Αφροδίτη Γρηγοριάδου: Αφιέρωμα στη μνήμη της αγαπημένης μας ηθοποιού

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που απόλαυσα την ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ στο Θέατρο "Τζένη Καρέζη", στην συγκλονιστική παράσταση "Ήταν όλοι τους παιδιά μου" του Άρθουρ Μίλλερ.
Η μεγάλη μας αλησμόνητη ηθοποιός είχε επιβλητική παρουσία στο πλάι του μεγάλου Κώστα Καζάκου και άλλων γνωστών ηθοποιών.

Εκείνο που μου έκανε τότε εντύπωση, πέραν της υπέροχης ερμηνείας της, ήταν η μεγάλη της απλότητα. Μιλήσαμε μαζί της στο καμαρίνι της αμέσως μετά την παράσταση και ήταν τόσο απλή, τόσο προσιτή και τόσο ζεστή με τον κόσμο που μας έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση.

Έτσι σε αυτή μας την επαφή μαζί της, πιστοποίησα και τον υπέροχο ανθρώπινο χαρακτήρα της.

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ



29 Δεκέμβρη 1937-2 Ιούλη 2020

Έφυγε σε ηλικία 83 ετών

Γεννήθηκε στη Σεβαστούπολη της Κριμαίας. Σπόυδασε υποκριτική στη δραματική σχολή του Εθνικού θεάτρου, από το οποίο και αποφοίτησε το 1962. 
Η μεγάλη της καριέρα μοιράστηκε και κάλυψε όλα τα πεδία άσκησης της υποκριτικής.

Τίμησε το Θέατρο με όλη της την τέχνη, το ραδιόφωνο, τον Κινηματογράφο αλλά και την τηλεόραση.


Αλήθεια, σε μας, στα "παιδιά" της δεκαετίας του 1960, ποιος δεν θυμάται τα ραδιοφωνικά πρωινά μας;
Τότε που το θρυλικό "Σπίτι των Ανέμων", η αστυνομική αυτή ραδιοφωνική σειρά, έφερνε κοντά μας, κάθε μέρα το αγαπημένο δίδυμο του Βύρωνα Πάλλη και της Αφροδίτης Γρηγοριάδου.

Η λατρεμένη μας "Τζοβάννα" με τον "Λαμπίρη" κυριαρχούσαν τότε στα δικά μας πρωινά.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Η Αφροδίτη Γρηγοριάδου έκανε το ντεμπούτο της στο ελληνικό σινεμά το 1958 στο 
"ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑΚΙ". μια κωμωδία του Φίλιππα Φυλακτού.
Από τότε την είδαμε σε πολλές κινηματογραφικές παραγωγές, σε μικρούς αλλά το κυριότερο σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, κύρια σε δραματικές ταινίες.

Η συνολική της φιλμογραφία αποτελείται από 23 ταινίες, με τελευταία της εμφάνιση, το 1970 στο πολεμικό δράμα:  "ΩΡΕΣ ΑΓΑΠΗΣ-ΩΡΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ" του Αντώνη Τέμπου.

Έπαιξε πολλές φορές στο πλάι του Βύρωνα Πάλλη, με τον οποίο είχαν μια άριστη συνεργασία αλλά και με τον Νίκο Ξανθόπουλο σε αρκετά μελό της εποχής.

Σταχυολογούμε τα:

"ΗΛΕΚΤΡΑ",  "ΕΓΩΙΣΜΟΣ",  "Ο ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ",  "Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΑΛΗΤΗ" και άλλες.


Με τον εξαίρετο ηθοποιό μας Βύρωνα Πάλλη ήταν ζευγάρι και στη ζωή 

Το πέρασμά της από την τηλεόραση ήταν επίσης εξαιρετικό καθώς την είδαμε σε 13 τηλεοπτικές σειρές, από το 1974 ως το 2001.

Να την θυμηθούμε στις συμμετοχές της στα:

"ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΙ",  "ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΑ",  "Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΤΖΩΝ ΑΥΛΑΚΙΩΤΗ",  "ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΕΝΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ" και στην συγκλονιστική της παρουσία στο "Η ΑΓΑΠΗ ΑΡΓΗΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ"

Επίσης 13 μεγάλες θεατρικές παραστάσεις κόσμημα συνοδεύουν το μεγάλο της πέρασμα και από το θέατρο:

"ΒΥΣΣΙΝΟΚΗΠΟΣ",  ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ",  "ΑΠΟΨΕ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ",  "ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ",  "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΑΚΟΥ" και άλλες.



Η Αφροδίτη Γρηγοριάδου πια δεν βρίσκεται κοντά μας.
Πέρασε και εκείνη στον κόσμο της αθανασίας της τέχνης μαζί με όλους εκείνους τους μεγάλους που μέχρι σήμερα αποτελούν τον πλούτο της υποκριτικής στην τέχνη του λαού μας.

Υποκλινόμαστε με σεβασμό στη μνήμη της.





Σχόλια

  1. Καλό της ταξίδι!! Υπηρέτησε την τέχνη της με σεβασμό και με το ταλέντο της, αφήνοντας σε μας πολλά για να την θυμόμαστε.
    Το σπίτι των ανέμων!! Τι μου θύμισες!!
    Μου άρεσε πολύ σαν ηθοποιός. Και με άλλους ηθοποιούς ταίριαζε πολύ αλλά με τον Βύρωνα Πάλλη ήταν ''αχτύπητο'' ζευγάρι αν και σαν χαρακτήρας δεν μου άρεσε εκείνος
    Ας είναι αναπαυμένη. Έφυγε πλήρης θέλω να πιστεύω, καταξιωμένη και όχι ξεχασμένη.
    Ευχαριστούμε Γιάννη μου
    Καλό Σαββατόβραδο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου,
      πιστεύω ότι δεν ξεχάστηκε σαν ηθοποιός. Ως τα τελευταία χρόνια η παρουσία της στο θέατρο ήταν τακτική και σημαντική. Γλυκύτατη σαν άνθρωπος και σαν παρουσία. Στα ώριμά της χρόνια αρχόντισσα! Καλησπέρα Άννα μου και όμορφο Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  2. Kαλησπέρα φίλε Γιάννη. Πάρα πολύ όμορφη η παρουσίασή σου!
    Πολύ λυπήθηκα μέ τόν θάνατο της.Μία αγαπημένη ηθοποιός πού μέ μεγάλη χαρά ,πολύ μικρή,καθόμουν στήν κουζίνα μαζί μέ τήν μητέρα μου,νά ακούσουμε από τό ραδιόφωνο τό σπίτι των ανέμων,μέ την γιαγιά Ανούσκα,τον Ορέστη καί την Τζοβάννα!
    Καλό Παράδεισο νά έχη. Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θυμάσαι και εσύ Δήμητρα έτσι; Μιλάμε για αχτύπητο δίδυμο, μας είχαν γίνει αχώριστοι τότε. Ειδικά τα καλοκαίρια που δεν πηγαίναμε σχολείο και ακούγαμε την εκπομπή. Δήμητρα σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  3. Μου θύμισες την Τζοβάννα και τον θρυλικό Λαμπίρη!!!! . Τι χρόνια κι εκείνα, όλοι σκυμμένοι πάνω σε ένα ραδιόφωνο , με αγωνία απίστευτη, για τη συνέχεια. Ραδιοφωνικά σήριαλ...
    Ναι, πολύ καλή ηθοποιός, χάρηκα με το αφιέρωμα σου Γιάννη! Και στατηλεοπτικά σήριαλ που την θυμάμαι πολύ καλή.
    Νάσαι καλά, φίλε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι χρόνια εκείνα βρε Βασίλη! Ραδιοφωνικό σήριαλ ε! Για σκέψου. Νομίζω κρατούσε περίπου 20', όχι παραπάνω. Έτσι θυμάμαι. Και ήταν και πολλά, δεν ήταν ένα! Τι φάση τότε! Χαίρομαι φίλε μου που σου άρεσε το αφιέρωμα. Καλή ναι, γλυκύτατη η Αφροδίτη, κάτι σαν αρχαία Θεά η μορφή της και η ομορφιά της. Καλησπέρα φίλε μου.

      Διαγραφή
  4. Αρχόντισσα, όπως το λες πιο πάνω. Αξιοπρεπής, ταλαντούχα, με μεγάλη ιστορία και διακρίσεις που ποτέ δεν χρησιμοποίησε τα μέσα για να προβληθεί, ούτε κατέφυγε σε μποτοξαρισμένες μεθόδους για να ξεγελάσει το χρόνο. Δεν το είχε ανάγκη. Η ομορφιά της ήταν δωρική και αδιαμφισβήτητη. Στα χνάρια της και η κόρη της, η Κοραλία.
    Υπέροχο αφιέρωμα στη μνήμη της. Καλούς ουρανούς να έχει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, η τοποθέτηση του επιθέτου "Δωρική" για την ομορφιά της είναι όλα τα "λεφτά". Μια ακριβέστατη προσέγγιση. Και πάντα διακριτική, σοβαρή, ταπεινή. Αυτό θαρρώ μετράει. Κρατάμε τη μνήμη και την προσφορά της.
      Ευχαριστώ Μαρία μου και καλή μας βδομάδα.

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραίο αφιέρωμα σε μια μεγάλη ηθοποιό, μια αριστοκρατική κυρία την έλεγα εγώ. Είναι κάποιοι άνθρωποι που έχουν φινέτσα. Μια από αυτές ήταν και η Γρηγοριάδου. Τη θυμάμαι κι εγώ σαν Τζοβάνα με τον Λαμπίρη. Και είναι κρίμα που στην τηλεόραση βλέπουμε τα ίδια και τα ίδια. Τη Βουγιουκλάκη ας πούμε την έχουμε φάει στη μάπα χρόνια τώρα. Και είναι φοβερό πως της μοιάζει η κόρη της η Κοραλία Καράντη. Αυτήν την έχω γνωρίσει. Και έχει την ίδια φινέτσα με τη μητέρα της. Μπράβο Γιάννη μου πολύ ωραία. Τα φιλιά μου καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως λες Μαίρη μου, η φινέτσα της ήταν κάτι το ξεχωριστό. Σαν ένα ακριβό δώρο η μορφή και το παρουσιαστικό της, ειδικά στην ώριμη ηλικία της. Δυστυχώς τα κανάλια αναπαράγουν συνέχεια και άκριτα κάποιες ταινίες χωρίς ίχνος σοβαρής επεξεργασίας και επιλογής. Απλά αγγαρεία κάνουν Μαίρη και φαίνεται. Η δε κόρη της επίσης σπάνιας λάμψης στο πρόσωπό της. Ευχαριστώ αγαπητή φίλη. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  6. Eπιβλητική η παρουσία της. Μου ενέπνεε άμεσα το σεβασμό. Ξεχωριστή ως προσωπικότητα. Έχω κι εγώ όπως κι εσύ Γιάννη, να θυμάμαι πολλά από εκείνες τις ραδιοφωνικές εκπομπές, τις αλησμόνητες. Αυτά είχαμε με αυτά πορευόμασταν και αναπτύσσαμε την όποια φαντασία μας: το ραδιόφωνο και τις φωνές τους. Οι φωνές τους και η υποκριτική τους δεινότητα ήταν ο μοναδικός δίαυλος επικοινωνίας με την τέχνη της εποχής. (θέατρο της Δευτέρας και της Τετάρτης...)
    Έζησε μια γεμάτη ζωή και η τέχνη της την πλούτισε ακόμα περισσότερο. Καλό της ταξίδι!
    Σ'ευχαριστούμε για το αφιέρωμα Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκείνες οι ραδιοφωνικές εκπομπές! Στο βάθος του χρόνου! Η δύναμη της φωνής ενός ηθοποιούς αλλά και η δική μας διάθεση της φαντασίας να πλέξει ως εικόνα αυτά που άκουγε. Τα θρυλικά θέατρα της Τετάρτης και της Κυριακής, στο ραδιόφωνο. Και αργότερα το Θέατρο της Δευτέρας. Εκεί την γνωρίσαμε καλύτερα την Αφροδίτη Γρηγοριάδου και πιο ζεστά κοντά μας.
      Εγώ σε ευχαριστώ Μαρία μου για το όμορφο σχόλιο και τη συμμετοχή σου.

      Διαγραφή
  7. Να έχει καλό Ταξίδι. Όμορφη παρουσίαση, Γιάννη μου για μια ηθοποιό που δεν γνώριζα. Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου σε ευχαριστώ πολύ. Θα συμφωνήσω μαζί σου αγαπημένη μου φίλη. Καλή σου βδομάδα.

      Διαγραφή
  8. Πάντα μου άρεσε να μπαίνω λίγο πιο μέσα απ' το πετσί του ρόλου του ηθοποιού, πίσω απ' τη μάσκα, εκεί που βρίσκεται η ψυχή του. Με βοηθούσε να κρίνω το ταλέντο του και να τον ξεχωρίσω ή να τον απορρίψω. Η Αφροδίτη Γρηγοριάδου είχε όλα αυτά που έδιναν ερμηνεία στην "υποκριτική αλήθεια" προκαλώντας συγκίνηση. Νομίζω πως τα δύο πλάνα, της ζωής και της τέχνης της, είχαν άμεση σχέση. Ξεχωριστή ευγενική παρουσία, αισθαντική ήρεμη φωνή, απλότητα, αξιοπρέπεια. Έτσι θα τη θυμόμαστε.
    Καλό της ταξίδι, αιωνία η μνήμη της!
    Καλημέρα Γιάννη μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου, θα συμφωνήσω μαζί σου σε αυτήν την υπέροχη προσέγγιση που έκανες. Πραγματικά πολλές φορές αξίζει να ρίξουμε μια τέτοια ματιά στον εσωτερικό κόσμο ενός ηθοποιού. Για να διακρίνουμε όσα αναφέρεις.Σε ευχαριστώ που μοιράστηκες τόσο όμορφα τις σκέψεις σου καλή μου φίλη. Στέλνω τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  9. Δεν την είδα ποτέ στο θέατρο.
    Έβγαζε πάντα μια εσωτερική αξιοπρέπεια.
    Στα αφιερώματα σου συχνά έως και πολύ συχνά φωτίζεις γεγονότα που μου αρέσουν.
    Συμφωνω με την Αννίκα
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχα την τύχη Μάνια μου και την είδα σε μια υπέροχη παράσταση και ερμηνεία. Όπως το αναφέρω και στο θέμα. Είπες τη σωστή κουβέντα. "Εσωτερική αξιοπρέπεια". Και Δωρική ομορφιά. Ευχαριστώ κορίτσι μου για τη βόλτα και το σχόλιό σου.

      Διαγραφή
  10. πολύ όμορφη αυτή η γυναίκα , μου άρεσε στα έργα η ομορφιά της και το ταλέντο της εννοείται
    μπράβο για ακόμα ένα αφιέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου Δελφινάκι μου, πράγματι πολύ όμορφη γυναίκα αλλά συνάμα και ηθοποιός. Θέλω να σε ευχαριστήσω που είσαι εδώ κοντά μας με την παρουσία σου. Στέλνω τα φιλιά μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Γιάννης Φέρτης: Για πάντα στον κόσμο της καρδιάς μας

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 3ο)

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ και ....ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