KATHARINE HEPBURN: Η Θρυλική Αντικονφορμίστρια του Hollywood
Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
έχουμε συνηθίσει, θα έλεγε κανείς, όταν αναφερόμαστε σε σημαντικές μορφές
Γυναικών Ηθοποιών που διέπρεψαν στο στερέωμα του κινηματογράφου, να έχουμε
κατά νου μια εικόνα πρότυπο Γυναίκας όπως απαιτεί το γνωστό stary system.
Είτε της Femme fatale, είτε αυτό της Γυναίκας "γατούλας", είτε αυτό της Γυναίκας σύμβολου του σεξ, πρότυπα που κλασικά αναπαράγονται στον χώρο του HOLLYWOOD.
Σήμερα όμως θα μιλήσουμε για μια μεγάλη μορφή, για ένα ΘΡΥΛΙΚΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ
της μεγάλης Αμερικανίδας Ηθοποιού
KATHARINE HEPBURN
"Η Αγάπη δεν έχει σε τίποτα να κάνει με όλα αυτά που προσδοκάς να πάρεις, παρά μονάχα με όλα αυτά που πρόκειται να δώσεις και αυτό είναι το παν....."
Τα λόγια της μεγάλης και θρυλικής αυτής μορφής που συγκλόνισε για δεκαετίες ολάκερες το οικοδόμημα της Έβδομης Τέχνης.
12 ΜΑΗ 1907-29 ΙΟΥΝΗ 2003
Γεννήθηκε στο HARTFORD του CONNECTICUT USA και έφυγε πλήρης ημερών στα 96 της χρόνια στο OLD SAYBROOK, CONNECTICUT USA
Ο Χρόνος στάθηκε φιλικός και δοτικός μαζί της δίνοντας δεκαετίες ολάκερες μιας ζωής γεμάτης, μιας ζωής που δεν χτίστηκε μέσα στο ψεύτικο, στο πλασματικό και στο γιαλιστερό, μιας ζωής που ήρθε κόντρα αντιμέτωπη με ολάκερο το γκρίζο και μαύρο κοινωνικο-πολιτικό σύμπλεγμα του Hollywood και του Μακαρθισμού
Μια μορφή που θεωρείται η κατ' εξοχήν ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΡ του Κινηματογράφου, μια ανεξάρτητη Γυναίκα κόντρα στα επικρατούντα πρότυπα του American style of life.
Μια Γυναίκα Ηθοποιός που ήταν στα μαύρα κατάστιχα του Φασίστα Μακάρθυ και τις περιβόητης επιτροπής του.
Η Αντικομμουνιστική Υστερία της δεκαετίας του 1940-1950 αμέσως δηλαδή μετά τη λήξη του μεγάλου Πολέμου, την ώθησε ευθέως στην προοδευτική πολιτική δραστηριότητα.
Τον Μάη του 1947 έβγαλε ένα φλογερό λόγο ενάντια στην ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ, ο οποίος μάλιστα σοκάρισε την Κοινή γνώμη.
Ευθέως στοχοποιήθηκε από τους Δεξιούς πολιτικούς κύκλους στις ΗΠΑ με την κατηγορία της ....ΦιλοΚομμουνιστικής προπαγάνδας και φυσικά μπήκε στην περιβόητη λίστα της Επιτροπής Μακάρθυ.
Απτόητη συνέχισε να εκφράζει λεύτερα τις ριζοσπαστικές της ιδέες και σε συνδυασμό με την απαράμιλλη αξίας της ως Ηθοποιού πέταξε στα σκουπίδια όλες αυτές τις συμπεριφορές.
1938 |
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η μητέρα της ήταν μια γνωστή Φεμινίστρια της εποχής, η CATHERINE-MARTHA HOUGHTON, κληρονόμος της εταιρείας γυαλιού CORNING και συνιδρύτρια της Οργάνωσης για θέματα Υγείας στην αναπαραγωγή (PLANNED PARENTHOOD).
Πατέρας της ο Dr. THOMAS NORVAL HEPBURN Βρεταννικής καταγωγής. Είχε ακόμα πέντε αδέλφια.
Ο Πατέρας της ήταν από τους ανθρώπους, που ήθελε τα παιδιά του, αγόρια και κορίτσια, ειδικά τα τελευταία να έχουν πλήρη ελεύθερα δικαιώματα στη ζωή έτσι τα στήριξε σε πολλές αθλητικές και κοινωνικές εκδηλώσεις.
Μάλιστα η KATHARINE είχε σπουδαίο ταλέντο στο Καλλιτεχνικό πατινάζ και έφτασε στα ημιτελικά του πρωταθλήματος Golf νεανίδων του CONNECTICUT.
H KATHARINE λάτρευε τη θάλασσα και το κολύμπι, γεγονός που το κράτησε σε όλη της ζωή καθώς κολυμπούσε με πάθος μέχρι τα 80 της χρόνια.
Στις 3/4/1921, στα 14 της χρόνια, βίωσε μια μεγάλη Οικογενειακή και Προσωπική τραγωδία καθώς βρήκε τον μεγαλύτερο αδελφό της TOM, αγαπημένο της αδελφό, να έχει κρεμαστεί με το πλάγιο καδρονάκι της σοφίτας από ένα σχοινί. Η Οικογένεια απέδωσε το γεγονός σε ατύχημα καθώς δεν υπήρχαν κίνητρα για αυτοκτονία ενός νεαρού παιδιού στα 16 του χρόνια.
Το σοκ για την KATHΕRINE ήταν μεγάλο και έφτασε στο σημείο να χρησιμοποιεί έκτοτε τα γεννέθλιά του σαν δικά της.
Η Πραγματική της ημερομηνία γέννησης, αποκαλύφτηκε στην Αυτοβιογραφία της
Σπούδασε στο OXFORD SCHOOL, CONNECTICUT και αργότερα στο BRYN MAWR COLLEGE.
Εκεί μάλιστα αποβλήθηκε γιατί την έπιασαν να ....καπνίζει κάτι απαγορευμένο για Γυναίκα της εποχής.
Πήρε Πτυχίο ΙΣΤΟΡΙΑΣ και ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ το 1928 και τότε έκανε και το ξεκίνημά της στο BROADWAY με ένα μικρό ρόλο στην "ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΙΝΑ"
Το 1928, εξαίσια χρονιά για κείνη, παντρεύτηκε με τον κοσμικό επιχειρηματία LADLOW OGDEN SMITH. Ένας γάμος όμως ρευστός καθώς η KEPBURN συνέχιζε τη θεατρική της καριέρα και συνέχιζε να ταξιδεύει. Έτσι χώρισαν στο Μεξικό στα 1934. Η Σχέση τους εξακολουθούσε να είναι άριστη και φιλική τόσο με την ίδια όσο και οικογενειακά.
Στις 21/9/1938, στα 31 της χρόνια, γλύτωσε από το θάνατο, καθώς το σπίτι της παρασύρθηκε από τυφώνα στο OLD SAYBROOK και καταστράφηκε. Σε εκείνη την καταστροφή έχασε σχεδόν τα πάντα από τα υπάρχοντά της.
Η ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΗΣ
Η Πρώτη δράση της KATHERINE HEPBURN μετά την αποφοίτηση από το Κολλέγιο ήταν το ΘΕΑΤΡΟ.
Εκεί ξεκίνησε και θεμελίωσε τη λαμπερή της καριέρα, έχοντας συμμετοχή σε ένα θίασο στη Βαλτιμόρη.
Ακολούθησε η ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ και το BROADWAY όχι όμως πάντα με επιτυχία καθώς είχε πολλές αναποδιές και δεν τα κατάφερνε.
Επέμενε, το πάλαιψε και η επιτυχία άρχισε να εμφανίζεται το 1932, στα 25 της χρόνια, στο ρόλο της ΑΝΤΙΟΠΗΣ των Αμαζόνων στο έργο "THE WARRIOR'S HUSBAND" και έτσι έστρεψε τα βλέμματα του HOLLYWOOD επάνω της.
Έτσι ξεκίνησαν τα πρώτα βήματα στον Κινηματογράφο, όπου η καριέρα της απογειώθηκε δίπλα στον μεγάλο Ηθοποιό JOHN BARRYMORE
Επίσης μεγάλη συμβολή στην ανάδειξή της έχει και ο μεγάλος Σκηνοθέτης
GEORGE CUKOR
Σωματικά η KATHARINE HEPBURN είχε ύψος 1,71 μ. και εθεωρείτο από τις ψηλότερες Γυναίκες πρωταγωνίστριες εκείνης της εποχής.
Μάλιστα τα κοινωνικά "σχόλια" εκείνης της περιόδου έφεραν τον έμπειρο Ηθοποιό JOHN BARRYMORE να την .....χουφτώνει επί σκηνής στα γυρίσματα συναντώντας έντονα τη δική της αντίδραση.
Η HEPBURN υπογράφει συμβόλαιο με την εταιρεία RKO αλλά η μόνιμη Αντικονφοσμιστική και Αντι-Hollywood συμπεριφορά της εκτός οθόνης, κάνει την εταιρεία να είναι σε "αναμμένα κάρβουνα" καθώς δεν μπορούν να την αναδείξουν όπως αυτοί θέλουν.
Η Ίδια όμως τους διαψεύδει πανηγυρικά και θριαμβευτικά το 1933 όπου στο έργο:
"ΤΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ" (MORNING GLORY) του LOWELL SHERMAN με τον DOUGLAS FAIRBANKS JR. & ADOLF MENJOU η KATHERINE HEPBURN κερδίζει το OSCAR A' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ θριαμβευτικά.
Μάλιστα η ίδια απείχε από την απονομή αλλά ενθουσιάστηκε.
Την ίδια χρονιά έχει μια ακόμα τεράστια Εμπορική επιτυχία στο ρομαντικό οικογενειακό δράμα του GEORGE CUKOR "LITTLE WOMEN"
σπάζοντας κάθε εισπρακτικό ρεκόρ.
Το 1935 έρχεται μια ακόμα πολύ μεγάλη επιτυχία. Πρωταγωνιστεί στη ρομαντική δραματική comedy του GEORGE STEVENS
"ALICE ADAMS"
με τον FRED MAC MURREY
Εκεί έχει την 2η Υποψηφιότητά της για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ αλλά το βραβείο το κερδίζει η BETTY DAVIS
Το 1937 πρωταγωνιστεί σε μια εξαιρετική δραματική comedy του GREGORY LACAVA "STAGE DOOR" με την GINGER ROGERS & ADOLPHE MENJOU
Στα 1938 συνεχίζει η καριέρα της να ανεβαίνει με την ρομαντική comedy του HOWARD HAWKS
"BRINGING UP BABY"
πλάι στον CARY GRANT & CHARLES RUGGLES
Σε πάρα πολλές δημόσιες εμφανίσεις της, την εποχή εκείνη προπολεμικά, συνήθιζε να εμφανίζεται με αντρικά κοστούμια, θεωρώντας τα άνετα όπως η ίδια έλεγε.
Έτσι, με τον τρόπο της, δημιούργησε μια "μόδα" με τις γυναίκες να προτιμούν παντελόνια κάτι πολύ τολμηρό εκείνη την εποχή.
Ο ΑΝΤΙΚΟΝΦΟΡΜΙΣΜΟΣ της HEPBURN
Η Μεγάλη πρωταγωνίστρια συνέχιζε ευθέως το διαφορετικό και πολλές φορές επιθετικό της ύφος απέναντι στο κατεστημένο look που απαιτούσε το Hollywood από τις Γυναίκες "σεξοβόμβες" της εποχής.
Ελευθερόστομη, πνευματική, με καυστική γλώσσα, παράταιρο ενδυματολογικό στυλ, ενάντια στα στερεότυπα της "ξανθιάς σεξοβόμβας", προτιμώντας ταγιέρ με παντελόνι, με ελάχιστο σχεδόν ανύπαρκτο μακιγιάζ, ποια θα τα τολμούσε όλα αυτά στη δημόσια τότε εικόνα της ;
Η Σχέση της με τον τύπο δεν ήταν υποτακτική. Απέρριπτε πολλές συνεντεύξεις ή οι απαντήσεις της έδειχναν "κακές". Μερικές φορές όμως έφτανε στο αρνητικό να εκφράζεται αρνητικά για συναδέλφους της σε σημείο προσβολής γεγονός που προκαλούσε προβλήματα στη δημόσια εικόνα της.
Δεν γνωρίζουμε και το λόγο που άρχισε να είναι δύσκολη και δυσπρόσιτη στο κοινό της ειδικά στο θέμα του αυτόγραφου, γεγονός που οδήγησε τα πράγματα να της προσάψουν το παρατσούκλι: "Katharine of Arrogance" (Αικατερίνη της Αλαζονείας) με αποτέλεσμα το κοινό να απομακρύνεται και από τις ταινίες της.
Έτσι φτάσαμε στα 1938 να έχει κάθετη πτώση στην θεαματικότητα των ταινιών της και να ψηφιστεί ως το "ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ" σε ψηφοφορία από ιδιοκτήτες αιθουσών.
Ήταν υποψήφια για το ρόλο της SCARLET O' HARA στο επικό "ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ" αλλά ο παραγωγός DAVID SELZNICK την απόρριψε θεωρώντας ότι "δεν είχε σεξουαλικότητα".
Έτσι στα 1938. η ίδια αποζημίωσε την εταιρεία RKO με το ποσόν των 75000 $ για να απαλλαγεί από το συμβόλαιό της καθώς δεν συμφώνησε με τους ρόλους που της έδιναν.
Το 1938 επανέρχεται δριμύτερη με το ρομαντικό δράμα του GEORGE CUKOR
"HOLIDAY"
πλάι στον CARY GRANT
Η Ταινία ήταν εξαιρετική αλλά δεν πήγε καλά εμπορικά.
Το 1940 όμως έρχεται η νέα της απογείωση........!
Πάλι με τον GEORGE CUKOR πρωταγωνιστεί υπέροχα στην ρομαντική comedy
"THE PHILADELPHIA STORY"
πάλι με τον CARY GRANT & JAMES STEWART
H HEPBURN ήταν εκ νέου ΥΠΟΨΗΦΙΑ για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
Το έργο έχει πολύ μεγάλη επιτυχία για ολάκερο το 1940
Η ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ του HOLLYWOOD
Στο μεταξύ η αρχή της δεκαετίας του 1940, αμέσως μετά τον Ρουσβελτ, βρίσκει τις ΗΠΑ στη σκιά της Αντικομμουνιστικής υστερίας που ήταν το σκαλοπάτι που προετοίμασε το φασισμό του ΜΑΚΑΡΘΥ.
Ο ΜΑΪΡΟΝ ΦΑΓΚΑΝ, δεξιός συγγραφέας, παραγωγός και σκηνοθέτης, επίκεντρο της αντικομμουνιστικής υστερίας στο χώρο της τέχνης στις ΗΠΑ, κατήγγειλε την HEPBURN επειδή η ίδια συμμετείχε για λογαριασμό συντρόφων της ηθοποιών και καλλιτεχνών στον αγώνα ενάντια στις ΜΑΥΡΕΣ ΛΙΣΤΕΣ της δεκαετίας του 1940.
Οι κατηγορίες που τις απηύθυναν πήραν το χαρακτήρα υστερίας κατηγορώντας την ότι συμπαθεί ευθέως τον Γ.Γ. του Κ.Κ.Σ.Ε. Ιωσήφ Στάλιν
O SPENCER TRACY στη ΖΩΗ της
Ο μεγάλος Ηθοποιός SPENCER TRACY ήταν από τα πρόσωπα που έπαιξαν πολύ μεγάλο ρόλο στη ζωή της KATHARINE HEPBURN.
Συναντήθηκαν στον Κινηματογράφο σαν συμπρωταγωνιστές και εκεί ξεκίνησε η συνεργασία και η σχέση τους
Το 1942 πρωταγωνιστούν μαζί στην ρομαντική comedy του GEORGE STEVENS
"WOMAN OF THE YEAR"
Η HEPBURN με τον TRACY έκρυψαν πολύ διακριτικά το δεσμό τους, χωρίς να δώσουν δικαιώματα και χωρίς να δημοσιοποιήσουν κάτι από τη σχέση τους. Ήταν ζευγάρι για δεκαετίες, φυσικά δεν ζούσαν μόνιμα μαζί, όμως έμειναν μαζί μέχρι τα τελευταία χρόνια της ζωής του TRACY όντας για αυτήν η μεγάλη της αγάπη.
H KATHARINE HEPBURN για μια ακόμα φορά είναι Υποψήφια για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ με την υπέροχη ερμηνεία της. Δεν τον κερδίζει εκεί το βραβείο αλλά τιμάται με ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ.
Μετά το 1962, η HEPBURN αποσυρεται για 5 χρόνια απ τη σκηνή για να φροντίσει την εξασθενημένη υγεία του SPENCER TRACY. O Mεγάλος αγαπημένος της έφυγε από τη ζωή και η ίδια, παρά το σοκ της, δεν παρευρέθηκε στην Κηδεία του ανθρώπου που λάτρεψε, για να μην δημιουργήσει προβλήματα στην οικογένειά του.
Μετά από αυτό ή ίδια δήλωσε ότι τη τελευταία της ταινία, δεν μπορούσε να την ξαναδεί καθώς οι αναμνήσεις από τη σχέση τους ήταν καταλυτικές.
Στο μεταξύ, στα 1961, πέραν των έργων με τον TRACY, είχε μια ακόμα πολύ μεγάλη επιτυχία.
Ήταν το ρομαντικό πολεμικό δράμα του JOHN HUSTON
"THE AFRICAN QUEEN"
στο οποίο πρωταγωνιστεί με τον μεγάλο HUMPHREY BOGART,
Η Εξαίρετη ερμηνεία της, της δίνει την 5η Υποψηφιότητα για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, το οποίο και έχασε από την VIVIEN LEIGH στην ταινία της "ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ"
Η Ταινία γυρίστηκε στην Αφρική, όπου όλοι οι Ηθοποιοί υπέφεραν από Ελονοσία και Δυσεντερία εκτός από τον ....σκηνοθέτη και τον Bogart καθώς κανείς τους σχεδόν δεν έπινε ντόπιο νερό.
Η HEPBURN παρά το ότι ήταν κόρη Ουρολόγου, έπινε άφθονο νερό, και ταλαιπωρήθηκε πολύ άσχημα στην υγεία της.
Στη συνέχεια έχουμε δύο ακόμα πολύ σημαντικές της ταινίες:
1955 το ρομαντικό δράμα του DAVID LEAN "SUMMERTIME" για το οποίο επίσης ήταν Υποψήφια μία ακόμα φορά για OSCAR A' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, και το
1956 στο ρομαντικό western του JOSEPH ANTHONY "RAINMAKER" με τον μεγάλο BURT LANCASTER επίσης για το οποίο είχε νέα υποψηφιότητα για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
Συνεχίζει με δύο ακόμα υπέροχες μεταφορές στην Μεγάλη Οθόνη δύο θρυλικών θεατρικών έργων.
1959 "ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΕΡΥΣΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ" η μεταφορά του έργου του TENNESSEE WILLIAMS από τον JOSEPH MANKIEWICZ με τους ELIZABETH TAYLOR & MONTGOMERY CLIFT και με τις δύο μεγάλες Ηθοποιούς να είναι Υποψήφιες για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΩΝ ΡΟΛΩΝ
1962 "ΜΑΚΡΥ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ" η μεταφορά του θεατρικού του ΕΥΓΕΝΙΟΥ Ο' ΝΗΛ από τον SIDNEY LUMET
Το 1968 είναι μια ακόμα θριαμβευτική χρονιά για εκείνη καθώς κερδίζει το 3ο OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στο ιστορικό δράμα του ANTHONY HARVEY
"THE LION IN WINTER"
με τους PETER O' TOOLE & ANTHONY HOPKINS
Εκεί γνωρίζονται με τον PETER O' TOOLE ο οποίος μένει γοητευμένος μαζί της έχοντας μεγάλη και άριστη συνεργασία παραμένοντας έκτοτε φίλοι μέχρι τέλους.
Η HEPBURN συνεχίζει παραδοσιακά να Κινηματογραφεί θεατρικά μεγάλα κλασικά αριστουργήματα συνεχίζοντας το 1969 με "Η ΤΡΕΛΗ ΤΟΥ ΣΑΓΙΩ" του ΖΑΝ ΖΙΡΟΝΤΟΥ σε Σκηνοθεσία BRYAN FORBES (THE MADWOMAN OF CHAILLOT)
το 1971 με τις "ΤΡΩΑΔΕΣ" του ΕΥΡΥΠΙΔΗ σε σκηνοθεσία του δικού μας ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ με τις VANESSA REDGRAVE, GENEVIEVE BUJOLD, ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ σε μια συγκλονιστική πραγματικά ακόμα ερμηνεία.
Έτσι, με τον τρόπο της, δημιούργησε μια "μόδα" με τις γυναίκες να προτιμούν παντελόνια κάτι πολύ τολμηρό εκείνη την εποχή.
Ο ΑΝΤΙΚΟΝΦΟΡΜΙΣΜΟΣ της HEPBURN
Η Μεγάλη πρωταγωνίστρια συνέχιζε ευθέως το διαφορετικό και πολλές φορές επιθετικό της ύφος απέναντι στο κατεστημένο look που απαιτούσε το Hollywood από τις Γυναίκες "σεξοβόμβες" της εποχής.
Ελευθερόστομη, πνευματική, με καυστική γλώσσα, παράταιρο ενδυματολογικό στυλ, ενάντια στα στερεότυπα της "ξανθιάς σεξοβόμβας", προτιμώντας ταγιέρ με παντελόνι, με ελάχιστο σχεδόν ανύπαρκτο μακιγιάζ, ποια θα τα τολμούσε όλα αυτά στη δημόσια τότε εικόνα της ;
Η Σχέση της με τον τύπο δεν ήταν υποτακτική. Απέρριπτε πολλές συνεντεύξεις ή οι απαντήσεις της έδειχναν "κακές". Μερικές φορές όμως έφτανε στο αρνητικό να εκφράζεται αρνητικά για συναδέλφους της σε σημείο προσβολής γεγονός που προκαλούσε προβλήματα στη δημόσια εικόνα της.
Δεν γνωρίζουμε και το λόγο που άρχισε να είναι δύσκολη και δυσπρόσιτη στο κοινό της ειδικά στο θέμα του αυτόγραφου, γεγονός που οδήγησε τα πράγματα να της προσάψουν το παρατσούκλι: "Katharine of Arrogance" (Αικατερίνη της Αλαζονείας) με αποτέλεσμα το κοινό να απομακρύνεται και από τις ταινίες της.
Έτσι φτάσαμε στα 1938 να έχει κάθετη πτώση στην θεαματικότητα των ταινιών της και να ψηφιστεί ως το "ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ" σε ψηφοφορία από ιδιοκτήτες αιθουσών.
Ήταν υποψήφια για το ρόλο της SCARLET O' HARA στο επικό "ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ" αλλά ο παραγωγός DAVID SELZNICK την απόρριψε θεωρώντας ότι "δεν είχε σεξουαλικότητα".
Έτσι στα 1938. η ίδια αποζημίωσε την εταιρεία RKO με το ποσόν των 75000 $ για να απαλλαγεί από το συμβόλαιό της καθώς δεν συμφώνησε με τους ρόλους που της έδιναν.
Το 1938 επανέρχεται δριμύτερη με το ρομαντικό δράμα του GEORGE CUKOR
"HOLIDAY"
πλάι στον CARY GRANT
Η Ταινία ήταν εξαιρετική αλλά δεν πήγε καλά εμπορικά.
Πάλι με τον GEORGE CUKOR πρωταγωνιστεί υπέροχα στην ρομαντική comedy
"THE PHILADELPHIA STORY"
πάλι με τον CARY GRANT & JAMES STEWART
H HEPBURN ήταν εκ νέου ΥΠΟΨΗΦΙΑ για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
Το έργο έχει πολύ μεγάλη επιτυχία για ολάκερο το 1940
Στο μεταξύ η αρχή της δεκαετίας του 1940, αμέσως μετά τον Ρουσβελτ, βρίσκει τις ΗΠΑ στη σκιά της Αντικομμουνιστικής υστερίας που ήταν το σκαλοπάτι που προετοίμασε το φασισμό του ΜΑΚΑΡΘΥ.
Ο ΜΑΪΡΟΝ ΦΑΓΚΑΝ, δεξιός συγγραφέας, παραγωγός και σκηνοθέτης, επίκεντρο της αντικομμουνιστικής υστερίας στο χώρο της τέχνης στις ΗΠΑ, κατήγγειλε την HEPBURN επειδή η ίδια συμμετείχε για λογαριασμό συντρόφων της ηθοποιών και καλλιτεχνών στον αγώνα ενάντια στις ΜΑΥΡΕΣ ΛΙΣΤΕΣ της δεκαετίας του 1940.
Οι κατηγορίες που τις απηύθυναν πήραν το χαρακτήρα υστερίας κατηγορώντας την ότι συμπαθεί ευθέως τον Γ.Γ. του Κ.Κ.Σ.Ε. Ιωσήφ Στάλιν
O SPENCER TRACY στη ΖΩΗ της
Ο μεγάλος Ηθοποιός SPENCER TRACY ήταν από τα πρόσωπα που έπαιξαν πολύ μεγάλο ρόλο στη ζωή της KATHARINE HEPBURN.
Συναντήθηκαν στον Κινηματογράφο σαν συμπρωταγωνιστές και εκεί ξεκίνησε η συνεργασία και η σχέση τους
Το 1942 πρωταγωνιστούν μαζί στην ρομαντική comedy του GEORGE STEVENS
"WOMAN OF THE YEAR"
Στα παρασκήνια αυτής της ταινίας το ζευγάρι ερωτεύτηκε και έτσι ξεκίνησε μια σχέση από τις πλέον διάσημες στο HOLLYWOOD παρά το ότι ο TRACY ήταν παντρεμένος.
Οι δυό τους έγιναν από τα πλέον αναγνωρίσιμα ζευγάρια τόσο επί σκηνής όσο και έξω από αυτήν
Χαρακτήρες που συμπλήρωναν άμεσα ο ένας τον άλλο η HEPBURN και ο TRACY στις ταινίες τους τόνιζαν τις εντάσεις που μπορεί να δημιουργηθούν όταν ένα ζευγάρι προσπαθεί να βρεί μια αρμονική ισορροπία δύναμης μέσα στο σπίτι.
Εκεί διεκδικούνται και λύνονται όλα με μια αμοιβαία συμφωνία σεβασμού και ερωτισμού συνάμα.
Μαζί εμφανίστηκαν συνολικά σε Εννέα (9) ταινίες:
- 1942 "KEEPER OF THE FLAME" το δράμα μυστηρίου του GEORGE CUKOR
- 1949 "ADAM'S RIB" δραματική ρομαντική comedy του GEORGE CUKOR
1952 "PAT AND MIKE" ρομαντική comedy επίσης του GEORGE CUKOR
- 1957 "DESK SET" μια ακόμα comedy του WALTER LANG
- 1967 "ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑΡΘΕΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ" (GUESS WHO'S COMING TO DINNER) το υπέροχο δράμα του STANLEY CRAMER. Μαζί τους και ο εκπληκτικός SIDNEY POITIER. Στην υπέροχη αυτή ταινία η KATHERINE HEPBURN κερδίζει το δεύτερο ΒΡΑΒΕΙΟ OSCAR A' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
Είχε φυσικά πριν από αυτόν ερωτικές σχέσεις με τον ατζέντη της LELAND HAYWORD, με τον JOHN FORD και τον HOWARD HUGHES.
Το 1962 έχουμε ένα ακόμα αριστούργημα με το δράμα του SIDNEY LUMET
"LONG DAY'S JOURNEY INTO THE NIGHT"
με τους RALPH RICHARDSON, JASON ROBARDS
Μετά το 1962, η HEPBURN αποσυρεται για 5 χρόνια απ τη σκηνή για να φροντίσει την εξασθενημένη υγεία του SPENCER TRACY. O Mεγάλος αγαπημένος της έφυγε από τη ζωή και η ίδια, παρά το σοκ της, δεν παρευρέθηκε στην Κηδεία του ανθρώπου που λάτρεψε, για να μην δημιουργήσει προβλήματα στην οικογένειά του.
Μετά από αυτό ή ίδια δήλωσε ότι τη τελευταία της ταινία, δεν μπορούσε να την ξαναδεί καθώς οι αναμνήσεις από τη σχέση τους ήταν καταλυτικές.
Στο μεταξύ, στα 1961, πέραν των έργων με τον TRACY, είχε μια ακόμα πολύ μεγάλη επιτυχία.
Ήταν το ρομαντικό πολεμικό δράμα του JOHN HUSTON
"THE AFRICAN QUEEN"
στο οποίο πρωταγωνιστεί με τον μεγάλο HUMPHREY BOGART,
Η Εξαίρετη ερμηνεία της, της δίνει την 5η Υποψηφιότητα για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, το οποίο και έχασε από την VIVIEN LEIGH στην ταινία της "ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ"
Η Ταινία γυρίστηκε στην Αφρική, όπου όλοι οι Ηθοποιοί υπέφεραν από Ελονοσία και Δυσεντερία εκτός από τον ....σκηνοθέτη και τον Bogart καθώς κανείς τους σχεδόν δεν έπινε ντόπιο νερό.
Η HEPBURN παρά το ότι ήταν κόρη Ουρολόγου, έπινε άφθονο νερό, και ταλαιπωρήθηκε πολύ άσχημα στην υγεία της.
Στη συνέχεια έχουμε δύο ακόμα πολύ σημαντικές της ταινίες:
1955 το ρομαντικό δράμα του DAVID LEAN "SUMMERTIME" για το οποίο επίσης ήταν Υποψήφια μία ακόμα φορά για OSCAR A' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, και το
1956 στο ρομαντικό western του JOSEPH ANTHONY "RAINMAKER" με τον μεγάλο BURT LANCASTER επίσης για το οποίο είχε νέα υποψηφιότητα για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
Συνεχίζει με δύο ακόμα υπέροχες μεταφορές στην Μεγάλη Οθόνη δύο θρυλικών θεατρικών έργων.
1959 "ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΕΡΥΣΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ" η μεταφορά του έργου του TENNESSEE WILLIAMS από τον JOSEPH MANKIEWICZ με τους ELIZABETH TAYLOR & MONTGOMERY CLIFT και με τις δύο μεγάλες Ηθοποιούς να είναι Υποψήφιες για OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΩΝ ΡΟΛΩΝ
1962 "ΜΑΚΡΥ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ" η μεταφορά του θεατρικού του ΕΥΓΕΝΙΟΥ Ο' ΝΗΛ από τον SIDNEY LUMET
Το 1968 είναι μια ακόμα θριαμβευτική χρονιά για εκείνη καθώς κερδίζει το 3ο OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στο ιστορικό δράμα του ANTHONY HARVEY
"THE LION IN WINTER"
με τους PETER O' TOOLE & ANTHONY HOPKINS
Εκεί γνωρίζονται με τον PETER O' TOOLE ο οποίος μένει γοητευμένος μαζί της έχοντας μεγάλη και άριστη συνεργασία παραμένοντας έκτοτε φίλοι μέχρι τέλους.
το 1971 με τις "ΤΡΩΑΔΕΣ" του ΕΥΡΥΠΙΔΗ σε σκηνοθεσία του δικού μας ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ με τις VANESSA REDGRAVE, GENEVIEVE BUJOLD, ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ σε μια συγκλονιστική πραγματικά ακόμα ερμηνεία.
Η ΥΣΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ της ΚΑΡΙΕΡΑΣ της
Η Δεκαετία του 1970 την βρίσκει στην ύστερη φάση της μεγάλης καριέρας της έχοντας πλέον την ωριμότητά της ως καλά κρυμμένο θησαυρό.
Στην ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ "LOVE AMONG THE RUINS" του GEORGE CUKOR κερδίζει ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΜΜΥ μαζί με τον LAURENCE OLIVIER.
To 1975 εμφανίζεται σε έναν από τους μέγιστους ρόλους της καριέρας της στο western του
STUART MILLAR "Ο ΜΟΝΟΦΘΑΛΜΟΣ" στο πλάι του JOHN WAYNE
Το 1981, ένας ακόμα μεγάλος θρίαμβος και το 4ο αυτή τη φορά OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στο δράμα του MARK RYDELL "ON GOLDEN POND" (ΣΤΗ ΧΡΥΣΗ ΛΙΜΝΗ) με τους HENRY FONDA & JANE FONDA
Και φτάνουμε στα 1994, όπου πλέον σε ηλικία πλέον 87 ετών η μεγάλη αυτή πρέσβειρα του Κινηματογράφου δίνει την ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ της ΕΡΜΗΝΕΙΑ στην δραματική ρομαντική comedy του GLENN GORDON CARON "LOVE AFFAIR" με τους WARREΝ BEATTY & ANNETE BENING
ΤΟ ΤΕΛΟΣ
Το τέλος για την KATHARINE HEPBURN έρχεται με φυσικά αίτια καθώς στις 19 Ιούνη 2003, στα 96 της χρόνια, η Αυλαία μιας τεράστιας ζωής, κλείνει για την μεγάλη αυτή μορφή της Τέχνης.
Προς τιμήν της μνήμης της, και για την μεγάλη θεατρική της προσφορά, τα ΦΩΤΑ του BROADWAY χαμήλωσαν για μια ώρα.
13 μέρες μετά το θάνατό της δημοσιεύτηκε και το βραβευμένο της Βιβλίο "KATE REMEMBERED"
ΓΕΝΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
52 Κινηματογραφικές ταινίες έφεραν την προσωπική της συμμετοχή σε ένα διάστημα από το 1932 ως το 1994, για 62 ολάκερα χρόνια, παρουσία ίλιγγος για τα δρώμενα του Κινηματογράφου
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Συνολικά να αναφέρουμε ότι η KATHARINE HEPBURN έχει τιμηθεί με:
27 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 31 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ
Ανάμεσά τους κυριαρχούν τα 4 OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, από τις πλέον βραβευμένες ηθοποιούς στην ιστορία του Hollywood.
2 ΒΡΑΒΕΙΑ BAFTA, 1 ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ, 1 ΒΡΑΒΕΙΟ FESTIVAL DAVID DI DONATELLO, 1 MONTREAL FESTIVAL AWARD, 1 ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, 1 ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ, και ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ στη διάσημη ΟΔΟ του HOLLYWOOD.
Αυτή ήταν η μεγάλη KATHARINE HEPBURN
Μια εμβληματική μορφή στο χώρο του θεάτρου και κινηματογράφου, που
για δεκαετίες ολάκερες δέσποζε στο χώρο της έβδομης τέχνης και των θεατρικών πλατώ.
Μια καλλιτέχνιδα, που τόλμησε, με την ισχυρότατη προσωπικότητά της, να συνθλίψει την κλασσική light εικόνα της γυναίκας του Hollywood, που πήγε παντελώς κόντρα στις επιταγές των εταιρειών, που συγκρούστηκε κατά μέτωπο με το υστερικό πολιτικό σύστημα των ΗΠΑ.
Τι γυναίκα! Τι γυναίκα! Πάντα την καμαρώνω όταν την βλέπω και είχε και όμορφα γεράματα. Μεγαλώνοντας έγινε πιο γλυκιά και όμορφη κι αυτό δείχνει πολλά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα χρόνια της να πάρουμε!
Πολύ μου άρεσε το αφιέρωμα! Καλή μας εβδομάδα!
Πραγματικά Χριστίνα μου. Όσο περνούσαν τα χρόνια τόσο καλύτερο αυτό που έβγαινε από μέσα της.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ για τα λόγια σου καλή μου.
Εξαιρετικό άρθρο και πάλι.... λατρεύω τις αναφορές σου στο χρόνο σου φίλε έτσι γιατι με μαθαίνεις πολλά και μου θυμίζεις άλλα τόσα.... την αγαπώ και μια μέρα μάλιστα έψαχνα την συνωνυμία με την οντρει... καλημέρά φιλε μου σε ευχαριστώ !!!! να είσαι καλά και να μας εμπλουτίζεις με κινηματογραφικές γνώσεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σου Νικόλα μου. Τα λόγια σου με κάνουν χαρούμενο και με συγκινούν τα συναισθήματα που αν καταφέρνω να βγάζω. Η Εγγραφή αυτή ομολογώ με συγκίνησε......εννοώ μου προκάλεσε ποικίλα αισθήματα και έτσι βρήκε αυτό που βγήκε απλά δοσμένο για όλους μας.
ΔιαγραφήΓια μια ακόμα φορά ευχαριστώ φίλε.
Εξαιρετική!!!! Την έχω δει σε αρκετές ταινίες και πρόσφατα ξαναείδα το Guess who's coming to dinner.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για το αφιέρωμα Γιάννη!!!!
Μαργαρίτα θαρρώ είδες ένα από τα πιο υπέροχα έργα της. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Παραμένει ένας ζωντανός θρύλος η Katharine στις καρδιές μας. Καλό βράδυ Μαργαρίτα.
ΔιαγραφήΚαταπληκτικό αφιέρωμα για μια καταπληκτική γυναίκα και ηθοποιό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο!
Καλό ξημέρωμα!
Καλό ξημέρωμα και σε σένα Μαρία μου. Νομίζω το αξίζει δικαιωματικά αυτό το ταπεινό αφιέρωμα. Ευχαριστώ κορίτσι μου.
Διαγραφήαψογο αφιερωμα Γιαννη μου! οπως παντα1
ΑπάντησηΔιαγραφήνα εισαι καλα! καλημερα!
Και εσύ να είσαι καλά Κική μου και ευχαριστώ πάρα πολύ. Όμορφο το βράδυ σου.
ΔιαγραφήΕξαιρετική παρουσίαση. Είχα δει πριν λίγους μήνες θυμάμαι το "Bringing Up Baby" (ταινία που θεωρείται ορόσημο της screwball κωμωδίας της δεκαετίας του 30) και μου είχε κάνει εντύπωση ο "αέρας" που ανέδυε. Δεν ήταν η "γατούλα" ή η "μοιραία γυναίκα"... μα ανέδυε εξαιρετική ευστροφία και πνεύμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο δε γνώριζα λεπτομέρειες για το πολιτικό παρασκήνιο και τη στοχοποίησή της από τους παρανοϊκούς του Μακαρθισμού. Αυτά ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εικόνα που ανέδυε στην οθόνη, τελικά - την εικόνα μιας γυναίκας ελεύθερης και προοδευτικής, πέρα από συμβάσεις και όρια.
Αυτό ακριβώς το τελευταίο που επισημαίνεις φίλε "Κούνελε".....! Εκείνες τις εποχές σε εκείνους τους χώρους, το να έχεις το ανάστημα να στέκεσαι απέναντι στο χτικιό και στην υστερία του Φασισμού ήθελε πολλά άντερα και η Katharine απέδειξε ότι τα είχε. Και σκέψου ότι παρ όλα αυτά τους πήρε με το σπαθί της και 4 OSCAR μέσα στα μούτρα τους με άλλες τόσες υποψηφιότητες.
ΔιαγραφήΚαλό βράδυ φίλε.
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Είναι και για μένα μία από τις σημαντικότερες ηθοποιούς και προσωπικότητες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Εννοούσε αυτό που έλεγε κι έλεγε αυτό που εννοούσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σου Οβελίξ....! ευχαριστώ για την Τιμή της επίσκεψης και το σχόλιό σου φίλε μου. Συνυπογράφω την παρατήρησή σου στο 100%. Να έχεις καλή συνέχεια.
Διαγραφή