GEORGE CLOONEY: "ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ" η ΜΑΧΟΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

"Ίσως δυσαρεστήσω κάποιους απόψε, όταν τελειώσω μερικοί μπορεί να με κατηγορήσουν ότι λερώνω την ίδια μου τη φωλιά και η ένωση ίσως κατηγορηθεί ότι έχει φιλοξενήσει αιρετικές και επικίνδυνες ιδέες.
Αλλά η περίτεχνη δομή δικτύων, διαφημιστών και χορηγών δεν θα ταρακουνηθεί μήτε θα αλλάξει.
Επιθυμία μου είναι να πω σε εσας τους ρεπόρτερ τι συμβαίνει στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση.
Κι αν ότι πω είναι υπεύθυνο, εγώ και μόνον εγώ έχω την ευθύνη που το είπα.
Η ιστορία μας είναι αυτό που κάνουμε. Αν υπάρξουν ιστορικοί σε 50 ή 100 χρόνια και αν υπάρχουν αρχεία από εκπομπές των τριών δικτύων, θα βρουν καταγεγραμμένα μαυρόασπρα ή έγχρωμα, στοιχεία παρακμής φυγής και απομόνωσης από τις πραγματικότητες του κόσμου που ζούμε.
Είμαστε τώρα εύποροι, παχείς άνετοι και μακάριοι. Έχουμε έμφυτη αλλεργία σε δυσάρεστα ή ενοχλητικά νέα. Τα μαζικά μας μέσα αυτό αντανακλούν. Και αν δεν αναγνωρίζουμε ότι η TV χρησιμοποιείται κυρίως για να μας εξαπατά και μας αποπροσανατολίζει, τότε η ΤV,
ΟΙ παραγωγοί, οι θεατές και οι εργάτες της ίσως δουν, πολύ αργά, μια διαφορετική εικόνα ...."


Φίλες και Φίλοι, το CINEFIL έχει την άποψη-και δεν είναι καθόλου τυχαία μα τυχαία επιλογή-ότι η ταινία που θα "δείτε" εδώ σήμερα είναι ένα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ που λειτουργεί προς πάρα πολλές κατευθύνσεις:
  • Επειδή στις μέρες μας, στην πατρίδα μας, ζούμε υπό ένα Εμετικό καθεστώς "δημοσιογραφίας" που είναι απόλυτα και υστερικά εντεταλμένη να ΥΠΗΡΕΤΕΙ τα πλέον χυδαία και σκοτεινά συμφέροντα μια πολιτικής ελίτ που λιμαίνεται την Κοινωνία δίκην αδηφάγου όρνιου,
  • Επειδή στις μέρες μας οι "αξίες" και ο τρόπος που λειτουργεί αυτή η "δημοσιογραφική" καμαρίλα έχει ξεπεράσει κάθε έννοια στοιχειώδους ανθρωπισμού και ευπρέπειας
  • Επειδή στις μέρες μας το αυγό του φιδιού σέρνεται στην κοινωνία ως απέλπιδα λύση της άρχουσας κάστας

για αυτούς ακριβώς του λόγους διάλεξα αυτήν την ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ για να ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ.

Κυρίες και Κύριοι
σας παρουσιάζω την Συγκλονιστική Ταινία ενός μεγάλου πλέον δημιουργού της Έβδομης Τέχνης, που επάξια στέκεται όχι μονάχα σαν Hθοποιός αλλά πλέον και σαν ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ καιΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ


GEORGE CLOONEY


"GOOD NIGHT AND GOOD LUCK"


("ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ και ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ")


Μια ταινία που απευθύνεται στους ιδιαίτερα απαιτητικούς θεατές ενός Κινηματογράφου που δεν διασκεδάζει απλά ή αρέσκεται στις εντυπώσεις και στις κλασικές ...."Αμερικανιές".

