Στον μαγικό κόσμο του "Άρχοντα των δαχτυλιδιών" Μέρος 5: Η επιστροφή του βασιλιά (The return of the king))

 Αγαπητές φίλες και φίλοι, επανερχόμαστε, στο μεγάλο μας αφιέρωμα που έχουμε ξεκινήσει με τον μαγικό κόσμο του J.R.R.Tolkin και φυσικά τον θρυλικό "Άρχοντα των δαχτυλιδιών".

Έχοντας ήδη ξεκινήσει την  παρουσίαση της κινηματογραφικής μεγάλης τριλογίας, σήμερα φτάνουμε στο τρίτο και τελευταίο της μέρος. Πριν όμως ξεκινήσουμε, καλό είναι να σας θυμίσω τι έχω, μέχρι τώρα, παρουσιάσει και που μπορείτε να το βρείτε:





Είμαστε έτοιμοι λοιπόν να συνεχίσουμε το μαγικό μας ταξίδι προς το Βουνό του Χαμού, το τελικό σημείο-ορόσημο της μεγάλης αυτής πορείας, που ξεκίνησε η συντροφιά του δαχτυλιδιού.
Στο μέρος όπου πρέπει να καταστραφεί το ένα και μοναδικό, το μονάκριβο δαχτυλίδι, για να σωθεί το ανθρώπινο γένος και η ζωή από τις δυνάμεις του κακού, όπως αυτές εκπροσωπούνται από τον Σάουρον.
Η μαρτυρική πορεία των πρωταγωνιστών μας προς την τελική κάθαρση. Η μεγάλη κορύφωση που θα είναι συγκλονιστική άξια να κλείσει ένα τεράστιο κινηματογραφικό έπος αναδεικνύοντας τις αξίες της

"Η επιστροφή του βασιλιά"

("The return of the King")


Ας δούμε, αγαπητές φίλες και φίλοι, που έχουμε αφήσει την επική ιστορία μας:

Στην δεύτερη εποχή της Μέσης Γης, ο Σάουρον έχει δημιουργήσει 19 δαχτυλίδια, τα οποία έχουν δοθεί: 
Τρία στους άρχοντες των ξωτικών
Επτά στους άρχοντες νάνους
Εννέα στους ανθρώπους

Όμως, απόκρυφα από όλους, εξαπατώντας τους έχει δημιουργήσει και το μοναδικό "ένα" δαχτυλίδι, με το οποίο εξουσιάζει απόλυτα τα πάντα.



Για να θυμηθούμε που έχουμε αφήσει τη μεγάλη μας ιστορία να εξελίσσεται.

Στο δεύτερο κινηματογραφικό μέρος της τριλογίας, τους "Δύο πύργους" είχαμε τη μεγάλη μάχη στο Χελμς Ντιπ όπου ο βασιλιάς Θέοντεν δίνει απεγνωσμένη μάχη να κρατήσει τα στίφη των Ούρουκ Χάι να μην καταλάβουν εξ ολοκλήρου το φρούριο, γεγονός που θα σήμαινε την ολοκληρωτική καταστροφή.

Ως "από μηχανής Θεός" εξωτερική ενίσχυση των πολιορκημένων, που βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, έρχεται η στρατιά των ιππέων των Έομερ, με την ηγεσία του Γκάνταλφ. Ο συσχετισμός της μάχης ανατρέπεται, οι Ούρουκ Χάι τρέπονται σε φυγή στο δάσος του Φάνγκορν, όπου τους περιμένουν σε μια θανάσιμη παγίδα οι Έντ όπου και τους εξολοθρεύουν.

Το Άιζενγκαρντ, στο οποίο ηγείται ο Σάρουμαν, δέχεται τη μαζική επίθεση των Εντ και η καταστροφή των Ούρουκ Χάι γίνεται οριστική.

Ο Φάραμιρ, στην κατεστραμμένη πόλη Οσγκίλιαθ, καταλαβαίνει ότι η πραγματική αποστολή των μικρών Χόμπιτ είναι η καταστροφή του δαχτυλιδιού, η οποία και θα σώσει το ανθρώπινο γένος. Έτσι παραβαίνει τις διαταγές του πατέρα και τους ελευθερώνει για να συνεχίσουν.

Ο Φρόντο, ο Σαμ και το Γκόλουμ συνεχίζουν την μαρτυρική τους πορεία στο βουνό του χαμού. Όμως στο διάβα τους, ο σκοτεινός κόσμος του Γκόλουμ επανέρχεται στην επιφάνεια για να διεκδικήσει την κατοχή του δαχτυλιδιού.


Πρεμιέρα στην Ελλάδα:  19 Δεκέμβρη 2003

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Οι βασικοί συντελεστές και της τρίτης ταινίας εξακολουθούν να είναι οι ίδιοι και των δύο προηγούμενων.

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Δεν έχουμε στην τρίτη ταινία την εμφάνιση κάποιου ηθοποιού-χαρακτήρα που δεν υπήρξε στην δεύτερη ταινία, τους "Δύο πύργους"


Υλική βάση της παραγωγής της ταινίας-Τεχνικά χαρακτηριστικά

Στα γυρίσματα χρησιμοποιήθηκαν:
48.000 σπαθιά, τσεκούρια και άλλα όπλα. 
20.602 Κομπάρσοι
19.000 Κοστούμια
1600 τεχνητά πόδια για τους Χόμπιτ
250 άλογα

Για την προσομοίωση των κάστρων και πύργων, όπου αυτά δεν ήταν φυσικοί χώροι, χτίστηκαν ολάκερα κτίρια μέσα στα οποία σχεδιάστηκαν σε ύψος δωματίου οι αντίστοιχες μακέτες.




