ΑΝΤΡΙΚΗ ΓΟΗΤΕΙΑ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ (Μέρος 3ο)
Καλό Μήνα φίλες και φίλοι
Είμαστε στον Σεπτέμβρη, το Μήνα που σηματοδοτεί κλιματολογικές και όχι μόνο αλλαγές.
Καλώς ορίσατε όσοι λείψατε για τις διακοπές σας και καλή προσαρμογή.
Συνεχίζουμε εδώ, στα χνάρια και την ατμόσφαιρα του Ύστερου καλοκαιριού.
Ξεκινάμε λοιπόν τη θεματολογία του μήνα μας ολοκληρώνοντας ένα θέμα που ήδη έχουμε παρουσιάσει τα πρώτα δύο του μέρη εδώ:
Πάμε λοιπόν να κλείσουμε το θέμα της παρουσίασης των Ηθοποιών μας που γοήτευσαν με το πέρασμά τους στον κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο
*************
ΑΛΚΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΣ
Ένα κλασικό σύμβολο γοητείας στον Ελληνικό κλασικό κινηματογράφο.
Ένας Ηθοποιός που μπορεί να μην είχε την πολύ μεγάλη παραγωγή και δημιουργία αλλά η παρουσία του έδωσε ένα ξεχωριστό στίγμα γοητείας και ομορφιάς.
Γεννημένος στην Αθήνα, στις 28 Μάρτη 1945 δούλεψε τόσο στο Θέατρο όσο και στον Κινηματογράφο
Η Φιλμογραφία του έδωσε και τους δύο κύκλους ρόλων και αντρικών προτύπων.
Και αυτό του καλού παιδιού και αυτό του κόντρα ρόλου, του "ρεμαλιού" όπως καθιερώθηκε με τεράστια επιτυχία στην θρυλική κλασική ταινία του Κώστα Καραγιάννη το 1965.
Η Φιλμογραφία του ξεκινά στο "ΕΝΑΣ ΗΡΩΣ ΜΕ ΠΑΝΤΟΥΦΛΕΣ" το 1958, του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ και ολοκληρώνεται το 1982 με το "ΠΑΓΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ" του Ανδρέα Κατσιμητσούλα.
Στο σύνολό του 24 Κινηματογραφικές ταινίες
Ξεχώρισε επιβλητικός, γοητευτικός και δυναμικός στα:
1963 "ΕΝΑΣ ΝΤΕΛΙΚΑΝΗΣ" του ΜΑΝΩΛΗ ΣΚΟΥΛΟΥΔΗ
1964 "Η ΣΩΦΕΡΙΝΑ" του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
1965 "ΤΟ ΡΕΜΑΛΙ ΤΗΣ ΦΩΚΙΩΝΟΣ ΝΕΓΡΗ" του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
1970 "ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ" του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
1971 "ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ" του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
*****************
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΕΓΚΑΣ
Μια πολύ ξεχωριστή και χαρακτηριστική μορφή στον Ελληνικό Κινηματογράφο ο Χρήστος Νέγκας, συνάμα και τραγική καθώς ο απροσδόκητος χαμός του έκοψε το νήμα μιας φιλότιμης και διακριτικής υποκριτικής παρουσίας.
Ανέκαθεν είχε την προσωπικότητα της πραότητας, της ηρεμίας, του άντρα της τιμής, των συναισθημάτων, της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Τόσο στις πρώτες του ταινίες όσο και σε πιο ύστερες πάντα είχε κάτι γλυκό, κάτι τρυφερό και εύθραυστο στην παρουσία του.
Γεννήθηκε το 1936 στη Ζάκυνθο και έφυγε από τη ζωή στις 21 Ιούνη 1981, σε ηλικία 45 μόλις ετών από ανακοπή καρδιάς στο Σούνιο καθώς κολυμπούσε.
Τον είδαμε κύρια σε ταινίες μελό αλλά και σε πολλές όμορφες comedy της εποχής.
Η Φιλμογραφία του ξεκινάει το 1960 και ολοκληρώνεται το 1979.
Σύνολο τον είδαμε σε 36 ταινίες.
Ξεχώρισε στα:
1964 "ΚΑΤΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ
1965 "Ο ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟΣ" του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ
1966 "ΑΧΑΡΙΣΤΗ" του ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
1967 "Ο ΜΕΘΥΣΤΑΚΑΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ" του ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
***************
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ
Το ...δαιμόνιο αιώνιο πειραχτήρι του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Ένας αεικίνητος, σπιρτόζος, φασαριόζος, νεανικός άνεμος, που πλημμύριζε με το πληθωρικό του χαμόγελο ατέλειωτα καρέ στην Μεγάλη Οθόνη.
Αντρικό πρότυπο με ένα πολλαπλά στυλ και προσωπικότητες. Σπιρτόζος, γκαφατζής, ερωτιάρης, σαματατζής, "τέντυ μπόυ" πάντα γοητευτικός πάντα σκορπούσε φρεσκάδα και χαμόγελα με την παρουσία του.
Γεννημένος στις 31 Δεκέμβρη 1931 στον Βύρωνα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσε σε προσφυγική συνοικία της Θεσσαλονίκης. Σπόυδασε υποκριτική στη Δραματική σχολή του Μακεδονικού Ωδείου όπου αποφοίτησε το 1953.
Το αντρικό του ερμηνευτικό πρότυπο ταυτίστηκε άπειρες φορές με την νεανική μας αγνότητα, τη φρεσκάδα, την απλότητα και την αγωνία να ξεπεράσουμε την ανέχεια της φτώχιας με έναν διαρκή αγώνα στην ερωτική αναζήτηση για το ταίρι μας.
Η Φιλμογραφία του είναι τεράστια, αρχής γενομένης το 1958 στην "ΚΥΡΑ ΜΑΣ Η ΜΑΜΜΗ" του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ και κλείνει μέχρι στιγμής το 2014 στο "ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑ" του ΘΑΝΑΣΗ ΤΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗ.
Εμφανίζεται σε 90 περίπου ταινίες και θεωρείται από τους τελευταίους μεγάλους του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Τον βρίσκει κανείς παντού....! Στα musical του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ, στα κοινωνικά δράματα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ, σε εξαίρετες comedy του μεγάλου μας σκηνοθέτη, σε κωμωδίες του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, κοντά στον ΝΤΙΝΟ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟ στο πλάι σχεδόν ολόκληρου του Κινηματογράφου μας.
****************
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ
Ένας από τους πλέον γοητευτικούς και τρυφερούς άντρες Ηθοποιούς στον κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο, ο Λευτέρης Βουρνάς είχε εκείνο το ντελικάτο και εύθραυστο στην ομορφιά και στο στυλ του ειδικά στα πρώτα του νεανικά ερμηνευτικά πατήματα.
Γεννήθηκε το 1942 στην Αθήνα και έφυγε από κοντά μας με τραγικό τρόπο στις 1 Ιούλη 1987 σε ηλικία 45 μόλις ετών
Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Σταυράκου, ξεκίνησε την καριέρα του το 1962 με εμφαντικό τρόπο στο θέατρο στα "Κόκκινα φανάρια".
Θεωρείται και είναι από τις κλασικές μορφές αντρών ΖΕΝ ΠΡΕΜΙΕ του Κινηματογράφου μας.
Οι αρχικές του εμφανίσεις έδιναν έναν εξαιρετικά λεπτό, όμορφο, ντελικάτο άντρα σε διάφορους ρόλους με εξαίρετο ρομαντισμό και τρυφερότητα.
Η Φιλμογραφία του ξεκινάει το 1959 στην ιστορική ταινία "ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ" του ΚΩΣΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ και τελειώνει το 1977 στο "Ο ΚΥΡ ΓΙΩΡΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ.
Συνολικά εμφανίζεται σε 36 ταινίες στις οποίες στο κλείσιμο της καριέρας του ερμηνεύει και κόντρα ρόλους σε ένα άλλο στυλ από αυτό που τον γνωρίσαμε.
Μπορώ να ξεχωρίσω υπέροχες ερμηνείες και παρουσίες του στα:
1963 "ΑΜΟΚ" του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
1965 "ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ" του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
1966 "ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ" του ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
1972 "ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΑΚΙ ΤΗΣ ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑΣ"
****************
ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
Η Πλέον κλασική Noir αντρική φιγούρα του Ελληνικού κλασικού Κινηματογράφου.
Ο Άντρας Ηθοποιός που σημάδεψε το Ελληνικό κλασικό Αστυνομικό film noir.
Ηθοποιός με τεράστια υποδομή ο Θάνος Μυλωνάς είχε μια απίστευτη εκφραστική "σκοτεινή" δύναμη που του έδωσε τέλεια τον Noir αντρικό χαρακτήρα σχεδόν μοναδικό στο Ελληνικό Σινεμά.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938 και έφυγε στις 4 Γενάρη 1989 σε ηλικία μόλις 51 ετών.
Από τα μεγάλα καλλιτεχνικά ταλέντα και μορφές της πατρίδας μας, πολύπλευρο ταλέντο, με μεγάλη προσφορά και στο Θέατρο δίπλα στη γυναίκα του ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ.
Η Φιλμογραφία του ξεκινάει το 1959 στο "ΕΝΑ ΝΕΡΟ ΚΥΡΑ ΒΑΓΓΕΛΙΩ" του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ και κλείνει το"Η ΦΑΝΕΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΕΝΝΕΑ" το 1989 του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
Συνολικά 50 ταινίες στο ενεργητικό του.
Προσωπικά ξεχωρίζω τις κορυφαίες στιγμές του στα:
1960 "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ" του ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ
1961 "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ" του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ
1961 "Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ" του ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ
Λόγω του ξεχωριστού στυλ που είχε, μπόρεσε και ερμήνευσε με εξαιρετική επιτυχία και πιστότητα πολλούς κόντρα ρόλους με την εικόνα του αντιπαθητικού άντρα αλλά οι ερμηνείες του στα δύο μεγάλα film noir που ανέφερα τις θεωρώ αδύνατον να τις αποδώσει άλλος ηθοποιός.
**************
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Στον Ελληνικό Κλασικό Κινηματογράφο πέρασαν, μεγαλούργησαν και διέπρεψαν φυσικά και άλλοι Άντρες Ηθοποιοί.
Με τη δική τους γοητεία, το δικό τους στυλ και αύρα:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΑΣ, ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ, ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣ, ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣ και πάρα μα πάρα πολλοί άλλοι.
Οι ανωτέρω Ηθοποιοί, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ότι ανήκουν στο είδος του "Ζεν πρεμιέ" που κατά κόρο στα τρία αυτά αφιερώματα παρουσιάσαμε και αυτός είναι ο λόγος που δεν τους περιλαμβάνω.
Αυτό φυσικά δεν μειώνει, αυτονόητο είναι, την τεράστια ανεκτίμητη προσφορά τους στα Κινηματογραφικά μας δρώμενα. Η Δική τους ξεχωριστή γοητεία είχε άλλα μέτρα και σταθμά και το στυλ της προσωπικότητας που έδωσαν είναι κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό του κλασικού "Άντρα γόη" στον Κινηματογράφο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου