ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ: "Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ" Το Απόλυτο Ελληνικό Ψυχολογικό Θρίλερ
Προχωρημένη Νύχτα.....αργά.......
Αντίκρυ στο βάθος τα φώτα από τις μεγάλες φωτισμένες διαφημιστικές Πινακίδες της Αθήνας του 1961 φτιάχνουν ένα puzzle γεμάτο φως......
Η κάμερα ταξιδεύει ψηλά σε κάποιο αντικρυστό διαμέρισμα, μπαίνει στο εσωτερικό του, πίσω από τη διάφανη κουρτίνα του μεγάλου παραθύρου της κρεβατοκάμαρας.....
Ένα αχνό πέρασμα από έναν στρογγυλό σκαλιστό vintage καθρέφτη τοίχου, στον οποίο αντανακλάται φευγαλέα η φιγούρα μιας νεαρής όμορφης γυναίκας που κοιμάται γεμάτη έκδηλη αγωνία....
Το ημίφως από τις εξωτερικές διαφημιστικές πινακίδες φωτίζει το γεμάτο αγωνία, άγχος ίσως και φόβο πρόσωπο της Άννας Μαργκό που "κάτι" της ταράζει τον ύπνο...
Η Κάμερα ζουμάρει αργά στο πρόσωπό της.....ένα όμορφο νεανικό πρόσωπο στο οποίο κορυφώνεται έντονα η αγωνία.....
Το κουδούνισμα του τηλεφώνου, εκείνη την ώρα σπάει με τρόπο μαρτυρικό τη σιωπή της νύχτας....
Η Άννα προσπαθεί να ακούσει σηκώνοντας το τηλέφωνο.....μάταια.......στη δεύτερη κλήση....το γεμάτο αγωνία πρόσωπό της σχηματίζεται μέσα στο μεγάλο καθρέφτη...
Στη γραμμή ακούγεται απειλητική, απόκοσμη η φωνή μιας γυναίκας, της Εύης Λινάρδου, μιας φίλης από το μακρινό παρελθόν.
Μια φωνή αποκρουστική, απειλητική, εκβιαστική...
Η Εύη Λινάρδου καλεί την Άννα Μαργκό να κοιτάξει στον καθρέφτη.......στο πρόσωπό της.....
Κυρίες και Κύριοι
"καλώς ήλθατε" στον
"ΕΦΙΑΛΤΗ"
Τοκαλύτερο ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ NOIR ΤΡΟΜΟΥ μακράν του Ελληνικού Κινηματογράφου....
Μια παραγωγή, συγγραφική έμπνευση του "πατέρα" του Ελληνικού αστυνομικού-ψυχολογικού μυθιστορήματος
ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
μια παραγωγή, που θεωρείται από τα κορυφαία ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΘΡΙΛΕΡ ΤΡΟΜΟΥ στον ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
Ο Εξαίρετος δημιουργός μας ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ γράφει το ΣΕΝΑΡΙΟ και στήνει μια
απίστευτα συγκλονιστική ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Με την μοναδική ανεπανάληπτη "εφιαλτική" μαύρη νυχτερινή φωτογραφία και μοντάζ του μεγάλου δάσκαλου
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ-ΦΟΥΞ
Μια επιβλητική ανάλογη ΜΟΥΣΙΚΗ υπόκρουση σε καθαρά JAZZ ατμόσφαιρα από τον μεγάλο
ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ
Ντεκόρ τρόμου, κλασικά το μεγάλο σπίτι, οι κλειστοφοβικοί χώροι, τα σκοτάδια, το βαρύ vintage ντεκόρ από τον ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
ΤΑΣΟ ΖΩΓΡΑΦΟ
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
ΒΟΥΛΑ ΧΑΡΙΛΑΟΥ στο ρόλο της ΑΝΝΑΣ ΜΑΡΓΚΟ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ στο ρόλο του Δικηγόρου ΤΩΝΗ ΚΑΡΖΗ
ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ στο ρόλο του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΓΚΟ
ΑΘΗΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ στο ρόλο της ΛΙΛΑΣ ΜΑΡΓΚΟ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ στο ρόλο του ζωγράφου ΜΠΑΜΠΗ ΦΩΚΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ στο ρόλο του ΟΘΩΝΑ ΠΑΡΗ
ΖΑΝΙΝΟ στο ρόλο του ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ
ΑΛΙΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ στο ρόλο της ΛΙΖΑΣ ΓΑΛΑΝΗ
ΝΤΕΠΗ ΜΑΡΤΙΝΗ στο ρόλο της ΕΥΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΩΓΟΥ στο ρόλο της ΥΠΗΡΕΤΡΙΑΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ
Μετά το θάνατο του πατέρα της η ΑΝΝΑ ΜΑΡΓΚΟ, έχει να αντιμετωπίσει την οργή της εγκαταλειμμένης μητέρας της ΛΙΛΑΣ ΜΑΡΓΚΟ και τον αδελφό της ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΜΑΡΓΚΟ καθώς και οι τρεις τους έρχονται αντιμέτωποι στο θέμα της κληρονομιάς.
