Σύγχρονος Ελληνικός κινηματογράφος. Σωτήρη Τσαφούλια : "Κοινός παρονομαστής"

Φίλες και Φίλοι
εγκαινιάζω την Φθινοπωρινή σαιζόν του CINEFIL με την παρουσίαση μιας ταινίας του
σύγχρονου Ελληνικού κινηματογράφου.
Μεταφερόμαστε λοιπόν σε ένα χώρο-χρόνο που έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για το Σινεμά των ημερών μας.

Θα πάμε πάλι σε έναν εξαίρετο νέο σκηνοθέτη μας, που εδώ τον έχω παρουσιάσει ...ανάποδα χρονικά.

ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑΣ


"ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ"

Πρεμιέρα:  11 Δεκέμβρη 2014

Πάει αρκετός καιρός που σας έχω παρουσιάσει και το δεύτερο έργο του ίδιου σκηνοθέτη, μια αριστουργηματική ταινία, δείτε εδώ:


Σήμερα θα πάμε τρία χρόνια πίσω για να συναντήσουμε την πρώτη δημιουργία του σκηνοθέτη, που πλέον αποτελεί μια πολύ μεγάλη θετική υπόσχεση για το Ελληνικό σινεμά των ημερών μας.


Υπότιτλος:   "Οτι κοιτάμε όλοι το ίδιο δεν σημαίνει ότι βλέπουμε το ίδιο"

"Η Ζωή είναι σαν τον καφέ, πότε γλυκιά, πότε πικρή. Μα ποτέ άγευστη. Βάζεις το νερό χαλαρό, μια κουταλιά καφέ και λίγο ζάχαρη. Τον ανακατεύεις τόσες φορές όσες και τα χρόνια αυτουνού που θα τον πιει. Από σεβασμό..."


"Ο Σκύλος είναι το δώρο του Θεού στον άνθρωπο και ο καθρεφτισμός του στη Γη.
Για αυτό αν διαβάσεις τη λέξη 'Θεός' στα Αγγλικά ανάποδα, σου δίνει τη λέξη 'σκύλος', God-Dog"



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο-Σκηνοθεσία-Παραγωγή:  ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑΣ

Κινηματογράφιση: ΑΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ

Μουσική: ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΤΖΕΛΟΣ

Μοντάζ:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ

Ενδυματολογία:  ΖΩΗ ΞΑΝΘΗ


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ



ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ στο ρόλο του Κυρ Πλάτωνα



ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ στο ρόλο του Νίκου


ΡΕΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ στο ρόλο του Δημήτρη




ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΔΑΔΑΚΑΡΙΔΗΣ στο ρόλο του Αλέξανδρου



ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ στο ρόλο της Ανδριάννας



ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ και ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΑΚΟΣ στο ρόλο των ταβλαδόρων



ΠΕΤΡΟΣ ΓΙΑΣΕΜΗΣ στο ρόλο του πελάτη

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας είναι ένας από τους πλέον δυναμικούς αλλά και ποιοτικούς σκηνοθέτες των νέων καιρών του κινηματογράφου μας.
Η Τέχνη του ξεπερνά κάθε πεπερασμένο όριο τετριμμένων κατευθύνσεων και ο κινηματογράφος του έχει ξεφύγει από τα κλασικά Ελληνικά πλαίσια.
Άνετα μπορεί να σταθεί ανάμεσα σε πολύ απαιτητικές κινηματογραφικές σχολές χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. 

Εδώ, στην πρώτη του ταινία, γράφει το σενάριο, σκηνοθετεί, ακόμα γράφει και τους στίχους του τραγουδιού των τίτλων της ταινίας.

Τι είναι ο "Κοινός Παρονομαστής"

Μια ταινία "κλειστού" θεατρικού τύπου, όπου το δράμα εξελίσσεται σε έναν χρόνο (εδώ θυμίζει ανάλογο τρόπο χειρισμού που ακολούθησε ο Άλφρεντ Χίτσκοκ στον "Βρόχο") και ένα χώρο.
Ένα δράμα ανθρώπινων χαρακτήρων. Μια αφορμή να ανοίξει μια βαθύτατη φιλοσοφική και κοινωνική αναζήτηση πάνω στο πως διαφορετικοί χαρακτήρες προσεγγίζουν, κύρια, το θέμα της ερωτικής σχέσης.

