Ταξίδι στο Film Noir, OTTO PREMINGER: "ΑΓΓΕΛΟΙ στο ΒΟΥΡΚΟ" (FALLEN ANGEL)


"Γεννηθήκαμε για να τριγυρνάμε στη Γη σαν Άγγελοι. 
Για να αναζητούμε τον Παράδεισο σ' αυτήν την πλευρά του Ουρανού.
Αλλά σαν αγωνίζονται μόνοι σκοντάφτουν στο σκοτάδι και χάνουν τη χάρη τους.
Τότε, μόνο η Αγάπη μπορεί να κάνει έναν πεσμένο Άγγελο να ανατείλει.
Γιατί μόνο δυο Άγγελοι μαζί μπορούν να φτάσουν στον Παράδεισο"

Φίλες και Φίλοι του Cinefil
παίρνοντας ξανά την σκυτάλη των FILM NOIR του κλασικού Αμερικάνικου Κινηματογράφου,
έχω την τιμή σήμερα να σας παρουσιάσω ένα μεγάλο αλησμόνητο Κινηματογραφικό αριστούργημα.
Δημιουργός του ένας μεγάλος Σκηνοθέτης, για τον οποίον ήδη έχουμε μιλήσει εδώ στο Cinefil αρκετές φορές



"ΑΓΓΕΛΟΙ στο ΒΟΥΡΚΟ"

(FALLEN ANGEL)

Πρεμιέρα:  20 Μάρτη 1946


Οι "Άγγελοι στο Βούρκο" συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία της "ΝΕΑΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ" για τα film noir. Στις ταινίες δηλαδή εκείνες όπου στο φινάλε, στην κορύφωση θα βρεθεί ένα καινούργιο σημείο στήριξης και ισορροπίας. Αυτοί που πρέπει να "φύγουν", οι "αμαρτωλοί" , θα φύγουν, θα αποσυρθούν, και έτσι η κάθαρση θα δώσει την νέα ισορροπία.
Η "Νέα συμφωνία" δεν είναι τίποτα άλλο παρά η κινηματογραφική επέκταση του "NEW DEAL" του Φρανκλίνου Ρουζβελτ. Ο Καπιταλισμός για να επιβιώσει αμέσως μετά τον πόλεμο θέλει μια νέα συμφωνία, τους συμβιβασμούς του, την κάθαρσή του.

Εκεί ακριβώς βασίζεται και η ταινία που θα "δούμε" εδώ.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ


Βασισμένη στην Νουβέλα του MARTY HOLLAND 
Σενάριο:  HARRY KLEINER




ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ


ALICE FAYE στο ρόλο της JUNE MILLS



DANA ANDREWS στο ρόλο του ERIC STANTON



LINDA DARNELL στο ρόλο της STELLA



CHARLES BICKFORD στο ρόλο του Αστυνόμου MARK JUDD



ANNE REVERE στο ρόλο της CLARA MILLS



BRUCE CABOT στο ρόλο του DAVE ATKINS

JOHN CARRADINE στο ρόλο του Καθηγητή MADDLEY

PERCY KILLBRIDE στο ρόλο του POP


ΤΟ ΘΕΜΑ

Ο ERIC STANTON είναι ένας γοητευτικός νεαρός, που ξοδεύει τη ζωή του με λίγο τυχοδιωκτισμό και πολλές κατακτήσεις. Αδέκαρος σταματά σε μια στάση λεωφορείου σε μια μικρή πόλη και καταφεύγει σε ένα μπαρ. Εκεί θα γνωριστεί με την Στέλλα, μια πανέμορφη σερβιτόρα που γύρω της συγκεντρώνει όλα τα αρσενικά της ΄πόλης. Ένας από αυτούς είναι και ο Αστυνόμος Mark Judd που ζει διακριτικά στην σκιά της. Ο Eric ερωτεύεται τη Στέλλα αλλά αδέκαρος ων αποφασίζει, ως κλασικός μικρο-τυχοδιώκτης, να ...παντρευτεί την όμορφη πλούσια June Mills, να εκμεταλλευτεί πρόσκαιρα τα χρήματά της και στη συνέχεια να τα χαρεί με την Στέλλα.
Η Αδελφή της June, η Clara, ένας θηλυκός "Κέρβερος" αντιλαμβάνεται τι παίζεται και προσπαθεί να αποτρέψει την αδελφή της να παντρευτεί τον Eric.
Όμως ο έρωτας για τον γοητευτικό νεαρό είναι απίστευτα δυνατός.
Όλα αλλάζουν όμως δραματικά όταν η Στέλλα βρίσκεται δολοφονημένη και η σκιά του ύποπτου πέφτει και στον Eric.
Ο Αστυνόμος Judd ξεκινάει τις έρευνες και τις ανακρίσεις που θα οδηγήσουν σε συγκλονιστικό φινάλε.
Η Δύναμη του έρωτα και της αγάπης δεν θα αφήσουν αλώβητο και τον ίδιο τον Eric καθώς η στάση της June δίπλα του τον κάνει να αλλάξει σαν άνθρωπος.



ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

Ο OTTO PREMINGER και οι συνεργάτες του, ειδικά ο φωτογράφος JOSEPH LA SHELLE δημιουργούν ένα φιλμ εκπληκτικής αισθητικής και γοητείας. 
Ειδικά ο τελευταίος κάνει μεγάλα πράγματα με την φωτογραφία του. Η Ατμόσφαιρα επιβλητική, σκοτεινή όπως πάντα στα noir. Τα ντεκόρ και η διακόσμηση του χώρου εκπληκτικά και η vintage νοσταλγία απλώνεται παντού και κύρια στην καρδιά σου, σαν θεατής.


Το κλίμα είναι ονειρικό, όπως ακριβώς ξέρει να το δημιουργεί ο μάγος του είδους OTTO PREMINGER. Βαρύ ντεκόρ και διάκοσμος, Γοτθικό στυλ. Μια αίσθηση μελαγχολίας σκεπάζει τα πάντα, ένα μυστήριο αιωρείται παντού και μια κάποια ματαιότητα.
Η Λύτρωση θα έρθει μέσα από δύσκολα μονοπάτια, δράματα, εκρήξεις και ανατροπές.
Η Δύναμη της αγάπης, λυτρωτική, καθαρτική, θα διαμορφώσει την καινούργια ισορροπία και κόσμο.


ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Είναι περιττό να τονίσουμε ότι όλο το κάστ στην ταινία δίνει τον καλύτερο εαυτό του ερμηνευτικά συμβάλλοντας έτσι σε μια υπέροχη ταινία που έμεινε αξέχαστη στο πέρασμα του χρόνου.
Ο DANA ANDREWS, αγαπημένος Ηθοποιός του Otto Preminger, στον Πρώτο Αντρικό ρόλο προσθέτει μια ακόμα χαρακτηριστική υπέροχη ερμηνεία. Κλασική Αμερικάνικη ερμηνεία εποχής με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά που τα έχει όλα στο 100%. Όμορφος, εκφραστικός, "αλητάκος", εκρηκτικός, ο κλασικός άντρας του Noir. Ξεκινά αρχικά στις παρυφές του "καλού" και του "κακού" για να μπορέσει να βρει τα μέτρα που θα του ορίσουν τη δική του λύτρωση.



Η ALICE FAYE πραγματικά εκπληκτική...! Μια πληθωρική γυναίκα στον Α΄Γυναικείο ρόλο.
Ξεκινά την ερμηνεία-παρουσία της σαν μια ασήμαντη ευνουχισμένη Γυναίκα, κλεισμένη σε ένα αυστηρό συντηρητικό περιβάλλον της εποχής και μεταβάλλεται σε μια δυναμική ελκυστική προσωπικότητα που η δύναμη του έρωτα την απελευθερώνει, την οδηγεί στο να διεκδικήσει αποφασιστικά τον πρώτο λόγο στη ζωή και στις επιλογές της.



LINDA DARNELL. Επίσης Πρώτος Γυναικείος ρόλος στο να κλείσει το πρωταγωνιστικό τρίο της ταινίας.
Η "αμαρτωλή", η "εύκολη" Elena που κινείται στις παρυφές της ανομίας και του προσώπου που πρέπει να "αποσυρθεί" από την ταινία για να κυριαρχήσουν οι "καλοί". Θεματολογικά το χαρακτηρίζω προκλητική αδικία. Γιατί να είναι αυτή το θύμα ; η συντηρητική κοινωνία εκείνης της εποχής είναι δύσκολο να αφήσει αλώβητη στο φινάλε μια Γυναίκα ελεύθερων σχέσεων. Εκτός από ελάχιστες και δυναμικές εξαιρέσεις δημιουργών.
Ερμηνευτικά η Linda Darnell είναι εξαιρετική στο ρόλο της απλής Μοιραίας Γυναίκας που οδηγείται στη δολοφονία της με κίνητρο το ερωτικό πάθος ; ή τα οικονομικά κίνητρα ;



O CHARLES BICKFORD, στο ρόλο του Αστυνόμου Mark Judd είναι εκπληκτικός.
Το σωστό πρόσωπο με τον ακριβή ρόλο. Σκληρός, άκαμπτος, αινιγματικός, παθιασμένος.
Μια υποδειγματική ερμηνεία.

Οι υπόλοιποι ερμηνευτές, η ANNE REVERE στο ρόλο της αδελφής της "καλής νύφης", εξαιρετική. Συντηρητική αλλά συνάμα γεμάτη συναισθήματα, άδολα έτοιμη να υπερασπιστεί την ευτυχία της αδελφής της με κάθε κόστος.



PERCY KILBRIDE στο ρόλο του Barman. Χαρακτηριστική φιγούρα του επαγγελματικού χώρου. Ένα πρόσωπο στο οποίο είναι βαθιά χαραγμένα τα ακριβά του ανθρώπινα συναισθήματα για την Έλενα. Ερμηνεία υποστηρικτική που ξεχωρίζει.




Αυτοί ήταν οι "ΑΓΓΕΛΟΙ στο ΒΟΥΡΚΟ"
Η Πρεμιέρα της ταινίας έγινε στην Αργεντινή. Η Ταινία γυρίστηκε στις ΗΠΑ σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους (studio) από την 20th Century Fox.
Έχει διάρκεια 98' σε μονοφωνικό ήχο.

Μια ταινία που άφησε τη δική της εποχή μέσα στον μεγάλο θησαυρό των κλασικών Film Noir
Μια ταινία που θα αγαπήσετε τους χαρακτήρες της έναν προς έναν.


Σχόλια

  1. Τι ταινία!!!
    Και τι έκπληξη η μοναδική παρουσίασή της από 'σένα, Γιάννη!
    Θα συμφωνήσω μαζί σου, τόσο για τις (σπουδαίες) ερμηνείες, όσο και για το πόσο αγγίζει τον θεατή (που, επίσης, νομίζω, αισθάνεται "άλλος άνθρωπος" μόλις πέσουν οι τίτλοι τέλους).

    Να είσαι καλά και να μας παρουσιάζεις τέτοιες μοναδικές, κινηματογραφικές στιγμές!
    Καλό βράδυ, φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναστασία μου χαίρομαι τόσο που μπορώ να προσφέρω κάτι θετικό σε εσάς που αγαπάτε τον Κινηματογράφο.
    Από τα λόγια σου θεωρώ ότι μάλλον έχεις δει την ταινία άρα έχεις άποψη για το θέμα και την ποιότητά της.
    Και είναι όπως λες. Ένα φινάλε υπέροχο και ανατρεπτικό.
    Την έχει την ικανότητα ο Otto Preminger να πιάνει μοναδικά βιβλία, να γίνονται σενάρια και μετά ταινίες που αφήνουν εποχή.
    Καλή βδομάδα καλή μου φίλη και ευχαριστώ από καρδιάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιάννη μου, δεν είμαι βέβαιη ότι έχω δει την ταινία. Όμως η παρουσίασή της από εσένα είναι εκπληκτική. Θα φροντίσω να τη δω στην πρώτη ευκαιρία. Να είσαι καλά, φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου καλησπέρα σου,
      ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Υπάρχει ελεύθερη στο youtube να την δεις στα Ελληνικά.
      Να είσαι καλά και τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
    2. Θα το κανονίσω οπωσδήποτε. Ευχαριστώ, Γιάννη μου.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη μου, μου έλειψαν πολύ οι αναλύσεις που κάνεις
    Πάντα φεύγω από εδώ με ένα σωρό γνώσεις για κάτι που κι εγώ αγαπώ

    ευχαριστώ πολύ

    να περνάς όμορφα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σε ευχαριστώ για τα ζεστά σου λόγια. Είναι τιμή για μένα να το ξέρεις. Να είσαι καλά και να δημιουργείς.

      Διαγραφή
  5. Αχ, τι ωραία που ξεκίνησες αυτό το άρτιο ποστ σου με την απαγγελία της Τζουν στον Έρικ, σ' εκείνο το δωμάτιο του φτηνού ξενοδοχείου στο Σαν Φρανσίσκο!
    Ήταν εξαιρετική ταινία, κλασικό φιλμ νουάρ, αν και θα ήθελα τον φόνο να γίνεται λίγο νωρίτερα και όχι μετά τη μία ώρα, αλλά και πάλι δεν πειράζει!
    Όμως, αν θυμάμαι καλά, την Λίντα Νταρνέλ στην ταινία την έλεγαν Στέλλα και όχι Έλενα, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος...
    Βλέπεις, από το 1945 που την είδα την ταινία, έχουν περάσει πολλά χρόνια!
    Ναι εντάξει, αστεΐζομαι όσον αφορά τη χρονιά που την είδα, αλλά σίγουρα είναι αρκετά χρόνια!
    Καληνύχτα κύριε Πιτ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, εγώ πού το είδα γραμμένο το "Έλενα" και σε διορθώνω κιόλας;
      Μάλλον άλλαξε ο βαθμός της πρεσβυωπίας μου και δεν βλέπω τι διαβάζω!
      Συγγνώμη κύριε Πιτ! Θα επισκεφτώ άμεσα τον οφθαλμίατρο!!!

      Διαγραφή
    2. Αχ Αρτίστα μου. Έκλεισες κι εσύ τα 23 φαίνεται! Κι εγώ το ίδιο. Μόλις έκλεισα τα 23 εμφανίστηκε η πρεσβυωπία! Χα, χα. Φιλάκια!

      Διαγραφή
    3. Αρτίστα μου, έχεις δίκιο απόλυτο, δεν έχεις το παραμικρό θέμα με τα μάτια σου...!!!!
      ΔΙΚΟ ΜΟΥ το ΛΑΘΟΣ....! Εγώ αρχικά έγραψα "Έλενα" εκ παραδρομής και στη συνέχεια το διόρθωσα.
      Συνεπώς μια χαρά είσαι ....!
      Πολλές καλησπέρες και ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
    4. @Μία
      Χο χο χο! Καλέ ποια 23; Τα 103 κοντεύω να κλείσω! Αφού είπαμε: Είμαι τόσο παλιά,σχεδόν όσο κι ο βωβός κινηματογράφος!!!

      Διαγραφή
    5. @ Κύριος Πιτ
      Τι πάει να πει "εκ παραδρομής" κύριε Πιτ μου;
      Άφησέ τα αυτά και πες τα όλα!
      Ποια είναι αυτή η Έλενα και την είχες στο νου σου, την ώρα που έκανες την ανάρτηση;
      Τι μας κρύβεις; Εεεεε; Τιιιι; (Αστεΐζομαι φυσικά)
      Πάντως, ευτυχώς είδα εγκαίρως την απάντησή σου και γλίτωσα την επίσκεψη στον οφθαλμίατρο!
      Καληνύχτες!

      Διαγραφή
    6. Αρτίστα μου τώρα που το λες εχμ δεν ξέρω να σου απαντήσω από που ξεφύτρωσε η ....Ελενα...! και, με κάθε ειλικρίνεια, δεν έχει βάση και σαν οντότητα να τα λέμε αυτά.
      Είναι από τις φορές που ξεφουρνίζεις ένα όνομα χωρίς να ξέρεις την προέλευσή του.
      Ειλικρινά να ξέρεις απολαμβάνω το χιούμορ σου, στο λέω από καρδιάς. Είναι κάτι αληθινό και όμορφο.
      Καλό σου βράδυ με ότι όμορφο.

      Διαγραφή
  6. Αντί σχολίου παραθέτω τον... υπότιτλο του blog σου!

    "Ένας δικτυακός χώρος για το Μαγικό Κόσμο της Έβδομης Τέχνης. Ενας χώρος για τον Κινηματογράφο, Ελληνικό και Ξένο. Με παρουσιάσεις, αναλύσεις, εικόνες, βίντεο, προτάσεις."

    Καλή και εμπνευσμένη συνέχεια φίλε Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάντα για την παρουσία σου Ευρυτάνα...! να είμαστε καλά ο καθένας με τη δημιουργία και το μεράκι του.
      Καλό βράδυ φίλε.

      Διαγραφή
  7. Δεν την έχω δει την ταινία αλλά απόλαυσα την παρουσίασή σου όσο και τα σχόλια.
    Υπέροχη θα πρέπει να είναι τόσο πολύ μου άρεσε πώς μας την ''έδειξες''.
    Θα την δω έτσι; Και θα μ'αρέσει και στ'αλήθεια ναι; Γιατί με τα ''μαγικά'' σου μας κάνει να αγαπάμε ήδη κάθε ταινία που παρουσιάζεις
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Άννα μου με τα ευγενικά και ζεστά σου λόγια.
      Προσπαθώ να αναδείξω και την κάθε ταινία "εικονικά" σαν να βλέπει κάποιος αποσπάσματα.
      Αυτό απαιτεί επεξεργασία της ταινίας, την οποία πρεπει να έχω αποθηκευμένη, με κάποιο πρόγραμμα με το οποίο "παγώνεις" επιλεγμένες σκηνές.
      Να την δεις, θα σου αρέσει πολύ, το νιώθω.
      Όμορφο απόγευμα να έχεις και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  8. Κλασσικά, απέφυγα να διαβάσω τις λεπτομέρειες της πλοκής, γιατί δεν την έχω δει και, φυσικά με έβαλες στην πρίζα να τη δω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αλεξάνδρα μου να την δεις. Υπάρχει με Ελληνικούς υπότιτλους, ευτυχώς. Και την συζητάμε μετά. Ξέρω ότι θα σου αρέσει.
    Ευχαριστώ κορίτσι μου και καλό σου ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

Αντρική λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Top stars actors in classic Hollywood) Μέρος 1ο

Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