BERNARD HILL: O βασιλιάς Θέοντεν κίνησε για τους "Αθάνατους τόπους"

 BERNARD HILL






"Πού είναι το άλογο κι ο αναβάτης;
Πού είναι το κέρας που βοά;
Πού είναι το πηδάλιο και το κράνος;
κι ο φωτεινός αέρας που ρέει;
Πού είναι το χέρι και η άρπα;
και η κόκκινη φωτιά που λάμπει;

Πού είναι η άνοιξη κι ο θερισμός και το ψηλό καλαμπόκι που φυτρώνει;
Πέρασαν σαν τη βροχή στο βουνό
όπως ο άνεμος στο λιβάδι.
Οι μέρες έπεσαν στη δύση πίσω από τους λόφους
στη σκιά.
Ποιος θα μαζέψει τον καπνό από τα ξερά ξύλα που καίγονται;
Ή θα δει τα χρόνια που κυλούν από τη θάλασσα να επιστρέφουν"


Tα λόγια του βασιλιά του Ρόχαν, Θέοντεν, ηχούν δραματικά καθώς φορά την πανοπλία του για να σταθεί να υπερασπιστεί του ανθρώπους του, στο φρούριο του Χελμς Ντιπ, στο Ρόχαν. Λόγια που μένουν αξέχαστα για όσους αναρίθμητους παρακολούθησαν το δράμα του, από την ώρα που χειραγωγήθηκε από τις δυνάμεις του Σάουρον ως τη στιγμή, που έδωσε τη μεγάλη μάχη έξω από τα τείχη της Μίνας Τίριθ.

Τι σάς λέω τώρα ε; Μα φυσικά ο Μπέρναρντ Χιλ ήταν εκείνος ο ηθοποιός, που ερμήνευσε το συγκεκριμένο αυτό ρόλο, στη θρυλική κινηματογραφική τριλογία του Τζάκσον "Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών" πάνω στο μεγάλο έργο του Τζωρτζ Τόλκιν.

Οι απανταχού λάτρεις και ακόλουθοι του κόσμου του Τόλκιν, τον έχουν βαθιά μες στην καρδιά τους με το συγκεκριμένο αποτύπωμα.

Γεννήθηκε στις 17 Δεκέμβρη 1944 στο Μάντζεστερ της Αγγλίας και έφυγε στις 5 Μάη 2024, σε ηλικία 80 ετών.

Παιδί εργατικής οικογένειας και συγκεκριμένα από οικογένεια καθολικών ανθρακωρύχων. Σπούδασε υποκριτική στη δραματική σχολή του Πολυτεχνείου του Μάντζεστερ και πολύ αργότερα θα σπουδάσει και υποκριτική θεάτρου, γύρω στα 1970.

Στην υποκριτική θα γίνει ευρέως γνωστός από την Αγγλική τηλεοπτική σειρά: 
"Boys from the Blackstuff", ερμηνεύοντας το ρόλο του Γιόσερ Χιουζ. Εκεί απέκτησε και την πρώτη του αναγνωρισιμότητα, ως άντρας της εργατικής τάξης, ο οποίος οδηγείται σε έκρηξη από ένα αδιάφορο έως και ανάλγητο κρατικό σύστημα κοινωνικής πρόνοιας. Η δημιουργία ήταν του Άλαν Μπλίσντειλ.



Μάλιστα το αίτημά του: "Δώστε μας δουλειά", έγινε σύνθημα στους χιλιάδες των διαδηλωτών εργατών κατά της Θάτσερ, στους μεγάλους εργατικούς αγώνες στην Αγγλία κατά τη θητεία της.

Το 1982, θα παίξει στη θρυλική ταινία του Ρίτσαρντ Ατένμπορο "Γκάντι", ερμηνεύοντας τον λοχία Πούτναμ

Το 1975, θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική σειρά "Α Journey in the life", στη δραματοποίηση της ζωής του Τζον Λένον.


Εκτός των άλλων, θα συμμετάσχει και στις πιο γνωστές ταινίες:
1990 "Βουνά του Φεγγαριού",  1994 "Σκάλαγκρικ" και 1995 "Δέρμα της Μαδαγασκάρης"

Το τέλος της δεκαετίας του 1990, τον βρίσκει να γίνεται πιο τακτικός σε ερμηνεία κινηματογραφικών ρόλων, ώσπου θα έρθει το 1997 και ο Τζέημς Κάμερον

Ο Μπέρναρντ Χιλ ως ο καπετάνιος Έντουαρντ Σμιθ του "Τιτανικού"


Είναι απόλυτα λογικό, μια μεγαλειώδης ταινία, να αναδείξει περαιτέρω ένα λαμπρό ηθοποιό, έστω και δευτεραγωνιστή, αλλά σε έναν κρίσιμο ρόλο.
Και ο ρόλος του καπετάνιου του "Τιτανικού" ήταν έτσι κι αλλιώς ένας κρίσιμος και βασικός ρόλος. Και σ' αυτόν, ο Μπέρναρντ Χιλ ανταποκρίθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία, με την επιβλητική του παρουσία.


O τελευταίος και μεγάλος του ρόλος θα ακολουθήσει στα έτη 2002-2003 στην, επικών διαστάσεων, τριλογία του Πίτερ Τζάκσον,
"Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών".

Όπως ήδη ανέφερα, στα έργα "Οι δύο πύργοι" και "Η επιστροφή του βασιλιά", θα απογειώσει την ερμηνευτική του καριέρα, ως βασιλιάς Θέοντεν με μια ερμηνεία πραγματικά καθηλωτική και έντονα δραματική.


Oι λάτρεις του είδους, τον αγαπήσαμε, τον αποθεώσαμε, πονέσαμε με το προσωπικό του δράμα, ζήσαμε μαζί του, την επική του αγωνία και τον θρηνήσαμε με το ηρωικό του θάνατο. Για να μείνει πάντα στις καρδιές μας, ταυτιζόμενος όσο λίγοι με το συγκεκριμένο ρόλο και χαρακτήρα.

Φιλμογραφία

H παρουσία του στον κινηματογράφο αλλά και στην τηλεόραση, ξεκινά το 1974 και τελειώνει φέτος, το 2024. Μιλάμε για 50 χρόνια ολάκερης ζωής προσφορά.

Συμμετείχε σε 129 ταινίες και σειρές συνολικά

Οι βραβεύσεις

Τιμήθηκε με 9 βραβεία κινηματογράφου και ακόμα 9 υποψηφιότητες.

Αναφέρω: Για την ερμηνεία του, ως Θέοντεν, τιμήθηκε με βραβείο GOLD DERBY στην "Επιστροφή του βασιλιά" και υποψήφιος για τους "Δύο πύργους"
Με βραβείο AWARDS CIRCUIT COMMUNITY στους "Δύο Πύργους" και υποψηφιότητα στην "Επιστροφή του βασιλιά"
Επίσης με PHOENIX FILM CRITICS SOCIETY βραβείο για τους "Δύο πύργους" και υποψηφιότητα στην "Επιστροφή του βασιλιά"
SCREEN ACTORS GUILD AWARDS στην "Επιστροφή του βασιλιά" και υποψηφιότητες στο άλλο.
Και άλλα πολλά ακόμα
Υπήρξε υποψήφιος για βραβεία BAFTA το 1983 (Boys from the blackstuff) και 2006  (A very social secretary)

O Bernard Hill, έγινε και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας. Έζησε μια ήρεμη και διακριτική ζωή, παντρεμένος με την ηθοποιό, Μαριάννα Χιλλ και είχαν και ένα γιο, τον Γκάμπριελ. 

Μένει στις μνήμες των σινεφίλ με την επιβλητική και δραματική του προσωπικότητα. Θα τον θυμόμαστε.


Σχόλια

  1. Πω πω δηλώνω ολοκληρωτική άγνοια για τον σημερινό σου "φιλοξενούμενο", Γιάννη μου, και πάλι καλά που έχω δει τον Τιτανικό, γιατί αλλιώς θα ήμουν ακόμα πιο άσχετη 😊 Οπότε δε μένει παρά να πω ξανά, πόσο "μανούλα" είσαι στα κινηματογραφικά αφιερώματα, κι ακόμα κι αν δεν γνωρίζουμε κάποιον ηθοποιό ή ταινία, είσαι η ευκαιρία μας για να τους μάθουμε! Καλή Κυριακή κι από εδώ (σου έχω γράψει στην προηγούμενη ανάρτηση 😉)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ γλυκιά μου φίλη. Πέτρα μου, κοίτα! Σίγουρα ο Μπέρναρντ Χιλλ, δεν ήταν το μεγάλο όνομα στο σινεμά. Ήταν όμως για τους μυημένους στο μεγάλο έργο του Τόλκιν, ένας εμβληματικός άνθρωπος, που απέδωσε ένα μεγάλο χαρακτήρα. Όπως επίσης το ίδιο και στον "Τιτανικό".
      Ειλικρινά χαίρομαι αν μπορώ να δίνω κάτι καινούργιο για όλους μας.
      Στέλνω τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  2. Ευχαριστώ Γιάννη, για το πλήρες αφιέρωμά σου, για έναν ηθοποιό που ελάχιστα γνώριζα, παρά τη μεγάλη του καριέρα. Χαίρομαι που σε έχω φίλο και διαβάζω τέτοιες εγγραφές.
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απολαμβάνω αυτή τη μοναδική σχέση, φίλε Βασίλη. Και αυτή τη μοναδική αλληλεπίδραση. Σε ευχαριστώ, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  3. Καλημερα και καλη εβδομαδα Γιαννη μου.
    Υπεροχο και αυτο σου το αφιερωμα.
    Ευχαριστουμε πολυ.
    Ομολογω πως τα περισστοερα δεν τα γνωριζα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι, Κική μου, που έχω τη δυνατότητα να μπορώ να δίνω κάτι νέο, κάτι συμπληρωματικό. Είναι αυτή η χαρά της αλληλεπίδρασης, καλή μου φίλη. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  4. Στην αρχή διάβαζα με αμηχανία, ούσα σίγουρη πως μου είναι παντελώς άγνωστος. Ξέρεις πως δεν είμαι λάτρης των ταινιών τύπου "άρχοντας των δαχτυλιδιών" ... Τον θυμήθηκα τελικά στο ρόλο του θρυλικού καπετάνιου του Τιτανικού. Θυμάμαι ότι μου είχε κάνει εντύπωση η εμβληματική του ερμηνεία και τον είχα ξεχωρίσει (ερμήνευε άλλωστε έναν πολύ απαιτητικό ρόλο και του έδωσε την απαραίτητη βαρύτητα). Διάβασα και τα βιογραφικά του στοιχεία που όντως διαγράφουν μια σπουδαία πορεία ζωής.
    Να 'σαι καλά βρε Γιάννη, εξαιρετικό & πλήρες το αφιέρωμά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Μαρία. Προσπαθώ να δίνω και αναφορές σε εναλλακτικά είδη σινεμά, που έχουν μεγάλη απήχηση, κορίτσι μου. Η Επική φαντασία του Τόλκιν, ξέρεις είναι ο άλλος μου κόσμος. Χαίρομαι, που βρήκες ενδιαφέροντα στοιχεία. Στέλνω φιλιά πολλά και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  5. είναι κρίμα όταν φεύγουν απ' την ζωή αυτοί οι άνθρωποι... αλλά τι να κάνουμε... ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ... το έργο τους... μένει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Ναι, είναι μια αλήθεια, Λαμπρινή. Μένει τουλάχιστον το έργο τους, καλή μου φίλη. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  7. Κοίτα να δεις που καθυστερημένα είδα αυτήν την ανάρτηση. Και όταν έμαθα για το θάνατό του περίμενα αφιέρωμα σ'αυτόν που έπαιζε στην τριλογία που λατρεύεις, στον Άρχοντα των δαχτυλιδιών. Παρόλα αυτά αν και τον έχω δει στον Άρχοντα , αν και τον έχω δει στον Τιτανικό τα περισσότερα δεν τα γνώριζα. Καλό του ταξίδι.
    Καλημέρα Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάθαμε λίγα περισσότερα στοιχεία για την καριέρα και την προσωπικότητά του, Άννα μου. Εμείς οι "μυημένοι", τον έχουμε ήδη αγαπήσει για την έξοχη ερμηνεία του. Σε ευχαριστώ πολύ, κορίτσι μου, για το σχόλιό σου. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 4ο)

ΟΚΤΩ ΧΡΟΝΙΑ CINEFIL: Κλήρωση Δώρου Επετείου

Οι είκοσι μέρες, που θρήνησε η Ελληνική Όπερα