Ενός Κινηματογράφου, που το ΜΑΥΡΟΑΣΠΡΟ φόντο του, σε υψηλότατα καλλιτεχνικά κινηματογραφικά standards, απαιτεί θεατές με άποψη, με στόχο, με ιστορική κατάρτιση, με σκεπτικισμό και φυσικά δίνει όπως είπαμε απλά μαθήματα δημοσιογραφίας που καλό θα ήταν οι ....εδώ "προύχοντες" των τηλεοπτικών "παραθύρων" να κάνουν τον κόπο (τι ...προσδοκίες έχω ε......) να μελετήσουν καλά.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

ΠΡΕΜΙΕΡΑ στην ΕΛΛΑΔΑ: 5 ΓΕΝΑΡΗ 2006 (Παραγωγής 2005 στις ΗΠΑ)

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΣΕΝΑΡΙΟ: GEORGE CLOONEY & GRANT HESLOV
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: GEORGE CLOONEY

ΜΟΥΣΙΚΗ: JIM PAPOULIS
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ROBERT ELSWIT
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: LOUISE FROGLEY


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

DAVID STRATHAIRN στο ρόλο του Δημοσιογράφου EDWARD R. MURROW


GEORGE CLOONEY στο ρόλο του Δημοσιογράφου FRED FRIENDLY

JEFF DANIELS στο ρόλο του SIG MICHELSON
ALEX BORSTEIN στο ρόλο της NATALIE
ROSE ABDOO στο ρόλο της MILI LERNER
PATRICIA CLARKSON στο ρόλο της δημοσιογράφου SHIRLEY WHERSHBA
ROBERT DOWNEY JR. στο ρόλο του δημοσιογράφου JOE WERSHBA
RAY WISE στο ρόλο του δημοσιογράφου DON HOLLENBECK
FRANK LANGELLA στο ρόλο του διευθυντή του CBS

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Η Σκοτεινή δεκαετία του 1950 στις ΗΠΑ είναι το ιστορικό περίγραμμα μέσα στο οποίο κινείτα η ταινία.
Αναφερόμαστε σε μια απόλυτα ΨΥΧΡΟΠΟΛΕΜΙΚΗ εποχή που η Αμερικάνικη κοινωνία βούλιαζε μέσα στον ΚΡΥΦΟ ΦΑΣΙΣΜΟ της ΔΙΩΞΗΣ κάθε ικμάδας διαφορετικής άποψης που θα μπορούσε να αποτελέσει οιωνεί κίνδυνο για την εξουσία των παρασκηνιών.

Η Εποχή και οι γκρίζες μέρες που στις ΗΠΑ ΔΕΝ ΔΙΟΙΚΟΥΝ οι ΠΡΟΕΔΡΟΙ και οι θεσμοί αλλά οιΠΕΡΙΦΗΜΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ και ΕΠΙΒΕΛΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ μέσα στις οποίες κρίνοντας από το πως ...ντύνονταν οι άνθρωποι μέχρι του ποιους συναντούσαν, ποιους παντρεύονταν, με ποιον μιλούσαν πολιτικά.

Είναι η ΕΠΟΧΗ του ΓΕΡΟΥΣΙΑΣΤΗ ΜΑΚΑΡΘΥ πάνω στα Χριστιανοφασιστικά πρότυπα (τι μας ...θυμίζει άραγε....), εποχή και πολιτική που έμεινε στην ιστορία σαν ΜΑΚΑΡΘΙΣΜΟΣ.


ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Το θέμα της ταινίας έχει καθαρά ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ πραγματικών γεγονότων αλλά και προσώπων.
Το περιβάλλον είναι στο μεγάλο Αμερικάνικο ειδησεογραφικό κανάλι CBS NEWS.
Είμαστε στις 9 Μάρτη 1954: Παρακολουθούμε το τηλεοπτικό πρόγραμμα "SEE IT NOW" που για 5 χρόνια ήταν στην κορυφή της ειδησεογραφίας στις ΗΠΑ.

Εκεί ο κεντρικός παρουσιαστής EDWARD MURROW (DAVID STRATHAIRN) και ο στενός του συνεργάτης FRED FRIENDLY αναδεικνύουν στην πρώτη είδηση ένα θέμα που αφορά, τι άλλο, τις προγραφές μιας ομάδας υπαλλήλων του Υπουργείου εξωτερικών ως ....Φιλοκομμουνιστές.

Ο Πόλεμος με τον ΜΑΚΑΡΘΥ μόλις ξεκινάει για τους δημοσιογράφους, τους συντελεστές αλλά και το ίδιο το κανάλι.
Τα κλασικά όπλα της εξουσίας βγαίνουν σε πρώτη διάταξη: οι εκβιασμοί στην ιδιοκτησία του σταθμού, οι πιέσεις, οι ωμότητες στις διώξεις που οδήγησαν στην αυτοκτονία του λαμπρού δημοσιογράφου DON HOLLENBECK.
Το επιτελείο των δημοσιογράφων θα δώσει τη ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΧΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ, ΗΘΙΚΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ μέχρι τέλους αψηφώντας τα πάντα μέχρι που η ΤΕΛΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΙΚΗ είναι για αυτούς το επιστέγασμα του αγώνα τους.




ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

GEORGE CLOONEY "φωνάζει" στην κυριολεξία "ΠΑΡΩΝ" και σαν σκηνοθέτης στο HOLLYWOOD δίνοτας μια ταινία "εκτός συστήματος" πάνω στην περίοδο του ΜΑΚΑΡΘΙΣΜΟΥ, που μέχρι πριν δεν είχε και τις καλύτερες επιτυχίες και μεταφέροντας την δημιουργία αυτή εκτός ΗΠΑ, στις ΚΑΝΝΕΣ, παρά τα πρώτα διστακτικά σχόλια, στη συνέχεια ΚΑΤΑΞΙΩΝΕΤΑΙ, ΣΑΡΩΝΕΙ κριτικές, απόψεις και φυσικά, όπως θα δούμε στη συνέχεια, και τα βραβεία.

Γράφει κατ΄αρχήν την ταινία μαζί με τον GRANT HESLOV και στη συνέχεια την σκηνοθετεί. Το κόστος παραγωγής δεν είναι μεγάλο, γύρω στα 7,5 εκατομμύρια $.

Το ΦΙΛΜ είναι ΜΑΥΡΟΑΣΠΡΟ και εξαρετικά ατμοσφαιρικό.

Ο ΧΩΡΟΣ δράσης είναι φυσικά τα STUDIO του καναλιού, γεγονός που καθιστά την σκηνοθεσία ακόμα δυσκολότερη για να μπορέσει να δείξει την έκδηλη αγωνία από το στήσιμο της εκπομπής, τα παρασκήνια, τις ίντριγκες, τα live των εκπομπών αλλά και τις περιρρέουσες εξελίξεις.

ο GEORGE CLOONEY χρησιμοποιεί μια σκηνοθετική φόρμα ταχύτατου ρυθμού, ταχύτατες εναλλαγές εικόνας, πολύ κοντινά πλάνα, έντονα zoom, που καδράρουν πάνω στα μουσκεμένα από την αγωνία πρόσωπα των συντελεστών της παραγωγής.

Παράλληλα σκηνοθετικά έχει μια απίστευτη μαυρόασπρη decor ατμόσφαιρα, μέσα στο jazz bar αλλά και στις ελάχιστες προσωπικές στιγμές των πρωταγωνιστών που επικεντρώνονται κύρια στο ζευγάρι WERSHBA, το οποίο αν και παντρεμένο, εξαναγκάζεται να έχει στο κανάλι το γάμο του κρυφό καθώς η εργοδοσία το .....απαγόρευε (!!!!)

Συγκλονιστική είναι η σκηνοθετική απόδοση του δημοσιογράφου DON HOLLENBECK, που η προσωπική του αγωνιστική στάση τον κατατάσσει στα "κόκκινα" κατάστιχα του ΜΑΚΑΡΘΥ, με αποτέλεσμα ο φακός να παρακολουθεί με έκδηλη συγκίνηση το προσωπικό του δράμα μέχρι την αυτοκτονία του.

Ο Φωτισμός συγκλονιστικός. Ένα συνεχές παιχνίδι σκιών και φωτός σε καθηλώνει με μαγικό πραγματικά τρόπο κάνοντάς σε να αντιληφθείς την ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ και ΒΑΘΟΣ ενός ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟΥ ΦΙΛΜ.




Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

"GOOD NIGHT AND GOOD LUCK" είναι το σταθερό μότο του EDWARD MURROW πάντα στο κλείσιμο των εκπομπών του. Με το "ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ και ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ" αποχαιρετούσε πάντα το κοινό του στην εκπομπή του, γεγονός που καθιέρωσε τη φράση με τη δική της ιστορία, δίνοντάς της μάλιστα και καθαρά ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΤΟΝΟ ιδιαίτερα στο "καλή τύχη".


ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

DAVID STRATHΑΙRN

Στο ρόλο του δημοσιογράφου EDWARD R. MURROW ο 64 χρονος σήμερα Αμερικάνος ηθοποιός αποδεικνύει ξεκάθαρα ένα πράγμα:
Δεν δίνει την συγκλονιστική ποιότητα σε έναν ηθοποιό η ονομαστική καταξίωση....!
Ο STRATHΑΙRN δεν είναι ευρέως γνωστός στο κινηματογραφικό κοινό παρά τις ...111 συμμετοχές του σε ταινίες....!

Εδώ όμως σαν ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ, ως το ΑΠΟΛΥΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ της ταινίας είναι απλά, σαφώςΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟΣ....!

Ερμηνεία ζωής για τον ίδιο αποτυπώνοντας, σε κάθε είδους πλάνο κάθε εφυούς σκηνοθετικής σύλληψης, την ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ του.

Που να σταθείς πραγματικά στην ερμηνεία του ; στην αγωνία του, στο άγχος του, στο πάθος, στο πείσμα του ; στην εκφραστική του δεινότητα όπου υποδύεται λες και το ζει σε πολλαπλάσιο επίπεδο στο είναι του...


GEORGE CLOONEY

Στο ρόλο του δημοσιογράφου FRED FRIENDLY ο CLOONEY δεν έχει πρόβλημα να επαναλάβει μια ακόμα υπέροχη ερμηνεία του.
Χωρίς εδώ να είναι το κεντρικό πρόσωπο. Σε ρόλο Β' ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ είναι αυτό που ξέρουμε. Η Ωριμότητά του συγκλονίζει. Είναι απλός, σαφής, γεμάτος συναισθήματα, γεμάτος αγωνία, γεμάτος δύναμη και ζωή πάνω στο αντικείμενό του.
Οι στιγμές που ζει στηρίζοντας τον αγώνα του συναδέλφου του μαζί με όλο το επιτελείο τους είναι γεμάτος ανθρωπιά, μεγαλείο και πραγματικά μεγάλες στιγμές.
Ερμηνευτικά μας εντυπωσιάζει στις στιγμές της live προβολής με ολοφάνερη την αγωνία στο πρόσωπό του τη στιγμή που τα γεγονότα τρέχουν ....on air



FRANK LANGELLA

Ο Εξαίρετος Αμερικάνος βετεράνος ηθοποιός, σήμερα στα 76 του χρόνια, ερμηνεύει εδώ το ρόλο του διευθυντή του CBS, WILLIAM PALEY.


Επιβλητικός όσο τίποτα, έχει μια έξοχη ερμηνεία σε ένα ρόλο δύσκολο σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να ισορροπήσει ανάμεσα στους δημοσιογράφους του και τις αφόρητες πιέσεις της εξουσίας που τον οδηγούν στο να προσπαθεί να τους σταματήσει.

Χωρίς ακρότητες στην ερμηνεία του αποδίδει αυτό ακριβώς που πρέπει και είναι. Βλοσυρός, σκεπτικός και ιδιαίτερα αγχωμένος. Ξέρει ότι δεν έχει δίκιο στο να πιέζει αλλά δεν μπορεί παρά να υπηρετήσει το σύστημα


RAY WISE 

στο ρόλο του δημοσιογράφου DON HOLLENBECK επίσης ο σοβαρός Αμερικάνος Ηθοποιός γεννημένος το 1947, αποδίδει με υπέροχο τρόπο τον "μάρτυρα" δημοσιογράφου που εξωθήθηκε στην αυτοκτονία από το ΜΑΚΑΡΘΙΚΟ σύστημα.


O WISE ερμηνεύει με ιδιαίτερη εσωτερική πίεση και ψυχισμό την ένταση και τον ωμό πόλεμο που υφίσταται από το σύστημα, με τη στάμπα του "αριστερού" δημοσιογράφου. Στέκεται αλύγιστος, γεμάτος αξιοπρέπεια και μια αξιοθαύμαστη στωικότητα φτάνει στο τέλος χωρίς να ενοχλήσει η να προκαλέσει θόρυβο.


Πραγματικά συγκινητική ερμηνεία που καθηλώνει και τραβά συναισθηματικά στα άκρα τη προσοχή μας


JEFF DANIELS

στο ρόλο του SIG MICHELSON. O Βρεταννός ηθοποιός γεννημένος στα 1955, έχει εδώ μια πολύ καλή παρουσία σαν στέλεχος μέσα στο σταθμό. 



PATRICIA CLARKSON & ROBERT DOWNEY JR.

Αναφέρονται μαζί γιατί παράλληλα κινούνται οι ρόλοι τους στην ταινία, όπως ήδη αναφέραμε σαν Ζεύγος WESHBA.

Η PATRICIA CLARKSON, γεννημένη το 1959 στις ΗΠΑ, εξαίρετα γνωστή επίσης στις δυο γνωστές ταινίες "ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΙΛΙ" και "SHUTTER ISLAND" 

O επίσης Αμερικανός ROBERT DOWNEY JR. ο νεώτερος, γεννημένος το 1965.





Οι ερμηνείες τους είναι χάρη οφθαλμών.....! πραγματικά ένα "παράνομο" .....επίσημο παντρεμένο ζευγάρι, για τις ορέξεις της εργοδοσίας πρέπει να φαίνεται "ξένο" στον εργασιακό τους χώρο. Η Προσπάθεια είναι τεράστια αλλά το ...άγρυπνο μάτι τόσο του ΜΑΚΑΡΘΥ όσο και των τοποτηρητών του στη δουλειά τους αποκαλύπτει.
Ερμηνείες πολύ ανθρώπινες, ειδικότερα στις στιγμές που είτε ...βγάζουν τις βέρες τους για να πάνε στη ..δουλειά είτε στην απόφασή τους να στηρίξουν το γάμο τους χάνοντας τη δουλειά τους....
Εκπληκτικοί

ALEX BORSTEIN & ROSE ABDOO

Αμερικανίδες και οι δύο, η πρώτη γεννημένη το 1971, η δεύτερη το 1962

στους ρόλους των NATALIE & MILI LERNER


Άνετες, εκφραστικές στους ρόλους τους, ένα κομμάτι και αυτές στο όλο επιτελείο των ανθρώπων που παλεύουν μέσα στο κανάλι.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Η Μουσική της ταινίας είναι του JIM PAPOULIS


Ένας εξαίρετος πολυταξιδεμένος Μουσικοσυνθέτης έχοντας αφιερώσει όλη του τη δουλειά σε μουσικές του κόσμου.

Σε μια μαυρόασπρη ταινία του 1950 ο Συνθέτης δίνει μια συγκλονιστική μουσική, καθαρά JAZZ.


Εδώ βλέπουμε την DIANNE REEVES που υποδύεται την τραγουδίστρια στο εξαίρετο JAZZ BAR στο οποίο εκτυλίσσονται οι μικρές εξωτερικές "αποδράσεις" του δημοσιογραφικού επιτελείου της ταινίας.
Μουσική εκπληκτική, ατμοσφαιρική, στο συγκεκριμένο είδος. 


Εδώ βλέπουμε την φυσιολογική της φωτογραφία της JAZZ εξαίρετης τραγουδίστριας, που είχαμε τη χαρά να την δουν οι τυχεροί του GAZARTE στις 3/11/2012 σε εμφάνισή της.

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Το "GOOD NIGHT AND GOOD LUCK" έτυχε πολύ μεγάλης, θα έλεγε κανείς, θριαμβικής αποδοχήςαπό το κοινό και τις φεστιβαλικές και κριτικές επιτροπές Κινηματογράφου σε όλο το κόσμο.

Μέσα σε 8 χρόνια ύπαρξης και προβολής έχει τιμηθεί με:

41 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ (!!!) και ακόμα 65 υποψηφιότητες, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν μαζικά 6 Υποψηφιότητες για OSCAR (TAINIA THΣ ΧΡΟΝΙΑΣ, ΒΡΑΒΕΙΟ Α΄ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ, ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ, ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ, ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗΣ και ART DIRECTION)

Στα μεγάλα του ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ ξεχωρίζουν:

  • ΠΕΝΤΕ (5) ΒΡΑΒΕΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ:  ΣΕΝΑΡΙΟ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ, ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, Α' ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ 
  • ΒΡΑΒΕΙΟ AFI USA, ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2006
  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ BRATISLAVA
  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ BROADCASTING FILM CRITICS ASSOCIATION
  • EUROPEAN FILMS AWARD ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ 2005
  • SAN JORDI ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ






Αυτό φίλες και φίλοι είναι το "ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ"

Μια ταινία ντοκουμέντο ανθρωπιάς, αξιοπρέπειας, επαγγελματικής συνείδησης και λεύτερης σκέψης
Μια ταινία που δείχνει ολοφάνερα ότι ακόμα και σε χαλεπούς και γκρίζους καιρούς η ανθρώπινη λεύτερη φωνή δεν μπορεί να πνιγεί και να αφανισθεί, παρά τις μύχιες προσπάθειες της καθεστυκίας τάξης.
Eπίσης σε όποιο χώρο και περιβάλλον δουλεύει κανείς, εαν αληθινά το θέλει, μπορεί να διατηρήσει την περηφάνεια του, την αξιοπρέπεια και την ακεραιότητά του ως άνθρωπος και επαγγελματίας, ειδικά αυτό στο χώρο παραγωγής ειδήσεων και επηρεασμού της κοινής γνώμης, κάτι που μετράει τρανά στις μέρες μας και δυστυχώς, ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ στην πατρίδα μας.

Αφού, μέσα σε συνθήκες ΥΣΤΕΡΙΚΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, μεγαλουργούντος του ΜΑΚΑΡΘΙΣΜΟΥ, το κατάφεραν ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ με αγώνα, ιδρώτα και πάθος σε αστικά μέσα ενημέρωσης, τότε οι "δικοί" μας οφείλουν το λιγότερο να ...ντρέπονται.


Κλείνουμε με τα λόγια του EDWARD MURROW στην ομιλία του στην Ένωση Αμερικανών δημοσιογράφων.....λόγια που λένε πάρα πολλά για ...πολλά....!



"...Άρχισα λέγοντας οτι η ιστορία μας είναι αυτό που κάνουμε, αν συνεχίσουμε όπως είμαστε η ιστορία θα μας εκδικηθεί. και η τιμωρία δεν θα αργήσει να πέσει επάνω μας.

ας μην ξεχνάμε την αξία των ιδεών και της πληροφόρησης, ας πούμε ότι ένα βράδυ μιας δεδομένης Κυριακής η ώρα του ΕΝΤ ΣΑΛΛΙΒΑΝ να δοθεί σε μια επισκόπηση της Αμερικανικής παιδείας. Και μια άλλη Κυριακή η ώρα του ΣΤΗΒ ΑΛΛΕΝ να δοθεί σε μελέτη της πολιτικής μας στην Μ.Ανατολή.

Θα ζημιωθούν τα μέσα και οι χορηγοί τους ; οι μέτοχοι θα ξεσηκωθούν γεμάτοι οργή ; απλώς μερικά εκατομμύρια άνθρωποι θα ενημερωθούν για θέματα που που ίσως καθορίσουν το μέλλον της χώρας και ως εκ τούτου το μέλλον των εταιρειών.

Σε όσους λένε «δεν θα το δουν οι άνθρωποι γιατί είναι αδιάφοροι και απομονωμένοι» απαντω «και αυτή είναι η γνώμη ενός ρεπόρτερ ότι υπάρχουν στοιχεία που αντικρούουν αυτή τη δήλωση»

Αλλά και αν έχουν δίκιο τι έχουν να χάσουν ; γιατί αν έχουν δίκιο και αυτό το εργαλείο είναι μόνο για να ψυχαγωγεί και να απομονώνει, τότε η ΤΙΒΙ θα σβήσει και όλη η πάλη θα πάει χαμένη.
Το εργαλείο αυτό μπορεί να διδάξει ως και να εμπνεύσει αλλά αυτό θα γίνει μόνο όταν ο άνθρωπος το χρησιμοποιήσει ως προς το σκοπό αυτό.
Αλλιώς είναι μόνο σύρματα και φώτα μέσα σε ένα κουτί..."


Ας παρακολουθήσουμε τον περίφημο λόγο του EDWARD MURROW δια συγκλονιστικής παρουσίας, ντεκόρ, φόντου και σκιών DAVID STRATHAIRN







Καληνύχτα σας και Καλή Τύχη.......



Σχόλια

  1. Τα είπες όλα, δεν θα μπορούσα να προσθέσω τίποτα, παρά μόνο τα συγχαρητήριά μου για την παρουσίαση! Δεν ήξερα ότι ο Κλούνεϊ είχε επιμεληθεί και το ενδυματολογικό της ταινίας. Φυσικά, είναι από τους ελάχιστους "σταρ" που θα έφτιαχνε μια τέτοια ταινία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ θερμά Αλεξάνδρα.....! τελικά μας αναδεικνύει μια πλευρά της τέχνης του που σημαίνει πολλά πράγματα παραπάνω και ειδικά με το θέμα αυτό φορτώνει και μια εξαιρετική και διαφορετική ποιότητα.
      Καλή σου συνέχεια

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Έρημη χώρα" η τηλεοπτική σειρά, που πρέπει να δεις

ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ: Θεωρίες-Σχολές