AGATHA CHRISTIE'S POIROT: "AFTER THE FUNERAL"
O Richard Abernethie θα πρέπει να ήταν πολύ ευχαριστημένος, αν βέβαια ήταν σε θέση να δει όλον αυτόν τον κόσμο που είχε έλθει να τον αποχαιρετίσει πριν "αναχωρήσει" για την τελευταία του κατοικία.
Χωρίς αμφιβολία, όλα αυτά τα πολυτελή αυτοκίνητα, ο κόσμος και τα στέφανα ήταν ασφαλώς για την ....κηδεία του. Η Αλήθεια είναι πως δεν είχε ποτέ πολύ καλή υγεία. Μα.... ορισμένως η είδηση του θανάτου του, είχε ξαφνιάσει ακόμα και τον προσωπικό του γιατρό.
Πολύ δε περισσότερο τους στενούς του συγγενείς που δεν φαντάζονταν ότι το τέλος του βρίσκονταν τόσο κοντά.
Μάλιστα τόσο λίγο καιρό μετά τον απροσδόκητο θάνατο του μονάκριβου γιου του και κληρονόμου του Mortimer.
Έτσι τώρα, αμέσως μετά την κηδεία, όλοι οι συγγενείς του εκλιπόντος περνούν από τη Βιβλιοθήκη για τον καθιερωμένο καφέ και για την απαραίτητη ενημέρωση σχετικά με το περιεχόμενο της διαθήκης του...
Ο Gilbert Enthwhistle, συμβολαιογράφος του Abernethie, βιάζονταν να προλάβει το τραίνο των 15:30 για το Λονδίνο και οραματίζονταν κιόλας την άνετη επιστροφή του σε ένα βαγόνι πρώτης θέσης.
Ωστόσο θα δεχόταν ένα ξάφνιασμα που θα ανέτρεπε τα πάντα....!
Η Cora, αδελφή του εκλιπόντος, φλύαρη, παρορμητική και απερίσκεπτη όπως πάντα, ανέφερε σε κάποια στιγμή τη Φοβερή λέξη: "ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ"
Φίλες και Φίλοι,
όπως καταλάβατε, βρισκόμαστε στον εξαίρετο, μυστηριακό, διαπλεκόμενο, κόσμο της
AGATHA CHRISTIE
φωτογραφίζοντας ένα από τα αμέτρητα συγκλονιστικά της αστυνομικά διηγήματα που ανέβηκαν στον Κινηματογράφο ή και στο λεγόμενο TV CINEMA
"AFTER THE FUNERAL"
ή "Ο ΣΑΤΑΝΑΣ με την ΠΛΕΡΕΖΑ" στην Ελληνική απόδοση του τίτλου
Στις 12/11/2013 είχα ήδη κάνει εδώ στο CINEFIL μια αναλυτική παρουσίαση για την ανάδειξη του έργου της AGATHA CHRISTIE στον Κινηματογράφο
Εδώ:
Ένα τεράστιο έργο που αγκαλιάζει την παγκόσμια λογοτεχνία χωρίς σύνορα και περιορισμούς, μέρος αυτού τόσο στον Κινηματογράφο όσο και στην Τηλεοπτική Κινηματογραφική παραγωγή με μορφή σειράς αυτοτελών έργων της.
Εδώ, σήμερα θα σταθούμε, σε ένα από τα έργα της, που τελευταία είχα την τύχη να δω, να βυθιστώ στη μαγεία του και να απολαύσω κάθε του καρέ.
Το έργο ανέβηκε το 2005 ως μέρος της μεγάλης Τηλεοπτικής Κινηματογραφικής Σειράς
AGATHA CHRISTIE'S POIROT
ως μέρος των διηγημάτων της μεγάλης συγγραφέως με κέντρο αναφοράς τον παγκόσμιας φήμης και αναγνώρισης, Ήρωά της, Ντετέκτιβ HERCULES POIROT
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ μεταφορά στην Οθόνη από την PHILOMENA MCDONAGH
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: MAURICE PHILLIPS
ΜΟΥΣΙΚΗ: STEPHEN MCKEON
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: DAVID HIGGS
CASTING: MAUREEN DUFF
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: SHEENA NAPIER
ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ-ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
DAVID SUCHET στο ρόλο του HERCULES POIROT
ROBERT BATHURST στο ρόλο του συμβολαιογράφου GILBERT ENTHWHISTLE
ANNA CALDER-MARSHALL στο ρόλο της MAUDE ABERNETHIE
JOHN CARSON στο ρόλο του RICHARD ABERNETHIE
KEVIN DOYLE στο ρόλο του Επιθεωρητή MORTON
MICHAEL FASSBENDER στο ρόλο του GEORGE ABERNETHIE
FIONA GLASCOTT στο ρόλο της ROSAMUND
GERALDINE JAMES στο ρόλο της HELEN ABERNETHIE
DOMINIC JEPHCOTT στο ρόλο του γιατρού LARRABY
VICKY OGDEN στο ρόλο της JANET
JULIAN OVENDEN στο ρόλο του MICHAEL SHANE
LUCY PUNCH στο ρόλο της SUSANNAH HENDERSON
WILLIAM RUSSELL στο ρόλο του LANSCOMBE
ANNABEL SCHOLEY στο ρόλο της MISS SORREL
ANTHONY VALENTINE στο ρόλο του GIOVANNI GALLACCIO
BENJAMIN WHITROW στο ρόλο του TIMOTHY ABENETHIE
MONICA DOLAN στο ρόλο της CORA
Προφανώς στο συγκεκριμένο έργο, τα ονόματα των Ηθοποιών δεν είναι γνωστά στο ευρύ κινηματογραφικό κοινό, πέραν του DAVID SUCHET και του KEVIN DOYLE.