Μια ταινία, η οποία, παρά τον θεατρικό της χαρακτήρα, σε μια μάλιστα πράξη, παρά τον κλειστό της χώρο, είναι γεμάτη εξαιρετικό χρώμα, διακόσμηση και σκηνικό που σου γαληνεύει την ψυχή και σου δίνει τη δυνατότητα να αφεθείς στην κουβέντα που ανοίγεται.

Τα πλάνα του σκηνοθέτη εναλλάσσονται είτε σε κοντινά γκρο πλαν, όπου αναδεικνύεται ορθότατα η ψυχολογία των ηρώων, είτε σε πλάνο μερικού συνόλου, όπου παρακολουθούμε το σύνολο των ηρώων ως μια παρέα να αλληλεπιδρά γύρω από ένα τραπέζι.


"Ο Άνθρωπος προέρχεται από το χώμα. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να εξελίσσεται. Ο Εξελισσόμενος λοιπόν, κατά κανόνα, δεν μπορεί ποτέ να είναι τέλειος. Γιατί το τέλειο δεν γίνεται να εξελιχθεί..."

Το Θέμα-Η πλοκή

Μια ταινία γραμμένη για τέσσερις άντρες. Τέσσερις εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες.
Και κοινός παρονομαστής όλων, τι άλλο. Η Γυναίκα. Η κάθε γυναίκα που έχουν επιλέξει στη ζωή τους. Που βαραίνει με την παρουσία της τις σκέψεις, τα σχέδια και τα βιώματά τους.

Για να τους δούμε αυτούς τους χαρακτήρες λοιπόν:

Ο Κυρ Πλάτωνας- Πατέρας
Η συνεκτική μορφή όλων. Ιδιοκτήτης του καφενείου. Πατέρας. 
Μια συγκλονιστική μορφή γεμάτος συναισθήματα. Φιλοσοφημένη προσέγγιση στη ζωή. Λεύτερος στη σκέψη, διαλεκτικός, συγκαταβατικός. Ποτισμένος με την μεγάλη εμπειρία στη ζωή έχει τη δυνατότητα να κάνει υπερβάσεις, να σκέφτεται ήρεμα, γαλήνια, χωρίς ακρότητες και εξάρσεις.
Με το λόγο του αποτελεί τον καταλύτη της γαλήνης, της σοφίας, της ηρεμίας.


Ο Αλέξανδρος
Νεαρός, σύγχρονος, απόλυτα ρομαντικός. Αναζητά τη σχέση στη ζωή του με ηρεμία, με διάθεση προσφοράς. Προσεγγίζει τη γυναίκα με σεβασμό, με αποδοχή. Ένας ονειροπόλος του διαδικτύου.


Ο Δημήτρης
Ένας ήρεμος νεαρός άντρας. Γεννημένος για τον κόσμο του σπιτιού, της οικογένειας. Ένας σύζυγος.


Ο Νίκος
Ο "κόντρα" άντρας. Εραστής. Ριγμένος, πληγωμένος. Ακροβατεί στα όρια της χυδαιότητας απέναντι στη γυναίκα. Το δικό του προσωπικό πρόβλημα στη σχέση του το κάνει κανόνα ζωής, το γενικεύει, το ισοπεδώνει.

"Ένα λιοντάρι μπορεί να κρύβει μέσα του ένα ποντίκι και ένα ποντίκι μπορεί να κρύβει μέσα του ένα λιοντάρι"


Αυτοί λοιπόν είναι οι τέσσερις χαρακτήρες μας. Που θα συναντηθούν όλοι μαζί στο καφενείο του κυρ Πλάτωνα, ο καθένας έχοντας να περιμένει το δικό του ραντεβού με τη γυναίκα της ζωής του.


Τέσσερις άντρες που η αρχική τους συζήτηση, οι συμφωνίες αλλά και οι συγκρούσεις θα τους φέρει συνομιλητές σε ένα τραπέζι. Εκεί θα έχουμε μια διαλεκτική ματιά για τη γυναίκα, την ερωτική σχέση, την αγάπη, τη ζωή. Πάντα με "διαιτητή" τον Πατέρα.

Εκεί, στη συζήτηση αυτή, θα ανοίξουν τεράστια ζητήματα, παντελώς ακραία και έντονα συγκρουόμενα μεταξύ τους. 
Μην προσπαθήσετε να πάρετε το μέρος κανενός!
Στη ζωή δεν υπάρχει μαύρο-άσπρο. 

"Η Αλήθεια δεν βρίσκεται στα χρώματα αλλά στις αποχρώσεις"

Πόσο μεγάλη κουβέντα πραγματικά. Πόσες σκέψεις και συναισθήματα θα κατατεθούν σε αυτό το τραπέζι του πανέμορφου καφενείου, που θα μετατραπεί σε χώρο φιλοσοφικής αναζήτησης για αλήθειες της ζωής.

"Σε αυτόν τον κόσμο τίποτα δεν είναι αποκλειστικά δικό μας. Κανείς δεν είναι κανεός"


Η Εικόνα αυτή και η αναφορά στον Σκύλο και στον τρόπο που αυτός αντιλαμβάνεται την αγάπη προς τον άνθρωπο , έχει μεγάλη σημασία στην ταινία και στην φιλοσοφική της.
Οι αναφορές σε αυτόν, ως τρόπο αγάπης και αξία, έχουν μεγάλη σημασία.

Έτσι η φράση:  "Για να αγαπάς χωρίς όρους και ανταλλάγματα ή σκύλος πρέπει να 'σαι ή γονιός"
είναι καθοριστικής σημασίας.

Και όσο περνάει η ώρα και εξελίσσεται η πλοκή και κορυφώνεται η σύγκρουση, θα έρθει εκείνη η μοιραία στιγμή της παρουσίας του "κοινού παρονομαστή".
Εκεί, σεναριακά, με έναν υπέροχο τρόπο, θα δούμε τους χαρακτήρες-ήρωες να αποχωρούν και να μένουν οι κεντρικές εκείνες μορφές που κρίνουν το τέλος.


Ο Πατέρας και η κόρη
Καθόλου τυχαία, σε αυτήν την σκηνή, η απόσταση μεταξύ τους. Προσέξτε, με ποιο υπέροχο τρόπο ο σκηνοθέτης χτίζει την απόσταση που από το χώρο μεταφέρεται στην καρδιά.


Και επίσης πως εδώ, με τον ίδιο τρόπο, αυτήν την απόσταση, θα την "μαζέψει" αποδίδοντάς την εικαστικά με τρόπο δυνατό και συγκινητικό.


Ναι η ταινία έχει, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ένα σεναριακό κοινωνιολογικό κενό.
"Ρίχνει", δηλαδή υποβαθμίζει τον γυναικείο χαρακτήρα. Ναι, η ταινία είναι μια "αντρική ματιά" πάνω στην γυναίκα και στην ερωτική σχέση, ναι εκείνοι είναι πρωταγωνιστές, όμως δεν παύει ο "κοινός παρονομαστής" να έχει σημασία καταλύτη για τη ζωή του καθένα.
Θεωρώ ότι "χάνεται" η γυναικεία μορφή, η παρουσία σε μια συζήτηση που έτσι δεν αναπτύσσει όσο της αξίζει και το δεύτερο ισοβαρές σκέλος της.

"Ο Έρωτας είναι αν την διαθήκη. Ο Τελευταίος αναιρεί όλους τους υπόλοιπους"

Οι Ερμηνείες

Θεωρώ τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών στην ταινία εξαιρετικές, μία προς μία.
Η Τετράδα των αντρών, συναγωνίζεται η μία την άλλη προς το βάθος, την ένταση και την ποιότητα.

Κορυφαίος ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ. Τεράστιο βάθος εμπειρίας. Κύρος, ήθος. Μια μορφή σαν προσωπογραφία που βγάζει καλοσύνη, συναισθήματα και γαλήνη.

Ο ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ με εκπλήσσει. Αν και έχει τη "στάμπα" του κόντρα, φαινομενικά αντιπαθητικού ρόλου, η ερμηνεία του είναι υπέροχη. Κύρια στις στιγμές που βγάζει την απόλυτη ένταση από την ψυχή του.


Ο ΡΕΝΟΣ ΧΑΛΑΡΑΜΠΙΔΗΣ, πιο ώριμος από ποτέ. Με μια εκφραστική αρμονία που καθηλώνει. Μια πραότητα που μεταφέρει την εσωτερική σιγουριά του ψυχολογικού του κόσμου.
Έχει δίπλα του τη σύζυγό του, τη γυναίκα που τον εκφράζει απόλυτα.

Ο ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΔΑΔΑΚΑΡΙΔΗΣ, προσωπικά τον θεωρώ ανερχόμενη δύναμη στην ερμηνεία, γλυκός, τρυφερός, ρομαντικός. Κουβαλά στην καρδιά του το όνειρο και το βγάζει εξωτερικά.


Μένει η ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ στο ρόλο της Αντριάννας.
Η μόνη γυναικεία παρουσία στην ταινία.
Δεν μπορείς να πεις ότι έχει μεγάλο βάρος συμμετοχής. Όμορφη παρουσία αλλά η σεναριακή υποβάθμιση του ρόλου, της στερεί την δυνατότητα να δείξει αν μπορεί κάτι το περισσότερο



Η Φωτογραφία του ΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥ, τα "σπάει" στην κυριολεξία.
Η Μουσική του ΑΝΤΩΝΗ ΜΙΤΖΕΛΟΥ πολύ όμορφη, υποστηρικτική, αναδεικνύει την ατμόσφαιρα των συναισθημάτων.
Το τραγούδι του τέλους από την ΜΕΛΙΝΑ ΑΣΛΑΝΙΔΟΥ εξαιρετικό.

Άριστο το Ηχητικό μοντάζ από τους εξαίρετους ΑΡΗ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ & ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΙΩΤΗ

Η ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ έχει επιμεληθεί την σκηνογραφία και την διακόσμηση του καφενείου. Υποκλινόμαστε στο γούστο, στη δουλειά και στην αισθητική της. Ιδανικότερο δεν θα μπορούσε να γίνει.


Ένα από τα μεγάλα μηνύματα της ταινίας δοσμένο με όμορφο τρόπο.

"Η Τιμωρία δεν είναι δική μας δουλειά. Είναι δουλειά αλλουνού. Δική μας δουλειά είναι η προσφορά και η εξέλιξη"

Σας συμβουλεύω, προτείνω, ανεπιφύλακτα να δείτε την ταινία. Ο Σωτήρης Τσαφούλιας, προς τιμήν του, δίνει ΕΛΕΥΘΕΡΑ την ταινία του στο κοινό, μέσω you tube.
Σας αφήνω να συζητήσετε, να οργιστείτε, να θυμώσετε, να νοσταλγήσετε, να συμφωνήσετε, να πείτε την άποψή σας, να αγαπήσετε, ίσως και να δακρύσετε.








Σχόλια

  1. Υπέροχη ταινία μου άρεσαν πολύ όλοι οι συντελεστές με λίγο πάρα πάνω τον Αντωνίου που λατρεύω.
    Καλησπέρα Γιάννη μου καλή κινηματογραφική σεζόν εύχομαι και όχι μόνο.
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι μας!
      Ξεκινάμε όμορφα τον Σεπτέμβρη μας. Ελπίζω όχι μόνο κινηματογραφικά. Ο Αντωνίου είναι μεγάλο κεφάλαιο για την υποκριτική στον τόπο μας Βιργινία μου. Σε ευχαριστώ πολύ. Πάμε δυνατά. Καλή συνέχεια να έχεις.

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετική ταινία! Από τις καλύτερες που έχει να επιδείξει ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος κατά την ταπεινή μου γνώμη!!
    Θα την έβλεπα πολλές φορές ακόμα κι ας ξέρω πια το δολοφόνο, για τα πολλαπλά μηνύματά της και την άρτια από κάθε πλευρά, δομή της. Όσο για τους συντελεστές, τι να πω?... Ο ένας καλύτερος από τον άλλο με ποιότητα και ουσία! Εξαιρετικοί!
    Μπράβο που επέλεξες να την παρουσιάσεις με αυτό τον τόσο ευχάριστο και λεπτομερή τρόπο, που το κάνεις πάντα!
    Σε φιλώ
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου, όπως λες, δικαιωματικά κέντρισε το ενδιαφέρον η ταινία αυτή. Μου την πρότεινε η κόρη μου η μικρή εδώ και καιρό και έπεσε μέσα στην άποψή της. Πραγματικά εντυπωσιακά και καταιγιστικά θέματα και μηνύματα.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Να είσαι καλά σε ότι κάνεις.

      Διαγραφή
  3. Δεν την έχω δει την ταινία αλλά θυμάμαι ότι είχα διαβάσει άσχημες κριτικές. Και την άφησα στην άκρη .Τώρα με τόσο θαυμάσια παρουσίαση με τόσα θαυμαστικά θα τη δω οπωσδήποτε.
    Όπως πάντα άψογος!
    Καλησπέρα Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, το θέμα της κριτικής σε μια ταινία, ειδικά από ...."επαγγελματίες" είναι μια πληγωμένη ιστορία. Μεγάλο κεφάλαιο, τι ρόλο βαράνε, τι εξυπηρετούν, τι υποκειμενισμό κουβαλάνε.
      Η Ταινία βάζει ζητήματα που ζεματάνε! Και τα βάζει εξαίρετα. Φυσικά έχει αδυναμίες αλλά τι δεν έχει.
      Προσωπικά στην προτείνω ανεπιφύλακτα.
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και τη συμμετοχή. Καλό Σ/Κ.

      Διαγραφή
  4. δεν μπορώ ναπω ότι μ' άφησε αδιάφορη... την έχω δει... και την ξαναθυμήθηκα... καλές επιτυχίες στον δημιουργό της...και σε σένα Γιάννη
    καληνύχτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Λαμπρινή που έχεις προσωπική άποψη θετική. Σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσία και τις ευχές σου. Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  5. Έχω δει την ταινία στο σινεμά, Γιάννη μου, και μου άρεσε πραγματικά. Οι ερμηνείες είναι ανεπανάληπτες. Καλός σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος. Και ναι, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι ο γυναικείος ρόλος θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Πολλά φιλιά, φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου, έχεις άποψη, την καταθέτεις και συμφωνούμε απόλυτα.
      Χαίρομαι πάντα για την ενεργή σου συμμετοχή εδώ με την κατάθεση της γνώμης σου. Τα φιλιά και τις ευχές μου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  6. Δεν έχω δει την ταινία και γι αυτό δεν έχω άποψη. Εξαίρετος ηθοποιός και χαρακτήρας ο Αντωνίου αλλά και οι ηθοποιοί γνωστοί από επιτυχημένες σειρές της μικρής οθόνης.
    Πείθομαι στο λόγο και στην κρίση σου Γιάννη μου, γιατί με το νέο (τον πολύ νέο) ελληνικό κινηματογράφο δεν έχω καλές σχέσεις. Θέλω το σενάριο να βγάζει νόημα, να έχει κάτι να πει,να βγάζει συναίσθημα. Συζητούσα προ ημερών με την κόρη μου για κάποιες ταινίες που βάζει η τηλεόραση τα μεσημέρια (νέος ελληνικός κινηματογράφος με Ψάλτη, Μουστάκα, Φωτόπουλο,Ηλιόπουλο) Ε! αυτό είναι κατάντια. Πρόχειρα σενάρια στο γραμμένα στο γόνατο αλλά και καταξιωμένοι ηθοποιοί για "μπιρ παρά" έλεγε ο πατέρας μου.
    Γιάννη εξαιρετική παρουσίαση όπως πάντα.
    Σ' ευχαριστούμε!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αννίκα μου καλησπέρα.
    Αναφέρεσαι στην αλήστου μνήμης εποχή της βίντεο-ταινίας. Δεκαετία 1980. Την εποχή της μεγάλης κρίσης και φθοράς. Την εποχή που μεγάλες μορφές ηθοποιών μας λιμοκτονούσαν και έψαχναν ένα μεροκάματο. Γιατί, να ξέρεις, δεν είναι ψέμματα αυτό Αννίκα μου.
    Βέβαια εκείνη την εποχή άνθησε ο Cult κινηματογράφος που φυσικά δεν έχει την παραμικρή σχέση με τον Σύγχρονο Κινηματογράφο μας.

    Προσωπικά, ταυτιζόμενος μαζί σου, απεχθάνομαι κάτι δήθεν νέους δημιουργούς που τυλίχτηκαν σε μια ψευτο-κουλτούρα και το έπαιξαν σκηνοθέτες και σεναριογράφοι. Δεν με ενδιαφέρει αυτό το είδος.

    Θέλω το σενάριο και η σκηνοθεσία να είναι σαφής, ως λόγος και εικόνα. Ο Τσαφούλιας έχει μέχρι τώρα δύο ταινίες, που, χωρίς να τον σπρώχνει κανείς, έκαναν την διαφορά. Ειδικά το "Έτερος εγώ" έκανε πάταγο.

    Αυτή η ταινία θα σε βάλει σε ανοιχτό τραπέζι με όσους επιλέξεις να την δεις. Και ετοιμάσου για κουβέντα μεγάλη μιλάμε.
    Το εγγυάται όλη η δημιουργία και φυσικά οι εξαίρετες ερμηνείες.
    Ευχαριστώ για όλα κορίτσι μου. Φιλιά πολλά και επανερχόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από τις καλύτερες σύγχρονες ελληνικές ταινίες που είδα τελευταία!
    Και δεν θα μπορούσες να κάνεις καλύτερο αφιέρωμα, όπως πάντα!
    Συμφωνώ απόλυτα σε όλη σου την κριτική ανάλυση, ακόμα και στις λεπτομέρειες. :) Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης τόσο στην κωμωδία όσο και στο δράμα είναι εξαιρετικός! Ο μικρός γυναικείος ρόλος ίσως να ήταν επίτηδες έτσι καθώς εστίαζε αλλού. Μπορεί αν είχε μεγαλύτερο ρόλο να χαλούσε η ισορροπία.

    Καλή Κυριακή να έχεις Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κατερίνα μου. Ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για τη συμμετοχή και το σχόλιο.
      Ναι, υπάρχει μια λογική σε αυτό που λες αν και περίμενα ένα μεγαλύτερο ξέσπασμα γυναικείο. Ίσως ο δημιουργός αφέθηκε για συγκεκριμένους λόγους να μείνει στην αντρική ματιά κάνοντας τις σχετικές αναλύσεις.
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και εύχομαι καλά να είσαι.

      Διαγραφή
  9. Συνυπογράφω την "κριτική" σου Γιάννη μου και μπράβο σου που αναδεικνύεις τόσο καλές και έντιμες δουλειές που γίνονται στο ελληνικό σινεμά. Ο Τσαφούλιας είναι ένας πολλά υποσχόμενος δημιουργός και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν έχει την προβολή που έχουν άλλοι σκηνοθέτες στο χώρο. Λιγότερο ευρηματικοί και ταλαντούχοι, κάποιοι εξ' αυτών.
    Υπέροχο κινηματογραφικό ξεκίνημα για το φθινόπωρο που μας δείχνει πλέον τα "δόντια" του! Να είσαι καλά Γιάννη μου και καλές νέες κινηματογραφικές περιηγήσεις να μας κάνεις! Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, ίσως ο άνθρωπος να μην ανήκει σε τίποτα γνωστά λόμπυ, ξέρεις. Από αυτά που προωθούν κάθε τυχάρπαστο. Ο Τσαφούλιας έχει δώσει τις εξετάσεις του. Δύο ταινίες, μία σειρά. Κάθε επόμενη καλύτερη από την προηγούμενη.
      Ξεκινά το Φθινόπωρο, να είμαστε καλά Μαρία μου. Θέλουμε κουράγια πολλά. Σε φιλώ και και σε καλησπερίζω.

      Διαγραφή
  10. Την έχω δει :) Και ναι μας άρεσε πολύ! Με πολύ τέχνη διαλεγμένοι οι ηθοποιοί!
    Σίγουρα μια ταινία που δεν σε αφήνει αδιάφορο. Δεν την θεωρώ πέντε αστέρων αλλά ως πρώτη δουλειά του δημιουργού είναι από τις ταινίες που δίνουν ελπίδες για τον ελληνικό κινηματογράφο.
    Προσωπικά θεωρώ πως είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν είχε βάλει στο καφενείο και μια γυναίκα σε ρόλο ομοφυλόφιλης! Εκεί ναι, θα είχε ξεφύγει και από τα ξεπερασμένα τσιτάτα.
    Προσωπικά δεν έχω καμιά εικόνα για το πως ένας πατέρας αντιδρά και αποδέχεται την κόρη του ως ομοφυλόφιλη. Πως αντιδρά ο φαλλοκράτης, ο ρομαντικός, ο ρεαλιστής ο σοφός? Πόσο θα αλλάζει στο τραπέζι η συζήτηση περί της προαιώνιας διαμάχης ερωτικής συμπεριφοράς?
    ωχ σοβάρεψα χαχαχα
    σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμ Μάνια μου, κοίτα, άδικο δεν έχεις. Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μια τέτοια προσέγγιση. Να έμπαινε ένα τέτοιο ζήτημα στο τραπέζι. Όμως η ταινία ή θα έπρεπε να αλλάξει εντελώς προσανατολισμό ή να μεγαλώσει. Εκτός αν ο σεναριογράφος είχε κάποια φωτεινή έμπνευση να μπορέσει να το βάλει απ το "παράθυρο" ένα τέτοιο ζήτημα.
      Πολύ εύστοχη η παρατήρησή σου, πρόταση θα την έλεγα. Την έχεις αγαπήσει την ταινία είναι γεγονός.
      Σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσία και το σχόλιο κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  11. Απαντήσεις
    1. Ωωωωωπ καλησπέρα Ελένη μου. Να είσαι καλά κορίτσι μου, ευχαριστώ πολύ. Φιλιά.

      Διαγραφή
  12. δεν την ξέρω τη ταινία
    και ούτε όλους τους ηθοποιούς
    αλλά αυτούς τους λίγους που ξέρω , που είδα άλλα έργα τους
    είναι καλοί ηθοποιοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Δελφινάκι μου.πολύ καλοί και γνωστοί θα έλεγα στην εδώ υποκριτική σκηνή. Σε ευχαριστώ πολύ που είσαι εδώ. Όμορφο βράδυ να έχεις.

      Διαγραφή
  13. Πολύ ωραία ταινία Γιάννη, μα την είχα ξεχάσει εντελώς! ευχαριστούμε που μας τα θυμίζεις και κυρίως που τα καταγράφεις για να υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα αξίζει να την δεις φίλε! Νομίζω είναι σχολείο σκέψης και προβληματισμού. Να έχεις την καλησπέρα μου αγαπητέ φίλε.

      Διαγραφή
  14. Καλημερα αγαπημενε μου!
    Δεν εχω δει την ταινια αλλα με εκανες να θελω να την δω!
    Στα υποψη λοιπον!
    Ποσο υπεροχη για ακομη μια φορα η παρουσιαση σου

    φιλια πολλα
    να περνας ομορφα ευχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου καλησπέρα,
      σε ευχαριστώ κοπέλα μου για όλα τούτα τα όμορφα λόγια σου. Να είσαι καλά. Νομίζω ότι αξίζει κάθε διαλογισμός πάνω στην ταινία αυτή λόγω θέματος.
      Να είσαι καλά και να δημιουργείς! Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  15. Θεατρική ταινία, πιθανώς σαν τέτοια να είναι υποφερτή. Δεν υπάρχει κίνηση και ο κινηματογράφος το λέει και η λέξη, είναι περισσότερο τέτοια τέχνη: της κίνησης. Οι ερμηνείες ευάλωτες, σπασμωδικές, το σενάριο εκτός από πέντε ατάκες, του πεταμού. Καλησπέρα Τζον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα μου, κρατώ τις απόψεις σου. Είναι σεβαστές. Το σενάριο όχι δεν έχει πλοκή. Όμως αναδεικνύει ζητήματα καταιγιστικά που δεν υπάρχουν καν σε άλλη κινηματογραφική "δράση". Μην ξεχνιόμαστε ότι έχουν γυριστεί κινηματογραφικά αριστουργήματα σε ένα σπίτι και μόνο. Χωρίς την παραμικρή κίνηση.
      Την καλησπέρα μου καλλιτέχνη, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  16. Καλή Κυριακή johnpit !! Σε αυτή τη περίπτωση είσαι ο δάσκαλος μου , ενημερώνεις για τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο , που περιστασιακά μαθαίνουμε από τις ειδήσεις , όταν υπάρχουν ελληνικές υποψηφιότητες στα διεθνή φεστιβάλ . Είμαι ευγνώμων για την ενημέρωση , θα προσπαθήσω να παρακολουθήσω και τις δύο ταινίες του Έλληνα σκηνοθέτη Σωτήρη Τσαφούλια . Ευχαριστώ πολύ , να απολαύσετε την ημέρα σας !! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριακή μου, ευχαριστώ πολύ για τα ευγενικά και ζεστά σου λόγια. Με συγκινείς. Ναι, συνιστώ ανεπιφύλακτα να δεις και τις δύο ταινίες του Τσαφούλια. Είναι διαθέσιμες σε τέλεια εικόνα από το προσωπικό του κανάλι στο you tube ελεύθερες στο κοινό.
      Να είσαι πάντα καλά, να έχεις ένα όμορφο Φθινόπωρο.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο