Βραβεία "Ίρις" Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2020

Φίλες και φίλοι
σε καιρούς χαλεπούς επιμένουμε κινηματογραφικά καθώς η λατρεμένη μας τέχνη είναι από αυτές που μας δίνει ζωή και μπορεί να μας αποσπά από χίλιες δυό αρνητικές βυθίσεις και εκτροπές.
Σήμερα επανέρχομαι με ένα προσφιλές θέμα.
Αυτό των κινηματογραφικών Φεστιβάλς
Και μάλιστα σήμερα θα πάμε σε κάτι Ελληνικό!

Θα μιλήσουμε για τα φετινά βραβεία "Ίρις" 2020 της Ακαδημίας Ελληνικού Κινηματογράφου.

Πριν μπούμε στην ουσία, θα σας πω δυό λόγια εισαγωγικά για την:

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου


Διεύθυνση ιστοσελίδας


Όπως ακριβώς διαβάζουμε από τον ιστότοπο της ακαδημίας, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ) δημιουργήθηκε στην Αθήνα στις 23/11/2009 φυσικά με αντικείμενο την ανάδειξη του Ελληνικού κινηματογράφου.
Κορύφωση της δραστηριότητάς της είναι το ετήσιο φεστιβάλ με την απονομή των εγχώριων κινηματογραφικών βραβείων.
Η ΕΑΚ είναι μέλος του Δικτύου Ευρωπαϊκών Κινηματογραφικών Ακαδημιών με σκοπό τον συντονισμό και την προβολή του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου.

Το Δ.Σ. της ακαδημίας αποτελείται από τους:

Πρόεδρος:Γιώργος Τσεμπερόπουλος, σκηνοθέτης και παραγωγός
Αντιπρόεδροι: Ελίνα Ψύκου, σκηνοθέτης και παραγωγός, Γιώργος Τσούργιαννης, παραγωγός
Γ.Γ. Σύλλας Τζουμέρκας, σκηνοθέτης
Ταμίας: Ελένη Κοσσυφίδου, παραγωγός
Μέλη: Σίμος Σαρκετζής, διευθυντής φωτογραφίας, Νίκος Πάστρας, σκηνοθέτης, μοντέρ



ΒΡΑΒΕΙΑ "ΙΡΙΣ" 

Στα πλαίσια του ετήσιου φεστιβάλ που διοργανώνει η Ακαδημία, έχουν θεσπιστεί τα 
βραβεία "Ίρις", που φυσικά καλύπτουν όλο το γνωστό φάσμα της κινηματογραφικής παραγωγής.
Τα βραβεία είναι συνολικά 19 τον αριθμό και δεν συνοδεύονται από χρηματικό έπαθλο.
Η διαδικασία της επιλογής και της πορείας προς την τελική βράβευση, είναι σε κοινή θέα στην ιστοσελίδα της ακαδημίας, προσιτή στον κάθε ενδιαφερόμενο.

Βραβεία "Ίρις" 2020

Είναι ώρα λοιπόν να πάμε στις φετινές βραβεύσεις και να εγκαινιάσουμε και αυτήν την διοργάνωση, για πρώτη φορά εδώ στο μπλογκ.

Οι συμμετοχές

  • 18 Ταινίες
  • 29 Ταινίες μικρού μήκους
  • 15 Ντοκιμαντέρ
  • 11 Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
  • 4 animation μικρού μήκους

Οι νικητές

Η ταινία του Άγγελου Φραντζή  "ΕΥΤΥΧΙΑ", που μόλις παρουσιάσαμε στο αμέσως προηγούμενο θέμα μας ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής των φετινών βραβείων.




ΟΚΤΩ ΒΡΑΒΕΙΑ

  • Καλύτερη ταινία
  • Α' Αντρικός ρόλος για τον υπέροχο Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη για την ερμηνεία του ως Γιώργο Παπαγιαννόπουλο, συζυγο της Ευτυχίας

  • Β ' Γυναικείου ρόλου για την εξαίρετη Κάτια Γκουλιώνη στην ερμηνεία της ως Ευτυχία στα πρώτα της χρόνια

  • Β' Αντρικού ρόλου για τον συγκλονιστικό πραγματικά Θάνο Τοκάκη στην ερμηνεία του ως Λουκά, φίλο επιστήθιο της Ευτυχίας



  • Σκηνογραφία για τους Μιχάλη Σαμιώτη, Γιάννη Παπαδόπουλο
  • Ενδυματολογία για την Ιουλία Σταυρίδου
  • Ήχος για τους: Νίκο Μπογιούκο, Κώστα Βαρυμποπιώτη και Άρη Λουζιώτη
  • Μακιγιάζ για την Δήμητρα Γιατράκου

Η ταινία:
"ΤΟ ΘΑΥΜΑ της ΘΑΛΑΣΣΑΣ των ΣΑΡΓΑΣΣΩΝ"


Αστυνομικό δράμα
Πήρε ΔΥΟ (2) επίσης πολύ σημαντικά βραβεία

  • Βραβείο Σκηνοθεσίας για τον ΣΥΛΛΑ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ
  • Βραβείο Α' Γυναικείου ρόλου για την ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΟΥΛΙΑ



Η Ταινία του "The boy" (Αλέξανδρος Βούλγαρης)
ταινία χαρακτήρων
"WINONA"


τιμήθηκε με Δύο  (2) Βραβεία

1) Καλύτερου Μοντάζ για τον ΝΙΚΟ ΠΑΣΤΡΑ

2) Καλύτερη Μουσική για την Δεσποινίς Τρίχρωμη, "The Boy"



ΔΥΟ (2) Βραβεία επίσης για την ταινία

"COSMIC CANDY"


1) Βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη για την ΡΗΝΙΩ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ

2) Καλύτερα Εφφέ



ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Στον ΖΑΧΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ στην ταινία "ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ"
(Δράμα)




ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: Στην ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΟΥΜΟΥΡΗ στην ταινία "ΖΙΖΟΤΕΚ"
Ένα νεοελληνικό παραμύθι




ΛΟΙΠΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΑΙΝΙΑΣ στο "ELECTRIC SWAN" της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ στον "ΧΕΙΡΟΠΑΛΑΙΣΤΗΣ" του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΟΥΣΗ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ στην "HEATWAVE" του ΦΩΚΙΩΝΑ ΞΕΝΟΥ


Αυτά φίλες και φίλοι ήταν τα φετινά Βραβεία "ΙΡΙΣ" της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Σας κοινοποιώ το σχετικό Βίντεο όλης της εκδήλωσης της απονομής καθώς η φετινή εκδήλωση απονομής, λόγω της γενικότερης καραντίνας, προβλήθηκε από live streaming.



Σημείωση:  Ευχαριστώ τις αγαπητές φίλες:
 Κατερίνα-Fakida  "Μονοπάτια" 
Βιργινία "Η ζωή μου σε επτά νότες"
για την συνεργασία στην έμπνευση.

Καλή Ανάσταση 

να ευχηθώ αγαπητές φίλες και φίλοι



Σχόλια

  1. Έσκισε και δικαίως η Ευτυχία. Ευχαριστούμε για την πλήρη ενημέρωση για τα βραβεία αυτά, Γιάννη. Η παρουσίαση των βραβευμένων ταινιών είναι, όπως πάντα, άρτια και κατατοπιστική. Ελπίζω να καταφέρουμε να τις δούμε μόλις ανοίξουν ξανά οι κινηματογράφοι ή όπου αλλού είναι διαθέσιμες.
    Θερμές ευχές για καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα, Γιάννη μου!
    Ας είναι αυτή το φετεινό Πάσχα, η απαρχή για κοινωνική επαφή και επικοινωνία, ειρήνη, δημοκρατία,εξάλειψη ανισοτήτων και ισχυρό δημόσιο σύστημα υγείας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατώ τις ευχές σου αγκαλιά Μαρία μου. Γιατί είναι σημαντικές, ουσιαστικές και οφείλουμε να τις αναδείξουμε σαν νέα αφετηρία στις ζωές μας.
      Ναι η "Ευτυχία" είχε πολύ μεγάλη επιρροή και στα βραβεία, δικαιωματικά θα έλεγα. Είδα, σε μια ματιά, στις λοιπές ταινίες, ότι έγινε πολύ καλή δουλειά φέτος στο ελληνικό σινεμά. Υπάρχουν πολύ καλές ταινίες που αξίζει να δούμε. Σε ευχαριστώ πολύ για κάθε σου ευχή αγαπημένη μου φίλη.
      Καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  2. Γιάννη και πάλι πολύ ωραία παρουσίαση. Λοιπόν ενδιαφέρων προτάσεις οι νικητές. Έχω δει τις ταινίες : "ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΩΝ ΣΑΡΓΑΣΣΩΝ" και το "ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ". Αρκετά καλές ταινίες (για τα ελληνικά δεδομένα). Αναμένω να δω και το Ευτυχία.
    Καλή Ανάσταση Γιάννη, σπιτικά και με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο, διάβασα ότι το "Θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών" είναι ένα δυνατό θρίλερ. Θα ήθελα τις γενικές σου εντυπώσεις. Όπως και για τον "Απόστρατο". Μακάρι φίλε να βλέπουμε τέτοιες παραγωγές στον τόπο μας. Θα δεις και την "Ευτυχία" και θα έχεις πλήρη εικόνα. Ευχαριστώ πολύ αγαπητέ φίλε. Καλή μας Ανάσταση.

