Περί Σεναρίου ο Λόγος: Πρακτικά Ζητήματα (Μέρος 4ο)
επανερχόμαστε σήμερα στο προσφιλές θέμα του ΣΕΝΑΡΙΟΥ στον Κινηματογράφο.
Παραθέτω τους συνδέσμους με τα τρία προηγούμενα μέρη για να έχει ο αναγνώστης όλο το Νήμα
Προχωράμε λοιπόν σήμερα:
ΠΕΡΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ο ΛΟΓΟΣ: Πρακτικά Ζητήματα (Μέρος 4ο)
Μιλήσαμε στα τρία προηγούμενα μέρη για όλα εκείνα τα θεωρητικά περί Σεναρίου.
Σήμερα θα πάμε σε ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ.
Με λίγα λόγια θα δούμε το:
ΠΩΣ ΓΡΑΦΕΤΕ ένα Σενάριο
Στα αναλογικά τεχνικά χρόνια υπήρχε η Γραφομηχανή. Συνεπώς όλη η συγγραφή του Σεναρίου γράφονταν στην Γραφομηχανή με ένα συγκεκριμένο τύπο.
Αυτό ακριβώς θα δούμε τώρα.
Πηγη: Βιβλίο: "Το Θαύμα της Καλλιτεχνικής Δημιουργίας", 'Εκδοση 1960 του ΔΗΜ. ΡΩΝΤΑ
Κινηματογραφική ταινία: "ΟΙ ΑΣΧΗΜΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ" ("Les Mauvaises recontres") 1955
Σκηνοθεσία του Γάλλου Alexandre Astruc
Στην σκηνή που θα περιγράψουμε όπως ακριβώς αυτή γράφεται Σεναριακά Πρωταγωνιστούν oi:
ANOUK AIMEE ως Catherine
JEAN CLAUDE PASCAL ως Blaise Walter
**********************************************************
Studio: Νυχτερινό Κέντρο, Τόπος: Νίκαια Χρόνος: Νύχτα
Ένα εστιατόριο νυχτερινού κέντρου όπως όλα στην Κυανή Ακτή. Μέσα σε μια βαριά ατμόσφαιρα, τρώνε, γελάνε, χορεύουν και μιλούν καμιά πενηνταριά υπνοβάτες, ντυμένοι κομψά. Μας δίνουν την εντύπωση ενός ενυδρείου, μέσα στο οποίο κινούνται θαλάσσια τέρατα.
Οι τοίχοι του κέντρου είναι μαύροι και γυαλιστεροί. Το ντεκόρ είναι ζωγραφισμένο για να αυξάνει την εντύπωση της αποπνικτικής ατμόσφαιρας. Τα τραπέζια είναι τοποθετημένα από τη μια μεριά στον τοίχο, αλλά μερικά φτάνουν μέχρι την πίστα για να δίνουν την εντύπωση ότι είναι απομονωμένα μέσα σε μια θάλασσα από πυκνή και σπινθιρίζουσα σκιά, που τρεμοπηδά ολόγυρα. Μπαίνουμε μέσα στην αίθουσα, κατεβαίνοντας μια μικρή σκάλα.
ΠΛΑΝΟ 149. ΜΕΣΟ ΠΛΑΝΟ. Αμόρσα
η πλάτη της Κατρίν. Η κάμερα πάνω
στον γερανό.
Η Κατρίν μένει ακίνητη στο τελευταίο
σκαλί της σκάλας. Φοράει ένα άσπρο
φόρεμα χορού, αρκετά ωραίο
αλλά απλό. Φωνή της Κατρίν:
Όταν, ανοίγοντας αυτήν την πόρτα, τον είδα
να παρουσιάζεται μπροστά μου...
Λίγη Μουσική, ήχος από φωνές, θόρυβοι από
μεταλλικά αντικείμενα, ακούγονται από την
αρχή του πλάνου.
ΠΛΑΝΟ 150. Συνέχεια του πλάνου.
Η Κάμερα κατεβαίνει για να καδράρει
σε πλάνο συνόλου το νυχτερινό
κέντρο.
Του Μπλαίζ φαίνονται τα πόδια στο
μέσο του νυχτερινού κέντρου.
Κατευθύνεται προς τη σκάλα μένει
ακίνητος μια στιγμή παρατηρώντας
την Κατρίν, που είναι τώρα έξω από
το πεδίο. Φωνή της Κατρίν: (γοητευμένη)
....Ήταν σαν να με χτύπαγε στο πρόσωπο η
μυρωδιά του παρθένου δάσους.
ΠΛΑΝΟ 151. Συνέχεια του πλάνου.
Η Μηχανή συνεχίζει να κατεβαίνει
οπισθοχωρώντας και αποκαλύπτει
στο πρώτο πλάνο την ορχήστρα.
Η Κατρίν μπαίνει τότε ξανά στο
οπτικό πεδίο, προχωρώντας προς
τον Μπλαίζ. Αυτός υποκλίνεται
ελαφρά και αφήνοντάς την να
περάσει μπροστά του, την οδηγεί
στο βάθος του ντεκόρ, όπου τους
βλέπουμε να κάθονται σε ένα
τραπέζι. Μια ομάδα από χορευτές
περνά μπροστά στη μηχανή,
κρύβοντάς τους. Μουσική, θόρυβος από συνομιλίες.
ΠΛΑΝΟ 152. Μέσο πλάνο.
Γρήγορο ανσαινέ σε ελαφρό
πλονζέ. Η Κατρίν προφίλ.
Ο Μπλαίζ από την πλάτη.
Η Μηχανή πλησιάζει στο
κοντινό τη στιγμή που ένα
μεγάλο μαύρο κομμάτι
σχηματισμένο από τον Μπλαίζ
σκύβει καταλαμβάνοντας για
μια στιγμή όλο το κάδρο. Φωνή της Κατρίν: Όχι...
Η Κάμερα σταματά. Ο Μπλαίζ
ξανασηκώνεται αμέσως και
αφήνει να φανεί η Κατρίν, η
οποία με μια απότομη κίνηση
έβαλε το χέρι στο ποτήρι της.
Πίσω στο βάθος του πεδίου
φαίνεται το από γεμάτο
καπνούς νυχτερινό κέντρο
και η πίστα του χορού.
Η Κατρίν: (σαν να ζητάει συγγνώμη για την
απότομη αντίδρασή της):
Πίνω πάντοτε πολύ λίγο ξέρετε...
*******************************************
Καταλαβαίνετε λοιπόν αγαπητές φίλες και φίλοι, πως αποτυπώνεται γραπτά ένα σενάριο και επίσης καταλαβαίνετε τι κόπος, λεπτομέρεια και χώρος χρειάζεται.
Το υπόδειγμα που σας παρέθεσα, αφορούσε εκείνη την εποχή.
Στην σημερινή ψηφιακή εποχή υπάρχουν συγκεκριμένα Προγράμματα λογισμικού, τα οποία χρησιμοποιούνται για την έγγραφη αποτύπωση ενός Σεναρίου.
Υπάρχουν τα αμιγώς επαγγελματικά όπως και τα πιο ερασιτεχνικά. Εγώ διάλεξα να χρησιμοποιήσω εδώ για την πρακτική μας ένα τέτοιο πρόγραμμα που είναι το:
CELTX (Σέλτιξ)
Να ξέρετε ότι η γραφή ενός Σεναρίου ακολουθεί συγκεκριμένους τύπους. Ακόμα και η γραμματοσειρά είναι συγκεκριμένη όπως επίσης και το μέγεθος της γραμματοσειράς. Αυτό γίνεται για να έχουμε ομοιογένεια στην επεξεργασία και να γνωρίζουμε εκ των προτέρων, με καλή προσέγγιση, και το χρονικό μήκος της ταινίας που θα δημιουργθεί.
Πριν προχωρήσουμε θα πρέπει να σταθούμε σε κάποιους όρους που χρησιμοποιεί η γραφή ενός σεναρίου, που είναι ίδιοι με το απόσπασμα που σας παρέθεσα αλλά εδώ τώρα η αποτύπωσή τους είναι πιο συγκεκριμένη και διακριτή.
ΟΡΟΙ ΓΡΑΠΤΗΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ:
- Scene Heading (Σκηνική Επικεφαλίδα): Εδώ περιγράφουμε τηλεγραφικά τα εξής:
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ή ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ Σκηνή
- ΤΟΠΟΣ, ακριβής περιγραφή σημείου
- ΧΡΟΝΟΣ: Μέρα ή νύχτα
- ΕΙΔΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ: Εσωτερικός ή εξωτερικός
- Action (Δράση): Εδώ περιγράφουμε την δράση της σκηνής
- Character (Χαρακτήρας): Αναφέρεται το πρόσωπο που δρα στη σκηνή
- Dialog (Διάλογος): τα λόγια που λέει ο χαρακτήρας και ο διάλογος που χτίζεται επί σκηνής.
