Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2018

STEPHEN DALDRY: "ΟΙ ΩΡΕΣ"



Φίλες και Φίλοι. Σήμερα θα αφήσουμε τον κόσμο του Noir, θα παραμερίσουμε τη θεματογραφία του Αστυνομικού θρίλερ. Είναι σειρά να περάσουμε στο Κοινωνικό Δράμα. Ο Σύγχρονος Αμερικάνικος Κινηματογράφος ανοίγει διάπλατα την αυλαία του και μας δίνει ένα κλασικό αριστούργημα που αποτελεί έναν ύμνο στις ανθρώπινες σχέσεις, στις απόψεις πάνω στη ζωή και στον έρωτα. Ένα επιτελείο κορυφαίων ερμηνευτών στο οποίο κυριαρχούν, λάμπουν, ξεχωρίζουν οι Γυναίκες. Σας καλώ να "παρακολουθήσουμε" μαζί μία κορυφαία συγκλονιστική δραματική ταινία .

STEPHEN DALDRY



"ΟΙ ΩΡΕΣ"

("THE HOURS")



Βαθμός καταλληλότητας





Μία πρόταση:
Πριν ξεκινήσετε να διαβάζετε την παρουσίαση αφεθείτε να ακούτε τη Μουσική της Ταινίας



Είμαστε έτοιμοι ;
Αφεθείτε μαζί μου και πάμε......

Ο Άγγλος σκηνοθέτης Stephen Daldry, απόλυτα συνομήλικός μου (1960), παίρνει την Νουβέλα του Αμερικάνου MICHAEL CUNNIGHAM


και με το Σενάριο του DAVID HARE

δημιουργεί μια Ταινία που θα σας συγκινήσει βαθύτατα.
Ένα αισθητικό κινηματογραφικό κόσμημα σε όλα τα επίπεδα που συνθέτουν ένα φιλμ
Θέμα, Πλοκή, Δράση, Φωτογραφία, Μουσική, Ερμηνείες, Διακόσμηση, Σκηνογραφία.
Ένα συλλεκτικό έργο για τους εραστές του Κινηματογράφου.

Το έργο έχει σημείο αναφοράς την μεγάλη συγγραφέα 
VIRGINA WOOLF
και το μυθιστόρημά της


"MRS. DALLOWAY"


Πρόταση:
Θα διευκολύνει πάρα πολύ στο να μπείτε στο κλίμα της ταινίας, να έχετε διαβάσει λίγα βιογραφικά στοιχεία για την VIRGINIA WOOLF

Μπορείτε να το κάνετε εδώ:
Βιρτζίνια Γουλφ


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρεμιέρα:  21 Μάρτη 2003 στην Ελλάδα

Νουβέλα:  MICHAEL CUNNIGHAM

Σενάριο:  DAVID HARE

Μουσική:  PHILIP GLASS

Κινηματογράφιση:  SEAMUS MCGARVEY

Διακόσμηση:  PHILIPA HART

Ενδυματολογία:  ANN ROTH


Η ΔΟΜΗ της ΤΑΙΝΙΑΣ και η ΠΛΟΚΗ


Το έργο έχει σημείο αναφοράς την μεγάλη αντικονφορμίστρια συγγραφέα VIRGINIA WOOLF και το μυθιστόρημά της "Mrs. Dalloway"
Συγκεκριμένα, γνωρίζουμε ιστορικά ότι το συγκεκριμένο έργο λειτούργησε για την συγγραφέα με καταλυτικό τρόπο στη ζωής της ωθώντας την σε ακραίες συναισθηματικές αλλά και αδιέξοδες καταστάσεις.
Η Δύναμη λοιπόν που ασκεί κάθε λογοτεχνικό έργο στον εκάστοτε αναγνώστη είναι και η βάση της ταινίας.
Κάθε αναγνώστης στοιχείωνει μέσα από την ιστορία. Ταυτίζεται με αυτήν. Μεταφέρεται σε εκείνο ακριβώς το χρόνο και το χώρο. Βιώνει τις ανάλογες συναισθηματικές καταστάσεις.

Παρακολουθούμε λοιπόν ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΡΑΣΗΣ

1923 RICHMOND στην Αγγλία

Παρακολουθούμε την ίδια την Συγγραφέα, την Virginia Woolf να προσπαθεί να τελειώσει το έργο της. Αναζητεί με πάθος την εξέλιξη της ιστορίας της. Καθορίζει τη μοίρα των ηρώων της. Και μέσα σε όλα αυτά την παρακολουθούμε να ζει το δικό της δράμα με την ψυχολογία της διαταραγμένη με τον σύζυγό της Leonard να δίνει αγώνα ζωής μία ακόμα φορά να την σώσει. Σπουδαίο ρόλο στη ζωή της παίζει επίσης και η αδελφή της VANESSA BELL όπου την επισκέπτεται με τα μικρά της παιδιά σε κρίσιμες στιγμές της ζωής της.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ και ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ




NICOLE KIDMAN στο ρόλο της συγγραφέως VIRGINA WOOLF




STEPHEN DILLANE στο ρόλο του LEONARD WOOLF συζύγου της Virginia




MIRANDA RICHARDSON στο ρόλο της VANESSA BELL, αδελφής της Virginia










Δείτε τον  διάλογο του άντρα της Virginia με την ίδια, πάνω σε ένα κρίσιμο σημείο του βιβλίου της. Η Σκοπιμότητα του Θανάτου. Το νόημα του θανάτου. Για να νιώσεις την αξία της ζωής πρέπει να πεθάνει κάποιος με εμβληματική παρουσία στη ζωή σου. Είναι άραγε έτσι ; μπορεί ένα τέτοιο τραγικό συμβάν να μας ταρακουνήσει ; να μας αναδείξει τα κίνητρα και την αξία της ζωής, που με αλλαζονικό τρόπο υποβαθμίζουμε ; Να ένα τεράστιο φιλοσοφικό ζήτημα που ανοίγεται στην πλοκή της ταινίας.

1951  LOS ANGELES

Θα παρακολουθήσουμε εικόνες από μια συγκεκριμένη φάση της ζωής ενός ζευγαριού με το μικρό τους παιδάκι.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ και ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ



Εδώ παρακολουθούμε το ζευγάρι της LAURA BROWN και του συζύγου της DAN.
Έχουν ήδη ένα μικρό παιδάκι, τον RICHIE και ήδη η Laura περιμένει και το δεύτερο παιδί τους.
Η Laura διαβάζει το Βιβλίο της Virgina Woolf και βιώνει τα ίδια αδιέξοδα στη σχέση της.
Ο Άντρας της την λατρεύει όπως φυσικά και το μικρό παιδί της. Η Laura νιώθει μια έντονη αλλά λανθάνουσα ερωτική σχέση για την φίλη της KITTY. Αυτός ο δυαδισμός στην ψυχολογία της την ωθεί στην αυτοκτονία την οποία σκέπτεται όλο και πιο συχνά...

JULIANNE MOORΕ στο ρόλο της LAURA BROWN




JOHN C. REILLY στο ρόλο του DAN BROWN




JACK ROVELLO στο ρόλο του μικρού RICHIE




TONI COLLETTE στο ρόλο της φίλης KITTY





2001 ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Η Τρίτη ιστορία είναι και η πιο δραματική σε ένταση και συναισθηματική φόρτιση. Και αυτή η ιστορία είναι "υποχρεωμένη" να δώσει την δραματική κορύφωση στην πλοκή αλλά να περάσει και τα πολύ μεγάλα μηνύματά της. Η Ιστορία αυτή δένεται με την προηγούμενη με έναν τρόπο που πραγματικά θα σας συγκινήσει αλλά και θα σας καθηλώσει.
Θα παρακολουθήσουμε την Clarissa Vaughan, μια ώριμη γυναίκα, αγωνίστρια της ζωής. Συζεί με την SALLY, την σύντροφό της και την κόρη της JULIA.
Την ίδια στιγμή φροντίζει για χρόνια ολάκερα την παλιά μεγάλη της Αγάπη,έναν λογοτέχνη και συγγραφέα, τον RICHARD, που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της ασθένειάς του από AIDS.
Η Clarissa δίνει έναν τιτάνιο αγώνα να κρατήσει ζωντανό ψυχολογικά τον Richard, ένας αγώνας που αποτελεί ύμνο στην ανθρωπιά και στην πίστη στη ζωή.



ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ και ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ




MERYL STREEP στο ρόλο της CLARISSA VAUGHAN





ED HARRIS στο ρόλο του RICHARD




ALLISON JANNEY στο ρόλο της SALLY LESTER






CLAIRE DANES στο ρόλο της νεαρής κόρης JULIA VAUGHAN




JEFF DANIELS στο ρόλο του LOUIS WATES παλιού εραστή του Richard






-Ήθελα να μπει κι άλλο φως εδώ μέσα. (Ξεκινάει τον διάλογο ο Richard στην καθοριστική και κορυφαία συνάντησή του με την Clarissa. Και ακολουθεί πραγματικά μια συναισθηματική καταιγίδα στη συζήτησή τους...)
..............
-Κάνε μόνο αυτό που θες αληθινά (Clarissa)
-Θα πρέπει όμως να αντέξω τις Ώρες, εννοώ τις μοναχικές ώρες μετά τη γιορτή. Και τις άλλες που θα ' ρθουν μετά κι απ' αυτές.
-Ξέρεις όλα αντιμετωπίζονται με αισιοδοξία.
-Καλοσύνη σου να το λες αυτό αλλά δεν είναι πάντα έτσι.
.............
-Είναι ακόμα εδώ ; (Clarissa)
-Ποιος ;
-οι "Φωνές"
-οι "Φωνές" είναι πάντα εδώ !
-Οι φωνές που ακούς αυτή τη στιγμή ;
-Κυρία "Νταλαγουέη" εσένα ακούω αυτή τη στιγμή. Παρέμεινα ζωντανός για χάρη σου. Αλλά τώρα πρέπει να με αφήσεις να φύγω.
-Ρίτσαρντ !
-Στάσου. Πες μου μια ιστορία.
-Για ποιο πράγμα ;
-Πες μου τι έκανες σήμερα ;
-Σηκώθηκα, έκανα έναν περίπατο και αγόρασα λουλούδια σαν την πραγματική "κυρία Νταλαγουέη" του βιβλίου. Ήταν ένα υπέροχο πρωινό.
-Σαν ένα πρωινό στη θάλασσα ;
-Ναι....
-Σαν τότε που βγήκες από εκείνο το σπίτι και ήσουν 18 ή 19 χρονών. Ήμουν εγώ δεκαεννιά. Και ποτέ δεν είχα δει τόση ομορφιά. Βγήκες από μια γυάλινη πόρτα, ήταν πρωί, νύσταζες ακόμα, δεν είναι περίεργο ; σαν ένα οποιοδήποτε πρωινό στη ζωή ενός ανθρώπου.
............
-Ήσουν τόσο καλή μαζί μου "κυρία Νταλαγουέη". Σ' αγαπώ. δεν πιστεύω ότι υπήρξαν άλλοι άνθρωποι τόσο ευτυχισμένοι όσο εμείς.



Ένας διάλογος βουτηγμένος στις αξίες της συντροφικότητας, φορτισμένος με άπειρα συναισθήματα και ανθρωπιά. 


Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

O STEPHEN DALDRY έχει να χειριστεί ένα ανθρώπινο δράμα σε τρία χρονικά επίπεδα.
Έχει να δουλέψει με πολύ μεγάλα συναισθήματα τα οποία οι ερμηνευτές του πρέπει να τα αποδώσουν στον ύψιστο βαθμό.
Επιλέγει λοιπόν με έναν εκπληκτικό τρόπο να διαπλέξει χρονικά τις τρείς παράλληλες ιστορίες σε πάρα πολλά χρονικά σημεία της ταινίας.
Έτσι, με έναν εκπληκτικό τρόπο, πεταγόμαστε από την μία εποχή στην άλλη αυτόματα λες και τα γεγονότα είναι στην ίδια ευθεία γραμμή.
Βλέπουμε την Virginia Woolf να βιώνει την ψυχική της θύελλα γράφοντας το βιβλίο της και την ίδια ακριβώς στιγμή το βλέπουμε πως αυτό επιδρά και στις δύο άλλες πρωταγωνίστριες που το διαβάζουν.
Βλέπουμε να αλλάζει τις αποφάσεις της στην εξέλιξη της ιστορίας της και ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τις δύο άλλες ηρωίδες.



Σκηνοθετικά ο Daldry δίνει, και καλά κάνει, μεγάλη έμφαση στα πρόσωπα των ηρώων του. Παίζει πάρα πολύ με αυτά. Με κοντινά πλάνα. Ο Σκοπός του απόλυτα λογικός καθώς πρέπει να αναδείξει τον ψυχισμό και την συγκινησιακή φόρτιση των ηρώων του σε όλο του το μεγαλείο. Και το κατορθώνει με εξαιρετικό και πιστό τρόπο.
Πάρα πολλά πλάνα εσωτερικού χώρου μιας και το συντριπτικό μέρος της δράσης εκτυλίσσεται εκεί.
Δίνει τον έντονο  ρυθμό του όταν πρέπει.



Η Φωτογραφία είναι υπέροχη σε συνδυασμό με το φωτισμό που είναι γλυκός ανάλογος να δώσει την ατμόσφαιρα που πρέπει.





ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Το ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ στοιχείο ερμηνευτικά κρατά συντριπτικά στα χέρια του την ταινία καθώς οι τρεις ηρωίδες είναι αυτές που κυριαρχούν.
Το να έχεις σε μία ταινία τρεις ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ του Παγκόσμιου Κινηματογράφου, επίσης και τρεις Γυναικάρες (για να το πω απλά) είναι πραγματική ευλογία που λίγες ταινίες μπορούν να στο δώσουν.

NICOLE KIDMAN, JULIANNE MOORE, MERYL STREEP
Ω αλήθεια τι ευτυχία για έναν σκηνοθέτη να έχει να διαχειριστεί ένα τέτοιο ερμηνευτικό "οπλοστάσιο"

Αν σ' αυτές τις "Θεές" προσθέσεις και δύο άντρες ηθοποιούς που ξεχώρισαν για την δεινότητά τους, Ο Ένας είναι ο γνωστός  ED HARRIS και ο δεύτερος είναι ο STEPHEN DILLANE. Έτσι συγκροτείς μια ερμηνευτική πρωταγωνιστική ομάδα που "τρέχει" την ταινία με συγκλονιστικό τρόπο.




NICOLE KIDMAN

Στα 35 της χρόνια η Κορυφαία Ηθοποιός σε έναν από τους μεγαλύτερους και πιο εμβληματικούς ρόλους της καριέρας της.
Εντελώς κάτι διαφορετικό από αυτό που την γνωρίζαμε. Σε έναν ρόλο που απαιτεί τον ανάλογο διαταραγμένο ψυχισμό μας τον δίνει με τρόπο συγκλονιστικό.
Η Ερμηνεία της Nicole της έδωσε ΤΕΣΣΕΡΑ (4) κορυφαία Φεστιβαλικά Κινηματογραφικά Βραβεία για τον Α' Γυναικείο ρόλο της:

OSCAR, ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ, BAFTA ΒΡΑΒΕΙΑ, ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

Και δεκάδες άλλα περιφερειακά. Τι να πει κανείς για την μεγάλη αυτή ερμηνεία.
Συγκλονιστική



JULIANNE MOORE

Προχωράμε στην δεύτερη Μεγάλη πραγματικά Κυρία της ταινίας.
Την υπέροχη Αμερικανίδα ηθοποιό, που εδώ στα 42 χρόνια της έχει μια ακόμα υπέροχη ερμηνευτική παρουσία.
Ο Ρόλος της δύσκολος και μάλιστα διπλός χρονολογικά. Ως νεαρή σύζυγος και γυναίκα και ως ηλικιωμένη απόμαχη μητέρα.




Πολύ δύσκολος ο ρόλος της μεγάλης καταξιωμένης ηθοποιού καθώς η Laura Brown που υποδύεται είναι μια συναισθηματικά και σεξουαλικά διχασμένη γυναίκα με αβέβαιο εσωτερικό κόσμο που ταλανίζεται από μια ψυχολογική θύελλα που διαπερνάει ολάκερο τον εαυτό της.
Γυναίκα που στο διάβα της θα κάνει ενέργειες και πράξεις καταστάσεις που θα τις βρει στη συνέχεια με δραματικό τρόπο μπροστά της στα ώριμά της χρόνια.

