Στον παραμυθένιο κόσμο της φαντασίας. Robert Stromberg "Maleficent"

Αγαπητοί κινηματογραφόφιλοι φίλοι και φίλες.
Μεσούσης της κρίσης της γνωστής πανδημίας αλλά και της καθημερινής "προσβολής" που δέχεται η σκέψη και η διάθεσή μας από όλο αυτό που ζούμε, νομίζω θα μας κάνει καλό να ξεφύγουμε από όλη αυτήν την ατμόσφαιρα.

Τι θα λέγατε λοιπόν να ξεφεύγαμε και εντελώς έξω από την ορθολογική αντιμετώπιση της ζωής;
Τι θα λέγατε να ταξιδέψουμε σε έναν εντελώς παραμυθένιο κόσμο που θα πάει να συναντήσει τα παιδικά μας χρόνια; Τότε που κάποια κλασικά παραμύθια αποτελούσαν βασικά αναγνώσματα στα δικά μας ταξίδια;
Τι θα λέγατε να ταξιδέψουμε στον κόσμο της φαντασίας;

Είμαστε έτοιμοι λοιπόν!



Robert Stromberg

"MALEFICENT"

Πείτε μου ότι δεν ξέρετε ποια είναι η Μαλέφισεντ; 
Να σας το θυμίσω εγώ. 
Ποιος δεν θυμάται από εμάς την μάγισσα Μαγκούφισσα; τι λέτε τώρα, θυμηθήκατε κάτι;
Μήπως τώρα θυμηθήκατε την "Ωραία κοιμωμένη" των παιδικών μας χρόνων;
Την πανέμορφη εκείνη κόρη του Βασιλιά, που στα γεννέθλιά της την καταράστηκε η κακιά μάγισσα να τρυπηθεί με ένα αδράχτι μόλις κλείσει τα 16 της χρόνια και να κοιμηθεί για πάντα;
Μέχρι να ξυπνήσει μόνο από το φιλί μιας πραγματικής αγάπης.

Το θυμηθήκατε τώρα; Νομίζω ναι.


Η Μαλέφισεντ λοιπόν είναι το λατινικό όνομα της μάγισσας Μαγκούφισσας.
Αυτήν την ταινία θα δούμε; Χμμμ μη βιάζεστε. Όχι! Δεν θα δούμε ακριβώς την μεταφορά στη μεγάλη οθόνη της "Ωραίας κοιμωμένης".

Ο βραβευμένος με δύο Όσκαρ, Αμερικάνος σκηνοθέτης, Robert Stromberg, δημιουργός του υπέροχου "AVATAR" to 2009 και της "Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων" το 2010, παίρνει το σενάριο της Linda Woolverton και δημιουργούν το δικό τους παραμύθι.

Κάτι εντελώς διαφορετικό ως προς την εξέλιξη, την πλοκή, τα μηνύματα, την ατμόσφαιρα.

Για να τα δούμε όλα αυτά πιο αναλυτικά:

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρεμιέρα:  29 Μάη 2014 στην Ελλάδα

Σενάριο:  LINDA WOOLVERTON

Σκηνοθεσία:  ROBERT STROMBERG

Μουσική:  JAMES NEWTON HOWARD  ("King Kong",  "Ο σκοτεινός ιππότης",  "Batman: η αρχή")

Κινηματογράφιση:  DEAN SEMLER

Μοντάζ:  RICHARD PEARSON, CHRIS LEBENZON

Σκηνογραφία:  LEE SANDALES

Ενδυματολογία:  ANNA SHEPPARD (Υποψήφια για Όσκαρ)


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ANGELINA JOLIE στο ρόλο της μάγισσας Maleficent



ELLE FANNING στο ρόλο της νεαρής πριγκήπισσας Αυγής (AURORA)



SHARITO COPLEY στο ρόλο του βασιλιά STEFAN



SAM RILEY στο ρόλο του DIAVAL



LESLEY MAVILLE-IMELDA STAUNTON-JUNO TEMPLE
στους ρόλους των τριών νανο-νεραϊδών:
FLITTLE-KNOTGRASS-THISTLEWIT



BRENTON THWAITES στο ρόλο του νεαρού πρίγκηπα Φίλιππου



ΤΟ ΘΕΜΑ-Η ΠΛΟΚΗ

Η Linda Woolverton θα κάνει μια υπέροχη "μετατροπή" στο αρχικό μοτίβο του κλασικού παραμυθιού, που μας μεγάλωσε από παιδιά.
Η Maleficent είναι μια γλύκυτατη νεράιδα που ζει στον παραδεισένιο και παραμυθένιο κόσμο του δάσους των ξωτικών. Εκεί που κυριαρχεί η ομορφιά της απέριττης φύσης και των καθαρών συναισθημάτων.


Η Maleficent, μέσα σε αυτό το υπέροχο φυσικό περιβάλλον θα γνωρίσει τον έρωτα και την αγάπη με τον Πρίγκηπα Στέφαν, γιο του βασιλιά του διπλανού βασίλειου.
Μαζί θα χτίσουν το δικό τους όμορφο κόσμο της αγάπης και των ονείρων.
Όμως οι δρόμοι τους είναι ασύμπτωτοι. Εκείνη, γέννημα του δάσους και των ονείρων. αυτός άνθρωπος που έλκεται από την δύναμη της εξουσίας και της νομής της.


Ο Βασιλιάς ρίχνει βαριά την κατακτητική του σκιά πάνω στο ευλογημένο δάσος με τις νεράιδες και τα ξωτικά. Και γίνεται εμμονή της ζωής του η καταστροφή του και η νομή του πλούτου του.
Ο στρατός του ρίχνεται με μανία να ισοπεδώσει αυτόν τον υπέροχο Παράδεισο. Όμως εκεί θα συναντήσει αγέρωχη την αντίσταση της Μαλέφισεντ που θα υπερασπιστεί τη γη τους με όλα της τα μέσα κατατροπώνοντας το στρατό του βασιλιά.


Ο παλιός αγαπημένος της, ο Στέφαν, βρίσκει έναν πανούργο τρόπο να εξουδετερώσει την Μαλέφισεντ. Ο άνθρωπος που τον αγάπησε με τόσο πάθος και ένταση συναισθημάτων, την προδίδει, την παγιδεύει και ένα βράδυ της κόβει τα φτερά αφαιρώντας έτσι την παλιά της αίγλη και δύναμη. Τα φτερά κρύβονται σε ένα εφτασφράγιστο μέρος στο μεγάλο κάστρο ενώ η Μαλέφισεντ θρηνεί την προδοσία.



Η Αντίδρασή της θα είναι τρομακτική. Μετατρέπεται πλέον σε μια μάγισσα του παλιού της τόπου που, από παράδεισος μετατρέπεται σε μια αδυσώπητη σκοτεινή κόλαση. Μοναδικός της σκοπός η εκδίκηση του βασιλιά πια Στέφαν.



Όταν ο βασιλιάς παντρεύεται και φέρνει στη ζωή την κόρη τους την Αυγή, ολάκερο το βασίλειο γιορτάζει τη λαμπρή ημέρα σε ένα φωτεινό ολοστόλιστο παλάτι όπου συγκεντρώνονται κάθε είδους ευχές και δώρα. Εκεί απρόσκλητη θα φτάσει και η Μαλέφισεντ όπου θα δώσει τη δική της τρομακτική κατάρα!
Αυτήν που θα συνοδεύει την νεαρή Αυγή ως τα 16 της χρόνια.



Εδώ στην εξέλιξη της πλοκής, το κλασικό παραμύθι θα "συγκρουστεί" με την εκδοχή της κινηματογραφικής μεταφοράς που θα πάρει άλλα χαρακτηριστικά, άλλες κατευθύνσεις.
Εκεί θα συναντήσουμε τη δύναμη της Αγάπης στην εκδοχή της συγχώρεσης.



Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ-ΤΟ ΥΦΟΣ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο Robert Stromberg μας δίνει μια κλασική ταινία φαντασίας σε πολύ υψηλά πρότυπα. Χρησιμοποιώντας άριστα τους λοιπούς τεχνικούς του συνεργάτες, φωτογραφία, σκηνογραφία, μοντάζ, οπτικά εφέ, κάνει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό οπτικά φιλμ στο συγκεκριμένο είδος.
Τα τοπία, οι χώροι, οι μορφές, ο φωτισμός, το ύφος, ο ρυθμός ανοίγουν την ταινία να είναι πολύ ελκυστική στο κοινό που αγαπά ένα τέτοιο παραμυθένιο και φανταστικό ταξίδι.
Εντάξει, δεν φτάνει στα επίπεδα άλλων δημιουργιών του είδους, ("Άρχοντας των δαχτυλιδιών", "Χόμπιτ"), αλλά η ποιότητά της σε κρατά να βλέπεις και αφήνεσαι τόσο στους όμορφους παραμυθένιους κόσμους όσο και στα αντίστοιχα σκοτάδια της πλοκής.



ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Πηγαίνοντας στο κομμάτι των ερμηνειών, χωρίς καμία επιφύλαξη, θα πω ότι η ταινία είναι:
One Woman Show!
Ναι, πραγματικά, η επιβλητική υπέροχη παρουσία της Angelina Jolie σαρώνει στην κυριολεξία την ταινία και επισκιάζει κάθε άλλη παρουσία.
Δεν ξέρω αν αυτό μπορείς να το βάλεις στα θετικά του φιλμ. Αλλά, το σενάριο, έτσι κι αλλιώς είναι δομημένο κατά βάση πάνω στην Μαλέφισεντ


Η μεγάλη ηθοποιός είναι εκπληκτική τόσο σαν παρουσία σκηνική. Η ομορφιά της και το "ειδικό βάρος" της δεν αμφισβητείται. Αλλά και σαν παρουσία ερμηνευτική.
Δύσκολος ρόλος καθώς έχει να αποδώσει δύο εικόνες. Την εικόνα της τρυφερής νεράιδας, του άδολου πλάσματος που γυρεύει την αγάπη αλλά και της τρομερής εκδικήτρας μάγισσας, η οποία περιφέρεται στο δικό της σκοτεινό κόσμο γυρεύοντας την εκδίκηση αλλά ακόμα πιο πέρα τη λύτρωση.

Εγώ, κοντά της θα σταθώ περισσότερο στον Sam Riley, ο οποίος ερμηνεύει την "ανθρώπινη μορφή" του κορακιού της Μαλέφισεντ, του Diaval.


Πολύ καλή παρουσία. Διακριτικός όμως συνάμα πειστικός. Με πολλά συναισθήματα και εσωτερική ένταση. Θα μείνει κοντά στην κυρά του, αποτελώντας τα "μάτια" της. Όχι όμως μόνο οπτικά αλλά το κυριότερο συναισθηματικά και κριτικά.


To αντίπαλο δέος ερμηνευτικά δίπλα στην Angelina Jolie είναι ο Charito Copley


Στο ρόλο του βασιλιά Στέφαν έχει να ερμηνεύσει τη δική του "ανθρώπινη" πορεία. Βουτηγμένος στην αλλαζονεία, στη λατρεία της δύναμης και της εξουσίας. Θα κληθεί να υπερασπίσει τα "κεκτημένα" του, την ίδια τη ζωή της κόρης του, με απελπισμένο αλλά συνάμα και σκοτεινό τρόπο.

Κλείνοντας τις βασικές ερμηνείες μένουμε στην νεαρή Elle Fanning
Στα 22 της χρόνια, η απαστράπτουσα γλυκύτατη ηθοποιός, έρχεται να δώσει τη φωτεινή και άδολη παρουσία της, ως πριγκίπισσα Αυγή. Και ναι, το κάνει με απλό τρόπο εκμεταλλευόμενη την ανάλογη εμφάνιση και προσωπικότητά της.




Η μουσική του James Newton Howard, θέλει ειδική αναφορά καθώς είναι υπέροχη και στέκεται ως ένα από τα πιο σημαντικά υπόβαθρα για τη στήριξη της ταινίας στη σχέση της με το κοινό της.

Η ταινία είχε 12 βραβεύσεις και 42 ακόμα υποψηφιότητες.

Μια ταινία που σας ταξιδεύει σε μαγικούς και φανταστικούς κόσμους όπου το ιδανικό της ζωής και της αρμονίας σπάει από τα ανθρώπινα πάθη και παρεκτροπές.
Αναζητείται η δύναμη που θα σπάσει το σκοτάδι και θα επαναφέρει την ισορροπία.






Πηγή εικόνων:  IMDB



Σχόλια

  1. Γιάννη άλλη μια όμορφη παρουσίαση από αυτές που εσύ μας προσφέρεις.
    Λοιπόν αν και η ταινία είναι αρκετά παρεξηγημένη στην πραγματικότητα είναι ένα εύπεπτο παραμύθι που βλέπετε ευχάριστα. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά και η πρωταγωνίστρια με την παρουσία της.
    Πάντως όχι άσχημη δουλειά για πρώτη προσπάθεια από έναν μάστορα τον ειδικών εφέ για τα οποία άλλωστε έχει βραβευτεί.
    Μπράβο Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα η πλοκή είναι μετατροπή σε ένα κλασικό παραμύθι. Άρα δεν έχουμε ένα δαίδαλο γεγονότων και ανατροπών. Αν και η κορύφωση βάζει κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση προσφέρει μια χαλάρωση και μια φυγή σε ένα φανταστικό ονειρικό κόσμο. Ευχαριστώ Γιώργο μου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Πολύ θα ήθελα να την δω την ταινία τρελαίνομαι για τέτοια να εχθές είδα την Σταχτοπούτα στο ΟΠΕΝ και καταχάρηκα. Το κακό είναι πως θα περιμένω να την δω στην τηλεόραση...ζήσε Μάη μου δηλαδή.
    Την καλησπέρα μου τις ευχαριστίες μου για όσα μας προσφέρεις και την αγάπη μου.
    Καλή συνέχεια Γιάννη μου φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου σε νιώθω απόλυτα. Μα ο λόγος της χαλάρωσης, της "δραπέτευσης" σε ένα άλλο περιβάλλον, είναι ότι το έχουμε απόλυτα ανάγκη. Για αυτό και μας καλεί. Αν μπορέσεις και την βρεις πουθενά να την κατεβάσεις, είναι πολύ όμορφη. Καλησπέρα καλή μου φίλη και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  3. τι να πω... πολύ ωραία παρουσίαση όπως πάντα...

    μπορώ να πω... ότι δεν την θυμάμαι πολύ καλά... αλλά... δεν μπορώ να πω ότι δεν μού άρεσε...

    Ένα παράξενο παραμύθι...
    Ωραίος ο Φίλιππος... η Αντζελίνα;... Δεν την έχω δει σε πολλές ταινίες... αλλά... πανέμορφη... κυρία...
    γεια και χαρά... ευχαριστώ για τις ωραίες σου αναρτήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τα φώτα πάνω στην Αντζελίνα Λαμπρινή μου. Ήταν και είναι εξαιρετική. Και η παρουσία της γεμίζει την οθόνη. Ευχαριστώ καλή μου φίλη. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  4. Τα ξωτικά είναι το αγαπημένο μου παραμυθένιο θέμα Γιάννη. Πολύ ενδιαφέρουσα ταινία και θα βρει αμέσως τη δική της γωνιά στους σελιδοδείκτες μου για να τη παρακολουθησουμε. Ευχαριστούμε πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμμ Ειρήνη, το κρατώ αυτό που λες ναι; Για το μέλλον, σε άλλη παρουσίαση έργων ανάλογων με φανταστικούς κόσμους. Ευχαριστώ καλή μου φίλη. Στέλνω τις ευχές μου.

      Διαγραφή
  5. Ε μα ναι, τέτοιες ταινίες θέλουμε!!! Τέτοια ώρα τέτοια ταινία χαααα παραμύθι δώσε μου και δεν θέλω κάτι άλλο. Θα την ψάξω, να δω μήπως το Νετφλιξ την έχει; Αν ναι θα τη δω και θα σου πω την άποψή μου. Αλλά η παρουσίαση άψογη όπως πάντα Γιαννάκη. Τώρα την έψαξα δεν την έχει το Νετφλιξ Θα τη βρω...
    Καλή σου ΄μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ για αυτό και εγώ Άννα μου διάλεξα ένα παραμύθι να μας δώσω. Να αλλάξω λίγο τη διάθεση και τους κόσμους μας. Θα μου πεις, κάθε παραμύθι έχει και τα δικά του σκοτάδια. Ναι δεν αντιλέγω. Αλλά έχει και διδάγματα και την χαλάρωσή του και τα συναισθήματά του. Να την δεις την ταινία. Φιλιά και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  6. Αααα...την έχω δει την ταινία και την χάρηκα πάρα πολύ! Είναι όπως μας την παρουσιάζεις Γιάννη. Ένα χορταστικό παραμύθι με χρώματα και υπερήρωες, ό,τι χρειάζεται δηλαδή ένας ενήλικας για να ξεφύγει από την στυγνή του πραγματικότητα έστω και για λίγο. Και όπως κάπου, κάποτε διάβασα στο διαδίκτυο " Το παραμύθι θέλουμε. Την πραγματικότητα την γνωρίζουμε!"
    Πέρυσι κυκλοφόρησε μια συνέχεια να πω; Δεν ξέρω να πω γιατί δεν την έχω δει ακόμα. Έχει τίτλο Maleficent: Η δύναμη του σκότους.
    Καλό απόγευμα Γιάννη μου και σ' ευχαριστώ για την εξαιρετική -όπως πάντα- παρουσίασή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου. Ναι ακριβώς όπως τα λες. Πέρυσι κυκλοφόρησε το σήκουελ της ταινίας, το οποίο και είδα χθες. Υπότιτλους και στις δύο ταινίες για το σπίτι έγραψε η ...κόρη μου η μεγάλη. Δυνατή ταινία αλλά δεν έχει τη γλυκύτητα της πρώτης. Την θεωρώ λίγο "αμερικανιά" τη δεύτερη παρά το ότι στο καστ έχει προστεθεί η τεράστια Μισέλ Πφάιφερ.
      Κατά τα άλλα ναι, ξέρουμε την πραγματικότητα, ας ταξιδέψουμε στη φαντασία. Κανείς δεν έχασε από αυτό Μαρία μου.
      Φιλιά πολλά και όμορφη Κυριακή.

      Διαγραφή
  7. Γιάννη μου, είναι σαν να την είδα μέσα απ' τα μάτια σου. Δεν είμαι και πολύ οπαδός του είδους, αλλά αναγνωρίζω ότι είναι πανάκριβες παραγωγές με εντυπωσιακά εφέ και λαμπερούς πρωταγωνιστές. Να ευχηθώ καλή συνέχεια στις προβολές που μας ετοιμάζεις. Με πολύ μεράκι όπως πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βέβαια Μαρία μου! Ταινία φαντασίας χωρίς φως, λάμψη, σκοτάδι, φωτεινές παρουσίες θετικά και αρνητικά, δεν υπάρχει. Το έχει το είδος. Έτσι λίγο να χαζεύουμε και ονειρικά. Στέλνω φιλιά και ευχές για καλή βδομάδα που έρχεται και ένα ακόμα ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  8. Τρελαίνομαι για παραμύθια. Μπορεί να ήταν ιστορίες του μισάωρου αλλά κράτησαν στη μνήμη μας για πάντα. Ιστορίες για την αιώνια πάλη του καλού με το κακό, αλήθειες, ψέματα, μαθήματα ζωής με μοναδικό αιώνιο μήνυμα την αγάπη που μεταμορφώνει. Έτσι στην μικρή ή στην μεγάλη οθόνη δεν χάνω ευκαιρία. Μια πολύ καλή στιγμή για να ξεφύγουμε.
    Εξαιρετική η παρουσίαση, όπως πάντα και πολύ σ' ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι Αννίκα μου που, συναντιέται ο κόσμος μας μέσα από τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών. Έναν κόσμο που τόσο έχουμε ανάγκη, ειδικά αυτόν τον καιρό. Έτσι λοιπόν αποφάσισα και εγώ να αφεθώ. Και δεν θα είναι μόνο τούτο το αφιέρωμα. Θα ακολουθήσουν και άλλα ταξίδια στον κόσμο της φαντασίας. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  9. πωπω Γιάννη μου τι πρόταση είναι αυτή !! Ενθουσιασμένη γιατί εγώ στα παραμύθια πάντα με τις μάγισσες ήμουν !! Ηταν η απόλυτη δύναμη που έκανε όλους τους ήρωες να γίνουν ήρωες ... τους έσπρωχνε στο γκρεμό για να καταφέρουν να πετάξουν επιτέλους
    Θέλω να την δω θέλω θέλω θέλω!!!
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες έκπληξη έτσι Μάνια; Δεν την περίμενες; Εμμμμ να που έχω και εγώ την ανάγκη από τον κόσμο του παραμυθιού. Και να πω την αλήθεια; ας είναι καλά η κόρη μου η Εύα που μου γνώρισε την ταινία, της έκανε υπότιτλους και την έβαλε να την δούμε! Και ιδού το μαγικό μας ταξίδι. Υπέροχη. Σε ευχαριστώ πολύ και να την δείτε ναι! Φιλιά.

      Διαγραφή
  10. υπεροχη παρουσιαση για μια ιδιαιτερη ταινια
    ευχαριστουμε Γιαννη μου

    καλη εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Κική μου, είναι όντως ιδιαίτερη πρόταση. Σε κόσμους διαφορετικούς και έξω από τις λογικές και τα μέτρα. Και εγώ σε ευχαριστώ καλή μου φίλη. Φιλιά.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Γιάννης Φέρτης: Για πάντα στον κόσμο της καρδιάς μας

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 3ο)

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ και ....ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