ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΟΣΧΑΣ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΟΣΧΑΣ

MOSCOW INTERNATIONAL FILM FESTIVAL



Το να μιλήσουμε για τον ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ και ΡΩΣΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ και να τονίσουμε τη συμβολή στο παγκόσμιο Κινηματογραφικό γίγνεσθαι είναι νομίζω περιττό.
Η Σοβιετική και Ρωσική κουλτούρα στην 7η τέχνη δεν έχει ανάγκη προβολής και παρουσίασης.
Τεράστια η συμβολή της στην ΙΣΤΟΡΙΑ και την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ δεν θα μπορούσε να λείψει από τα ΔΙΕΘΝΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ FORUMS και ΦΕΣΤΙΒΑΛΣ.
Πάμε λοιπόν να μιλήσουμε λίγο για το μεγάλο αυτό ΦΕΣΤΙΒΑΛ που δέσποζε τόσο στη ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ όσο και σήμερα.



Μια ματιά στην ΙΣΤΟΡΙΑ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ της ΜΟΣΧΑΣ θεωρείται και είναι από τα ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΑ στην ιστορία του Κινηματογράφου.
Ξεκίνησε την παρουσία του και λειτουργία του το 1935 και στην ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ προήδρευε μια ΜΟΡΦΗ ΘΡΥΛΟΣ

Ο SERGEI EISENHSTEIN.



H Διαχρονική του καθιέρωση σαν ετήσιο γεγονός επισημοποιήθηκε το 1959.
Εκεί βασίστηκε σε μια νέα γενιά σκηνοθετών και δημιουργών του Κινηματογράφου, που γαλουχήθηκαν πάνω στον ΜΕΓΑΛΟ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ.
Στο πέρασμα της Ιστορίας και των δεκαετιών, το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΣΧΑΣ αγκάλιασε τεράστιες μορφές του παγκόσμιου Κινηματογράφου και τιμήθηκαν μορφές όπως οι:
AKIRA KUROSAWA, STANLEY KRAMER, FEDERICO FELLINI, ETTORE SCOLA, ANDRZEJ WAJDA, FRANSESCO ROSI, KRZYSZTOF KISLOFWSKI, DAMIANO DAMIANI, GLEB PANFILOV, SERGEI GERASIMOV, BERNARD BLIER, ALEXANDER ROGOZHKIN.
Όμως το M.I.F.F.(MOSCOW INTERNATIONAL FILM FESTIVAL) δεν στάθηκε στο να τιμήσει φτασμένες και μεγάλες μορφές του Κινηματογράφου αλλά ΑΝΕΔΕΙΞΕ και καινούργιες.
ISTVAN SZABO, KANETO SHINDO, KRZYSZTOF KIESLOWSKI, AKI KAURISMAKI, KOHEI OGURI, HUMBERTO SOLAS
ήταν εμβληματικές μορφές που πήραν τη γνωση τους μέσα από το ΦΕΣΤΙΒΑΛ αυτό.
Στη διάρκεια των ετών καθιερώθηκε το ΒΡΑΒΕΙΟ:
"I BELIEVE. KONSTANTIN STANISLAVKSY"
το οποίο μάλιστα κερδήθηκε από μορφές όπως:  JACK NICHOLSON, JEANNE MOREAU, MERYL STREEP, HARVEY KAITEIL, FANNY ARDANT, DANIEL OLBRYCHSKI, GERARD DEPARDIEU, OLEG YANKOVSKY, ISABELLE HUPPERT, EMANUELLE BEART, HELEN MIRREN.

  Για χρόνια τώρα στις τελευταίες διοργανώσεις του ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΣΧΑΣ προεδρεύει ο μεγάλος ΡΩΣΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ  NIKITA MIKHALKOV


 



ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ της ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ



Αυτό είναι το χαρακτηριστικό κλασικό ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΣΜΗΜΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΗΣ και ΑΞΙΑΣ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ,
μοναδικού, με εξαίρετη λεπτότητα και αισθητική




Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΑΚΜΗ



Τα τελευταία χρόνια μετά την επικράτηση της Αντεπανάστασης στην ΡΩΣΙΑ και την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, ο ΡΩΣΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ διατρέχει περιόδο παρακμής.
Ρεύματα και τέχνες δεν υπάρχουν, η διοργάνωση έχει μετατραπεί σε ένα ΚΟΣΜΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ life style μιμούμενη εντελώς Δυτικού τύπου διοργανώσεις χωρίς όμως ταυτότητα.

Ο ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ και εν γένει σήμερα ο ΡΩΣΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ δεν έχει την ταυτότητα, την παρέμβαση και την αισθητική κουλτούρα της εποχής που έγραφε ιστορία πάνω στο ΜΟΝΤΑΖ, στην ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, στη ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ, στη ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Για αυτό πάνω στη ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ αξίζει να κάνουμε, και θα κάνουμε κάποια στιγμή κάποια ειδική αναφορά παρουσίαση


Σχόλια

  1. Κινηματογραφική εγκυκλοπαίδεια το ιστολόγιό σου. Συγχαρητήρια για το χρόνο που αφιερώνεις για να συγκεντρώσεις και να γράψεις όλες αυτές τις πληροφορίες.
    Σ' ευχαριστούμε πολύ Γιάννη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαργαρίτα ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια αλλά και τη μόνιμη παρουσία σου και στήριξή σου εδώ στην παρέα μας.
      Τιμή για μένα τα λόγια και η εκτίμησή σου.
      Προσπαθώ, όπως και εσύ άλλωστε, με το προσωπικό μας μεράκι, να δώσουμε ότι όμορφο ερασιτεχνικά έχουμε μέσα μας για αυτό που αγαπάμε.
      Καλή σου συνέχεια.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir