ΤΑ ΕΚΘΑΜΒΩΤΙΚΑ ΜΑΤΙΑ της NOUVELLE VAGUE: ANNA KARINA


Φίλες και Φίλοι
συνεχίζουμε τον τρυφερό και νοσταλγικό μας περίπατο στον Κόσμο της Κιινηματογραφικής Γαλλικής NOUVELLE VAGUE.
Θα σταθούμε σήμερα σε ένα ακόμα πρόσωπο μετά από αυτά των: JEAN LUC GODARD, JEAN PAUL BELMONDO, BRIGITTE BARDOT, JEAN SEBERG
Ένα ακόμα τρυφερό και εκφραστικό πρόσωπο μιας ΗΘΟΠΟΙΟΥ που αναδείχτηκε με εμφαντικό τρόπο τα ΧΡΥΣΑ εκείνα χρόνια του Γαλλικού Κινηματογράφου.
Κυρίες και Κύριοι, σας παρουσιάζουμε τη γλυκύτατη

ANNA KARINA




Η ANNA KARINA γεννήθηκε στις 22 Σεπτέμβρη 1940 στη ΔΑΝΙΑ, θεωρείται Γαλλίδα στην υπηκοότητα και ήταν ένα ακόμα "ΠΑΙΔΙ ΘΑΥΜΑ" της μεγάλης σχολής που ανάδειξε ο JEAN LUC GODARD στη δεκαετία του 1960 (θεωρείται η Κινηματογραφική του "Μούσα"), όπως είδαμε και στο προηγούμενο θέμα μας.
Άφησε εποχή με τα χαρακτηριστικά εκφραστικά, λαμπερά της μάτια αλλά και την μοναδική της παρουσία στο πνεύμα της Κινηματογραφικής γενιάς του 1960, λές και ήταν βγαλμένη από τα κάδρα του Βουβού Κινηματογράφου

ΤΑ ΝΕΑΝΙΚΑ της ΧΡΟΝΙΑ

Η Μητέρα της KARINA είχε μαγαζί με ρούχα και ο Πατέρας της ήταν Πλοίαρχος, που άφησε την οικογένειά του όμως ένα χρόνο μετά τη γέννησή της. Έζησε δύσκολα παιδικά χρόνια, μαζί με Παππού και Γιαγιά μέχρι τα 4 της χρόνια. Πέρασε ακόμα 4 χρόνια με την επιστροφή της μαζί με την Μητέρα της. Δύσκολα χρόνια, τα οποία περιγράφει σαν ΤΡΟΜΕΡΑ κάνοντας αμέτρητες προσπάθειες να φύγει μακριά από το σπίτι της.
Η Πρώτη της επαγγελματική καριέρα ήταν στη ΔΑΝΙΑ όπου τραγουδούσε σε CABARETS και δούλευε σαν Μοντέλο. 
Στα 14 της χρόνια εμφανίστηκε σε ένα ΔΑΝΕΖΙΚΟ Φιλμ του IB SCHEDES το οποίο μάλιστα βρεβεύτηκε στις ΚΑΝΝΕΣ.
Σπούδασε ΧΟΡΟ και ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ στη ΔΑΝΙΑ και μάλιστα για ένα διάστημα ζούσε πουλώντας τους εξαίρετους πίνακές της.
Το 1958 μετακόμισε στο ΠΑΡΙΣΙ
ΔΟΥΛΕΙΑ-ΚΑΡΙΕΡΑ στη ΓΑΛΛΙΑ

Οι πρώτες της στιγμές ζωής στη ΓΑΛΛΙΑ ήταν περίπου τραγικές.....! Την βρήκε ένας Παππάς νεαρός στο CHAMPS ELYSEES σε άθλια κατάσταση και της βρήκε ένα μικρό δωμάτιο πίσω απ τη ΒΑΣΤΙΛΛΗ για να μείνει. Για βδομάδες ολάκερες προσπαθούσε να ζήσει με τον οποιοδήποτε τρόπο. Σχεδόν πεινούσε και μιλούσε ελάχιστα ΓΑΛΛΙΚΑ. Κάποια στιγμή στις αμέτρητες περιπλανήσεις της βρέθηκε στο θρυλικό καφέ που σύχναζε ο μεγάλος φιλόσοφος JEAN PAUL SATRE. Εκεί την πλησίασε η CATHERINE HARLE και της ζήτησε να βγάλει κάποιες φωτογραφίες για το περιοδικό μόδας "JOURS DE FRANCE". 
Σε λίγο χρόνο η ANNA καθιερώθηκε σαν ένα από τα TOP MODELS στην διαφήμιση ανοίγοντας ο δρόμος για την καρριέρα της. Ο Επόμενος σταθμός ήταν το διάσημο περιοδικό "ELLE". Εκεί γνωρίστηκε με την  διάσημη COCO CHANEL στην οποία εκδήλωσε την καυτή της επιθυμία να γίνει Ηθοποιός. Έκτοτε η ζωή της βελτιώθηκε, κέρδισε αρκετά χρήματα, ήθελε πολύ να πάει στη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ αλλά πρώτα έπρεπε να βελτιώσει τα Γαλλικά της. Σαν παθιασμένη καθόταν με τις ώρες και έβλεπε Γαλλικά φιλμς με άπειρες επαναλήψεις σε σημείο πλέον να εξοικειωθεί με τη γλώσσα.


H ΓΝΩΡΙΜΙΑ με τον JEAN LUC GODARD

H πρώτη επαφή της με τον μεγάλο σκηνοθέτη ήταν ένα διαφημιστικό της για το σαπούνι PALMOLIVE.
Ο GODARD δεν δίστασε μήτε λεπτό να την καλέσει στο cast για τη μεγάλη του ταινία:  "ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΣΑ"  (A BOUT DE SOUFFLE) καθώς ήθελε μια ηθοποιός για ένα μικρό ρόλο σαν την πρώην φιλενάδα του MICHEL POICCARD  (JEAN PAUL BELMONDO). Η ΑΝΝΑ τότε αρνήθηκε καθώς στην ταινία υπήρχαν γυμνές σκηνές για αυτή.
Ο GODARD επανήλθε το 1959 με δεύτερη κλήση για έναν καλύτερο και κυρίαρχο ρόλο.  Συνέχισε τους δισταγμούς της για το είδος του ρόλου, που αυτή τη φορά ήταν μια ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ όπως της είπε ο σκηνοθέτης. Ακολούθησαν διάφορες υπαναχωρήσεις, σκέψεις, δισταγμοί. Το φιλμ ήταν το περίφημο "LE PETIT SOLDAT" στο οποίο ο σκηνοθέτης ζητούσε μια νεαρή κοπέλα 18-27 ετών. Καθώς λύθηκαν οι όποιες παρεξηγήσεις η ANNA μπήκε στην παραγωγή.
Το φιλμ, καθαρά πολιτικό και κύρια αντιπολεμικό πάνω στον αποικιοκρατικό πόλεμο των ΓΑΛΛΩΝ στην ΑΛΓΕΡΙΑ. Η ΑΝΝΑ έπαιξε το ρόλο της VERONICA DREYER. 
Η ΑΝΝΑ ανέλαβε το ρόλο αυτό, στα 21 της, τότε ανήλικη και το συμβόλαιό της το υπόγραψε η Μητέρα της.
H Συνεργασία αυτή ήταν και η αρχή της ερωτικής της σχέσης με τον JEAN LUC GODARD ο οποίος και πρώτος την πλησίασε και της ζήτησε να συναντηθούν. Η ΑΝΝΑ τον αγάπησε πολύ και ξεκίνησαν τη σχέση τους. 
Τα πρώτα τους χρόνια της σχέσης τους ήταν ονειρώδη. Τα προβλήματα εμφανίστηκαν όμως μετά και αυξήθηκαν στη συνέχεια.
Στις 3 Μάρτη 1961, παντρεύτηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας "A WOMAN IS A WOMAN" και έμειναν μαζί μέχρι το 1965 όπου και χώρισαν ζώντας μια θυελλώδη αλλά παράλληλα και δημιουργική σχέση.
"A FEMME EST UNE FEMME"     JEAN BELMONDO & JEAN CLAUDE BRIALY
Τον χειμώνα του 1963, η ΚΑRINA, εν μέσω έντονων ψυχολογικών προβλημάτων προσπάθησε να αυτοκτονήσει. Γλύτωσε εντελώς συμπτωματικά καθώς την πρόλαβε ένας Ιταλός ελαιοχρωματιστής ο οποίος έκανε τη διακόσμηση του σπιτιού τους και επέστρεψε τυχαία έχοντας ξεχάσει τα κλειδιά.
Ο GODARD προσπάθησε να συνεφέρει τη σύζυγό του πολλές προσπάθειες και την ένταξή της σε νέες Κινηματογραφικές δημιουργίες.
Η Ταινία "BANDE a PART" στην οποία έπαιξε την ODILE, μια νεαρή γυναίκα που εμπλέκεται σε ένα ερωτικό τρίγωνο με δύο άντρες. Για το ρόλο της στην ταινία ανέφερε ότι ττο Φιλμ αυτό της έσωσε τη ζωή.
Στη συνέχεια το ζευγάρι βρέθηκε να βρίσκεται πλέον σε πορεία χωρισμού, την οποία και συμφώνησαν καθώς η ANNA είχε σχέσεις με κάποιο άλλο Ηθοποιό. Παρ' όλα αυτά συμφώνησαν να δουλέψουν ξανά στην εξαιρετική ΤΑΙΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ  "ALPHAVILLE" στην οποία ταινία η ΑΝΝΑ πρωταγωνίστησε με τον EDDIE CONSTANTINE.
Το διαζύγιό τους βγήκε στις 21/12/1961 αλλά ο GODARD δεν εγκατέλειπε τις προσπάθειες να στήσουν ξανά τη σχέση τους. Κατά τη διάρκεια της ταινίας αυτής ήταν εμφανής η ύπαρξη αυτής της αγάπης μεταξύ τους.
H συνέχεια στη συνεργασία και στην συνύπαρξή τους άρχιζε σιγά σιγά να γεμίζει ένταση. Κάτι που βγήκε στα γυρίσματα της ταινίας
"PIERROT LE FOU" στην οποία έπαιξε με τον JEAN PAUL BELMONDO.
Παρ' όλη αυτή τη διάχυτη μεταξύ τους ένταση, το ΦΙλμ αυτό θεωρείται ένα από ταΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ στον Κινηματογράφο.
Στη συνέχεια η KARINA δούλεψε με τον Ιταλό Νεο-ρεαλιστή Σκηνοθέτη VALERIO ZURLINI στο πολεμικό δράμα για τον 2ο παγκ. πόλεμο "LE SOLDATESSE" το 1965, με τις LEA MASARI, MARIE LAFORET, TOMAS MILIAN 
Η Ταινία απαγορεύτηκε από το Γαλλικό Υπουργείο ενημέρωσης, μέχρι που οι GODARD & CHABROL έκαναν διαβήματα διαμαρτυρίας με μανιφέστο ενάντια στην απαγόρευση, πετυχαίνοντας την άρση της απαγόρευσης, για τις ΚΑΝΝΕΣ όπου προβλήθηκε. Προσωπικά ο Πρόεδρος DE GAULLE αναγκάστηκς στος 26/7/1967 να άρει την απαγόρευση και το φιλμ είχε τεράστια επιτυχία.
Το καλοκαίρι του 1966 η ΑΝΝΑ συνεργάστηκε εκ νέου με τον GODARD στην μεγάλη ταινία
"MADE IN USA"
με τους LASZLO SZABO, MARIANNA FAITHFULL, JEAN PIERRE LEAUD
Στα γυρίσματα της ταινίας αυτής πάλι ο GODARD προσπάθησε με έντονη πίεση να ανανεώσει τις σχέσεις τους χωρίς όμως επιτυχία.
Ήταν η τελευταία ταινία στην οποία συνεργάστηκαν μαζί. Παρ' όλα αυτά, η KARINA χρόνια μετά εξακολουθούσε δημόσια να ομολογεί ότι ο GODARD ηταν η μεγαλύτερη αγάπη στη ζωή της.

MIA ΔΙΕΘΝΗΣ STAR

Ο Χαρισματικός συνθέτης και τραγουδιστής SERGE GAINSBOURG ήταν ο επόμενος καλλιτεχνικός συνεργάτης της KARINA σε ένα MUSICAL TV  "ANNA" το οποίο και το έγραψε ειδικά για εκείνη.
Εκει αναδείχτηκαν και τα πανέμορφα φωνητικά χαρακτηριστικά της ANNA KARINA στα τραγούδια: "SOUS LE SOLEIL"  &  "ROLLER GIRL"



Έχοντας πλέον καθιερωθεί με τον GODARD στη ΓΑΛΛΙΑ η ΚΑRINA απλώνει τα φτερά της έξω απ τη χώρα. Στα επόμενα χρόνια η φήμη της εξαπλώνεται σε όλο το κόσμο, καθώς δουλεύει με κάποια από τα πλέον ΓΝΩΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ.

  • LUCHINO VISCONTI   "THE STRANGER"  1967
  • GUY GREEN  "THE MAGUS"  1968
  • J. LEE THOMPSON  "BEFORE WINTER COMES"  1969
  • TONY RICHARDSON  "LAUGTHER IN THE DARK"  1969
  • VOLKER SCHLONDORFF  "MICHAEL KOHLHAAS-DER REBELL"  1969
  • GEORGE CUKOR  "JUSTINE"  1969


Tο 1968 η ANNA παντρεύεται με τον ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟ-ΗΘΟΠΟΙΟ  PIERRE FABRE με τον οποίο έζησαν μαζί μέχρι το 1973.
Στη δεκαετία του 1970, οι πιο σπουδαίες της Κινηματογραφικές εμφανισεις ήταν:

  • 1971   CHRISTIAN DE CHALONGE   "L' ALLIANCE"  μια αλληγορική ταινία φαντασίας με τον JEAN CLAUDE CARRIERE
  • 1971  ANDRE DELVAUX  "RENDEZ-VOUS A BRAY" ένα πολεμικό μουσικό δράμα
  • 1972  LEE KATZIN  "THE SALZBURG CONNECTION" Δραματικό θρίλλερ με τον BARRY NEWMAN
  • 1974  EMIDIO GRECO  "L' INVENZIONE DI MOREL"
Στα 1973 η ANNA KARINA δίνει την πρώτη της ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ στην ταινία  "VIVRE ENSEMBLE" στην οποία πρωταγωνιστεί κιόλας μετον BOB ASKLOF ένα όμορφο ρομαντικό δράμα


Ένας από τους συνεχιστές της τεχνοτροπίας του GODARD ήταν ο Γερμανός σκηνοθέτηςRAINER WERNER FASSBINDER. Στα 1976 παίρνει την ANNA KARINA στο ψυχολογικό του δράμα  "CHINESE ROULETTE"


Η Συνέχειά της αφορά αρκετούς ρόλους στην τηλεόραση.
Το 1978 γυρίζει στο ΘΕΑΤΡΟ για το έργο του FRANCOISE SAGAN   "IL FAIT BEAU JOUR ET NUIT"
Την ίδια χρονια, 1978, κάνει τον 3ο της γάμο με τον Ηθοποιό-σκηνοθέτη DANIEL DUVAL για να χωρίσει εκ νέου το 1981.
Τελευταίος της γάμος, το 1982 με τον Σκηνοθέτη DENNIS BARRY που κράτησε και αυτός μέχρι το 1984.

Η Δεκαετία του 1980, βρίσκει πλέον την ANNA KARINA στα 40της χρόνια. Ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες που γυρίζει τότε είναι η ταινία του ΧΙΛΙΑΝΟΥ σκηνοθέτη RAOUL RUIZ "TREASURE ISLAND" , μια περιπέτεια φαντασίας.
Το 1988 στο δράμα του ANDRE DELVAUX "L' OUVRE AU NOIR" με τον θρυλικό JAN MARIA VOLONTE
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΙΚΗ της παρουσία εκείνη την δεκαετία δεν ήταν στον Κινηματογράφο αλλά στο ΘΕΑΤΡΟ στην θεατρική έκδοση της INGMAR BERGMAN   "AFTER THE REHEASAL"



Στα πρόσφατα ύστερα χρόνια οι εμφανίσεις της μεγάλης ΑΝΝΑ ΚΑRINA είχαν πια το χαρακτηριστικό της συμβολικής της συμμετοχής σαν ΣΥΜΒΟΛΟ πλέον της NOUVELLE VAGUE.
Εμφανίστηκε έτσι το 1995 στη ταινία του JACQUES RIVETTE   "UP DOWN FRAGILE" & στην ταινία του JONATHAN DEMME   "THE TRUTH ABOUT CHARLIE" το 2002.
Το 2007 ΓΡΑΦΕΙ και ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ένα ΜΟΥΣΙΚΟ ΦΙΛΜ ΔΡΟΜΟΥ την "VICTORIA" στην οποία παίζει κιόλας


ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Οι Κινηματογραφικές στατιστικές για την ANNA KARINA είναι εκθαμβωτικές.
Από το 1960 έως το 2008 έχει τα εξής στατιστικά στη δημιουργία της:

  • 79 Κινηματογραφικές ταινίες
  • 6 SOUNDTRACKS
  • 3 ΣΕΝΑΡΙΑ
  • 2 ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ
  • 2 ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
  • 1 ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Αριθμοί που πραγματικά εντυπωσιάζουν για τον όγκο αλλά και την ΠΟΙΟΤΗΤΑ της δουλειάς της

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

  • 1961 ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ  ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ στην ταινία "UNE FEMME EST UNE FEMME"
  • 1988 CESAR AWARDS Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ στην ταινία "CAYENNE PALACE"
  • 2003 BILBAO INTERNATIONAL AWARD
  • 2008 PUSAN INTERNATIONAL FILM FESTIVAL







Αυτή είναι αγαπητές Φίλες και Φίλοι του CINEFIL η εκθαμβωτική και μεγάλη Γυναίκα της σύγχρονης Κινηματογραφικής Τέχνης, η
ANNA KARINA

Ένα ΣΥΜΒΟΛΟ της NOUVELLE VAGUE

Μια μορφή που πέταξε μέσα από το σκοτάδι και τη δυσκολία ζωής στα λαμπερά δώματα μιας Τέχνης, την οποία υπηρέτησε σε όλα της τα επίπεδα.

Μια ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΟΥΣΑ 











Σχόλια

  1. Καταπληκτικό αφιέρωμα!!!! Συγχαρητήρια κι ευχαριστούμε πολύ Γιάννη!!!!
    Υ.Γ. Έχεις άλλες δύο παλαιότερες αναρτήσεις, δεν προλαβαίνω να τις δω σήμερα, θα τις δω όμως σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Έρημη χώρα" η τηλεοπτική σειρά, που πρέπει να δεις

ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ: Θεωρίες-Σχολές