Δώδεκα χρόνια Cinefil

 Νοέμβρης 2010-Νοέμβρης 2022

12 χρόνια Cinefil Blog


Ένας ακόμα Νοέμβρης, φίλες και φίλοι, σηματοδοτεί το πέρασμα αυτού εδώ του ιστολογίου μέσα στον επετειακό χρόνο. Είναι ο δωδέκατος Νοέμβρης από εκείνη εκεί την πρώτη ανάρτηση, με την οποία, το εσωτερικό μου μεράκι για την τέχνη του κινηματογράφου, μετουσιώθηκε σε τούτο εδώ το μπλογκ.


Αυτό εδώ είναι ένα ιστορικό απόσπασμα της πρώτης εκείνης ανάρτησης, η οποία και έγινε στον τότε φιλόξενο χώρο του Pathfinder. Έτσι ξεκίνησε αυτό το μαγικό, υπέροχο ταξίδι στον κόσμο της έβδομης τέχνης, η οποία από τα παιδικά μου χρόνια, "βασάνιζε" τον ψυχικό μου κόσμο και κέντριζε τη φαντασία και τα συναισθήματά μου.

Ο κόσμος του κινηματογράφου, σε όλες του τις εκφάνσεις (σινεμά, τηλεόραση), είναι ένα μέσο για ένα απίθανο και εκπληκτικό ταξίδι σε τόπους και χρόνους απρόσιτους στην πραγματική ζωή.

Ο κόσμος του κινηματογράφου, δίνει τη δυνατότητα σε μάς, ως θεατές, να ταυτιστούμε με χαρακτήρες και ρόλους, που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να έχουμε στην πραγματική ζωή και στο δικό μας μικρόκοσμο.

Ο κόσμος της κινούμενης και έμμετρης εικόνας δίνει τη δυνατότητα να "γνωρίσουμε" ανθρώπους και χαρακτήρες με τεράστια ποικιλία ψυχοσύνθεσης. Να έρθουμε κοντά σε μεγάλα ιστορικά πρόσωπα. Να ζήσουμε προσωπικά και συλλογικά δράματα που παίρνουν ζωή μπροστά στα μάτια μας.

Ο κινηματογράφος είναι μια τέχνη, που έχει το σπάνιο χάρισμα να ερεθίζει τόσο άμεσα τις αισθήσεις μας.


Έτσι και εγώ προσωπικά, μέσα από αυτήν μου την προσέγγιση, μπόρεσα να σπάσω τα σύνορα και τα άβατα, βιωμάτων, καταστάσεων, τις οποίες θα μπορούσα να "ζήσω" μέσα στα κινηματογραφικά καρέ. Να ξεσπάσω, να αναζητήσω τη λύτρωση, τη συγκίνηση. Να προσεγγίσω το απωθημένο, να αγγίξω το ανεκπλήρωτο. Να ζήσω τη μοναδική αισθητική μυσταγωγία όλων αυτών των στιγμών.

Το CINEFIL, ήρθε όχι για να αποτελέσει ένα βήμα κριτικής κινηματογράφου. Δεν είμαι ειδικός, δεν έχω κάνει σπουδές. Βιώνω το σινεμά με το ένστικτο της καρδιάς μου και των συναισθημάτων μου.

Από εδώ "είδαμε" και συνεχίζουμε να βλέπουμε ταινίες του Ελληνικού και παγκόσμιου κινηματογράφου, να σάς δώσω μια ανάλυση πάνω σ' αυτές. Να γνωρίσουμε συντελεστές του σινεμά: σκηνοθέτες, σεναριογράφους, ηθοποιούς, μουσικούς, αρτίστες του backstage της σκηνής.

Να προσεγγίσουμε αισθητικά ρεύματα του σινεμά, σχολές, αντιλήψεις. Να δούμε μεγάλες ιστορικές στιγμές του. Να μιλήσουμε για σενάριο και για διεθνείς διοργανώσεις και φεστιβάλ.

Λίγα λόγια για τα στατιστικά της χρονιάς που πέρασε

Στο διάστημα από 15/11/2021-15/11/2022 ανέβηκαν εδώ: 28 αναρτήσεις-θέματα

17 από αυτές για τον ξένο κινηματογράφο, 7 για τον Ελληνικό κινηματογράφο, 4 για τις Ελληνικές τηλεοπτικές σειρές. 

Τα πιο δημοφιλή από αυτά σε αναγνώσεις ήταν:

"Ο λαβύρινθος του Πάνα" Giliermo del Toro με 3388 αναγνώσεις

Χριστουγεννιάτικες Cinefil ευχές με 2746 αναγνώσεις

"Ποιος ήτο ο φονεύς του αδελφού μου"  με 2722 αναγνώσεις

Sidney Poitier: Αφιέρωμα στο μεγάλο ηθοποιό με 2689 αναγνώσεις

Το σύνολο των θεμάτων, που ανέβηκαν όλα αυτά τα χρόνια έφτασε τις 560 αναρτήσεις.


Πέρα όμως, φίλες και φίλοι από τους αριθμούς και τις στατιστικές υπάρχουν τα συναισθήματα. Αν δεν υπήρχε η δική σας αγάπη, η προσωπική σας συμμετοχή και στήριξη, η εκδήλωση του ενδιαφέροντός σας όλα αυτά τα χρόνια, αυτός εδώ ο χώρος δεν θα είχε τη ζωντάνια που εκπέμπει.

Έτσι λοιπόν, όπως κάθε φορά, συνεχίζω να σας ευχαριστώ μέσα απ' την καρδιά μου, επώνυμους και ανώνυμους αναγνώστες, επισκέπτες, σχολιαστές και μη, φίλους και γνωστούς για τον πολύτιμο χρόνο σας, στη λειτουργία αυτού εδώ του μπλογκ.

Συνεχίζουμε λοιπόν την κοινή μας περπατησιά μέσα στο μαγικό κόσμο του φιλμ, της οθόνης, της κάμερας και της υποκριτικής.

💗💗💗💗

                    




Σχόλια

  1. Να ευχηθώ, φίλε μου, πολλά πολλά χρόνια ακόμα να κρατήσεις ζωντανό αυτό το υπέροχο ιστολόγιο. Μέσα από τις σελίδες του έμαθα πολλά, θυμήθηκα πολλά, παρακινήθηκα να δω καινούρια πράγματα, θαυμάζω την επιμελημένη δουλειά σου και κυρίως απολαμβάνω τον παραστατικό τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεις το κάθε θέμα σου.
    Καλή δύναμη για να συνεχίσεις να μας "επιμορφώνεις κινηματογραφικά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη μου, να είσαι καλά αγαπητέ φίλε μου. Προσπαθώ να δίνω όσο μπορώ θετικά και δημιουργικά χρήσιμα πράγματα για την κοινή μας αγάπη, το σινεμά. Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη στήριξη όλον αυτόν τον καιρό.

      Διαγραφή
  2. Πέρασαν 12 χρόνια;; απίστευτο. Για όλους εμάς που λατρεύουμε τον κινηματογράφο, το cinefil σου μας μαγεύει!

    Στα επόμενα 12 χρόνια ✨✨

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περνάει ο χρόνος Κατερίνα μου ναι. Για αυτό πρέπει να ζούμε τις στιγμές μας όσο μπορούμε. Το χρωστάμε σε ότι αγαπάμε. Ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για κάθε σου ευχή.

      Διαγραφή
  3. 12 χρόνια! Πώς πέρασαν δεν το κατάλαβα παρακολουθώντας και τα δυο ιστολόγιά σου. Από την αρχή του cinefil μόνο θετικά έχω αποκομίσει για τον κινηματογράφο αλλά και την τηλεόραση και να σημειώσω ότι δεν ασχολήθηκα ποτέ με τις ταινίες πέραν της ψυχαγωγίας που προσφέρουν. Τα τόσα που έμαθα από σένα δεν χρειάζεται να τα πω, να ευχηθώ μόνο να συνεχίσεις με την ίδια όρεξη για πολλά χρόνια αυτό το όμορφο μπλογκ Χρόνια πολλά στο cinefil που το αισθάνομαι και δικό μου χώρο
    Καλή σου συνέχεια Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, είσαι κοντά στο Σινεφίλ, (και όχι μόνο...), απ' την "αρχαία" εποχή του pathfinder. Από εκείνες τις όμορφες ρομαντικές γλυκές μέρες των πρώτων χρόνων στα μπλογκ μας.
      Θέλω να σε ευχαριστώ, απ' την καρδιά μου, για τη συντροφιά σου, τη στήριξή σου όλα αυτά τα χρόνια. Να είμαστε καλά να συνεχίσουμε καλή μου φίλη. Πόσο με τιμούν τα λόγια σου!

      Διαγραφή
  4. Α κι εσείς του Νοεμβρίου, ε;
    Κι εμείς! Ακολουθεί σύντομα και το δικό μου γενέθλιο!

    Γιάννη μου, συνέχισε να κάνεις ό,τι αγαπάς καλέ μου φίλε!
    Είσαι ζωντανός και στις επάλξεις!
    Πάντα να είσαι!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και στο ζώδιο και στο μπλογκ παρέα, Αριστέα μου; Κοίτα να δεις τώρα! Κοίτα να δεις τώρα κοινή πορεία χρόνων και στιγμών! Πόσο χαίρομαι, κορίτσι μου! Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου απ' την καρδιά μου, ευχαριστώ για όλα. Μένουμε εδώ ζωντανοί!

      Διαγραφή
  5. Μπαίνει λοιπόν στην εποχή της άγριας εφηβείας, το αγαπημένο μας cinefil... Να περιμένουμε τα καλύτερα που με τόση φροντίδα και μεράκι ετοιμάζεις, Γιάννη μου.
    Συγχαρητήρια για την δυναμική παρουσία σου και τις άψογα επιμελημένες αναρτήσεις σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουάααου! Κοίτα τώρα να δεις τι εντόπισες, Μαρία! Πρώιμη εφηβεία το CINEFIL! Να γίνει πιο ανατρεπτικό, πιο ατίθασο. Αγαπημένη μου φίλη, σε ευχαριστώ πολύ για τη συνεχή παρουσία σου όλα αυτά τα χρόνια εδώ με ουσιαστική συμμετοχή. Φιλιά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  6. Αυτό που "βιώνεις το σινεμά με το ένστικτο τής καρδιάς σου και των συναισθημάτων σου" είναι όλο το νόημα, φίλε Γιάννη! Στο μεταξύ, είμαστε πολλοί μπλόγκερς που κάποιον Νοέμβρη -κάποιας χρονιάς- αποφασίσαμε να βγούμε στο φως! Κι εδώ να παραμείνεις. Στα φώτα τής μεγάλης οθόνης, της οθόνης γενικότερα! Εμείς.. από κοντά! Δε φεύγουμε "ρούπι"! Χρόνια πολλά λοιπόν Γιάννη μου, με πολλά πολλά ακόμα κινηματογραφικά γεγονότα και πρόσωπα, που τόσο αγαπάμε! 🍂🎈🍁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει καλύτερη ευχή από αυτή, Πέτρα μου. "Δε φεύγουμε ρούπι, εμείς από κοντά!" Αυτό για μένα είναι και το μονάκριβο δώρο σας στα δικτυακά μας σπιτικά.
      Τελικά, φαίνεται να το έχει ο Νοέμβρης. Κουβάλησε μάλλον κάποιο δημιουργικό οίστρο εκείνα τα χρόνια και μάς έφερε κοντά, τον έναν στον άλλον.
      Σε ευχαριστώ απ' την καρδιά μου, Πέτρα μου. Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  7. Δώδεκα χρόνια γόνιμης ενημέρωσης με ταινίες παλιές αγαπημένες, γνωστές, άγνωστες, με ανάλυση που μπαίνει σε βάθος, με κριτική ματιά και διαφορετική προσέγγιση, με τεράστια τεχνογνωσία, μα πάνω απ’ όλα με μεράκι. Χρόνια πολλά στο cinefil Γιάννη μου με όμορφες επιλογές όπως εσύ ξέρεις. Σ’ ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου, αγαπημένη μου συνοδοιπόρισσα, σε ευχαριστώ από καρδιάς. Για το χρόνο, την αύρα, την παρουσία και τη συμμετοχή σου όλα αυτά τα χρόνια. Να είσαι καλά, κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  8. Χρόνια Πολλά , Χρόνια καλά και δημιουργικά να συνεχίζει στο εξαιρετικό ιστολόγιό σου Γιάννη μου. Να το φροντίζεις πάντα με την ίδια αγάπη και να συνεχίζεις να διοχετεύεις εδώ τις όμορφες εμπνεύσεις σου. Το χαιρόμαστε και το γιορτάζουμε κι εμείς μαζί με σένα αφού μας κράτησε συντροφιά, μας πληροφόρησε και μας έκανε να ονειρευτούμε και να συγκινηθούμε ακόμα άπειρες φορές.
    Να είσαι καλά, γερός και δημιουργικός πάντα!
    Με αγάπη πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, ακριβή μου φίλη. Σε ευχαριστώ πολύ. Για κάθε σου απόσταγμα. Κάθε σχόλιο και συμμετοχή. Για τον πολύτιμο χρόνο σου. Προχωράμε καλή μου στο δρόμο μας δημιουργικά και ανθρώπινα. Την καλησπέρα μου και την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  9. Χρόνια πολλά στον υπέροχο διαδικτυακό σου χώρο Γιάννη. Έχω μάθει πολλά από το cinefil. Να είσαι καλά να συνεχίζεις να μας "διδάσκεις" κινηματογράφο με τα ωραία σου αφιερώματα και τις προσεγμένες σου αναρτήσεις πάντα ντυμένες με μεράκι και ενθουσιασμό.
    Κάθε καλό και κάθε επιτυχία σου εύχομαι Γιάννη μου.
    Καλό σου Σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Μαρίνα μας με τα ωραία της λόγια και συναισθήματα. Πιστή πάντα, εδώ και χρόνια, στην παρουσία σου εδώ, καλή μου φίλη. "Μεγαλώσαμε" παρέα σε τούτες εδώ τις αναρτήσεις και θυμάμαι πολύ έντονα κάποιες χαρακτηριστικές σου στιγμές μέσα στην πορεία του Σινεφίλ. Σε ευχαριστώ για κάθε σου στιγμή, Μαρίνα μου. Καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  10. Γιάννη φίλε, εύχομαι να τα...χιλιάσει αυτή η καταπληκτική σελίδα. Γράφεις πάντα με μεράκι, λεπτομέρεια και ιδιαίτερο στυλ. Ένα από τα αγαπημένα μου μπλογκ. Μας ταξιδεύεις πάντα σε ανεπανάληπτες στιγμές του σινεμά. Keep going!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάκη, αγαπητέ φίλε και συνταξιδιώτη στο όμορφο αυτό ταξίδι. Θέλω να σε ευχαριστήσω, από καρδιάς, για τη συνεχή σου παρουσία, τη στήριξη και τη συμμετοχή. Συνεχίζουμε φίλε μου στον όμορφο κόσμο του σινεμά. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
    2. περνά ο χρόνος, και ευτυχώς είμαστε καλά και εδώ... χρόνια πολλά ... εύχομαι, δημιουργικά με ωραίες ταινίες... καλό βραδυ

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ πολύ Λαμπρινή μου για τις ευχές και την παρουσία σου. Είμαστε εδώ ναι παρόντες και δημιουργούμε. Καλές γιορτινές μέρες να έχεις.

      Διαγραφή
  11. Μπορεί να άργησα ένα μήνα σχεδόν για να διαβάσω αυτή την ανάρτηση, δεν θα ξεχάσω όμως τις πρώτες μου επισκέψεις από τότε... Μαζί σου έμαθα να αγαπώ λίγο περισσότερο την τέχνη αυτή.
    Πάντως, το όνειρό μου από τότε, κάποια στιγμή να οργανώναμε μία σινεφιλ βραδιά σε έναν μικρό εξωτερικό χώρο, δεν έχει σβήσει. Πάμε για τα επόμενα 12 χρόνια λοιπόν.
    Να μη χάσεις ποτέ την έμπνευσή σου Γιάννη μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα χρόνια περνούν, Μάνια μου και δεν ξέρω τι από εμάς θα μείνει και πόσο. Η ιδέα σου είναι υπέροχη αλλά δυστυχώς, βλέπεις, ότι η διάθεση της επαφής έχει εκλείψει έντονα. Οι άνθρωποι πλέον επικοινωνούν εξ αποστάσεως, δικτυακά. Τα όνειρα είναι όμορφα να υπάρχουν. Ευχαριστώ για τις ευχές σου και την συμπόρευση όλα αυτά τα χρόνια. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο