YVES MONTAND: ΕΝΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΘΡΥΛΟΣ






Ήταν η 9η του Νοέμβρη του 1991 στη Γαλλία.....

Ο Μεγάλος Γάλλος Σκηνοθέτης JEAN JACQUES BEINEIX περιγράφει χαρακτηριστικά με κομένη την ανάσα:


"Είχαμε τα γυρίσματα της ταινίας THE ISLAND OF PACHYDERMS.....την έσχατη μέρα......έπειτα από ένα τελευταίο γύρισμα... Ήταν η έσχατη Νύχτα και καναμε κάποιες διορθώσεις στα γυρίσματα. Ολοκλήρωσε όπως πάντα με μοναδικό τρόπο ότι έκανε και ύστερα ...έφυγε...πέθανε....! Και, ως τι ειρωνία.....το φιλμ μιλάει για την ιστορία ενός ηλικιωμένου άντρα που πεθαίνει από καρδιακή προσβολή.....ακριβώς δηλαδή ότι έγινε και σε εκείνον...!!!..."

Ο Μεγάλος Ηθοποιός, ερμηνευτής, άνθρωπος της Τέχνης, ο απαράμιλλος αγωνιστής των αδυνάτων και των κατατρεγμένων,

μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΜΟΡΦΗ ΘΡΥΛΟΣ στο χώρο του Παγκόσμιου Κινηματογράφου για τον 20ο αιώνα,

ο παντοτινός πεισματάρης Αριστερός Διανοούμενος, έφυγε μόλις στα 70 του χρόνια στο "πεδίο της σκηνής", που πάντα την τίμησε με το ήθος και την παρουσία του.


YVES MONTAND


13 Οκτώβρη 1921-9 Νοέμβρη 1991


Η Γη του Παρισιού, στο Κοιμητήριο του PERE LACHAISE αγκάλιασε το σώμα του μεγάλου Ηθοποιού δίπλα ακριβώς στην ίδια αγκαλιά της πρώτης του συζύγου, της επίσης θρυλικής SIMONE SIGNORET





Ακολουθούμε τα λόγια του μεγάλου ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ στην αναδρομή του για κείνη την άξαφνη αναχώρηση:


«Η Γαλλία πένθησε τον Ιβ Μοντάν σχεδόν σαν έναν Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Το γεγονός ότι είχε κάποτε ψιθυριστεί πως ο ίδιος είχε τέτοιες βλέψεις -που ο ίδιος, πάλι, τις είχε διαψεύσει κατηγορηματικά- είναι άσχετο, νομίζω, με την έκταση που πήρε στα mass media ο θάνατός του. 

Πρώτα πρώτα ήταν ξαφνικός: καμιά αρρώστια, κανένας ψίθυρος δεν τον είχε προετοιμάσει. Κι αυτό σοκάρισε, γι' αυτό βρέθηκαν όλοι ανέτοιμοι μπροστά στην ξαφνική αποχώρησή του από τη σκηνή.  Ο Μοντάν έπεσε πάνω στο "γύρισμα" της ταινίας του Beineix, σχεδόν στο τέλος της ταινίας. Βούτηξε σε παγωμένες λίμνες, στο πεδίο της μάχης..."





Ξεκινήσαμε "ανάποδα" για να κάνουμε την σεπτή μας αναφορά στον μεγάλο αλλά συνάμα και απίστευτα Γοητευτικό

YVES MONTAND, στον άνθρωπο που συνδέθηκε με τον σύγχρονο ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ δεμένος και παρών με όλες τις αριστερές και προοδευτικές δημιουργίες.

Ένας ηθοποιός δεμένος και με την πατρίδα μας, στα δύσβατα σκοτεινά χρόνια της Αμερικανοκίνητης ΧΟΥΝΤΑΣ, όπου με την συνεργασία του με τον ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΟ αλλά μετά και τον ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ έδωσε αριστουργήματα.






Το να προσπαθήσει κάποιος να δώσει μια πλήρη εικόνα του YVES MONTAND σε ένα και μοναδικό αφιέρωμα θαρρώ είναι αδύνατο.

Ο Όγκος και η διάρκεια του έργου του δεν ...προσφέρεται για περιλήψεις.

Συνεπώς θα προσπαθήσω να σταθώ περιγραμματικά και αυστηρά στις πιο σημαντικές του στιγμές για να κάνω ένα στοιχειώδες αφιέρωμα στην πορεία του μεγάλου καλλιτέχνη.





ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ


Ο IVO LIVI, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, είναι ΙΤΑΛΟΣ και γεννήθηκε στο MONSUMMANO TERME της ΤΟΣΚΑΝΗΣ.


Οι γονείς του GIOVANNI & GIUESEPPINA. Ο πατέρας του κατασκευαστής ...σκουπών Κομμουνιστής στις πολιτικές απόψεις ενώ η μητέρα του καθολική. Η Οικογένεια LIVI αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη Γη τους το 1923 και να αναζητήσει δεύτερη πατρίδα στη ΓΑΛΛΙΑ το 1923 μετά από άγριο κυνήγι των Ιταλών φασιστών.

Ο Νεαρός MONTAND μεγάλωσε στη ΜΑΣΑΛΛΙΑ, δούλεψε στο μπαρμπέρικο της αδελφής του και αργότερα σαν Λιμενεργάτης.


ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ


Η πρώτη του επαφή με την τέχνη ξεκίνησε το 1944 στη Λεύτερη Γαλλία, σαν ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ καθώς είχ έξοχη φωνή. Είχε την τύχη να τον ανακαλύψει η μεγάλη EDIT PIAF στο ΠΑΡΙΣΙ και στη συνέχεια έγινε μέρος της δικής της ομάδας.


 Ο YVES MONTAND γνώρισε την παγκόσμια αναγνώριση με δύο βασικές ιδιότητες, άρρηκτα συνυφασμένες με τον Κινηματογράφο:

Τραγουδιστής και Ηθοποιός. Η Φιλμογραφία του αποτελείται από 61 Κινηματογραφικές ταινίες, πολλές από τις οποίες αποτελούν σημεία σταθμό στον παγκόσμιο Κινηματογράφο. Επίσης έχει γράψει τη ΜΟΥΣΙΚΗ σε 20 Κινηματογραφικά έργα γεγονός που αναδεικνύει και τη μουσική του πλευρά.

Τα τραγούδια του για την πόλη του ΠΑΡΙΣΙΟΥ έγιναν στο διάβα του χρόνου κλασικά....! Στο περίφημο BRUNO COQUATRIX PARIS OLYMPIA MUSIC HALL γνώρισε τεράστιες στιγμές φήμης και αναγνώρισης με ζωντανές συναυλίες και ερμηνείες.




Το 1951 παντρεύτηκε με την διάσημη Ηθοποιό και άνθρωπο της Τέχνης SIMONE SIGNORET με την οποία συμπρωταγωνίστησε σε πάρα πολλές ταινίες κατά τη διάρκεια της καριέρας τους. Ο Γάμος τους ήταν από εκείνος που χαρακτηρίζονται δημιουργικούς, ήρεμους και αρμονικούς μέχρι το θάνατο της SIMONE το 1985.

Παρ' όλα αυτά ο έντονα γοητευτικός YVES MONTAND είχε τις "παράλληλες" ερωτικές του σχέσεις, τις οποίες δεν έκρυψε:

Αξιοσημείωτη ήταν η σχέση του με την MARILYN MONROE με την οποία επαιξε σε ένα από τα τελευταία της φιλμ, το "LET'S MAKE LOVE".








Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο MONTAND έπαιξε σε μια σειρά Αμερικάνικων ταινιών καθ' όσο καιρό βρίσκονταν στο BROADWAY.


ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ


Ο YVES MONTAND, έχει και ένα....ρεκόρ προσωπικής ζωής... Ευτύχησε να γίνει ΠΑΤΕΡΑΣ του μοναδικού του παιδιού, του VALENTIN, το 1988, στα ...67 του χρόνια παρακαλώ (!!!), τρία μόλις χρόνια δυστυχώς πριν πεθάνει, από την δεύτερη Γυναίκα του, την CAROLE AMIEL.








Πέρα από αυτό, ένα ακόμα συγκλονιστικό γεγονός ήρθε να ταράξει τη Γαλλική κοινωνία καθώς μια Γυναίκα υποστήριξε και κατηγόρησε ότι έχει παιδί, μια κόρη, με τον διάσημο Ηθοποιό. Η Υπόθεση τράβηξε στα δικαστήρια ζητώντας δείγμα DNA από τον ίδιο, ο οποίος και το αρνήθηκε. Η Γυναίκα επέμενε μετά το θάνατό του και σε διεθνές επίπεδο κέρδισε το δικαίωμα να ζητήσει την ΕΚΤΑΦΗ του θανόντος MONTAND για εξέταση δείγματος. Το αποτέλεσμα όμως ήταν ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ ΑΡΝΗΤΙΚΟ για την ίδια καθώς η κόρη της δεν είχε βιολογική σχέση με τον ηθοποιό.


Ο MONTAND και η SIGNORET είχαν ένα σπίτι στο AUTHEUIL-AUTHOUILLET στην ΝΟΡΜΑΝΔΙΑ, προς τιμήν του οποίου, δόθηκε και το όνομα της κεντρικής οδού του χωριού.





ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ


Σαν μουσικός και τραγουδιστής ο διάσημος ηθοποιός είχε ένα τεράστιο έργο:

27 Μουσικά έργα κοσμούν το πέρασμά του, από το 1952 μέχρι το 2011 όπου εκδόθηκε σε δισκογραφία τελευταία του έργα


ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ


Η Φιλμογραφία του ξεκινάει το 1946, με το δράμα μυστηρίου και φαντασίας του MARCEL CERNE:  "LES PORTES DE LA NUIT", στο οποίο και πρωταγωνιστεί με τους:  PIERRE BRASSEUR, SERGE REGGIANI



Το 1953 πρωταγωνιστεί στο εξαίρετο βραβευμένο θρίλλερ του HENRI-GEORGES CLOUZOT  "LE SALAIR DE LA PEUR"  (THE WAGES OF FEAR) με τους CHARLES VANEL & PETER VAN EYCK









Το 1957 στο πλάι της μεγάλης SYLVANA MANGANO πρωταγωνιστεί στο δράμα των GIUSEPPE DE SANTIS & LEOPOLDO SAVONA "UOMINI E LUPI"  (ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ)





Το 1961 πρωταγωνιστεί δίπλα στην επίσης διάσημη GINA GINA LOLLOBRIGIDA στο δράμα του

"δικού μας" JULES DASSIN   "LA LEGGE" ακόμα με τον PIERRE BRASSUER & MARCELLO MASTROIANNI




Η Δεκαετία του 1960 τον βρίσκει να ανεβάζει επίπεδα συνεχώς σε μια ανερχόμενη καριέρα και έργο

Το 1961 πρωταγωνιστεί μαζί με την θρυλική INGRID BERGMAN στο ρομαντικό δράμα του ANATOLE LITVAK  "GOODBYE AGAIN"

μαζί και με τον μεγάλο ANTHONY PERKINS, ο οποίος και διακρίθηκε για την συγκλονιστική του ερμηνεία.








Το 1965 έχει την πρώτη του μεγάλη δημιουργία με τον ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ. Πρωταγωνιστεί στο θρίλλερ μυστηρίου

"COMPARTIMENT TUEURS" το οποίο και κερδίζει ΒΡΑΒΕΙΟ EDGAR ALAN POE για την σκηνοθεσία του. Μαζί του η SIMONE SIGNORET, CATHERINE ALLEGRET, JACQUES PERRIN.








Το 1966 στο πολεμικό δράμα του Υποψήφιου για OSCAR JORGE SEMPRUN  "LA GUERRE EST FINIE" μαζί με τους:

INGRID THULIN, GENEVIEVE BUJOLD











Μετά από συνεχόμενες εξαίρετες ταινίες σταματάμε στο 1968, όπου σειρά έχει ένας άλλος μεγάλος Σκηνοθέτης, ο ANDRE DELVAUX και το δράμα μυστηρίου  "UN SOIR, UN TRAIN" όπου ο μεγάλος Ηθοποιός πρωταγωνιστή με μία ακόμα μεγάλη ηθοποιό, την ANOUK AIMEE










Η Δεκαετία του 1960, κλείνει το 1969 με το διεθνές αριστούργημα του ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ

"Ζ" πάνω στο βιβλίο του ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ, ταινία πάνω στην υπόθεση της δολοφονίας ΛΑΜΠΡΑΚΗ.

Στο ρόλο του μεγάλου αγωνιστή ο YVES MONTAND με τους JEAN LOUIS TRINTIGNANT & ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ, ταινία που έγινε θρύλος στον Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο με πάρα πολλές διεθνείς βραβεύσεις












Η Δεκαετία του 1970 ξεκινάει με τον καλύτερο τρόπο, πάλι με τον ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ, στο δραματικό θρίλλερ

"L' AVEU"

με τους SIMONE SIGNORET & GABRIELLE FERZETTI








Οι μεγάλες εμφανίσεις συνεχίζονται και στο αστυνομικό θρίλλερ του JEAN PIERRE MELVILLE  "LE CERCLE ROUGE"  με μια πλειάδα μεγάλω ηθοποιοών, των: ALAIN DELON, BOURVIL, GIAN MARIA VOLONTE











Το 1972 κερδίζει στο DAVID DI DONATELLO FESTIVAL το βραβείο του καλύτερου ξένου ηθοποιού στο ρομαντικό δράμα του CLAUDE SAUTET  "CESAR ET ROSALIE" με την ROMY SCHNEIDER & SAMI FREY









Το 1972 έρχεται ένας ακόμα θρίαμβος, στο πολιτικό θρίλλερ του ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ

"ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΣ"

Πολυβραβευμένη ταινία με τους RENATO SALVATORΙ & O.E. HASSE









Το 1974 έρχεται μια ακόμα μεγάλη ταινία, πάλι του CLAUDE SATEUT, το δράμα  "VINCENT, FRANCOIS, PAUL ET LES AUTRES"

με τους MICHELLE PICCOLI, JERARD DEPARTIERE & SERGE REGGIANI









Το 1975 έρχεται η σειρά μια ακόμα μεγάλης ηθοποιού να σταθεί στο πλάι του MONTAND. Στη δραματική comedy του JEAN PAUL RAPPENEAU  "LE SAUVAGE" πρωταγωνιστεί με την μεγάλη CATHERINE DENEUVE









Το 1979 ένα ακόμα εξαίρετο δράμα του ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ του προσφέρει μια εξαίρετη ερμηνεία μαζί με την λαμπερή ROMY SCHNEIDER & RAMOLLO VALLI, στην ταινία  "CLAIR DE FEMME"










Η Δεκαετία του 1980 ξεκινάει το 1981 με το αστυνομικό δράμα του ALAIN CORNEAU  "LE CHOIX DES ARMES"

Ένα εκπληκτικό τρίο με τους GERARD DEPARDIEU & CATHERINE DENEUVE








Το 1986, σειρά έχει ένα πολυβραβευμένο αριστούργημα του CLAUDE BERRI, το δράμα

"JEAN DE FLORRETE"

GERARD DEPARDIEU & DANIEL AUTEUIL

πολλά βραβεία το έργο αυτό, για τον MONTAND και τους άλλους συντελεστές.









Την ίδια χρονιά, ο ίδιος σκηνοθέτης, δίνει ένα ακόμα εξαίρετο αριστουργηματικό φιλμ,

το "MANON DE SOURCES"

O MONTAND πρωταγωνιστεί με την EMANNUELLE BEART και τον DANIEL AUTEUIL









Το 1992 ήταν η τελευταία του ταινία, όπως ήδη αναφέραμε, στα τελειώματα της οποίας και πέθανε.

Ήταν το δράμα του JEAN JACQUES BEINEIX  "L'ILE AUX PACHYDERMES"

με τους OLIVIER MARTINEZ & SEKKOU SALL





Εδώ κλείνει το μεγάλο, τεράστιο Κινηματογραφικό ταξίδι του YVES MONTAND


ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ


Έξι (6) ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 4 υποψηφιότητες κοσμούν προσωπικά το παλμαρέ του.

Ανάμεσά τους: Ένα ΒΡΑΒΕΙΟ GRAMMY το 1962 για τη Μουσική του στη σειρά YVES MONTAND ON BROADWAY, ΒΡΑΒΕΙΟ BAMBI, ΒΡΑΒΕΙΟ DAVID DI DONATELLO, TAORMINA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL






Διαβάζουμε για τον μεγάλο Καλλιτέχνη

Διά χειρός Βασίλη Βασιλικού:


Κείμενο "ΓΙΑ ΤΟΝ YVES MONTAND"  (Eφημερίδα της Καβάλας "ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ")

Πηγή: Δημήτρης Γκιώνης, εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ"

"Με τους κατατρεγμένους

Ο υψηλός επαγγελματισμός του στάθηκε ίσως και η αφορμή του θανάτου του. 

Τον θυμάμαι, λίγο πριν από το γύρισμα του "Ζ", να με ρωτά με επιμονή λεπτομέρειες για το physique του Γρηγόρη Λαμπράκη, για τον τρόπο που περπατούσε, ακόμα και για το αν συνήθιζε να φορά πουκάμισα με ψηλό ή χαμηλό κολάρο. Ο άνθρωπος ήταν περφεξιονιστής.