- Parenthetical (Επεξήγηση): σημαντική αναφορά καθώς με αυτήν ορίζουμε τον τρόπο που δρα ο χαρακτήρας επί σκηνής και η συναισθηματική του κατάσταση. Η Επεξήγηση παρουσιάζεται αμέσως πριν τον διάλογο
- Transition (Μεταφορά σκηνής): είναι ο τρόπος που θα πάμε από την μία σκηνή στην άλλη. Αυτό αφορά και το μοντάζ. Δηλαδή θα σβήσει η σκηνή αργά ; θα πάμε απότομα στην επόμενη ;
- Shot (Πλάνο): περιλαμβάνει τι ακριβώς τραβάει η κάμερα από τη στιγμή που θα πατήσουμε το κουμπί "REC" μέχρι τη στιγμή που θα το διακόψουμε. Αντιλαμβάνεστε εδώ ότι η έννοια του ΠΛΑΝΟΥ μετά θα αναλυθεί σε "ΕΙΔΟΣ ΠΛΑΝΟΥ". Δηλαδή με ποιον τρόπο θα τραβήξουμε το συγκεκριμένο πλάνο μας. Αυτό αποτελεί κύρια σκηνοθετική δουλειά και κατανοούμε ότι αποτελεί ολάκερη επιστήμη και τέχνη. Δηλαδή θα είναι το πλάνο κοντινό, μέσο, γενικό, μακρινό, από ψηλά, από κάτω ;
- Text (Κείμενο): αποτελεί το οποιοδήποτε γραπτό κείμενο υποβοηθάει στην αποτύπωση του σεναρίου.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Στην πρακτική μας εφαρμογή γραφής ενός Σεναρίου θα σας παρουσιάσω το εξής. Στον σύνδεσμο που σας παραθέτω εδώ: "Ντάμα Κούπα στο Σκοτάδι"
είναι ένα προσωπικό μου διήγημα στα πλαίσια της συμμετοχής μου στο δικτυακό δρώμενο "Παιχνίδι με τις Λέξεις".
Η Πρακτική μας Άσκηση λοιπόν είναι να ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ένα κομμάτι του διηγήματος και συγκεκριμένα το άνοιγμά του σε ΣΕΝΑΡΙΟ.
Σας δίνω τώρα το μέρος του διηγήματος που θα μετατρέψουμε σε ΣΕΝΑΡΙΟ:
Η Καρδιά του χτυπούσε δυνατά. Άνοιξε τα χαρτιά που κρατούσε. Ήταν δυό τους στην παρτίδα.
“Τα ρέστα μου” χτύπησε η φωνή του άλλου σαν πιστολιά. Η Ματιά τους μαχαιριά.
“Δικαίωμα” είπε και ξεδίπλωσε τα χαρτιά του. Ντάμα Κούπα είχε τραβήξει τελευταία.
“Μέσα” απάντησε ξερά. Οι μάρκες μαζεύτηκαν στο κέντρο ένας σωρός που προκαλούσε ψιθύρους ολόγυρα. Σιωπή.
“Τι έχετε”
“Ζευγάρια της Ντάμας”
“Λυπάμαι” είπε ο άλλος με ένα χαμόγελο σατανικό, “Φουλ του Ρήγα με άσσους”.
Έλυσε λίγο τον κόμπο της γραβάτας του κρύβοντας με αξιοπρέπεια τη συντριβή του. Στράγγιξε το ουίσκι του και σηκώθηκε να φύγει.
Στην πόρτα δύο κοστουμαρισμένοι άντρες τον σταμάτησαν διακριτικά.
“Λυπάμαι κ. Βλαδίμηρε, υπάρχει ένα χρέος και... καταλαβαίνετε” του είπε ο ώριμος.
Έριξε μια ματιά δίπλα στον νεαρότερο ξανθομάλλη που έστεκε δίπλα του σαν δίφυλλη ντουλάπα.
“Αντώνη το θέμα είναι δικό μου..!” ακούστηκε μια κρυστάλλινη γυναικεία φωνή πίσω του.
Γύρισε να δει. Με βία κράτησε το τσιγάρο να μην πέσει από το στόμα του. Οι δύο άντρες υποκλίθηκαν με σεβασμό στην λαμπερή Γυναίκα που μπήκε ανάμεσά τους.
“Παρακαλώ κ. Ελίνα” είπε ο ώριμος και παραμέρισαν. Γύρισε και τον κοίταξε ίσια στα μάτια
“Περάστε κ. Βλαδίμηρε...!”
“Ελένη...” τραύλισε.
Διέσχισαν την μεγάλη αίθουσα της λέσχης. Την ακολούθησε εμβρόντητος στο μπαλκόνι του Νεοκλασικού. Τα φώτα της νυχτερινής Αθήνας τρεμόσβηναν στις παρυφές του Λυκαββητού.
*****************************************************(Τέλος σκηνής)
Πάμε τώρα να δούμε την ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ της διηγηματικής αυτής γραφής σε ΣΕΝΑΡΙΟ:
είναι ένα προσωπικό μου διήγημα στα πλαίσια της συμμετοχής μου στο δικτυακό δρώμενο "Παιχνίδι με τις Λέξεις".
Η Πρακτική μας Άσκηση λοιπόν είναι να ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ένα κομμάτι του διηγήματος και συγκεκριμένα το άνοιγμά του σε ΣΕΝΑΡΙΟ.
Σας δίνω τώρα το μέρος του διηγήματος που θα μετατρέψουμε σε ΣΕΝΑΡΙΟ:
Η Καρδιά του χτυπούσε δυνατά. Άνοιξε τα χαρτιά που κρατούσε. Ήταν δυό τους στην παρτίδα.
“Τα ρέστα μου” χτύπησε η φωνή του άλλου σαν πιστολιά. Η Ματιά τους μαχαιριά.
“Δικαίωμα” είπε και ξεδίπλωσε τα χαρτιά του. Ντάμα Κούπα είχε τραβήξει τελευταία.
“Μέσα” απάντησε ξερά. Οι μάρκες μαζεύτηκαν στο κέντρο ένας σωρός που προκαλούσε ψιθύρους ολόγυρα. Σιωπή.
“Τι έχετε”
“Ζευγάρια της Ντάμας”
“Λυπάμαι” είπε ο άλλος με ένα χαμόγελο σατανικό, “Φουλ του Ρήγα με άσσους”.
Έλυσε λίγο τον κόμπο της γραβάτας του κρύβοντας με αξιοπρέπεια τη συντριβή του. Στράγγιξε το ουίσκι του και σηκώθηκε να φύγει.
Στην πόρτα δύο κοστουμαρισμένοι άντρες τον σταμάτησαν διακριτικά.
“Λυπάμαι κ. Βλαδίμηρε, υπάρχει ένα χρέος και... καταλαβαίνετε” του είπε ο ώριμος.
Έριξε μια ματιά δίπλα στον νεαρότερο ξανθομάλλη που έστεκε δίπλα του σαν δίφυλλη ντουλάπα.
“Αντώνη το θέμα είναι δικό μου..!” ακούστηκε μια κρυστάλλινη γυναικεία φωνή πίσω του.
Γύρισε να δει. Με βία κράτησε το τσιγάρο να μην πέσει από το στόμα του. Οι δύο άντρες υποκλίθηκαν με σεβασμό στην λαμπερή Γυναίκα που μπήκε ανάμεσά τους.
“Παρακαλώ κ. Ελίνα” είπε ο ώριμος και παραμέρισαν. Γύρισε και τον κοίταξε ίσια στα μάτια
“Περάστε κ. Βλαδίμηρε...!”
“Ελένη...” τραύλισε.
Διέσχισαν την μεγάλη αίθουσα της λέσχης. Την ακολούθησε εμβρόντητος στο μπαλκόνι του Νεοκλασικού. Τα φώτα της νυχτερινής Αθήνας τρεμόσβηναν στις παρυφές του Λυκαββητού.
*****************************************************(Τέλος σκηνής)
Πάμε τώρα να δούμε την ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ της διηγηματικής αυτής γραφής σε ΣΕΝΑΡΙΟ:
(Scene Heading 1) ΕΣΩΤ. ΑΙΘΟΥΣΑ ΛΕΣΧΗΣ-τραπεζι χαρτοπαιξιας-ΝΥΧΤΑ-εσωτερικός φωτισμός
(Shot-Πλάνο)
Δύο άντρες είναι στο τραπέζι του Πόκερ. Γύρω τους σιωπηροί μερικοί παρακολουθούν το παιχνίδι τους. Κάποιοι καθιστοί, κάποιοι όρθιοι.
ACTION
Ο Νεαρός άντρας ανοίγει τα χαρτιά του και τα βλέπει.
ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ)
(Η Φωνή του άλλου ακούστηκε σαν πιστολιά)-------->Parenthetical
"Τα ρέστα μου"
ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ)
(Η Καρδιά του χτυπούσε δυνατά. Το τελευταία χαρτί που είχε τραβήξει ήταν "Ντάμα Κούπα". Η ματιά τους σαν μαχαιριά)-------------->Parenthetical
"Δικαίωμα"
ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ
"Μέσα"
ACTION
Οι μάρκες μαζεύτηκαν στο κέντρο ένας σωρός που προκαλούσε ψιθύρους ολόγυρα. Σιωπή.
ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ)
"Τι έχετε"
ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ
"Ζευγάρια της Ντάμας"
ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ
(με σατανικό χαμόγελο)-------------->Parenthetical
"Λυπάμαι, Φουλ του Ρήγα με άσσους"
ACTION
Ο Βλαδίμηρος λύνει λίγο τον κόμπο της γραβάτας του κρύβοντας με αξιοπρέπεια τη συντριβή του. Στραγγίζει το ουίσκι του και σηκώνεται να φύγει.
SCENE HEADING 2
ΕΣΩΤ. ΑΙΘΟΥΣΑ ΛΕΣΧΗΣ-ΠΟΡΤΑ ΕΞΟΔΟΥ-ΝΥΧΤΑ-ΕΣΩΤ.ΦΩΤΙΣΜΟΣ
ACTION
Ο Νεαρός άντρας έχει φορέσει το καπέλο του και κινείται αργά προς την μεγάλη πόρτα εξόδου. Δύο κοστουμαρισμένοι άντρες στέκονται στην πόρτα. Ο Ώριμος από τους δύο εμποδίζει την έξοδο στον νεαρό άντρα που προσπαθεί να βγει.
ΠΛΑΝΟ
ΩΡΙΜΟΣ ΑΝΤΡΑΣ
"Λυπάμαι κ. Βλαδίμηρε, υπάρχει ένα χρέος και... καταλαβαίνετε"
ACTION
Ο Άντρας ρίχνει μια ματιά δίπλα στον νεαρότερο ξανθομάλλη που έστεκε δίπλα του σαν δίφυλλη ντουλάπα.
ΕΛΙΝΑ (o.s.)--------------->Off Scene (Δεν φαίνεται στο πλάνο)
(Κρυστάλλινη Γυναικεία φωνή από πίσω του)------------->Parenthetical
"Αντώνη το θέμα είναι δικό μου..!"
ΑCTION
Ο Βλαδίμηρος γυρίζει να δει. Με βία κράτησε το τσιγάρο να μην πέσει από το στόμα του.
(Η κάμερα στην εντυπωσιακή γυναίκα)
Οι δύο άντρες υποκλίνονται μπροστά της με σεβασμό.
Η Νεαρή Γυναίκα μπαίνει ανάμεσα στους δύο άντρες και στον Βλαδίμηρο.Ο Ώριμος άντρας παραμερίζει
ΩΡΙΜΟΣ ΑΝΤΡΑΣ
"Παρακαλώ κ. Ελίνα"
ACTION
Εκείνη γυρίζει και κοιτάει ίσια στα μάτια τον Βλαδίμηρο.
ΕΛΙΝΑ
"Περάστε κ. Βλαδίμηρε...!"
ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ
(Τραυλίζει άναυδος)----------->Parenthetical
"Ελένη..."
ACTION
ΠΛΑΝΟ
ΔΙΑΣΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΤΟΥΣ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ. ΠΟΛΛΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ.
SCHENE HEADING 3
ΕΞΩΤ. ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΛΕΣΧΗΣ-ΝΥΧΤΑ-ΕΞΩΤ. ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Τα φώτα της νυχτερινής Αθήνας τρεμοσβήνουν στο βάθος στις παρυφές του Λυκαββητού. Ανθισμένα ζουμπούλια στις γλάστρες του μπαλκονιού.
**********************************************ΤΕΛΟΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ
Νομίζω πήρατε μια χαρακτηριστική ιδέα για τον μηχανισμό συγγραφής ενός Σεναρίου. Είδατε τις τεχνικές και τα μέσα. Τώρα πλέον έχετε μια γενική εικόνα για να μπορέσετε να ερμηνεύσετε πράγματα σε μια ταινία αλλά πιστεύω αποκτήσαμε όλοι και αρκετά μυστικά πάνω στη γραφή και στο διήγημα, ειδικά με το είδος που πλησιάζει σε ένα κινηματογραφικό δράμα.
Κρατώ σαν σημείωση για Επόμενη ανάρτηση με Πρακτικές εφαρμογές πάνω σε διάφορες ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ για να δουλέψει όποιος θέλει ελεύθερα και δημιουργικά.
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Έχω κατά νου να δημιουργήσουμε ένα δρώμενο που θα λειτουργήσει ως "άσκηση συγγραφής σεναρίου", με κάποια αρχικά δοσμένα που θα σας δώσω εγώ.
Χωρίς βαθμολόγηση (δεν είμαστε ειδικοί), με μεγάλο χρόνο προετοιμασίας χωρίς άγχος.
Στόχος να εξασκήσουμε το μυαλό, την φαντασία και τη γραφή μας για να νιώσουμε και περάσουμε καλά στην παρέα μας.
Το κάλεσμα είναι ανοιχτό και μπορείτε να το δηλώσετε με σχόλιά σας. Φυσικά και δεν υπάρχει ίχνος δυσφορίας για τυχόν φίλους που δεν θέλουν.
Πολύ ωραίο και κατατοπιστικο άρθρο όπως και τα προηγούμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Γιώργο για το χρόνο σου φίλε. Καλή βδομάδα.
ΔιαγραφήΕυχαρίστηση μου Γιάννη και να ξέρεις πως φυσικά δηλώνω και εγώ συμμετοχή στην άσκηση σου και περιμένω για τις οδηγίες σου.
ΔιαγραφήΕξαιρετικά Γιώργο μου....! Σε ευχαριστώ πολύ αγαπητέ φίλε. κρατώ σημειώσεις....! να εισαι καλά.
ΔιαγραφήΕνδιαφέρον!! Οκ δεν ξέρω αν θα ανταποκριθώ. Αλλά μέσα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυσιαστικά από ότι κατάλαβα είναι αυτό που ο σκηνοθέτης θέλει να δείξει στην ταινία και οι ηθοποιοί πρέπει να ξέρουν το πώς και το τι...Οκ θα το δούμε και στην πράξη. Τώρα να μου πεις τι θα γίνει θα γράψουμε για ταινία; Αλλά είναι ενδιαφέρουσα ασκηση. Και περιμένουμε οδηγίες
Καλό σου βράδυ
Άννα μου, μετατρέπεις το διήγημα σε Σκηνές και κάθε σκηνή σε πλάνο. Μιλάμε δύσκολη δουλειά καθώς πρέπει ο σεναριογράφος να επιλέξει πως θα "εικονογραφήσει" το διήγημα, πως θα το παρουσιάσει.
ΔιαγραφήΔεν θα γράψουμε για ταινία. Όχι. Κανονικό τυπικό αφήγημα θα κάνουμε αλλά θα έχει συγκεκριμένους όρους που θα ανταποκρίνονται στην εκάστοτε άσκηση. Θα το παλέψουμε και θα το δούμε.
Σε ευχαριστώ Άννα μου για όλα και να ευχηθώ όμορφο βράδυ και βδομάδα.
Ενδιαφέρων, υποκλίνομαι στις γνώσεις σου, κρίμα που δεν έχω την ικανότητα να πάρω μέρος. Καλό βράδυ Γιάννη μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒιργινία μου με τιμούν τα λόγια σου και σε ευχαριστώ πολύ. Μην το λες αυτό για σένα. Κανείς δεν είναι ειδικός. Να έχεις ένα όμορφο βράδυ με τις ευχές μου.
ΔιαγραφήΛοιπόν επικρατεί ησυχία, υπάρχει μόνο ένας χαμηλός φωτισμός και το φως της οθόνης του υπολογιστή, που κάνει πιο έκδηλη την αγωνία στο πρόσωπό μου την ώρα που τα χέρια μου γράφουν την απάντηση στην πρόκληση σου. Είμαι μέσα κι ότι ήθελε βγει.Κοιτάω έντονα για κάμποση ώρα αυτό που έγραψα και έπειτα αργά πατάω δημοσίευση. χαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλα βρε Μαίρη μου....! αλοίμονο να έχεις και ...φοβία. Εδώ, παρέα είμαστε και θα το οργανώσουμε. Χαίρομαι που το βρίσκεις ενδιαφέρον.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ από καρδιάς, να είσαι καλά. Καλό βράδυ.
χαχαχαχαχα εσύ ακόμη και το σχόλιο το μετέτρεψες σε σενάριο ταινίας ε; Να τι κάνει ο Γιάννης με τη διδασκαλία!!!
ΔιαγραφήΠερνάω ....άποψη τελικά χαχαχαχαχαχα. Βρε τι πάθαμε. Φιλιά Άννα μου.
ΔιαγραφήΕπικό σχόλιο, λέμε. <3
ΔιαγραφήΜου αρέσει να χαμογελάτε.....! την καλησπέρα μου.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα Γιάννη μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΦτάσαμε στις τελικές εξετάσεις βλέπω.
Θα ανταποκριθώ στην πρόκληση-πρόσκλησή σου και...ο Θεός βοηθός!
Ελπίζω να μην γελάσει o κάθε πικραμένος..αλλά γιατί όχι? Καλό θα του κάνει :)
Σε φιλώ
Καλό ξημέρωμα!
Μαρία μου....!
Διαγραφήδεν πρόκειται να γελάσει κανείς....! ας είμαστε καλά κατά βάση.
Θα την κάνουμε την ...πρακτική μας και θα το απολαύσουμε όλοι.
Σε ευχαριστώ από καρδιάς για τα λόγια και την παρουσία κορίτσι μου.
Καλό ξημέρωμα.
Εντάξει, όσο περισσότερο διαβάζω, τόσο πιο γοητευμένη νιώθω κι εκτιμώ τη δυσκολία και τη δουλειά τού τελικού αποτελέσματος. Για να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω αν και τι θα καταφέρω, αλλά θα ήθελα να δω τι μπορώ να κάνω. Μέσα κι εγώ, λοιπόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα φιλιά μου, Γιάννη.
Όλοι μαζί κάτι θα σκαρώσουμε Αναστασία μου. Για να κρατάμε τη σκέψη και την έμπνευσή μας σε εγρήγορση και να περνάμε όμορφα.
ΔιαγραφήΣιγά-σιγά θα επεξεργαστώ το πρώτο βήμα.
Σε ευχαριστώ ειλικρινά και εύχομαι όμορφα να περνάς.
Πόσα πια χωράει αυτό το μυαλό σου ? κάθε φορά με κάνεις να θαυμάζω το μεράκι σου με ότι και να καταπιάνεσαι . Να είσαι καλά φίλε μου !!!! σε ευχαριστώ για άλλη μια φορά για το πολύ ενδιαφέρον θέμα σου !!! Στέλνω φιλί και καλό ξημέρωμα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλενά μου, εγώ ευχαριστώ που είσαι εδώ παρέα, που συμμετέχεις, που περνάς όμορφα. Να είσαι καλά για αυτό.
ΔιαγραφήΘα στήσουμε κάτι όμορφο εδώ και θα είσαι μέσα.
Σε φιλώ και εγώ.
Με εγγονή σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο... θα έπερεπε να λαβω μερος χωρις συζητηση...αλλά...αν σου πω οτι δεν ξερω αν θα τα καταφέρω να συμμετεχω θα με πιστεψεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτος αυτο΄δεν εχω καταλαβει ακριβως τι θα γινει.. όποτε θα βρισκομαστε σε επαφή εδώ..!!!
να περνας καλα.. καλο σου βραδυ..!!
Ρούλα μου οι .... άκρες σου είναι εξαιρετικές...! όσο δα για τη δημιουργία σου την ξέρουμε ήδη πολύ καλά.
ΔιαγραφήΚοίτα, μην αγχώνεσαι. Κάτσε πρώτα να στήσω το περίγραμμα αυτού που έχω στο νου και θα επανέλθουμε.
Φιλιά πολλά και να εισαι καλά. Σε ευχαριστώ.
Δώσε εσύ το περίγραμμα και βλέπουμε Γιάννη μου. Είναι πολύ ενδιαφέρουσα η πρό(σ)κλησή σου, και αν και ανίδεη περί της γραφής σεναρίου, θα δοκίμαζα τις δυνατότητές μου (έχοντας στο πλευρό μου τις φίλες πιο πάνω, φοβάμαι λιγότερο). Μη βγει θρίλερ φοβάμαι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρία μου πόσο σε ευχαριστώ και χαίρομαι.
ΔιαγραφήΔεν θα γράψουμε σενάριο με την αυστηρή κινηματογραφική έννοια.
Άσκηση γραφής σεναρίου θα κάνουμε με κάποια δοσμένα που μελετώ στο διαδίκτυο. Για να περνάμε καλά.
Πάντα τις ευχές μου καλή μου.
Μα πόσο όμορφα τα περιγράφεις όλα. Λοιπόν, αν αποφασίσω να γράψω σενάριο (γιατί ποτέ δεν ξέρεις!!!!!!!) θα σε συμβουλευτώ απαραίτητα! Χα, χα. Πολλά φιλιά, φίλε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑχ βρε Μία μου. Εμένα παιδί μου θα συμβουλευτείς ; υπάρχουν εκεί έξω ειδικοί ουουου άπειροι.
ΔιαγραφήΝα είσαι όμως καλά. Καλό βράδυ και σε ευχαριστώ πολύ.
Καλό βράδυ καλέ μου φίλε johnpit !! :)Πολύ ενδιαφέροντα τα θέματά αλλά δεν έχω διαβάσει προσεκτικά χρειάζομαι χρόνο για μελέτη .Θα περιμένεις λίγο υπομονετικά , γιατί μου αρέσει και με ενδιαφέρει η συμμετοχή στη δημιουργία σεναρίου , αλλά είναι και θέμα χρόνου . Καλό μήνα και καλή μεγάλη εβδομάδα !!:)Να περνάς ήρεμα , όμορφα και χαρούμενα το χρόνο σου ! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Κούλα.
ΔιαγραφήΧαίρομαι που σου αρέσει καλή μου φίλη. Δεν βιαζόμαστε. Εδώ είμαστε χωρίς άγχος και πίεση. Θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε το ζήτημα και να προχωρήσουμε.
Να σου ευχηθώ καλή Μεγαλοβδομάδα με όλες μου τις ευχές.
Γιάννη, το σενάριο μετράει πολύ παντού, ακόμα και σε μία μικρή ιστορία... ή σε μία μεγάλη ταινία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω γράψει κάποια μικρά θεατρικά και το βρίσκω ενδιαφέρον αυτού του είδους το γράψιμο... μού αρέσει και το θέατρο πολύ...
σού εύχομαι καλό Πάσχα... καλή Ανάσταση, ευχαριστώ που περνάς...
καληνύχτα...
Και εγώ Λαμπρινή μου σε ευχαριστώ για την παρουσία και συμμετοχή σου εδώ.
ΔιαγραφήΧαίρομαι που μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη και μεράκι. Θα συμφωνήσω με τη σκέψη σου για τη σημασία του σεναρίου.
Κάτι σχεδιάζω για δρώμενο εδώ και μιας και γράφεις θα ήθελα να το δεις.
Να ευχηθώ Καλό Πάσχα με ευχές.
Καλά βρε Γιάννη, πού τα ξέρεις όλα αυτά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνιωσα ότι συμμετείχα σε σεμινάριο...!
Χαρτά στην υπομονή σου και σε ΄σους καταπιάνοντυαι με το αντικείμενο στην πράξη!
Σε δύσκολα βάζεις τον κόσμο θαρρώ με τον παραπάνω διαγωνισμό, όμως σίγουρα θα υπάρξουν άξιοι συμμετέχοντες!
Καλό Πάσχα, φίλε μου, και να ενεργοποιείς όλους με τις ξεχωριστές ιδέες σου!
Γλαύκη μου διάβασμα και ξεψάχνισμα παρουσιάσεων.
ΔιαγραφήΤο μεράκι το έχουμε όλοι. Λίγο να το παρακινήσουμε θέλει.
Σε ευχαριστώ για λόγια σου. Εγώ τσεκάρω την συμμετοχή σου σε τυχόν τέτοια πρωτοβουλία να το ξέρεις. Για αυτό έχε το νου σου.
Καλό Πάσχα κορίτσι μου, με κάθε τι όμορφο στη ζωή σου.
Βουνό μου φάνηκε! (Διάβασα και τα τέσσερα μέρη-μαθήματα μαζί!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιφυλακτικά, δηλώνω συμμετοχή και, ή που θα το βγάλω ή που θα τα μπουρδουκλώσω και θα τα κάνω μαντάρα! (sic)
[Διαβάζοντας δε, περί "σύνοψης", στο πρώτο μέρος, γέλασε κι η μολυβοθήκη, δίπλα μου! Εκεί να με δω!]
Αν κατάλαβα: Θα μας δώσεις κάποια νουβέλα / κείμενο, που θα πρέπει να την κάνουμε σενάριο, χρησιμοποιώντας τη δομή και τους όρους του 4μερούς διαδικτυακού "σεμιναρίου". Σωστά;
Ομολογώ, πάντως, ότι παρά τη δυσκολία του εγχειρήματος, το βρίσκω άκρως διεγερτικό για τον εγκέφαλοॱ μια πρόκληση που, εύχομαι κι ελπίζω να έχει ανταπόκριση!
Με τις καλύτερες ευχές μου σ' εσένα και την οικογένειά σου, για το Πάσχα!
Σε φιλώ!
Αναστασία μου καλησπέρα.
ΔιαγραφήΚοίτα:
Υπάρχουν κάποιες ασκήσεις που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο σεναριακής και συγγραφικής γραφής με συγκεκριμένους περιορισμούς και όρους.
Έχω λοιπόν κατά νου, ως πρώτη φάση, να βάλω κάποια δεδομένα (Χαρακτήρες, χώρος, χρόνος, είδος κλπ) και πάνω σε αυτά ο κάθε συμμέτοχος να κάνει κάποιες επιλογές και να γράψει ένα διήγημα με περιορισμό λέξεων (θα τον ορίσουμε τέτοιον ώστε να μπορεί να δώσει μια ανάπτυξη).
Το στοίχημα θα είναι, εκτός από του να διασκεδάσουμε, να βάλουμε το μυαλό μας να διεγερθεί-καθώς λες-σε γραφή με όρους συγκεκριμένους, που θα έχουν μια αποστολή.
Και για να μην παριστάνω τον ειδικό (δεν είμαι), ας είναι καλά το Κινηματογραφικό Εργαστήρι που στο διαδίκτυο έχει άπειρες ασκήσεις από παλιά "διαγωνίσματά του". Ε, θα βάλω τις προσωπικές μου πινελιές και θα το στήσουμε.
Μετά το Πάσχα γιατί θέλει δουλειά η προετοιμασία.
Εγώ να σε ευχαριστήσω από καρδιάς για την παρουσία και να σου ευχηθώ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ σε όλους τους αγαπημένους σου.
Φιλιά.
Σενάριο; Χμμ...θα μελετησω καλύτερα όσα γράφεις και θα λάβω θέση περιμένοντας την εκκίνηση, αν και πολύ φοβάμαι πως μπορεί να μην ξεκινήσω τελικά...θα κάνω πάντως μια προσπάθεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρία μου,
Διαγραφήμην αγχώνεσαι. Αν γίνει και μπορέσω να το στρώσω σε μορφή, θα δεις ότι θα μπορέσεις....!
Εδώ θα είμαστε.
Σε φιλώ και σε ευχαριστώ πάντα.