Ένας δικτυακός χώρος για το Μαγικό Κόσμο της Έβδομης Τέχνης. Ενας χώρος για τον Κινηματογράφο, Ελληνικό και Ξένο. Με παρουσιάσεις, αναλύσεις, εικόνες, βίντεο, προτάσεις.
"LA TRAVIATA" το θρυλικό μουσικό δράμα του GIUSEPPE VERDI στον κινηματογράφο από τον μεγάλο FRANCO ZEFFIRELLI
Λήψη συνδέσμου
Facebook
X
Pinterest
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Άλλες εφαρμογές
-
Αγαπητές φίλες και φίλοι,
επανέρχομαι σε μια ακόμα παρουσίαση ταινίας και μάλιστα από έναν ιδιαίτερο χώρο, αυτόν του λυρικού μουσικού θεάτρου της Όπερας.
Ο υπέροχος κόσμος των κλασικών θρυλικών μουσικών δραμάτων στο λυρικό θέατρο, οι μεγάλες Όπερες, πάντα αναδεικνύουν ένα ηχηρό και συναισθηματικά φορτισμένο δράμα. Τις περισσότερες φορές ερωτικό, κάποιες άλλες πολιτικό και κοινωνικό. άλλες επίσης σε συνάντηση και των δύο.
Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ακόμα και αν δεν έχετε την παραμικρή μύηση στον κόσμο της Όπερας, θα έχετε ακούσει για τη θρυλική
"TRAVIATA"
("Παραστρατημένη")
Το μεγάλο μουσικό δράμα ενός μουσικού, που σημάδεψε την παγκόσμια ιστορία.
Giussepe Verdi
Η γένεση
Στις 6 Μάρτη 1853, στο Θέατρο της Βενετίας, ανεβαίνει μια Όπερα, από αυτές, που θα σημάδευαν την παγκόσμια ιστορία της μουσικής.
Το Λιμπρέτο (στίχοι) έγραψε ο: FRANSESCO MARIA PIAVE, βασισμένο πάνω στο επίσης ιστορικό μυθιστόρημα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΔΟΥΜΑ (Υιού)
Τι πραγματεύεται
Η "Τραβιάτα" πραγματεύεται και θίγει: Τις ταξικές διακρίσεις, την αβάσταχτη κοινωνική υποκρισία πίσω από αυτές, την αντίθεση ανάμεσα στην επιφανειακή ζωή της διασκέδασης και την πραγματική ανθρώπινη ευτυχία και τέλος τη ΘΥΣΙΑ της ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Η καταξίωση του έργου στο χώρο της τέχνης
Η "Τραβιάτα" είναι μια Όπερα, ένα λυρικό μουσικό δράμα, από τα μεγάλα εκείνα αριστουργήματα, που σημάδεψαν το χώρο της τέχνης στο πέρασμα των χρόνων. Ο συνδυασμός της υπέροχης μουσικής του Ιταλού συνθέτη, Βέρντι με τους έντονα φορτισμένους στίχους και το θέμα αυτό καθ' εαυτό, άπλωσαν τη φήμη του έργου στα πέρατα της γης και του χρόνου.
Το έργο αυτό έχει εμπνεύσει: Το θέατρο, το Μιούζικαλ και τέλος φυσικά τον Κινηματογράφο. Και πάνω εκεί θα σταθώ σήμερα. Στην κινηματογραφική μεταφορά του.
Οι μεγάλες πρωταγωνίστριες στην Όπερα
Πέντε (5) μεγάλες σοπράνο θεωρούνται ότι έδωσαν στην "Τραβιάτα" την καλύτερη μορφή και έκφρασή της επί λυρικής σκηνής:
1. ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ: Η μεγάλη μας ερμηνεύτρια! Η παράσταση το 1955 στη Σκάλα του Μιλάνο, θεωρείται ιστορική.
2. ΤΖΟΑΝ ΣΑΝΤΕΡΛΑΝΤ: Δεκαετία 1960. Η Αυστραλιανή σοπράνο, έδωσε μια ερμηνεία γεμάτη τεχνική τελειότητα και δύναμη στο ρόλο.
3. ΡΕΝΑΤΑ ΣΚΟΤΟ: Δεκαετία 1970-80. Η Ιταλίδα σοπράνο έδωσε απαράμιλλη εκφραστικότητα και λυρισμό.
4. ΑΝΝΑ ΡΕΤΡΕΜΠΚΟ: 2005 Η διάσημη Ρωσίδα σοπράνο, στην παράσταση στο Σάλσμπουργκ έκανε ένα από τα πλέον φημισμένα σύγχρονα ανεβάσματα
5. ΝΤΙΑΝΑ ΝΤΑΜΡΑΟΥ: 2018 Γερμανίδα σοπράνο, δραματική ένταση σε ένα τελευταίο ανέβασμα της παράστασης.
Η "ΤΡΑΒΙΑΤΑ" στον Κινηματογράφο
Όπως σε κάθε μεγάλο έργο τέχνης, που έχει σκηνική δράση, έτσι και η θρυλική αυτή δραματική όπερα, δεν ήταν δυνατόν να αφήσει ασυγκίνητο τον κινηματογράφο. Έτσι στο πέρασμα της ιστορίας, είχαμε πολλές μεταφορές του λυρικού αυτού έργου στη μεγάλη οθόνη. Ενδεικτικά να αναφέρω:
1953 Σε σκηνοθεσία: Vittorio Cottafavi
με την Barbara Laage, τον Armando Fancioli & Eduardo de Filippo
1967 Σε σκηνοθεσία: Mario Lanfranci
με τους: Anna Mofo, Franco Bonisolli, Gino Bechi
2005 σε σκηνοθεσία Brian Large
με τους: Anne Netrebko, Rolando Villazon, Thomas Hampson
2007 σε σκηνοθεσία: Maria Paola Longobardo
με τους: Αγγελική Γεωργίου, Ramon Vargas, Roberto Frontali
2009 σε σκηνοθεσία: Rhodri Huw
με τους: Renee Fleming, Joseph Calleja, Thomas Hampson
Φυσικά και αφήνω τελευταίο, το μεγάλο κινηματογραφικό δημιούργημα ενός δημιουργού, καταξιωμένου στην ιστορία της έβδομης τέχνης.
Μιλώ για τον
FRANCO ZEFFIRELLI
Αυτήν ακριβώς τη μεταφορά θα σάς παρουσιάσω, αγαπητές φίλες και φίλοι
Συντελεστές και παραγωγή
Πρεμιέρα: 18 Φεβρουαρίου 1983 στην Ιταλία
Παραγωγή: ACCENT FILMS BV-RAI ITALIANA (Ολλανδία και Ιταλία)
Γλώσσα: Ιταλική
Κινηματογράφιση: ENNIO GUARNIERI
Μοντάζ: FRANCA SILVI-PETER TAYLOR
Ενδυματολογία: PIERO TOSI
Ερμηνείες
TERESA STRATAS στο ρόλο της VIOLETTA VALERY (La traviata)
Το κεντρικό πρόσωπο του δράματος. Νεαρή καλλονή, με ελεύθερη και μποέμ ζωή, η οποία ναι μεν είναι πόλος έλξης της αριστοκρατίας στις μοναδικές της βραδιές και γιορτές αλλά παράλληλα προκαλεί την υποκριτική ηθική της ολιγαρχίας.
Γεννημένη το 1938 στο Οντάριο, Καναδά με Ελληνικές ρίζες καταγωγής (Αναστασία Στρατάκη), η εξαίρετη σοπράνο, έχει μια εκπληκτική παρουσία, μουσική εκτέλεση και υποκριτική δεινότητα, που θα τη ζήλευαν και φτασμένες αναγνωρισμένες ηθοποιοί.
Η παρουσία της είναι καταλυτική και "γεμίζει" όλη την οθόνη με το υποκριτικό και ερμηνευτικό της "εκτόπισμα". Όμορφη αισθητικά στα εξωτερικά της χαρίσματα, γεμάτη πάθος, με υπέροχη φωνή, δίνει ολάκερη την ψυχή της στην ερμηνεία της Βιολέττας.
PLACIDO DOMINGO στο ρόλο του ALFREDO GERMONT
Ο νεαρός άνδρας που αγαπά την Βιολέττα
Νομίζω συστάσεις για έναν από τους μεγαλύτερους τενόρους της εποχής μας, δεν χρειάζονται. Γεννημένος το 1941 στη Μαδρίτη, έχει ερμηνεύσει 144 ρόλους και φυσικά είναι και συνθέτης.
Στην ταινία, ως Αλφρέντο, είναι εκπληκτικός. Αισθητικά με την επιβλητική του παρουσία, υποκριτικά με την άψογη ερμηνεία του, τη συναισθηματική του ένταση, που απογειώνεται στις μεγάλες στιγμές του φιλμ και φυσικά μουσικά καθώς το λυρικό του τραγούδι αγγίζει τον ουρανό.
CORNELL MACNEIL στο ρόλο του GIORGIO GERMONT, πατέρα του Alfredo
Ένας διάσημος τενόρος, που δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή. Αμερικάνος, γεννημένος το 1922, πέθανε το 2011. Μια τεράστια καριέρα με διεθνή αναγνώριση.
Στην ταινία, είναι το τρίτο κεντρικό πρόσωπο του δράματος, ο πατέρας του Αλφρέντο. Με ρόλο καταλυτικό στην πλοκή, θα δώσει μια εκπληκτική ερμηνεία. Επιβλητικός, εξαιρετικός υποκριτικά και στη μουσική του ερμηνεία υπέροχος.
ALLAN MONK στο ρόλο του Βαρόνου DOUPHOL
Ένα ακόμα σημαντικό πρόσωπο από τους χαρακτήρες της πλοκής. Σε δεύτερο πλάνο, ερμηνεία άψογη, πειστική όπως και το τραγούδι του ανάλογο.
Η Πλοκή
Πράξη 1
Η Βιολέτα, διάσημη εταίρα του Παρισιού,
δίνει μια λαμπερή δεξίωση. Παράλληλα όμως έχει και θανάσιμα κλονισμένη υγεία, κάτι που ελάχιστοι το γνωρίζουν. Η νεαρή γυναίκα έχει έναν λαμπερό εξωτερικό κόσμο, ικανό να προσφέρει γέλιο, χαρές, γλέντια και ερωτικές στιγμές ενώ ο πραγματικός εσωτερικός της κόσμος είναι ένας σπασμένος καθρέφτης. Ευάλωτη, μόνη, πάντα αναζητεί την πραγματική αγάπη και στήριξη. Ο ερχομός του λαμπερού νεαρού Αλφρέντο, αλλάζει τα πάντα. Αυτός εκδηλώνει τον έρωτά του γι’
αυτήν με την άρια "Un dì, felice,
eterea". Παρότι αρχικά διστάζει,
συγκινείται από την αγάπη του και
τραγουδά την εμβληματική "Sempre
libera", αμφιταλαντευόμενη ανάμεσα
στον έρωτα και την ανεξαρτησία της.
Πράξη 2
Η Βιολέτα και ο Αλφρέντο ζουν μαζί
ευτυχισμένοι στην εξοχή, αλλά η οικονομική
τους κατάσταση είναι δύσκολη. Ο πατέρας
του Αλφρέντο, Τζόρτζιο Ζερμόν, ζητά από
τη Βιολέτα να εγκαταλείψει τον γιο του,
καθώς η σχέση τους δυσφημίζει την
οικογένεια. Με βαριά καρδιά, η Βιολέτα
αποχωρεί και γράφει ένα γράμμα στον
Αλφρέντο, αφήνοντάς τον να πιστέψει ότι
τον εγκατέλειψε για κάποιον άλλο.
Οργισμένος, ο Αλφρέντο τη συναντά σε
μια δεξίωση και τη ντροπιάζει δημόσια,
πετώντας της χρήματα ως "πληρωμή". Η ήδη βαριά κατάσταση της υγείας της επιδεινώνεται κάτω από τη συναισθηματική κατάρρευση.
Πράξη 3
Η Βιολέτα, σοβαρά άρρωστη από φυματίωση,
βρίσκεται στο κρεβάτι της, μόνη και
εγκαταλελειμμένη. Ο Ζερμόν αποκαλύπτει
στον Αλφρέντο την αλήθεια, και εκείνος
τρέχει κοντά της, αλλά είναι πολύ αργά.
Η Βιολέτα αναπολεί στιγμές ευτυχίας,
ενώ τραγουδά "Addio del passato".
Λίγο πριν ξεψυχήσει στην αγκαλιά του
αγαπημένου της, έχει μια στιγμή ψεύτικης
ανάκαμψης και πεθαίνει τραγικά.
Η σκηνογραφία είναι πραγματικά και εκτυφλωτικά, θα έλεγε κανείς, εντυπωσιακή. Το μπαρόκ στυλ, οι τεράστιοι χώροι, η διακόσμηση είναι κάτι, που πραγματικά καθηλώνει το μάτι του θεατή. Εδώ διακρίνω όμως και ένα είδος υπερβολής καθώς όλος αυτός ο επιδεικτικός πλούτος, παραπέμπει σε βασιλικά ανάκτορα, κάτι που δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα ενός πλούσιου σπιτιού.
Ο ρυθμός στη σκηνοθεσία είναι αυτός ακριβώς που πρέπει και απαιτεί το όλο δράμα. Ακολουθεί τις εξάρσεις και αποσύρσεις μαζί με τα συναισθήματα, την ένταση, το πάθος, τον έρωτα, την απογοήτευση, την απελπισία αλλά και την υπέρτατη θυσία.
Όσο προχωρά η πλοκή, η ταινία με τα πλάνα της γίνεται όλο και πιο ανθρωποκεντρική. Η κάμερα θα εστιάσει πάνω στα πρόσωπα, στα οποία σταδιακά, κυριαρχεί η Βιολέττα καθώς εκείνη είναι που σηκώνει το μεγάλο βάρος του δράματος και της τελικής κορύφωσης.
Οι σκηνές που μένουν προς το μεγάλο τέλος είναι πραγματικά συγκλονιστικές. Η Βιολέτα βιώνει τον ερχομό του τέλους, αναμετριέται με τον εαυτό της στον καθρέφτη και στο χώρο. Αναζητά τη χαμένη αγάπη, τον ερχομό που αγαπημένου της.
Εκείνος θα φτάσει αλλά θα είναι αργά για εκείνη.
H Βιολέτα, λίγο πριν το τέλος, μπροστά στον καθρέφτη
Η θρυλική άρια "Addio del passato", είναι στην ουσία και επί λέξη ένα "Αντίο στο παρελθόν". Η Βιολέτα νιώθει ότι "φεύγει" και σε αυτή τη συγκλονιστική της άρια, γράφει τη δική της ιστορία:
Κρατά στα χέρια της το γράμμα του πατέρα του αγαπημένου της, με το οποίος εκείνος την πληροφορεί ότι είπε στο γιο του όλη την αλήθεια. Ότι του αποκάλυψε τη θυσία της, ζητώντας συγχώρεση. Ο Αλφρέντο έρχεται. Έρχεται και εκείνος. Και ζητάει από τη Βιολέτα να μείνει δυνατή να τους περιμένει. Εκείνη νιώθει απελπισμένη, νιώθει αδύναμη, νιώθει νικημένη από τη μοιραία ασθένεια και έτσι μονολογεί:
"Είναι αργά!
περιμένω, περιμένω και ποτέ δεν έρχονται σε μένα.
Αχ πόσο έχω αλλάξει (κοιτάζεται στον καθρέφτη).
Ο γιατρός όμως με προτρέπει να ελπίζω.
Αχ με αυτήν την αρρώστια, κάθε ελπίδα έχει πεθάνει.
Αντίο χαρούμενα όνειρα του παρελθόντος,
τα τριαντάφυλλα στο πρόσωπό μου είναι ήδη χλωμά,
Μού λείπει η αγάπη του Αλφρέντο
παρηγοριά, στήριγμα της κουρασμένης μου ψυχής.
Αχ, χαμογέλα στην επιθυμία της παραστρατημένης,
σε αυτήν, ω δώσε συγχώρεση, καλωσόρισέ την Θεέ μου.
Τώρα, όλα τελείωσαν,
οι χαρές και οι λύπες θα τελειώσουν σύντομα,
για τους θνητούς, ο τάφος, είναι το όριο των πάντων.
Δεν θα έχει δάκρυα, μήτε λουλούδια,
Κανένας σταυρός με όνομα, που να καλύπτει αυτά τα οστά.
Αχ, χαμογέλα στην επιθυμία της παραστρατημένης,
σε αυτήν , ω δώσε συγχώρεση, καλωσόρισέ την Θεέ μου.
Τώρα όλα τελείωσαν"
Αυτή, φίλες και φίλοι ήταν η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη της "Τραβιάτας" από τον Φράνκο Τζεφιρέλι. Μια ταινία, γεμάτη δυνατά συναισθήματα, υπέροχη μουσική, εξαίρετες ερμηνείες.
Δυστυχώς δεν βρήκα απόσπασμα από την ταινία για τη θρυλική άρια "Addio del Passato"
Θα σάς τη δώσω με την ερμηνεία της εξ ίσου εκπληκτικής Άννα Ρετρέμπκο
και ένα απόσπασμα από την ταινία
Η Βιολέτα Βαλερύ, η θρυλική "Τραβιάτα" εξακολουθεί να συγκινεί, αιώνες μετά. Και ο Φράνκο Τζεφιρέλι, εξακολουθεί να είναι ο σκηνοθέτης των μεγάλων κλασικών δραμάτων, μάς έδωσε μια ακόμα κινηματογραφική του δημιουργία. ("Ρωμαίος και Ιουλιέτα", "Αμλετ", "Η στρίγκλα που έγινε αρνάκι", "Ιησούς από τη Ναζαρέτ")
Αγαπώ την όπερα, αγαπητέ Γιάννη. Χθες είδα στη λυρική το "Θέλω να δω τον Πάπα". Ήταν πολύ καλό. Ένα έργο που ξεσήκωσε σωρεία αντιδράσεων όταν πρωτοπροβλήθηκε. Σε φιλώ, φίλε μου.
Μία μου, πολύ το χαίρομαι αυτό, κορίτσι μου. Μπράβο για τις επιλογές σου. Πήγες και σε μια ιστορική, για την Ελληνική όπερα, παράσταση. "Θέλω να δω τον Πάπα" του Θεόφραστου Σακελλαρίδη ε; Ευχαριστώ για το σχόλιο, καλή μου φίλη. Φιλιά πολλά.
Κλασσικό έργο Γιάννη μου παρουσίασες σήμερα με την ανάρτησή σου. Από την ημέρα της ταινίας για τη Μαρία Κ. απολαμβάνουμε ταινίες από την οπερα. Σε κέρδισε η Όπερα ε; Πολύ καλά, έτσι το Σινεφίλ έχει όλα τα θέματα που αφορούν τον κινηματογράφο Καλή συνέχεια φίλε μου
Είναι ένα κομμάτι τέχνης, που δεν το έχω δουλέψει, Άννα μου. Και έχει συνδεθεί με το σινεμά πολύ δυνατά και πολύ εποικοδομητικά. Ναι, ομολογώ, βρήκα έναν μαγικό κόσμο σε αυτό το λυρικό μουσικό δράμα και είπα να το μοιραστούμε. Ευχαριστώ πολύ, καλή μου φίλη για το σχόλιο. Στέλνω τα φιλιά μου.
Δεν γνώριζα καν πως εκτός από όπερα, η Τραβιάτα υπήρξε και ως ταινία. Και μάλιστα απ' τον Τζεφιρέλλι... Επίσης αγνοούσα την πλοκή και πολλά άλλα, κάτι που αποκαταστάθηκε όμως με την ολοκληρωμένη παρουσίασή σου. Γιάννη μου, ακούραστε ερευνητή της έβδομης τέχνης, τα θερμά μου συγχαρητήρια!
Δεν είναι πολύς καιρός, Μαρία μου, που ...μυήθηκα στον υπέροχο δραματικό κόσμο της "Τραβιάτα". Η ιστορία της Βιολέτας Βαλερύ είναι πολύ θλιβερή και γεμάτη συναισθήματα. Και δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο τον κινηματογράφο. Είναι και άλλες όπερες μεγάλες, που έχουν γίνει ταινίες, Μαρία μου. Και η "Κάρμεν" επίσης. Χαίρομαι που κατάφερα να σού δώσω ένα θετικό ερέθισμα, κοπέλα μου, πολύ. Ευχαριστώ για τα θερμά σου λόγια και την παρουσία σου. Φιλάκια.
δεν το γνώριζα αυτό για το Τζεφιρέλι... πολύ ενδιαφέρον... θα μού άρεσε να την έβλεπα... Μοναδική αυτή η όπερα, μιας που έχει τόσο ρομαντικό θέμα... (μού θυμίζει πάντα την Γκάρμπο στο σινεμά... ) Αυτήν την βερσιόν με την Άννα του 2005 την είχα δει. Δεν θα την πρότεινα μόνον και μόνον για την έλλειψη... σκηνικών... κι ας είναι πολύ καλοί οι καλλιτέχνες... τέλος... Κάλλας και πάλι Κάλλας... καλό βραδυ, πολύ πλουσια η ανάρτησή σου όπως πάντα... Τι να πρωτοσχολιάσω σε αυτήν... :) :) = διπλο χαμόγελο
Λαμπρινή μου, καλή μου φίλη, με τιμάει η γνώμη σου και σε ευχαριστώ. Χαίρομαι που σού άρεσε. Χωρίς σκηνικά δεν μού αρέσει να βλέπω μια παράσταση, συμφωνώ μαζί σου. Η Κάλας είναι υπέροχη, δεν το συζητάμε. Την καλησπέρα μου.
Ντάξει, Γιάννη.. ήρθα κι εγώ ως μυημένη από τον Νίκο Καρβέλα 😂 (έχω δει τους Δαίμονες, θα σέβεστε!), να πω τώρα τί;; Πάντως εγώ είχα κλείσει στην πρώτη θέση τότε, και το θέαμα μού έκοψε την ανάσα, γιατί, πέρα από τη Βίσση -που απλά ακολουθεί τα καπρίτσια τού Καρβέλα- οι υπόλοιποι συντελεστές, είχαν σχέση με την όπερα κι είχα πάθει πλάκα! Είχα γίνει κυριολεκτικά μέρος τής υπόθεσης (λόγω πρώτης θέσης εννοώ). Η ακόμα πιο κοντινή μου σχέση, είναι η μαμά, η οποία, αν και γυναίκα τού χωριού με αγροτικές καταβολές, αγαπούσε πολύ την κλασσική μουσική! (ο άνθρωπος "γεννιέται" εντέλει, δε "γίνεται") Μα να μην της πάρω τίποτα;; 😛 Για να μην το .. ξεχάσω, εγώ έχω να πω ότι ανέβηκες κι άλλο level (που λένε και στο χωριό μου, με τις αγροτικές καταβολές!), και μαζί σου, μας πήρες κι εμάς σε ένα "σεμινάριο" Τέχνης! Αυτά συμβαίνουν στην Όπερα, αφού σμίγουν η μουσική, η ποίηση, το σινεμά, το θέατρο, η υποκριτική, σε τέλεια αρμονία! Πάω να συνεχίσω τα ταπεινά μου χόμπι, αφού σε ευχαριστήσω για όσα διάβασα -και άκουσα- εδώ σήμερα! 🌟🌟
Τα ταπεινά σου χόμπι είναι μέρος της ζωής μας και να τα ακολουθείς, Πέτρα μου γιατί γεμίζουν όμορφες στιγμές την καθημερινότητά μας. Σήμερα, απόλαυσα όσο ποτέ αυτή σου την παρέμβαση, γιατί τέτοια ήταν. Όχι μόνο για τα καλά σου λόγια, που με τιμούν αφάνταστα και σε ευχαριστώ αλλά για τον τρόπο, που προσέγγισες το θέμα. Η μαμά σου! Τι λες τώρα! Δεν έχει καμία σημασία που η γυναίκα έχει αγροτικές καταβολές. Μα καμία. Σημασία έχει η καρδιά της. Οι "Δαίμονες" πρέπει να ήταν πολύ καλή παράσταση πραγματικά σε μια σύγχρονη απόδοση όπερας, η οποία μού αρέσει αν έχει ποιότητα. Βάλε το "Φάντασμα της Όπερας" ας πούμε. Η Όπερα μπορεί να είναι απρόσιτη, κακώς γιατί έγινε αντικείμενο της ευτελούς μεγαλοαστικής τάξης, δυστυχώς, αλλά είναι ένας μαγικός συνδυασμός θεάτρου, τραγουδιού, μουσικής, ποίησης, λογοτεχνίας και εν τέλει και σινεμά. Φιλιά στέλνω καλή μου φίλη.
Εγώ να σε ευχαριστήσω, Φωτεινή μου, για τον πολύτιμο χρόνο σου και την παρουσία σου εδώ. Χαίρομαι που μπόρεσα να σού δώσω κάτι χρήσιμο στη γνώση σου. Φιλιά πολλά κορίτσι μου.
Η ταινία μου είχε ξεφύγει :) Τώρα που με πληροφόρησες σχετικά θα την αναζητήσω. Άλλωστε ο Τζεφιρέλι αποτελεί εγγύηση σε τέτοιου είδους δημιουργίες. Σ' ευχαριστούμε Γιάννη μου για τις όμορφες και εμπεριστατωμένες αναρτήσεις σου. Σε φιλώ!
Ναι, ο Τζεφιρέλι, Μαρία μου, έχει μεγάλη πείρα στη δουλειά πάνω σε μεγάλα ιστορικά δράματα. Οπότε αυτή του η εμπειρία και η αισθητική του ματιά, αποτελεί εξαίρετη εγγύηση. Χαίρομαι που σού άρεσε, Μαρία μου, ξέρω τις ευαισθησίες σου πάνω στη μουσική καλή μου. Φιλιά πολλά και ευχαριστώ πολύ.
Επετειακός Μήνας CINEFIL 14 Νοέμβρη 2010-2018 8 Χρόνια στο Διαδίκτυο Φίλες και Φίλοι, ήταν 14 Νοέμβρη του 2014 όταν στον υποφαινόμενο γράφοντα, η λατρευτική υστερία του για τον Κινηματογράφο, βρήκε διέξοδο σε μια διαδικτυακή δημιουργία. Ένα Blog για να φιλοξενήσει και να εκφράσει τον άσβηστο πόθο και την αγάπη μου για την Έβδομη Τέχνη. Στον φιλόξενο χώρο του Pathfinder.gr τότε λοιπόν, στις 14 Νοέμβρη έκανε την εμφάνισή της αυτή εδώ η ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ στην τότε διεύθυνση του blog Αυτή η πρώτη Ανάρτηση με την Φωτογραφία της "Θεάς" Γκρέτας Γκάρμπο, ήταν και το ...εναρκτήριο λάκτισμα στο CINEFIL. Όλα αυτά τα χρόνια τούτος εδώ ο χώρος, καταξιώθηκε με την δική σας αγάπη. Τη δική σας συμμετοχή, τα σχόλια και τις επισκέψεις σας. Έτσι χτίστηκε μια πολύ ζεστή αμφίδρομη σχέση που κρατά μέχρι τώρα οκτώ ολάκερα χρόνια. Μέσα από αυτή τη διαδρομή: "Είδαμε" μαζί ταινίες κάθε είδους και χρονικής περιόδου Σταθήκαμε σε αναλύσεις πάνω στην...
Θα παραμείνω, φίλες και φίλοι, στο χώρο των τηλεοπτικών σειρών, μιας και η σαιζόν προχωρά και νέες παραγωγές περνούν στη μικρή οθόνη. Μέχρι τώρα, όπως σάς είχα παρουσιάσει στην προηγούμενη ανάρτησή μου, θεωρούσα την "ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ" ως τη σειρά της χρονιάς. Μέχρι, που στις τηλεοπτικές μας οθόνες, εμφανίστηκαν οι "Μαύροι Πίνακες". Και μάλιστα σε ένα κανάλι, που δεν μάς έχει συνηθίσει σε προχωρημένες επιλογές πάνω στη μυθοπλασία. ΟΙ ΜΑΥΡΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ Η συγκεκριμένη τηλεοπτική παραγωγή, όχι απλά ξεπέρασε κάθε προσδοκία, όχι απλά αποτελούσε μια άκρως ποιοτική δουλειά, που σέβεται τόσο τον εαυτό της όσο και το κοινό της αλλά, προκάλεσε στην κυριολεξία, πάταγο στα τηλεοπτικά μας δρώμενα! Και δεν είμαι υπερβολικός στην εκτίμησή μου. Άλλωστε μια περιήγηση στις κριτικές στήλες όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα επιβεβαίωσετε το γεγονός ότι η σειρά αυτή ήρθε πραγματικά να σαρώσει κάθε προηγούμενο μέτρο, αποτελώντας για μένα αλλά και για πολύ κόσμο, τη σειρά της χρονιάς! Τι ε...
Αγαπώ την όπερα, αγαπητέ Γιάννη. Χθες είδα στη λυρική το "Θέλω να δω τον Πάπα". Ήταν πολύ καλό. Ένα έργο που ξεσήκωσε σωρεία αντιδράσεων όταν πρωτοπροβλήθηκε. Σε φιλώ, φίλε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία μου, πολύ το χαίρομαι αυτό, κορίτσι μου. Μπράβο για τις επιλογές σου. Πήγες και σε μια ιστορική, για την Ελληνική όπερα, παράσταση. "Θέλω να δω τον Πάπα" του Θεόφραστου Σακελλαρίδη ε;
ΔιαγραφήΕυχαριστώ για το σχόλιο, καλή μου φίλη. Φιλιά πολλά.
Κλασσικό έργο Γιάννη μου παρουσίασες σήμερα με την ανάρτησή σου. Από την ημέρα της ταινίας για τη Μαρία Κ. απολαμβάνουμε ταινίες από την οπερα. Σε κέρδισε η Όπερα ε; Πολύ καλά, έτσι το Σινεφίλ έχει όλα τα θέματα που αφορούν τον κινηματογράφο
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή συνέχεια φίλε μου
Είναι ένα κομμάτι τέχνης, που δεν το έχω δουλέψει, Άννα μου. Και έχει συνδεθεί με το σινεμά πολύ δυνατά και πολύ εποικοδομητικά. Ναι, ομολογώ, βρήκα έναν μαγικό κόσμο σε αυτό το λυρικό μουσικό δράμα και είπα να το μοιραστούμε.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ, καλή μου φίλη για το σχόλιο. Στέλνω τα φιλιά μου.
Δεν γνώριζα καν πως εκτός από όπερα, η Τραβιάτα υπήρξε και ως ταινία. Και μάλιστα απ' τον Τζεφιρέλλι... Επίσης αγνοούσα την πλοκή και πολλά άλλα, κάτι που αποκαταστάθηκε όμως με την ολοκληρωμένη παρουσίασή σου. Γιάννη μου, ακούραστε ερευνητή της έβδομης τέχνης, τα θερμά μου συγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι πολύς καιρός, Μαρία μου, που ...μυήθηκα στον υπέροχο δραματικό κόσμο της "Τραβιάτα". Η ιστορία της Βιολέτας Βαλερύ είναι πολύ θλιβερή και γεμάτη συναισθήματα. Και δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο τον κινηματογράφο. Είναι και άλλες όπερες μεγάλες, που έχουν γίνει ταινίες, Μαρία μου. Και η "Κάρμεν" επίσης. Χαίρομαι που κατάφερα να σού δώσω ένα θετικό ερέθισμα, κοπέλα μου, πολύ. Ευχαριστώ για τα θερμά σου λόγια και την παρουσία σου. Φιλάκια.
Διαγραφήδεν το γνώριζα αυτό για το Τζεφιρέλι... πολύ ενδιαφέρον... θα μού άρεσε να την έβλεπα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜοναδική αυτή η όπερα, μιας που έχει τόσο ρομαντικό θέμα... (μού θυμίζει πάντα την Γκάρμπο στο σινεμά... )
Αυτήν την βερσιόν με την Άννα του 2005 την είχα δει. Δεν θα την πρότεινα μόνον και μόνον για την έλλειψη... σκηνικών... κι ας είναι πολύ καλοί οι καλλιτέχνες...
τέλος... Κάλλας και πάλι Κάλλας...
καλό βραδυ, πολύ πλουσια η ανάρτησή σου όπως πάντα... Τι να πρωτοσχολιάσω σε αυτήν... :) :) = διπλο χαμόγελο
Λαμπρινή μου, καλή μου φίλη, με τιμάει η γνώμη σου και σε ευχαριστώ. Χαίρομαι που σού άρεσε. Χωρίς σκηνικά δεν μού αρέσει να βλέπω μια παράσταση, συμφωνώ μαζί σου.
ΔιαγραφήΗ Κάλας είναι υπέροχη, δεν το συζητάμε. Την καλησπέρα μου.
Ντάξει, Γιάννη.. ήρθα κι εγώ ως μυημένη από τον Νίκο Καρβέλα 😂 (έχω δει τους Δαίμονες, θα σέβεστε!), να πω τώρα τί;; Πάντως εγώ είχα κλείσει στην πρώτη θέση τότε, και το θέαμα μού έκοψε την ανάσα, γιατί, πέρα από τη Βίσση -που απλά ακολουθεί τα καπρίτσια τού Καρβέλα- οι υπόλοιποι συντελεστές, είχαν σχέση με την όπερα κι είχα πάθει πλάκα! Είχα γίνει κυριολεκτικά μέρος τής υπόθεσης (λόγω πρώτης θέσης εννοώ). Η ακόμα πιο κοντινή μου σχέση, είναι η μαμά, η οποία, αν και γυναίκα τού χωριού με αγροτικές καταβολές, αγαπούσε πολύ την κλασσική μουσική! (ο άνθρωπος "γεννιέται" εντέλει, δε "γίνεται") Μα να μην της πάρω τίποτα;; 😛 Για να μην το .. ξεχάσω, εγώ έχω να πω ότι ανέβηκες κι άλλο level (που λένε και στο χωριό μου, με τις αγροτικές καταβολές!), και μαζί σου, μας πήρες κι εμάς σε ένα "σεμινάριο" Τέχνης! Αυτά συμβαίνουν στην Όπερα, αφού σμίγουν η μουσική, η ποίηση, το σινεμά, το θέατρο, η υποκριτική, σε τέλεια αρμονία! Πάω να συνεχίσω τα ταπεινά μου χόμπι, αφού σε ευχαριστήσω για όσα διάβασα -και άκουσα- εδώ σήμερα! 🌟🌟
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ταπεινά σου χόμπι είναι μέρος της ζωής μας και να τα ακολουθείς, Πέτρα μου γιατί γεμίζουν όμορφες στιγμές την καθημερινότητά μας.
ΔιαγραφήΣήμερα, απόλαυσα όσο ποτέ αυτή σου την παρέμβαση, γιατί τέτοια ήταν. Όχι μόνο για τα καλά σου λόγια, που με τιμούν αφάνταστα και σε ευχαριστώ αλλά για τον τρόπο, που προσέγγισες το θέμα.
Η μαμά σου! Τι λες τώρα! Δεν έχει καμία σημασία που η γυναίκα έχει αγροτικές καταβολές. Μα καμία. Σημασία έχει η καρδιά της.
Οι "Δαίμονες" πρέπει να ήταν πολύ καλή παράσταση πραγματικά σε μια σύγχρονη απόδοση όπερας, η οποία μού αρέσει αν έχει ποιότητα. Βάλε το "Φάντασμα της Όπερας" ας πούμε.
Η Όπερα μπορεί να είναι απρόσιτη, κακώς γιατί έγινε αντικείμενο της ευτελούς μεγαλοαστικής τάξης, δυστυχώς, αλλά είναι ένας μαγικός συνδυασμός θεάτρου, τραγουδιού, μουσικής, ποίησης, λογοτεχνίας και εν τέλει και σινεμά.
Φιλιά στέλνω καλή μου φίλη.
Εξαιρετικό έργο Γιάννη μου! Τις ταινίες που παρουσιάζεις από το 2005 και μετά δεν τις γνώριζα. Σε ευχαριστούμε για άλλη μία πληρέστατη παρουσίαση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ να σε ευχαριστήσω, Φωτεινή μου, για τον πολύτιμο χρόνο σου και την παρουσία σου εδώ. Χαίρομαι που μπόρεσα να σού δώσω κάτι χρήσιμο στη γνώση σου. Φιλιά πολλά κορίτσι μου.
ΔιαγραφήΗ ταινία μου είχε ξεφύγει :) Τώρα που με πληροφόρησες σχετικά θα την αναζητήσω. Άλλωστε ο Τζεφιρέλι αποτελεί εγγύηση σε τέτοιου είδους δημιουργίες. Σ' ευχαριστούμε Γιάννη μου για τις όμορφες και εμπεριστατωμένες αναρτήσεις σου. Σε φιλώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, ο Τζεφιρέλι, Μαρία μου, έχει μεγάλη πείρα στη δουλειά πάνω σε μεγάλα ιστορικά δράματα. Οπότε αυτή του η εμπειρία και η αισθητική του ματιά, αποτελεί εξαίρετη εγγύηση. Χαίρομαι που σού άρεσε, Μαρία μου, ξέρω τις ευαισθησίες σου πάνω στη μουσική καλή μου. Φιλιά πολλά και ευχαριστώ πολύ.
Διαγραφή