Στοιχεία για τα οπτικά εφέ:

Στην ταινία έχουμε 1488 σκηνές με οπτικά εφέ, σε σχέση με τα 500 της πρώτης και τα 750 περίπου της δεύτερης.

Το γύρισμα της επικής μάχης στην Μίνας Τίριθ καταγράφηκαν 450 κινήσεις για τα ψηφιακά άλογα συν τα διάφορα τρολ με τις επιθέσεις τους στην πόλη. Η αράχνη Σέλομπ επεξεργάστηκε ψηφιακά από δύο μεγάλες εταιρείες. Επίσης υπήρχαν ψηφιακά εφέ που πλαισίωναν ή αντικαθιστούσαν τους ηθοποιούς.
Η Πόλη της Μίνας Τίριθ δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:72 με το πραγματικό. Ήταν μια κατασκευή με ύψος 7 μέτρα και 6,5 μέτρα σε διάμετρο. 

Εικόνες από την Μίνας Τιριθ







Οικονομικά χαρακτηριστικά για την παραγωγή

Το κόστος της ταινίας έφτασε τα 94 εκατομμύρια δολάρια. 
Στο πρώτο τριήμερο προβολής είχε έσοδα 72,6 εκατ. δολάρια.
Τα συνολικά μέχρι τώρα έσοδα της ταινίας ξεπέρασαν τα 
1,1 δις δολάρια, γεγονός που την φέρνουν στην 7η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στην ιστορία του κινηματογράφου.



Η Πλοκή

Η "επιστροφή του βασιλιά" θα ξεκινήσει γυρίζοντας το χρόνο αιώνες πίσω. Στην μοιραία εκείνη ώρα όπου οι δύο αγαπημένοι φίλοι, δυό Χόμπιτ, ο Ντίγκολ και ο Σμίγκολ ψαρεύουν στον ποταμό.


Κάποια στιγμή, κυνηγώντας ένα ψάρι ο Ντίγκολ βρίσκει θαμμένο στη λάσπη του βυθού το μοιραίο δαχτυλίδι. 
Εκεί θα αρχίσουν όλα!


Το καταραμένο δαχτυλίδι θα γίνει το μονάκριβο "πολύτιμο" για τον Σμίγκολ, ο οποίος και θα κουβαλά για αιώνες την θλιβερή κατάρα και την επιρροή του. Για πάντα.


Το δαχτυλίδι έγινε το συνώνυμο της βίας, της κτηνωδίας και της σκιάς του θανάτου που  συνοδεύει για πάντα τον κάτοχό του.


Έτσι κρέμεται ως θανάσιμη καταδίκη πάνω από το θλιβερό και καταραμένο εκείνο πλάσμα, το Γκόλουμ, που στο διάβα των αιώνων ξέχασε ακόμα και το όνομά του, στην μετάλλαξη της μορφής του και στην αιώνια καταδίκη του να το αναζητά.


Στην συνέχεια της πλοκής θα ξαναβρούμε πάλι τους δύο αγαπημένους φίλους, τον Φρόντο και τον Σαμ, κάτω από την καθοδήγηση του Γκόλουμ, να πορεύονται στην Μίνας Μόργκουλ, την πόλη των Νάζγκουλ για να βρουν το μυστικό πέρασμα που θα τους οδηγήσει στη χώρα της Μόρντορ, τελική αποστολή τους.

Η λοιπή συντροφιά με τους Άραγκορν, Λέγκολας, Γκίμλι, Γκάνταλφ, μαζί με τη δύναμη του βασιλιά Θέοντεν θα φτάσουν στο Άιζενγκαρντ όπου θα βρουν τον Σάρουμαν αποκλεισμένο στον πύργο του μαζί με τον συνεργάτη του, τον Γκρίμα. Οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές για να αποκαλυφθούν οι επιλογές του Σάουρον.


Η ομάδα θα επιστρέψει στο Ρόχαν που γιορτάζει την νίκη του από τη μεγαλειώδη μάχη στο Χελμς Ντιπ. Εκεί θα παρθούν οι νέες αποφάσεις καθώς μέσα από οράματα και συμβολισμούς ο Γκάνταλφ θα αντιληφθεί ότι ο Σάουρον ετοιμάζεται να επιτεθεί κατά της Μίνας Τίριθ. Της εμβληματικής πόλης των βασιλέων.
Δίνοντας εντολές στον βασιλιά Θεόντεν και στον Άραγκορν να κινητοποιήσουν ότι δυνάμεις μπορούν για να υπερασπίσουν την πόλη ξεκινά να πάει ο ίδιος εκεί με τον Πίπιν.


Στην συνέχεια έρχεται η μεγάλη στιγμή για την απόφαση της Άργουεν. Καθώς έχει φύγει για τους Αθάνατους τόπους, μαζί με τα ξωτικά, στο δρόμο, κάτω από την επιρροή ενός οράματος για τον Άραγκορν, αποφασίζει να γυρίσει στο "Σχιστό Λαγκάδι".
Εκεί θα πείσει τον πατέρα της, τον Έλροντ, να σφυρηλατήσει τα κομμάτια από το σπασμένο ξίφος "Νάρσιλ", το ξίφος με το οποίο ο βασιλιάς Ισίλντουρ έκοψε το δάχτυλο του Σάουρον με το δαχτυλίδι.



Η Συνέχεια στην εξέλιξη του τρίτου και τελευταίου μέρους θα είναι συγκλονιστική και στην κυριολεξία επική.

Θα ακολουθήσουν μεγάλες στιγμές επικής σύγκρουσης και ρήξης, που γράφουν ιστορία με σκηνές και αναφορές, στις οποίες θα αναφερθούμε πιο διεξοδικά.

Σκηνές που γράφουν τη δική τους ιστορία στην "Επιστροφή του βασιλιά"

Η επιστροφή της Άργουεν στο "Σχιστό Λαγκάδι"
Ο διάλογός της με τον πατέρα της, βασιλιά των Ξωτικών Έλροντ

Tο όραμα της Άργουεν


Μια υπέροχη σκηνή, γεμάτη λυρισμό και άπειρα συναισθήματα. Ας παρακολουθήσουμε το διάλογο πατέρα-κόρης:


"Πες μου τι είδες; έχεις το χάρισμα να βλέπεις τα μελούμενα, τι είδες;"
"Κοίταξα το μέλλον σου και είδα θάνατο"
"Υπάρχει όμως και ζωή"
"Είδες ότι γεννιέται ένα παιδί, είδες το γιο μου"
"Αυτό δύσκολα θα γίνει"
"Υπάρχει όμως ελπίδα"
"Τίποτα δεν είναι σίγουρο"
"Υπάρχουν κάποια πράγματα που είναι σίγουρα, αν τον εγκαταλείψω τώρα, θα το μετανιώνω για πάντα"
"Ήρθε η ώρα. Από τις στάχτες φωτιά θα ξεπηδήσει. Ένα φως απ το σκοτάδι θα βγει. Το σπαθί που έσπασε θα ξανακολλήσει. Και ο δίχως στέμμα, βασιλιάς θα γενεί.
"Σφυρηλατείστε το σπαθί!"
"Τα χέρια σου είναι παγωμένα. Η αθανασία των Έλνταρ σε εγκαταλείπει"
"Εγώ το επέλεξα. Πατέρα είτε το θες είτε όχι, δεν υπάρχει πια πλοίο να με πάρει από εδώ. 


Ένας αντιπροσωπευτικός διάλογος ανάμεσα στον Φρόντο και στον Γκάνταλφ, σημαντικός για τα ζητήματα που βάζει

Φροντο: «Κρίμα που δεν τον σκότωσε ο Μπίλμπο, όταν του δόθηκε η ευκαιρία»
Γκάνταλφ: «Κρίμα; Ο οίκτος συγκράτησε το χέρι του Μπίλμπο. Πολλοί που ζουν αξίζει να πεθάνουν. Πολλοί που πεθαίνουν αξίζει να ζουν. Μην βιάζεσαι να κρίνεις ποιος πρέπει να ζει και ποιος να πεθαίνει, Φρόντο. Ακόμα και οι πιο σοφοί δεν μπορούν να δουν το τέλος. Πιστεύω ότι το Γκόλουμ έχει ακόμα έναν ρόλο να παίξει, για καλό ή για κακό… πριν τελειώσουν όλα. Ο οίκτος του Μπίλμπο ίσως ορίσει τη μοίρα πολλών».



«Το ίδιο λένε όσοι ζουν τέτοιες ώρες. Όμως αυτό δεν θα το αποφασίσουν οι ίδιοι. Αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι τι θα κάνουμε με τον χρόνο που μας έχει δοθεί. Υπάρχουν και άλλες δυνάμεις στον κόσμο, Φρόντο, πέρα από τη βούληση του Κακού. Ήταν γραφτό να βρει το Δαχτυλίδι ο Μπίλμπο. Όπως ήταν γραφτό να το πάρεις εσύ. Και αυτή είναι μια ενθαρρυντική σκέψη» τον παρηγόρησε ο Γκάνταλφ.


Συνεχίζοντας τη "στάση" σε στιγμές που σημαδεύουν την τρίτη και κορυφαία ταινία του L.O.T.R. δεν γίνεται να μην σταθώ:

Η Επική έφοδος των Ροχίρρημ στην Μίνας Τίριθ
Forth Eorlingas!

Μια σκηνή από τις  πιο εμβληματικές σκηνές μάχης στην κινηματογραφική ιστορία. Σε ένα φόντο ουρανού με ανεπανάληπτα χρώματα, το ιππικό των Ροχίρρημ, συγκεντρώνεται στην κορυφή του αντικριστού λόφου.
Εκεί με επικεφαλής τον βασιλιά Θέοντεν, και τα συγκλονιστικά του λόγια, δίνεται το σύνθημα της τελικής επίθεσης. Είναι η στιγμή που ο φόβος εκμηδενίζεται μπροστά στη συλλογική δύναμη της ψυχής. Πίσω τους οι ακτίνες του ήλιου δίνουν τη δική τους δύναμη στις καρδιές των πολεμιστών...

"Πάμε τώρα στα άλογα! Πάμε τώρα! Για την καταστροφή και το τέλος του κόσμου!"
(Το μεγάλο διακύβευμα της μάχης)
"Θάνατος!"
Η κραυγή πρόκληση απέναντι στον ύστατο φόβο.
Και ύστερα το κάλεσμα:  "Forth Eorlingas"



Η Eowyn αντιμέτωπη με τον αποκρουστικό βασιλιά της Angmar

Μια άλλη σκηνή εμβληματική είναι αυτή όπου, στην κορύφωση της μάχης μπροστά στα τείχη της Μίνας Τίριθ, η Eowyn, η ανιψιά του Θέοντεν θα σταθεί απέναντι στον αποκρουστικό μάγο βασιλιά της Άνγκμαρ που επελαύνει εναντίον τους.
Μια τελική αναμέτρηση από τις κορυφαίες με τη δύναμη του κακού.


