιάννη Εξαιρετική η παρουσία σου!!
    Να είσαι καλά φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου καλησπέρα σου. Ευχαριστώ πολύ για την ενεργητική συμμετοχή σου στην κουβέντα πάνω στη μεγάλη αυτή ταινία.
      Θα πω, σίγουρα, η αγαπητή Κάτια ήταν υπέροχη στο ρόλο της. Και σίγουρα θα το πήγαινε μέχρι τέλος. Όπως επίσης υπέροχη ήταν και η Καρυοφιλλιά που όντως έχει το "βαρύ" όνομα. Όμως έχει και το βάθος ερμηνείας. Είναι στιγμές που το αντιλαμβάνεσαι αυτό στο μέγιστο ειδικά στις σκηνές εκείνες της έντασης, (δεν τις αναφέρω λόγω πιθανού spoiler).
      Αυτό δεν σημαίνει ότι η Κάτια θα ήταν "λιγότερη". Είναι κάτι που δεν θα μάθουμε ποτέ! Υπήρξε επινόηση της παραγωγής η διπλή ερμηνεία και οφείλουμε την αποδεχτούμε όπως είναι.
      Σε ευχαριστώ που μοιραστήκαμε την ίδια αγάπη για αυτό το φίλμ, που δείχνει τι μπορεί να κάνει το ελληνικό σινεμά.

      Διαγραφή
  3. Είστε πολύ αναλυτικός, κι ευχαριστούμε! Οι δικές μου ενστάσεις - νομίζω ότι ήδη κάπου τις έχω αναφέρει - είναι στην ουσία μια: η ερμηνεία στην σκηνή με τον Τσιτσάνη - και μόνο σ' αυτή - μοιάζει σαν μια "Ωδή στην Δήμητρα Παπαδοπούλου", εκτός τόπου, χρόνου και πνεύματος εποχής και ταινίας.
    Το ότι η ταινία διαδραματίζεται στο σύνολό της σε περιόδους πολύ σημαντικές ιστορικά για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό (μικρασιατική καταστροφή, ΒΠΠ, εμφύλιος, χούντα) αλλά στην ταινία αυτό περνά απαρατήρητο, θα ήταν η δεύτερή μου ένσταση, γνωρίζω όμως εκ των έσω ότι η πρόθεση του σκηνοθέτη ήταν καθαρά και μόνο η βιογραφία οπότε δεν την υποβάλλω καν...
    Ευχαριστούμε για την παρουσίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Φίλη, (Έριξα μια ματιά στο μπλογκ σου-θα μιλήσουμε για αυτό), καλώς όρισες στο "Σινεφίλ". Τιμή για μένα η κατάθεση γνώμης σου και η συμμετοχή σου και σε ευχαριστώ από καρδιάς.
      Δεν θα προσπεράσω τη δεύτερη παρατήρησή σου. Δηλαδή το ιστορικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαβαίνει η ζωή της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου. Όπως το λες, είναι η ίδια η φωτιά που έκαιγε συθέμελα τον ελληνικό λαό. Ναι, θα μπορούσε, μην πω να επιβάλλονταν να έχει πολλά σημεία αναφοράς σε αυτό το περιβάλλον καθώς το λαϊκό μας τραγούδι με τους συνθέτες που παρελαύνουν στην ταινία, έχουν άμεση σχέση με τα μεγάλα δρώμενα των εποχών αυτών. Θα σταθώ στην "ουδέτερη" στάση περί βιογραφίας και μόνο.
      Χμ όσον αφορά τη συγκεκριμένη σκηνή με τον Τσιτσάνη. Σε ξένισε. Το σέβομαι. Ίσως να δείχνει έτσι. Δεν ξέρω τη πρόθεση του σκηνοθέτη σε εκείνη τη στιγμή. Ήθελα να την δω, να την δούμε μαζί, στο τι ακριβώς έλεγε στην πρωταγωνίστριά του να κάνει. Είναι ένα ζήτημα.
      Να είσαι καλά και ελπίζω να συναντηθούν ξανά οι σκέψεις και αναφορές μας.

      Διαγραφή
    2. Καλώς σας βρήκα! Η ένστασή μου ήταν στην ερμηνεία, η οποία θύμιζε πολύ (στο ύφος) την Δήμητρα Παπαδοπούλου και ήταν εκ των πραγμάτων εντελώς εκτός του ύφου; που ακόμη κι η Ευτυχία θα μιλούσε εκείνη την εποχή. Είμαι σχεδόν βέβαιη ότι ήταν οδηγία του σκηνοθέτη, ή, αν δεν ήταν, ήταν αστοχία του που άφησε την σκηνή έτσι. Anyway... όσον αφορά το δεύτερο σκέλος, όταν συνδυάζονται αυτά τα δύο δηλαδη το στόρι και η ιστορία από μια καλή κινηματογραφική ομάδα, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ ενδιαφέρον, το γράφω έχοντας ως πιό πρόσφατο παράδειγμα την σειρά Babylon Berlin η οποία μέσα από αστυνομικές στην ουσία ιστορίες φωτογραφίζει ακριβώς την Γερμανία του μεσοπολέμου, της δημοκρατίας της Βαϊμάρης, τις αιτίες που οδήγησαν στην άνοδο και λαοφιλία του Χίτλερ, κ όλα αυτά εντελώς υπαινικτικά, αυτή άλλως τε είναι η μαγεία του κινηματογράφου, να σε αφήνει να δείς μόνος σου....
      Ουφ! ξέφυγα...... σταματώ για να μην κάνω κατάχρηση του χώρου, θα ξαναθρεθούμε εδώ πιστεύω :)
      Καλή δύναμη!

      Διαγραφή
    3. Δεν ξέφυγες καθόλου αγαπητή φίλη. Κάθε άλλο! Πολύ εύστοχη η αναφορά σου. Προσωπικά θα το ήθελα και εγώ. Και αυτή την πτυχή ομολογώ τη βρίσκω στη δική σου προσέγγιση, δεν την είχα σκεφτεί. Θα είχε ακόμα μεγαλύτερη αξία η ταινία και φυσικά αναφορές κοινωνικές και πολιτικές. Προφανώς η παραγωγή, το σενάριο πήγε σε μια απόλυτη βιογραφία, θεωρώ βάσει του βιβλίου της Ρένας Μανέλη και απέφυγε κάθε άλλη αναφορά.
      Όσον αφορά την "επίμαχη" σκηνή, δεν έχω κάτι παραπάνω να πω. Κρατώ τη σημείωσή σου.
      Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ για τούτη σου τη συμμετοχή.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη είναι μια ταινία που δεν έχω δει, όμως είναι στα υπόψη. Φυσικά έχω ακούσει για τις ερμηνείες και την παραγωγή, τα οποία είναι άρτια. Σίγουρα ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος αξίζει μια ευκαιρία. Τα τελευταία χρόνια έχουμε πολλές άρτιες παραγωγές που σίγουρα ξεχωρίζουν.
    Πολύ ωραία και εκτενή παρουσίαση, όπως μας έχεις συνηθίσει Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο μου, αν θέλει το σινεμά μας μπορεί! Και δημιουργοί υπάρχουν και ηθοποιοί με πολύ μεγάλο ταλέντο και υποδομή. Διάθεση και φυσικά χρηματοδότηση να υπάρχει.
      Ευχαριστώ για τα καλά σου έργα Γιώργο φίλε.

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα Γιάννη μου
    Το τρέιλερ έχω δει και ομολογώ πως με ξεσήκωσε να δω την ταινία.
    Συμφωνώ μαζί σου στο ότι ο ελληνικός κινηματογράφος εξελίσσεται δυναμικά . Θα ήθελα να απολαύσω κάποια στιγμή και μια κωμωδία αξιώσεων. Μου έχει λείψει πολύ.
    Η παρουσίαση σου τέλεια όπως πάντα. Σ' ευχαριστώ γι' αυτό.
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου. Να την δεις την ταινία, είναι μέσα στις "προδιαγραφές" σου. Θα σε καλύψει και θα σε γεμίσει πολύ. Για την κωμωδία τι να σου πω. Δύσκολο είδος. Θεατρικά άκμασε στην περίοδο του μεγάλου Τσιβιλίκα. Για τώρα δεν ξέρω, έχω επιφυλάξεις. Καλή δύναμη καλή μου, ελπίζω να είσαι καλά. Φιλιά.

      Διαγραφή
  6. Θαυμάσια παρουσίαση Γιάννη μου όπως πάντα. Χαίρομαι πολύ όταν συναντώ ελλην ταινίες ποιοτικές . Θα την δω την ταινία. Στα υπόψη
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Οπως το λες Άννα μου, χαιρόμαστε που το ελληνικό σινεμά καταξιώνεται και μπορεί να δώσει έργα που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από μεγάλες ξένες παραγωγές. Να την δεις καλή μου φίλη, πιστεύω αξίζει και για λόγους ιστορικούς καθώς είναι ντοκουμέντο. Την καλησπέρα μου και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  7. Δε μπορείς να φανταστείς πόσο περιμένω να δω αυτή τη ταινία. Πρόσφατα παρακολουθησα για την Ευτυχία στη Μηχανή του Χρόνου. Απίστευτη προσωπικότητα! Η ταινία όντως πρέπει να είναι υπέροχη και οι ηθοποιοί ένας κι ενας. Πολύ ωραία παρουσίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι Ειρήνη μου! Και αξίζουν τον κόπο. Είμαι στη διάθεσή σου αν θέλεις να σου στείλω την ταινία να την δείτε. Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά. Όμορφο Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  8. Θα την ξανάβλεπα ευχαρίστως την ταινία. Εκτός απ' τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, θαύμασα τους "δεύτερους", όπως αυτόν του Τοκάκη. Ειλικρινά με ενθουσίασε η ερμηνεία του. Ένα εξαιρετικό αφιέρωμα σε μια ταινία-σταθμό που τιμά τον ελληνικό κινηματογράφο και αναδεικνύει την ιστορία της Ευτυχίας. Έχω κρατήσει μια σκηνή με την εξαιρετική Καραμπέτη, όταν πήγαινε στο νοσοκομείο για να δει την κόρη της. "Αγάντα σαπιοκάραβο Ευτυχία..." Νομίζω πως ήταν απ' τις συγκλονιστικές στιγμές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, ο Θάνος Τοκάκης δεν πήρε τυχαία ειδικό τιμητικό βραβείο "Δημήτρης Χορν". Το παλικάρι εδώ, πάει "τραίνο" για βραβείο υποστηρικτικού ρόλου χωρίς αντίρρηση. Ο Ηθοποίος φαίνεται από το ύφος του προσώπου του σε φορτισμένες στιγμές της πλοκής. Η εικόνα που έχω στην στιγμή που μορφάζει από ψυχικό πόνο, θεωρώ ότι είναι από τις πολύ μεγάλες στιγμές ενός ηθοποιού.
      Και η ατάκα της Ευτυχίας μεγάλη και όχι μόνο αυτή. Εντάξει, ευτυχώς που το μοντέρνο ελληνικό σινεμά έχει δημιουργίες που σέβεται την τέχνη.
      Μαρία μου να την δεις ξανά. Σε ευχαριστώ κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  9. ωωω μα αυτή είναι μια θαυμάσια πρόταση, ευχαριστώ για την παρουσίαση. Αυτή την ταίνια πρέπει να την δω !!
    Να σαι καλά Γιάννη μας
    Φιλί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την δείτε Μάνια μου, και ξέρω ότι θα την αγαπήσετε πολύ! Μην τη χάσετε είναι εξαιρετική. Μπορώ να στην στείλω αν το θες. Καλό βράδυ και καλή Μεγαλοβδομάδα. Φιλιά.

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα Τζον, περαστικός, δεν είδα την ταινία, [λόγω Καραμπέτης μπορεί να την έβλεπα] Πολύ θόρυβος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ είναι που λέμε όμως Κώστα μου, "θόρυβος καλός"! Και πραγματικά, μιλάμε για μια ταινία που αξίζει κάθε θόρυβο. Σε όλα της τα επίπεδα. Μακάρι να απολαμβάνουμε πολλές τέτοιες δημιουργίες. Καλησπέρα φίλε.

      Διαγραφή
  11. Πέρασα να ευχηθώ Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
    με υγεία, ελπίδα, αγάπη και χαρά!
    φιλιά πολλά!

    * δεν προλαβα να παω να τη δω
    θα τη δω οσο πιο αμεσα γινεται ομως
    εχω ακουσει τα καλυτερα
    και μετα και τη δικη σου παρουσιαση, ανυπομονω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κική μου. Σε ευχαριστώ γλυκιά μου για τις ευχές σου. Καλή Ανάσταση να έχεις, όπως την ονειρεύεσαι. Να την δεις την ταινία αξίζει.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Γιάννης Φέρτης: Για πάντα στον κόσμο της καρδιάς μας

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 3ο)

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ και ....ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