 Ο Μοντάν με τη σύζυγό του, τη Σιμόν Σινιορέ, αποτελούσε για το χώρο του θεάματος ό,τι ήταν για το χώρο της λογοτεχνίας το ζεύγος Σιμόν ντε Μποβουάρ - Σαρτρ. Οι απανταχού κατατρεγμένοι έβρισκαν σ' αυτούς τους δύο (Σινιορέ - Μοντάν) έναν πιο πολύ από πρόθυμο, θα έλεγα, υποστηρικτή τους.

 Περιστοιχισμένοι από ανθρώπους σαν τον Regis Debray, τον Jorge Semprun, τον Chris Marker, τον Frederik Rossif (τον σκηνοθέτη του "Mourir a Madrid"), οι δυο τους, ο Ιβ και η Σιμόν, διαδήλωναν έμπρακτα και θεωρητικά την αντίθεσή τους σε κάθε λογής καταπίεση, είτε ήταν στην Ελλάδα των συνταγματαρχών, είτε στην Τσεχοσλοβακία των σοβιετικών τανκς, είτε στη Χιλή, είτε στο Βιετνάμ, είτε πάλι στο Βιετνάμ, όταν το ίδιο, απελευθερωμένο πια από την αμερικανική πανούκλα, καταπίεζε τους αντιφρονούντες του. 

Στο σπίτι τους, στην πλατεία Dauphine, κατοίκησαν κατά καιρούς Ελληνες, Ανατολικοί, τριτοκοσμικοί και boat-people, εξόριστοι. Η Σιμόνη ήταν ο εγκέφαλος, ο Ιβ, σαν άνδρας, το πρακτικό σκέλος. Αλλά δύσκολα τους ξεχώριζες, στην πολιτική τους σύμφυση, πού σταματούσε ο ένας και πού άρχιζε ο άλλος.

Η Σιμόνη πέθανε στην αρχή της περεστρόικα, το 1985, ο Ιβ στο τέλος της, το 1991. Ετσι, το τέλος μιας εποχής, που αρχίζει με τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και φτάνει ώς την ουσιαστική άλωση του Λένινγκραντ (με τη μετονομασία του σε Αγία Πετρούπολη), είναι πραγματικό γεγονός. Ο Μοντάν καλύπτει, με τα τραγούδια του και με τις ταινίες του, ένα μεγάλο μέρος αυτής της πεντηκονταετίας».












Ας τον απολαύσουμε τώρα σε κάποιες μεγάλες Μουσικές του στιγμές.

Εδώ τον ακούμε μαγεμένοι στο ΘΕΑΤΡΟ OLYMPIA PARIS σε μια μοναδική ζωντανή ερμηνεία στο

"LES FEUILLES MORTES"


Και εδώ στο ατμοσφαιρικό:  "LE CABARET DE LA DERNIERE CHANCE"












Αυτό ήταν φίλες και φίλοι το βαρύ πέρασμα του μεγάλου YVES MONTAND από το χώρο της ΜΟΥΣΙΚΗΣ, του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

αλλά και των ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ.



Μια μορφή που πάντα ενέπνευσε και τίμησε το χώρο της Τέχνης και της Υποκριτικής με το ήθος και την παρουσία του.

Σχόλια

  1. Θρύλος!
    Είμαι φαν του Μοντάν (και ποιος δεν ήταν -είναι). Ηθοποιάρα και φωνάρα.

    Έχουν παιχτεί όλες εδώ και με τους ίδιους (εκτός από μια δυο) τίτλους
    Τις έχω δει σχεδόν όλες (μη σου ρίχνω... κόμπλεξ, είμαι της εποχής του... βωβού) εκτός από το LE SAUVAGE, Ο άγριος (δεν την πολυπάω την Ντενέβ. Ψηφίζω Ρόμυ! Ρόμυ!), το LE CHOIX DES ARMES (Οι δυο δραπέτες) --αυτό όχι λόγω Ντενέβ, και το L'ILE AUX PACHYDERMES, Το νησί των παχυδέρμων (τη μόνη ταινία του Μπενέξ που δεν έχω δει), νομίζω η τελευταία του.

    Με την ευκαιρία: Να συμπεριλάβεις οπωσδήποτε τις δύο ακόμα, με το Μοντάν, ταινίες του Κορνό (σπουδαίος σκηνοθέτης, διάδοχος του Μελβίλ) POLICE PYTHON 357 (Ο σκληρός νόμος του επιθεωρητή Φερό) και το LA MENACE (Η απειλή). Να τις δεις οπωσδήποτε. Πρέπει να κυκλοφορούν σε ντιβιντιά.

    3 επισημάνσεις μόνο:

    1, LE SALAIR DE LA PEUR: Το περίφημο "Μεροκάματο του τρόμου" (ελλ. τίτλος). Ασπρόμαυρο διαμάντι, με τους ήρωες (παρέα και ο χοντρός Ιταλός καρατερίστας Φόλκο Λούλι, απίθανη φάτσα) που μισθώνονται, σε ένα άθλιο περιβάλλον, για να μεταφέρουν ένα φορτηγό γεμάτο νιτρογλυκερίνη, άσχετοι από τέτοια φορτία, και κάτω από άθλιες συνθήκες, χωρίς προφυλάξεις, μέσα από την αφιλόξενη ζούγκλα, κάπου στην Κεντρική Αμερική. Ταινία καταγγελίας για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας στις μπανανίες.
    Η έκφραση Μεροκάματο του τρόμου, για μας τους παλιούς, είναι συνδεδεμένη με την ταινία, αν δεν προέρχεται και από αυτήν.

    2, LA GUERRE EST FINIE, Ο πόλεμος τέλειωσε είναι του Αλαίν Ρενέ. Ο Χόρχε Σεμπρούν είναι ο σενάριο. Δικό του βιβλίο. Καλός συγγραφέας, Ισπανός, πολυμεταφρασμένος στα ελληνικά.

    3. JEAN DE FLORRETE και MANON DE SOURCES, Ζαν νε Φλορέτ και Μανόν των Πηγών, είναι Α΄και Β΄ μέρος, από το ίδιο μυθιστόρημα (Μαρσέλ Πανιόλ).

    Να είσαι καλά, ξαναθυμήθηκα τα παλιά μου.

    Με δύναμη πάλι και πάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου καλέ είσαι ποταμός......!!!! και όχι μόνο ποταμός αλλά και τρομερός γνώστης του Κινηματογράφου σε παλιές, προχωρημένες και δύσκολες εκφάνσεις του, κάτι που έχω δει και σε άλλες παρουσιάσεις σου στο εξαίρετο ιστολόγιό σου.

      Οι προτάσεις και παρουσιάσεις σου πάνω στις ταινίες του MONTAND τις θεωρώ "ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΕΧΝΗΣ"......! και αυτές στις οποίες αναφέρεσαι λειτουργούν σαν υπόδειγμα πραγματικά.

      Τι να πω....πραγματικά με εντυπωσίασες φίλε για μια ακόμα φορά και ειλικρινά ευχαριστώ για την παρέμβασή σου για όλους μας.

      Διαγραφή
    2. Όχι, ρε Γιάννη.
      Απλώς είμαι λάτρης του σινεμά. Τόποτα παραπάνω. Άμέτρητες ταινίες. Από το ένα σινεμά βγαίναμε, στο άλλο μπαίναμε. Είμαι γέννημα θρέμμα Αμπελοκηπιώτης (Αθήνα). Προνομιακή περιοχή, δεκάδες σινεμά γύρω τριγύρω, τα καλοκαίρια πάντα παλιές καλές επαναλήψεις. Το Μεροκάματο το έχω πρωτοδεί 10 χρονώ, από τη μάντρα της καλοκαιρινής, τότε, ΝΙΡΒΑΝΑΣ. Και σήμερα ακόμα, αν δεν δω δυο τρεις ταινίες τη βδομάδα, δεν το 'χω για καλό. Αλλά όσο περνούν τα χρόνια η μπομπίνα ξετυλίγεται ανάποδα και σβήνει τα καινούργια (κάποιοι το λένε έμενταλ και αλλοι play back).
      Άλλωστε, μια ταινία σιη ζωή μας.
      Να είσαι καλά πάντως με τα καλά σου λόγια, μα η ευχαρίστηση δική μου όλη, απ' τη ρετροσπεκτίβα σου.

      Την αγάπη μου.

      Και ένα δείγμα από τις παλιές οθονες μου (διάβαζε αμαρτίες)
      Είναι του 1980.

      Το άλλο σου CINEFIL είναι
      *

      Πάμε μωρό μου σινεμά

      Γουστάρω πάλι σινεμά
      Να δούμε Χιούστον ή Ντε Πάλμα
      Πάμε να βρούμε το ΠΙΓΚΑΛ
      Το ΚΥΨΕΛΑΚΙ και την ΑΛΜΑ

      Διάλεξε θρίλερ ή νουάρ
      Δυο ώρες μες στην αυταπάτη
      Που απ’ τον καθρέφτη κάποιου μπαρ
      Ο Μπόγκυ θα μας κλείνει μάτι

      Γουστάρω πάλι σινεμά
      Παίζουνε Πέκινπα και Ραίη
      Πάμε μωρό μου στο ΠΑΛΛΑΣ
      Στην ΑΕΛΛΩ στο ΜΠΡΟΝΤΓΟΥΑΙΗ

      Μπροστά στο μαγικό πανί
      -Το χέρι σου μες στο δικό μου-
      Ζούμε διπλά κάθε σκηνή
      Γινόμαστε ήρωες εκτός νόμου

      Γουστάρω πάλι σινεμά
      Ας δούμε Σπήλμπεργκ ή Αντονιόνι
      Πάμε μωρό μου στο ΕΤΟΥΑΛ
      Στο ΔΑΝΑΟ ή στη ΑΝΕΜΩΝΗ

      Μετά από μια στενή επαφή
      Που θα ’μαστε πιο λίγο μόνοι
      Θα ’ναι γλυκιά η επιστροφή
      Στου μέλλοντός μας την οθόνη

      Πάμε κι απόψε σινεμά
      Λεόνε, Κόπολα ή Μπράνα
      Πάμε μωρό μου στο ODEON
      Στο CAPITOL ή στη ΝΙΡΒΑΝΑ

      Γουστάρω πάλι σινεμά
      Τρυφώ, Ντασσέν ή Τορνατόρε
      Πάμε μωρό μου στο ΛΙΛΑ
      Στο ΒΟΞ στο ΕΚΡΑΝ ή στο ΑΜΟΡΕ

      Διώξε τα σύννεφα του χθες
      Πάμε μαζί και χαμογέλα
      Διάλεξε πάλι ό,τι θες
      Τζίλντα μου Μαίριλυν και Στέλλα

      Διαγραφή
    3. Ο δαίμων του μπλογκογραφείου
      τόποτα=τίποτα
      Το άλλο σου CINEFIL είναι = καλύτερο χρωματικά.

      Διαγραφή
    4. Φτου να πάρει.
      Άλλωστε, μια ταινία σιη ζωή μας = Άλλωστε, μια ταινία είναι η ζωή μας
      Δεν θα το ξανακάνω

      Διαγραφή
    5. Και εξυπακούεται ότι
      Στο αφιερώνω εξαιρετικά, Γιάννη

      Διαγραφή
    6. Φίλε μου καλέ, θέλω και το όνομά σου αν επιτρέπεις φυσικά, για τις ανάγκες του διαλόγου, καλά είπα ότι είσαι ποταμός.
      Το ότι στην ηλικία των ...10 ετών έβλεπες Γαλλικό Κινηματογράφο, και το "ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ" εξηγεί μια σειρά πράματα από την ολοφάνερη παιδεία και υποδομή στις σκέψεις σου.
      Πάμε λοιπόν παρέα, δύο τρελο-ΣΙΝΕΦΙΛ, στο δρόμο μας, παρέα με μια ΑΓΚΑΛΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΩΝ ΦΙΛΩΝ εδώ.....!
      Περιμένω πάντα προτάσεις, υποδείξεις και παρατηρήσεις σου να το ξέρεις.
      Δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω για την αφιέρωσή σου που την απόλαυσα πραγματικά.
      "Μια ταινία η ζωή μας....." Πραγματικά μεγάλη κουβέντα....!
      Καλό βράδυ να έχεις.

      Διαγραφή
    7. Από καμπόικα μέχρι Μασίστα κι από Αϊζενστάιν μέχρι Βουγιουκλάκη.
      Όχι μόνο γαλλικά, Γιάννη.
      Η μάντρα καθόριζε το είδος.
      Να είσαι καλά, πάντως. Δεν έχεις ανάγκη εσύ από προτάσεις.

      Την αγάπη μου πάλι και πάλη
      Μπάμπης

      Διαγραφή
    8. Καλησπέρα φίλε ΜΠΑΜΠΗ......! Όπως τα λές......! η μάντρα του θερινού ΣΙΝΕΜΑ άντεχε τα ....πάντα.....!!!!! όπως λες....! από ΦΕΛΙΝΙ μέχρι ....ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟ......!!!! Τα πάντα στη θέση τους και αναλογικά στην προσφορά τους. Φυσικά και πάντα έχουμε την ανάγκη μιας πρότασης και διαρκούς παρατήρησης φίλε μου.
      Και πάλι σε ευχαριστώ για όλα.....!

      Διαγραφή
  2. τι φωνή! τι ηθοποιός! τι ήθος!
    άνθρωπος με "ειδικό βάρος" που το φως του σ' αυτή τη γη μέσω της τέχνης του, που με τόσο πάθος υπηρέτησε, δε θα σβήσει ποτέ!
    κάθε επίθετο που χρησιμοποίησες για εκείνον, Γιάννη, σ' αυτό το πολύ ωραίο αφιέρωμα του αξίζει και με το παραπάνω!
    να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βίκυ μου καλησπέρα σου. Ειδικό βάρος καθώς λες.....! ειδικό βάρος που είχαν τότε ορισμένα "ιερά τέρατα" του Κινηματογράφου, Ο ΜΟΝΤΑΝ, ο ΓΚΑΜΠΕΝ, η ΣΙΝΙΟΡΕ, η ΝΤΕΝΕΒ, ο ΝΤΕΛΟΝ, ο ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΙ και δεκάδες άλλες τεράστιες μορφές μαζί με τις δικές μας ΠΑΠΠΑ, ΧΟΡΝ, ΛΑΜΠΕΤΗ, ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟ, ΚΑΤΡΑΚΗ και τόσους μα τόσους άλλους.
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και τη μεστή πάντα παρουσία σου και ότι όμορφο στη μέρα σου.

      Διαγραφή
  3. Σίγουρα για εμάς εδώ, στην Ελλάδα, το όνομά του έχει συνδεθεί με συγκεκριμένες ταινίες, αλλά αξίζει να δούμε και κάποιες ακόμα, που όσο παλιές κι αν φαίνονται πια, θα αποζημιώσουν και με την ερμηνεία του και με το θέμα τους.
    Άκουσα όλα τα τραγούδια, καλά πέρασα, να 'σαι καλά, Γιάννη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εσύ Αλεξάνδρα μου.....! χαίρομαι τόσο να περνάς καλά, όλοι μας άλλωστε, να μοιραζόμαστε όμορφες δημιουργικές στιγμές σε χώρους τέχνης και έκφρασης. Η Δική μας απάντηση στην παρακμή και την ισοπέδωση.
      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  4. Δεν γνώριζα τόσες λεπτομέρειες και μάλλον πρέπει να κάτσω να δώ και περισσότερες ταινίες !!
    καλημέρα πραγματικά υπέροχος και πάλι γιάννη μου απολαυσα την ανάρτηση με τον καφέ μου
    μπράβο σου φίλε μου μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα μου καλησπέρα.....! καφεδάκι και Yves Montand είναι συνδυασμός που θυμίζει και φέρνει λιγουλάκι Μονμάρτη, Παρίσι, καλλιτεχνικά στέκια...
      Να δεις δουλειές του Νικόλα αξίζουν πραγματικά. Σου εύχομαι μια καλή συνέχεια στη μέρα σου.

      Διαγραφή
  5. Όντως θρύλος!!!! Τον περασμένο μήνα ξαναείδα σε DVD το Ζ και την Κατάσταση πολιορκίας.
    Ευχαριστούμε πολύ για την ανάρτηση Γιάννη, καλό Σαββατοκύριακο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία και μεγάλα έργα Μαργαρίτα.....! οφείλουμε να θυμόμαστε. Ευχαριστώ για το πέρασμα και το σχόλιό σου. Να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ.

      Διαγραφή
  6. Τον πρωτογνώρισα στην ταινία "GOODBYE AGAIN" που νομίζω στην Ελλάδα παίχτηκε με τον τίτλο " Σας αρέσει ο Μπράμς?" Τον έβαλα στην καρδιά μου και δεν έχασα ταινία του εκτός της τελευταίας. Όσο για την φωνή του την λατρεύω!
    Γιάννη μου σ' ευχαριστώ για το υπέροχο αφιέρωμα. Καλό βράδυ φιλιά!!
    Υ.Γ αν και το χέρι μου δεν βοηθάει δεν μπορούσα να μην αφήσω δυο λέξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου,
      πως να σε ευχαριστήσω τώρα εγώ ε ;
      Ο Montand μεγάλη προσωπικότητα. Όχι μόνο στον Κινηματογράφο. Εμβληματική μορφή και θαρρώ πρέπει να αρχίζω να ανασύρω ταινίες του Βιργινία μου.
      Φιλιά πολλά, να είσαι γερή και δυνατή σου εύχομαι.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

Αντρική λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Top stars actors in classic Hollywood) Μέρος 1ο

Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