Καλοκαίρι και ...Κορίτσια για φίλημα

Καλοκαιράκι Φίλες και Φίλοι,
προσπάθεια για ξεγνοιασιά, για αλλαγή του ρυθμού ζωής μας, για δραπετεύσεις.
Γιατί όχι και διακοπές! 
Το CINEFIL μπαίνει σε καλοκαιρινή διάθεση σήμερα έτσι για να ξεφύγουμε λίγο.

Καλοκαίρι και Ελληνικός Κινηματογράφος είναι δύο βιώματα άρρηκτα δεμένα μεταξύ τους.
Με τον καλύτερο τρόπο.

Αφεθείτε λοιπόν, γδυθείτε, φορέστε τα μαγιό σας, βάλτε τα αντιηλιακά σας και πάμε 
για καλοκαιρινό Ελληνικό ΣΙΝΕΜΑ.

Πάμε πίσω πολλά χρόνια κάπου στα 1965 όταν ένα σμάρι από χυμώδη κορίτσια για ...Φίλημα ερχόταν κοντά μας μαζί με κάποια όμορφα αγόρια της εποχής για να μας δώσουν ανέμελες στιγμές.

"ΚΟΡΙΤΣΙΑ για ΦΙΛΗΜΑ"


Ποια άλλη; η αγαπημένη μας παραγωγός εταιρεία


και φυσικά ο μεγάλος δάσκαλος του είδους, ο δημιουργός που έβαλε το musical στον Ελληνικό Κινηματογράφο



Μια ταινία γεμάτη λαμπερό Ελληνικό καλοκαίρι και όμορφα κορίτσια
Μια ταινία για ....Φίλημα πραγματικά

Γυρισμένη στην Αθήνα, στην Ρόδο και στην Ύδρα, ντυμένη στην όμορφη μουσική του
ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ

"Έχω και κότερο πάμε μια βόλτα;"


Η Ατάκα του Κώστα Βουτσά, που έμεινε στην ιστορία

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο-Σκηνοθεσία:  ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ

Κινηματογράφιση:  ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ

Σκηνογραφία:  ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ

Μοντάζ:  ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ

Χορογραφία:  ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΣΤΡΙΝΟΣ

Ζωή Λάσκαρη εκτυφλωτική

Για πρώτη φορά στον Ελληνικό Κινηματογράφο γυρίζεται ταινία με στερεοφωνικό ήχο, αποτέλεσμα των καινοτομιών του Φίνου εκείνης της εποχής.

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ 

ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΤΣΑΣ

ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ

ΑΝΤΡΕΑΣ ΝΤΟΥΖΟΣ


ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ

ΧΛΟΗ ΛΙΑΣΚΟΥ

Την θυμάστε την υπόθεση θαρρώ;

Η Ρένα διευθύνει ένα Ελληνικό τουριστικό γραφείο στην Ν.Υόρκη. Κάποια στιγμή έρχεται στην Ελλάδα για διακοπές με την νεαρή όμορφη ανιψιά της Τζένη.
Ο αδελφός της Ρένας, ψάχνει εναγωνίως χρήματα για να στήσει μια δουλειά και έτσι φτάνουν στη Ρόδο όπου συναντούν τον επιχειρηματία Πέτρο Ράμογλου για να τους στηρίξει οικονομικά.
Εκεί θα συναντήσουμε δύο όμορφα νεαρά παιδιά με την παρέα τους.
Τον Αντρέα και τον Κώστα Καλιακούδα όπου και οι δύο μαγεύονται από την ομορφιά της Τζένης.
Αποφασίζουν να αλλάξουν ρόλους και επώνυμα για να την κατακτήσουν.

Όμως αυτή η εναλλαγή προσώπων και ρόλων δημιουργεί μια σειρά από κωμικά ευτράπελα και απίστευτους ...μπελάδες με την ανάμιξη πολλών προσώπων, αντρών και γυναικών με αποτέλεσμα η κωμωδία να φουντώσει όταν η Μάρθα, μια εκρηκτική χορεύτρια και φιλενάδα του Αντρέα καταφτάσει στη Ρόδο.


Η Ομόνοια το 1965 πολύ πιο όμορφη από σήμερα!

Η παραλιακή εκείνη την εποχή, εντελώς αδιαμόρφωτη


"Αψού! Γείτσες!"
μας τραγούδαγε τότε ο Κώστας Βουτσάς με το ....συγκρότημά του με εμφάνιση ....Beatlles εποχής


Η ταινία αν και καλοκαιρινή έκανε πρεμιέρα ....καταχείμωνο στις 25 Γενάρη 1965.
Αγαπήθηκε πολύ από το κοινό και σε πρώτη προβολή έκοψε 619.236 εισιτήρια παρακαλώ!
Πρώτη σε θεατές εκείνη τη χρονιά ανάμεσα σε 93 συνολικά ταινίες!

Δεν θα ξεχάσουμε στην ταινία την υπέροχη φωνή της Τζένης Βάνου στην ερμηνεία της σε ένα τραγούδι.


Ακόμα σε ένα από τα εξαίρετα χορευτικά του Μανώλη Καστρινού, η εμφάνιση Αντρέα Ντούζου Ζωής Λάσκαρη σε κλασικό Αμερικάνικο στυλ αλά Τζέημς Ντην, καταπληκτικά ατμοσφαιρικό.





Ντούζος-Λάσκαρη σε χορευτικό ρεσιτάλ γεμάτο ερωτισμό
Λαμπεροί και οι δύο!

Ερμηνευτικά στην ταινία το πρωταγωνιστικό ζευγάρι είναι οι:
ΑΝΤΡΕΑΣ ΝΤΟΥΖΟΣ και ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ

Και οι δύο, αδυναμίες του Γιάννη Δαλιανίδη. Φυσικά η αγαπημένη του Ζωίτσα, εδώ πανέμορφη, όπως πάντα κλέβει τις εντυπώσεις.

Από κοντά τους όλοι οι άλλοι ηθοποιοί, για την ερμηνεία των οποίων δεν χρειάζονται συστάσεις.
Ένας προς έναν διαλεχτοί από αυτούς που έδωσαν ζωή στα κλασικά musical του Γιάννη Δαλιανίδη και της Finos της πρώτης εποχής.



Φίλες και Φίλοι
σας εύχομαι να περνάτε καλά.
Καλό καλοκαίρι να έχετε με κάθε μου ευχή και αγάπη



ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ
(Για τυχόν ενδιαφερόμενους)



και σε πρώτη δημοσίευση





Σχόλια

  1. Τι ωραία αυτά τα μιούζικαλ του μετρ Δαλιανίδη! Πολύ μπροστά απ' την εποχή του αυτός ο δαιμόνιος άνθρωπος. Και με υποτυπώδη μέσα, όπως έχω διαβάσει, έστηνε φαντασμαγορικά σκηνικά και κουστούμια. Άψογες ερμηνείες, αγαπημένοι ηθοποιοί, που δυστυχώς οι περισσότεροι έχουν φύγει από κοντά μας.
    Ωραία βουτιά στα δροσερά νερά του ελληνικού σινεμά Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      το καλεί η εποχή. Βλέπω οι στοχασμοί δεν είναι τις μέρες αυτές. Ο κόσμος έχει διάθεση αναχώρησης και δεν τον αδικώ. Νομίζω το δικαιούται.
      Το παλιό καλό Ελληνικό σινεμά προσφέρεται.
      Ο Δαλιανίδης ναι, κατάφερνε και έβγαζε "λαγούς" μέσα από την απόλυτη φτώχια των μέσων του. Ακόμα και ένα σκισμένο καλσόν, ακριβώς αυτό στα ποθητά πόδια της Ζωίτσας του, καθώς δεν είχε τη δυνατότητα να το αντικαταστήσει άμεσα (!), το κάλυψε με ένα διακοσμητικό από μαλλιά! Σαν χάντρες. Μιλάμε για ένα μαγικό ραβδί στο χέρι του έτσι ;
      Εποχές.
      Μαρία μου, να είσαι καλά, να βουτάς σε κρυστάλλινα νερά και να περνάς όμορφα.

      Διαγραφή
  2. δε νομίζω να είδα τούτη τη ταινία
    δε μου θυμίζει κάτι από όλα όσα δείχνεις και αναφέρεις
    σε ένα πολλά ωραίο όπως πάντα αφιέρωμα
    γεμάτο σεβασμό στον ελληνικό κινηματογράφο , στους ηθοποιούς σκηνοθέτες κλπ κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, κλασικό, παλιό Ελληνικό musical του Δαλιανίδη Δελφινάκι!
      Ξέρεις, από τα κλασικά του είδους της εποχής. Χρώμα, χορός, μουσική, ατάκες, λαμπερά πρόσωπα, καλοκαιρινά.
      Να το δεις.
      Ευχαριστώ καλή μου φίλη. Να είσαι καλά και όμορφα να περνάς.

      Διαγραφή
  3. Απόλαυσα πολύ αυτή την ανάρτηση. Αγαπημένη ελληνική ταινία, υπέροχη παρουσίαση! Για τη νουβέλα, Γιάννη μου, ειλικρινά δε προλαβαίνω καθόλου αυτόν τον καιρό να διαβάσω. Ούτε καν ένα βιβλίο που ειχα ξεκινήσει, δεν έχω χρόνο να διαβάσω ούτε μια σελίδα του και αυτό πολύ με στενοχωρεί. Μετά τη ΓΑΜΟΒΑΦΤΙΣΗ που ετοιμαζω, θα έχω σίγουρα περισσότερο χρόνο για τις αγαπημένες μου ασχολίες. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου,
      καλησπέρα σου. Μην έχεις το παραμικρό άγχος καλή μου φίλη. Εδώ είναι τα γραπτά, δεν φεύγουν. Στη διάθεσή σου. Όμορφη και καλοκαιρινή η ταινία αυτή. Να την χαρείς.
      Σε ευχαριστώ για όλα Ειρήνη μου. Να είσαι καλά.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  4. Έλα βρε Γιάννη μου, και αυτή αγαπημένη ελληνική ταινία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Όλοι ένας κι ένας οι ηθοποιοί, εξαιρετικά χορευτικά, ατάκες φυσικά αξέχαστες. Γενάρη είχε κυκλοφορήσει, έ; Μάλιστα! Πάντως,η Ομόνοια το 1965 όντως πολύ πιο όμορφη από σήμερα και ευτυχώς ή και δυστυχώς τέτοιες εικόνες από την παλοιά Ομόνοια βλέπουμε σε αυτές τις ταινίες και σκεφτόμαστε πως κάποτε η Αθήνα είχε μια ομορφιά, μια αίγλη να το πω;
    Εξαιρετικό και αυτό το αφιέρωμα.
    Όσο για τις ιστορίες σου θα τις διαβάσω μαζεμένες μόλις καθίσω και απολαύσω το Καλοκαίρι όπως πρέπει.
    Καλό Ιούλη να έχεις Γιάννη μου και ένα όμορφο Καλοκαίρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, αγαπημένη μου φίλη,
      καλό μήνα κορίτσι μου. Να περνάς όμορφο καλοκαίρι, όπως αρμόζει στη νιότη σου. Πραγματικά έτσι είναι όπως τα αναφέρεις στα σχόλιά σου. Ανάλαφρες αυτές οι ταινίες μας δίνουν ανάσες δροσιάς και γέλιου, που τόσο έχουμε ανάγκη.
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλά να περνάς μάτια μου.

      Διαγραφή
  5. Στην παστέλ τσάντα μου βάζω τα καλοκαιρινά και κάνω μια στάση στον όμορφο αυτό χώρο, να μαζέψω χαμόγελα.
    Είχα ξεχάσει την ατάκα του Κώστα Βουτσά, για το κότερο. Τζένη Βάνου, μοναδική και αγαπημένη φωνή. Όλοι το πίστευαν, εκτός ίσως από την ίδια.
    Καλό μας καλοκαίρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω καλώς την αγαπημένη μου φίλη!
      Ελπίζω να κέρασα κάτι δροσιστικό και γεμάτο όμορφο χρώμα. Σαν τα δικά σου παστέλ που είναι μοναδικά στη γειτονιά βέβαια όχι.
      Ευχαριστώ πολύ Τζοάννα μου για την παρεούλα σου και κάθε σου όμορφο λόγο.
      Καλό μήνα κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  6. χαχαχα! Καλό καλοκαίρι, με καλή διάθεση (όσο γίνεται)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το "όσο γίνεται", πόσο σημαντικό είναι Ευρυτάνα μου! Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, να είσαι καλά και να περνάς όμορφα.

      Διαγραφή
  7. Ευτυχώς, Γιάννη μου, που μας δροσίζεις με τις καλοκαιρινές επιλογές σου!
    Μες στη βλακεία που μας έχει βαρέσει κατακούτελα κάτι τέτοιες αναρτήσεις κάνουν την ψυχή να χαίρεται...
    Η συγκεκριμένη ταινία μου άρεσε πολύ, παρά το γεγονός ότι αντιπαθώ τα μιούζικαλς. Όλοι ήταν απίθανοι και η Λάσκαρη κορμάρα, θεά!
    Παρατήρησα την Ομόνοια - καλά έκανες και την πρόβαλες - που ήταν πολύ κομψή τότε. Δεν τους άρεσε και στη συνέχεια τη μετέτρεψαν σε καρνάβαλο! Δεν υπήρξε ποτέ ξανά όμορφη δυστυχώς!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Γλαύκη μας!
      με τα όμορφα και ζεστά της λόγια. Καλοκαίρι κορίτσι μου. Έρωτας, ηδονές, φύση, χρώματα. Έτσι πρέπει να είναι. Για αυτό και εγώ είπα να αφεθούμε λίγο. Το δικαιούμαστε έτσι δεν είναι;
      Η Λάσκαρη έσταζε από ερωτισμό! Η Ομόνοια μετά έγινε κάτι σαν ...πεδίο βολής! καθένας έκανε τις ηλίθιες δοκιμές του. Το κέντρο της πόλης κατέρρευσε.
      Όμορφες ταινίες, απλές, γεμάτες χαμόγελο και διαλόγους γεμάτους γέλιο πραγματικό και αυθόρμητο.
      Να είσαι καλά κορίτσι μου και κοίτα να περνάς όμορφα.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  8. Τον παλιό Ελληνικό κινηματογράφο όταν τον ζούσαμε τον...σνομπάραμε οι νέοι ιδιαίτερα.
    Στην εποχή της ωριμότητας ανακαλύψαμε τον θησαυρό των συναισθημάτων που παρήγαγαν οι ταινίες του και τις αξέχαστε στιγμές ζωής που καταχώρησε αναμνηστικά στην θύμησή μας. Δεν χάνομε καμία ταινία κι' όσες φορές κι αν πέσουνε στην πλώρη μας στην τηλεόραση δεν παίρνουμε τα μάτια μας από την οθόνη κι ας ξέρουμε το σενάριο απ' έξω κι ανακατωτά.
    Όλα έχουν την εξήγησή τους. Μια εύγλωττη εξήγηση από μόνη της είναι η δροσερή ταινία "Κορίτσια για φίλημα" περιβεβλημένη με την υπέροχη μουσική του Μίμη Πλέσσα.

    Μόνο μην πέσει στα νύχια της σύγχρονης "Ιεράς εξέτασης" η παρουσίαση της εκθαμβωτικά αισθησιακής Ζωίτσας του τότε ,απίστευτα αποκαλυπτική. Αυτοί είναι ικανοί να εξαφανίζουν ακόμη και απελθόντες από τον μάταιο τούτο κόσμο για να προστατέψουν την φαντασία τους από τον πειρασμό της αιώνιας ομορφιάς που θέτει σε δοκιμασία τα χρηστά τους ήθη.

    Την καλησπέρα μου Γιάννη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυγερή μου λες; του έχεις ικανούς κάτι ...ηθικολάγνους στα media να πετσοκόψουν τις εικόνες της Ζωής με το ...μαγιό; Ίσως, δεν το ξέρουμε. Βλέπεις έχουμε άπειρους υποκριτές, ένα είδος ομάδας που περιφέρεται ολόγυρα να κάνει ...αναφορές σε τέτοιες εικόνες.
      Τους αφήνουμε να νομίζουν ότι ....κάτι κάνουν και κρατάμε την όμορφη αύρα που μας δίνει η κλασική Ελληνική μας κινηματογραφική κομεντί.
      Που μένει τόσο ζωντανή, τόσο φρέσκια, τόσο νοσταλγική.
      Προχωράμε μέσα στο άρωμα αυτό Λυγερή μου, με καλή διάθεση. Και άσε τα σκοτάδια να βουρλίζονται....
      Σε φιλώ κορίτσι μου και να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  9. Φυσικά στη λίστα με τα πολύ αγαπημένα μου. Δυστυχώς ούτε καν το hollywood δε μπορεί να βγάλει πια ωραία μιούσικαλ. Όλα βαρετά και ρηχά με χάλια μουσική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα musical αυτά Χριστίνα μου είχαν το δικό μας χρώμα. Τη δική μας αίσθηση χιούμορ αλλά και εξαίρετη μουσική.
      Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη. Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  10. Α χαχαα απολαυστική ταινία...και τι κορμή η Λάσκαρη έτσι; Αν και λίγο ψυχρή θα την χαρακτήριζα ως ηθοποιό αλλά ωραία παρουσία! Θεός σχωρέσ'την!!
    Πόσες αναρτήσεις έχεις κάνει και έχω χάσει!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχα Άννα μου! εντάξει, καλοκαίρι, διακοπές, είχες ανάγκη από ξεκούραση. Εγώ, μην βλέπεις, εδώ παρών! Το καλοκαιρινό Σινεφίλ σε συνεχή παρουσία. Κορμάρα δεν λες τίποτα η Ζωίτσα. Πόσοι αντρικοί αναστεναγμοί για πάρτυ της! πόσοι.
      Φιλάκια πολλά, σε ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο