Περί Σεναρίου ο Λόγος : Ορισμός-Εισαγωγή (Μέρος 1ο)


Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
ήρθε η ώρα να μιλήσουμε σήμερα για κάτι διαφορετικό. Κάτι που δεν αφορά στην παρουσίαση ή ανάλυση κάποιας ταινίας ή ενός προσώπου του Κινηματογράφου.

Σήμερα ξεκινάω εδώ, μια παρουσίαση και μια Σπουδή, ερασιτεχνική φυσικά, πάνω στο

ΣΕΝΑΡΙΟ

Ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι, χωρίς σενάριο, κινηματογραφική ταινία δεν έχει. 
Θα ξεκινήσουμε λοιπόν παρέα, εδώ στο ιστολόγιο μια Σπουδή, που θα την παρουσιάζω χωρισμένη σε μέρη για να μπορούμε εύκολα να την προσεγγίσουμε και να την κατανοήσουμε.

Πολλοί λοιπόν θα έρθετε και θα με ρωτήσετε (λέω εγώ τώρα): "Ποιος ο σκοπός του θέματος αυτού ;"

Θα σας απαντήσω "πονηρά". Αφενός για λόγους εκπαιδευτικούς, ενημερωτικούς, να κατανοήσουμε όλη τι είναι το σενάριο, πως δουλεύουμε πάνω σε αυτό, ποιες είναι οι τεχνικές του αλλά (κρατείστε σας παρακαλώ αυτό το αλλά) αφ' ετέρου έχω κατά νου στα σκαριά ένα ΔΡΩΜΕΝΟ εδώ στο ΣΙΝΕΦΙΛ, το οποίο φυσικά θα στηθεί ΜΟΝΟ κάτω από την δική σας ΕΠΙΛΟΓΗ.
Έχουμε όμως καιρό να πάμε ως εκεί.

********************

Σήμερα λοιπόν θα ξεκινήσουμε από:

ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ  (Μέρος 1ο)



ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ:

Το ΣΕΝΑΡΙΟ είναι η απλή περιγραφή της ιστορίας και της αναλυτικής πλοκής που θα πάρει στα χέρια του ο Σκηνοθέτης μιας ταινίας και θα την μετατρέψει από γραφή σε εικόνα και δράση. Με λίγα λόγια θα της δώσει κινηματογραφική υπόσταση.
Το ΣΕΝΑΡΙΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ λογοτεχνία...! γιατί ; σε ένα διήγημα, σε μια Νουβέλα, σε ένα μυθιστόρημα, ο συγγραφέας γράφει, αφηγείται, εξιστορεί και "γεμίζει" το θέμα και την πλοκή του με λογοτεχνικά στοιχεία έτσι ώστε η τελική μορφή να είναι ένα εξαίρετο λογοτέχνημα που θα ενθουσιάσει και θα μαγνητίσει τον αναγνώστη.
Ο Κινηματογράφος όμως αντικαθιστά αυτά τα καλολογικά και λογοτεχνικά στοιχεία με την εικόνα, το μοντάζ, το φωτισμό, τη μουσική, τα σκηνικά. Άρα στο ΣΕΝΑΡΙΟ τα λογοτεχνικά στοιχεία ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ. 

ΠΩΣ ΔΟΜΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ:

Το Σενάριο ακολουθεί πιστά τους κανόνες της ΑΦΗΓΗΣΗΣ. Όπως τους ξέρουμε στην Ποιητική του Αριστοτέλη. Έχει:
  • Ήρωες
  • Θέμα
  • Πλοκή
  • Περιβάλλον
  • Τρόπο παρουσίασης


 ΠΟΙΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ΕΝΑ ΣΕΝΑΡΙΟ:
Δεν υπάρχει κάποιος απόλυτα συγκεκριμένος που αποκλειστικά θα γράψει το Σενάριο σε μια Κινηματογραφική ταινία. Μπορεί να είναι οποιοσδήποτε.
  • Ένας Συγγραφέας
  • Ο Ίδιος ο Σκηνοθέτης
Απαραίτητη προϋπόθεση, να γνωρίζει βέβαια τους κανόνες γραφής ενός σεναρίου, κάτι που είναι μια πολύ μεγάλη τέχνη, και στη συνέχεια θα εξηγήσουμε το γιατί.
Φυσικά η γραφή ενός σεναρίου, μπορεί να γίνει με συνεργασία πολλών προσώπων.
Θα έχετε δει στους τίτλους έναρξης μιας ταινίας την αναφορά π.χ.
Based on  Agatha Christie's Novel:  Βασισμένο στην Νουβέλα της Αγκάθα Κρίστι (Το σενάριο του έργου αποτελεί επεξεργασία του συγκεκριμένου έργου)
Adaptation:  Προσαρμογή (Εδώ αφορά την προσαρμογή και τις αλλαγές που γίνονται στη νουβέλα για να μετατραπεί σε Σενάριο)
Υπάρχει, εκτός των αναφερομένων μετατροπών, και αυτή καθ' εαυτή η συγγραφή ενός σεναρίου για κινηματογραφική ταινία. Π.χ. στο Ελληνικό Αστυνομικό έργο "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ", που είδαμε σε προηγούμενες αναρτήσεις, ο Τσαφούλιας γράφει άμεσα το σενάριο του έργο για να γυριστεί στην ταινία και σκηνοθετεί ο ίδιος.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ  ενός ΣΕΝΑΡΙΟΥ:

Δίνουμε σε ένα Σενάριο τα εξής επί μέρους στοιχεία του που θα καθορίσουν την ταυτότητά του.

ΤΙΤΛΟΣ

Είναι το όνομα που θα δώσουμε και πιθανά θα αποτελέσει κατά 99% και τον τίτλο της Κινηματογραφικής ταινίας.

ΤΟ ΘΕΜΑ

Με τι θα ασχοληθούμε: 

π.χ. θα μιλήσουμε για την συζυγική απιστία ("THE UNFAITHFULL")

Ποιο μήνυμα θέλουμε να περάσουμε ; 

π.χ στην ταινία "ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΝΟΜΟ" περνάμε σαφώς το μήνυμα ότι η εμμονή στην εκδίκηση δεν έχει διέξοδο και είναι καταστροφική.

Ποια είναι η βασική αξία της ιστορίας που θα κινηματογραφήσουμε ;

π.χ. στην Ελληνική Κωμωδία "Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΛΕΥΤΕΡΑΚΗΣ" υπερτονίζουμε ότι η αξία της αλήθειας είναι μοναδική καθώς το ψέμμα οδηγεί σε σωρεία συνεπειών.

Να σημειώσουμε ότι η ΒΑΣΙΚΗ ΑΞΙΑ της Ιστορίας μας οφείλει να συνοψίζεται σε μια μικρή φράση (ως δεύτερος τίτλος) π.χ. στην ταινία "CONTRTIEMPO" ως βασική αξία θεωρείται το: "Kάθε ιστορία έχει δύο πλευρές, η αλήθεια έχει μόνο μία".

ΤΟ ΕΙΔΟΣ 

Θα είναι ΚΩΜΩΔΙΑ ή ΔΡΑΜΑ ; 

Θα είναι με μορφή ΣΑΤΙΡΑΣ ;

Θα είναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ ;

Με λίγα λόγια με το είδος επιλέγουμε αν θα γράψουμε:

ΚΩΜΩΔΙΑ, COMEDY, ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ, MUSICAL, THRILER, 

FILM NOIR κ.λ.π.


ΥΠΟΘΕΣΗ

Ανάλογα με το θέμα που έχουμε διαλέξει να τονίσουμε, οφείλουμε να γράψουμε την υπόθεση με τον καλύτερο τρόπο. 


ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

Φτάνουμε σε ένα σημαντικό σημείο. Πρέπει να δημιουργήσουμε τους ανθρώπινους εκείνους χαρακτήρες που θα δράσουν μέσα στο σενάριό μας με ότι επιλέξαμε να ασχοληθούμε.

  • Διάκριση Χαρακτήρων ενός Σεναρίου:
    • Οι ΗΡΩΕΣ:  Τα πρόσωπα που θα πρωταγωνιστήσουν. Συνήθως σε ένα κινηματογραφικό σενάριο έχουμε Α' Αντρικό και Γυναικείο ρόλο όπως επίσης Β' αντίστοιχα. 
    • Οι ΑΝΤΙ-ΗΡΩΕΣ:  Μιλάμε για έναν ή για περισσότερους "ΚΟΝΤΡΑ" χαρακτήρες μέσα στο σενάριό μας. (π.χ. οι ρόλοι των "κακών", των "μοχθηρών")
    • Οι ΣΥΜΜΑΧΟΙ:  Αφορούν τα πρόσωπα που θα στηρίξουν θετικά το σενάριό μας και την εξέλιξή του.
    • Οι ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ:  Θα είναι τα πρόσωπα που θα παλέψουν απέναντί μας σε αυτό που θέλουμε να δείξουμε.
    • Οι ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:  Φυσικά αφορά τα πρόσωπα εκείνα με τους βοηθητικούς ή υποστηρικτικούς ρόλους στο σενάριό μας. 
ΧΡΟΝΟΣ

Επιλέγουμε τον  Χρόνο στον οποίο θα εκτυλίσσεται το σενάριό μας. Αποτελεί ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ που θα σημαδέψει την όλη κινηματογραφική μας ταινία. Αν επιλέξουμε να γυρίσουμε ταινία στην Βικτωριανή εποχή, πρέπει οι χαρακτήρες των ηρώων μας να ταιριάζουν με τα ήθη, τα έθιμα, τις παραδόσεις αλλά και την ενδυματολογία της εποχής.

ΧΩΡΟΣ

Αποτελεί υποσύνολο του Χρόνου. π.χ. γράφουμε ένα σενάριο με δράση στα 1960 (Χρόνος), και θα εκτυλίσσεται στα Ελληνικά Νησιά των Κυκλάδων (Χώρος)

ΣΥΝΟΨΗ

Πολύ δύσκολη δουλειά. Αφορά τους επαγγελματίες σεναριογράφους που πρέπει, χωρις κανένα λογοτεχνικό ύψος, να γράψουν σε ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ την υπόθεση του σεναρίου τους είτε για να το πουλήσουν σε εταιρεία παραγωγής αλλά είτε να το γράψουν σε ένα περιοδικό ή σε ένα dvd.
To πρώτο πράγμα που διαβάζει ένας υποψήφιος θεατής ή παραγωγός είναι η ΣΥΝΟΨΗ ενός σεναρίου. (Καταλαβαίνετε πόσο καλοί πρέπει να είστε στην ...περίληψη. Εγώ εκεί θα έπαιρνα ένα μεγάλο ...μηδέν χαχαχαχαχα)

Συνεπώς οι μετέχοντες στο δρώμενο της Μαρίας Me "Παίζοντας με τις λέξεις" εξασκούνται με τον άριστο τρόπο στην ...Σύνοψη ενός σεναρίου.


Νομίζω, φίλες και φίλοι, ότι αυτά που αναφέραμε εδώ, καλά είναι για το 1ο μέρος της κουβέντας μας. Για να μπορέσουμε να αφομοιώσουμε τις πρώτες γνώσεις και να προχωρήσουμε στο 2ο μέρος.


Ευχαριστώ για τον χρόνο και την παρουσία σας.







Σχόλια

  1. Πόσο ενδιαφέρον θέμα και σ'ευχαριστούμε που το έγραψες!!
    Προσωπικά με ενδιαφέρει πολύ για το μέλλον, είναι ένα από τα όνειρά μου.
    Έλεγα να ξεκινήσω με σενάριο για ταινία μικρού μήκους κάποτε..!
    Ελπίζω να μη μείνει στο συρτάρι, γι'αυτό στο γράφω εδώ όταν το εκφράζεις είναι και μια δέσμευση στον εαυτό σου.

    Αυτή η σύνοψη όντως πολύ δύσκολη, όταν πρόκειται να "πουλήσεις" την ιδέα σου.. Γι'αυτό παίζει ρόλο και το timing, οι συγκυρίες, οι σωστές επιλογές και λίγο..τύχη! Όσο φοβερή σύνοψη και να έχεις παρουσιάσει αν δεν συντελέσουν κι άλλοι παράγοντες.. Βέβαια στην Ελλάδα του σήμερα όλα είναι αβέβαια και οι ιδέες δεν στηρίζονται.

    Καλό σαββατοκύριακο Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου καλησπέρα σου,
      χάρηκα που είσαι ένας άνθρωπος που μέσα στην καρδιά και στο νου σου υπάρχει μια φωτιά που σιγοκαίει για το θέμα αυτό της σεναριακής εγγραφής.
      Υπάρχουν πολλά σεμινάρια που γίνονται κατά καιρούς πάνω στην συγγραφή σεναρίου.
      Επίσης υπάρχει και η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος που μπορείς να απευθυνθείς για πηγές και βοήθεια.
      Υπάρχει το αυθόρμητο που μπορείς να ξεκινήσεις μόνη σου να μετατρέπεις μικρά σου διηγήματα (όπως αυτά που έχεις γράψει π.χ. στο "παίζοντας με τις λέξεις") σε σενάρια ή να τα εμπλουτίσεις και να βγει αυτό που λες, ταινία μικρού μήκους.
      Θα στα παρουσιάσω και σε επόμενα μέρη εδώ υπάρχουν δύο λογισμικά προγράμματα συγγραφής σεναρίου. Το ένα είναι ακριβό και απρόσιτο για μας, το άλλο, που εγώ διαβάζω και μελετώ είναι το CELTIX, στο οποίο κάνεις log in και ξεκινάς ελεύθερα τη σπουδή σου.
      Εδώ στο αφιέρωμα αυτό θα πάμε "παρέα" να δώσω μερικά γενικά πράγματα πάνω στο σενάριο.
      Σε ευχαριστώ για το σχόλιο και τα λέμε ξανά.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η παρουσίασή σου φίλε Γιάννη.
    Πραγματικά μαθαίνουμε και ευχαριστούμε γι' αυτό.
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευρυτάνα μου να είσαι καλά. Σε ευχαριστώ μου. Χαρά μου να πορευόμαστε όλοι μαζί σε κάθε δημιουργικό μας κομμάτι.
      Καλό ΣαββατοΚύριακο φίλε.

      Διαγραφή
  3. Καταπληκτικό το θέμα σου. Πολύ ενδιαφέρον Κοίτα να δεις τι έμαθα σήμερα. Ότι ένα λογοτεχνικό έργο για να γίνει σενάριο αλλάζει και προσαρμόζεται στην ταινία. Γράφουμε--άρα-- ό,τι μπορεί να δείξει η κάμερα σωστά;
    Περιμένω το επόμενο και σίγουρα αδημονώ για την υπόσχεση για δρώμενο
    Καλή Κυριακή Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου καλησπέρα,
      χαίρομαι που το βρίσκεις χρήσιμο.
      Κοίτα:
      1) Αν γράψουμε ένα σενάριο εξ αρχής τότε ναι αποτυπώνουμε αυτό που θα πάρει ο σκηνοθέτης να υιοθετήσει. Όμως αυτό δεν είναι μόνο αυτό που θα πιάσει η κάμερα. Προϋποθέτει να γράψουμε πολλά. Σε επόμενα μέρη θα το δούμε αυτό αναλυτικά.
      2) Αν πάμε να μετατρέψουμε σε σενάριο ένα διήγημα ή νουβέλα επίσης εκεί πρέπει να κάνουμε πολύ δύσκολη δουλειά καθώς θα επιλέξουμε: ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΣΚΗΝΩΝ-ΣΚΗΝΕΣ-ΠΛΑΝΑ. Και αυτό θα το δούμε στην πράξη σε ένα υπόδειγμα που θα κάνουμε.
      Ελπίζω να σας αρέσει.
      Όσο για το δρώμενο θα το δούμε στην πορεία αν θα μας προκύψει.
      Ευχαριστώ πάρα πολύ και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη μου με έχεις εξιτάρει! Φοβερή αρχή και μας διδάσκει τόσα πράγματα που νοιώθω την ημιμάθεια μου να με χτυπάει σαν πέλεκυς!χαχα
    Περιμένω εναγωνίως τη συνέχεια και έχω την αίσθηση πως κάποιο σενάριο εκτυλίσσεται που προσμένω με χαρά! Πάντα τα καινούργια και ενδιαφέροντα είναι υπέροχες εμπειρίες. Εμπρός λοιπόν σε αναμονή του 2ου μέρους! Καλή συνέχεια και σε σένα και σ' εμάς. Και μη ξεχνάς.... γράψε...χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαίρη μου. Βλέπω ένας δημιουργικός οίστρος μας έχει συνεπάρει όλους και αυτό μου αρέσει. Διάθεση να υπάρχει και βλέπω έχουμε.
      Θα έχουμε συνέχεια εδώ και πιστεύω θα δεις πολύ όμορφα πράγματα.
      Σε ευχαριστώ και χάρηκα που το βρήκες ενδιαφέρον.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  5. Κυριε Γιαννη καλησπερα!!!!
    Πολυ ενδιαφερον το θεμα σας.... πραγματευεται επακριβως τι σημασια του σεναριου και τη δομη που πρεπει να εχει!!! Εξαιρετικη παρουσιαση και καλη δημιουργικη συνεχεια να εχετε.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα Τάσο μου...!
    ευχαριστώ παλικάρι μου για τα καλά σου λόγια.
    Ελπίζω να κράτησες πράγματα που σε ενδιαφέρουν ή σου είναι χρήσιμα σαν γνώση.
    Καλό Σαββατόβραδο να σου ευχηθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βαθύτατα συγκινημένη που διαβάζω για το σενάριο!
    Βλέπεις κύριε Πιτ μου, στην εποχή μου μπορεί να υπήρχε σενάριο, αλλά δεν είχαμε διαλόγους οι αρτίστες του βωβού!
    Διότι ήρωες είχαμε, θέμα είχαμε, πλοκή είχαμε, περιβάλλον είχαμε, τρόπο παρουσίασης είχαμε, μόνο μιλιά δεν είχαμε οι δύστυχες!
    Αφού είμαι σχεδόν σίγουρη ότι η ρήση "Στόμα έχει και μιλιά δεν έχει" κυκλοφόρησε εξ αιτίας μας και προς τιμή μας!
    Με μεγάλο ενδιαφέρον θα παρακολουθήσω τη Σπουδή αυτή και παράλληλα θα με τρώει η περιέργεια για το τι πρότζεκτ (όχι, δεν είμαι ξενομανής, απλά δεν μου αρέσει η λέξη δρώμενο) έχεις στο νου σου!
    Καλό Σαββατοκύριακο κύριε Πιτ μου!

    ΥΓ. Τι ταινιάρα όμως το "Φεγγάρι στον υπόνομο"!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Αρτίστα μου.
      Ξεκινώ από το απίστευτο και συγκλονιστικό "Το Φεγγάρι στον Υπόνομο". Ταινία συγκεκριμένης σχολής, (Cinema du Look), που έχω λατρέψει πραγματικά και έχω αγαπήσει για τα χρώματα και τους χαρακτήρες.
      Την παρουσίασή του μπορείς να την δεις εδώ:
      http://cinefil-net.blogspot.gr/2013/08/jean-jacques-beineix.html

      Στο προκείμενο τώρα. Σενάριο ε ; θα μου πεις στον Βωβό δεν υπήρχε και έτσι εκεί είχαμε αλλού το βάρος. Τώρα όμως αποκτήσατε φωνή, λόγο, δράση, παρουσία.
      Θα προσπαθήσω, όσο μπορέσω ταπεινά, να δώσω κάποια πράγματα για το σενάριο και τη δομή του.
      Στο φινάλε, με τη δική σας κουβέντα θα δούμε αν μπορούμε να φτιάξουμε κάτι που έχω στο μυαλό μου.
      Καλή σου Κυριακή και σε ευχαριστώ από καρδιάς.

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα και θα πω πως..ήταν ένα υπέροχο για μένα μάθημα (δωρεάν..να το λέμε κι αυτό!!) που το διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον πίστεψε με και προσπάθησα να το κάνω κόπυ για να το διαβάσω με την ησυχία μου και να το..εμπεδώσω!!Η συγγραφή ήταν κάτι που το είχα μέσα μου από μικρή.Στα 16 μου έγραφα χρονογραφήματα για ένα τότε περιοδικό . Έχω γράψει 2 βιβλία που όμως έχουν μείνει στο..χρονοντούλαπο και που διαβάζοντας όλα όσα εσύ μας λες τώρα πρέπει να τα..διαγράψω.Φίλε μου ευχαριστώ για το μάθημα, όσο ζω μαθαίνω..έτσι λέω πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου,
      παρακολουθώ, διακριτικά, τις δημιουργίες σου στο μπλογκ σου και ξέρω ότι έχω απέναντί μου έναν άνθρωπο δημιουργικό, εκφραστικό, έναν άνθρωπο που η τέχνη μιλάει μέσα του.
      Χαίρομαι που σου αρέσει να γράφεις. Και εγώ το κάνω.
      Να μην διαγράψεις τίποτα...!!!!! δεν κατάλαβα. Γιατί παρακαλώ να διαγράψεις ;
      Και θα νιώθαμε ιδιαίτερη χαρά αν ήθελες να παρουσιάσεις τα βιβλία σου σε συνέχειες στο μπλογκ σου. Βέβαια το καλύτερο είναι να τα εκδόσεις αλλά αυτό απαιτεί και κόστος.
      Θα δούμε, ναι, κάμποσα πράγματα για το σενάριο και πως αυτό λειτουργεί.
      Είναι χαρά μου να είστε εδώ παρέα στις αναζητήσεις μας.
      Τις ευχές μου για όμορφη Κυριακή.

      Διαγραφή
  9. Μας βλέπω να γυρίζουμε και ταινία εδώ στη μπλογκογειτονιά με τόσο υπέροχα κείμενα που έχουν γραφτεί!!!ενδιαφέρουσα ανάρτηση με πληροφορίες που δεν ήξερα!!Να σαι καλά καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το καλό Δέσποινα και γιατί όχι.... Χαιρόμαστε αυτές τις στιγμές καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και την παρουσία σου. Καλή βδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
  10. Εξαιρετική και άκρως ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου Γιάννη. Με ενδιαφέρει προσωπικά το θέμα του σεναρίου -είχα ασχοληθεί με τη συγγραφή σεναρίου στο παρελθόν - και περιμένω τη συνέχεια.
    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες....! Μακάρι να μπορέσω να σου δώσω εδώ κάτι χρήσιμο . Δεκτές και αναγκαίες κάθε σου παρατηρήσεις και συμπηρώσεις μιας και έχεις άποψη για το θέμα.
      Σε ευχαριστώ και εύχομαι καλή σου βδομάδα.

      Διαγραφή
  11. Πραγματικά, τι ωραία ιδέα, βρε Γιάννη! Βέβαια, δεν ξέρω αν θα καταφέρω να γίνω ικανή στη συγγραφή σεναρίου, αλλά σίγουρα μ' ενδιαφέρουν -και θ' απολαύσω σίγουρα- αυτά τα ταχύρυθμα μαθήματα που θα μας παραδώσεις.

    Σ' ευχαριστούμε, δάσκαλε! Αδημονούμε για τη συνέχεια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου, ε όχι και δάσκαλος....! δεν μου αξίζει τέτοιος όρος καλή μου κοπέλα. Ένας απλός "εραστής" του Κινηματογράφου είμαι που το μεράκι μου είναι κοντά του.
      Χαίρομαι όμως που σου άρεσε και θεωρώ ότι τα επόμενα μέρη θα σε απογειώσουν, θα το δεις.
      Καλό βράδυ και καλή σου βδομάδα.

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραία παρουσίαση Γιάννη μου!
    Περιεκτική !
    Για σενάριο δεν ξέρω αλλά κάποτε, πιτσιρίκα είχα γράψει και σκηνοθετήσει ένα θεατρικό έργο στη γειτονιά μου! Α, μην ξεχάσω: πρωταγωνιστούσα κιόλας! αχαχαχα!
    Για να σοβαρευτώ, ανυπομονώ για τη συνέχεια !
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το καλλιτεχνικό φως ταξίδευε μέσα σου από τη νιότη σου Αριστέα μου και μην το γελάς καθόλου.
      Χαίρομαι που το βρήκες χρήσιμο.
      Ναι, θα το συνεχίσουμε και κάτι ίσως σκαρώσουμε συλλογικά.
      Καλή συνέχεια καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  13. Σωστός!!! Να μπαίνουμε στο κλίμα σιγά - σιγά!!! Αναλυτικό και κατανοητό το αφιέρωμά σου, Γιάννη! Ανυπομονώ, το ξέρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι μας.
      Ναι, θα προχωρήσουμε Αλεξάνδρα μου. Ετοιμάζεται το 2ο μέρος με πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Θα έχουμε να δούμε και να πούμε πολλά.
      Καλό βράδυ καλή μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

Αντρική λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Top stars actors in classic Hollywood) Μέρος 1ο

Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