Το Ελληνικό κλασικό διήγημα στην τηλεόραση

 Φίλες και φίλοι, δεν είναι καιρός που είχαμε εδώ κουβεντιάσει για την νέα εποχή που ξεκίνησε φέτος στην Ελληνική τηλεόραση με τον οργασμό παραγωγής τηλεοπτικών σειρών μυθοπλασίας.

Ευτυχώς, μετά από χρόνια, βλέπουμε σειρές, οι οποίες πραγματικά αξίζουν και ανεβάζουν το επίπεδο σε ευρωπαϊκά και κινηματογραφικά επίπεδα.


Έχουμε μιλήσει πόσες και πόσες φορές για τις κινηματογραφικές αλλά και τηλεοπτικές σειρές εποχής! Πόσες φορές έχουμε δηλώσει την αγάπη μας για το είδος; Με πόση προσμονή έχουμε αφιερωθεί στο να δούμε ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές εποχής;

Και απευθύνω το ερώτημα: Μυθοπλασία "εποχής" ή αλλιώς διεθνώς με τον όρο "PERIOD DRAMA", δεν έχουμε και από την Ελληνική λογοτεχνία; Η κλασική μας πεζογραφία, στέκει αριστουργηματική στο διάβα του χρόνου. Γιατί να μην της δείξουμε τον ανάλογο σεβασμό έτσι ώστε να μπορέσουμε να την μεταφέρουμε, πιο εύκολα και πιο άμεσα στα σπίτια μας, ως θέαμα;

Ευτυχώς φέτος, η δημόσια τηλεόραση, η ΕΡΤ, δούλεψε με μεγάλη συνέπεια, πάνω στο ελληνικό κλασικό δραματολόγιο. Έτσι, το κλασικό μας διήγημα, απέκτησε τις δικές του προσαρμογές, τα δικά του "adaptation" στην μικρή οθόνη. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και ξεπέρασε κάθε προσδοκία!

Πέντε τεράστια ονόματα της Ελληνικής μας κλασικής πεζογραφίας:

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Γεώργιος Βιζυηνός, Γαλάτεια Καζαντζάκη, Γεώργιος Σεφέρης και Κωνσταντίνος Θεοτόκης

Πέντε κλασικά ιστορικά διηγήματα που άφησαν τη δική τους εποχή στην λογοτεχνία μας:

"Βαρδιάνος στα Σπόρκα",  "Ποιος ήτον ο φονέας του αδελφού μου",  "Κρίσιμες στιγμές",  "Έξι νύχτες στην Ακρόπολη" και "Αγάπη παράνομη"

Τρεις σκηνοθέτες καταξιωμένοι στο χώρο:

Μανούσος Μανουσάκης,  Νίκος Κουτελιδάκης,  Γιάννης Διαμαντόπουλος

με όλο το επιτελείο τους.

Όλο αυτό το εξαίρετο παζλ μας έδωσε πέντε (5) τηλεοπτικές μίνι σειρές, οι οποίες τίμησαν το ελληνικό διήγημα, ανέβασαν πολύ ψηλά τον πήχη της τηλεοπτικής παραγωγής, ανέδειξαν την ερμηνευτική δεινότητα μεγάλων καταξιωμένων αλλά και νέων ηθοποιών, παρουσίασαν τις πολύ μεγάλες δυνατότητες των ομάδων παραγωγής σε όλα τα επίπεδα:  Μουσική, Μοντάζ, Φωτογραφία, Σκηνογραφία, Ενδυματολογία, Οπτικά εφέ.

Η ελληνική τηλεόραση λοιπόν, όπως πρέπει να είναι! Όπως θέλουμε να είναι!

Θα σταθώ λοιπόν, ως αναφορά, στις πέντε αυτές τηλεοπτικές σειρές. Κάποιες από αυτές έχουν ήδη παρουσιαστεί σε προηγούμενες αναρτήσεις:

Ελληνικές σειρές (μια ματιά στις τρέχουσες προβολές)   (Αναφορά στον "Βαρδιάνος στα Σπόρκα")

"Ποιος ήτον ο φονέας του αδελφού μου"

Η αναφορά θα γίνει αντίστροφα με πρώτη τη σειρά που παίζεται πρόσφατα και στη συνέχεια αυτές που τελείωσαν πρόσφατα.

"ΑΓΑΠΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗ"


Βασισμένο στο ομώνυμο αριστουργηματικό δράμα του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ


Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΤΕΛΙΔΑΚΗΣ

Σενάριο:  ΕΛΕΝΗ ΖΙΩΓΑ

Μουσική: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Σκηνογραφία-Ενδυματολογία: ΚΙΚΗ ΠΙΤΤΑ

Μοντάζ: ΣΤΑΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτογραφία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΤΟΥ


Ερμηνείες

Στη σειρά, δεσπόζει στην κυριολεξία το πρωταγωνιστικό δίδυμο:

ΚΑΡΙΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ στο ρόλο της Διαμάντως  Θεριανού

ΝΙΚΟΣ ΨΑΡΡΑΣ στο ρόλο του συζύγου Στάθη Θεριανού

Μια ερμηνεία που δίνει ρεσιτάλ πραγματικό, το οποίο έχουμε καιρό να δούμε. Οι δύο άξιοι ηθοποιοί αποδίδουν τεράστια ένταση στη δραματική υφή της σειράς.

ΜΙΧΑΗΛ ΤΑΜΠΑΚΑΚΗΣ στο ρόλο του γιου Γιώργη Θεριανού

ΕΥΓΕΝΙΑ ΞΥΓΚΟΡΟΥ στο ρόλο της νύφης Χρυσαυγής Ασπρέα

Επίσης βασικοί οι ρόλοι των δύο νεαρών παιδιών, των οποίων η ερμηνεία είναι αντάξια του επιπέδου και του δραματικού φορτίου του έργου. Η νεαρή Ευγενία Ξυγκόρου μπαίνει άκρως δυναμικά στο δραματολόγιο με την ερμηνεία της.

Παίζουν επίσης: ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΤΑΛΙΑΝΗΣ,  ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΙΟΒΑΣ, ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΙΖΑΜΠΕΛΛΑ ΜΠΑΛΤΣΑΒΙΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΙΑΝΟΥΤΣΟΣ και άλλοι επίσης ηθοποιοί, με τη δική τους εξαιρετική σφραγίδα στο σύνολο της παραγωγής.

Το θέμα

Ευγενία Ξυγκόρου, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Νίκος Ψαρράς, Καριοφυλλιά Καραμπέτη

Είμαστε στην Κέρκυρα του 1906. Σε μια κλειστή πατριαρχική κοινωνία με τη γυναίκα να ακολουθεί τις προσταγές αλλά και τις επιλογές του πατέρα κηδεμόνα. Αλλά και όχι μόνο. Ακόμα και οι γιοί της οικογένειας είναι εκείνοι που θα βιώσουν τις πατρικές μονομερείς αποφάσεις, πολλές φορές επώδυνα. Κάποιες γυναίκες προτάσσουν τη δική τους προσωπικότητα, αγωνίζονται, παλεύουν, διεκδικούν να σταθούν όρθιες.

Και μέσα σ' όλα αυτά τα απότοκα του παλιού φεουδαρχισμού στην κοινωνία. Οι Άγγλοι ηγεμόνες έδωσαν τη θέση τους στους ντόπιους προύχοντες. Οι σοσιαλιστικές ιδέες βρίσκουν ρίζα να μπολιάσουν και να αναπτυχθούν.

Ο Στάθης Θεριανός είναι ένας αγρότης του χωριού Δαφνύλα στο νησί. Νοικοκύρης και σκληρά εργαζόμενος. Παντρεμένος με την Διαμάντω. Ζουν με το μεγάλο τους γιο, το Γιώργη και τις δύο μικρές τους κόρες. 


Όλα μοιραία θα ξεκινήσουν όταν ξαφνικά, μια μέρα, στη ζωή του Στάθη θα μπει, ως περαστικός πειρασμός, η νεαρή Χρυσαυγή, περιζήτητη κόρη του πλούσιου κτηματία Σπύρου Ασπρέα. 

Ο Θεριανός θα βιώσει ένα νοσηρό και τρελό πάθος για την νεαρή Χρυσαυγή και θα κάνει τα πάντα ώστε, με τετελεσμένο γεγονός να την έχει κοντά του. Και αυτό θα είναι ο γάμος του γιου του με την ίδια. Πράγμα που καταφέρνει με την επιβολή του.

Ο γάμος γίνεται αλλά συνάμα αρχίζει και ο μεγάλος κατήφορος τόσο για τον μεγάλο Θεριανό όσο και για τους άλλους της οικογένειάς του. Αδυνατεί να ελέγξει το ερωτικό του πάθος για τη νύφη του, γίνεται αντιληπτός από τη γυναίκα του, τη Διαμάντω και όλα διαβαίνουν τον ολισθηρό κατήφορο της τραγικής καταστροφής.

Το έργο του Κωνσταντίνου Θεοτόκη έχει απύθμενα δραματολογικά στοιχεία που συγκλονίζουν και βαραίνουν στην εξέλιξη της πλοκής και της δράσης, δίνοντας την ευκαιρία στους εκλεκτούς ηθοποιούς και συντελεστές να αναδείξουν την υπέροχη αξία τους.

Έτσι δημιουργείται μια σειρά από αυτές που πραγματικά αφήνουν το στίγμα τους.


"ΕΞΙ ΝΥΧΤΕΣ στην ΑΚΡΟΠΟΛΗ"



Το 1974 θα δημοσιευθεί, για πρώτη φορά, το μοναδικό πεζογράφημα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, που γράφτηκε τρία χρόνια μετά το θάνατό του. Η έκδοση βασίστηκε σε ένα χειρόγραφο και δύο δαχτυλογραφημένα κείμενα του ίδιου του συγγραφέα. Μεταφέρω εδώ τα ίδια του τα λόγια:

"Τον Γενάρη του 1954, γυρεύοντας να τακτοποιήσω παλιά χαρτιά, βρήκα ένα φάκελο με χειρόγραφα από τα χρόνια 1926-28. Ήταν κομμάτια από μια αφήγηση αρκετά προχωρημένη, από "μυθιστόρημα", όπως το έλεγα τότε. Αυτά μού έδωσαν την παράτολμη ιδέα να τα συναρμολογήσω και να τα συγκολλήσω με τέτοιο τρόπο που να μπορούν να διαβαστούν. Έτσι με συνεπήρε η παρούσα εργασία που δεν προορίζω για δημοσίευση. Δουλεύοντάς την, προσπάθησα  να μείνω αυστηρά πιστός στα χαρτιά εκείνα και ν' αποκλείσω ιδέες και αισθήματα, που θα μου είχαν δημιουργήσει πρόσωπα ή πράγματα, ύστερα από τα 30. Ο καιρός της δράσης είναι τα χρόνια 25-27. Έκανα γλωσσικές διορθώσεις για λόγους ομοιομορφίας. Περιττό να τονίσω πως όλα τα πρόσωπα είναι πλάσματα της φαντασίας"


Σκηνοθεσία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Μοντάζ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΡΗΣ
Μουσική: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΑΚΝΗΣ
Φωτογραφία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΓΥΡΟΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνογραφία: ΚΙΚΗ ΜΗΛΙΟΥ
Ενδυματολογία: ΣΑΒΒΑΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ
Ηχοληψία: ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ

Στις ερμηνείες έχουμε ηθοποιούς που δεν είναι, αυτό που λέμε, "μεγάλα ονόματα". Όμως είναι ερμηνευτές με σοβαρή θητεία στο θέατρο σε δύσκολες και ποιοτικές μάλιστα παραστάσεις. Η εμφάνισή τους στη σειρά δικαιώνει τις επιλογές τους στο ακέραιο.

ΦΟΙΒΟΣ ΜΑΡΚΙΑΝΟΣ στο ρόλο του Στράτη
ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΜΕΘΕΝΙΤΗ στο ρόλο της Σαλώμης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΟΥΡΔΑΜΗΣ στο ρόλο του Καλλικλή
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΡΤΖΙΑΝΗΣ στο ρόλο του Νώντα
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΜΙΤΣΑΚΗΣ στο ρόλο του Νικόλα
ΕΛΙΖΑ ΣΚΟΛΙΔΗ στο ρόλο της Λάλας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΣΙΧΡΟΝΗ στο ρόλο της Σφίγγας



Το θέμα

Με αφορμή την επιστροφή ενός νέου από το εξωτερικό, μια παρέα επτά νεαρών ανθρώπων, άντρες και γυναίκες, στην Αθήνα του 1930, χαμένη μετά από χρόνια, αποφασίζει να αναθερμάνει τις σχέσεις της και να βρεθούν για να θυμηθούν τις παλιές τους στιγμές αλλά και να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους.
Δίνουν ραντεβού στην Ακρόπολη για έξι συνεχόμενες πανσέληνους. Εκεί προσπαθούν να ανακαλύψουν τον κρυμμένο συμβολισμό του μνημείου, σε αναζήτηση νοήματος για τις ζωές τους, που βιώνουν χωρίς ελπίδα.
Την παρέα αποτελούν: ο Στρατής, ο πιο πιστός φίλος του Σεφέρη, η Σαλώμη, ο Καλλικλής, η Λάλα, ο Νικόλας, ο Νώντας και η Σφίγγα. 
Τα επτά νεαρά άτομα επιχειρούν να μιλήσουν ξανά για τη φιλία, τον έρωτα, την εξομολόγηση σε μια Ελλάδα που δεν έχει ακόμα ξεπεράσει τις πληγές του 1922. Η επαφή τους κάτω από την επιρροή του μνημείου θα βγάλει από μέσα τους κάθε τι όμορφο και άσχημο, σε μια φάση κάθαρσης και λύτρωσης.


Τα γυρίσματα της σειράς έγιναν στην Ακρόπολη, στην Αρχαία Αγορά, στο Εθνικό αρχαιολογικό μουσείο, στην Κηφισιά, στην Κερατέα, στο Μαρκόπουλο, το Λαύριο, τον Διόνυσο και αλλού.

Η παραγωγή δίνει ένα υπέροχο άρωμα και ατμόσφαιρα, που πραγματικά ξεπερνά κάθε προσδοκία σε σειρά εποχής. Η εκπληκτική φωτογραφία με το χρώμα sepia να δίνει τη δέουσα παλαιότητα. Η μουσική του Διονύση Τσακνή είναι εξαίρετη. Η σκηνογραφία αλλά και η ενδυματολογία ξεχωρίζουν θα έλεγε κανείς ως διαμάντια επιλογής. Εκείνο που επίσης εντυπωσιάζει είναι το μακιγιάζ και η αισθητική της σειράς. Δίνει στις εικόνες μια γοητεία που συναρπάζει.

Το θέμα του έργου είναι δύσκολο. Ο Σεφέρης ξεχειλίζει από ποιητική έκφραση. Επίσης ξεχωρίζει για τον ερωτισμό του, που εδώ υπάρχει και είναι πολύ εκδηλωτικός. Η χρήση του αφηγητή σε τρίτο πρόσωπο βοηθάει πάρα πολύ στην κατανόηση των χαρακτήρων.


Άνετα θα χαρακτήριζα τη συγκεκριμένη σειρά ως ένα μικρό διαμάντι. Για πολύ απαιτητικούς θεατές, για λογοτεχνικές απαιτήσεις και ζητήματα διανοητικά που αγγίζουν τη φιλοσοφική θεώρηση της ζωής.
Ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη στις φετινές παραγωγές.





"ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ"


Στη σκυτάλη των σειρών εποχής με προέλευση το Ελληνικό κλασικό διήγημα, σειρά είχε η μεγάλη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ-ΑΛΕΞΙΟΥ

Το συγκλονιστικό αυτό της διήγημα ανέβηκε και προβλήθηκε στην ΕΡΤ1 μέσα στη σειρά του Ελληνικού διηγήματος στην τηλεόραση.

Σκηνοθεσία: ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ
Σενάριο-προσαρμογή: ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΒΔΟΥΛΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ ΡΙΤΣΩΝΗ

Μουσική: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Τραγούδι τίτλων: ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
Μοντάζ:  
Φωτογραφία: ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνογραφία: ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ
Ενδυματολογία: ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΓΙΡΑ


Κεντρικό ερμηνευτικό δίδυμο δύο συγκλονιστικοί μας ηθοποιοί που, στη σειρά, δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας:

ΑΚΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ στο ρόλο του καθηγητή Δημήτρη
ΤΑΝΙΑ ΤΡΥΠΗ στο ρόλο της συζύγου του Ντόρας



Πρωταγωνιστούν επίσης:
ΝΕΦΕΛΗ ΚΟΥΡΗ στο ρόλο της Έλλης, ΝΙΚΟΣ ΓΚΕΛΙΑ στο ρόλο του Μανώλη, ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΡΚΑΤΗΣ στο ρόλο του δοσίλογου πρωθυπουργού Λογοθετόπουλου.
και πολλοί άλλοι ακόμα




Το θέμα

Ο χώρος δράσης της σειράς είναι οι τελευταίες ελεύθερες μέρες της Ελλάδας λίγο πριν τη Γερμανική εισβολή καθώς επίσης και τον πρώτο καιρό της.
Κύρια πρόσωπα είναι ο Δημήτρης Καλλιγέρης, καθηγητής στο πανεπιστήμιο, μεγαλοαστός και η γυναίκα του Ντόρα. Εικοσιπέντε χρόνια γάμου σημαδεύουν τη ζωή του ζευγαριού. Μια άνετη αλλά κλειστή ζωή μέχρι τον πόλεμο.

Θα παρακολουθήσουμε τη ζωή του ζευγαριού λίγο πριν τη Γερμανική εισβολή αλλά και την περίοδο της κατοχής. Οι δυό τους θα ζήσουν, με δραματικούς τόνους τις μεγάλες εκείνες ώρες των αγώνων του λαού μας μέσα από τις οργανώσεις της αντίστασης. Εκείνες όλες τις κρίσιμες στιγμές που θα σημαδέψουν τις ζωές όλων με κορύφωση την ιερή στιγμή της λευτεριάς.


Η Σκηνοθεσία του Μανουσάκη, στάθηκε στο ύψος της αξίας του λογοτεχνικού έργου, κάνοντας μια πολύ δυνατή παραγωγή. Το κλίμα και η ατμόσφαιρα της εποχής πέρασε απόλυτα στον θεατή, η ενδυματολογία, ο χώρος, η ατμόσφαιρα επίσης ακολουθούν με πιστότητα.
Η παραγωγή δεν δίστασε να ανοιχτεί για να παρουσιάσει όπως πρέπει την εικόνα δράσης και πλοκής των γεγονότων.


Για τις ερμηνείες όλων των ηθοποιών μπορώ να επαναλάβω ότι ήταν εξαιρετικές αποδίδοντας αυτό ακριβώς που έπρεπε, με τον τρόπο που του αρμόζει. Όλοι ανεξαιρέτως.
Ειδικά το πρωταγωνιστικό δίδυμο Σακελλαρίου-Τρύπη, απέδειξαν μια ακόμα φορά, το ερμηνευτικό τους μεγαλείο και την πληρότητά τους. Χωρίς έπαρση, με χαμηλό ψυχικό τόνο, έβγαλαν προς τα έξω έναν απίστευτο εσωτερικό κόσμο, ένα πάθος και μια ανθρωπιά σε ιδέες και αξίες που ξεχώρισε.



Οι επόμενες δύο σειρές εποχής,  που έκλεισαν, (προς το παρόν), τον κύκλο αυτής της σαιζόν στην Ελληνική τηλεόραση ήταν οι δύο πρώτες που προβλήθηκαν και για τις οποίες, έχω ήδη κάνει παρουσίαση αναλυτική στα δύο links που σας δίνω στην αρχή του παρόντος θέματος.

Και οι δύο ήταν σκηνοθετική δημιουργία του ΜΑΝΟΥΣΟΥ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ και τις αναφέρω ξανά:

"Βαρδιάνος στα Σπόρκα"


βασισμένο στο πολύ επίκαιρο διήγημα του μεγάλου ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ.

Και αμέσως μετά το υπέροχο διήγημα του ΓΩΡΓΙΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ, που κάλλιστα θα μπορούσε κάποιος να το χαρακτηρίσει και θρίλερ εποχής.

"Ποιος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου"


σε μια επίσης υπέροχη μεταφορά, που ξεχώρισε για την ένταση, την ποιότητα και τις ερμηνείες.

Φίλες και φίλοι, το Ελληνικό κλασικό διήγημα, έγινε πηγή για να δώσουν άξιοι σκηνοθέτες, παραγωγοί και ερμηνευτές, τις δικές μας Ελληνικές σειρές εποχής, οι οποίες αποτελούν στολίδι για την παραγωγή.
Η ΕΡΤ ανέδειξε κάποια μικρά διαμάντια που, σύμφωνα με τους κύκλους των μετρήσεων της τηλεθέασης, δεν "έσπασαν νούμερα", (Αλήθεια δεν έχουμε τίποτα βάσιμο για την ακρίβεια αυτών των μετρήσεων έτσι;), αλλά έγραψαν τη δική τους ιστορία και πλούτισαν την εγχώρια παραγωγή.

Μπορείτε να δείτε όλες αυτές τις σειρές στην ελεύθερη πλατφόρμα

ERT Flix

κάθε στιγμή και ώρα που επιθυμείτε, χωρίς διαφημίσεις και ενοχλητικές διακοπές και φυσικά, προσαρμοσμένες στο δικό σας προγραμματισμό.


Σχόλια

  1. Γιάννη μου κρατώ την παρουσίαση σου. Όπως πάντα εξαιρετική και άκρως κατατοπιστική!
    Δεν θα δω βέβαια κάτι τώρα.
    Τα κρατώ για το καλοκαίρι, που συνήθως δεν έχω τίποτα να δω.

    Καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρίνα μου για την εμπιστοσύνη και το χρόνο σου. Το καλοκαίρι είναι μια καλή περίοδος να απολαύσεις εν ηρεμία ότι θέλεις. Προσωπικά πιστεύω ότι θα αποζημιωθείς. Καλό ξημέρωμα καλή μου.

      Διαγραφή
    2. Είμαι σίγουρη! Άλλωστε οι προτάσεις σου είναι πάντα, μία και μία!
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
    3. Και πάλι σε ευχαριστώ κοπέλα μου για την εμπιστοσύνη και την τιμή. Καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  2. Ναι τις είδα στην επανάληψη. Και τις απόλαυσα. Δεν κάνει μεγάλα νούμερα τηλεθέασης η ΕΡΤ...είναι η αλήθεια. Και εφόσον έχουν μηχανάκια σε ορισμένα σπίτια, έτσι ήξερα ότι γινόταν, μετρούν ό,τι βλέπει το σπίτι. Αλλά και η αναφορά στα σόσιαλ είναι ενδεικτική της μικρής τηλεθέασης. Ίσως γιατί ο κόσμος δεν παρακολουθεί κρατικό κανάλι, δεν ξέρω. Αλλά αξίζει η ΕΡΤ πολλά. Αξίζει πολύ περισσότερο από τα ιδιωτικά.
    Καλησπέρα Γιάννη μου ( δεν ξέρω γιατί δεν έχω καλό ιντερνετ ή διακόπτεται συνεχώς)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ιστορία με τις μετρήσεις τηλεθέασης Άννα μου είναι ιστορία που άπτεται του ...εισαγγελέα. Παλιότερα με τα μηχανάκια της AGB είχαν παιχτεί μεγάλες εξαγορές. Για να κατευθύνεται η διαφήμιση όπου θέλουν κάποιοι έστηναν μετρήσεις. Σήμερα φυσικά υπάρχει παρασκήνιο διαφορετικής μορφής καθώς το σύστημα μέτρησης είναι πολύ διάτρητο. (Δεν μετρείται η δικτυακή τηλεόραση καθόλου). Αλλά, πέραν τούτου, ναι, ανέκαθεν η μεγάλη τηλεθέαση δεν συνεπάγεται και ποιότητα Άννα μου. Αυτό το ξέρουμε καλά. Δεν έχεις καλό ιντερνετ ε; Χμμμμ, ίσως η καλωδίωση τώρα με το χιόνι να είχε κάποια επιβάρυνση. Αν συνεχίσει κάνε ένα τηλέφωνο στον πάροχό σου να το δεις. Ευχαριστώ κορίτσι μου, στέλνω τις ευχές μου για όμορφη μέρα.

      Διαγραφή
  3. Την περίμενα αυτήν την ανάρτηση από εσένα. Ελληνική μυθοπλασία, φυσικά από την ΕΡΤ, που έδωσε άλλη πνοή φέτος στην τηλεόραση. Μια πολύ καλή προσπάθεια , με σεβασμό στους μεγάλους μας συγγραφείς και δουλειά σε πολλούς αξιόλογους ηθοποιούς, παλιούς και νέους (και φυσικά και σε όλους τους υπόλοιπους συντελεστές)
    Θα ήθελα να κάνω μια δική μου αξιολόγηση, αν επιτρέπεται:
    Κορυφαίο, αυτό που παίζει τώρα, ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΓΑΠΗ.
    ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ
    ΠΟΙΟΣ ΗΤΟ Ο ΦΟΝΕΥΣ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΜΟΥ
    ΒΑΡΔΙΑΝΟΣ ΣΤΑ ΣΠΟΡΚΑ
    ΕΞΙ ΝΥΧΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ Εδώ μόνο έχω ενστάσεις, πιστεύω ότι ο πολύ αργός ρυθμός το αδικεί, ίσως πάλι κάποια λογοτεχνικά έργα για να αποδοθούν, θα πρέπει να φύγεις τελείως από το αρχικό τους κείμενο, μα τότε θα είναι ΣΕΦΕΡΗΣ; Ίσως κάποια, απλά να μην κάνουν για τηλεόραση.
    Υπέροχη εγγραφή όπως πάντα. Την καλημέρα μου, φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω πολύ ωραία αυτή σου η τοποθέτηση Βασίλη! Δεν ξέρεις πόσο σημαντική τη βρίσκω αγαπητέ φίλε. Και μιας και την έβαλες να καταθέσω και εγώ τη δική μου:
      1) "Αγάπη παράνομη" Μακράν συγκλονιστική, η καλύτερη
      2) "Κρίσιμες στιγμές" Υπέροχη δουλειά και ερμηνείες που ξεχωρίζουν
      3) "Έξι νύχτες στην Ακρόπολη" την θεωρώ ως την πλέον ποιοτική εικόνα και ενδυματολογία μαζί και μουσική. Θα έδινα άνετα τα τρία αυτά πρώτα βραβεία Βασίλη μου. Δύσκολο θέμα πολύ και ξεχωριστό μαζί.
      3) "Ποιος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου" Για τον ίδιο λόγο ως σύνολο
      4) "Έξι νύχτες στην Ακρόπολη" με μικρή διαφορά
      5) "Βαρδιάνος στα Σπόρκα"
      Χαίρομαι που είδαμε ποιοτικές δουλειές, ειλικρινά, δεν έχει ξαναγίνει τέτοιος οργασμός παραγωγής και ευτυχώς δηλαδή.
      Την καλησπέρα μου φίλε και σε ευχαριστώ πάντα για την ζεστή σου διάθεση.

      Διαγραφή
  4. Πραγματικά είναι αξιόλογες σειρές. Έχω δει τις δυο απ' αυτές και είναι από κάθε άποψη τέλειες. Και τώρα βλέπω την "Παράνομη αγάπη".
    Η αναφορά σου σ' αυτές άψογη.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ελένη μου και για τη συμμετοχή εδώ σε αυτό το θέμα αλλά και για το ότι έχεις προσωπική άποψη για το θέμα. Η "Παράνομη αγάπη" είναι υπέροχο έργο πραγματικά και κρίμα που τελειώνουν γρήγορα. Είχαμε ανάγκη από ανάλογες παραγωγές και ευτυχώς που τις απολαμβάνουμε. Καλησπέρα κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  5. Σπουδαία έργα που αγαπήθηκαν και απέσπασαν εξαιρετικές κριτικές και βεβαίως μια άνοδο στη θέαση της ΕΡΤ. Επιτέλους καιρός ήταν για ποιοτική τηλεόραση. Είδα τις τρεις μίνι σειρές: Παπαδιαμάντη, Βιζυηνό, Γαλάτειας Καζαντζάκη, με υπογραφή Μ.Μανουσάκη, μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, που ευτυχώς ακόμα «πουλάει» Για τις άλλες, ψέματα δεν θα πω, δεν έχω ιδέα. Ο Βιζυηνός δικαίως θεωρείται ένας από τους σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής ηθογραφίας του 19ου αιώνα, με άψογη την ψυχολογία των προσώπων, την οποία τέλεια απέδωσαν οι ηθοποιοί. Σε ηθογραφικό-ρεαλιστικό διήγημα στρέφεται ο Παπαδιαμάντης με στόχο να αγγίξει τη σκέψη του απλού ανθρώπου χωρίς φτιασίδια. Μια ζοφερή εποχή της ελληνικής ιστορίας σκιαγραφεί η Γαλάτεια Καζαντζάκη με εξαιρετική προσαρμογή στην μικρή οθόνη.
    Γιάννη μου εξαιρετικό το αφιέρωμα, αξιόλογες προτάσεις και μια καλή επιλογή για ποιοτική τηλεόραση επιτέλους!
    Πάντα ενήμερος και γι αυτό σε ευχαριστούμε!
    Να είσαι καλά! Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πρόταση και προτροπή μου, ανεπιφύλακτα, Αννίκα μου είναι να δεις και τις δύο άλλες σειρές οπωσδήποτε! Θεοτόκης συγκλονιστικός στο κοινωνικό του δράμα με μια σειρά που ανεβάζει τον πήχη πάρα πολύ ψηλά μέσω του Κουτελιδάκη. Και Σεφέρης συγκλονιστικός, όπως δεν τον έχουμε γνωρίσει. Ερωτικός, λυρικός, τολμηρός. Με μια σειρά που μοιάζει με κάδρο ζωγραφικής σε ένα ερωτικό μπουντουάρ με φόντο την Ακρόπολη.
      Πραγματικά μεγάλες στιγμές για την τηλεόραση.
      Ευχαριστώ Αννίκα μου για το σχόλιο και τη συμμετοχή αγαπημένη μου φίλη. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  6. Δεν τις έχω παρακολουθήσει όλες αλλά συνυπογράφω τις κριτικές σου, Γιάννη μου. Είναι αυτό που περιμέναμε χρόνια τώρα απ' τη δημόσια τηλεόραση και με όλα τα σκουπίδια που κυκλοφορούν στα ιδιωτικά κανάλια. Τώρα είναι πιο εμφανής η διαφορά ανάμεσα στην ποιοτική τηλεόραση που προάγει τον πολιτισμό απ' τη μια. Και της κακόγουστης φτήνειας που μας πάει κάτι δεκαετίες πίσω. Επιτέλους λίγος φρέσκος αέρας στις οθόνες μας.
    Εξαιρετική η παρουσίαση σου, να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιτέλους θα αναφωνήσω μαζί σου Μαρία μου. Η δημόσια τηλεόραση έριξε πολύ χρήμα στο κομμάτι αυτό, συναισθανόμενη τις εξελίξεις. Και διάλεξε την ποιότητα εμφανώς σε όλα τα επίπεδα. Στα ιδιωτικά κανάλια, οφείλουμε να πούμε ότι ανέβηκαν αξιόλογες σειρές που γύρισαν σελίδα στις παλιές "ξεπέτες" και αυτό επίσης είναι καλό.
      Χαίρομαι που είσαι εδώ κορίτσι μου, στέλνω φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  7. Έχοντας δει το Παράνομη Αγάπη και το Κρίσιμες Στιγμές συμφωνώ πέρα ως πέρα.
    Το ξέρεις άλλωστε φέτος ειδικά ταυτίζονται οι προτιμήσεις μας!

    Καλό σαββατοκύριακο Γιάννη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα οι προτιμήσεις μας, Κατερίνα μου, έχουν κοινές αφετηρίες. Και κοινά σημεία αναφοράς. Σίγουρα καθένας διατηρεί το προσωπικό του προφίλ αλλά η ουσία δεν αλλάζει. Ωωωωω θα είδες, φαντάζομαι, το τέλος στην "Παράνομη αγάπη". Μιλάμε συγκλονιστικό! Αν θες να δεις κάτι εντελώς διαφορετικό, να δεις το "Έξι μέρες στην Ακρόπολη". Ευχαριστώ για την κατάθεση της σκέψης σου αγαπημένη μου φίλη. Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  8. Γιάννη μου, όπως πάντα, μας παρουσίασες με τον δικό σου τρόπο μοναδικές σειρές για την ελληνική τηλεόραση. Αν και δεν έχω δει καμμία από αυτές ακόμη, δηλώνω φαν από τις παραγωγές και τον εκσυγχρονισμό της ΕΡΤ. Δείχνει πως πρέπει να είναι μία πραγματικά ποιοτική δημόσια τηλεόραση.
    Το ότι, δε, ξεκίνησαν να οπτικοποιούν κορυφαία λογοτεχνικά έργα είναι μοναδικό από μόνο του, και είναι και σειρά της τηλεοπτικής φόρμας να ανθίσει (αν θεωρήσουμε πως ο νέος ελληνικός κινηματογράφος έχει γυρίσει σελίδα και έχει αναγνωριστεί, ξανά).
    Μπράβο Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα επιτέλους βρε Γιώργο μου! Καιρός ήταν να γυρίσει μια σελίδα! Να κάνει η ΕΡΤ αλλά και τα άλλα κανάλια κάποιες σοβαρές παραγωγές. Και ήταν καιρός, το Ελληνικό διήγημα, ένας ολάκερος λογοτεχνικός θησαυρός, να έρθει μέσα στα σπίτια μας, οπτικοποιημένο με σεβασμό και ποιότητα.
      Χαίρομαι Γιώργο μου που ακολουθείς σε αυτό το επίπεδο. Καλό Σαββατοκύριακο να ευχηθώ αγαπητέ συνοδοιπόρε.

      Διαγραφή
  9. Γιάννη μου, η παρουσίαση είναι και πάλι άψογη, και μας δίνει άλλο ένα έναυσμα για να δούμε τις υπέροχες αυτές σειρές. Μέχρι στιγμής έχω δει μόνο την "αγάπη παράνομη", όπου εκτός από το τρομερό δίδυμο που λες, υπέροχος ήταν και ο νεαρός Ταμπακάκης. Είχα την τύχη να τον δω και στο θέατρο φέτος, στην παράσταση "η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια" με τον εκπληκτικό επίσης Νίκο Κουρή. Επίσης ο νεαρός Ταμπακάκης μπήκε και στις άγριες μέλισσες 😉Ευτυχώς, η καλή τηλεόραση, το σινεμά και το θέατρο, μας σώζουν από την τρέλα.. Καλό σου βραδάκι ⭐🌼⭐

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή η αναφορά σου Πέτρα μου στον ανερχόμενο και ταλαντούχο Μιχαήλ Ταμπακάκη! Τελευταία έχει συνεχόμενες συμμετοχές σε αξιόλογες σειρές. Τον είδα στους "42 βαθμούς Κελσίου", τον είδαμε στην "Αγάπη παράνομη", τον είδα και στο φλας μπακ στις "Άγριες Μέλισσες". Είναι εξαιρετικός και μπράβο του. Καλησπέρα κορίτσι μου. Έχεις δίκιο. Η τέχνη και ειδικότερα σινεμά και θέατρο, μάς σώζουν από την παρακμή, τη σαπίλα και την υποταγή θα πρόσθετα. Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  10. χαίρομαι που υπάρχουν αξιολογες σειρές... όπως χαίρομαι και για τις ταινίες...

    να δούμε και κατι καλο

    καλο βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό λέμε Λαμπρινή μου. Να δούμε κάτι άλλο! Και είναι ένα σημαντικό βήμα αυτό. Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη και ευχαριστώ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Έρημη χώρα" η τηλεοπτική σειρά, που πρέπει να δεις

ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ: Θεωρίες-Σχολές