Αυτό είναι λογικό καθώς οι συγκεκριμένη παραγωγή ήταν αυστηρά καθορισμένη στα εσωτερικά δρώμενα της Αγγλικής Τηλεοπτικής Σκηνής.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι αυτή η "μη αναγνωρισιμότητα" περιορίζει την υπέροχη, πιστή, υποκριτική αυτών των εκλεκτών ηθοποιών που έδωσαν στις σειρές αυτές και στην ταινία εδώ την μαγική αλησμόνητη υφή της.
ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο Φίλος του HERCULES POIROT, Συμβολαιογράφος GILBERT ENTHWHISTLE, ζητά δραματικά από τον Φίλο του τη βοήθειά του για να λύσουν ένα αίνιγμα και κατ' επέκταση ένα έγκλημα.
Το αίνιγμα έχει να κάνει με την διαθήκη του πρόσφατα εκλιπόντος Richard Abernethie.
Εκ των πραγμάτων προκύπτει ότι αυτός άλλαξε τη διαθήκη του λίγο πριν το θάνατό του.
Με αυτήν την αλλαγή διαμοιράζει την μεγάλη του περιουσία ισομερώς σε όλα τα μέλη της Οικογένειας, ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΣ όμως τον George Abernethie, ο οποίος και ήταν ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ σε όλες τις προηγούμενες διαθήκες.
O Συμβολαιογράφος υποπτεύεται πλαστογραφία στην νέα διαθήκη.
Όσον αφορά τη Δολοφονία, αυτή προκύπτει από τον Θάνατο της CORA GALACCIO, αδελφής του εκλιπόντος, η οποία βρίσκεται θανάσιμα χτυπημένη μια ακριβώς ημέρα ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ του αδελφού της....
Όντας και η ίδια κληρονόμος πλέον στην νέα διαθήκη, ο θάνατός της και αλλαγή της διαθήκης είναι μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου ή υπάρχει για αυτό μια συγκεκριμένη εξήγηση ;
Για να "βυθιστεί" κάποιος στην, όπως πάντα έξοχη, ατμόσφαιρα της ταινίας, οφείλει να κατέχει καλά κάποια από τα λεγόμενα "σταθερά" των αστυνομικών διηγημάτων της AGATHA CHRISTIE.
Η Επαρχιακή Αγγλία πριν τον πόλεμο, τα υπολείμματα του φεουδαρχισμού και της κλασική Βρεταννικής αποικιοκρατικής αριστοκρατίας και κοινωνικής δομής, η εστίασή της πάντα στη διαπλοκή της ζωής των ανθρώπων της ΜεγαλοΑστικής Τάξης.
Ο Χώρος, οι τρόποι συμπεριφοράς, η γραφή και η πλοκή των έργων, το θέμα, η τρομερή εμμονή σε απίστευτες και μοναδικές λεπτομέρειες που ανοίγουν το δρόμο για την αλήθεια και φυσικά ο ...ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΟΥΑΡΩ.....!
Η Μορφή του μεγάλου αυτού Ντετέκτιβ, εξωτερικά και εσωτερικά. Οι ενδυματολογικές του σταθερές, ασάλευτες και ακλόνητες, οι λεπτομερέστατοι τρόποι ζωής του και καθημερινότητάς του, ο απίστευτος τρόπος σκέψης του, οι μέθοδες με τις οποίες δουλεύει υπόγεια και σιωπηρά για να φτάσει στην αλήθεια και φυσικά το .....συγκλονιστικό φινάλε.....!
Εκεί που μεγάλος αυτός ερευνητής της σκέψης, του διαλογισμού και του νου, έχοντας συνθέσει όλα εκείνα τα κομμάτια του puzzle του εγκλήματος έρχεται η ώρα να κάνει την ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ παρόντων ΟΛΩΝ των εμπλεκομένων προσώπων.
Η Σκηνή της ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ του ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ στον κόσμο της AGATHA CHRISTIE είναι στιγμή "ΙΕΡΗ"
Είναι σκηνή που, κάνοντας όλα τα αναγκαία flash back, που δίνονται με άψογο κινηματογραφικό τρόπο και εδώ, ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΟΥΑΡΩ, έρχεται η στιγμή να ξεδιαλύνει το κουβάρι και να αποκαλύψει το ΟΝΟΜΑ του μεγάλου ΕΝΟΧΟΥ, κάτι φυσικά που γίνεται και εδώ στο "AFTER THE FUNERAL" με τρόπο καθυλωτικό που σε εξιτάρει σαν θεατή.
Michael Fassbender ως George Abernethie
Φίλες και Φίλοι,
μια εξαίρετη Κινηματογραφική δημιουργία, δοσμένη με τον δέοντα σεβασμό και αιτούμενη βαρύτητα που οφείλεται στην παγκόσμια Ιέρεια του Αστυνομικού Μυθιστορήματος...
Νομίζω ο David Suchet είναι ο πιο πιστός Poirot που έχει υπάρξει! Λατρεία αυτός ο χαρακτήρας και η Agatha!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό μήνα!!
Θα συμφωνήσω μαζί σου ανεπιφύλακτα Ειρήνη. Καλό Μήνα κορίτσι μου και ευχαριστώ.
ΔιαγραφήΨάχνω ήδη να τη βρω...δε μένω ασυγκίνητη μπροστά στα βιβλία της Αγκάθα, ούτε φυσικά στις ταινίες που στηρίζονται πάνω τους!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι να μένεις ....μακριά από την Αγκάθα Κρίστι και το έργο της ; αδύνατον......! Ευχαριστώ Μαρία για το σχόλιο. Καλή συνέχεια.
Διαγραφή