ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ: "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΔΥΣΗ"
Ο Έρωτας δεν είναι μόνο Ευλογία.....
Είναι στιγμές που οι στράτες του είναι Κατάρα.....
Φίλες και Φίλοι,
στη ζέστη του Ύστερου καλοκαιριού του Σεπτέμβρη ξαναγυρίζουμε στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο και μάλιστα σε μια εξαίρετη στιγμή του.
Ένας εξαίρετος ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ της σύγχρονης εποχής του Κινηματογράφου μας, ο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
μας ταξιδεύει στα βάθη ενός Έρωτα που είναι μια "ελεύθερη πτώση" στο μαρτυρικό αδιέξοδο, στο "ανίερο", στο καταστροφικό.
Πάμε λοιπόν να βουλιάξουμε σε ένα εξαίρετο ερωτικό ανθρώπινο δράμα, που δόθηκε λουσμένο στα γαλάζια νερά της Κρήτης, στο βυθό της και στην πανέμορφη γραφική Πόλη των Χανίων.
"ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΔΥΣΗ"
Έτος παραγωγής: 1995
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΦΙΛΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΕ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, Γ.ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΕΠΕ, ΣΤΕΦΙ ΦΙΛΜΣ
Σενάριο: ΛΕΙΑ ΒΙΤΑΛΗ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΟΜΑΖΑΝΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΕΞΑΚΗΣ, ΜΑΝΙΝΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ
Σκηνοθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθοί Σκηνοθέτη: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΡΑΠΑΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΤΕΝΗΣ ΗΛΙΑΔΗΣ
Μουσική Σύνθεση: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Μουσική Επιμέλεια: ΝΙΚΟΣ ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ
Μουσική Εκτέλεση: ΙΡΙΝΑ ΚΑΡΠΟΥΧΙΝΑ στο Πιάνο, ΝΙΚΟΣ ΓΚΙΚΑΣ στο Κλαρινέτο, ΣΤΕΛΛΑ ΚΥΠΡΑΙΟΥ στις Κιθάρες και Λαούτο
Κινηματογράφιση: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΙΤΣΙΚΗΣ
Μοντάζ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνογραφία-Ενδυματολογία: ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΑΣΧΑΛΗΣ
Μακιγιάζ: ΜΑΡΟΥΛΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
ΚΑΡΥΟΦΙΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ σε Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ της ΟΛΓΑΣ
ΑΛΕΚΟΣ ΣΥΣΣΟΒΙΤΗΣ σε Α' ΑΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ του ΛΕΥΤΕΡΗ ΜΑΥΡΙΔΗ
ΒΑΛΕΡΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ σε Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ της Βασιλικής Διαμαντοπούλου
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ σε Β΄ΑΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ του Πατέρα Γεράσιμου Μαυρίδη
Υποστηρικτικοί ρόλοι
ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ σε Υποστηρικτικό ρόλο του Γιώργου
ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της Μητέρας της Όλγας
ΚΛΕΩΝ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ στο ρόλο του Ευγένιου
ΘΩΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΗΣ στο ρόλο του Αντώνη συζύγου της Όλγας
ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑΚΗΣ στο ρόλο του βοηθού συνεργάτη του Λευτέρη
ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο Έρωτας λοιπόν......Ευλογία, δημιουργία και ζωή, στη φωτεινή του πλευρά και στις όμορφες και γόνιμες στράτες του....
Κατάρα και Σκοτάδι σαν βυθιστεί στα αδιέξοδα μονοπάτια δεσμών, μυστικών, παθών.
Ο Τίτλος της ταινίας, δεν είναι μονάχα μια "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΔΥΣΗ" στα γαλάζια κρυστάλλινα νερά του Κρητικού πελάγους σε αναζήτηση ενός Ναυαγίου που και αυτό προκλήθηκε από έναν αδιέξοδο έρωτα. Πάνω απ' όλα είναι μια "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΔΥΣΗ" της ανθρώπινης φύσης σε ολοένα και βαθύτερα, σκούρα, αχαρτογράφητα νερά ενός βυθού που ζει και βασιλεύει το "απαγορευμένο", το "παράταιρο", το ανισόρροπο...
Το θέμα λοιπόν τούτης της υπέροχης ταινίας αναφέρεται στον Έρωτα που έχει την ατυχία να πέσει πάνω σε φραγμούς και τείχη που δεν υψώνουν μονάχα συμβατικές σχέσεις των ανθρώπων αλλά και βιολογικές σχέσεις θαμμένες καλά σε μεγάλα μυστικά....
Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ θεωρείται και είναι ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους δημιουργούς του Κινηματογράφου μας.
Άνθρωπος με τέχνη, με τόλμη, με συνείδηση πάνω σε ότι δουλεύει. Και σαν Κινηματογραφιστής, και σαν Μοντέρ και σαν Σκηνοθέτης έχει αφήσει μεγάλη σφραγίδα πίσω του με τεράστια προσφορά.
Εδώ, στην "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΤΑΔΥΣΗ", κάνει ένα Φιλμ που ακολουθεί με μοναδικό τρόπο το πάντρεμα των ηρώων, με τη φύση ολόγυρά του, με τη δύναμη της θάλασσας, με ότι σημειολογικά και αλληγορικά εκφράζει ο Βυθός, με ρυθμό που όταν απαιτείται θα είναι αργός, όταν πρέπει θα είναι εκρηκτικός για να αποδώσει τα πάθη,
Η ΥΠΟΘΕΣΗ
Ακρωτήρι Κρήτης: Ο Επαγγελματίας Δύτης, ερευνητής ναυαγίων ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ, έρχεται να βρουν με το Πλοίο του Πατέρα του το Ναυάγιο ενός αεροπλάνου, με το οποίο πριν κάμποσα χρόνια, ένας απελπισμένος και ερωτευμένος Πιλότος αυτοκτόνησε κάνοντας στον ουρανό πριν συντριβεί στο νερό, το Μονόγραμμα της Αγαπημένης του....
Εκεί ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ βρίσκει ξανά, τον παθιασμένο Εφηβικό του έρωτα, την ΟΛΓΑ, μια παντρεμένη πλέον Φαρμακοποιό που ζει με την Οικογένειά της και τη μικρή της κόρη.
Ο Έρωτάς τους δεν έχει πάψει ποτέ να ζει στις καρδιές τους και τώρα παίρνει πάλι φωτιά.
Η Όλγα τον αγαπά παθιασμένα, παράφορα και είναι ένα σκαλί να εγκαταλείψει τα πάντα για τον ακολουθήσει....
Όμως, ένα βαρύ, καλά κρυμμένο Μυστικό ρίχνει παραμορφωτική τη σκιά του στη σχέση των δύο ανθρώπων.
Ένα μυστικό που γνωρίζει καλά η Όλγα αλλά όχι ο Λευτέρης...
Ένα μυστικό που δίνει στον έρωτά τους τα χαρακτηριστικά του σκοταδιού, του παράταιρου, του "παρά φύση"....
Η Όλγα με τον Λευτέρη είναι Αδέλφια με ίδιο πατέρα και διαφορετική μητέρα......
Τι μπορεί να σταματήσει όμως τη δύναμη του έρωτα ; το πάθος της σάρκας ; την ένταση της ηδονής, που νιώθει η Όλγα σε όλο της το παράφορο μαρτύριο και μεγαλείο....
Μια άλλη Γυναίκα, παντελώς διαφορετική, "παιδί του δρόμου" και της "αμαρτίας", η Βικυγνωρίζεται με τον Λευτέρη, τον διεκδικεί, τον θέλει...
Εκείνος μαθαίνει την ΤΡΟΜΕΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ στην πορεία...........
Η ...Ελεύθερη Κατάδυση στον αδιέξοδο Βυθό δεν έχει τελειωμό στην ολοκλήρωση του δράματος και της τελικής κάθαρσης....
ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Η ΚΑΡΥΟΦΙΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ στο ρόλο της ΟΛΓΑΣ, είναι για μια ακόμα φορά συγκλονιστικά αξεπέραστη......!
Η Μεγάλη μας αυτή σύγχρονη Ηθοποιός, ζει σε όλο της το "είναι" το πάθος της και τον έρωτά της.
Ακόμα και το "φαίνεσθαι" του κόσμου της, τα μάτια της, το βλέμμα της, αυτή η απίστευτη "τρελή απόκοσμη" ματιά της, η φλόγα του κορμιού της, η ένταση των ηδονών που βγάζει την ανεβάζουν σε μεγάλα ύψη ερμηνείας και υποκριτικής.
Η Καρυοφιλλιά πραγματικά υπηρετεί τους ρόλους της, κάθε φορά, με τρόπο που, είναι στιγμές που σε τρομάζει για αυτό που βγάζει σαν αύρα.
Αφτιασίδωτη, απίστευτα ερωτική στην ταινία, στα 37 της χρόνια, ηδονική και αισθησιακή, ταγμένη στον άντρα που αγαπά, με τρόπο που ακροβατεί το ερωτικό πάθος ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο.
Μοναδική.....!
Ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΥΣΣΟΒΙΤΗΣ, σε πρώτη Κινηματογραφική εμφάνιση παρακαλώ, στο ρόλο του Λευτέρη Μαυρίδη. Ο ΑΛΕΚΟΣ είναι μοναδική περίπτωση στην τέχνη.
Από τον όμορφο εξωτερικά κόσμο του modeling κατ' ευθείαν στα "βαθιά" με την πρώτη του συμμετοχή εδώ στον Κινηματογράφο.
Ερμηνεία που υπήρξε για εκείνον η απαρχή μιας εξαίρετης καριέρας στον Κινηματογράφο, στο Θέατρο, στην Τηλεόραση, που κανείς δεν θα πίστευε.
Το απέδειξε περίτρανα στις μετά εμφανίσεις του, στην συγκλονιστική "ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ" αλλά και σε άλλες ταινίες. Ηθοποιός που αγαπάει αυτό που κάνει και δίνει τον καλύτερο ευατό του κάθε φορά.
Η ΒΑΛΕΡΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ στο ρόλο της νεαρής Βίκυς
Τον έχει αυτό το ρόλο πιστεύω η Βαλέρια. Την ανεμελιά, λίγο το αισθητικά ελεύθερο, ατιμέλητο, λίγο την "προκλητική" συμπεριφορά των ανθρώπων του χώρου, τον απόλυτο ερωτισμό που εκδηλώνει όταν πρέπει στα ύψη.
Εδώ, η δεύτερη Γυναίκα στην ιστορία, η Γυναίκα που έρχεται από το "πουθενά", το περιθώριο, γεμάτη όμως αγνότητα και ειλικρίνεια, ατίθαση, λεύτερη, με τη καλώς ενοουμένη "μαγκιά" του περίγυρού της και των εμπειριών της, έρχεται με τη σειρά της να διεκδικήσει τον έρωτα και αυτό που της χαρίζουν οι στιγμές.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ στο ρόλο του μοιραίου ΠΑΤΕΡΑ.....
Τι να πει κανείς για τον Μεγάλο μας αυτό Ηθοποιό, που για μια ακόμα φορά, δίνει στην ταινία το στολίδι της παρουσίας του.
Ρόλος τραγικού Πατέρα, που ζει φορτωμένος με τις αναμνήσεις του και τον τρόμο της παράταιρης σχέσης των δύο παιδιών του.....
Ξέρει........και κάνει την επιλογή στο παιδί που θα στέρξει...
Πραγματική γεμάτη ανθρωπιά και συναισθήματα ερμηνεία του.
Ο ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ σε υποστηρικτικό ρόλο, σημαντικό μάλιστα, Εξαίρετος.......!
Ηθοποιός μεγάλης εμπειρίας και παράδοσης άνετα τρέχει και εδώ το ρόλο του σε μια ανθρώπινη σχέση με την Βίκυ.
Εξαίρετος και ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑΚΗΣ στο ρόλο του συνεργάτη του Καπετάν Μαυρίδη, ερμηνεία πραγματικά έκπληξη.
Όπως και η ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, που δεν χρειάζονται συστάσεις για την παρουσία της εδώ ως Μητέρα της Όλγας που ξέρει την ιστορία και προσπαθεί με δραματικό τρόπο να κρατήσει τη κόρη της μακριά.
Και ο ΘΩΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΗΣ στο ρόλο του συζύγου, μικρή η συμμετοχή πλην όμως ουσιαστική.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ
Η μουσική της ταινίας, βραβευμένη όπως θα δούμε παρακάτω, είναι σύνθεση του μεγάλουΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ. Αυτό τα λέει όλα θαρρώ......
Επίσης την όλη Μουσική Επιμέλεια την έχει ο ΝΙΚΟΣ ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ, μια επίσης εμβληματική μορφή της Μουσικής για τον Κινηματογράφο μας
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Η Ταινία συνάντησε την μεγάλη αγάπη του Κινηματογραφικού κοινού αλλά και μεγάλες διακρίσεις στην προβολή τη:
- ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1995
- ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΒΡΑΒΕΙΟ Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ για την ΚΑΡΥΟΦΙΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΒΡΑΒΕΙΑ Β' ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ στον ΑΝΤΩΝΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ και Β΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στην ΒΑΛΕΡΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μια ταινία στολίδι αγαπητές φίλες και φίλοι για τον σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο....
Και .....μην ξεχνάτε, εκείνος που θάρρησε ότι μπόρεσε να ελέγξει τα ένστικτα της ερωτικής ηδονής στη ζωή του, λάθεψε με τρόπο μοιραίο.....
Την ταινία μπορείτε να την δείτε εδώ:
Και μια τελευταία εικόνα...
"Σε μια τελική σκηνή και ένα τελικό πλάνο από τα ωραίοτερα του ελληνικού σινεμά, και αφού τα ναυάγια δεν βρίσκονται πια στο βυθό, οι έρωτες αποδεικνύονται καταστροφικοί όσο οφείλουν και η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι «σχολιάζει» με μοντέρνα ενορχήστρωση το τέλος μιας ολόκληρης εποχής, το λιμάνι των Χανίων μοιάζει πιο θλιμμένο και από την ίδια την ιστορία της «Ελεύθερης Κατάδυσης», ένα τοπίο βυθισμένο στα προαιώνια ανομολόγητα πάθη που όταν βγουν στην επιφάνεια είναι αδύναμα να εμποδίσουν τη μοίρα..." (Μανώλης Κρανάκης Flix.gr)
Ακούμε εδώ ένα κομμάτι από το Μουσικό θέμα της ταινίας
Δέν το έχω δει και θα το τιμήσω γιατι τον βρίσκω εξαιρετικό σκηνοθέτη ευχαριστώ πάρα πολύ Γιάννη καλό σαβκο εύχομαι
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλές ευχές και από εμένα Νικόλα. Να περάσεις όμορφα το Σ/Κ σου. Ευχαριστώ για το σχόλιό σου.
ΔιαγραφήΟύτε εγώ την έχω δει κι από όσα διάβασα εδώ, καταλαβαίνω πως είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου αρέσει κι ο τίτλος πολύ!
Καλή εβδομάδα Γιάννη!
Καλή βδομάδα και σε σένα Μαρία. Πραγματικά είναι μια ιδιαίτερα αξιόλογη ταινία με έντονα συναισθήματα πραγματικά. Καλή συνέχεια κοπέλα μου και ευχαριστώ.
Διαγραφή