ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ: "Ο ΝΟΝΟΣ-ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ" ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΤΕΛΟΣ
Φίλες και Φίλοι
στον μαγικό κόσμο του Κινηματογράφου είναι στιγμές που πράγματι
έχουν σημαδέψει κάποιες μεγάλες ταινίες..
Είναι εκείνες οι στιγμές, οι μοιραίες θαρρείς, οι "μεγάλες", που λες και παγώνουν στο διάβα
του χρόνου, μένουν ανεξίτηλες τόσο στις δικές μας παραστάσεις ως εικόνες, ως βιώματα.
Οι στιγμές εκείνες επίσης μένουν σταθμισμένες στον κόσμο της Τέχνης
ως μνημειώδεις παραστάσεις ερμηνείας...
Είναι η στιγμή που ο Ηθοποιός, Άντρας ή Γυναίκα, Ένας ή περισσότεροι,
μένουν σε εκείνη τη στιγμή σαν να κραυγάζουν με τη δική τους ψυχή το βροντόφωνο
"παρών" τους στα καρέ της σκηνής που ζουν ολόψυχα.
Θα ήθελα να κάνουμε ένα ταξίδι σε τέτοιες σκηνές, σε τέτοιες στιγμές, που σημάδεψαν και εμάς
ως θεατές και τους ίδιους τους συντελεστές και δημιουργούς της ταινίας..
Θα σταθούμε σήμερα σε έναν τεράστιο δημιουργό του Κινηματογράφου.
FRANCIS FORD COPPOLA
δημιουργεί την θρυλική του ΤΡΙΛΟΓΙΑ
"Ο ΝΟΝΟΣ"
Τρία μέρη που συγκλόνισαν τον Κινηματογραφικό κόσμο και το γίγνεσθαι γύρω του.
Θρυλικά ονόματα μορφές, γιγάντιες του σύγχρονου Κινηματογράφου στέκουν ολόγυρά του και συνθέτουν ένα παγκόσμιο αριστούργημα
Η Μουσική του NINO ROTA μένει άσβηστη στην ιστορία της Κινηματογραφική Μουσικής....
"Ο ΝΟΝΟΣ: Μέρος ΙΙΙ"
Το 1990 ο μεγάλος δραματουργός, βάζει τη θρυλική του σφραγίδα τέλους στη μεγάλη του ΤΡΙΛΟΓΙΑ βασισμένη στο δικό του σενάριο και του MARIO PUZO
Στον "ΝΟΝΟ Μέρος ΙΙΙ" πέφτουν οι τίτλοι τέλους στον τραγικό κύκλο
της μεγάλης και αιματοβαμμένης οικογένειας των CORLEONE, που στο ανέβασμά της
δια πυρός και σιδήρου στον κόσμο του εγκλήματος, του εκσυγχρονισμένου πλέον Υπόκοσμου, που ελέγχει τα πάντα, έρχεται η καθαρτήρια στιγμή να ΠΛΗΡΩΣΕΙ και το ΔΙΚΟ της ΚΟΣΤΟΣ..
Και η ΝΕΜΕΣΙΣ δεν μπορεί παρά να έρθει ως καταπέλτης στο πιο "αδύνατο" και τρυφερό σημείο
που θα προκαλέσει και τον μεγαλύτερο ΠΟΝΟ.
Όταν βασίζεις τη ζωή σου στο αίμα, στο έγκλημα, στην κτηνωδία, έρχεται η ώρα της κάθαρσης....
Όπως πάντα, δίκην Αρχαίας τραγωδίας βλέπετε, η Κάθαρσις επιπίπτει πρώτα στο αίμα των αθώων....
Εκείνων που ο χαμός και η ΑΠΩΛΕΙΑ θα πονέσει περισσότερο εκείνους που βάδισαν την Οδό της ΥΒΡΕΩΣ και του ΑΙΜΑΤΟΣ...
Πάμε να δούμε φίλες και φίλοι τους συντελεστές της θρυλικής αυτής ταινίας, που θα παρελάσουν σχεδόν άπαντες στα μάτια μας στην
ΣΚΗΝΗ του ΤΡΑΓΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ...
AL PACINO στο ρόλο του DON MICHAEL CORLEONE
DIANE KEATON στο ρόλο της συζύγου του KAY ADAMS MICHELSON
ANDY GARCIA στο ρόλο του γαμπρού τους VINCENT MANCINI
SOFIA COPPOLA στο ρόλο της MARY κόρης του DON CORLEONE και μελλοντικής γυναίκας του MANCINI
RAF VALONE στο ρόλο του Καρδινάλιου LAMBERTO
BRIDGET FONDA στο ρόλο της GRACE HAMILTON
TALIA SHIRE στο ρόλο της CONNIE CORLEONE RIZZI
Ακούμε τη Μουσική πανδαισία από τη μεγάλη τριλογία και είμαστε έτοιμοι να πάμε στην
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΚΗΝΗ του ΤΡΑΓΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ της ιστορίας....
Το εγκληματικό παρασκήνιο του CORLEONE έχει φτάσει στο αποκορύφωμά του.....
Η Δολερή οικογένεια πλέον ελέγχει και την εκλογή του ΠΑΠΠΑ στο ΒΑΤΙΚΑΝΟ.....
Και ενώ οι εξελίξεις και το δολοφονικό παρασκήνιο εξελίσσεται η Οικογένεια παρευρίσκεται
στην ΟΠΕΡΑ σε όλη της τη σύνθεση για να παρακολουθήσει τον άλλο γιο της Οικογένειας που θέλει να φύγει από το κόσμο του εγκλήματος και είναι πλέον Ηθοποιός.....
Εκεί επίκεντρο είναι η MARY........
η λατρεμένη Κόρη του τελευταίου πλέον των CORLEONE.....
O AL PACINO, ο ανυπέρβλητος αυτός γίγαντας του Κινηματογράφου, ως DON MICHAEL CORLEONΕ παλεύει ζώντας τη δική του Κόλαση ανάμεσα στις τύψεις, τις ενοχές που του προκαλεί ο δρόμος του αίματος που διαβαίνει η φαμίλια του και από την άλλη η παθιασμένη ΑΓΑΠΗ του για την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ αυτή σε τούτη τη σκηνή και έκφραση ΠΡΟΣΩΠΟΙΗΜΕΝΗ στην κόρη του MARY.
H ώρα της ΚΑΘΑΡΣΗΣ όμως έρχεται καταλυτική και ισοπεδωτική.....
Στην ΕΞΟΔΟ από την ΟΠΕΡΑ, παραμονεύει ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ντυμένος ως ιερωμένος με στόχο φυσικά τον DON CORLEONE.....
Η Κορύφωση είναι ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ......
Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ γίνεται αντιληπτός αλλά πάνω στην εμπλοκή η δολοφονική σφαίρα
βρίσκει άλλο στόχο........
Ο DON CORLEONE αντικρύζει εμβρόντητος την πανέμορφη ΘΥΓΑΤΕΡΑ του να καταρρέει μπροστά του ματωμένη. πληγωμένη θανάσιμα......
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ζει τον μέγιστο ΠΟΝΟ.......!!!! Αυτόν που του δίνει η ΝΕΜΕΣΙΣ που απλώνει το αιματοβαμμένο πέπλο της σε εκείνον που το έπλεξε......
Μονάχα που δεν σκεπάζει τον ίδιο, αλλά........τι ειρωνεία .... το πρόσωπο και τη Μορφή που λατρεύει..... Την ΚΟΡΗ του......
Η ΚΡΑΥΓΗ του DON MICHAEL CORLEONE μέσα από την
ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΨΥΧΗΣ που καταθέτει ως ύστατη ικμάδα της ψυχής του ο ΜΕΓΑΛΟΣ AL PACINO σφραγίζει το τραγικό τέλος της σκηνής......και στην ουσία της Τριλογίας ολάκερης.......
Για κείνον ο κόσμος σταμάτησε ΕΚΕΙ......!!! Στα σκαλιά της Όπερας.....
στην αγκαλιά του κλείνει ΕΚΕΙΝΗ.........
τη ζωή του.......τη λατρεία του.......
Ας δούμε για μια ακόμα φορά τη σκηνή που σημαδεύει το φινάλε της μεγάλης αυτής τραγωδίας...
"Θα έλιωνα και στη Κόλαση ακόμα για να σε κρατήσω ασφαλή στη ζωή σου....."
εξομολογείται κάποια στιγμή ο DON CORLEONE στη Κόρη του σε μια ανύποπτη στιγμή.....
δεν το κατάφερε........παρά το ότι είχε διαβεί τα μονοπάτια της κόλασης εδώ και καιρό για κείνη....έτσι όπως αυτός θεωρούσε το καλό της και την αγάπη της, αιώνιο πρόβλημα σχέσης γονέα-παιδιού στον ανήφορο της ζωής.....
Διάβασα το πρώτο μέρος του κειμένου σου, φίλε Φιάννη, μα προσπέρασα γρήγορα τη συνέχεια, μη θέλοντας να "σποιλεριαστώ" για την εξέλιξη της ταινίας - αν και η εικόνα του Αλ Πατσίνο να φωνάζει σπαρακτικά μου καρφώθηκε στο νου. Όπως και να χει, το τρίτο μέρος του Νονού δεν το έχω δει σκόπιμα ως τώρα, καθώς είχα διαβάσει αρνητικές κριτικές εδώ κι εκεί, από κόσμο που το σύγκρινε με τα δύο πρώτα μέρη της τριλογίας. Συγκαταλέγω τους δύο πρώτους "Νονούς" στις κορυφαίες ταινίες που έχω δει ποτέ και δεν έχω δει την τρίτη, μη θέλοντας να μου χαλάσει η εικόνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκριτικά με τις δύο πρώτες, θεωρείς λοιπόν πως μπορεί να σταθεί σε ένα κοντινό επίπεδο? Κρίνοντας από το κείμενο σου, θα αξίζει να τη δει κάποιος.
ps - για κάποιο λόγο τόσο καιρό δεν είχα προσέξει αυτό το εναλλακτικό portal για το blog σου. Εδώ μπορώ να σχολιάζω κατευθείαν με τον λογαριασμό μου, ως φονικό κουνέλι!
Καλέ μου φίλε "Κούνελε" καλησπέρα. Απαντάω και στις δυό δ/νσεις του μπλογκ μιας και τις είδα ταυτόχρονα. Ναι λοιπόν, έχω διαβάσει και εγώ προσωπικά τις κριτικές και του τρίτου και τελευταίου μέρους της τριλογίας και όντως έχεις δίκιο στο τι αυτές αναφέρουν. Προσωπικά δεν τις θεωρώ γενικά τις κριτικές ως "ευαγγέλιο" καθώς προσεγγίζω κάθε ταινία ή γενικά καλλιτεχνικό έργο με την ιδιαιτερότητα που μιλάει αυτό στη ψυχή και κόσμο μου συνεπώς μπαίνουν στη κρίση άπειρα υποκειμενικά στοιχεία. Αντικειμενικά γιατί υπάρχει και αυτό, η ταινία είναι και αυτή συγκλονιστική ως θέμα και ερμηνείες και με μεγάλη βαρύτητα εννοιών καθώς αντιλαμβάνεσαι ότι ολάκερο πολιτειακή οικοδόμημα είναι χτισμένο πάνω στο οργανωμένο έγκλημα και ο αίμα. Ακόμα και η εκλογή ενός Πάππα, ευθεία βολή του COPPOLA στα δρώμενα του Βατικανού. Όσον αφορά την παρουσίαση σκηνών τέλους ταινιών, ΝΑΙ.......! Τελικά έχεις δίκιο......! γενικά το αποφεύγω.....! αλλά εδώ θεώρησα ότι η ταινία είναι πάρα πολύ γνωστή και γενικά όλοι γνωρίζουν το φινάλε. Πάντως πέραν τούτου έχεις απόλυτο δίκιο ως παρατήρηση και σκέφτομαι άμεσα να την εφαρμόσω. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις παρατηρήσεις και κρίσεις καθώς και τον πολύτιμο χρόνο σου φίλε. Την ταινία να τη δείς έστω αν σου χάλασε το φινάλε εν μέρει. Καλή συνέχεια φίλε
ΔιαγραφήΕξαιρετική τριλογία, εξαιρετική και η παρουσίαση του φινάλε Γιάννη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ Μαργαρίτα μου, να είσαι καλά......! καλή συνέχεια κορίτσι μου.
ΔιαγραφήΜα, πόσες φορές τις έχω δει, δεν φαντάζεσαι, Γιάννη! Απίστευτες και οι μουσικές στιγμές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό μήνα να έχουμε!!!!
Καλό μήνα Αλεξάνδρα μου......! έχεις απόλυτο δίκιο. Μια τριλογία που κινείται στις ανεπανάληπτες στιγμές του Κινηματογράφου σαν έργο ζωής. Καλή συνέχεια κορίτσι μου.
Διαγραφή