Μετά τα απειλητικά τηλεφωνήματα η ΑΝΝΑ ζητά τη βοήθεια του φίλου της Δικηγόρου ΤΩΝΗ ΚΑΡΖΗ για να εντοπίσουν την ΕΥΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ, η οποία και απειλεί ευθέως την ΑΝΝΑ.
Το αγωνιώδες μονοπάτι αναζήτησης φτάνει στο καμαρίνι του ζωγράφου ΜΠΑΜΠΗ ΦΩΚΑ και του φωτογράφου ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ στους οποίους είχε ποζάρει τολμηρά.
Από εκεί και πέρα ξεκινάει ένα γαϊτανάκι ΣΚΛΗΡΩΝ ΦΟΝΩΝ με ένα ΨΑΛΙΔΙ-ΣΥΜΒΟΛΟ
ΤΑ ΝΟΗΜΑΤΑ
Καθρέφτης και Ψαλίδι δύο απόλυτα ψυχολογικά σύμβολα
Το πρώτο η αντανάκλαση του εαυτού μας......! Το "ΕΓΩ" και το "ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ"
Οι δύο κόσμοι κάθε ανθρώπινης ύπαρξης, η σχέση τους, η αρμονία τους, οι συγκρούσεις τους.
Μέσα από τον ΚΑΘΡΕΦΤΗ, που στην ταινία είναι ΣΥΜΒΟΛΟ σύγκρουσης των δύο κόσμων μας, χρησιμοποιείται πάρα πολύ και φυσικά όχι τυχαία.
Το ΨΑΛΙΔΙ: Σαν ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΦΟΝΟΥ, ΦΑΛΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΕΚΔΙΚΗΣΗΣ από μια ΓΥΝΑΙΚΑ απόλυταΣΤΕΡΗΜΕΝΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΑ. Και εδώ έχουμε σαφέστατη αναφορά στο υποσυνείδητο της γυναίκας.
Ο Νεαρός γοητευτικός Δικηγόρος ΤΩΝΗΣ ΚΑΡΖΗΣ, ο "ΗΡΩΑΣ" που ΑΝΑΖΗΤΑ την μαρτυρική αλήθεια, διαβαίνοντας κόσμους εφιαλτικούς, σκοτεινούς, απροσδόκητους μέχρι να φτάσει το ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ ΦΙΝΑΛΕ.
Στην ταινία υπάρχουν πολύ ΤΟΛΜΗΡΕΣ για την εποχή (1961) αναφορές για Ομοφυλοφιλικές επαφές του αδελφού της Άννας με τον φωτογράφο Βαλεντίνο, που παίζον σημαντικό ρόλο στις αποκαλύψεις....
ΟΙ ΠΑΡΑΜΠΟΜΠΕΣ
Ο "ΕΦΙΑΛΤΗΣ" είναι ένα από τα κορυφαία μυθιστορήματα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ.
Κινηματογραφικά είναι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ "ΑΠΑΝΤΗΣΗ" στην "ΨΥΧΩ" του ΧΙΤΣΚΟΚ....!
Και όσο και αν μερικοί το θεωρούν αυτό "ατόπημα αλαζονείας", όλοι οι κριτικοί και η προσωπική μου γνώμη θεωρούν την άποψη αυτή ότι δεν έχει το παραμικρό ίχνος υπερβολής....!
"Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ" έχει τα πάντα για να σταθεί ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ απέναντι στην "ΨΥΧΩ" εκτός από την τεχνική υποστήριξη και τα χρήματα. Τα άλλα όλα είναι παρόντα.....!
Το ΘΕΜΑ, το ΒΑΘΟΣ, το ΝΤΕΚΟΡ, την ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ, τη ΜΟΥΣΙΚΗ, τις συγκλονιστικές ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ. το ΚΤΙΡΙΟ.
Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ
Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ, στα 23 του χρόνια τότε, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ την ΠΡΩΤΗ του ταινία.....!!!!
Τι να πει κανείς αν η παρθενική δημιουργία ενός ταλαντούχου και σπουδαίου Σκηνοθέτει είναι "Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ".....
Φόρμα Σκηνοθεσίας καθαρή noir ατμόσφαιρα τρόμου, όπου τα πάντα είναι χυλός.....μια εφιαλτική κινούμενη άμμος που δεν δείχνει προσανατολισμό
Το παιχνίδι των ίσκιων στην Σκηνοθεσία, η εναλλαγή σκιάς-φωτός είναι εκπληκτική. Οι λήψεις μοναδικές, ο ρυθμός στην ταινία σε πνίγει στο άγχος μέχρι να σε οδηγήσει στην
ΑΠΡΟΣΜΕΝΗ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΦΙΑΛΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ....
Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ δείχνει τα "δόντια" του σκηνοθετικά και δημιουργικά.
ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Η ΒΟΥΛΑ ΧΑΡΙΛΑΟΥ στο ρόλο της ΑΝΝΑΣ ΜΑΡΓΚΟ
Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ρόλος για την 29 χρονη τότε Εξαίρετη Ηθοποιό μας
Η ΒΟΥΛΑ ΧΑΡΙΛΑΟΥ στον "ΕΦΙΑΛΤΗ" παίζει μακράν το ΡΟΛΟ της ΖΩΗΣ της......!
Μια από τις καλύτερες ερμηνείες στον ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
Όμορφη, λιτή, γλυκιά και συνάμα απρόσιτη και μακρινή. Η Απόκοσμη ομιλία της σε κάνουν να ανατριχιάζεις για το "κάτι"στη σκέψη της. Τα συγκλονιστικά της μάτια μαγνητίζουν τον θεατή σε βαθμό εθισμού.
Προσωπικά συγκλονισμένος από μια ΕΡΜΗΝΕΙΑ που τιμάει το ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ FILM NOIR
Οι τρόποι αντίδρασης του θυμικού της στις εξωτερικές σημαντικές ειδήσεις σε προκαλεί αίσθηση ρίψης παγωμένου νερού.
Ρεσιτάλ........!
Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ στο ρόλο του Δικηγόρου ΤΩΝΗ ΚΑΡΖΗ
Τι να πεις για τον μεγάλο αυτό Ηθοποιό μας και ζεν-πρεμιέ εκείνης της εποχής...!
Ηθοποιός που συγκλονίζει σε μια ερμηνεία εδώ με την οποία αγωνίζεται με κάθε τρόπο να φτάσει στην αλήθεια.
ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ στο ρόλο του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΓΚΟ
Στο ρόλο του αδελφού της ΑΝΝΑΣ, και τέως συζύγου της ΕΥΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ, ο ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ για μια ακόμα φορά "φωνάζει" ότι αυτού του είδους οι δεύτεροι υποστηρικτικοί ρόλοι στα Ελληνικά film noir ήταν η ΛΑΤΡΕΙΑ του, το ...σήμα κατατεθέν
Η ΑΘΗΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ στο ρόλο της Μητέρας, όπως πάντα, ένας δεύτερος ρόλος, αρκετά σημαντικός εδώ, καταλύτης ανάμεσα στη κόρη και στο γιο.
Πάντα σοβαρή και μετρημένη η Εξαίρετη Ηθοποιός μας
ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ, ΖΑΝΙΝΟ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ σε ρόλους ανθρώπων στις παρυφές του "περιθωρίου", ρόλοι όμως κλειδιά στην όλη δομή του φιλμ.
Ερμηνείες πιστές γεμάτες αμεσότητα
Η ΜΟΥΣΙΚΗ
Ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ δηλώνει το δικό του μεγάλο "παρών" στην ταινία που μιλάμε
Καθαρά JAZZ αναφορές δίνουν ανάγλυφα μια ατμόσφαιρα του Αμερικάνικου FIlm noir σε όλο του το μεγαλείο.
ΣΤΙΓΜΕΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Η Φωνή της Ηθοποιού ΚΙΑΣ ΜΠΟΖΟΥ, όπου ερμηνεύει την "φωνή"της ΕΥΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ,
είναι ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ.....!!!
Η "Σατανική" χροιά της, το απίστευτο σαρκαστικό της γέλιο δονούν τους εφιάλτες της νύχτας....
Και η σκηνή του ΦΟΝΟΥ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΓΚΟ (ΘΑΝΟΥ ΜΥΛΩΝΑ)
η Μοναδική, ΕΝΤΟΣ ΚΑΔΡΟΥ, σκηνή δολοφονίας στην ταινία, με όλα τα στοιχεία του τρόμου και της αγωνίας.