Ασημένιο Βραβείο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ, Υποψήφια για OSCAR Υποστηρικτικού ρόλου, BAFTA ΒΡΑΒΕΙΑ για την ερμηνεία της σε κεντρικό φεστιβαλικό επίπεδο.






MERYL STREEP

Εντάξει, θεωρώ περιττό να εξάρουμε την ερμηνευτική παρουσία της Ιέρειας του Κινηματογράφου.
Σε κάθε της κινηματογραφική παρουσία, από κάθε θέση, είτε πρωταγωνίστριας είτε σε δεύτερο είτε σε υποστηρικτικό ρόλο η "Θεά" του Κινηματογράφου καθηλώνει τα βλέμματα, ανανταριάζει τα συναισθήματα και προκαλεί δέος.

Εδώ, στα 53 της χρόνια, στον ρόλο της Clarissa Vaughan κάνει ακριβώς αυτό που ξέρει. Μόνο το "παίξιμο" με τα μάτια της και το πρόσωπό της να παρακολουθήσει κανείς στην συγκλονιστική κορυφαία σκηνή με τον ED HARRIS θα μείνει πραγματικά άφωνος.

Ο ρόλος της αμφισεξουαλικής Clarissa στα ώριμα χρόνια της είναι δύσκολος. Έχει αφενός να υπερασπιστεί τις προσωπικές της επιλογές στη ζωή της αλλά την ίδια στιγμή προσφέρει τα πάντα για να κρατήσει στη ζωή την παλιά της αγάπη, τον συγγραφέα Richard που τον κρατά στη ζωή με νύχια και δόντια αλλά και με μεγάλο προσωπικό κόστος

Ασημένιο ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ, Υποψήφια για ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ερμηνείας, για BAFTA ΒΡΑΒΕΙΟ,





ED HARRIS

Στα 52 του χρόνια ο υπέροχος Αμερικάνος Ηθοποιός εμφανίζεται μπροστά στα έκπληκτα μάτια σας σε έναν ρόλο που δεν τον έχετε συνηθίσει. Σε έναν δύσκολο ρόλο. Αυτόν του καταξιωμένου συγγραφέα στα πρόθυρα του θανάτου λόγω AIDS.
Ο Δραματικός τρόπος του, η κίνησή του, η ομιλία του, τα πάντα του. Μια ερμηνεία που θα σας σοκάρει πραγματικά και θέλει πολλές αντοχές για να την ακολουθήσει κάποιος.

Υποψήφιος για OSCAR υποστηρικτικού ρόλου, για ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ, για BAFTA ΒΡΑΒΕΙΟ





STEPHEN DILLANE

O 45χρονος Άγγλος ηθοποιός βρίσκεται στο ερμηνευτικό του στοιχείο.
Η Ερμηνεία του ως Leonard Woolf, σύζυγος της Virginia είναι εξαιρετικός.
Παρακολουθεί κανείς την υπεράνθρωπη μάχη που δίνει δίπλα στη γυναίκα που λατρεύει για να την υποστηρίξει ψυχολογικά. Την αγαπά, τη λατρεύει θα έλεγε κανείς, αψηφώντας κάθε κόστος προσωπικό για να δώσει την ύστατη μάχη για την ισορροπία και υγεία της.




MIRANDA RICHARDSON

H 44χρονη επίσης Αγγλίδα ηθοποιός, με εξαίρετο τρόπο, θα ερμηνεύσει την αδελφή της Virginia, την Vanessa Bell.
Όμορφο πρόσωπο, καθαρό, έντονη συγκινησιακή φόρτιση και ερμηνευτική παρουσία.




JACK ROVELLO

Ειδική μνεία σε αυτό το αγόρι θαύμα στην ταινία. Ο Μικρός γιος των BROWN, ο RICHIE. Μια τέτοια ερμηνεία στα 8 του χρόνια τότε, τι να πει κανείς παρά να θαυμάσει. Ο Μικρός ήταν καταπληκτικός λες και κουβαλούσε εμπειρία χρόνων στην σκηνική του παρουσία.
Αυθόρμητος και εκφραστικός σε σημείο να ζει κάθε του σκηνή.




ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ

JOHN REILLY
Στο ρόλο του DAN BROWN συζύγου της LAURA. Μικρός ρόλος αλλά πιστός.



TONI COLLETTE
30χρονη Αυστραλέζα ηθοποιός στο ρόλο της γλυκιάς KITTY. Και αυτή μικρή παρουσία αλλά με έντονη συναισθηματική φόρτιση

ALLISON JANNEY
43 χρονη Αμερικανίδα Ηθοποιός. Ερμηνεύει την SALLY, την ερωτική σύντροφο της Clarissa.
Πολύ καλή παρουσία.

CLAIRE DANES
23χρονη Αμερικανίδα ηθοποιός. Στο ρόλο της Julia, κόρης της Clarissa, γλυκύτατη και ουσιαστική.

JEFF DANIELS
47χρονος Αμερικάνος Ηθοποιός. Ερμηνεύει στην ταινία τον LOUIS WATERS, τον πρώην εραστή του Richard. Καλός σαν παρουσία.









Η ΜΟΥΣΙΚΗ της ΤΑΙΝΙΑΣ


Για τη μουσική της ταινίας σας "προειδοποίησα" ήδη στο ξεκίνημα του αφιερώματος.
Ίσως τώρα που διαβάζετε να την ακούτε. Και προφανώς θα έχετε νιώσει το μεγαλείο της, την συναισθηματική της φόρτιση και το πόσο ανεβάζει αισθητικά την όλη δημιουργία.
O PHILIP GLASS, είναι Αμερικάνος μουσικοσυνθέτης, γεννημένος το 1937. Στην ταινία ήταν 65 ετών. 
Κάθε καρέ και στιγμή του φιλμ είναι πλημμυρισμένο από τις μαγικές του συμφωνικές νότες και την διάθεση που αυτές αναδεικνύουν στον θεατή.


ΜΑΚΙΓΙΑΖ-ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Σε ένα φιλμ που τα 2/3 του είναι φιλμ εποχής, ειδικά το πρώτο στόρυ, αντιλαμβάνεστε το πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η Ενδυματολογία.
Στην ταινία μας το αισθητικό κομμάτι, με λίγα λόγια το Μακιγιάζ έχει βαρύνοντα ρόλο.
Το βλέπετε άλλωστε στις μεταμορφώσεις των προσώπων των ηρώων. Αληθινά εντυπωσιακό.
Η ANN ROTH έχει κάνει θαύματα ενδυματολογικά. Και το κάνει καιρό τώρα σε πολλές και μεγάλες ταινίες.
Το κομμάτι του Make-up δεν μπορώ να το αναφέρω καθώς το χειρίστηκε μια τεράστια ομάδων εξαίρετων ανθρώπων με επαγγελματική κατάρτιση τέτοια που να έχουμε τα θαυμάσια αποτελέσματα που είδαμε.
Τέλος ας πω μια κουβέντα επίσης για την ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ, όπου η PHILIPPA HART κάνει επίσης θαύματα.



ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ της ΤΑΙΝΙΑΣ

"ΟΙ ΩΡΕΣ" ήταν ταινία που έκανε πάταγο με την προβολή της στις παγκόσμιες αίθουσες του Κινηματογράφου.
Λατρεύτηκε από το κοινό της ως μία από τις πλέον εκφραστικές και δραματικές δημιουργίες του σύγχρονου Αμερικάνικου Κινηματογράφου.

Έτσι λοιπόν μέτρησε:

41 Διεθνή Βραβεία και ακόμα 125 Υποψηφιότητες.
Στην παρουσίαση των ερμηνευτών σας παρουσίασα τα δικά τους προσωπικά βραβεία.
Εδώ σας αναφέρω τα υπόλοιπα πιο σημαντικά:

  • Βραβείο BAFTA καλύτερης μουσικής για τον PHILIP GLASS
  • Βραβείο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ για τον STEPHEN DALDRY
  • ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ Καλύτερης ταινίας

ΣΤΙΓΜΕΣ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Η Laura φιλά με έντονη έλξη την φίλη της Kitty σε μια δραματική απελευθέρωση αυτού που ένιωθε κρυμμένο μέσα της


Η Συγκλονιστική σκηνή της ταφής του μικρού πουλιού



Θεία και μικρή ανιψιά σε μια συζήτηση για το Θάνατο που ταράζει

Ο μικρός Richie τρέχει ασυγκράτητος προς τη μητέρα του αναζητώντας την παρουσία της. Μια παρουσία που θα αναζητούσε σε ολάκερη τη ζωή του στη συνέχεια.
Η Ζωή στο όριο. Όπως και η αλληλεπίδραση. Η Ηρωίδα του βιβλίου της Virginia Woolf οδηγεί και επηρεάζει τις σκέψεις της Laura Brown ακροβατώντας στην απόφασή της να αυτοκτονήσει.

Συγκλονιστικό πλάνο στην δεύτερη ιστορία της ταινίας. Προσέξτε την απόλυτη γεωμετρία του σκηνικού, την συμμετρία του και την οριοθέτηση των χαρακτήρων της Οικογένειας Brown.
Η Απόσταση χαρακτηριστική.
Η Πτώση... κάδρο ανοιχτού χώρου σε αυστηρά γεωμετρικό σχήμα. Τα μουντά κτίρια επιβαρύνουν την ήδη αφόρητη ατμόσφαιρα

Clarissa και Sally. Το φιλί τους λυτρωτικό στα όσα πέρασαν από πάνω τους 
Μια από τις πλέον καθοριστικές σκηνές της ταινίας. Στο κλείσιμό της. Clarissa και Laura Brown. Απολογισμός μιας ζωής. Δύο μεγάλες φιγούρες. Μάνα και Πρώην ερωμένη του γιου.  Απολογισμός μιας ζωής.

Meryl Streep: Ένα χαμόγελο, μια ψυχή, μια αγκαλιά
Η Απόγνωση
Η Συγγραφέας


H Clarrisa (Meryl Streep) είναι έτοιμη να κλείσει το φως και να ρίξει αυλαία στο συνολικό δράμα. Η Τελευταία σκηνή της ταινίας λίγο πριν τους τίτλους τέλους. Με το πρόσωπό της ήρεμο, γαλήνιο, κατασταλαγμένο. Ξέρει ότι πέρασε από πάνω της και μέσα από την ψυχή της μια μεγάλη πίκρα χρόνων. Νιώθει ήρεμη. Το βιολογικό τέλος ενός αγαπημένου προσώπου δίνει αξία στο παρόν της ζωής που συνεχίζεται. Κρατά με σεβασμό τη μνήμη του και ετοιμάζεται για την ημέρα που ξημερώνει.


