Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2013

Ένα Ταξίδι στον Ελληνικό Ερωτικό Αισθησιακό Κινηματογράφο


Με αφορμή ένα documentair του ΒΑΣΟΥ ΓΕΩΡΓΑ "ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΥΜΝΟ" ανοίγουμε το δρόμο στον Ελληνικό Ερωτικό και Αισθησιακό Κινηματογράφο, όπως αυτός διαμορφώθηκε πίσω μακριά στις πρώτες ρίζες δημιουργίας στις αρχές ακόμα του 20ου αιώνα, στην εποχή των Βουβών έργων μέχρι στα πρώιμα χρόνια.

ΕΡΩΤΙΣΜΟΣ ή ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑ ;

Ιδού ένα σημαντικό ερώτημα που κρέμεται πάνω από μια τέτοια συζήτηση, παρουσίαση.
Οι περισσότεροι συντελεστές στον Κινηματογράφο και στην Τέχνη θα σας απαντήσουν ότι:"αυτό είναι καθαρά μια προσωπική υπόθεση" που εξαρτάται πάνω στις αντικειμενικές κοσμοθεωρίες που "πατάει" κάθε ένας που προσπαθεί να προσεγγίσει ένα τέτοιο θέμα

Για κάποιους ο αισθησιασμός στον Κινηματογράφο και η εστίαση σε αισθητικά ερωτικά θέματαενοχοποιείται αυτόματα και εκπίπτει "ηθικά" στα μάτια τους και στο σκεπτικό τους.
Είναι γνωστή η αέναη πάλη συντηρητικού-ριζοσπαστικού πάνω στο θέμα του ΓΥΜΝΟΥ και τουΚΑΘΑΡΑ ΕΡΩΤΙΚΟΥ.
Ας ΜΗΝ λησμονούμε ότι στην Αρχαία Αθήνα, εξαιρετικά τολμηρές ερωτικές παραστάσεις κοσμούσαν δημόσιους χώρους.
Ας ΜΗΝ λησμονούμε επίσης ότι το Ιερατείο των μεγάλων Μονοθεϊστικών θρησκειών ενοχοποίησε στον ύψιστο βαθμό το ερωτικό συναίσθημα.
Στη διαρκή αυτή λοιπόν αναζήτηση θα πάμε να ανιχνεύσουμε τα βήματα του Ελληνικού "ΓΥΜΝΟΥ" Κινηματογράφου.


Να υπενθυμίσουμε κάτι που είναι γνωστό σε όλους τους Κινηματογραφόφιλους:
Στον Ελληνικό Κινηματογράφο, ανέκαθεν υπήρχαν εμβόλιμα ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ. Ερωτικές σκηνές, που σε κάποια έργα είχαν το "απόλυτο" στα μάτια μας. Δεν δίστασαν δηλαδή να μας δώσουν αισθητικά και καλλιτεχνικά μια ερωτική επαφή ανάγλυφη εικαστικά στα μάτια μας. Δεν θα αποπειραθούμε φυσικά να καταγράψουμε ανάλογες σκηνές, που είναι άπειρες.
Απλά θα προσπαθήσουμε να καταγράψουμε τα πιο "ΚΑΘΑΡΑ" ΕΡΩΤΙΚΑ ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ που εστίασαν στο θέμα της προβολής του ερωτικού στοιχείου.


Το ΠΡΩΤΟ Ελληνικό Ερωτικό αισθητικό Κινηματογραφικό δημιούργημα έρχεται στην εποχή του Μεσοπολέμου, με τον μεγάλο μας Σκηνοθέτη:  ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟ να ΤΟΛΜΑ στις 27 Ιούνη 1931 με το Αισθητικό αριστούργημα:

"ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ"

Ο Απόλλων Μαρσύας στο ρόλο του Δάφνι και η Λούση Ματλή σαν Χλόη
συνθέτουν το πρώτο ερωτικό ζευγάρι στην Ελληνική έβδομη τέχνη



 Ένα ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ που άπτεται των δημιουργιών των ιερών τεράτων του Παγκόσμιου Κινηματογράφου, εποχής MURNAU δίνοντας λυρικά και μοναδικά έναν έρωτα στην Αρχαία Ελλάδα.
Ένα κινηματογραφικό και αισθητικό διαμάντι που κατάφερε να δώσει τον προφανή ερωτισμό χωρίς κανένα "πορνογραφικό" στοιχείο στα ενδότερά της.


Η Χρυσή δεκαετία του 1960 αρχίζει πλέον με τρόπο ευθύ και άμεσο να δίνει ΕΜΦΑΣΗ στο ΕΡΩΤΙΚΟ ΓΥΜΝΟ στον Κινηματογράφο μας
Το 1966 δίνεται η 2η αναπαράσταση του

"ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ

με τη ματιά της ΜΙΚΑΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Εκεί έλαμψαν οι: ELIZABETH WIENER και ο ΤΕΛΗΣ ΖΩΤΟΣ
Στην εκδοχή αυτή ο κλασικός Μύθος μπαίνει στην τεχνοτροπία της NOUVELLE VAGUE της εποχής



Το 1963 ο μεγάλος ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ θα μας δώσει ένα απίστευτο Φιλμ στο οποίο κυριαρχεί η λάμψη του ερωτισμού.
Ένας ύμνος στο πάθος του έρωτα με μοναδικό τρόπο δοσμένο και εξαίρετη ΤΟΛΜΗ για την εποχή.
"ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ" 
ΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΕΛΕΝΗ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ, ΑΝΕΣΤΗΣ ΒΛΑΧΟΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ, ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΡΩΤΑ σε πραγματικά υπέροχες ερμηνείες.



Το 1966 ο ΡΟΒΗΡΟΣ ΜΑΝΘΟΥΛΗΣ δίνει το εξαιρετικό 

αλλά συνάμα και τολμηρό για την εποχή:

"ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ"
Με ερωτικό ζευγάρι τους ΚΩΣΤΑ ΜΕΣΣΑΡΗ και ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, Ανάγλυφα την ερωτική σχέση ενός καθηγητή Αγγλικών με την πλούσια μαθήτριά του, δίνοντας ανάγλυφα και την ερωτική παρακμή, η ταινία κερδίζει ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



Στη δεκαετία του 1960 σιγά-σιγά καθιερώνονται δύο μεγάλοι παραγωγοί "ανταγωνιστές" στο συγκεκριμένο αυτό Κινηματογραφικό είδος:
Φυσικά η "ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ" και η "ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ"
Μέγας δημιουργός, εξαιρετικά ριζοσπάστης στον καιρό του με τολμηρές ταινίες και εμφανίσεις ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ με τις κλασικές:
"ΚΑΤΗΦΟΡΟΣ",  "ΝΟΜΟΣ 4000" "ΣΤΕΦΑΝΙΑ" "ΟΧΙ ΔΑΚΡΥΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΑ"






Στην εποχή αυτή δεσπόζει υποκριτικά η μεγάλη ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ που δεν διστάζει να μπει μπροστά στις "απελεύθερες" ερωτικές εμφανίσεις στον Κινηματογράφο προκαλώντας "ρίγη" για την εποχή.
Τα θέματα εκείνης της εποχής ξεφεύγουν από τον καθαρό ΕΡΩΤΙΚΟ ΛΥΡΙΣΜΟ και αποκτούνΕΝΤΟΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ με σαφή θέματα ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΡΕΑΛΙΣΜΟΥ

Πριν από αυτές ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ μας έχει δώσει μια πρώτη γεύση της "εισόδου" του στο χώρο του ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ με την ταινία "ΕΡΩΤΙΚΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ" στην οποία γράφει το ΣΕΝΑΡΙΟ και την ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ το 1959 
Σε εξαιρετικά τολμηρές εμφανίσεις ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΚΚΑΒΑΣ, η ΑΛΕΚΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ, ΤΙΤΙΚΑ ΓΑΪΤΑΝΟΥ







Το 1965 έχουμε και τις "ΛΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ 

ΑΘΗΝΑΣ" του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ, επίσης τολμηρό 

εξαιρετικά θέμα με τους ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΥΡΑΤ, ΜΙΡΚΑ 

ΚΑΛΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ, ΖΕΤΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ


Το 1966 ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ θα μας δώσει μια ακόμα συγκλονιστική του ταινία με έντονο ΕΡΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

"ΟΧΙ ΔΑΚΡΥΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΑ"

σε σενάριο ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ με την ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ να καίει ερωτικά στην κυριολεξία

Ρεσιτάλ ερμηνείας από τους ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ





Η Αυγή της δεκαετίας του 1970 βρίσκει το είδος να μπαίνει σε "ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ" κάτω από τις επιρροές της Πολιτιστικής παρακμής από τη ΧΟΥΝΤΑ και τα πρότυπά της.
Εδώ πάμε σε έναν αισθητικό ΔΙΧΑΣΜΟ με την ακμή και τη παρακμή να ενυπάρχουν.
"ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ και το ΑΛΟΓΟ" του ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΕΡΝΤΑΡΗ(1973)

Σε πολλές από αυτές τις ταινίες λάμπει η αισθησιακή και τολμηρή παρουσία της ΑΝΝΑΣ ΦΟΝΣΟΥ,
"ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΟ ΚΟΡΜΙ ΣΟΥ",  "ΠΙΟ ΘΕΡΜΗ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ",  "ΕΡΩΤΟΜΑΝΕΙΣ",  "ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΖΩΗ"




Είναι η εποχή του ΟΜΗΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ και το Ελληνικό ερωτικό φιλμ αρχίζει να φλερτάρει με την light ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑ.


Παρ' όλη όμως την έντονα διαφαινόμενη παρακμή, είχαμε και μικρά ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑταινιών που επέμεναν να αναδείξουν το ερωτικό στοιχείο χωρίς "φτηνή" επικάλυψη.
"ΛΕΣΒΙΑΚΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ" του ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ 1974
με την ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ και ΓΙΩΡΓΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ και ΡΕΝΑ ΚΟΣΜΙΔΟΥ
"ΕΥΔΟΚΙΑ"  του ΑΛΕΞΗ ΔΑΜΙΑΝΟΥ 1971
με τους ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΥΤΟΥΖΗ και ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
"ΤΑ ΚΟΥΡΕΛΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΑΚΟΜΑ"  του ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ 1979
"ΑΓΓΕΛΟΣ"  του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ 1982
με τους ΜΙΧΑΛΗ ΜΑΝΙΑΤΗ και ΔΙΟΝΥΣΗ ΞΑΝΘΟ
"ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΙ" της ΦΡΙΝΤΑΣ ΛΙΑΠΠΑ  με τις ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΥΝΤΖΟΥ και ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
"ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ" του ΘΑΝΑΣΗ ΡΕΝΤΖΗ 1981 με τους ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ και ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ




η ΔΕΚΑΕΤΙΑ του 1970 σηματοδοτεί επίσης την εποχή που το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ δεν διστάζει να καταγράψει με ΑΚΡΑΙΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΡΕΑΛΙΣΜΟ τα γυμνά κορμιά και την ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ μάλιστα μη διστάζοντας να προχωρήσει στη "γοητεία" του ΚΟΝΤΙΝΟΥ ΠΛΑΝΟΥ.
Είναι η εποχή και της ανάδειξης του CULT ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, που σίγουρα μπορεί να μην κατατάσσεται στην ποιοτική και καλλιτεχνική πλευρά της Τέχνης αλλά δεν έπαυε να είναι"κομμάτι της κρυφής μας ζωής".
Η CULT Φιγούρα του παρακμιακού ΓΚΟΥΣΓΚΟΥΝΗ κατά παράδοξο τρόπο δεν λέει να ξεχαστεί από το μυαλό μας και βουτηγμένη μέσα στην πορνογραφική εκδοχή του ερωτισμού, του φτηνού, παρ' όλα αυτά διατήρησε μια "αγνότητα", μια "καθαρότητα", ένα γραφικό και χιουμοριστικό στοιχείο που χάθηκε εντελώς στα σημερινά τηλεοπτικά σκουπίδια.



Ήταν τότε που άνθισαν "μορφές" και πρόσωπα χαρακτηριστικά όπως:
η ΤΙΝΑ ΣΠΑΘΗ, η ΓΚΙΖΕΛΑ ΝΤΑΛΙ




Σίγουρα λοιπόν ο δρόμος του Ερωτικού Γυμνού Ελληνικού Κινηματογράφου είχε πολλές όψεις και εκφράσεις όπως άλλωστε συνηθίζεται σε όλα τα ρεύματα σκέψης και τέχνης.
Σίγουρα υπήρξε η τέχνη, ο λυρισμός, ο ρομαντισμός, ο έντονος ερωτισμός, ο μοναδικός αισθησιασμός. Σίγουρα υπήρξε η κεκαλυμένη έως απροκάλυπτη πορνογραφία.
Χωρίς ίχνος σεμνοτυφίας όλα αυτά έδωσαν το δικό τους λιθαράκι στο παρελθόν και στις αναμνήσεις στις Κινηματογραφικές και όχι μόνο αίθουσες. 









"ΑΜΟΚ" 1963  ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ



ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ CULT ΕΡΩΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

1973 "ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΞ" ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΡΑΣΧΑΚΗΣ με τους ΓΙΖΕΛΑ ΝΤΑΛΙ, ΡΕΝΑ ΚΟΣΜΙΔΟΥ, ΝΙΚΟ ΤΣΑΧΕΙΡΙΔΗ
 Το 1973 εκ νέου ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ δίνει τον έντονα αισθησιακό 

"ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ"

με την ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ να λάμπει, όπως πάντα ερωτικά σε μια ενδιαφέρουσα ταινία με τον ΧΡΗΣΤΟ ΠΟΛΙΤΗ





1973  "ΜΙΡΕΛΛΑ Η ΣΑΡΚΑ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ" του ΠΑΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΧΑΚΗ με την ΓΚΙΖΕΛΑ ΝΤΑΛΙ, ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ

1973  "ΜΙΡΕΛΛΑ Η ΣΑΡΚΑ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ" του ΠΑΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΧΑΚΗ με την ΓΚΙΖΕΛΑ ΝΤΑΛΙ, ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ

1973  "ΜΙΡΕΛΛΑ Η ΣΑΡΚΑ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ" του ΠΑΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΧΑΚΗ με την ΓΚΙΖΕΛΑ ΝΤΑΛΙ, ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ

1973  "ΜΙΡΕΛΛΑ Η ΣΑΡΚΑ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ" του ΠΑΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΧΑΚΗ με την ΓΚΙΖΕΛΑ ΝΤΑΛΙ, ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ

1966 "Ο ΒΙΑΣΜΟΣ ΜΙΑΣ ΠΑΡΘΕΝΑΣ" ΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ με την ΓΙΟΥΛΗ ΣΤΑΜΟΥΛΑΚΗ, ΓΙΩΡΓΟ ΕΜΙΡΖΑ

1966  "ΠΟΘΟΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΒΑΛΤΟ" ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ με τους ΑΝΕΣΤΗ ΒΛΑΧΟ, ΖΕΤΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ΝΙΚΟ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

"ΣΕΞ και 13 ΜΠΟΦΟΡ"

"ΣΕΞ και 13 ΜΠΟΦΟΡ"

1966  "ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΩΛΗΣ ΑΘΗΝΑΣ" ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ με τους ΖΕΤΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ΑΛΚΗ ΓΙΑΝΝΑΚΑ, ΙΛΙΑ ΛΙΒΥΚΟΥ, ΠΑΥΛΟ ΛΙΑΡΟ

1966  "ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΩΛΗΣ ΑΘΗΝΑΣ" ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ με τους ΖΕΤΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ΑΛΚΗ ΓΙΑΝΝΑΚΑ, ΙΛΙΑ ΛΙΒΥΚΟΥ, ΠΑΥΛΟ ΛΙΑΡΟ

1982  "ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΚΟΡΜΙ ΤΗΣ BIANCA"  ΗΛΙΑ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ με τους MARINA HEDMAN,  MARIO CUTINI σε μια νεώτερη παραγωγή

1982  "ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΚΟΡΜΙ ΤΗΣ BIANCA"  ΗΛΙΑ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ με τους MARINA HEDMAN,  MARIO CUTINI σε μια νεώτερη παραγωγή

1980  "Η ΥΓΡΗ ΝΕΦΕΛΗ"  Γιάννη Σκλάβου


1971  "ΟΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ

Μια, όπως πάντα του τολμηρού μεγάλου μας σκηνοθέτη, ερωτική ταινία, στην οποία εμφανίζονται ιδιαίτερα ερωτικά η πανέμορφη ΜΠΕΤΤΥ ΛΙΒΑΝΟΥ και ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ




Το 1973 μια συγκλονιστική ταινία του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ έρχεται να έχει έντονες ερωτικές αισθησιακές πινελιές σε ένα θέμα που πραγματικά είναι εξαιρετικό
Έπαιζαν πλειάδα μεγάλων ηθοποιών:  ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΛΗΣ, ΒΕΡΑ ΚΡΟΥΣΚΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΩΡΤΖΗΣ, ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΑΙΤΗ ΓΡΗΓΟΡΑΤΟΥ, ΡΙΤΑ ΜΠΕΝΣΟΥΣΑΝ





1975 "ΓΥΝΑΙΚΕΣ που ΓΝΩΡΙΣΑΝ τον ΕΡΩΤΑ"

Μια ακόμα ιδιαίτερα έντονη και προχωρημένη για τα Ελληνικά δρώμενα αισθησιακή ταινία με σχετικά άγνωστους ηθοποιούς, Σκηνοθεσία ΗΛΙΑ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ με τους ΑΓΓΕΛΑ ΓΙΑΝΝΟΥ, ΧΑΡΗ ΤΡΥΦΩΝΑ, ΑΓΓΕΛΟ ΣΕΡΕΤΗ, ΝΤΟΡΑ ΡΟΥΣΣΟΥ, ΑΡΤΕΜΙ ΛΑΒΔΑ







1974  "ΑΜΑΡΤΙΑ ΣΤΟ ΚΟΡΜΙ ΤΗΣ"

Μία ακόμα ταινία του είδους, του σκηνοθέτη ΗΛΙΑ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ προσπαθώντας να ...αντιγράψει την αντίστοιχη ταινία του ΣΤΑΝΛΕΫ ΚΙΟΥΜΠΡΙΚ  "ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ".

Έπαιξαν οι: ΡΙΤΑ ΜΠΕΝΣΟΥΣΑΝ, ΜΗΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΖΑΡΚΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΡΤΗΣ κ.α.






1966  "ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΥΤΗ ΑΜΜΟ"

του ΣΤΕΛΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ

Μια όμορφη ερωτική ταινία ,σε ασπρόμαυτο φόντο, με εξαίρετους Ηθοποιούς.

Η ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ λάμπει από ερωτισμό, μαζί με τους ΤΑΚΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ και ΣΠΥΡΟ ΦΩΚΑ και ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ




Η Πανέμορφη γυναίκα ενός επιβλητικού Καπετάνιου γίνεται μήλο της έριδος ανάμεσα σε δύο άλλους άντρες....

1972  "ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ"

Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ γυρίζει μια καλή ταινία με έντονο το ερωτικό στοιχείο και τον αισθησιασμό που προκαλεί η λαμπερή ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ, με στοιχεία κοσμοπολιτισμού.
Υπέροχη η μουσική του ΓΙΑΝΝΗ ΣΠΑΝΟΥ.
Πολύ καλές οι ερμηνείες των ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΑΣΩΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑ, ΒΑΣΟΥ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗ



1976  Είναι η χρυσή εποχή του ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗ

Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ σκηνοθτεί το εξ ίσου έντονα λαμπερό, ερωτικό και αισθησιακό

"ΑΓΚΙΣΤΡΙ"

Με τους: BARBARA BOUCHET, GUNTHER STOLL, ROBERT BEHLING, ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ, ΝΤΙΝΟ ΚΑΡΥΔΗ
Μια ενδιαφέρουσα ερωτική περιπέτεια με έντονα κοσμοπολίτικα στοιχεία και μια BARBARA BOUCHET να ....λάμπει. Εξαίρετη η Μουσική του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΥ





1975  "ΤΟ ΦΙΛΗΔΟΝΟ ΚΟΡΜΙ ΤΗΣ"
Μία, αυτή τη φορά, πρόχειρη παραγωγή του Βύρωνα Κουρουνιώτη
Σενάριο-Σκηνοθεσία:  ΗΛΙΑΣ ΜΥΛΩΝΑΚΟΣ
Με τους: ΑΝΤΩΝΗ ΛΙΩΤΣΗ, ΝΤΟΡΑ ΔΟΥΜΑ, ΕΥΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Σενάριο - Σκηνοθεσία: Ηλίας Μυλωνάκος Παραγωγή: Βύρων Κουρουνιώτης Παίζουν: Αντώνης Λιώτσης, Ντόρα Δούµα, Εύη Τριανταφύλλου, Κώστας Ντάγκας, Δηµήτρης Σικινιώτης, Γιάwης Παπαιωάwου, Μπέσυ Κυρίτση, Έλια Τριανταφύλλου Πηγή: www.lifo.gr



1974  "ΕΡΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ"
Μια ακόμα αισθησιακή ερωτική ταινία, από ποιον άλλον ; από τον ....μαιτρ της εποχής τονΟΜΗΡΟ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ.
Με τους: ΝΙΚΟ ΓΑΛΑΝΟ, ΝΙΚΟ ΒΕΡΛΕΚΗ, ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΗ, ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΜΑΓΔΑ ΜΑΚΡΗ
γυρίζεται μια ταινία με έντονα αισθησιακά στοιχεία στο κόσμο των φαντασιώσεων μιας παντρεμένης γυναίκας.


1976  "ΖΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ"  (RIVALS IN LOVE)
από τον ΟΜΗΡΟ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ και πάλι, ο οποιός έχει αναδειχθεί σε "ιεροφάντη" του Ελληνικού Αισθησιακού ερωτικού Κινηματογράφου.
Η ΥΔΡΑ και η ΕΡΜΙΟΝΗ παίρνουν, ερωτικά, ...φωτιά από τη σμίξη ενός γοητευτικού άντρα με αμνησία στα ...χέρια δύο γυναικών
Παίζουν οι: ΜΑΓΔΑ ΜΑΚΡΗ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΣΑΜΑΝΘΑ ΡΩΜΑΝΟΥ, ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ ΖΑΜΙΔΗΣ



1977  "ΕΡΩΤΙΚΗ ΤΕΛΕΤΗ"

ΟΜΗΡΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ
Με τους:  ΧΡΗΣΤΟ ΝΟΜΙΚΟ, ΝΤΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑ
Μια ακόμα ανάλογη ταινία από τον "εθνικό" σκηνοθέτη μας στο αισθησιακό φίλμ





1971  "ΕΡΩΤΟΜΑΝΕΙΣ"

ΟΜΗΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ


Ένα πιο συγκροτημένο ερωτικό αισθησιακό δράμα αυτή τη φορά με τους ΜΠΕΤΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ, ΑΝΕΣΤΗ ΒΛΑΧΟ, ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΖΑΝ, ΛΕΥΤΕΡΗ ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΟ, ΠΕΡΥ ΠΟΡΑΒΟΥ




Συνεχίζουμε την ....αισθησιακή μας διαδρομή στον Ελληνικό ΕΡΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ:



1975:  "ΔΩΜΑΤΙΟ 69"

Ένα ακόμα δημιούργημα σε μια εποχή που στον ερωτισμό, υπήρχαν έντονα τα ίχνη της εποχής και της αισθητικής αντίληψης των HIPPYS.

Το βλέπουμε στην ταινία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΒΑΓΙΑ, στην οποία πρωταγωνίστησε για μια ακόμα φορά η star εκείνης της εποχής, ΤΙΝΑ ΣΠΑΘΗ.





Παρέα οργισμένων νεαρών απαγάγει και κακοποιεί μια φτωχή και απροστάτευτη κοπέλα (Χριστίνα Παππά). Κατόπιν αντιμετωπίζει την εκδικητική μανία του φίλου της (Νίκος Μουζακιώτης), που είναι αποφασισμένος να τους εξοντώσει. Ο πρωταγωνιστής και σεναριογράφος της ταινίας διαπρέπει αργότερα ως αιθουσάρχης κινηματογράφων τέχνης. Μέχρι πρόσφατα διεύθυνε τον θερινό κινηματογράφο «Ζέφυρος» [απεβίωσε το Φεβρουάριο του 2012]. Πηγή: www.lifo.gr
Παρέα οργισμένων νεαρών απαγάγει και κακοποιεί μια φτωχή και απροστάτευτη κοπέλα (Χριστίνα Παππά). Κατόπιν αντιμετωπίζει την εκδικητική μανία του φίλου της (Νίκος Μουζακιώτης), που είναι αποφασισμένος να τους εξοντώσει. Ο πρωταγωνιστής και σεναριογράφος της ταινίας διαπρέπει αργότερα ως αιθουσάρχης κινηματογράφων τέχνης. Μέχρι πρόσφατα διεύθυνε τον θερινό κινηματογράφο «Ζέφυρος» [απεβίωσε το Φεβρουάριο του 2012]. Πηγή: www.lifo.gr



Συνεχίζουμε την .....αισθησιακή μας περιπλάνηση στον ίδιο Κινηματογραφικό κόσμο, όπως μας τον δίνει η Ιστοσελίδα

LIFO GREEK EROTICA

1973  "ΚΟΛΑΣΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ ΣΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ"

Σκηνοθεσία: Παύλος Παρασχάκης 
Σενάριο:  Παύλος Λιάρος

ΠΑΥΛΟΣ ΛΙΑΡΟΣ, ΡΙΤΑ ΜΠΕΝΣΟΥΣΑΝ, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΚΟΧΡΑΝ, ΤΖΕΝΗ ΝΙΚΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΖΑΝ (...), ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΒΑΝΔΩΡΟΣ, ΝΕΛΛΗ ΓΚΙΝΗ

Μην ψάχνετε πολλά στο ....σενάριο και στην πλοκή.....έτσι και αλλιώς δεν......













Το 2010 ο ΒΑΣΟΣ ΓΕΩΡΓΑΣ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΔΗΜΟΣ δημιουργούν το DOCUMENTAIR

"ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΥΜΝΟ"

"Η ιστορία του ελληνικού ερωτικού σινεμά: της γέννησης, της άνθησης, της ακμής, της παρακμής και της αναγέννησης. To «Σινεμά Γυμνό» πιάνει την ιστορία από τις αρχές της δεκαετίας του '70, που το ελληνικό σινεμά χρειάστηκε εισπράξεις και νέες ιδέες, που πολλοί γνωστοί ηθοποιοί στράφηκαν προς τις ταινίες ερωτικού περιεχομένου, φτάνοντας μέχρι τις αμέτρητές βιντεοκασέτες στα μέσα της δεκαετίας του '80. Στην περίοδο αυτή το ερωτικό σινεμά γνώρισε αποδοχή και απόρριψη για λόγους κοινωνικο-πολιτικούς ώσπου κατέληξε σε αυτό που σήμερα λέμε cult και έδωσε τη θέση του σε ξένες, πιο προσεγμένες παραγωγές. Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει μια μίνι γενεαλογία του ερωτικού σινεμά δίνοντας φωνή σε πολλούς συντελεστές της καθιέρωσής του, σκηνοθέτες, ηθοποιούς αλλά και κριτικούς κινηματογράφου που δίνουν στην εξιστόρηση μια πιο σφαιρική οπτική...
Αν λέγαμε ότι το ντοκιμαντέρ του Βάσου Γεώργα δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον θα ήταν ψέματα. Η αναδρομή στις δεκαετίες του ΄70 και του ΄80 και η ενασχόληση του, όχι μόνο με το ερωτικό σινεμά αυτό καθεαυτό, αλλά και με ιστορικά γεγονότα και νοοτροπίες, το καθιστούν τουλάχιστον ενδιαφέρον, για να μην πω χρήσιμο. Αλλά ίσως αυτό να είναι το μόνο που μένει όρθιο και άθικτο μέσα από την εξαιρετικά αργή πορεία του ντοκιμαντέρ"
CINEMANEWS.gr





Πηγή Υλικού: LIFO/GREEK EROTICA



Μια γυναίκα εκβιάζεται από την πρώην γραμματέα του άνδρα της. Όμως η νυν γραμματέας του μαζί με τον εραστή της, έναν διακεκριμένο ζωγράφο, προκειμένου να καρπωθούν τα χρήματα του εκβιασμού, στήνουν μια πλεκτάνη που οδηγεί στο φόνο της συζύγου. Ο ζωγράφος θα εμφανιστεί ως αυτόπτης μάρτυρας στην αστυνομία και θα καταθέσει ψευδώς ότι ο θάνατος οφείλεται σε ατύχημα. Όμως ένας ερασιτέχνης κινηματογραφιστής έχει καταγράψει τη σκηνή και οι διαβολικοί εραστές συλλαμβάνονται. Φιλόδοξο σενάριο... Πηγή: www.lifo.gr
Μια γυναίκα εκβιάζεται από την πρώην γραμματέα του άνδρα της. Όμως η νυν γραμματέας του μαζί με τον εραστή της, έναν διακεκριμένο ζωγράφο, προκειμένου να καρπωθούν τα χρήματα του εκβιασμού, στήνουν μια πλεκτάνη που οδηγεί στο φόνο της συζύγου. Ο ζωγράφος θα εμφανιστεί ως αυτόπτης μάρτυρας στην αστυνομία και θα καταθέσει ψευδώς ότι ο θάνατος οφείλεται σε ατύχημα. Όμως ένας ερασιτέχνης κινηματογραφιστής έχει καταγράψει τη σκηνή και οι διαβολικοί εραστές συλλαμβάνονται. Φιλόδοξο σενάριο... Πηγή: www.lifo.gr

2 σχόλια:

  1. Από αυτές που αναφέρεις Γιάννη, έχω δει Δάφνις και Χλόη, Μικρές Αφροδίτες, Πρόσωπο με πρόσωπο, Ευδοκία, Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα, Λολίτες της Αθήνας, Κατήφορος, Άγγελος. Τις θεωρώ ερωτικές, όχι πορνογραφικές. Και υπάρχουν φυσικά πολλές άλλες που θα ήταν σφάλμα να τις χαρακτηρίσουμε πορνογραφικές, π.χ. "Απουσίες", "Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας", "Λυσιστράτη" επειδή περιέχουν γυμνό ή ερωτικές σκηνές - πορνό ο Αριστοφάνης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή η προσέγγισή σου Μαργαρίτα. Πραγματικά έτσι είναι. Άλλες τόσες σαν και αυτές που αναφέρεις είναι μέσα στις ταινίες του είδους που είναι εξαιρετικές.
      Ευχαριστώ για το σχόλιο και να έχεις μια όμορφη βδομάδα.

      Διαγραφή