      Διαγραφή
  3. Δεν τα ήξερα τα βραβεία αυτά. Σ'ευχαριστούμε που άοκνα μας ενημερώνεις συνεχώς
    Εύχομαι καλή Ανάσταση Γιάννη μου. Με υγεία πάνω από όλα μια και οι φετινές συνθήκες μας δίδαξαν πόσο πολύτιμη είναι η υγεία μας και καιρός να αγωνιστούμε να έχουμε άξιο σύστημα υγείας ανάλογο της αξίας της.
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ πάντα να μας δίνω εδώ ότι πληρέστερο πάνω στο Σινεμά Άννα μου. Η Ελληνική ακαδημία κινηματογράφου είναι μια εξαίρετη πρωτοβουλία στην εγχώρια παραγωγή και θα βοηθήσει πολύ στην ανάδειξη ενός προφίλ στον κινηματογράφο μας.
      Καλή Ανάσταση γλυκιά μου. Να είσαι καλά, όλοι μας και να αλλάξουμε αξίες όπως αυτές που περιγράφεις. Τις ευχές μου και την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη μου χαίρομαι πάρα πολύ που σάρωσε η Ευτυχία, λυπάμαι μόνο που η παρουσία της Καραμπέτη στέρησε το βραβείο του πρώτου γυναικείου ρόλου από την καταπληκτική Κάτια Γκουλιώνη .
    Καλή Ανάσταση καλέ μου φίλε και χαρούμενη Πασχαλιά να έχετε με υγεία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Βιργινία μου. Η αγαπητή σε όλους Κάτια, πιστεύω, καλά κρατεί στον ανηφορικό της δρόμο. Πρώτα η "Πολυξένη", τώρα η "Ευτυχία". Έχει πολλά να μας δώσει αν πέσει στα χέρια δημιουργών που θα σεβαστούν την τέχνη και τον κινηματογράφο. Όπως το κάνει ο Φραντζής.
      Καλή Πασχαλιά κορίτσι μου, να είσαι καλά με υγεία και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  5. Δεν ήξερα ότι υπήρχαν τέτοια βραβεία. Ευχαριστούμε Γιάννη! Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου, είναι τα δικά μας "Όσκαρ". Θαρρώ, ήταν καιρός να ανέβει ένα ακόμα μεγάλο φεστιβάλ με κύρος, μαζί με αυτό της Θεσσαλονίκης, της Δράμας. Κάνει καλό στον κινηματογράφο και στην παραγωγή μας. Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη και καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  6. Ευχαριστούμε Γιάννη για την παρουσίαση! Ένα βλέμμα είναι χίλιες λέξεις, και κάτι σ' αυτό το πλάγιο, υπαινικτικό βλέμμα μου λέει ότι θα αγαπήσω το Ζίζοτεκ...
    Καλή Ανάσταση σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιδιαίτερη δημιουργία και παραγωγή Κάλλη μου το "Ζιζοτέκ". Ένα νεοελληνικό ονειρικό παραμύθι. Κάτι πολύ διαφορετικό και λυρικό. Δεν το έχω δει και θα προσπαθήσω.
      Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη για τη συμμετοχή σου. Καλή Πασχαλιά να έχουμε λυτρωμένοι πραγματικά.

      Διαγραφή
  7. Δεν γνώριζα τίποτα γι' αυτά τα βραβεία Γιάννη. Έμαθα λοιπόν κάτι καινούργιο και μου αρέσει πολύ αυτό!
    Από τις παραπάνω ταινίες μόνον την Ευτυχία είδα. Τα βραβεία που της απένειμαν τα βρίσκω απόλυτα δίκαια.
    Σ'ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση.
    Να είσαι καλά και να περάσεις όμορφα την Ανάσταση του Κυρίου με την οικογένειά σου.
    Καλή Ανάσταση Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα δικά μας Όσκαρ Μαρία μου! Νομίζω είναι πολύ θετική αυτή η δράση της ακαδημίας. Που έχει καθιερωθεί πια και αποτελεί μέρος των σινεφίλ δραστηριοτήτων μας.
      Η "Ευτυχία" ήταν η ταινία της χρονιάς. Πιστεύω και η "Θάλασσα των Σαργασσών" αξίζει της μεγάλης μας προσοχής όπως και οι λοιπές δημιουργίες. Θα επανέλθουμε.
      Καλή Ανάσταση κορίτσι μου και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  8. Χριστός Ανέστη!
    Χρόνια Πολλά και καλά, Γιάννη μου!
    Πάρα πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες και θα έχω υπόψη μου τις ταινίες που αναφέρεις, για να τις δω στην πορεία.
    Την "Ευτυχία" την είδα και μπορώ να πω ότι ήταν μια πολύ καλή δουλειά! Με συγκίνησε σε κάποιες φάσεις.
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Γλαύκη μου. Χρόνια πολλά καλή μου φίλη. Χάρηκα για την παρουσία σου και έχοντας δει την "Ευτυχία" καταλαβαίνω ότι έχεις άποψη. Ας είμαστε καλά και ας ελπίσουμε σε καλύτερες μέρες. Φιλιά.

      Διαγραφή
  9. Γιάννη ιδέα δεν είχα για τα βραβεία και θα ομολογήσω πως δεν "έκατσε" να δω την "Ευτυχία" Πληροφορίες από όσους την είδαν και την δική σου εξαιρετική παρουσίαση, δοθείσης ευκαιρίας, όταν με το καλό .....θα ήθελα πολύ να τη δω. Σε μια εποχή που ο πόλεμος εντυπώσεων καλά κρατεί , χαίρομαι που η έβδομη τέχνη μας προσφέρει αξιόλογες ταινίες και ευχαριστούμε και σένα για την παρουσίαση.
    Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά με υγεία και ελπίδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου καλησπέρα και Χριστός Ανέστη.
      Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου είναι μία μορφή θρυλική, θα έλεγε κανείς, για το λαϊκό μας τραγούδι. Εξέφρασε τους πόνους, την αγωνία, τα όνειρα, τον έρωτα των απλών ανθρώπων του μόχθου. Συνεπώς μια κινηματογραφική ιστορική βιογραφία, με καταπληκτική ακρίβεια, ήταν απολύτως αναγκαία για να φέρει αυτή τη γυναίκα και την ιστορία της, ως γνώση, στο ευρύ κοινό. Αυτό ήταν μια μεγάλη θα έλεγα προσφορά με καλλιτεχνική και ιστορική αξία.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  10. Γεια σου Γιάννη με τα ωραία σου!
    Κι εγώ θέλω να δω την Ευτυχία,
    βαρέθηκα να την..αναζητώ, χαχα!
    Χρόνια πολλά με Υγεία ! 🐇

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Πέτρα μου. Τουλάχιστον ας την ...δούμε πρώτα και ύστερα την αναζητούμε. Πολύ ωραία ταινία καλή μου φίλη, θα σου αρέσει πολύ. Χριστός Ανέστη να ευχηθώ και ευχαριστώ για το πέρασμα.

      Διαγραφή
  11. Οπως πάντα πολύ όμορφη παρουσίαση.
    Λες αυτά τα βραβεία βρε Γιάννη μου να βοηθήσουν τον Ελληνικό Κινηματογράφο Το αξίζει τόσο μα τόσο πολύ και όλο και ανεβάζει τον πήχη !!!
    Πάρα πολύ αξιόλογες παραγωγές :)
    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μάνια μου το λέω! Θα τον βοηθήσουν. Κάθε εκδήλωση τέτοια μορφής βοηθάει στην προώθηση, στον συναγωνισμό και την άμιλλα. Υπάρχει καλό υλικό. Μπορεί να στηριχτεί. Συγγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησης. Στέλνω φιλιά.

      Διαγραφή
  12. Οι φακίδες χοροπηδούν από χαρά. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω τι ευχάριστη έκπληξη είναι αυτή! Καλώς ορίζω τις γλυκές φακίδες! Και ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Γιάννης Φέρτης: Για πάντα στον κόσμο της καρδιάς μας

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 3ο)

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ και ....ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