Το Film Noir στον Ελληνικό Κλασικό Κινηματογράφο

Μάρω Κοντού-Μιχάλης Νικολινάκος "Έγκλημα στο Κολωνάκι"



Η Δεκαετία του 1940, σηματοδοτεί την εμφάνιση στον Αμερικάνικο Κινηματογράφο, μιας ξεχωριστής κατηγορίας. Η Αστυνομική λογοτεχνία διαπερνά όλη τη δομή της τότε κοινωνίας. Το κυνήγι ενός χαμένου ονείρου. Την πλήρη κατάρρευση κάθε συστήματος αξιών. Την επικυριαρχία στο κοινωνικό γίγνεσθαι χαρακτήρων που συγκροτούν την τάξη του Υπόκοσμου και του περιθωρίου της.
Χαρακτήρες στην κυριολεξία “αντί-ήρωες” που δρουν και βιώνουν έναν σκοτεινό κόσμο, ερμητικά κλειστό, στον οποίον και προσπαθούν να επιβιώσουν, πολλές φορές με παντελώς άνομα αλλά και σκληρά μέσα.

Όλο αυτό αποτέλεσε μια ολάκερη σχολή, αυτή του Film Noir, που σημάδεψε την ιστορία του Κινηματογράφου για δεκαετίες, προσφέροντας ανεπανάληπτα αριστο
υργήματα, που θεωρούνται συλλεκτικά έργα κινηματογραφικής και αισθητικής τέχνης.



Το κύμα αυτό, δεν θα ήταν δυνατόν να μην επηρεάσει και την εποχή της ακμής του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου. Έτσι λοιπόν έχουμε την παραγωγή μιας σειράς ταινιών που μπορούμε να πούμε ότι συγκρότησαν την σχολή του Ελληνικού Film Noir.

Η έναρξη αυτής της εποχής ξεκινά το 1959 με το πρώτο film noir του Ελληνικού Σινεμά. Ο Τζανής Αλιφέρης σκηνοθετεί το αριστούργημα του Γιάννη Μαρή “ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ”, προκαλώντας πάταγο στο Ελληνικό Κινηματογραφικό κοινό. Και κράτησε τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1960.

Βιβέττα Τσιούνη-Νίκος Κούρκουλος  "ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ"


Το λογοτεχνικό υλικό άντλησης

Το λογοτεχνικό και σεναριακό υλικό, από το οποίο άντλησε εμπνεύσεις το Ελληνικό Noir, κατά βάση ήταν τα μυθιστορήματα του Γιάννη Μαρή, του μεγάλου αυτού “Ιεράρχη” του αστυνομικού μυθιστορήματος στην πατρίδα μας. Επίσης υλικό έδωσε και ο Νίκος Φώσκολος με κάποια του έργα κύρια θεατρικά. Τέλος υλικό έδωσαν και τα σενάρια αυτών καθ’ εαυτών των σκηνοθετών.

Άννα Τάρη-Θάνος Μυλωνάς "Ο Θάνατος θα ξανάρθει"


Οι Επιρροές

Εκείνη την εποχή, πέραν από το κλασικό Αμερικάνικο Film Noir μεσουρανούσε και ο μεγάλος Άλφρεντ Χίτσκοκ, δημιουργός του ψυχολογικού θρίλερ τρόμου. Το μεγάλο έργο του “Η ΨΥΧΩ” δεν άφησε αδιάφορο το Ελληνικό Σινεμά. “Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ” του Ερρίκου Ανδρέου το 1961, σε μια ιδέα του Γιάννη Μαρή, αποτέλεσε το ύψιστο κόσμημα Ελληνικού ψυχολογικού θρίλερ τρόμου. 

Βούλα Χαριλάου-Μιχάλης Νικολινάκος "Ο Εφιάλτης"


Επίσης μια άλλη πηγή επιρροής είναι το κλασικό αστυνομικό είδος “whodunit” (ποιος το έκανε), με την μεγάλη Αγκάθα Κρίστι να παραδίδει μαθήματα έμπνευσης.

“Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ” του Ερρίκου Θαλασσινού το 1961 σε ένα θεατρικό του Νίκου Φώσκολου. Ένα αστυνομικό noir κλειστού χώρου με όλα εκείνα τα στοιχεία του κλειστοφοβικού.

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" Πλονζέ σε πλάνο συνόλου


Τέλος ο χώρος του κοινωνικού περιθωρίου, η Τρούμπα στον Πειραιά, αποτέλεσε την μεταφορά του Αμερικάνικου υπόκοσμου του Hard Boiled αστυνομικού μυθιστορήματος (Ρέημοντ Τσάντλερ, Μάικλ Κέιν, Ντάσιελ Χάμμετ) στα Ελληνικά δρώμενα με την συγκλονιστική “ΛΟΛΑ” του Ντίνου Δημόπουλου να αποτελεί στολίδι πραγματικό.

Διονύσης Παπαγιαννόπουλος στην "Λόλα" σε ερμηνεία συγκλονιστική


Ο Ιστορικός περίγυρος

Χρονικά το Ελληνικό Noir άντλησε τεράστιο μέρος από το μυστηριώδες “σκοτάδι” του στα χρόνια της Κατοχής. Δοσίλογοι, εγκληματίες, με μαύρο παρελθόν, αποτέλεσαν ένα πρώτης τάξεως υλικό χαρακτήρων που “έδρασαν” στην Φιλμογραφία του είδους. Επίσης η έναρξη της δεκαετίας του 1960, βρίσκει την Ελληνική κοινωνία διχασμένη με την αστική της τάξη, το λούμπεν λαϊκό στοιχείο και τα αντίστοιχα μεσοστρώματά της.

Νίκος Κούρκουλος στην "Λόλα" του Ντίνου Δημόπουλου


Οι Μόνιμοι Χαρακτήρες

Ο Αστυνόμος Μπέκας μεταφέρθηκε με εξαίρετη επιτυχία στην κινηματογραφική αλλά και στην συνέχεια τηλεοπτική οθόνη. Πρώτοι διδάξαντες ο μεγάλος ΤΙΤΟΣ ΒΑΝΔΗΣ, επίσης ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΕΡΤΟΣ, ο ΛΙΑΚΟΣ ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ  και τέλος στην τηλεόραση ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ.
Οι επόμενοι δρώντες χαρακτήρες που πρωταγωνίστησαν ήταν Δημοσιογράφοι, Δικηγόροι, Καλλιτέχνες, Αρτίστες.

Μιχάλης Νικολινάκος στον "Εφιάλτη"


Οι Ταινίες

Ας κάνουμε μια γενική αναφορά σε μεγάλα Ελληνικά Film Noir που άφησαν τη δική τους βαριά ιστορία:

    • 1959  “ΕΓΚΛΗΜΑ στο ΚΟΛΩΝΑΚΙ” του ΤΖΑΝΗ ΑΛΙΦΕΡΗ σε σενάριο ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
    • 1960  “Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΠΟΛΥ” του ΙΩΝΑ ΝΤΑΪΦΑ σε δικό του σενάριο
    • 1960  “ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ” του ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ σε σενάριο ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
    • 1961  “Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ” του ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ πάνω σε μια ιδέα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
    • 1961 “Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ” του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ σε σενάριο του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ
    • 1963  “ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ” του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ σε σενάριο ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
    • 1964  “ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ” του ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ βασισμένο στο θεατρικό του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
    • 1964  “ΛΟΛΑ” του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ σε σενάριο ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ
    • 1966 “Ο ΖΕΣΤΟΣ ΜΗΝΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ” του ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΨΑΣΚΗ σε δικό του σενάριο.
    • 1969  “ΠΑΝΙΚΟΣ” του ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΣΙΩΛΗ σε δικό του σενάριο



Οι Ερμηνευτές

Τους χαρακτήρες στο Ελληνικό Noir ερμήνευσε μια μεγάλη ομάδα από τους Ηθοποιούς μας, άντρες και γυναίκες. Πρωταγωνιστές, δεύτεροι και υποστηρικτικοί ρόλοι. Άπαντες έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνειών σε βαθμό τέτοιο που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τις μεγάλες ξένες ταινίες.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε:
Τίτος Βανδής, Αλέκος Αλεξανδράκης, Χρήστος Τσαγανέας, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Θάνος Μυλωνάς, Μάρω Κοντού, Τζένη Καρέζη, Μαίρη Χρονοπούλου, Δημήτρης Μυράτ, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Ελένη Χατζηαργύρη, Μιχάλης Νικολινάκος, Δέσπω Διαμαντίδου και πάρα πολλοί ακόμα ερμηνευτές.

Μάρω Κοντού-Αλέκος Αλεξανδράκης στο "Έγκλημα στα παρασκήνια"


Δίπλα τους ότι καλύτερο είχε το Ελληνικό Σινεμά στο ...παρασκήνιό του. Μοντέρ, Σκηνογράφοι, Κινηματογραφιστές, Συνθέτες, Μακιγιέρ, Ενδυματολόγοι.

Αυτό είναι το Ελληνικό Film Noir της κλασικής περιόδου του Ελληνικού Κινηματογράφου. Μια σπουδή πάνω σε ένα είδος που παραδοσιακά συγκινεί, μαγεύει, εμπνέει, άμεσα συνδεδεμένο με τα πάθη και τα σκοτάδια της ανθρώπινης πηγής.

Άννα Τάρη-Θάνος Μυλωνάς "Ο Θάνατος θα ξανάρθει"

Σχόλια

  1. Σπουδαίες ταινίες. Πολλές τις έχω δει αλλά και οι άλλες μόνο τους πρωταγωνιστές να δεις καταλαβαίνεις πόσο καλές ήταν.
    Ποιοτικός ήταν ο ελλ. κινηματογράφος και στα νουάρ του. Τα αγαπημένα σου!!
    Ωραία παρουσίαση Γιάννη μου. Μας έχει συνηθίσει βέβαια αλλά πάντα εντυπωσιάζομαι
    Καλό σου Σαββατόβραδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Άννα μου,
      το Ελληνικό νουάρ είχε και αυτό τις μεγάλες του στιγμές. Με τα ελάχιστα μέσα της εποχής 1950-60 εδωσε αριστουργήματα. Μεγάλοι μας ηθοποιοί παρήλασαν από τα καρέ του για να έχουμε αυτά τα έργα.
      Σε ευχαριστώ Άννα μου για τα λόγια σου, Χρόνια Πολλά σου.

      Διαγραφή
  2. Πάρα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα, Γιάννη, σε ένα θέμα που με ενδιαφέρει πολύ, μα για την ελληνική πλευρά του οποίου δεν γνωρίζω παρά ελάχιστα. Θα έχω σαν οδηγό την παρουσίασή σου, λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κούνελε,
      είμαι στη διάθεσή σου για οτιδήποτε χρειαστείς. Έχει τεράστιο ενδιαφέρον αυτό το είδος στο Σινεμά μας αγαπητέ φίλε.
      Καλό σου ξημέρωμα με ένα μεγάλο ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  3. Ακριβώς όπως τα λες Γιάννη, μια σειρά αριστουργηματικών ταινιών, με τα πενιχρά μέσα της εποχής και υπέροχους ηθοποιούς. Τις περισσότερες τις έχουμε δει, σε πρώτη ευκαιρία, αν κάποιο κρατικό κανάλι τις ξαναπροβάλλει, τις βλέπω και πάλι!
    Την Καλημέρα μου, φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον Βασίλη !
      θησαυρός φίλε μου. Πραγματικός θησαυρός. Τι να λέμε. Ερμηνείες που παραμένουν αξέχαστες. Σκέψου να είχαν τα μέσα τι θα βλέπαμε ακόμα.
      Ευχαριστώ Βασίλη μου. Όμορφη Κυριακή να έχεις.

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Γιάννη μου!
    Πολυ ωραια η παρουσίαση σου και τις ποιό πολλές ταινίες,τις εχω δει!
    Ο Ελληνικός νουάρ κινηματογράφος έδωσε αριστουργήματα!!
    Αγαπημένος ηθοποιός ο Μιχάλης Νικολινάκος! Φοβερή και ποιοτική η ερμηνεία του!!
    Καλή συνέχεια και Καλη εβδομαδα!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δήμητρα καλησπέρα,
      εντάξει ο Νικολινάκος είναι μια κατηγορία ολομόναχος καλή μου φίλη. Μιλάμε για μεγάλη μορφή στην Ελληνική υποκριτική και ένας από τους ομορφότερους άντρες στον Ελληνικό Κινηματογράφο.
      Σε φιλώ και ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  5. Αξέχαστες ταινίες που μας κρατούν το ενδιαφέρον μέχρι και σήμερα. Πολλοί οι λόγοι που μας κάνουν να συνεχίζουμε να βλέπουμε ξανά και ξανά ελληνικές ταινίες εκείνης της εποχής.
    Πολύτιμες οι πληροφορίες σου Γιάννη μου, όπως πάντα άλλωστε :)
    Να περάσεις όμορφα σήμερα, έχουμε μια υπέροχη μέρα!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, όπως τα λες κορίτσι μου. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και τον χρόνο σου. Να είσαι καλά και να έχεις όμορφη μέρα.

