Η ΤΑΙΝΙΑ της ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ: PIER PAOLO PASOLINI "ΤΑ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΠΑΘΗ"
PIER PAOLO PASOLINI
"IL VANGELO SECONDO MATTEO"
"ΤΑ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΠΑΘΗ"
Στο πνεύμα των ημερών λοιπόν η Ταινία της Εβδομάδας μας....
Αλήθεια ποιος θα το περίμενε ότι, κατά τα κοινώς λεγόμενα χωρίς αμφισβήτηση, η Ταινία στον Κινηματογράφο, που προσέγγισε με τον πιο ευλαβικό, ανθρώπινο, λιτό και αυστηρά λειτουργικό τρόπο θα ήταν δοσμένη από έναν δημιουργό που
ήταν Μαρξιστής, και "παραβατικός" έντονα απέναντι στο Βατικανό και στην κατεστημένη και άρχουσα ιδεολογία και φιλοσοφία.
Το 1964 λοιπόν ο μεγάλος PIER PAOLO PASOLINI δίνει στην Έβδομη Τέχνη μια κλασική ντοκουμενταρίστικη Μεγάλη ταινία αφιερωμένη στα ΠΑΘΗ του ΧΡΙΣΤΟΥ
Δίνοντας πιστά στη Μεγάλη Οθόνη τα κατά ΜΑΤΘΑΙΟΥ Ευαγγέλιο ΠΑΘΗ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
4 Σεπτέμβρη 1964
ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: PIER PAOLO PASOLINI
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: ALFREDO BINI
ΜΟΝΤΑΖ: NINO BARAGLI
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: TONINO DELLI COLLI
DECOR: ANDREA FANTACCI
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: DANILO DONATI
ΕΠΑΙΞΑΝ οι ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
ENRIQUE IRAZOQUI στο ρόλο του ΙΗΣΟΥ
MARGHERITA CARUSO στο ρόλο της μικρής ΜΑΡΙΑΣ
SUSANNA PASOLINI στο ρόλο της ΜΑΡΙΑΣ
MARCELLO MORANTE στο ρόλο του ΙΩΣΗΦ
MARIO SOCRATE στο ρόλο του ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΠΤΙΣΤΗ
Ό,τι πιο αινιγματικό, αντιφατικό και ακαταμάχητα όμορφο έχει δημιουργηθεί πάνω στον Ευαγγελικό λόγο.
Μεταφέροντας χωρίς σεναριακές παρεμβάσεις αυτό που δηλώνει ο τίτλος, ο άθεος μαρξιστής Pasolini μοιάζει καταρχήν να παλεύει με προσωπικούς του δαίμονες, να κλείνει ανεξόφλητους λογαριασμούς.
Έτσι κι αλλιώς, ο σκηνοθέτης επιλέγει μια νεορεαλιστική προσέγγιση του λιγότερο μεταφυσικού ευαγγελίου, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο νατουραλισμό και την ποίηση.
Η διπλωματική του διαχείριση ίσως φιλοδοξεί να προσδώσει ένα ταξικό επίχρισμα στα εξιστορούμενα γεγονότα, μόνο που αδυνατεί να υπερκεράσει το σκόπελο της ουδετερότητας - γι αυτόν το λόγο η ταινία απέσπασε διθυράμβους και από το Βατικανό.
Ένα πείραμα που δε μπορεί να προσπεραστεί επ' ουδενί (το ειδικό του βάρος είναι απείρως μεγαλύτερο σε σύγκριση με το συρφετό Zeffirelli και σία), αλλά δεν οδηγεί πουθενά.
(Κωνσταντίνος Σαμαράς)
Το "ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟ ΠΑΘΗ" δεν έχει τη παραμικρή σχέση με τις λοιπές "βιομηχανικές" παραγωγές πάνω στο ΘΕΙΟ ΔΡΑΜΑ.
Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει εικαστικά, δεν επιβάλλει την τεχνολογία σε βάρος της ουσίας και του λόγου.
Δεν προάγει Κινηματογραφικούς αστέρες για να κερδίσει ερμηνείες η εντυπώσεις.
Το "ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟ ΠΑΘΗ" είναι αυστηρά η προβολή του ΛΟΓΟΥ του ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ.....!
Δοσμένου σαν documentair, σαν να ήσουν εκεί....! από καλλιτέχνες που καταθέτουν τη ψυχή τους και όχι τη τέχνη τους.
Το νόημά του είναι να φτάσει στον θεατή ο ΛΟΓΟΣ του ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ και αυστηρά το λιτό περιβάλλον της εποχής.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ
της ταινίας είναι πραγματικά συγκλονιστική
Ένα σύνολο από τις ανάλογες μουσικές συνθέσεις των:
JOHHAN SEBASTIAN BACH, SERGEI PROKOFIEV, ANTON WEBERN, WOLFRANG AMADEUS MOZART, CARLO RUSTICHELLI
δίνει στην ταινία την επιβλητικότητα και την ατμόσφαιρα που πρέπει
Ο ENRIQUE IRAZOQUI που έπαιξε το ρόλο του ΙΗΣΟΥ ήταν 19 ετών Φοιτητής Οικονομικών από την ΙΣΠΑΝΙΑ και οι υπόλοιποι Ηθοποιοί ήταν από την BARILE, MATERA, MASSAFRA τοποθεσίες στις οποίες και γυρίστηκε η ταινία.
Εικαστικά η εμφάνιση των χαρακτήρων είναι εκλεκτική και σε μερικές περιπτώσεις αναχρονιστική παραπέμποντας καλλιτεχνικά σε διαφορετικές εποχές. Για παράδειγμα τα κοστούμια των Ρωμαίων στρατιωτών και των Φαρισαίων είναι επηρεασμένα από την RENAISSANCE ART.
Ο Ιησούς παρομοιάζει στην ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ όπως επίσης και στην Εξπρεσσιονιστική τέχνη του GEORGES ROUAULT.
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Τα "ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟ ΠΑΘΗ" έτυχαν πολύ μεγάλης και παγκόσμιας αποδοχής γεγονός που τα καθιέρωσαν ιστορικά και διαχρονικά ως ταινία με Μεγάλη Καλλιτεχνική αλλά και θρησκευτική βαρύτητα.
Η Ταινία είχε 8 Διεθνή Βραβεία και ακόμα 4 υποψηφιότητες
Ανάμεσά τους έχει δύο βραβεία στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ για σκηνοθεσία
καθώς επίσης και υποψηφιότητες για OSCAR.
Το .....τραγικό και αντιφατικό είναι ότι στην πρεμιέρα της ταινίας, ένα πλήθος καθολικών φανατικών συγκεντρώθηκε εξω από την αίθουσα για να αποδοκιμάσει τον Παζολίνι αλλά το ίδιο ακριβώς Κοινό στο τέλος τον αποθέωσε.
Μάλιστα η ίδια η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ιδεολογικός πολέμιος της οποίας ήταν ο ΠΑΖΟΛΙΝΙ, αναγκάστηκε να βραβεύσει το μεγάλο δημιουργό.
Καλή Ανάσταση
σε όλες και όλους τους Φίλους και Φίλες.....
Ανάσταση Ψυχών, Σωμάτων, Σκέψης.....
Επ-Ανάσταση αν θέλετε στα χρώματα της ζωής μας και στις Αξίες μας.....
"IL VANGELO SECONDO MATTEO"
"ΤΑ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΠΑΘΗ"
Στο πνεύμα των ημερών λοιπόν η Ταινία της Εβδομάδας μας....
Αλήθεια ποιος θα το περίμενε ότι, κατά τα κοινώς λεγόμενα χωρίς αμφισβήτηση, η Ταινία στον Κινηματογράφο, που προσέγγισε με τον πιο ευλαβικό, ανθρώπινο, λιτό και αυστηρά λειτουργικό τρόπο θα ήταν δοσμένη από έναν δημιουργό που
ήταν Μαρξιστής, και "παραβατικός" έντονα απέναντι στο Βατικανό και στην κατεστημένη και άρχουσα ιδεολογία και φιλοσοφία.
Το 1964 λοιπόν ο μεγάλος PIER PAOLO PASOLINI δίνει στην Έβδομη Τέχνη μια κλασική ντοκουμενταρίστικη Μεγάλη ταινία αφιερωμένη στα ΠΑΘΗ του ΧΡΙΣΤΟΥ
Δίνοντας πιστά στη Μεγάλη Οθόνη τα κατά ΜΑΤΘΑΙΟΥ Ευαγγέλιο ΠΑΘΗ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
4 Σεπτέμβρη 1964
ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: PIER PAOLO PASOLINI
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: ALFREDO BINI
ΜΟΝΤΑΖ: NINO BARAGLI
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: TONINO DELLI COLLI
DECOR: ANDREA FANTACCI
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: DANILO DONATI
ΕΠΑΙΞΑΝ οι ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
ENRIQUE IRAZOQUI στο ρόλο του ΙΗΣΟΥ
MARGHERITA CARUSO στο ρόλο της μικρής ΜΑΡΙΑΣ
SUSANNA PASOLINI στο ρόλο της ΜΑΡΙΑΣ
MARCELLO MORANTE στο ρόλο του ΙΩΣΗΦ
MARIO SOCRATE στο ρόλο του ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΠΤΙΣΤΗ
Ό,τι πιο αινιγματικό, αντιφατικό και ακαταμάχητα όμορφο έχει δημιουργηθεί πάνω στον Ευαγγελικό λόγο.
Μεταφέροντας χωρίς σεναριακές παρεμβάσεις αυτό που δηλώνει ο τίτλος, ο άθεος μαρξιστής Pasolini μοιάζει καταρχήν να παλεύει με προσωπικούς του δαίμονες, να κλείνει ανεξόφλητους λογαριασμούς.
Έτσι κι αλλιώς, ο σκηνοθέτης επιλέγει μια νεορεαλιστική προσέγγιση του λιγότερο μεταφυσικού ευαγγελίου, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο νατουραλισμό και την ποίηση.
Η διπλωματική του διαχείριση ίσως φιλοδοξεί να προσδώσει ένα ταξικό επίχρισμα στα εξιστορούμενα γεγονότα, μόνο που αδυνατεί να υπερκεράσει το σκόπελο της ουδετερότητας - γι αυτόν το λόγο η ταινία απέσπασε διθυράμβους και από το Βατικανό.
Ένα πείραμα που δε μπορεί να προσπεραστεί επ' ουδενί (το ειδικό του βάρος είναι απείρως μεγαλύτερο σε σύγκριση με το συρφετό Zeffirelli και σία), αλλά δεν οδηγεί πουθενά.
(Κωνσταντίνος Σαμαράς)
Το "ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟ ΠΑΘΗ" δεν έχει τη παραμικρή σχέση με τις λοιπές "βιομηχανικές" παραγωγές πάνω στο ΘΕΙΟ ΔΡΑΜΑ.
Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει εικαστικά, δεν επιβάλλει την τεχνολογία σε βάρος της ουσίας και του λόγου.
Δεν προάγει Κινηματογραφικούς αστέρες για να κερδίσει ερμηνείες η εντυπώσεις.
Το "ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟ ΠΑΘΗ" είναι αυστηρά η προβολή του ΛΟΓΟΥ του ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ.....!
Δοσμένου σαν documentair, σαν να ήσουν εκεί....! από καλλιτέχνες που καταθέτουν τη ψυχή τους και όχι τη τέχνη τους.
Το νόημά του είναι να φτάσει στον θεατή ο ΛΟΓΟΣ του ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ και αυστηρά το λιτό περιβάλλον της εποχής.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ
της ταινίας είναι πραγματικά συγκλονιστική
Ένα σύνολο από τις ανάλογες μουσικές συνθέσεις των:
JOHHAN SEBASTIAN BACH, SERGEI PROKOFIEV, ANTON WEBERN, WOLFRANG AMADEUS MOZART, CARLO RUSTICHELLI
δίνει στην ταινία την επιβλητικότητα και την ατμόσφαιρα που πρέπει
Ο ENRIQUE IRAZOQUI που έπαιξε το ρόλο του ΙΗΣΟΥ ήταν 19 ετών Φοιτητής Οικονομικών από την ΙΣΠΑΝΙΑ και οι υπόλοιποι Ηθοποιοί ήταν από την BARILE, MATERA, MASSAFRA τοποθεσίες στις οποίες και γυρίστηκε η ταινία.
Εικαστικά η εμφάνιση των χαρακτήρων είναι εκλεκτική και σε μερικές περιπτώσεις αναχρονιστική παραπέμποντας καλλιτεχνικά σε διαφορετικές εποχές. Για παράδειγμα τα κοστούμια των Ρωμαίων στρατιωτών και των Φαρισαίων είναι επηρεασμένα από την RENAISSANCE ART.
Ο Ιησούς παρομοιάζει στην ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ όπως επίσης και στην Εξπρεσσιονιστική τέχνη του GEORGES ROUAULT.
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Τα "ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟ ΠΑΘΗ" έτυχαν πολύ μεγάλης και παγκόσμιας αποδοχής γεγονός που τα καθιέρωσαν ιστορικά και διαχρονικά ως ταινία με Μεγάλη Καλλιτεχνική αλλά και θρησκευτική βαρύτητα.
Η Ταινία είχε 8 Διεθνή Βραβεία και ακόμα 4 υποψηφιότητες
Ανάμεσά τους έχει δύο βραβεία στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ για σκηνοθεσία
καθώς επίσης και υποψηφιότητες για OSCAR.
Το .....τραγικό και αντιφατικό είναι ότι στην πρεμιέρα της ταινίας, ένα πλήθος καθολικών φανατικών συγκεντρώθηκε εξω από την αίθουσα για να αποδοκιμάσει τον Παζολίνι αλλά το ίδιο ακριβώς Κοινό στο τέλος τον αποθέωσε.
Μάλιστα η ίδια η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ιδεολογικός πολέμιος της οποίας ήταν ο ΠΑΖΟΛΙΝΙ, αναγκάστηκε να βραβεύσει το μεγάλο δημιουργό.
Καλή Ανάσταση
σε όλες και όλους τους Φίλους και Φίλες.....
Ανάσταση Ψυχών, Σωμάτων, Σκέψης.....
Επ-Ανάσταση αν θέλετε στα χρώματα της ζωής μας και στις Αξίες μας.....
Εξαιρετική επιλογή και παρουσίαση Γιάννη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!!!!
Καλή Ανάσταση και για σένα Μαργαρίτα και αγάπη υγεία για όλα τα αγαπημένα σου πρόσωπα.
Διαγραφή