Επίσης αυτές οι ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ της νύχτας με το αστραπόβροντο που αυλακώνει συνεχώς τα σκοτεινά σημεία του μεγάλου επιβλητικού σπιτιού είναι μοναδικές.
Η Σκηνή της δολοφονίας εντός κάδρου, δεν έχει όμοιό της στον Ελληνικό Κινηματογράφο για το ύψος της NOIR αισθητικής της, σταθμός στα κινηματογραφικά δρώμενα.
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Η ΒΟΥΛΑ ΧΑΡΙΛΑΟΥ κερδίζει ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1961απολύτως επάξια, ενώ άνετα θα μπορούσε να σταθεί σε οποιοδήποτε από τα μεγάλα Κινηματογραφικά φεστιβάλς της Ευρώπης.
Επίσης το 1961, στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΝΕΟΥ ΔΕΛΧΙ, η ταινία παίρνει ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ.
Αυτός, φίλες και φίλοι είναι "Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ".......
Μια ταινία στολίδι στο είδος αυτό του Ελληνικού αλλά και Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Μια ταινία που δεν είναι απλώς τα 92' της διάρκειάς της αλλά θεωρείται ένα ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΨΥΧΟΓΡΑΦΗΜΑΤΟΣ...
Ένα θρίλερ που κρατάει τον θεατή μαγνητισμένο και συγκλονισμένο λεπτό το λεπτό μέχρι το εφιαλτικό της τέλος, τη κορυφαία εκείνη στιγμή όπου ο
ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ θα ......γίνει ΧΙΛΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ και τότε......τότε ναι.......οι δύο κόσμοι θα συναντηθούν.......το "ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ" με το "ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ" θα φτάσουν στην κάθαρση με ότι αυτό συνεπάγεται.....εκεί.........στο μισοφωτισμένο δωμάτιο του ξενοδοχείου, με τις σκιές να παιχνιδίζουν στα πρόσωπα χαρακώνοντάς τας σκληρά, γεωμετρικά, τεμαχίζοντάς τα, την ώρα που οι αντανακλάσεις από τα φώτα των μεγάλων διαφημιστικών πινακίδων στέλνουν πάντα το αντιφέγγισμά τους εκεί.......τη μοναδική στιγμή που η Μουσική του Μίμη Πλέσσα, τη μεγάλη εκείνη στιγμή γίνεται γεμάτη μελωδία και ζεστασιά ανθρώπινων συναισθημάτων.....
Για την αξία της Στατιστικής, "Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ" έκοψε 26526 εισητήρια σε Α' Προβολή, με σειρά 25η από τις 68 ταινίες της χρονιάς (1961).
Από όσο θυμάμαι δεν πρέπει να την έχω δει ποτέ αυτή την ταινία...καλά έκανες κι έβαλες και το λινκ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ!
Καλή εβδομάδα!
Καλησπέρα σου Μαρία μου και καλή σου βδομάδα. Ανεξάρτητα, δεν ξέρω, αν σου αρέσει αυτό το είδους Κινηματογράφου, κάνε ένα κόπο να την δεις την ταινία, με την κατάλληλη ...ατμόσφαιρα. Πιστεύω αξίζουν τα λεπτά από το χρόνο σου.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ, να είσαι καλά.
καλημερα καλε μου φιλε!
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν το εχω δει! και θελω! ειδικα τωρα που διαβασα και ειδα ολα αυτα!
ευχαριστουμε πολυ!
Καλησπέρα σου Κική μου. Στη διάθεσή σου καλή μου. Φιλιά πολλά και καλά
ΔιαγραφήΓιάννη!!! Τι καταπληκτικό αφιέρωμα ήταν αυτό;!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχάς, να σου πω ότι ο "Εφιάλτης" είναι μια από τις πολύ αγαπημένες μου ταινίες (σκοπίμως δεν προσδιόρισα "ελληνικές") καθώς, όπως σου είχα σχολιάσει και παλαιότερα, στο αφιέρωμά σου για τον Γιάννη Μαρή... είμαι φαν! (Όπου Μαρής, από κοντά εγώ!)
Απόλυτα ευνοϊκό το "σκηνικό" της Αθήνας του '61 (όσες φωτογραφίες, ντοκιμαντέρ, ταινίες της εποχής έχω δει... με focus στη νύχτα της πόλης, αυτή τη "νουάρ" αίσθηση μού έχουν μεταδώσει!)
Η Βούλα Χαριλάου (αρκετά "ψυχρή" για τις προτιμήσεις μου, αλλά πολύ ουσιαστική, ερμηνευτικά) υπήρξε έξοχη επιλογή για τον συγκεκριμένο ρόλο.
Για τον Νικολινάκο, τι (περισσότερο) να πω απ' όσα γράφεις; Απλώς, να σημειώσω στα συν, τη χαρακτηριστική χροιά της φωνής του (πολύ ιδιαίτερη και νομίζω, προσέδιδε κι αυτή στο νουάρ).
Η Αθηνά Μιχαηλίδου υπήρξε για 'μένα πρότυπο "κυρίας". (Όπως και η σπουδαία Κάκια Παναγιώτου / Απλή αναφορά, μια που κάτι περισσότερο θα ήταν εκτός θέματος). Πάντα άρτια και χωρίς εξάρσεις, φυσική, αληθινή.
Ο Μίμης Πλέσσας, σημαντικός αλλά μάλλον αδικημένος -μια που είχε να "κονταροχτυπηθεί" με μεγαθήρια βεληνεκούς Θεοδωράκη - Χατζηδάκι.
Να πω όμως ότι κατά την ταπεινή μου άποψη, η μουσική του έχει ταυτιστεί τόσο έντονα με τη "χρυσή εποχή" του καλού, ελληνικού κινηματογράφου που κάποιες φορές, αναρωτιέμαι αν μπορούμε να σκεφτούμε "εκείνες" τις ταινίες, δίχως τις μελωδίες του Πλέσσα!
Πέρα από αυτό, πρόκειται για έναν ευφυή, πολύ καλλιεργημένο και πολυτάλαντο μουσικό με ιδιαίτερες ευαισθησίες, τόσο συνθετικά όσο και ερμηνευτικά (τι πιανίστας!)
Πολύ ευτυχής και ικανοποιημένη (και) από αυτό το αφιέρωμά σου!
Ευχαριστώ σε!
Να είσαι καλά, Γιάννη μου!
[Και κάτι άσχετο ως προς το θέμα... αλλά σήμερα διάβασα πως "έφυγε" ο Γεράσιμος Λαβράνος, τον οποίο, το 2007 το περιοδικό «Jazz & Jazz» τον συμπεριέλαβε στους κορυφαίους μουσικούς της exotica mood. Συνειρμικά η σημείωση, μια που ο Πλέσσας είναι εξαιρετικός jazz-ίστας!]
Ρούλα μου ειλικρινά σε ευχαριστώ για την εκτενέστατη απάντησή σου, που στην ουσία τη θεωρώ παρέμβαση. Ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο σου.
ΔιαγραφήΜια προς μια οι παράγραφοι που αναφέρεις με βρίσκουν σύμφωνο στις θέσεις σου.
Είναι μια ευτυχή συγκυρία να συνταιριάζουν όλα αυτά μαζί, δηλαδή συγγραφή, περιβάλλον χώρος, συντελεστές δημιουργίας, μουσική.
Έχω σπίτι οικογενειακά όλη τη βιβλιογραφία του Γιάννη Μαρή, αντιλαμβάνεσαι το ...ψώνιο μας......!
Απορώ βρε Ρούλα μου, πως, κάποιο από τα υπέροχα έργα του, δεν γυρίζεται σε κινηματογραφική ταινία, μιλάω για τις σημερινές παραγωγές.
Νευριάζω δε αφόρητα, που ο σύγχρονος κινηματογράφος, συντριπτικά πλειοψηφικά, αποστρέφεται τέτοια σενάρια και περιορίζεται σε γλυκανάλατες παραγωγές.
Η Βούλα Χαριλάου στην ταινία αυτή με τρελαίνει.....! Το απόμακρο και παγωμένο της φωνής της λες και είναι βγαλμένο από ψυχιατρική ανάλυση. Με τρελαίνει πραγματικά.
Θα συμφωνήσω με την Άθηνά Μιχαηλίδου, μεγάλη Κυρία με κεφαλαίο το γράμμα.
Όσο για τον Μίμη Πλέσσα, παρά το ότι έπεσε σε εποχή με "θηρία" διακρίνεται για την ξεχωριστή του δημιουργία.
Ο Γεράσιμος Λαβράνος πραγματικά ήταν μια πολύ μεγάλη μορφή. Τιμή στη μνήμη του.
Ρούλα μου σε καληνυχτώ και σε ευχαριστώ πολύ για όλα.