Φίλες και Φίλοι,
σας παρουσίασα μόλις τις "ΩΡΕΣ"
Μια ταινία, την οποία σας συστήνω ανεπιφύλακτα. Μια ταινία που αποτελεί κόσμημα στο κινηματογραφικό δραματολόγιο.
Ένα θέμα που θα μιλήσει άμεσα στις καρδιές και στον λογισμό σας.
Και όπως και στην ίδια την ηρωίδα, την Virginia Woolf, έφερε πριν χρόνια, γράφοντας με το χέρι της τις παρακάτω λέξεις προς τον αγαπημένο της σύζυγο, έτσι θα αφήσουν και σε εσάς, ατόφια, την αίσθηση για το μεγάλο αλλά και δύσκολο μήνυμα της Ζωής




"Αγαπημένε μου Λέοναρντ. Μάθε να κοιτάς τη ζωή κατά πρόσωπο. Πάντα να κοιτάς τη ζωή κατά πρόσωπο. Να την δέχεσαι. Έτσι όπως είναι. Και τελικά .... να την γνωρίζεις.Να την αγαπάς για αυτά που σου δίνει. Και τότε... να την εγκαταλείπεις. Όλα αυτά τα χρόνια μαζί... όλα αυτά τα χρόνια... πάντα... και η Αγάπη... πάντα... οι Ώρες"


Επιμέλεια-Επεξεργασία Εικόνων: Giannis Pit.






22 σχόλια:

  1. Γιάννη υπέροχη παρουσίαση, με μετέφερε, μαζί με τη μουσική που άκουγα συγχρόνως, μέσα στην ταινία. Έχεις γίνει εξπέρ στις παρουσιάσεις, αλλά αυτή εδώ νομίζω ότι είναι η κορυφαία. Ίσως να έχει να κάνει και με την ταινία.... Συνέχισε, μας χρειάζεται.
    Την καλημερα μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη μου,
      ξέρεις αγαπητέ φίλε και νιώθεις να "διαβάζεις" βαθύτερα αισθήματα. Ναι η ταινία με συγκίνησε πάρα πολύ. Την αγάπησα, τη λάτρεψα. Δούλεψα πάρα πολλές ώρες μαζί της, με τα λόγια, τις εικόνες, τους διαλόγους, τη μουσική.
      Έτσι βγήκε αυτή η παρουσίαση-αφιέρωμα. Με πολύ αγάπη από μένα.
      Και επίσης υπέροχα συναισθήματα δικά σου.
      Ευχαριστώ φίλε μου, να είσαι καλά. Καλή σου συνέχεια.

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Τις ζεστές μου καλησπέρες και ευχαριστώ Μαρία Έλενα.

      Διαγραφή
  3. Όταν βγήκα από τον κινηματογράφο και κάτω από καθεστώς δέους μπήκα στο πρώτο μαγαζί που βρέθηκε στο δρόμο μου και αγόρασα το cd με τη μουσική της ταινίας. Από τότε μέχρι σήμερα το έχω ακούσει άπειρες φορές και συνεχίζω να το ακούω όταν διαβάζω ή περπατάω. Το βιβλίο είναι ένα γυναικείο ψυχογράφημα με λεπτές ισορροπίες ανάμεσα στο παρόν της ιστορίας και στο παρελθόν, ένα αριστούργημα δύσκολης γραφής που κάθε πρότασή του σε καλεί να σκεφτείς. Όπως όλα τα βιβλία της Βιρτζίνια Γουλφ έχει κι αυτό τις δυσκολίες του. Δεν είναι για τους απλούς αναγνώστες αλλά για εκείνους που θα "ιδρώσουν" τη φανέλα:) H ταινία είναι ένα "ψυχολογικό έπος" όπως είναι και το βιβλίο. Η παρουσίασή της άλλωστε έγινε από σένα με άριστο τρόπο που δεν αφήνει ανεπηρέαστο κανένα αναγνώστη σου και της αξίζει με το παραπάνω.
    Την τιμώ ιδιαίτερα αυτή την παρουσίαση τόσο για το θέμα της όσο και για την ποιότητά της.
    Καλό απόγευμα Γιάννη και σ'ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      γνωρίζοντας και έχοντας βιώσει τις απόψεις σου και τις αναζητήσεις σου σε δύσκολα λογοτεχνικά και κοινωνικά θέματα, αντιλαμβάνεσαι ότι με συγκινούν και με χαροποιούν τα λόγια σου.
      Προσπάθησα να τιμήσω την ταινία. Ελπίζω να το κατάφερα.
      Για τη μουσική μην το συζητάς. Είναι μαγική και με συνοδεύει παντού.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη ταινία και υπέροχο το καστ. Λατρεύω και τις τρεις κυρίες της ταινιας. Αλλά και ο Εντ Χάρρις αγαπημένος.
    Την ταινία την ήξερα και είχα παρακολουθήσει και την πορεία της. Αλλά νομίζω ότι τέτοια παρουσίαση δεν είχα συναντήσει από κανένα κριτικό τέχνης ούτε δημοσιογράφο. Είναι φοβερός ο τρόπος που παρουσιάζεις την ταινία. Την μεταφέρεις αυτομάτως στο στερέωμα ψηλά όπως της αξίζει
    Υπέροχα!!!
    Καλό σου βράδυ Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου,
      χαίρομαι που ξέρεις την ταινία. Έχεις λοιπόν πλήρη άποψη για το περιεχόμενο και την αύρα της. Σε ευχαριστώ και με συγκινείς για τις διαπιστώσεις σου. Ομολογώ ότι μίλησε μέσα μου με πολύ δυνατό τρόπο. Βγήκε αυτό στη γραφή και στην παρουσίαση.
      Να είσαι καλά για τον χρόνο σου και την στήριξή σου.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  5. Γιάννη μου, εξαιρετική παρουσίαση για μια επίσης εξαιρετική ταινία.
    Την έχω δει πολλές φορές, άλλωστε πρωταγωνιστούν και οι τρεις πολυαγαπημένες μου ηθοποιοί. Αν σου πω όμως δεν θα το πιστέψεις, πάντα μου έλειπε ένα μικρό κομμάτι της ταινίας, που ήρθε και μου το κάλυψε η δική σου ανάρτηση. Έχω διαβάσει πριν πολλά χρόνια την κα Νταλογουαίη, αυτό που θυμάμαι ήταν μου είχε αρέσει πολύ το βιβλίο, άλλωστε μου αρέσει η Βιρτζίνια Γουλφ, αυτό όμως που δεν θυμόμουν ήταν ότι η κυρία Νταλογουαίη ήταν αμφιτερόφυλη. Δλδ το κυριοτερο, όπου βέβαια επάνω στηρίζεται και ολόκληρη η ταινία. Μάλλον πρέπει να το ξαναδιαβάσω :)
    Μρπάβο πολλά για την επιμελή παρουσίαση. Χορταστική θα την χαρακτήριζα.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου φίλη,
      εγώ σε ευχαριστώ με τη σειρά μου για τα λόγια σου και τις απόψεις σου.
      Και εσύ λοιπόν έχεις άποψη. Είναι σημαντικό να μιλάς σε κάποιον για μια ταινία που έχει δει και μπορεί και εκείνος να ακολουθήσει τη σκέψη σου.
      Το Βιβλίο της Γουλφ δεν το έχω διαβάσει αλλά το έβαλα στον προγραμματισμό μου. Αξίζει κάθε κόπο και προσοχή.
      Η Προσωπική ζωή της Βιρτζίνια είναι θυελλώδης και δραματική πραγματικά.
      Όσο δε για τις πρωταγωνίστριες, ε υπόκλιση τι να λέμε.
      Να είσαι καλά και συνεχίζουμε αγαπητή μου φίλη.
      Ευχαριστώ από καρδιάς.

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη παρουσίαση Γιάννη μου
    Αν και δεν έχω δει την ταινία, ομολογώ πως μου κίνησες το ενδιαφέρον και θα την έχω στα υπόψιν μου.
    Πολυ καλο καστ ηθοποιων!!!

    Η μουσική υπέροχη!
    Ευχαριστούμε πολύ!

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου,
      η μουσική είναι συγκλονιστική. Το καστ το βλέπεις και καταλαβαίνεις από τα ονόματα. Η Πλοκή συγκλονιστική.
      Στην προτείνω ανεπιφύλακτα γλυκιά μου.
      Καλό απόγευμα να έχεις.

      Διαγραφή
  7. Την είχα δει πριν πολύυυυ καιρό. Αν δεν την μπερδεύω με άλλη 😆, νομίζω είχαμε απογοητευτεί, γιατί είχαμε μεγάλες προσδοκίες. Ωστόσο, καλές ερμηνείες, αγαπημένοι ηθοποιοί, υπέροχη μουσική, καλή προσπάθεια.
    Καλή εβδομάδα, Γιάννη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου,
      θέλω να επιβεβαιώσεις την ασάφεια που αναφέρεις. Δηλαδή στο αν μιλάμε για την ίδια ταινία. Είναι σημαντικό. Θεωρώ αδύνατον, με όσα ξέρω για σένα, να έχεις προσπεράσει τέτοια ταινία.
      Καλή βδομάδα να έχεις και φυσικά κάθε αύρα για δημιουργία.
      Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  8. Εντάξει, από το 2003 και εντεύθεν την έχω χρίσει ως την αγαπημένη μου ταινία όλων των εποχών.
    Κι αυτό που παθαίνω όταν τη βλέπω, είναι το ίδιο με κάποιους που βλέπουν το "Καζαμπλάνκα"! Συγκινούμαι όσο δεν φαντάζεστε.
    Πού να πρωτοσταθώ;
    Από πού να πρωτοξεκινήσω;
    Από την κ. Ντάλαγουεη που μου τη χάρισε ο σύντροφος Σπύρος στις 23 Οκτωβρίου του 1980; Ήταν η πρώτη μου επαφή με τη Βιρτζίνια Γουλφ. Ο Φάρος της ήλθε τρία χρόνια μετά...
    Από την μαγική ερμηνεία της Νικόλ Κίντμαν;
    Από την υπέροχη Τζούλιαν Μουρ;
    Από την εξαίσια Μέριλ Στριπ;
    Από το Escape, που το ακούω στο ριπίτ από τη στιγμή που μπήκα εδώ και είδα την ανάρτησή σας;
    Από τα συναισθήματα που μου προκαλούντα κάθε φορά που βλέπω την ταινία;
    Από πού;
    Να πω ότι πιο συγκλονιστική στιγμή, η πιο κορυφαία, για μένα είναι η πτώση του Εντ Χάρις. Τη σκηνή αυτή την έχω δει, δεν ξέρω, πάνω από 300 φορές.
    Και το λέω αυτό, γιατί την ταινία τη βλέπω απαραιτήτως μία φορά το χρόνο. Και κάθε φορά γυρνάω και ξαναγυρνάω σ' αυτή τη σκηνή.
    Και κάθε φορά ανατριχιάζω στη συγκεκριμένη σκηνή. Και καμιά φορά δακρύζω.
    Εννοείται ότι το σάουντρακ βρίσκεται στη δισκοθήκη μου, σε περίοπτη θέση και επίσης εννοείται ότι to Escape το έπαιζα κατ' εξακολούθηση στην εκπομπή, παρά το γεγονός ότι ήταν πρωινή και εννοείται ότι σχεδόν δακρύζω όταν το ακούω!
    Ναι, το Escape είναι το πιο, πιο, πιο αγαπημένο μου κομμάτι από το σάουντρακ!
    Και εννοείται, φυσικά, ότι σήμερα είναι μια καλή νύχτα για την επανάληψη της ταινίας!
    Αχ κύριε Πιτ μου, να ξέρατε μόνο τι χαρά και τι συγκίνηση συνάμα μου δώσατε σήμερα!
    Πόσο, μα πόσο σας ευχαριστώ γι αυτό το ποστ!
    Πολύ σας ευχαριστώ!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή και εμβληματική μου Αρτίστα,
      δεν υπάρχει κάτι πιο συγκινητικό από να νιώθεις ότι αυτό που έφερες στο "φως" ως αφιέρωμα και δημιουργία, έχει αυτήν ακριβώς την απήχηση που περιγράφεις.
      Και αν, προσωπικά, ένιωσα την συγκίνηση, κοίτα να δεις, που ακριβώς περιγράφεις, στο να την δω, αυτή ακριβώς η συγκίνηση αναπαράγεται μέσα από τα λόγια και συναισθήματά σου.
      Με τον κόσμο της Βιρτζίνια Γουλφ δεν είχα επαφή. Τώρα πλέον γυρεύω το βιβλίο της.
      Η Σκηνή που περιγράφεις, η πτώση και η "αποχώρηση" του Ρίτσαρντ έχει το εξής μεγαλείο:
      Περιέχει την ίδια την αντίφαση της ζωής. Από τη μια η βαρύτατη θλίψη του θανάτου και του αποχωρισμού. Της απώλειας. Και από την άλλη οι ακριβές μνήμες και τα μηνύματα που κρύβονται στον διάλογό τους.
      Και δεν ήταν καθόλου τυχαίο το ότι τον αναπαρήγαγα εδώ.
      Το soundtrack του ανυπέρβλητου Philip Glass, να σου εξομολογηθώ, ότι με συνόδευσε σε όλο το γράψιμο ενός μυθιστορήματος
      Αρίστα με συγκινείς πάρα πολύ. Ειλικρινά. Τώρα "ξέρω" καλά τι ένιωσες στην θέαση της ταινίας, τι συναισθήματα βίωσες. Από ηθοποιούς και ερμηνείες απίστευτες.
      Κλείνοντας θέλω πάλι να σε ευχαριστήσω για αυτήν την συγκινητική εμπειρία που μου έδωσες να μπω έστω για λίγο στην ψυχή σου και να πορευτώ με τα συναισθήματά σου.
      Καλό βράδυ.
      Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  9. Να μία ταινία που θα πρέπει να βάλω στα υπ' όψιν και να δω όσο πιο άμεσα γίνεται. Τον τελευταίο καιρό είμαι σε μία φάση αναζήτησης ταινιών, και η αλήθεια είναι όσα βλέπω με απογοητεύουν. Έχω ανάγκη να δω μία ταινία δυνατή, και η συγκεκριμένη εκτός από πολύ καλό casting, φαίνεται και ενδιαφέρουσα και έχει και μουσική εξαιρετική (δε χορταίνω να την ακούω).
    Θα την αναζητήσω και μόλις τη δω, θα σου μεταφέρω εντυπώσεις! Η δουλειά που έκανες ήταν για άλλη μία φορά άψογη, βαθιά έρευνα και πολύ κατατοπιστική. Συγχαρητήρια!
    Φιλιά πολλά! Καλή συνέχεια στη μέρα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Αναστασία μου,
      ευχαριστώ πολύ για τα ενθαρρυντικά σου λόγια και την παρουσία σου.
      Σου συνιστώ την ταινία ανεπιφύλακτα και να ξέρεις θα αποζημιωθείς σε όλα τα επίπεδα. Θεματολογικά, καλλιτεχνικά, μουσικά, ερμηνευτικά. Ένα πραγματικά έργο τέχνης και στοχασμού από αυτά που σπανίζουν στο Αμερικάνικο σινεμά των ημερών μας.
      Να είσαι καλά και να δημιουργείς.

      Διαγραφή
  10. Μόλις βρήκα το μπλογκ σου και το βρίσκω ενδιαφέρον. Μου αρέσουν οι ταινιες αλλά κυρίως οι σειρές. Προτιμώ τις ξένες και κυρίως αυτές που είναι εποχής, ιστορικές, πολιτικές κλπ.
    Δε μου αρέσουν οι γλυκανάλατες ταινίες και από θρίλερ αν δω θα είναι μόνο ψυχολογικό.
    Τη Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Ειρήνη στον θεματικό Κινηματογραφικό αυτό χώρο.
      Κοιτώ με σεβασμό τις επιλογές σου και χαίρομαι που σου αρέσει ο κινηματογράφος σε γενική έννοια.
      Πραγματικά τον τελευταίο καιρό οι σειρές έχουν ανέβει πάρα πολύ σε επίπεδο ποιότητας και δημιουργίας. Εκεί συναντάς αριστουργήματα.
      Ελπίζω να σε "βλέπω" συχνά. Πάρε το χρόνο σου και κάνε τη "βόλτα" σου εδώ.
      Καλό απομεσήμερο.

      Διαγραφή
  11. τρείς γυναικάρες.. οκ θα την δώ αλλά βρε Γιάννη να βρούμε και μια με τρεις αντράρες :)
    Σε πειράζω
    σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμμμμ έχεις δίκιο, τι να πω τώρα ! έχουμε ...έλλειμμα παρουσιάσεων εκεί και πρέπει να επανορθώσω άμεσα.
      Καλά κάνεις Μάνια μου και με πειράζεις. Είναι αλατάκι στη ζωή μας αυτό.
      Φιλιά πολλά σου.

      Διαγραφή