Η Τελική μάχη


Το κάλεσμα του Άραγκορν στους πολεμιστές του:

"Γιοι της Γκόντορ, του Ρόχαν αδέλφια μου!
Βλέπω στα μάτια σας τον ίδιο φόβο που θα καταλάμβανε και εμένα. Ίσως έρθει μια μέρα που το θάρρος θα χαθεί, που θα απαρνηθούμε φίλους και συντρόφους.
Μα αυτό δεν θα γίνει σήμερα!
Θα είναι ώρα για λύκους και σπασμένες ασπίδες όταν αφανιστεί το γένος των ανθρώπων.
Μα αυτό δεν θα γίνει σήμερα!
Σήμερα θα πολεμήσουμε!
Για ότι αγαπημένο έχετε σ' αυτόν το κόσμο σας καλώ να πολεμήσετε... 






Οι Φωτιές της ελπίδας

Η Μίνας Τίριθ, η πόλη των βασιλέων, πρέπει να μείνει ζωντανή στη πολιορκία των Ορκ. Είναι όμως μόνη. Θέλει ενισχύσεις.
Το κάλεσμα της ελπίδας γίνεται με μια υπέροχη σκηνή.
Με ένα μέσο που χρησιμοποίησαν και οι Αρχαίοι Έλληνες στην πολιορκία της Τροίας. Με το διαδοχικό άναμμα φωτιάς στις κορυφές των πιο ψηλών βουνών για να περάσει το φως της ελπίδας!

Από την Μίνας Τίριθ στο Ρόχαν







Η άνοδος στο Βουνό του Χαμού

Στην κορύφωση της ταινίας θα συναντήσουμε την μαρτυρική στην κυριολεξία άνοδο του Φρόντο και του Σαμ στο βουνό του χαμού. Μια ανάβαση που σκοπό έχει την καταστροφή του δαχτυλιδιού και τη λύτρωση του ανθρώπινου γένους.
Η ανάβαση αυτή είναι στην κυριολεξία ένας συγκλονιστικός ύμνος στην ΦΙΛΙΑ.







Ο Θεατής συγκρίνει την άνοδο στην κορυφή του βουνού του χαμού με ένα είδος "ανόδου στο Γολγοθά".
Η Αξία της φιλίας, της αμέριστης και απόλυτης στήριξης του Σαμ προς το φίλο του, τον Φρόντο είναι καθοριστική.
Χωρίς τη δική του συμβολή, ο αγώνας τους είναι χαμένος.


Στην σύνθεση των τριών αυτών καρέ, ο Σαμ λέει τα πάντα!
"Πάμε κ. Φρόντο! Δεν μπορώ να το κουβαλήσω αυτό (το δαχτυλίδι) για σένα, αλλά μπορώ να μεταφέρω εσένα!"

Μια συγκλονιστική σκηνή στα αλήθεια που προκαλεί απίστευτα συναισθήματα συγκίνησης.
Ο Peter Jackson σκηνοθετεί ένα εφιαλτικό περιβάλλον στις πλαγιές του καταραμένου βουνού, με τις καμένες πέτρες και το ηφαίστειο να πλημμυρίζει τα πάντα με τη λάβα του.















Οι σκηνές της τελικής αναμέτρησης πάνω στο βουνό είναι πραγματικά συγκλονιστικές. Τόσο εικαστικά, τόσο ερμηνευτικά, τόσο κινηματογραφικά.

Η Ανθρώπινη Φιλία ύψιστη ως αξία

Η στήριξη του Σαμ στον Φρόντο στο δικό του "Γολγοθά" αποθεώνει την αξία της φιλίας. Ο Τόλκιν το ξεχωρίζει ως υπέρτατο μήνυμα στον "Άρχοντα".
Ο Τζάκσον στην ταινία το αποθεώνει εικαστικά στα τεκταινόμενα στο βουνό του χαμού.
Οι διάλογοι των Σαμ και Φρόντο είναι συγκλονιστικοί






Τα "Μικρά και αδύναμα" πλάσματα που σώζουν το γένος των ανθρώπων

Μια ακόμα ύψιστη αξία και μήνυμα που περνάει ο Τόλκιν στο έργο του. Και αντίστοιχα αυτή με τη σειρά οπτικοποιείται από τον Τζάκσον στην ταινία.
Στην εκτέλεση της αποστολής της καταστροφής του δαχτυλιδιού και συνάμα της σωτηρίας του γένους των ανθρώπων, την αποφασιστική συμβολή τους, δεν έδωσαν χαρακτήρες:
"υπερ-ήρωες", "δυνατοί", "μυώδεις" 
Αλλά τα τέσσερα μικρά και εξωτερικά αδύναμα Χόμπιτ.
Σε αυτά αποδίδεται η τιμή στην τελετή στην Μίνας Τίριθ
Αναγνώριση λοιπόν ιστορικά του ρόλου των απλών και καθημερινών χαρακτήρων. Μεγάλο ιστορικό μήνυμα






Η αναχώρηση του Φρόντο στους Αθάνατους τόπους

Ο Φρόντο έμεινε στο Σαίρ σαν αντιδήμαρχος, γράφοντας το "Κόκκινο βιβλίο", το οποίο και παρέδωσε στον Σαμ σαν κληροδότημα πνευματικό και συναισθηματικό.
Στις 29/9/3021 της Τρίτης εποχής, ο Φρόντο, σε ηλικία 53 ετών, εγκαταλείπει το Σάιρ και τους φίλους του, σε μια σκηνή βουτηγμένη στα συναισθήματα του αποχωρισμού, για να μπει στο πλοίο των Ξωτικών. Μαζί του ο Μπίλμπο, ο Γκάνταλφ, η Γκαλάντριελ και ο Έλροντ.
Έπρεπε να επουλώσει τη ζημιά που του προκάλεσε η κατοχή του δαχτυλιδιού.
Πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του στην ευδαιμονία του Βάλινορ.





ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Η τρίτη ταινία του "Άρχοντα", "Η Επιστροφή του βασιλιά", πραγματικά ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε αγάπη, αναγνώριση και καταξίωση στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα.
Η συγκέντρωση βραβείων ανέβηκε σε ιλιγγιώδη επίπεδα προκαλώντας ...ζαλάδα στην κυριολεξία.

Κρατείστε την ...αναπνοή σας.

198 Διεθνή βραβεία και ακόμα 124 υποψηφιότητες.
Πως σας φαίνεται;
Απαριθμούμε ενδεικτικά:

Κέρδισε και τα 11 βραβεία Όσκαρ για τα οποία είχε προταθεί: (Φωτογραφία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Μοντάζ, Art direction και Διακόσμηση, Ενδυματολογία, Μουσική, Καλύτερο τραγούδι (Into the west), Make-up,  Ηχοληψία,  Οπτικά Εφέ

4 Βραβεία Χρυσές σφαίρες ΗΠΑ:  Σκηνοθεσία,  Μουσική,  Καλύτερο τραγούδι,  Καλύτερη ταινία

4 Βραβεία BAFTA:  Καλύτερη ταινία, Σενάριο, Κινηματογράφιση, Οπτικά εφέ

2 Βραβεία Grammy:  Καλύτερο soundtrack, καλύτερο τραγούδι

Οι ερμηνείες

Δεν θα σταθούμε στις ερμηνείες του καστ των ηθοποιών εδώ ειδικά. Θα κάνω γενική αναφορά στις ερμηνείες, όπως αυτές αποτυπώθηκαν σε ολόκληρη την τριλογία σε ειδικό τελευταίο αφιέρωμα για τον αγαπημένο μας L.O.T.R.


Εδώ, φίλες και φίλοι, τελειώνει μια θρυλική επική κινηματογραφική τριλογία, που στέκεται με απόλυτο σεβασμό στο συγγραφικό έργο του Τόλκιν. Κάτι δύσκολο και δυσεύρετο στις κινηματογραφικές παραγωγές.
Η οπτικοποίηση του μεγάλου αυτού φανταστικού λογοτεχνικού έπους, μας γέμισε απίστευτα συγκινητικές στιγμές.

"Η επιστροφή του βασιλιά" ήταν πραγματικά ένα μεγαλειώδες φινάλε, που όλο το φάσμα των δημιουργών της ανέβηκε σε δυσθεώρητα ύψη. Ελκυστικό, μαγικό, ποιητικό και παραμυθένιο μαζί. Αγωνιώδες και ερεβώδες. Ένα ταξίδι στο μαρτύριο, στην αγωνία, μια τελική αναμέτρηση με τις δυνάμεις του κακού, κάτω από μια σειρά μεγάλων διδαγμάτων και αξιών.



Σχόλια

  1. Γιάννη μου, φτάσαμε και στο τρίτο μέρος του αριστουργήματος.
    Μια καταπληκτική τρίτη ταινία η οποία με την σκηνοθετική βιρτουοζιτέ,πλέον,μας καθοδηγεί σε ένα επικό ταξίδι και ένα μεγαλειώδες φινάλε.
    Ορθώς ξεκίνησε με την ανάδρομη στο παρελθόν, ενός σημαντικού και συμπαθή (όσο διαδραματίζεται η ταινία), χαρακτήρα.
    Τον Σμιγκολ ή Γκόλουμ, ένας τραγικός ήρωας που παλεύει με τους δικούς του δαίμονες. Ο Γκάνταλφ το γνώριζε πως έπαιξε έναν ρόλο που δε του δόθηκε και πως η εμπλοκή του θα είναι καθοριστική,αν και τυχαία. Εκμεταλλευόμενος την λιγοψυχια του Φρόντο θα καταστρέψει άθελά του την πηγή των δεινών του.
    Οι μάχες και σε αυτή την ταινία είναι από τις πιο επικές σε όλη την φανταστική φιλμογραφία.
    Οι διάλογοι και η διαχείριση του πρωτότυπου υλικού έγινε με σεβασμό και αγάπη, που αποτυπώθηκαν στο φίλμ.
    Ερμηνείες που καθήλωσαν και έδωσαν αναγνωρισιμότητα σε όλους τους ηθοποιούς.
    Άξιζε όλα τα βραβεία που έλαβε και ακόμη περισσότερα. Μια ταινία, σαν οντότητα, σταθμός στην πονεμένη κατηγορία της φαντασίας.
    Αναμένω με αγωνία να δω και την σειρά που ετοιμάζεται.
    Μπράβο Γιάννη για αυτό το κινηματογραφικό ταξίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο, αγαπητέ φίλε και συνταξιδιώτη στον όμορφο κόσμο της φαντασίας που αγαπάμε και μας παρασύρει. Δεν ήξερα ότι ετοιμάζεται σειρά. Θα ήθελα να μου δώσεις κάποια στοιχεία να τα δω, να μάθω.
      Η περιγραφή σου, δοσμένη στο σχόλιό σου εδώ, είναι υπέροχη. Δείχνει πόσο αγαπάς αυτό το εγχείρημα και έργο. Είναι μεγάλη σαν εμπειρία και δυνατό σαν βίωμα.
      Ο Φρόντο, "κουβάλησε" το δικό του "σταυρό" ως την τελική αποστολή. Όμως το δαχτυλίδι τον κατέλαβε. Τον λύγισε. Και έστω και για μια στιγμή έγινε ένα με αυτό και τις δυνάμεις του. Πόσο μοιάζει αυτό με υποταγή στην ανθρώπινη αδυναμία που δεν μπορεί να υπερβεί τον "πειρασμό". Κάτι δεν μας θυμίζει σε μικρογραφία και άλλο επίπεδο ε; Προς Θεού δεν κάνω βλάσφημους παραλληλισμούς. Όμως και το Γκόλουμ δεν είναι παρά ένα δυστυχισμένο πλάσμα;
      Και εδώ ο Τόλκιν κάνει μεγάλη "χάρη" στον Φρόντο. Δεν τον κάνει και δολοφόνο. Δεν σπρώχνει το χέρι του το Γκόλουμ στην άβυσσο της φωτιάς. Πέφτει μόνος του πάνω στην αλόγιστη χαρά του για το "πολύτιμό" του.
      Αν μπορούσε ο χαρακτήρας του Γκόλουμ να ήταν άνθρωπος στην ερμηνεία, πιστεύω θα ήταν ίσως μακράν η καλύτερη κατά την ταπεινή μου άποψη.
      Πόσο χαίρομαι να κάνουμε τέτοια κουβέντα Γιώργο για το θέμα δεν φαντάζεσαι. Ειλικρινά. Σε ευχαριστώ που μου δίνεις αυτήν την ευκαιρία φίλε μου. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
    2. Γιώργο εννοείς την τηλεοπτική μεταφορά του Άρχοντα ; Αυτό εννοείς σειρά ή είναι κάτι άλλο;

      Διαγραφή
    3. Άννα και Γιάννη, ετοιμάζεται όντως τηλεοπτική μεταφορά από την Amazon. Το πότε θα βγει ακόμα άγνωστο όμως.
      Την δύναμη και το σκοτάδι του δαχτυλιδιού το βλέπουμε από το πρώτο κιόλας μέρος της τριλογίας. Η μεταμόρφωση του προσώπου του Μπίλμπο μας κάνει σαφές πως η δύναμη του δαχτυλιδιού έχει ως αποτέλεσμα την διαφθορά και την παρακμή οποίου το φορά.
      Στο τέλος νίκησε τον Φρόντο αυτή ακριβώς η προσπάθεια του να μείνει αλώβητος από την μαγεία του και να φέρει εις πέρας την αποστολή που του τέθηκε.
      Τώρα ως συσχετισμός σε αντικείμενα λατρείας, είτε εξουσίας, το βλέπουμε καθαρά,σε παγκόσμιο επίπεδο,πως η κατάχρηση τους οδηγεί στην παρακμή των εμπλεκομένων και στον παραλογισμό.
      Και ο Τόλκιν το ένιωσε στο πετσί του και το κατέγραψε.

      Διαγραφή
    4. Τηλεοπτική μεταφορά λοιπόν. Εννοούμε της υπάρχουσας τριλογίας; Ή κάτι καινούργιο;
      Πραγματικά η δύναμη και το σκοτάδι του δαχτυλιδιού είναι παρόν σε όλα τα επίπεδα της δράσης και της πλοκής και είναι αδίστακτη. Δεν διστάζει να επηρεάσει ακόμα και την Γκαλάντριελ. Όπως λες, αν κάνουμε τη σχετική μεταφορά του δαχτυλιδιού σε άλλου είδους δύναμη: εξουσία, πλούτος, επιρροές τότε φυσικά έχουμε τις αντίστοιχες σύγχρονες αναφορές. Και αυτή είναι η διαχρονική δύναμη του έργου του Τόλκιν. Ευχαριστώ Γιώργο και χαίρομαι για αυτήν την εξαίρετη κουβέντα εδώ.

      Διαγραφή
    5. Απ'ότι ακούγεται ως τώρα θα μιλάει για τα γεγονότα πριν και από το χόμπιτ. Δεν υπάρχουν ακόμα ακριβείς πληροφορίες. Ευελπιστώ πάντως να πατήσουν πάνω στο σιλμαριλιον.

      Διαγραφή
    6. Ω αυτό το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον Γιώργο. Δεν έχω διαβάσει καθόλου το "Σιλμαρίλιον". Θα ήθελα να το δω αυτό. Σε ποιο φορέα θα παίξει; Ξέρεις κάτι;

      Διαγραφή
    7. Ναι,αν γίνει θα είναι πραγματικά μια κορυφαία παραγωγή,αν φυσικά σεβαστούν το λογοτεχνικό έργο. Θα διαδραματίζεται μάλλον στην δεύτερη εποχή της μέσης γης.
      Ως τώρα έχω ακούσει πως έχουν μαζέψει το καστ, τα γυρίσματα λογικά και λόγω του ιού σταμάτησαν,γυρίσματα κλασικά στην Ν.Ζηλανδία. Θα είναι παραγωγή Amazon και λογικά θα προβάλλεται στο Amazon Prime,την συνδρομητική υπηρεσία της. Το 2021,αν πάνε όλα καλά, θα ξεκινήσουν και τα πρώτα επεισόδια.
      Βρήκα και ένα σχετικό άρθρο και κατατοπιστικό από την wikipedia:https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lord_of_the_Rings_(TV_series)

      Διαγραφή
    8. Ευχαριστώ πολύ Γιώργο και εγώ και όλοι μας για τις πολύτιμες πληροφορίες. Σημαντικές. Θα πάω να το ψάξω και να το δω. Το κακό είναι το πως και αν θα φτάσει σε μας του κοινούς ...θνητούς αυτή η σειρά και με ποιες προϋποθέσεις. Για να δούμε.
      Επίσης μακάρι να σεβαστούν το λογοτεχνικό έργο.
      Είναι πολύ το ότι ξεκινά σε πρωθύστερο χρόνο από αυτόν των Χόμπιτ, δηλαδή στη δεύτερη εποχή.
      Ευχαριστούμε πολύ Γιώργο.

      Διαγραφή
  2. Τελευταίο λοιπόν μέρος της τριλογίας και πραγματικά άξιζε όλες τις βραβεύσεις. Δουλειά προσεγμένη και εντυπωσιακά εφέ που σε παρέσυραν κυριολεκτικά στο φοβερό αυτό έργο.
    Οι ηθοποιοί απίθανοι όλοι και τα μηνύματα σημαντικά. Το κυριότερο ''κανείς δεν μπορεί μόνος του να κάνει την διαφορά ''. Κυριεύτηκε ο Φρόντο από το δαχτυλίδι στο τέλος και αν δεν ήταν ο Σαμ δεν θα είχε καν φτάσει στην κορυφή του βουνού. Θα γινόταν ένας Γκόλουμ κυριευμένος τελείως από τις δυνάμεις του κακού.
    Φοβερές οι μάχες που δείχνουν ότι όλοι είναι απαραίτητοι και όλοι μαζί μπορούν να κατανικήσουν το αδύνατον.
    Για μένα η φοβερότερη σκηνή ήταν όταν πολεμούσαν όλοι τους στην τελική μάχη και γυρνούσαν το βλέμμα συχνά πυκνά στο βουνό του χαμού περιμένοντας και ελπίζοντας ο Φρόντο να ολοκληρώσει την αποστολή. Φοβερό έργο. ΄
    Με κάνεις να θέλω να το ξαναδώ για ....πολλοστή φορά.
    Τα συναισθήματα που σε φορτίζει είναι τόσο δυνατά, όσες φορές και αν το δει κανείς
    Υπέροχη παρουσίαση
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δεις Άννα μου, να το δεις! Και εγώ το θέλω να σου πω. Όλη την τριλογία. Όπως λες, ένα ακόμα μήνυμα είναι αυτό της συλλογικότητας. Οι "μεγάλοι" με τους "μικρούς". Οι δυνατοί με τους αδύναμους. Οι επώνυμοι με τους ταπεινούς. Κανείς δεν μπορεί χωρίς τον άλλο. Πολύ μεγάλο μήνυμα για τη συλλογική δράση των ανθρώπων. Και, Άννα μου.
      Θα κάνω ένα ακόμα μέρος, το τελευταίο όπου θα κλείσω όλο το έργο σαν μια τελική αναφορά επιτομή. Ενός έργου που συγκινεί και συναρπάζει. Χαίρομαι που σε νιώθω κοντά μου σε αυτό το υπέροχο ταξίδι, ειλικρινά.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη, υπέροχη παρουσίαση μιας εκπληκτικής δουλειάς!
    Μπράβο!
    Σε τούτο το μέρος αναδεικνύεται για μένα ο Σαμ πρωταγωνιστής. Ένα συγκροτημένο και ανθεκτικό άτομο, που δίχως την παρουσία του η τολμηρή αποστολή θα είχε σταματήσει στα αρχικά της στάδια. Η δύναμη της φιλίας μέσα από ένα σπουδαίο παράδειγμα, καθώς και η αγάπη για τη ζωή, μα και η προσήλωση στο καθήκον με αυτοθυσία!
    Η Άργουεν επίσης φτάνει στο υψηλότερο επίπεδο την ισχύ της αγάπης, η πλήρης παράδοση στο πρόσωπο που αγαπά και στη μοίρα του!
    Τι να πιάσεις και τι να αφήσεις σε ένα τέτοιου μεγέθους έργο, όχι μόνο κινηματογραφικό αλλά πρώτιστα ως συγγραφικό, το οποίο αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τον άνθρωπο σε όλο του το μεγαλείο, όπως φυσικά και τις τραγικές αδυναμίες του. Ας μην ξεχνάμε ότι όλο το έργο είναι γεμάτο συμβολισμούς, μέσα από τους οποίους ο Τόλκιν - και γενικά τη μυθοπλασία που δημιούργησε - μιλά για όσα ζούσε ή έβλεπε να εξελίσσονται στον κόσμο τότε!
    Θαυμάσιες οι εικόνες και οι επιλογές των βίντεο!
    Να είσαι καλά και πάντα τέτοια!
    Υ.Γ.: Έχω όλες τις κινηματογραφικές δημιουργίες πολλές φορές!!! Έχω διαβάσει και τα βιβλία με πιο δύσκολο απ' όλα το Σιλμαρίλλιον (εκεί τα είδα όλα...!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Γλαύκη μου, αυτό το "Σιλμαρίλλιον" θέλω να το διαβάσω και εγώ. Πρέπει να το βάλω στους στόχους μου και πιστεύω να το κάνω.
      Πραγματικά ο Σαμ, αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή στο 3ο μέρος του έργου. Με την απόλυτη αφοσίωσή του στη φιλία και στήριξη στον φίλο του Φρόντο γίνεται εκείνος ο "κουβαλητής" προς τη λύτρωση. Ταυτίζεται με το όραμα όλων, το ολοκληρώνει. Και στην τελική ανάλυση, μένει εκείνος αλώβητος από τη δύναμη του δαχτυλιδιού, σε αντίθεση με τον Φρόντο, ενώ είχε άπειρες ευκαιρίες να το κάνει.
      Επίσης, η Άργουεν προχωρά σε συγκλονιστικά στάδια αυτοθυσίας, απαρνούμενη την αθανασία για την αγάπη της.
      Πολλοί μεγάλοι οι συμβολισμοί, με βάση τις αξίες και τις αρχές εκείνης της περιόδου.
      Γλαύκη μου, είναι υπέροχο να μοιράζεσαι πράγματα με φίλους που κατέχουν το θέμα που χειρίζεσαι. Είναι σαν να το βιώνεις μαζί τους σε μια κοινή προσπάθεια και εμπειρία.
      Σε ευχαριστώ απ την καρδιά μου για το σχόλιό σου.

      Διαγραφή
  4. Όσο διάβαζα την ανάρτηση σου την τόσο μελετημένη ήταν λες και διάβαζα το βιβλίο και έβλεπα ξανά την ταινία και που πάντα όταν το βλέπω ξεκινώ από την αρχή βάζοντας την πρώτη τη δεύτερη την τρίτη. Και να πω τη μανία που έχω να βάζω μετά την τριλογία Ηοbbit για να δω την ιστορία του Μπίλμπο και των νάνων. Τι φανταστικό! Και πόσο ζωντανά το περιέγραψες με πόσες λεπτομέρειες που μας ενημερώνουν. Φοβερή δουλειά έκανες Γιάννη μου και μπράβο σου!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πεταρίζω απ τη χαρά μου Μαίρη μου καθώς κατάφερα να σου δώσω αυτήν την όμορφη εικόνα. Και εγώ θέλω να τα βάλω όλα απ την αρχή! Μιλάμε ..κόλλημα. Ξέρεις που οφείλεται αυτό εν μέρει έτσι; Ζούμε μια δύσκολη εποχή. Είμαστε κολλημένοι και πιεσμένοι στον τοίχο. Αυτά τα έργα, μας παίρνουν απ την πραγματικότητα και μας φέρνουν σε κόσμους παραμυθένιους, όμορφους, παράξενους. Αυτή είναι η δυναμική τους.
      Ειλικρινά σε ευχαριστώ γλυκιά μου φίλη. Να είμαστε καλά να τα απολαύσουμε πάλι. Φυσικά και θα κάνω αφιέρωμα στα Χόμπιτ, να το ξέρεις.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  5. είδα τα και τα τρία μέρη του Αρχοντα των Δαχτυλιδιών
    είδα και κάποια που τα χόμπιτ
    μου άρεσαν πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω τέλεια Δελφινάκι μου! Μπράβο. Έχεις εικόνα από το όλο έργο. Μετά έχουμε τα Χόμπιτ. Τρεις ταινίες και αυτές και εξαίρετες. Τις έχω κατά νου να τις παρουσιάσω.
      Σε ευχαριστώ πολύ. Στέλνω φιλιά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  6. Έχεις έναν καταπληκτικό τρόπο να παρουσιάζεις τις ταινίες κύριε Πιτ!
    Αν και δεν είναι το αγαπημένο μου είδος αυτές οι ταινίες, εν τούτοις τα έχω δει όλα τα δαχτυλίδια.
    Κατόπιν εκβιασμών και απειλών.
    Με το ζόρι τις είδα κύριε Πιτ.
    Επειδή αρέσουν στον φίλο μου τον Δημοσθένη.
    Είχε έλθει, που λες, σπίτι μας για να περάσει την άδειά του και είχε φέρει τον σκληρό του δίσκο μαζί και τις είχε όλες και ήθελε να τις κάνει για εκατοστή φορά επανάληψη και μόνο που δεν με έδεσε στον καναπέ για να τις δω.
    Και ο Ήρωας ξεκάθαρα είχε πάρει το μέρος του Δημοσθένη, οπότε δεν είχα ελπίδα καμιά.
    Και τις είδα.
    Καλές μου φάνηκαν, αλλά δεν τρελάθηκα κιόλας.
    Τώρα ευτυχώς με την πανδημία δεν έχει έλθει ακόμα ο Δημοσθένης, διότι με απειλεί ότι θα με βάλει να δω και τα Χόμπιτ.
    Αν τυχόν και συμβεί αυτό, τότε θα τον εκδικηθώ. Θα τον βάλω να δει τα άπαντα του Χίτσκοκ, για να μάθει να φέρεται!
    Καλό Σαββατοκύριακο κύριε Πιτ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χααχαχαχαχαχαχαχαχα κοντεύω να ...πνιγώ απ τα γέλια Αρτίστα μου! Χαχαχαχαχαχαχαχα! Κανονικό bdsm έτσι; Δεμένη στον καναπέ με μια τηλεόραση απέναντί σου. Όχι βρε Αρτίστα μου, πες μου, δεν σου άρεσε; Ο Γκάνταλφ; Ο Σάμ; αχ αυτή η Άργουεν με τη γλυκύτατη όψη της; Η Γκαλάντριελ με τα απαστράπτοντα μάτια της; Ο Λέγκολας; ο Φρόντο; ο Άραγκορν; Αχ Θεέ μου, τι παθαίνω;
      Τα Χόμπιτ ε; Λοιπόν άκου: Θα κάνετε μια έντιμη και καθαρή συμφωνία. Όπως ο Μητσοτάκης με τον Ερντογκάν. Εσύ θα δεις τα Χόμπιτ και εκείνος τον Χίτσκοκ. Και έτσι θα κλείσει ο κύκλος. Για δείτε το. Αν υπάρχουν διαφωνίες, πάρε με τηλέφωνο, να έρθω στον Αργίτικο κάμπο ως διαπραγματευτής να βρούμε μια λύση.
      Καλό Σαββατοκύριακο γλυκιά μου φίλη. Σε ευχαριστώ απ την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα Γιάννη και καλό Φθινόπωρο! και εγώ με σινεμά καταπιάστηκα σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κώστα. Ωραίο πράγμα το σινεμά! Πολύ καλά έκανες. Καλό Φθινόπωρο να έχουμε. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο