"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir
"Να μην ακούω τα φοβερά του βήματα,
του κάκου όμως,
όταν σωπαίνουν τα κύμβαλα
ο θάνατος χτυπάει με λόγχη..."
"Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ"
Φίλες και Φίλοι
Καλωσορίσατε στην μαυρόασπρη ατμόσφαιρα Ελληνικού Film Noir
Ένας πραγματικός "θησαυρός", μια ταινία που κατά την προσωπική μου ταπεινή γνώμη, την θεωρώ ίσως το καλύτερο film noir του Ελληνικού κλασικού Κινηματογράφου.
Ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ, ξέρουμε ότι εκτός από σεναριογράφος και σκηνοθέτης υπήρξε και ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ.
Ανάμεσα στα έργα του, δύο από αυτά, έχουν καθαρά τον χαρακτήρα του αστυνομικού δράματος:
• 1959 "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ"
• 1961 "ΘΗΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ"
Το πρώτο από τα δύο αυτά θεατρικά έργα, είχε την "ευλογία" να γίνει και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ
Σε ΣΕΝΑΡΙΟ των ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ και Γ. ΝΟΤΑ
και ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ του ίδιου του
ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ
Σήμερα θα μπούμε στο μοναδικό για τα Ελληνικά δεδομένα ασπρόμαυρο ατμοσφαιρικό παιχνίδισμα των σκιών και των φόβων
Πρεμιέρα: 9 ΑΠΡΙΛΗ 1961
Λίγα λόγια για την ΤΑΙΝΙΑ
"Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ" είναι μια κλασική αστυνομική αριστουργηματική ταινία, κλειστοφοβικού τύπου. Ένα αστυνομικό θρίλερ που όλα εκτυλίσσονται σε κλειστό χώρο.
Ακολουθεί το είδος του "Who dunnit" ("Ποιος το έκανε") μυθιστορήματος σε όλη του τη δομή. Παρόμοιο με την "ΠΟΝΤΙΚΟΠΑΓΙΔΑ" και τους "ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΝΕΓΡΟΥΣ" της Agatha Christie.
Έχουμε πάνω απ όλα το χώρο. Το GRAY HILL
Ένα μεγάλο κλασικό σπίτι, μια σμικρογραφία Αγγλικού πύργου, λογικό μιας και ο χώρος δράσης είναι η Λευκωσία, η Κύπρος δηλαδή με τις απόλυτες επιρροές της Αγγλικής κατοχής τότε.
Ένα χώρο στολισμένο βαριά με την κλασική επίπλωση και διακόσμηση που δίνει στην ταινία την άκρως επιβλητική ατμόσφαιρα που χρειάζεται.
Έχουμε το γεγονός, το φόνο. Έχουμε τη διαρκή απειλή του θανάτου να αιωρείται πάνω από τους ήρωες, έχουμε τα πρόσωπα κλεισμένα σε ένα μεγάλο κλασικό σπίτι εποχής, με την αγωνία να τους περικυκλώνει σταδιακά και στο τέλος να μετατρέπεται σε τρόμο. Ακόμα έχουμε τον κλασικό Detective με τη Βοηθό του, που αναζητούν την αλήθεια.
Νέλλυ Αγγελίδου-Θάνος Μυλωνάς |
Έχουμε ακόμα καλά κρυμμένα μυστικά που διαμορφώνουν καταστάσεις, πάθη, ενοχές, που έρχονται στο φως επιδρώντας καταλυτικά στην τελική κάθαρση.
Και φυσικά έχουμε ανθρώπινους χαρακτήρες, παντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους, πολλές φορές ασύμβατους, που μοιράζονται τον ίδιο χώρο, διαφορετικές ιστορίες και προσωπικότητες.
Έχουμε ζευγάρια που προσπαθούν να σταθούν στις μυλόπετρες καταστάσεων της ζωής.
Έχουμε, όπως θα δούμε, μια μοναδική Μουσική υπόκρουση, άκρως αναγκαία για το ντύσιμο της ταινίας, ένα Μουσικό θέμα για πιάνο, που προκαλεί ανατριχίλα και αναπαράγεται με διάφορο τρόπο όπως και η γενικότερη ηχητική κάλυψη.
Τι άλλο λοιπόν θέλουμε για να έχουμε μπροστά μας μια μεγάλη πραγματικά αστυνομική ταινία.
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: FINOS FILMS
KINHMATOΓΡΑΦΙΣΗ: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΟΥΝΑΔΗΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ-ΧΑΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΞΕΠΑΠΑΔΑΚΟΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ στο ρόλο του Εγκληματολόγου ΤΙΜΟΘΕΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΗ
ΝΕΛΛΗ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ στο ρόλο της ΕΛΕΝΑΣ ΜΟΡΤΟΝ
ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ στο ρόλο της ΛΙΖΑΣ ΜΟΡΤΟΝ
ΜΕΛΠΩ ΖΑΡΟΚΩΣΤΑ στο ρόλο της ΑΛΙΚΗΣ ΡΟΣΕΤΗ, βοηθού του Εγκληματολόγου Χριστοφή
ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ στο ρόλο του ΑΛΕΞΗ ΜΑΥΡΙΔΗ
ΑΝΝΑ ΤΑΡΗ στο ρόλο της ΒΕΡΑΣ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΜΑΒΙΛΗ στο ρόλο της ΣΑΡΑΣ BROWN
ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ στο ρόλο του ΓΙΑΤΡΟΥ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΦΟΞ
ΒΑΣΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ στο ρόλο του ΑΣΤΥΝΟΜΟΥ ΠΕΤΡΙΔΗ
ΝΙΚΟΣ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗΣ στο ρόλο του ΚΑΡΑΛΗ
ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ στο ρόλο του ΚΗΠΟΥΡΟΥ
ΤΟ ΘΕΜΑ
Στην έπαυλη Gray Hill, ένα βράδυ δολοφονείται ο ιδιοκτήτης της Άγγλος απόστρατος Ταξίαρχος Μόρτον.
Ύποπτοι φέρονται οι κάτοικοι της έπαυλης. Η Κόρη του Έλενα Μόρτον, ο μέλλοντας μνηστήρας της Αλέξης Μαυρίδης, η δεύτερη γυναίκα του Λίζα, η ανιψιά της Βέρα Σιμωνίδου, ο Γιατρός του και το Βοηθητικό προσωπικό.
Την Εξιχνίαση του εγκλήματος αναλαμβάνει ο Επιθεωρητής Φόξ και ο βοηθός του Αστυνόμος Πετρίδης.
Όμως την ώρα της ανάκρισης καταφτάνει ο Εγκληματολόγος και detective Τηλέμαχος Χριστοφής με τη βοηθό του Αλίκη Ροσέτη, οι οποίοι και αρχίζουν να δουλεύουν στην εξιχνίαση της σκοτεινής υπόθεσης παίρνοντας κατ' ουσίαν την κατάσταση στα χέρια τους.
Επίσης εκεί καταφτάνει και ο τέως Λοχαγός Καραλής, που μισούσε θανάσιμα τον νεκρό με αποτέλεσμα να συλληφθεί ως βασικός ύποπτος.
Τα πράγματα περιπλέκονται και τα βαριά μυστικά αρχίζουν να βγαίνουν στο φως.
Οι ανατροπές είναι καθοριστικές και το φινάλε συγκλονιστικό.
Εξαίρετο πλάνο του διαδρόμου της έπαυλης |
ΤΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΦΟΝΤΟ
Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ, όταν γύριζε το έργο, είχε ήδη δύο χρόνια θητεία στην σκηνοθεσία.
"Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ" ήταν το πρώτο του film noir και το τελευταίο στο είδος που γύρισε.
Η Ταινία "φωνάζει" για μια σκηνοθεσία ενός δημιουργού που έχει πίσω του μεγάλη εμπειρία από το ανάλογο είδος και το ότι αυτό δεν συμβαίνει φανερώνει το μεράκι με το οποίο ο Θαλασσινός έντυσε το έργο.
Μαυρόασπρη ταινία, που με την βοήθεια αυτού του "δαίμονα" της Κινηματογραφίας, του ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ αποκτά μια φωτογραφία που σχεδόν κάθε της καρέ είναι να το απομονώσεις και να το αναδείξεις σε εικόνα.
Τα παιχνίδια με το φως και τις σκιές είναι μακράν τα καλύτερα του Ελληνικού κλασικού και όχι μόνο Κινηματογράφου.
Τα πλάνα είναι καθηλωτικά και μιλάνε στην ψυχή του θεατή.
Είναι χαρακτηριστικό το ΠΛΟΝΖΕ πλάνο μπροστά στο Πιάνο στο μεγάλο σαλόνι, όταν η Έλενα Μόρτον (ΝΕΛΛΗ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ) παίζει το χαρακτηριστικό μελαγχολικό της κομμάτι.
Ο Κινηματογραφικός φακός "επιβλέπει" αφ' υψηλού το χώρο, την ώρα που προσέρχονται όλοι οι ένοικοι-ύποπτοι του σπιτιού, ισοπεδωμένοι σε μια απόλυτη ασημαντότητα που επιβάλλει το πλάνο.
Το συγκλονιστικό-επιβλητικό πλονζέ στην κεντρική σάλα |
Πλάνο δύο προσώπων με σημαντικό βάθος πεδίου |
Συγκλονιστικό πλάνο. Το φιλί στο φως του φεγγαριού. Φωτισμός για Όσκαρ. |
Παιχνίδι με τις σκιές σε κοντινό πλάνο προσώπου |
Ένα από τα καλύτερα πλάνα noir του Ελληνικού Κινηματογράφου. Κοντινό στα δύο πρόσωπα με τις φωτοσκιάσεις να οργιάζουν. |
Η ΜΟΥΣΙΚΗ
Ο ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΟΥΝΑΔΗΣ έχει γράψει τη μουσική της ταινίας.
Απόλυτα και αρμονικά δεμένη με το ύφος και το στυλ ακολουθεί τόσο το πανέμορφο μουσικό μελαγχολικό θέμα όσο και την ηχητική κάλυψη, η οποία συμβάλλει στην ατμόσφαιρα θρίλερ που παρακολουθούμε.
Εμπνευσμένη δουλειά από τον Μουσουργό μας από τα καλύτερα μουσικά θέματα στον Κινηματογράφο
Noir σε όλο του το μεγαλείο |
ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Το επιτελείο των Ηθοποιών που ερμηνεύουν τους ρόλους στο "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ", είναι λες διαλεγμένο εμπνευσμένα έναν προς έναν. Είτε σε πρωταγωνιστικό ρόλο είτε στους υποστηρικτικούς ρόλους.
Ερμηνείες υπέροχες, αντάξιες της μεγάλης ποιότητας των καλλιτεχνών που τις εκτελεί.
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, έχοντας τον ρόλο συνδετικού πρωταγωνιστικού κρίκου ανάμεσα σε όλους, ως ο Εγκληματολόγος Χριστοφής, είναι εξαίρετος. Μέσα στο επιβαλλόμενο στυλ, δαιμόνιος, δραστήριος, ευφυής, ένας μεγάλος ηθοποιός που εκείνη την περίοδο στην κυριολεξία κένταγε με ρόλους μεγάλους.
Η ΝΕΛΛΥ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ως Έλενα Μόρτον, επίσης πρωταγωνιστικό πρόσωπο, δίνει μια πολύ δυνατή ψυχική ερμηνεία. Αυτή η ζωγραφισμένη θλίψη στα μάτια της, στην επιβλητική της παρουσία σαν Γυναίκα είναι συναρπαστική.
Ο ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ, πλέον δεν εκπλήσσει κανέναν με την εμπειρία του πάνω ακριβώς σε τέτοιους ρόλους μέσα στα Ελληνικά αστυνομικά film noir της εποχής. Το παγωμένο πολλές φορές βλέμμα και παρουσιαστικό του ταιριάζει απόλυτα με την παρουσία του.
Η ΑΝΝΑ ΤΑΡΗ, μια γλυκύτατη Ηθοποιός, και αυτή κλασική noir φιγούρα εδώ, μια εξαίρετη παρουσία, δυνατή ερμηνεία, βάθος και αίνιγμα στην μορφή και την ερμηνεία της, μια Ηθοποιός που για άγνωστους λόγους χάθηκε από το προσκήνιο.
Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, δεν θέλει συστάσεις. Απόλυτα συμβατός με την προσωπικότητά του εδώ ο ρόλος του σκληρού Επιθεωρητή Φοξ. Υπηρεσιακός και δυναμικός.
Η ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ έχει κεντρικό ρόλο στο έργο, ως δεύτερη κ. Μόρτον. Η Αξία της ως ηθοποιού δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Εδώ σε μια ακόμα εμφάνιση ξεχωρίζει για την έκφραση του ψυχικού της κόσμου και τη δυνατότητα των μεταπτώσεών της.
Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ, σε μια ακόμα κλασική του εμφάνιση, υποστηρικτική αυτή τη φορά, σε αστυνομική ταινία του κλασικού Ελληνικού Σινεμά.
Η ΕΛΕΝΗ ΜΑΒΙΛΗ στο ρόλο της Σάρας. Εμφάνιση έκπληξη και αυτή σε υποστηρικτικό ρόλο.
Η ΜΕΛΠΩ ΖΑΡΟΚΩΣΤΑ ως Αλίκη Ροσέτη, βοηθός του Εγκληματολόγου Χριστοφή. Η Νεαρή και γλυκύτατη τότε ηθοποιός είναι άψογη, γεμάτη σπιρτάδα, φρεσκάδα, ομορφιά. Μια πολύ πειστική εμφάνιση σε ταινία που δεν μας έχει συνηθίσει.
Ο ΒΑΣΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ ως Αστυνόμος Πετρίδης, εκείνη την εποχή ήταν στο ξεκίνημα της μεγάλης του καριέρας. Άψογος. Πολύ φωτεινή παρουσία.
Ο ΝΙΚΟΣ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗΣ ως απόστρατος λοχαγός Καραλής, πολύ δυνατός. Έξοχη ερμηνεία, δύναμη εκφραστική, συμμετοχή με πάθος.
Η Ταινία έκοψε για πρώτη Προβολή 43658 εισιτήρια κατέχοντας την 11η θέση στις 58 ταινίες εκείνης της χρονιάς.
Μια ταινία πραγματικά συλλεκτική στο είδος της καθώς δεν υπάρχει ανάλογη ταινία στον Ελληνικό Κινηματογράφο, αστυνομικού θρίλερ noir "κλειστοφοβικού κύκλου".
Φίλες και φίλοι
ταξιδέψαμε μαζί σε μια, κατ' εμέ, συγκλονιστική ταινία, από τις καλύτερες που έχουν ανέβει στον Ελληνικό Κινηματογράφο.
Για όσους φίλους και φίλες θέλουν να βυθιστούν στο παιχνίδισμα των σκιών της, στο γεμάτο αγωνία σκοτάδι της ας την απολαύσουν ως έναν άφθαρτο κινηματογραφικό θησαυρό.
Σας έχω ετοιμάσει εδώ ένα μικρό φιλμ με μία από τις πιο δυνατές και όμορφες σκηνές της ταινίας.
Είναι η περίφημη σκηνή του Πιάνου, η οποία λειτουργεί με υπέροχο θεατρικό τρόπο, καθώς όλα τα πρόσωπα της δράσης συγκεντρώνονται σε ένα σημείο, σε έναν χώρο, στον οποίο θα έχουμε και την σκηνή της κάθαρσης.
Η Μαγική μουσική του Αργύρη Κουνάδη λειτουργεί μαγικά.
Είναι η περίφημη σκηνή του Πιάνου, η οποία λειτουργεί με υπέροχο θεατρικό τρόπο, καθώς όλα τα πρόσωπα της δράσης συγκεντρώνονται σε ένα σημείο, σε έναν χώρο, στον οποίο θα έχουμε και την σκηνή της κάθαρσης.
Η Μαγική μουσική του Αργύρη Κουνάδη λειτουργεί μαγικά.
Μια υπέροχη ταινία που της αξίζει και με το παραπάνω το αφιέρωμά σου, Γιάννη μου. Πολλά φιλιά, φίλε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σου Μία μου. Να σε ευχαριστήσω μία ακόμα φορά για τα γλυκά σου λόγια και την ενθάρρυνσή σου. Καλή Αποκριά κορίτσι μου.
ΔιαγραφήΜια ακόμα εξαίρετη παρουσίαση, μιας πολύ καλής ταινίας όπως καταλαβαίνω από την εγγραφή σου. Δεν την έχω δει, ελπίζω να βρω χρόνο. Πάντως μπαίνει στα υπ΄ όψιν, όπως όλες οι παρουσιάσεις σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη καλημέρα μου, φίλε!
Η Ταινία Βασίλη μου είναι πραγματικά συλλεκτική ! για φανατικούς και απαιτητικούς Σινεφίλ του είδους. Με δουλειά που πραγματικά καθηλώνει. Να την δεις Βασίλη. Χρόνια πολλά να σου ευχηθώ και να περάσεις όμορφα. Ευχαριστώ.
ΔιαγραφήΠω, πωω, Γιάννη, εσύ θα με καταφέρεις, μετά τόσες δεκαετίες να δω - ή να ξαναδώ με άλλο μάτι - ταινίες που τις είχα περάσει "μπάι".. Την ταινία δεν την έχω δει, αλλά, όπως και ο Βασίλης πιο πάνω, στέκομαι κι εγώ στην παρουσίαση, προϊόν τόσης δουλειάς και αγάπης. Εύλογα κινείς και το ενδιαφέρων ημών των αδαών. Να είσαι καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιονύση μου, έχω την ταινία, αν θες σου την στέλνω. Είναι ένα έργο τέχνης για τους εραστές του είδους και σε άριστη κατάσταση. Ερμηνείες, σενάριο, ατμόσφαιρα, μαγικά σκοτεινά.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ αγαπητέ φίλε. Καλό τριήμερο να έχεις.
Εξαιρετική η παρουσίασή σου, για μια εξαιρετική ταινία, από όλες τις απόψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιδικά οι φωτισμοί είναι το κάτι άλλο.
Και η διασκευή του σεναρίου, επίσης.
Και η υποκριτική των ηθοποιών, ακόμα και των πιο μικρών ρόλων,άψογη.
Ακόμα και το ζενερίκ της ταινίας, το είχα θεωρήσει πολύ προσεγμένο.
Κινείται ξεκάθαρα στις διαδρομές του Χολιγουντιανού νουάρ και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτό.
Ευχαρίστως θα την έβλεπα ξανά!
Καλό Σαββατοκύριακο κύριε Πιτ μου!
ΥΓ. Το βιδεάκι μου γράφει "παρουσιάστηκε σφάλμα" και δεν μου ανοίγει, αλλά μπορεί να φταίει και το πι σι μου!
Αρτίστα μου, προσεγγίζεις το θέμα με την γνώση και την αισθητική που κατέχεις. Και αυτό είναι σημαντικό. Όπως ακριβώς το λες. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα μεγάλα Αμερικάνικα νουάρ του 1940-50, στην κυριολεξία.
ΔιαγραφήΤο φιλμάκι είναι εντάξει, κάποιο παροδικό πρόβλημα πρέπει να είχες.
Σε ευχαριστώ κορίτσι μου. Φιλάκια πολλά, καλό τριήμερο.
Είχες δίκιο κύριε Πιτ!
ΔιαγραφήΤο είδα το βίδεο, ήταν παροδικό το πρόβλημα!
Τέλεια στιγμή της ταινίας!
Εντάξει Αρτίστα μου ! Χαίρομαι που μπόρεσες να το απολαύσεις. Καλή συνέχεια και όμορφο τριήμερο να περάσεις.
ΔιαγραφήΟύτε που την είχα ξανακούσει τη ταινία. Ευχαριστούμε για τη παρουσίαση, φίλε μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιρήνη μου,
Διαγραφήαπό τα παλιά σπάνια συλλεκτικά φιλμ. Δυστυχώς οι καναλάρχες δεν τα παίζουν. Καλή συνέχεια καλή μου φίλη.
Καλησπέρα Γιάννη. Έχω πολλά χρόνια να την δω αυτή την ταινία, δεν την βάζουν πια στην τηλεόραση. Καλό 3ήμερο σου εύχομαι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστα μου,
Διαγραφήστην τηλεόραση επαναλαμβάνουν έναν συγκεκριμένο κύκλο ταινιών. Αποφεύγουν τις παλιές αστυνομικές νουάρ ταινίες. Δυστυχώς.Καλό βράδυ φίλε και ευχαριστώ πολύ.
Άλλη μια παρουσίαση υπέροχη για μια ταινία που σίγουρα το είδος της είναι αγαπημένο σου. Δεν την έχω δει και αυτές οι τανίες του κλειστοφοβικού νουάρ, που έχουν γυριστεί πολλές παρόμοιες, εξάπτουν και τη φαντασία και κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο Να σαι καλά Γιάννη μου
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό τριήμερο να περάσετε
Φιλιά πολλά
Άννα μου ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Υπέροχη ταινία και δημιουργία τέχνης. Για μερακλήδες του κινηματογράφου πραγματικά. Καλό τριήμερο κορίτσι μου να είσαι καλά.
ΔιαγραφήΕντυπωσιάστηκα με την παρουσίαση είναι εξαιρετική αν και δεν έχω δει την ταινία. Το κλιπ υπέροχο!Καλό βράδυ και καλή σαρακοστή Γιάννη μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλώς την Βιργινία μας !
Διαγραφήναι κορίτσι μου. Η Ταινία είναι εξαιρετική, όπως λέω παραπάνω, συλλεκτική. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο και τα καλά σου λόγια κορίτσι μου. Καλή Σαρακοστή να έχεις
Πολύ απολαμβάνω τα αφιερώματα σου! Ταινίες που δεν γνωρίζω και που με κάνεις να θέλω να δω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστίνα μου, να είσαι σίγουρη ότι ο χρόνος σου με την ταινία αυτή δεν θα πάει χαμένος. Αν την θέλεις ευχαρίστως να στην στείλω. Ευχαριστώ κορίτσι μου για τα καλά σου λόγια. Καλή Σαρακοστή να έχετε.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα φίλε. Καλή. Η ταινία. Ο Παπαμιχαήλ δε μας είχε συνηθίσει σε τέτοιους ρόλους. [λίγο φωναχτή μερικές φορές για να μη ξεχάσει τα παιδικά λάθη του Ελληνικού κινηματογράφου.]
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Κώστα.
ΔιαγραφήΟι παλιοί ρόλοι του Παπαμιχαήλ Κώστα μου είναι πολύ σπουδαίοι. Και σε αυτό και στα "Κόκκινα φανάρια" μεγαλούργησε. Υπέροχος.
Ευχαριστώ φίλε μου. Καλή Σαρακοστή να έχεις.
Ωραίο αφιέρωμα Γιάννη μου! Πολύ καλή ταινία που, όντως, δυστυχώς έχουν χρόνια να την προβάλουν στην τηλεόραση! Άκρως ατμοσφαιρική και ιδιαίτερη! Καλημέρα και καλή Σαρακοστή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματικ απορώ με τους ...διευθυντές προγράμματος των καναλιών Όλγα μου. Αγνοούν βασικές δημιουργίες του Ελληνικού Κινηματογράφου. Δεν θα είναι η πρώτη φορά. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και τις ευχές κορίτσι μου. Καλή Σαρακοστή επίσης.
ΔιαγραφήΣε αυτή την ταινία που ομολογώ εχώ δει πολλά πολλά χρονια πριν σε νεαρή ηλικία εκείνο που μου είχε κάνει εντύπωση ήταν το ίδιο βλέμμα των ηθοποιών!!! Σαν να ακολουθούσαν υπνωτισμένοι μία και μόνο φράση ... πως ο θάνατος θα ξανάρθει!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την παρουσίαση σου σήμερα καταλαβαίνω πως ήταν ο φωτισμός που έπαιξε μεγάλο ρόλο όμως είμαι σίγουρη πως πρέπει να υπήρχε και κάποιος είδος υπνωτισμού από τον σκηνοθέτη... τώρα στον τηλεθεατή ήταν; στους ηθοποιούς ; θα σε γελάσω
σε φιλώ :)
Λοιπον, Μάνια μου,
Διαγραφήξέρω την διερευνητική σου ματιά και να τώρα που επιβεβαιώνεται. Εστίασες σε κάτι κρίσιμο, που είναι εμφανές και στις εικόνες εδώ του φιλμ.
Το βλέμμα στις ερμηνείες.
Μα σε ένα φιλμ νουάρ με εντάσεις, φόβο, πάθη, τα βλέμματα παίζουν καθοριστικό ρόλο.
Και έρχεται η παρατήρησή σου για τον φωτισμό ! Τρομερός Μάνια μου ! είναι εμφανές ! Μαγεία πραγματική.
Ευχαριστώ κορίτσι μου για την συμμετοχή σου, το πέρασμα και την αύρα σου.
Φιλάκια πολλά.
τελευταίως την ανακάλυψα και μού άρεσε
ΑπάντησηΔιαγραφήσε διάβασα για να δω πώς θα αναλύσεις αυτην την ασπρόμαυρη ταινία... Ωραία ήτανε, και μού άρεσε... (όπως ανέλυσες κάποια σημεία) γιατί κατάλαβα λίγο παραπάνω... γιατί μού άρεσε ... ( η ταινία)
καλό βράδυ...
Ευχαριστώ πολύ Λαμπρινή μου.
ΔιαγραφήΝα είσαι καλά για τα λόγια σου. Καλό ξημέρωμα.