      Διαγραφή
  6. Τώρα εγώ πειράζει που ξανακόλλησα στην ταινία "Λόλα" και στην περίφημη εκείνη σκηνή που σηκώνει το βλέμμα του ο Κούρκουλος κι αντικρίζει την Καρέζη;; Τι άλλο να ζητήσει ο απλός πλην ταπεινός τηλεθεατής μετά από αυτό;! Ωραίο αφιέρωμα Γιάννη μου και φυσικά ο Μαρής κρατούσε τα σκήπτρα ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πέτρα μου,
    κοίτα τι σου έχω ;
    https://cinefil-net.blogspot.com/2017/11/blog-post.html
    αυτό ακριβώς που ψάχνεις ! μία από τις πλέον λατρεμένες μου στιγμές και στην ταινία και στο είδος αυτό. Εκπληκτική για μια σειρά λόγους που αναλύω στο θέμα.
    Τα φιλιά μου και ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, μόλις μπήκα και διάβασα την εν λόγω ανάρτηση. Σου γράφω εδώ γιατί δεν ξέρω αν για την άλλη ανάρτηση θα είχες ειδοποίηση στο μέιλ σου ότι είχες ένα σχόλιο. Εντύπωση μού έκανε που είχε τόσο λίγα σχόλια αυτή η ανάρτηση, πόσο κρίμα.. Από την ημερομηνία πάντως που είδα, ήταν οι μέρες που είχε μπει ο μπαμπάς μου στο νοσοκομείο (λίγο πριν το τέλος..) και τότε δεν είχα καμία επαφή με τα blogs.. Η ταινία "Λόλα" δυναμίτης! Τι να λέμε;! Καλό μεσημέρι.

      Διαγραφή
    2. Την λατρεύω και εγώ την ταινία Πέτρα μου ! την θεωρώ αγαπημένη μου για την Ελλάδα. Με κάθε συντελεστή της στο ταβάνι της άριστης απόδοσής του.
      Όσο για την ανάρτηση που συζητάμε, είναι πολλές αναρτήσεις σε blogs που "φεύγουν" σβηστές για μια σειρά λόγους. Είναι και συγκυρίες μερικές φορές που τυχαίνει κάποιο να "φεύγει".
      Καλό μεσημέρι Πέτρα μου, καλή σου βδομάδα και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  8. Τι εκπληκτικές ταινίες όλες αυτές που αναφέρεις!
    Με τη Λόλα να ξεχωρίζει στα μάτια μου, λόγω της λατρεμένης μου Καρέζη και το Έγκλημα στα παρασκήνια, για συναισθηματικούς λόγους, επειδή ο αείμνηστος ο Γρηγόρης ο Γρηγορίου υπήρξε ο μεγάλος καλός μου φίλος, από τα 18 μου χρόνια μεχρι τον θάνατό του.
    Βλέπεις είμαστε φίλοι με τους γιούς του, από τον δεύτερο γάμο του και όλο στο σπίτι τους μαζευόμασταν η παρέα και πάντα περνούσα λίγο χρόνο με τον Γρηγόρη, στο δωμάτιο του σπιτιού που είχε διαμορφώσει σαν γραφείο!
    Κι άνοιγε κάθε φορά μια τόση δα φοντανιερίτσα και παίρναμε ένα κυβάκι ζάχαρη κι άλλοτε μου έλεγε ιστορίες από το σινεμά κι άλλοτε προσπαθούσε να με πείσει ότι έμοιαζα με την Ξένια την Καλογεροπούλου στα νιάτα της, που ήταν η νονά του γιού του του Λευτέρη κι εγώ ποτέ δεν κατάλαβα πού έβλεπε ομοιότητες, αλλά η Ξένια πέρυσι που αναφερθήκαμε σ'αυτό μου είπε "Δεν ξέρεις εσύ. Για να το έλεγε ο Γρηγόρης, κάτι θα έβλεπε που εμείς δεν μπορούμε να δούμε"!
    Ναι, ξέφυγα σπό το θέμα του ποστ, αλλά παρασύρθηκα από την αναφορά σου στον μεγάλο καλό μου φίλο!
    Όσο για σένα κύριε Πιτ μου, για ακόμα μία φορά μας έδωσες ένα άριστο αφιέρωμα!
    Προσωπικά σ' ευχαριστώ που μου ανέσυρες κάποιες πολύ γλυκές και σημαντικές για μένα αναμνήσεις!
    Καλό βράδυ κύριε Πιτ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο για μένα Αρτίστα μου, από το να "προκαλώ" τέτοια αισθήματα στον επισκέπτη και γνωστό μου.
      Τελικά έχεις μεγάλο background Αρτίστα μου. Και να ξέρεις το σέβομαι αυτό. Γιατί κουβαλάς παραστάσεις, στιγμές, εμπειρίες ζωής και τέχνης. Και δεν μπορώ να μην εκφράσω ένα είδος θαυμασμού για όλο αυτό.
      Ο Γρηγόρης Γρηγορίου, εξαίρετος δημιουργός.
      Καλά έκανες και ξέφυγες. Εγώ ειλικρινά το χάρηκα πάρα πολύ.
      Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  9. Νομίζω πως είμαι κάτω από τη βάση! Έχω πολλές ώρες μελέτης ακόμα μπροστά μου για να φτάσω σε ένα αξιοπρεπές γνωστικό επίπεδο!
    ;-)
    Πολλές ταινίες τις ξέρω ως τίτλους μόνο...
    Είναι όμως εκπληκτικό το πόσο όμορφο είναι το αποτέλεσμα αν σκεφτούμε πως όντως δεν υπήρχαν τα σημερινά μέσα! Πολλές φορές το ξεχναμε αυτό και μάλιστα με το σημερινό τεχνολογικό επίπεδο, είναι άδικο να γίνονται συγκρίσεις.
    *Ωστόσο, κοιτάζοντας τις αφίσες, θυμήθηκα αυτές τις χαρακτηριστικές γραμματοσειρές!!!
    Υπέροχη η ανάρτησή σου!
    Καλό βράδυ, Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννα μου, καλή μου συνονόματη,
      εκείνη την εποχή ο κινηματογράφος ήταν ....κινηματογράφος. Και το σκηνικό πραγματικό. Δεν είχαμε ψηφιακά σκηνικά στους υπολογιστές και διάφορα ανάλογα γραφικά που σήμερα σε πάνε σε χρόνο μηδέν σε άλλες εποχές και αιώνες.
      Τότε ήσουνα αναγκασμένος να τα παράξεις σε πραγματικό χρόνο και χώρο.
      Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και τις αναφορές σου. Α οι αφίσες και αυτές τέχνη !
      Την καλησπέρα μου Γιάννα μου.

      Διαγραφή
  10. Τι μας θυμησες Γιαννη για μια ακομη φορα με την αναφορα σου στον παλιο ελληνικο κινηματογραφικό νουαρ..
    Υπεροχοι ηθοποιοί και ταινιες αν σκεφτεις τα μεσα που χρησιμοποιούσαν τότε!!!
    Ταινίες αξεχαστες οπως και οι πρωταγωνιστες τους..αξεχαστη Λολα...υπεροχη αναρτηση θα πω και εγώ...
    Να περνας ομορφα με οτι κανεις..καλο σου ξημερωμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Ρούλα μου.
      Μου αρέσει πολύ αυτή η κατηγορία από το Σινεμά μας πραγματικά. Το αξίζει.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  11. Υπάρχουν και αδικημένοι! Τώρα, αυτή η Άννα Τάρη-πρώτη φορά ακούω τ όνομα της γιατί, φυσικά το Έγκλημα στα παρασκήνια το έχω δει, όπως και ο Ο Νικολινάκος δεν ανέσυραν την ανάλογη δόξα σαν ερμηνευτές και "σταρς" της εποχής. Μεταξύ μας μερικές φορές νιώθω αμηχανία όταν πρόκειται να συγκρίνω το Ελληνικό νουάρ με το ξένο. Πιστεύω πως υστερεί σημαντικά ιδιαίτερα σε διαλογική απόδοση, είναι περισσότερο επεξηγηματικό απ όσο πρέπει, και διαφαίνονται πρόωρα οι εξελίξεις οπότε χάνει εύκολα ο θεατής το ενδιαφέρον-άσχετα αν και εγώ συνεχίζω να βλέπω με αρκετή προσήνεια αυτά τα φιλμ. Καλημέρα Τζον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΄Κώστα καλησπέρα. Η Άννα Τάρη, δεν ξέρω το λόγο, εμφανίστηκε μόνο στο συγκλονιστικό "Ο Θάνατος θα ξανάρθει" (να το δεις !). Πολύ όμορφη γυναίκα, χυμώδης, με στυλ νουάρ. Δεν ξέρω γιατί εξαφανίστηκε και τι συνέβη. Τον διάλογο που ψάχνεις θα τον βρεις σε μερικά έργα, κάποια άλλα υστερούν. Την καλησπέρα μου και ευχαριστώ φίλε μου.

      Διαγραφή
  12. Α ρε Γιάννη με τα μπλονζέ σου! Τώρα συνειδητοποιώ πόσες εγχώριες ταινίες έχουμε κι εμείς στην κατηγορία film noir. Κι όλες διαλεχτές και καλογυρισμένες, με σπουδαίους ηθοποιούς και σενάρια. Έχοντας μια ιδιαίτερη συμπάθεια στον Μιχάλη Νικολινάκο, θα ξεχωρίσω τις ταινίες αυτές, καθώς και την θεσπέσια Μάρω Κοντού στο Έγκλημα στα Παρασκήνια. Μα δεν είναι γυναικάρα;;;
    Γιάννη μου καλή συνέχεια στην εξαιρετική δουλειά που κάνεις εδώ μέσα. Αλλά και στις υπόλοιπες δραστηριότητές σου, που είναι ουκ ολίγες. Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      -Ο Μιχάλης Νικολινάκος, κατ' εμέ, εκτός από την κορυφαία υποκριτική του υποδομή, εκτός από την καλλιτεχνική του φλέβα ως καταξιωμένος ζωγράφος, εκτός από την πολιτική του δράση ως κομμουνιστής, τον θεωρώ έναν από τους 3-4 κορυφαίους γοητευτικούς άντρες του Ελληνικού Κινηματογράφου.
      -Το πλάνο στο "Ο Θάνατος θα ξανάρθει" με την πλονζέ λήψη από ψηλά σε κλειστό χώρο, να ξέρεις δεν θα το δεις εύκολα σε ταινίες Ελληνικές. Για μένα είναι κορυφή ! Θεϊκό ! ένα αριστούργημα αισθητικής !
      -Η Μάρω Κοντού, στην ταινία αυτή, όχι απλά γυναικάρα αλλά sex symbol ! Μια κλασική femme fatale εμφάνιση βγαλμένη απ το σκληρό Χόλυγουντ του 40-50.
      Σε ευχαριστώ γλυκιά μου για τα καλά σου λόγια και την παρουσία σου.
      Καλή μας συνέχεια.

      Διαγραφή
  13. Ωραίο αφιέρωμα, μου θύμισε πόσο πολύ είχα γοητευτεί με το αφιέρωμα σου στην Λόλα
    και τις σκηνοθετικές της μαγείες
    σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μάνια μου, αυτή η "Λόλα" !
      λατρεμένη μου ταινία ! σε μια σειρά χαρακτηριστικά, όπως ακριβώς τα ονομάζεις "μαγεία" !
      Φιλιά πολλά και ευχαριστώ κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  14. Δεν τις έχω δει όλες αλλά όσες έχω δει πραγματικά ξεχωρίζουν. Η δε Λολα αγαπημένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Χριστίνα μου.
      Πράγματι, η "Λόλα" είναι ένα εξαιρετικό δημιούργημα. Το λατρεύω. Σε φιλώ και σε ευχαριστώ για την παρουσία σου.

      Διαγραφή
  15. Καταπληκτικό αφιέρωμα! Μπράβο! Καλημέρα από τη βροχερή Καβάλα! Καλές γιορτές εύχομαι 😃

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την καλησπέρα μου αγαπητέ φίλε. Ένα ζεστό καλωσόρισμα στην παρουσία σου. Τιμή για μένα. Αλλά και στα ζεστά σου λόγια. Εύχομαι να έχεις καλές γιορτές στην πανέμορφη Καβάλα με τους ανθρώπους της. Όμορφη συνέχεια.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο