ANIME CINEMA: Ένα ταξίδι στην ΙΑΠΩΝΙΚΗ απαράμιλλη τέχνη του animation
Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
Κυρίες και Κύριοι
Καλώς ήλθατε στο ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ του ANIME CINEMA
Κυρίες και Κύριοι
Καλώς ήλθατε στο ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ του ANIME CINEMA
Σήμερα θα κάνουμε ένα ιδιαίτερο και δύσκολο ταξίδι σε μια μορφή τέχνης που χαρακτηρίζει ένα ολάκερο Λαό και Πολιτισμό,
τον ΙΑΠΩΝΙΚΟ, και φυσικά έχει και την κατηγορία του στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Μιλάμε για τα ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ και φυσικά όχι εκείνα τα κλασικά Αμερικάνικα που ξέρετε αλλά το ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ του ANIMATION που σφραγίζει ένα ολάκερο ρεύμα τεχνοτροπίας.
ANIME CINEMA
Πριν συνεχίσουμε στην ουσία του θέματος, οφείλουμε, για λόγους γνώσης και ενημέρωσης των φίλων μας να μιλήσουμε λίγο για το ΑΡΧΙΚΟ ΕΙΔΟΣ.
Να ξεκινήσουμε λοιπόν από τον όρο:
"ANIME"
Στην ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ λέγεται: "ΚΑΤΑΚΑΝΑ" και γράφεται με ΤΡΕΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:
"Α", "ΝΙ", "ΜΕ"
Στο ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ φυσικά έχει επικρατήσει ο όρος "ΑΝΙΜΕ" και είναι ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ της ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΕΞΗΣ: "ANIMATION"
ΟΡΙΣΜΟΣ: ANIME χαρακτηρίζονται όλα τα ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ανεξάρτητα χώρας προέλευσης. Στο ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ με τον όρο "ΑΝΙΜΕ" ενοούμε καταχρηστικά μονάχα τα ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ.
Τα ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ "ΑΝΙΜΕ" ουδεμία σχέση έχουν με τα κλάσικά δυτικά κινούμενα σχέδια που ξέρουμε. Επίσης τα ΑΝΙΜΕ δεν απευθύνονται μονάχα σε ΠΑΙΔΙΑ όπως θεωρούν στην Δύση αλλά απευθύνονται σε όλο το φάσμα της ηλικίας.
Με βάση αυτό έχουμε την εξής κατηγοριοποίηση:
Το ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ANIME χωρίστηκε σε δύο μεγάλες κατηγορίες ανάμεσα στα άλλα:
τον ΙΑΠΩΝΙΚΟ, και φυσικά έχει και την κατηγορία του στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Μιλάμε για τα ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ και φυσικά όχι εκείνα τα κλασικά Αμερικάνικα που ξέρετε αλλά το ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ του ANIMATION που σφραγίζει ένα ολάκερο ρεύμα τεχνοτροπίας.
ANIME CINEMA
Πριν συνεχίσουμε στην ουσία του θέματος, οφείλουμε, για λόγους γνώσης και ενημέρωσης των φίλων μας να μιλήσουμε λίγο για το ΑΡΧΙΚΟ ΕΙΔΟΣ.
Να ξεκινήσουμε λοιπόν από τον όρο:
"ANIME"
Στην ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ λέγεται: "ΚΑΤΑΚΑΝΑ" και γράφεται με ΤΡΕΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:
"Α", "ΝΙ", "ΜΕ"
Στο ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ φυσικά έχει επικρατήσει ο όρος "ΑΝΙΜΕ" και είναι ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ της ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΕΞΗΣ: "ANIMATION"
ΟΡΙΣΜΟΣ: ANIME χαρακτηρίζονται όλα τα ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ανεξάρτητα χώρας προέλευσης. Στο ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ με τον όρο "ΑΝΙΜΕ" ενοούμε καταχρηστικά μονάχα τα ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ.
Τα ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ "ΑΝΙΜΕ" ουδεμία σχέση έχουν με τα κλάσικά δυτικά κινούμενα σχέδια που ξέρουμε. Επίσης τα ΑΝΙΜΕ δεν απευθύνονται μονάχα σε ΠΑΙΔΙΑ όπως θεωρούν στην Δύση αλλά απευθύνονται σε όλο το φάσμα της ηλικίας.
Με βάση αυτό έχουμε την εξής κατηγοριοποίηση:
- ANIME SHOUNEN για ΑΓΟΡΙΑ
- ANIME SHOUJO για ΚΟΡΙΤΣΙΑ
- ANIME SEINEN για ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ
Το ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ANIME χωρίστηκε σε δύο μεγάλες κατηγορίες ανάμεσα στα άλλα:
- MANGA που στα ΙΑΠΩΝΙΚΑ σημαίνει "ΠΑΙΧΝΙΔΙΑΡΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. Κατά λέξη σημαίνει "ΤΥΧΑΙΕΣ ή ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ" και ο όρος εισήχθη τον 19ο αιώνα από τον HOKUSAI MANGA που ήταν ταξινομημένα σχέδια του καλλιτέχνη που αναφέραμε συγκεκριμένης τεχνοτροπίας.
- HENTAI: Επίσης ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΛΕΞΗ που σαν ερμηνεία μπορεί να του αποδοθουν οι όροι: "ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ", "ΑΚΡΑΤΗ ΕΡΩΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ". Κύρια έχει σημείο αναφορά τον ΕΡΩΤΙΣΜΟ και τη ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ με ΜΕΓΑΛΕΣ όμως αποχρώσεις ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ και πολλών ΕΚΦΡΑΣΕΩΝ
Τα HENTAI χωρίζονται εξ ίσου σε πολλές κατηγορίες που έχουν άξονα αναφοράς μια ευρεία έννοια του όρου "ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑ"
Όπως:
- BDSM Σαδομαζοχισμός κάθε τύπου
- YAOI HENTAI Αντρική Ομοφυλοφιλία
- YURI HENTAI Γυναικεία Ομοφυλοφιλία
και πολλές άλλες κατηγορίες
ΤΟ ΑΝΙΜΕ ΣΤΟΝ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Το ΑΝΙΜΕ CINEMA είναι η εφαρμογή στην 7η τέχνη του Κινηματογράφου της τεχνοτροπίας του ANIME και συγκεκριμένα αυτού που ονομάζουμε ANIMATION όμως σε μια πολύ συγκεκριμένη νοοτροπία.
Το ANIMATION είναι σήμερα μια ΨΗΦΙΑΚΗ COMPUTERIZING ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΕΧΝΗ απεικόνισης ανθρώπινων και άλλων φιγούρων σε ψηφιακή μορφή και η δημιουργία ταινιών
Ο Συγκεκριμένος όμως όρος ANIME CINEMA έχει σημείο αναφοράς καθαρά την ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Στην ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ το ΑΝΙΜΕ ξεκίνησε στην αρχή του 20ου αιώνα, όταν οι ΙΑΠΩΝΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ πειραματίστηκαν στις τεχνικές ANIME & ANIMATION με αντίστοιχους πρωτοπόρους από τη ΓΑΛΛΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΗΠΑ, ΡΩΣΙΑ.
Οι πρώτοι ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ στο είδος ήταν οι:
KATSUDO SHASHIN, OTEN SHIMOKAWA, SEITAROU KITAYAMA, JUNICHI KOUCHI
οι οποίοι μετά το 1917 έκαναν τις πρώτες επαγγελματικές δουλειές τους.
Το ΠΡΩΤΟ ΦΙΛΜ ANIME CINEMA που επιβίωσε της καταγραφής ήταν το "NAMAKURA GATANA" του JUNICHI KOUCHI.
το οποίο ήταν ένα μικρό κλιπ 2' με έναν samurai που προσπαθούσε να δοκιμάσει το σπαθί του σε κάποιο στόχο.
Η Δεκαετία του 1930 το ANIME CINEMA έγινε στην ΙΑΠΩΝΙΑ ένα εναλλακτικό μοτίβο τέχνης αλλά υπέφερε πολύ από ξένες παραγωγές. Αρκετοί δημιουργοί όπως οι: NABURM LFUJI, YASYJI MURATA δούλευαν με χαμηλά κόστη παραγωγής όμως με εξαίρετα αποτελέσματα. Άλλοι δημιουργοί όπως οι: KENZM MASAOKA, MUTSUYO SEO έδωσαν τεράστια ώθηση στην τέχνη του ΑΝΙΜΕ CINEMA με τη βοήθεια και την ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ καθώς και την επίσημη ΠΑΙΔΕΙΑ.
Το ΠΡΩΤΟ ΟΜΙΛΟΝ ΑΝΙΜΕ ήταν το 1933, το "CHIKARA TO ONNA NO YO NO NAKA" του KENZM MASAOKA.
Η Δεκαετία του 1940 βρίσκει πάμπολλους δημιουργούς να έχουν ανθίσει το είδος όπως οι: SHIN MANGAHA, SHIN NIPPON MANGAKA.
Κατά την περίοδο αυτή το ANIME CINEMA χρησιμοποιήθηκε για την ΚΡΑΤΙΚΗ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ του πολέμου.
Μετά το πόλεμο και την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ξεκινάει πάλι νέα προσπάθεια άνθησης και ανασυγκρότησης.
Το 1945 έχουμε το DIVINE SEA WARRIORS του MOMOTARO που έγινε με επιχορήγηση του Ιαπωνικού ναυτικού.
Στα 1960 ο Σκηνοθέτης και δημιουργός MANGA ANIME OSAMU TEZUKA υιοθέτησε πολλές τεχνικές animation του WALT DISNEY για να μειώσει το κόστος.
Το 1970 είχαμε μεγάλη άνθηση στην παραγωγή δημοφιλών MANGA.
ο OSAMU TEZUKA θεωρήθηκε ο ΘΡΥΛΟΣ κάτι σαν Θεός των MANGA.
Το έργο και η δουλειά του καθώς και οι
χαρακτήρες του ενέπνευσαν ολάκερες γενεές animators και συνεχίζουν να το
κάνουν μέχρι σήμερα.
Ήταν αυτός που ενέπνευσε τη γενιά του χαρακτήρα του γιγάντιου ROBOT γνωστού ως "MECHA"
ΟΙ ΟΠΤΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Σαν οπτικό μέσο το ANIME δίνει έμφαση στους χαρακτήρες. Τα στυλ ποικιλουν έντονα από καλλιτέχνη σε καλλιτέχνη και από studio σε studio. Κάποια από αυτά χρησιμοποιούν ένα κοινό στυλ, το FLCL για παράδειγμα, με ιδιότητες άγριες και επιθετικές. Άλλοι χρησιμοποιούν άλλες μεθόδους.
Οι επιρροές από την ΙΑΠΩΝΙΑ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ και ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ χαρακτηρίζουν το στυλ του ANIME CINEMA.
Επίσης υπάρχει δανεισμός από χαρακτήρες MANGA όπως κείμενο στο background και στα διάφορα layouts.
Αυτό είναι το στυλ KARE KANO
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ-ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ-ΣΤΥΛ ΜΑΤΙΩΝ
Ο Σχεδιασμός χαρακτήρα στο ANIME είναι σημαντικός καθώς αυτός διατηρεί τη διαχρονικότητα και αναγνωρισιμότητα του χαρακτήρα που απεικονίζει.
Οι αναλογίες που χρησιμοποιούνται είναι αυτές του φυσικού ανθρώπινου σώματος. Υπάρχουν βέβαια και παραμορφώσεις που έχουν να κάνουν με την ανάγκη να τονιστούν κάποια πράγματα.
Εδώ έχουμε σαφή εισαγωγή ΚΩΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ και έμφαση σε τυχόν ανάλογες παραμορφώσεις.
Το χαρακτηριστικό στη ΣΧΕΔΙΑΣΗ των ΜΑΤΙΩΝ στο ΑΝΙΜΕ είναι τα ΜΕΓΑΛΑ και ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΤΙΑ, όπου μέσα εκεί αντανακλάται έντονα το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ του χαρακτήρα. Εδώ θα λέγαμε ότι υπάρχουν οι Αμερικάνικες επιρροές του WALT DISNEY με τα μεγάλα μάτια των χαρακτήρων του.
o ήρωας RIBBON NO KISHI, από τις πρώτες MANGA φιγούρες του ΑΝΙΜΕ είναι με έμφαση σε μεγάλα και εκφραστικά μάτια, όπως βλέπουμε στην εικόνα. Το χρώμα έρχεται να προσθέσει βάθος. Συνήθως χρησιμοποιείται μίξη λαμπερών χρωμάτων σε διάφορους τόνους καθώς επίσης και σκοτεινής σκιάς. Στον αντίπδοα υπάρχουν και σχεδιαστές όπως οι:
HAYAO MIYAZAKI & TOSHIRO KAWAMOTO οι οποίο χρησιμοποιούν ρεαλιστικό μέγεθος ματιών.
Ήταν αυτός που ενέπνευσε τη γενιά του χαρακτήρα του γιγάντιου ROBOT γνωστού ως "MECHA"
ΟΙ ΟΠΤΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Σαν οπτικό μέσο το ANIME δίνει έμφαση στους χαρακτήρες. Τα στυλ ποικιλουν έντονα από καλλιτέχνη σε καλλιτέχνη και από studio σε studio. Κάποια από αυτά χρησιμοποιούν ένα κοινό στυλ, το FLCL για παράδειγμα, με ιδιότητες άγριες και επιθετικές. Άλλοι χρησιμοποιούν άλλες μεθόδους.
Οι επιρροές από την ΙΑΠΩΝΙΑ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ και ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ χαρακτηρίζουν το στυλ του ANIME CINEMA.
Επίσης υπάρχει δανεισμός από χαρακτήρες MANGA όπως κείμενο στο background και στα διάφορα layouts.
Αυτό είναι το στυλ KARE KANO
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ-ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ-ΣΤΥΛ ΜΑΤΙΩΝ
Ο Σχεδιασμός χαρακτήρα στο ANIME είναι σημαντικός καθώς αυτός διατηρεί τη διαχρονικότητα και αναγνωρισιμότητα του χαρακτήρα που απεικονίζει.
Οι αναλογίες που χρησιμοποιούνται είναι αυτές του φυσικού ανθρώπινου σώματος. Υπάρχουν βέβαια και παραμορφώσεις που έχουν να κάνουν με την ανάγκη να τονιστούν κάποια πράγματα.
Εδώ έχουμε σαφή εισαγωγή ΚΩΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ και έμφαση σε τυχόν ανάλογες παραμορφώσεις.
Το χαρακτηριστικό στη ΣΧΕΔΙΑΣΗ των ΜΑΤΙΩΝ στο ΑΝΙΜΕ είναι τα ΜΕΓΑΛΑ και ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΤΙΑ, όπου μέσα εκεί αντανακλάται έντονα το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ του χαρακτήρα. Εδώ θα λέγαμε ότι υπάρχουν οι Αμερικάνικες επιρροές του WALT DISNEY με τα μεγάλα μάτια των χαρακτήρων του.
o ήρωας RIBBON NO KISHI, από τις πρώτες MANGA φιγούρες του ΑΝΙΜΕ είναι με έμφαση σε μεγάλα και εκφραστικά μάτια, όπως βλέπουμε στην εικόνα. Το χρώμα έρχεται να προσθέσει βάθος. Συνήθως χρησιμοποιείται μίξη λαμπερών χρωμάτων σε διάφορους τόνους καθώς επίσης και σκοτεινής σκιάς. Στον αντίπδοα υπάρχουν και σχεδιαστές όπως οι:
HAYAO MIYAZAKI & TOSHIRO KAWAMOTO οι οποίο χρησιμοποιούν ρεαλιστικό μέγεθος ματιών.
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ του ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Η Έκφραση του προσώπου στο ΑΝΙΜΕ είναι βασική παράμετρος για να εκφραστούν οι σκέψεις και η διάθεση των χαρακτήρων.
Οι τεχνικές εδώ είναι εντελώς διαφορετικές από το ΔΥΤΙΚΟ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ και περικλείουν συνδυασμό ΙΧΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ που χρησιμοποιείται για σίγουρα αισθήματα και διαθέσεις.
Επισης υπάρχουνε ξέχωρα χαρακτηριστικά εκφράσεων για τις ΚΩΜΙΚΕΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ και ΣΤΙΓΜΕΣ.
ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ
Από που αντλούν άραγε τα θέματά τους τα κλασικά ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΑΝΙΜΕ ;
Οι βασικές πηγές έγγεινται στην ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, στην ΚΛΑΣΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΕΝΗΛΙΚΑ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ακόμα και σε πολλές περιπτώσεις ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ WESTERN.
Στη δεκαετία του 1970 πολλοί δημιουργοί ξεκίνησαν να δημιουργούν θέματα με μεγάλους ήρωες και επικές ιστορίες. Ο Κλασικός συγγραφέας MANGA LEIJI MATSUMOTO έδωσε πάρα πολλά θέματα ηρωισμού, θάρρους, ανθρωπιάς κυρίως σε φανταστικούς και παράξενους κόσμους.
Από που αντλούν άραγε τα θέματά τους τα κλασικά ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΑΝΙΜΕ ;
Οι βασικές πηγές έγγεινται στην ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, στην ΚΛΑΣΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΕΝΗΛΙΚΑ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ακόμα και σε πολλές περιπτώσεις ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ WESTERN.
Στη δεκαετία του 1970 πολλοί δημιουργοί ξεκίνησαν να δημιουργούν θέματα με μεγάλους ήρωες και επικές ιστορίες. Ο Κλασικός συγγραφέας MANGA LEIJI MATSUMOTO έδωσε πάρα πολλά θέματα ηρωισμού, θάρρους, ανθρωπιάς κυρίως σε φανταστικούς και παράξενους κόσμους.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ANIME FILMS
Η Λίστα με τα ANIME FILMS είναι τεράστια.... κανείς δεν μπορεί να τα σταχειολογίσει και να κατηγοριοποιήσει εύκολα.
Πόσο μάλλον να επιλέξει εύκολα.
Εδώ, για λόγους αναφοράς στο θέμα, θα κάνουμε μερικές επιλογές, για την ιστορία, ΑΝΙΜΕ FILMS που πραγματικά ξεχωρίζουν και αντικειμενικά οφείλει κάποιος να δει αν θέλει να επιλέξει κάτι από το συγκεκριμένο είδος. Πάμε λοιπόν:
1995 "MIMI WO SUMASEBA" (ΨΙΘΥΡΟΙ ΚΑΡΔΙΑΣ) Εξαίρετο Οικογενειακό δράμα του YOSHIFUMI KONDO
1988 "AKIRA" Επιστημονικής Φαντασίας του KATSUHIRO OHTOMO
1988 "HOTARU NO HAKA" (GRAVE OF THE FIREFLIES) Πολεμικό δράμα του ISAO TAKAHATA
1988 "TONARI NO TOTORO" (Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ) Οικογενειακό Φαντασίας του HAYAO MIYAZAKI
1997 "MONONOKE HIME" (Πριγκήπισσα ΜΟΝΟΝΟΚΕ) Περιπέτεια φαντασίας του HAYAO MIYAZAKI
2004 "HAURU NO UGOKU SHIRO" (ΤΟ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΚΑΣΤΡΟ) Περιπέτειας δράσης του HAYAO MIYAZAKI
1986 "TENKU NO SHIRO RAPYUTA" (ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ) Περιπέτεια δράσης εκ νέου του μεγάλου HAYAO MIYAZAKI
2001 "SEN TO CHICHIRO NO KAMIKAKUSHI" (ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ) Οικογενειακή περιπέτεια φαντασίας
του HAYAO MIYAZAKI
1984 "Η ΝΑΥΣΙΚΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΜΩΝ" (KAZE NO TANI NO NAUSHIKA) Περιπέτεια δράσης του HAYAO MIYAZAKI
2001 "SENNEN JOYU" Ρομαντικό δράμα του SATOSHI KON
2001 "NEKOJIRU-SO" Εξαίρετη κωμωδία του TATSUO SATO
2007 "SUTORENJIA MUKO HADAN" Περιπέτεια δράσης του MASAHIRO ANDO
1997 "PERFECT BLUE" Ταινία τρόμου και μυστηρίου του SATOSHI KON
2006 "PAPURIKA" Μυστηρίου Επιστημονικής Φαντασίας του SHATOSHI KON
Όλα τα παραπάνω θεωρούνται μικρά αριστουργήματα της τέχνης του ANIME CINEMA με θεματογραφία που δεν απευθύνεται σίγουρα μονάχα σε παιδιά....
ΕΡΩΤΙΚΟ ΑΝΙΜΕ CINEMA
Το ΑΝΙΜΕ CINEMA έχει τη δική του απόλυτη και έντονη ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ και ΕΡΩΤΙΣΜΟ που μερικές φορές κινείται σε ερωτικά επίπεδα πολλές φορές ξεφεύγει, κινείται και στο επίπεδο της ANIME Πορνογραφίας, του λεγόμενου HENTAI, αναπόσπαστο μέρος και αυτό της συγκεκριμένης τέχνης.
Τα ΕΡΩΤΙΚΑ ΑΝΙΜΕ έχουν τη δική τους οντότητα και τη δική τους δύναμη αισθητικής
Η ΜΟΥΣΙΚΗ στον ANIME KINHMATOΓΡΑΦΟ
Η Μουσική που συνοδεύει τις δημιουργίες ΑΝΙΜΕ είναι πραγματικά ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ....!
Θα έλεγε κάποιος, εντελώς πρόχειρα, πως είναι δυνατόν, να δίνει βαρύτητα ένας δημιουργός ταινίας Κινουμένων σχεδίων, στη ΜΟΥΣΙΚΗ...!
Οι δημιουργοί του ANIME CINEMA έδωσαν ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΒΑΡΥΤΗΤΑ στη ΜΟΥΣΙΚΗ
Και η ΜΟΥΣΙΚΗ που συνοδεύει τα έργα αυτά είναι ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, που δεν έχει απολύτως τίποτα να ζηλέψει από τις κλασικές κινηματογραφικές soundtrack δημιουργίες.
Ανάμεσα στους Συνθέτες που δούλεψαν πάνω στο ANIME CINEMA συναντάμε μεγάλες μορφές και συνάμα δημιουργίες:
JOE HISAISHI: γνωστός και διάσημος για τη συνεργασία του με τον HAYAO MIYAZAKI
SHIGEAKI SAEGUSA συνθέτης κλασικός στα μέσα του 1980 με καθαρά συμφωνική μουσική η οποία έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής.
Οι δύο αυτοί δημιουργοί θεωρούνται και οι θεμελιωτές της Μουσικής για ΑΝΙΜΕ
KENJI KAWAI συνθέτης σημαντικός και ιδιαίτερα αγαπητός
YOKO KANNO: Συνθέτης γύρω στα 1990 έγραψε τη μουσική για τα ESCAFLOWNE & MACROSS PLUS αλλά το πιο δημοφιλές το COWBOY BEPOP
TAKU IWASAKI: (RUROUNI KENSHIN, WITCH HUNTER ROBIN, READ OR DIE)
YUKI KAJJIURA: Μια Γυναίκα συνθέτης που πραγματικά μαγεύει με το λυρισμό της μουσικής της σε πάρα πολλές ΑΝΙΜΕ δημιουργίες
TOSHIO MASUDA: Έγραψε τη Μουσική για τις ταινίες UFO BABY, NARUTO
SHINJI MIYAZAKI ιδιαίτερα δημοφιλής συνθέτης γράφοντας τη Μουσική για τα POKEMON
MICHIRU OSHIMA: έγραψε τη μουσική για το διάσημο ΑΝΙΜΕ "FULLMETAL ALCHEMIST"
AKIRA SENJU: Επίσης διάσημος Μουσικός έχοντας γράψει τη μουσική στο "FULLMETAL ALCHEMIST: BROTHERHOOD"
Πάνω στη ΜΟΥΣΙΚΗ για ANIME θα κάνουμε ειδική ΑΦΙΕΡΩΣΗ καθώς το θέμα δεν μπορεί να εξαντληθεί εδώ και θα ήταν υποτίμηση της μεγάλης του αξίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσωπικά θα ήθελα να πω ότι οφείλω την ΕΜΠΝΕΥΣΗ αυτού του θέματος στο Φίλο ΡΑΜΟ που εκείνος ήταν που έδωσε τη μαγευτική φλόγα της πρώτης ανακάλυψης. Τον ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Εδώ μ' έπιασες αδιάβαστη, το σημειώνω για να το δω αργότερα και σ' ευχαριστώ πολύ Γιάννη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ σε ευχαριστώ πάντα Μαργαρίτα για τη συντροφιά και τη συνεχή σου παρουσία στις στράτες μας αυτές. Δές το με την ησυχία σου. Καλό σου βράδυ.
Διαγραφή