ΜΕΓΑΛΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΡΑΜΑ

Φίλες και Φίλοι
ταξιδέψαμε ήδη σε κάποια Θρυλικά Κινηματογραφικά Ζευγάρια του Αμερικάνικου
Κινηματογράφου, που πέρασαν στην ιστορία αφήνοντας πίσω του καθοριστική τη σφραγίδα τους.

Τι θα λέγατε αν το σημερινό μας αφιέρωμα άνοιγε το Βιβλίο του Ελληνικού Κινηματογράφου για να σταθούμε σε κάποια αντίστοιχα Μεγάλα Ζευγάρια στο Ελληνικό Κινηματογραφικό δράμα ;

Οι επιλογές λοιπόν που έκανα προσπάθησα να είναι ενδεικτικές αν και είναι προσωπικές.
Παρ' όλα αυτά θεωρώ αυτά τα ζευγάρια ως πολύ μεγάλα ταιριάσματα σε μια Κινηματογραφική Ταινία και άφησαν τη δική του εποχή στο Ελληνικό Σινεμά.

Πάμε λοιπόν, χαλαρώστε και πάμε να απολαύσουμε....

@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ - ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ



στο κλασικό αριστούργημα του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ  "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ" (1956)

Ο Μεγάλος μας Σκηνοθέτης δημιουργεί μια συγκλονιστική ταινία στην Ύδρα γεμάτη από τα αδιέξοδα, την πίεση μιας αγάπης ανάμεσα στο κοινωνικό μοτίβο.


Οι δύο μεγάλοι μας Ηθοποιοί, ως ΠΑΥΛΟΣ και ΜΑΡΙΝΑ, συγκροτούν ένα εκθαμβωτικό ερμηνευτικό δίδυμο, που σπάει τα όρια του Ελληνικού Σινεμά και θριαμβεύει στην Ευρώπη.
Εκείνη γεμάτη από μια μελαγχολία που ζωγραφίζει τα υπέροχα μάτια της, εκείνος εκφραστικός, ερωτευμένος όσο ποτέ μαζί της.


Ποτέ άλλοτε ο ανθρώπινος ψυχικός πόνος, η πίκρα μιας ανεκπλήρωτης αγάπης δεν είχε την ύψιστη έκφραση όσο αυτή που φώλιασε στην ερμηνεία του Χορν και της Λαμπέτη στην ταινία αυτή.
Συγκλονιστικοί όσο ποτέ....


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ - ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ


Πίσω στα 1955, ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ σκηνοθετεί την "ΣΤΕΛΛΑ".
Ένα ερωτικό ανθρώπινο δράμα που και αυτό άνοιξε τα φτερά της δόξας και της καταξίωσης του
Ελληνικού Κινηματογράφου.

Ο Γιώργος Φούντας, ο ΜΙΛΤΟΣ, το σκληροτράχηλο ντόμπρο αγόρι και η ΣΤΕΛΛΑ, η ατίθαση, λεύτερη αμαζόνα, που η μοίρα και ο Έρωτας τους φέρνει κοντά τόσο πολύ που η φωτιά που γεννιέται στα σωθικά τους γίνεται λάβα καταστροφής και χαμού


Ερμηνείες ανυπέρβλητης ποιότητας για δύο πολύ μεγάλες μορφές του Κινηματογράφου μας.
Το καθάριο αψύ χαμόγελο του Φούντα στα φλογερά απίστευτα μάτια της λαμπάδας μας, της Μελίνας μας.


Ένας Έρωτας που προσπαθεί να σταθεί, να θεριέψει τα κλαδιά του ανάμεσα σε δύο αντίθετες δυνατές ψυχές. Η Ατίθαση Στέλλα, η Γυναίκα που δεν ανέχεται το χρυσό κλουβί, που δεν βολεύεται στον κλασικό ρόλο της συζύγου, η Γυναίκα αναρχικό πουλί και ο Μίλτος, ο αψύς άντρας που αγαπά απόλυτα, που θέλει τη Γυναίκα του κτήμα του, δική του.
Οι δύο τους συγκρούονται με διακύβευμα το Θάνατο, την αυτοκαταστροφή σε δρόμους ατέρμονες.


Μια ταινία ανάμεσα στις Δέκα καλύτερες του Ελληνικού Κινηματογράφου

@@@@@@@@@@@@@@@@

ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ - ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ


Σε ένα από τα καλύτερα film noir του Ελληνικού Κινηματογράφου, ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ στην"ΛΟΛΑ" το 1964

Ένα Μεγάλο ζευγάρι από δύο κορυφαίους Ηθοποιούς που έγραψαν ιστορία με τις ερμηνείες του στην κορυφαία αυτή ταινία


Εκείνος είναι ο Άρης, το πρώτο μαχαίρι της Τρούμπας, βγαίνει απ τη φυλακή ριγμένος και δοσμένος για να την συναντήσει ξανά, εκείνη, τη Λόλα, την πρώτη φωνή στο Καμπαρέ που εδρεύει η σπείρα που τον οδήγησε στη φυλακή.
Ένας Έρωτας μετουσιώνεται σε φυγή προς τη ζωή, προς τη λευτεριά από τα δίχτυα του υπόκοσμου


Κούρκουλος και Καρέζη ξεχειλίζουν από πάθος, από εκφραστική δύναμη και πάθος σε ένα ίσως από τα πιο κλασικά ζευγάρια του Ελληνικού Δραματικού Κινηματογράφου.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ - ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ


Στο αριστούργημα του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ  "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ" (1958) σε σενάριο ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
Δύο μεγάλες μορφές της Ελληνικής Υποκριτικής, ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ και η ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ, συναντιώνται σε ένα ζευγάρι που συγκλονίζει στην γκρίζα και συνάμα εξαίρετα διδακτική αυτή ταινία του μεγάλου ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ.


Ο ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ, από τις μεγαλύτερες μορφές Ηθοποιών στην Ελλάδα, ως Γιώργος Παυλίδης, ένας άντρας από το μακρινό παρελθόν έρχεται να συγκλονίσει τον ερωτικό κόσμο της Μαντώς, για να τις θυμίσει τον πρώτο της έρωτα στην κατοχή.


Ερμηνείες υπόδειγμα υποκριτικής χαρισματικών ανθρώπων της Τέχνης σε μια ταινία που σκιάστηκε επίσης από την παρουσία ενός ακόμα θρύλου της τέχνης, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΠΑ.
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ στο αγαπημένο του θέμα, αυτό της Κατοχής και των όσων άφησε πίσω της


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ - ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ


Στην συγκλονιστική ταινία του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ  "ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ" (1963)
Μια ταινία υποψήφια OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας, συγκροτεί ανάμεσα στα άλλα, ένα τεράστιο ζευγάρι. Αυτό του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ και της ΤΖΕΝΗΣ ΚΑΡΕΖΗ


Μια ερωτική συνάντηση και ιστορία γεμάτη ζεστασιά ανάμεσα στην τραβηγμένη ασχήμια της ζωής. Τα Κόκκινα φανάρια βγάζουν τη δική τους αγνότητα, φανερώνουν τη δική τους αλήθεια, ζωγραφίζουν το δικό τους έρωτα.
Ένα τέτοιο ζευγάρι είναι ο Πέτρος με την Ελένη, που σμίγουν ερωτικά έξω από τον κόσμο της βρωμιάς, στις δικές τους στιγμές ερχόμενοι στην κρίσιμη ώρα της αλήθειας και της αποκάλυψης


Ερμηνείες ζωής για τους δύο φτασμένους καλλιτέχνες μας

@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΚΑΣ - ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ


Στο εξαίρετο Κοινωνικό δράμα "ΕΓΩΙΣΜΟΣ" του μεγάλου μας ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ  (1964)



Ο Εξαίρετος πρωταγωνιστής μας εκείνης της εποχής, ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΚΑΣ μαζί με την εκκολαπτόμενη τότε ραγδαία ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ, συγκροτούν ένα "κόντρα" ζευγάρι σε μια ταινία που αναδεικνύει ως που μπορεί να φτάσει η καταστροφική μανία της εγωπάθειας στον άνθρωπο και με ποιες συνέπειες


Η Μαρία, μια κακομαθημένη νεαρή, έρχεται σε αντιδικία με τη μεγαλύτερη αδελφή της. Ο Άκρατος εγωισμός της την οδηγεί να πλέξει στα δίχτυα της τον ίδιο τον άντρα της αδελφής της τον Κώστα οδηγώντας τον στην καταστροφή μαζί με την ίδια την οικογένειά του.

Ερμηνείες πολύ καλές, πρότυπα συμπεριφοράς χτυπητά και μοιραία, ανθρώπινα πάθη γεμάτα αδιέξοδα.
Λάσκαρη και Φωκάς αναδεικνύουν όλα εκείνα τα άρρωστα στοιχεία ενός ζευγαριού που υπηρέτησε την εγωπάθεια.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ - ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ


Ένα εξαίρετης ευαισθησίας ερωτικό δράμα του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ 

 "ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΡΩΤΑΣ"  (1964)

Για μια ακόμα φορά το δίδυμο ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ-ΚΑΡΕΖΗ συγκροτεί ένα ζευγάρι, που στην κυριολεξία παραδίδει μαθήματα υποκριτικής ευαισθησίας και λυρισμού


Η Λένα, παντρεμένη με έναν άντρα πολύ μεγαλύτερό της, γνωρίζεται με τον Αλέξη, έναν γοητευτικό άντρα αρραβωνιασμένο με την ανηψιά της τη Μάρω.
Ανάμεσά τους γεννιέται ένας μεγάλος έρωτας, γεμάτος λυρισμό και ευαισθησία που όμως διέπεται από μοιραία αδιέξοδα.


Οι ερμηνείες είναι εξαίρετες δύο μεγάλων ηθοποιών, που η ένταση των συναισθημάτων τους, κορυφώνεται αναδεικνύοντας όμως παράλληλα και την αδυναμία να υπερβεί μια αγάπη
τον κοινωνικό περίγυρο και τις υποχρεώσεις του.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ - ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ


Στο αριστούργημα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΖΑΒΕΛΛΑ  "ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ" 1955

Μια σπονδυλωτή ταινία, ύμνος στον λυρισμό και στο συναίσθημα, ανάμεσα στα άλλα, αναδεικνύει ένα καλλιτεχνικό ζευγάρι, που μένει σαν μουσειακή ανάμνηση ευαισθησίας.
Χόρν και Λαμπέτη, οι δύο αυτοί ερωτευμένοι κήρυκες της τέχνης δίνουν στην ταινία αυτή ένα ρεσιτάλ ευαισθησίας


Στο δικό τους θέμα, Εκείνος, ο Παύλος, ένας ζωγράφος, πιστός στα ιδανικά και στις αξίες τόσο της τέχνης του όσο και της μεγάλης του αγάπης για την Αλίκη, που ξεκινάει μαζί του αλλά στην πορεία
αλλάζει ζωή, επιλογές, αξίες, χωρίς να πάψει στην ουσία να τον αγαπά, έχοντας όμως συμβιβαστεί με τα όνειρά της.


Οι ερμηνείες των δύο μεγάλων μας ηθοποιών είναι παραδειγματική για την εκφραστική της δύναμη.
Ένα μάθημα τέχνης και αισθημάτων μαζί σε ένα συνταίριασμα που καθηλώνει απόλυτα.


Ο Γιώργος Τζαβέλλας στην ταινία κάνει δουλειά που μπαίνει στις χρυσές δημιουργίες του Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ - ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ


Στο ερωτικό δράμα του εξαίρετου ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ  "ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ" (1968)

Ο Μεγάλος ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ, εδώ στο ρόλο ενός άντρα που ζει για χρόνια στη σκιά εκείνης της Γυναίκας που λατρεύει από παιδί, αφοσιωμένος στις επιθυμίες της, με εμμονή στα όνειρα και στις επιθυμίες της. Εκείνης.......μιας Γυναίκας που τον έχει του χεριού της, υποτακτικό της, βολικό σε κάθε της θέληση.


Ο Πέτρος Μαντάς και η Ειρήνη Κατακουζηνού...
Ο Μικρός "Τσάκαλος" που γίνεται άντρας πάντα στη σκιά της, έτοιμος να την υπηρετήσει, λες και ο έρωτάς του για εκείνη είναι μόνιμα ο προορισμός στη ζωή του. Και εκείνη, μια ξεπεσμένη αριστοκράτισσα, που τον αρνείται, τον απορρίπτει ακόμα και στις μεγάλες τους στιγμές...





Δύο πολύ μεγάλοι μας Ηθοποιοί, με διαφορετικά ταιριάσματα, δένουν εδώ σε ένα ζευγάρι που ξεχωρίζει για τις αντιθέσεις του αλλά ενώνεται από αυτές μέσα από μια βασανιστική πορεία προς την αλήθεια.
Ερμηνείες συγκλονιστικές για μια ακόμα φορά.

@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ - ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ



Σε ένα από τα κλασικά κορυφαία ερωτικά δράματα του μεγάλου μας ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ  

"ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ"  (1965)

Η Δραματική ιστορία της Μαρίας, στο πέρασμα της ζωής της, μέχρι να ανακαλύψει το μεγάλο έρωτα της ζωής της, το Γιώργο.


Ταινία εξαίρετης και λεπτής συναισθηματικής υφής. Γεμάτη συναισθήματα, ερωτική αναζήτηση μα συνάμα και τα αδιέξοδα στην ολοκλήρωσή τους
ΒΟΥΡΝΑΣ και ΛΑΣΚΑΡΗ συγκροτούν ένα υπέροχο ζευγάρι, που είναι λουσμένο σε μια ερωτική γλυκιά μελαγχολία τόσο λεπτή που πραγματικά σοκάρει.
Ερμηνείες που οι δύο μεγάλοι μας ηθοποιοί τις δίνουν απλόχερα χωρίς δισταγμό


Ο Έρωτας που τους τυλίγει γυρεύει να ζήσει....μα συναντά το τείχος των ανθρώπων, το "πρέπει", την αντίληψη της ιδιοκτησίας των ανθρώπων και των καρδιών τους. Και δυστυχώς συντρίβεται μέσα στο θάνατο και την καταστροφή. Είναι στιγμές που η σιωπή στα βλέμματα των πρωταγωνιστών μαγεύει.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ - ΜΠΕΤΥ ΛΙΒΑΝΟΥ


Στο εξαίρετο φιλμ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΕΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ  "ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ"  (1984)

Ένα ζευγάρι, που στον απόηχο του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, σε μια ταινία γεμάτη λυρισμό και απλότητα δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους.


Μια ερωτική ιστορία δύο ώριμων ανθρώπων. Η Ελένη, μια δασκάλα χορού και ο Γρηγόρης, επιτυχημένος οικονομολόγος, συναντιούνται στη Λισαββώνα για να ζήσουν αυτό που λεύτερα τους δίνουν οι αισθήσεις και τα συναισθήματά τους.
Ένα ζευγάρι που ξεχωρίζει για την ωριμότητά τους, κάτι που το ερμηνεύουν δίνοντας ένα ακόμα δυνατότετο ερωτισμό στην επαφή τους και στα περπατήματά τους.


Ερμηνείες από δύο εξαίρετους ηθοποιούς μας, στην ωριμότητά τους, σε ένα σκηνοθετικό περιβάλλον πανέμορφο, ανθρώπινο εκφραστικό.


Η ΜΠΕΤΤΥ ΛΙΒΑΝΟΥ είναι ώριμη και απίστευτα ερωτική δίνοντας τα συναισθήματά της με τρόπο που εντυπωσιάζει. Και ο  ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ εξαιρετικός στην ερμηνεία του.
Ένα ζευγάρι που ξεχωρίζει.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ - ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ


O ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ στο άριστο δράμα του με έντονα τα στοιχεία του ρομαντικού κινηματογράφου με εξπρεσσιονιστικά στοιχεία 

 "ΠΕΘΑΙΝΩ ΚΑΘΕ ΞΗΜΕΡΩΜΑ"  (1969)

αναδεικνύει ένα ακόμα εκπληκτικό ερμηνευτικό ζευγάρι στο Ελληνικό Κινηματογραφικό δράμα.
Δύο μεγάλοι μας Ηθοποιοί, με αντίθετες καταβολές και αναφορές, συναντιώνται σε μια
εξαίρετη συνύπαρξη που φανερώνει τη δύναμη που έχει κάθε Ηθοποιός να δώσει και να ανατρέψει τα στερεότυπα που έχουν αναπτυχθεί για αυτόν.


Η Μικρή Ταβέρνα δίπλα σε ένα λαϊκό καρνάγιο στο μεγάλο Λιμάνι είναι ο γεννεσιουργός χώρος ενός έρωτα, ενός πόθου που θα δημιουργηθεί κάτω από τις πλέον αντίξοες και αντιφατικές συνθήκες.
Εκείνος, ο Ορφέας, ένας αψύς Λιμενοφύλακας, και εκείνη, η Πέρσα, μια ατίθαση, πλανεύτρα Γυναίκα του μαγαζιού, θα ενωθούν σε ένα μοιραίο δρόμο παράφορης σχέσης αλλά καταστροφής.


Η Μοιραία Γυναίκα, η Γυναίκα που πέφτει, σαν κατάρα, στο δρόμο ενός απλού νεαρού παιδιού, που ζει τη δική του νεκρή καθημερινότητα, και τον παρασύρει στη συγκυρία του ολέθρου, σε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή, συμπαρασύροντας και την ίδια στον αφανισμό.

Αλήθεια θα μπορούσε να φανταστεί κανείς ένα τέτοιο ζευγάρι ερμηνευτικό ερωτικό ;
Μια ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ σε μια ερμηνεία, κατά την άποψή μου, η καλύτερη της καριέρας της και ένας ΚΑΖΑΚΟΣ, στο να δίνεται και να εκφράζεται με κάθε εκατοστό της ύπαρξής του.
Συγκλονιστικοί και οι δύο.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ - ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ


Στην ξεχωριστή ταινία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ  "ΧΑΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ" (1961)

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ και η ιέρεια του Κινηματογράφου μας ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ, σμίγουν σε ένα ζευγάρωμα μιας πολύ ανθρώπινης και ξεχωριστής ταινίας.
Μιας ταινίας που, παρά το ότι είναι ιδιαίτερα μελαγχολική, βαρύθυμη και πικρή, αντανακλά ένα πολύ αληθινό κομμάτι της ζωής μας


Ο Κώστας και η Λίζα είναι απλοί άνθρωποι της καθημερινότητάς μας. Δουλεύουν ως γραμματέας εκείνος και εκείνη ως δακτυλογράφος σε μια αντιπροσωπεία. 
Και οι δύο σαν άνθρωποι έχουν τα δικά τους ξέχωρα όνειρα, μικρά η μεγάλα.
Όμως η ζωή έχει τα δικά της ισοπεδωτικά σχέδια, που στο διάβα ανατρέπει κάθε ξεπέταγμα των δύο νέων ανθρώπων.


Η πορεία του χρόνου μπορεί να τσακίζει τα όνειρα, όμως τους φέρνει κοντά σε μια διαφορετική σχέση, σε ένα αλλιώτικο δέσιμο, που δεν έχει το ερωτικό πάθος, έχει όμως το σεβασμό, την ανθρώπινη στήριξη, το συναίσθημα.
Οι ερμηνείες του ζευγαριού των μεγάλων Ηθοποιών μας είναι συγκλονιστικές.
Ένα σφίξιμο στο συναίσθημα αναδεικνύει τον τεράστιο εσωτερικό τους κόσμο.
Ένα ζευγάρι που άφησε τη δική του σφραγίδα



@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ - ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ


Στο Κοινωνικό δράμα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ  "Η ΜΑΡΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ"  (1973)

Ο Μεγάλος μας σκηνοθέτης, παίρνει το εξαίρετο σενάριο του ΠΕΤΡΟΥ ΑΘΗΝΑΙΟΥ και στήνει μια πολύ δυνατή Κοινωνική ταινία.
Το ζευγάρι που αναδεικνύεται από τους δύο μεγάλους μας Ηθοποιούς είναι κάτι το τελείως διαφορετικό από τα κλασικά ερωτικά ταιριάσματα


Η Μαρία, είναι η κωφάλαλη κόρη του Μπάρμπα Λάμπρου στο χωριό συνοδευόμενη από όλα τα αντιδραστικά και συντηρητικά στερεότυπα της Ελληνικής επαρχίας.
Ο Νέος δάσκαλος του χωριού, ο Γρηγόρης, στέκει δίπλα της ξεκινώντας να την εντάξει στην κοινωνική ζωή μαθαίνοντάς την τη σχετική γλώσσα.


To ζευγάρι ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ-ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ είναι υπέροχο στην ερμηνεία τους αποδίδοντας με πλήρη ωριμότητα ένα πολύ δύσκολο συνταίριασμα που απέναντί του έχει όλα τα κοινωνικά στερεότυπα.
Κινηματογραφικό ζευγάρι που αν και κινούμενο έξω από τα κλασικά ερωτικά προφίλ κατορθώνει να φωνάξει δυνατά και με εκκωφαντικό τρόπο ότι οι άνθρωποι με αδυναμίες και αναπηρίες σωματικές έχουν το δικό τους απόλυτο δικαίωμα να ζήσουν και να ερωτευθούν.


Ένας Αλεξανδράκης συγκλονιστικός κοντά σε μια Αλίκη ώριμη και εκφραστική.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΑΛΕΚΟΣ ΣΥΣΣΟΒΙΤΗΣ - ΚΑΡΥΟΦΙΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ


Ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος δημιουργεί το δικό του συγκλονιστικό ζευγάρι στο υπέροχο ερωτικό ανθρώπινο δράμα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ   "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΔΥΣΗ" (1995)

Ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΥΣΣΟΒΙΤΗΣ, στον πρώτο του ρόλο στον Κινηματογράφο, λες και έχει πίσω του χρόνια εμπειρίας και ωριμότητας. 
Η ΚΑΡΥΟΦΙΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ, με τον ερωτικό "δαίμονα" στην μοναδική της έκφραση στα μάτια


Και οι δυό τους σμίγουν ερμηνευτικά αλλά και ρολικά σε μια ταινία πραγματικά συγκλονιστική για τη δύναμη του ερωτικού πάθους, για το ακυβέρνητο της ζωής μας κάτω από τις επιρροές του, για τα τραγικά του αδιέξοδα.

Ο Λευτέρης, ένας επαγγελματίας δύτης, ξαναβρίσκει την νεανική του αγάπη, την Όλγα, παντρεμένη φαρμακοποιό σε μία επαρχιακή πόλη.
Το ερωτικό τους πάθος ξαναφουντώνει τη στιγμή που πατάει πάνω σε ένα τεράστιο και συνάμα ηφαιστειακό μυστικό.


Ερμηνείες υπέροχες πραγματικά. Ένα ζευγάρι γεμάτο πάθος, γεμάτο έρωτα, γεμάτο αισθησιασμό και ηδονικές εκφράσεις. Οι ρόλοι και οι καταστάσεις που θα κληθούν να ερμηνεύσουν οι δύο πρωταγωνιστές είναι από αυτά που σοκάρει με το υπόβαθρό του.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Θα κλείσουμε το αφιέρωμά μας σε δύο χαρακτηριστικά Ζευγάρια στο Ελληνικό Κινηματογραφικό Δράμα με αναφορά στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο, που δίνει και αυτός με τρόπο εκκωφαντικό το παρών του.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΩΡΑΦΑΣ - ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ


Στο ατμοσφαιρικό και μυστηριακό ερωτικό δράμα με έντονα τα στοιχεία του αστυνομικού film noir, του ΣΤΕΛΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΥ  "Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ"  (2011)

Ο Ώριμος ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΩΡΑΦΑΣ και η εκρηκτική νεαρή Ηθοποιός ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ ενώνονται και συγκροτούν ένα ζευγάρι που ίσως είναι από τα καλύτερα του σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου


Μια νεαρή ιστορικός της Τέχνης, η Άννα, ετοιμάζει τιμητικό αφιέρωμα στην διάσημη ζωγράφο Μαρία Δήμου. Την στηρίζει με τη συνεργασία του ο σύντροφος της Δήμου, ο Άγγελος.
Ο Θάνατος της ζωγράφου καλύπτεται από ένα πέπλο μυστηρίου, Αυτοκτονία ; δολοφονία ;.
Ο Αγαπημένος της ζωγράφου, ο Άγγελος ξεκινάει να ξετυλίγει το κουβάρι με τα μεγάλα μυστικά.


Ένα έργο από τα λεγόμενα "δύσκολα" με πολλά μυστήρια, ανατροπές, ατμόσφαιρες noir και ένα ζευγάρι που στην εξέλιξη της ταινίας θα φανεί αντάξιο να την υπηρετήσει τόσο υποκριτικά όσο και
αισθητικά με την αύρα της ερμηνείας τους. 
Η Θυελλώδης σχέση που συναντάται πάντα ανάμεσα σε καλλιτεχνικές ανήσυχες ψυχές είναι και εδώ παρούσα σε όλη της την ένταση.


Εξαίρετες πραγματικά ερμηνείες

@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ - ΒΙΚΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ


Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΤΕΛΙΔΑΚΗΣ το 2011 σκηνοθετεί το υπέροχο ερωτικό δράμα

"ΤΟ ΤΑΝΓΚΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ"

Μια ταινία με έντονα, υπέροχα συναισθήματα, δύσκολες αναφορές, αρκετή δόση ανατροπών και απρόσμενης εξέλιξης.
Το ζευγάρι των ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ και ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ μπορεί να "ενώνεται" στην κορύφωση της ταινίας, παραμένει όμως ένα από τα καλύτερα σημεία αναφοράς του Σύγχρονου Κινηματογράφου μας.


Αλήθειες που κρύβονται και ένας μεγάλος έρωτας που θα φανεί σε έναν χορό...
σε ένα Τανγκό Χριστουγέννων ανάμεσα στον Υπολοχαγό Στέφανο Καραμανίδη και την Ζωή, την νεαρή σύζυγο  του Διοικητή Μανώλη Λόγγου.

Ερμηνείες ψυχής από το νεαρό ζευγάρι, κύρια από τον Γιάννη Στάνκογλου, που είναι συγκλονιστικός στον τρόπο που βιώνει τον κρυφό του έρωτα για την πανέμορφη σαν κάδρο Ζωή.


Ένας έρωτας μπορεί να εκδηλωθεί με άπειρους τρόπους. Ένας από αυτούς, ίσως φαντάζει πολύ ρομαντικό ναι, είναι και ένας χορός. Ένα τανγκό, την εποχή που τύλιγε τα σώματα των ζευγαριών με έκφραση έρωτα και αισθησιασμού.

Έτσι και εδώ στο ζευγάρι, το τανγκό θα λειτουργήσει ως κορυφαία στιγμή ερωτικής έκφρασης και αποκάλυψης.

Πραγματικό ρεσιτάλ εσωτερικής ευαισθησίας από τους δύο ηθοποιούς. Ίσως άνισα το βάρος πέφτει στον άντρα.

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Φίλες και Φίλοι
σταθήκαμε ενδεικτικά σε κάποια Πολύ Μεγάλα Ζευγάρια στον Ελληνικό Δραματικό Κινηματογράφο.
Άντρες και Γυναίκες Ηθοποιοί, που έγραψαν ιστορία σε ερμηνευτικά δίδυμα ανάμεσα σε ταινίες που σημάδεψαν την ιστορία του Κινηματογράφου μας.

Φυσικά και υπάρχουν και άλλα, φυσικά υπάρχουν και τα αντίστοιχα ζευγάρια στην Ελληνική Κωμωδία και COMEDY, εξ ίσου τεράστια, εξ ίσου σημαντικά, εξ ίσου ιστορικά.
Σε επόμενο αφιέρωμά μας νομίζω θα τους χαρίσουμε αυτό που τους αξίζει.

Εμείς εδώ κλείνουμε, με τις εικόνες στη Μνήμη να ζωντανεύουν ανάμεσα σε αμέτρητες και σημαντικές Κινηματογραφικές στιγμές.

Φυσικά και μπορείτε να εκφράσετε και τις δικές σας προτιμήσεις-επιλογές εν είδη μιας άτυπης ψηφοφορίας.

Σχόλια

  1. Καλό μήνα!

    Το 'πες και το 'κανες!
    Κι είναι σπουδαίο (δίχως ίχνος υπερβολής) ετούτο το αφιέρωμά σου.
    Με κλειστά μάτια, πριν διαβάσω το αφιέρωμα, πριν σκεφτώ... θα έλεγα πως ήταν ανεπανάληπτοι, οι Λαμπέτη-Χορν στην "Κάλπικη Λίρα"...
    ...Όμως θα σταθώ σε δύο άλλα ζευγάρια.
    1) Στους Καραγιάννη-Καζάκο για το "Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα", συμφωνώντας πέρα ως πέρα μαζί σου για το ρόλο-σταθμό της Καραγιάννη, αλλά και για τον Καζάκο, έναν ΗΘΟποιό πρώτης γραμμής που ποτέ δεν "φτιασίδωσε" την ερμηνεία του. Αβίαστα βγάζει από τα μέσα του, θαρρείς, το ρόλο.
    2) Στους Παπαδοπούλου-Στάνκογλου, τόσο για τις υπέροχες ερμηνείες και των δύο, όσο και για τον (ευχάριστα) αναπάντεχο λυρισμό της.

    "Στάθηκα", όπως έγραψα πριν... γιατί όλες οι αναφορές σου στο αφιέρωμα ετούτο, είναι μοναδικές!

    Να είσαι καλά για άλλη μία όαση που μοιράστηκες μαζί μας!
    Σε φιλώ!
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου καλησπέρα σου και Καλό Μήνα κορίτσι μου. Ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου και χαίρομαι ειλικρινά που σου άρεσε. Ομολογώ ότι μου άρεσε και εμένα ένα τέτοιο θέμα.
      Κρατάω τις επιλογές σου για την τελική ...συμφωνία λέγοντας ότι κάθε μια ξεχωριστά η επιλογή σου έχει το δικό της εξαίρετο χρώμα.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Μου άρεσε πάρα πάρα πολύ το αφιερωμά σου Γιάννη μου.
    Φαίνεται πόσο πολύ αγαπάς τον ελληνικό κινηματογράφο σε όλα τα είδη των ταινιών, καθως επίσης και στον παλαιό και στον νέο, μοντέρνο και μεταμοντέρνο.
    Οπως παντα χαιρομαι πολυ που διαβαζω τοσα πολλα για το σινεμα και τους ανθρωπους του γιατι δε σου κρυβω πως ειμαι και εγω σινεφιλ.

    Καλο μηνα! Να εισαι παντα καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ Κική μου χαίρομαι, εκτός των άλλων, γιατί "συναντιόμαστε" και στην αγάπη μας για τον Κινηματογράφο. Είναι κάτι που το ζούμε και απολαμβάνουμε.
      Να σε ευχαριστήσω για τα λόγια σου. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  3. Το πρώτο ζευγάρι είναι από τα πιο αγαπημένα μου!
    Για άλλη μια φορά έκανες εξαιρετική δουλειά!!
    Καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρία...! και σε σένα καλή συνέχεια και έμπνευση.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Έρημη χώρα" η τηλεοπτική σειρά, που πρέπει να δεις

ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ: Θεωρίες-Σχολές