Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016

"ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ: Η ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ"

Φίλες και Φίλοι
Σήμερα δεν έχει Κινηματογράφο. Σήμερα θα κάτσουμε σπίτι. Σήμερα θα ανοίξουμε τηνΤηλεόραση και θα θυμηθούμε μια παλιά τηλεοπτική Σειρά, πιστεύω από τις καλύτερες που είδαμε ποτέ. 
Τηλεόραση λοιπόν....

Πριν ξεκινήσω θα ήθελα να σας εκμυστηρευτώ ότι δεν έχω ηρεμία από τη στιγμή που είδα αυτά τα δύο μέρη ενός συγκεκριμένου επεισοδίου της σειράς.
Ναι, δεν έχω ηρεμία. Είμαι πολύ φορτισμένος συναισθηματικά. Νιώθω μια τεράστια παρόρμηση να γράψω αυτό που κάνω τώρα, δεν μπορούσα καν να κοιμηθώ...

Πάμε λοιπόν..... Πάμε σε μια στυλίστικη Vintage ατμόσφαιρα τέλους του 1957...
Οι Κύριοι μπορείτε να φορέσετε τα tweed κοστούμια σας, να φορέσετε τα Καπέλα σας, Fedora ή Trilby, ότι προτιμάτε... Εγώ το έκανα κιόλας, φόρεσα το Μαύρο Trilby μου, έβαλα VAT 69, ξέρετε το Whiskey των ...Ελληνικών noir, μέχρι και την πίπα μου ανέσυρα στην επιφάνεια, την έβαλα στο στόμα, χωρίς καπνό φυσικά. Τώρα, δεν ξέρω ακριβώς γιατί η Γυναίκα μου και η μεγάλη μου Κόρη, που βλέπαμε παρέα το έργο, αλληλοκοιτάζονταν ....παρατηρώντας με :)
Οι Κυρίες μπορείτε να φορέσετε τις τουαλέτες σας, τα φορέματά σας, να τονίσετε τον αισθησιασμό και ερωτισμό σας, το ταπεραμέντο σας....


Δεν ξέρω πόσοι από εσάς θυμάστε ή βλέπατε την γνωστή καταξιωμένη τηλεοπτική σειρά

"ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ"

Η Σειρά είναι πνευματικό δημιούργημα δύο πολύ μεγάλων ανθρώπων στο χώρο της σεναριακής συγγραφής, οι:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ,  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Κάπου στα 2008 λοιπόν θα πάμε σε μια συγκεκριμένη ιστορία να την δούμε και είναι:

"Η ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ"


Πρόκειται για ένα καθαρό Αστυνομικό Film Noir κλειστού θεατρικού χώρου, που σε κρατάει σε μια συνεχή αγωνία, δεμένη με το απαράμιλλο χιούμορ των δημιουργών του, την συγκλονιστική ερμηνεία των Ηθοποιών του και την απίστευτη κορύφωση και κάθαρση στο τέλος.


ΑΘΗΝΑ 1957

Ο Λαός μας προσπαθεί να γλύψει τις πληγές του Εμφυλίου και της τρομοκρατίας των νικητών. Η Αθήνα πνίγεται από το πρώτο μεγάλο κύμα αστυφιλίας. Ο Εθνάρχης Καραμανλής κυβερνά με το γνωστό κράτος της Δεξιάς. Τα νεοκλασικά γκρεμίζονται στην Πόλη, ισοπεδώνεται κάθε έννοια πολεοδομικής αρχής, χαράζονται δρόμοι, λεωφόροι, χτίζονται και δηλητηριάζονται με τα απόβλητα της βιομηχανικής άναρχης "ανάπτυξης" τα ποτάμια, μπαζώνονται τα ρέματα, ξηλώνεται το Τραμ.
Νέα τζάκια μεγαλο-επιχειρηματιών εμφανίζονται στα κοσμικά στέκια της Πόλης. Παλιοί προδότες της κατοχής, δοσίλογοι με ξεπλυμένο μαύρο και ματωμένο χρήμα, άνθρωποι της νύχτας, συγκροτούν το νέο κοινωνικό στρώμα των Νεόπλουτων Μεγαλοεπενδυτών.
Κάποιοι από αυτούς βαφτίζονται "εθνικοί κατασκευαστές", τα πρώτα μεγάλα ξενοδοχεία εμφανίζονται στην Αθήνα.

Εκεί, στην παραλία και το "CONTE DEL MARE", το πολυτελέστατο Ξενοδοχείο στην χορηγία του οποίου συνέβαλε ο ΠΕΤΡΟΣ ΠΛΥΤΑΣ, κρατώντας για λογαριασμό του την πιο πολυτελή σουίτα του ξενοδοχείου, το περιβόητο "Κόκκινο δωμάτιο"


ΡΕΒΕΓΙΟΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ 1957 προς 1958

Ας δούμε τι ακριβώς έχουμε σε αυτή την απαστράπτουσα βραδιά στο CONTE DEL MARE


Σαν φτάνουν ένας-ένας οι καλεσμένοι...

Τι μπορεί να ενώνει σε μια βραδιά σαν αυτή, ένα πολυτελές ρεβεγιόν, οκτώ διαφορετικούς ανθρώπους:
Τον Γιάννη Βερύκιο, Δεξιό καραμπινάτο επιχειρηματία, την Μάγια Καστελάνου, την διάσημη Ηθοποιό του θεάτρου και Κινηματογράφου, τον γοητευτικό Χριστόφορο Προβατά, εραστή της και ζιγκολό, τον Αντώνη Παριανό, διάσημο τραγουδιστή της εποχής, τον Ρίγγα, νεαρό δηλωμένο ενεργό αριστερό, την Λαμπρινή, μια επαρχιώτισσα μεσοαστή με την πανέμορφη νεαρή της κόρη την Αλεξάνδρα και τέλος τον όμορφο νεαρό ανερχόμενης φήμης Πολεοδόμο Γρηγοριάδη ;


Συνεκτικός κρίκος της βραδιάς, φυσικά ο Πέτρος Πλυτάς με την προκλητική του παρουσία, εν είδη εγκαινίων της σουίτας.


Και τι αλήθεια θα συμβεί σαν ο Πλυτάς βρεθεί, ακριβώς στην αλλαγή του χρόνου, άγρια δολοφονημένος στη σουίτα του ξενοδοχείου ; στο "Κόκκινο δωμάτιο"

Καταλύτης και κορυφαία μορφή σε ολάκερο το έργο, ας μου επιτραπεί ο όρος καθώς η ένωση των δύο μερών-επεισοδίων, συγκροτεί άμεσα μια ολοκληρωμένη κινηματογραφική ταινία, έλεγα λοιπόν, καταλύτης ο Αστυνόμος ΙΕΡΟΚΛΗΣ ΣΑΜΟΛΑΔΑΣ, που αποτελεί και τοναπόλυτο πρωταγωνιστή αυτής της ιστορίας, ο οποίος θα δράσει και ως θρυαλλίδα που θα πορευτεί στο δύσκολο δρόμο της αλήθειας, της αποκάλυψης του εγκλήματος αλλά και της τέλειας ανατροπής.



Ας δούμε, φίλες και φίλοι τους
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
των δύο επεισοδίων

Η Σειρά παίχτηκε στο MEGA CHANELL

Το Σενάριο είπαμε ότι το έγραψαν δύο απίστευτα χαρισματικοί άνθρωποι: ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ & ΦΑΙΗ ΤΖΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ:  ΛΙΑ ΑΣΒΕΣΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:  ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΤΡΑΚΟΣ
STYLING:  ΝΙΝΕΤΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ και ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΚΑ 
ΤΗΛΕΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  ΝΙΚΟΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ  ΕΨΙΛΟΝ ΑΕ


Αυτό λοιπόν είναι το πολιτικό, κοινωνιολογικό, θεματικό υπόβαθρο της "ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ"
Και εδώ θα πω δύο ειδικές παρατηρήσεις:
1) Το Styling σε τέτοια θέματα εποχής, η διακόσμηση, το ντεκόρ, παίζουν κορυφαίο ρόλο στην υπέροχη εικόνα του έργου. Οι δύο στυλίστριες έκαναν εκπληκτική δουλειά και έχουμε καιρό να δούμε θέμα και ατμόσφαιρα εποχής vintage στην Ελληνική Οθόνη.

2) Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Μουσική επιμέλεια του έργου, απόλυτα πετυχημένη στην δημιουργία της ανάλογης ατμόσφαιρας


Και ήρθε η ώρα να περάσουμε στο κομμάτι της άμεσης υλοποίησης αυτού του συγκλονιστικού ΣΕΝΑΡΙΟΥ, που θα πω παρακάτω, τις πηγές του.
Ήρθε η ώρα λοιπόν για τις 

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ


Ο Εν λόγω Κύριος, ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ, στο ρόλο του Αστυνόμου ΙΕΡΟΚΛΗ ΣΑΜΟΛΑΔΑ, είναι και ο απόλυτος πρωταγωνιστής του έργου.
Ειλικρινά είναι μια από τις μεγαλύτερες ερμηνείες που έχω δει για τον μεγάλο αυτό ηθοποιό, ο οποίος έχει ένα τρομερό, ανάμεσα στα άλλα, προτέρημα.
Ξέρει να συνδυάζει το τραγικό με το χαμόγελο, έχει τον τρόπο με ένα χαμόγελό του να πει ίσως το πιο αυστηρό, το πιο σαφές, το πιο τραγικό πράγμα στον συνομιλητή του. Και δεν μιλάω για το "χαζοχαρούμενο" χαμόγελο. Μιλάω για το χαμόγελο της έκφρασης που διαθέτει γεμάτο αλήθεια.


Ο Αντώνης Καφετζόπουλος λοιπόν, πανταχού παρών σε όλη την ιστορία, παραμονεύει σε κάθε γωνιά, σε κάθε καρέ, σε κάθε διάλογο και κρυφό μορφασμό. Παρατηρεί, καταγράφει, αποκωδικοποιεί, ανοίγει δρόμους και βαδίζει στην αλήθεια.
Ένας Ηρακλής Πουαρώ ίδιας μεθόδου, αναλυτικός, παρατηρητικός, ένας Μπέκας ίδιας σχολής και τρόπων, με απόλυτα δικό του το ύφος, το χαμόγελο και τη καλώς εννοούμενη "τρέλα".


Και σαν έρθει η ώρα της κρίσης, η ώρα των αποφάσεων, των προτεραιοτήτων, έχει στο μανίκι του τις απίστευτες ανατροπές, αυτές που τον κάνουν απόλυτα ξεχωριστό από τους άλλους αναφερθέντες "ήρωες"
Ερμηνεία για σεμινάριο Ηθοποιίας

Ας πάμε αναλυτικά στις άλλες ερμηνείες ξεκινώντας από τις "μόνιμες" όλης της σειράς:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ στο ρόλο του receptionist ΜΙΛΤΟΥ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ στο ρόλο της Αρχικαμαριέρας ΜΑΡΩΣ
ΦΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ στο ρόλο του Barman
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΛΕΥΡΑΣ στο ρόλο του Receptionist Υποδοχής


ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ στο ρόλο του ΠΕΤΡΟΥ ΠΛΥΤΑ


Ο Εξαίρετος αυτός ηθοποιός μας, τα τελευταία χρόνια, λόγω του επιβλητικού του παρουσιαστικού έχει διαπρέψει στην κυριολεξία σε πολλούς κόντρα ρόλους ή σε ρόλους σκοτεινούς, αμφιλεγόμενους.
Εδώ, με την μοναδική του υποκριτική ικανότητα, ερμηνεύει τον "άνθρωπο του κακού". Τον άνθρωπο του υποκόσμου, που έχει "πλυθεί" και έχει "καθαγιαστεί" στα μάτια της καθωσπρέπει κοινωνίας στην οποία και έχει ενσωματωθεί πλήρως.

Προχωράμε τώρα στους ερμηνευτές των Οκτώ σημαντικών ρόλων της υπόθεσης:

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της ΜΑΓΙΑΣ ΚΑΣΤΕΛΑΝΟΥ


Ώριμη όσο ποτέ πια, γοητευτική, λαμπερή, εξαίρετη ερμηνεία από την Ηθοποιό μας που τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστεί με επιτυχία σε πολλές εμφανίσεις.
Σαγηνευτική, επιθετική, τρυφερή, ανθρώπινη, σκοτεινή, δραματική. Όλες οι μεταπτώσεις στην εξαίρετη ερμηνεία της


ΜΑΡΤΣΕΛΟ ΛΕΚΟΜΤ στο ρόλο του ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΡΟΒΑΤΑ


Ο Νεαρός γοητευτικότατος Ελληνο-Γαλλο-Γερμανός Ηθοποιός, και αυτός από τα πρόσωπα κλειδιά του έργου, στο ρόλο του νεαρού εραστή της Μάγιας και εν γένει πολυτελούς ζιγκολό της νυχτερινής ζωής. Στυλ μοναδικό, γοητεία απαράμιλλη, ερωτεύσιμος όσο λίγοι.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΙΜΑΡΔΑΝΗΣ στο ρόλο του ΒΕΡΥΚΙΟΥ


Ένα, κατά την ταπεινή μου άποψη, από τα βαριά χαρτιά της Ελληνικής υποκριτικής στο θέμα συγκεκριμένων ρόλων. Επιβλητικός, κυρίαρχη προσωπικότητα, εμφάνιση που σαγηνεύει, πότε ανοιχτός, πότε ένα αίνιγμα στο απόλυτο. Εδώ θα ερμηνεύσει τον Επιχειρηματία με τις δεξιές πολιτικές δράσεις και απόψεις

ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΚΑΡΙΣΙΑΝΟΥ στο ρόλο της Λαμπρινής


Εδώ και αν έχουμε εντυπωσιακές μεταπτώσεις στην ερμηνεία και ανατροπές. Η Κλασική μεσοαστή επαρχιώτισσα του 1957, με τον μανδύα του "Κατινισμού" που έρχεται αφενός να τακτοποιήσει το ...αυθαίρετο σπίτι της με ρουσφέτι και αφετέρου να παντρολογήσει-ξεπουλήσει την πανέμορφη κόρη της ακόμα και στα χέρια του Πλυτά. Η Ανατροπή στο σενάριο της υπόθεσης σε αφήνει άφωνο με την ερμηνεία της.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΝΤΕΣΗ στο ρόλο της νεαρής ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ


Η Όμορφη νεαντική παρουσία της λαμπερής βραδιάς. Το ερωτικό "μήλο της έριδας" για πολύ κόσμο. Καλή και ζεστή ερμηνεία της νεαρής Ηθοποιού.

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΩΤΣΗΣ στο ρόλο του τραγουδιστή ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΡΙΑΝΟΥ


Ένας πραγματικά γοητευτικός νεαρός, με παρουσία και σκηνικό "εκτόπισμα", αποδίδει και εδώ πολύ καλά το ρόλο του όπως και πολλούς άλλους στη συγκεκριμένη σειρά.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του αριστερού ΔΡΙΓΓΑ


Ακόμα μια "βαριά" παρουσία στο έργο. Επιβλητικός, σιωπηρός, με πολλά κρυμμένα χαρακτηριστικά ως δρων κομμουνιστής εκείνης της σκοτεινής εποχής, άψογος στο ρόλο και ερμηνεία του.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΙΧΕΛΗΣ στο ρόλο του Πολεοδόμου ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ


Δεν έχουμε να ξεχωρίσουμε και εδώ σε κάτι επίσης από μια ακόμα έξοχη ερμηνεία του νεαρού Ηθοποιού. 

Επίσης στους λοιπούς ρόλους εμφανίζονται οι:

ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ως Σακαφλιάς, Γ.Γ. του Υπουργείου εσωτερικών
ΑΘΗΝΑ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ ως ΤΖΕΝΗ ΣΑΚΑΦΛΙΑ σύζυγος
ΠΑΡΘΕΝΑ ΧΟΡΟΖΙΔΟΥ ως ΝΑΝΑ η τραγουδίστρια


ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ως ΑΡΗΣ ΠΕΡΑΤΙΚΟΣ, ο μπράβος του Πλυτά


Επίσης ως GUEST στο έργο εμφανίζεται και ο γνωστός δημοσιογράφος ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑΣ στο ρόλο του δημοσιογράφου που έρχεται να μελετήσει τα γενόμενα του Ξενοδοχείου.

Και τώρα είναι ώρα να αναφερθώ στην πηγή της έμπνευσης του Σεναρίου της
"ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ"

Δεν ξέρω πόσοι και ποιοι φίλες και φίλοι έχουν είτε διαβάσει είτε δει στον Κινηματογράφο το θρυλικό έργο της μεγάλης AGATHA CHRISTIE
"ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ORIENT EXPRESS"

Και εδώ είναι αυτό που ανέφερα στην αρχή της παρουσίασης. Δεν είναι μήτε κακό μήτε πνευματική κλοπή να δανειστούμε την βασική έμπνευση ενός φτασμένου συγγραφέα και πάνω της να γράψουμε κάτι παντελώς δικό μας, παντελώς ξεχωριστό, καινούργιο, με άλλες αναφορές και κίνητρα δημιούργημα.

Και αυτό ακριβώς κάνουν εδώ, με μοναδική συγκλονιστική μαεστρία, οι ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ και ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ δημιουργώντας ένα συγκλονιστικό τηλεοπτικό Κινηματογραφικό έργο.




Το όλο έργο είναι ντυμένο σε μια εκπληκτική ατμόσφαιρα εποχής, που κάθε της στολίδι, κάθε της ντεκόρ, κάθε ενδυματολογική της πινελιά, διακοσμητική νοοτροπία είναι και ένα έργο τέχνης.

Δεν ξέρω γιατί αλλά το έργο αυτό συνολικά, θεωρώ ότι εγκληματεί κατά του εαυτού του ως θέμα τέχνης αν κλειστεί στα αυστηρά τηλεοπτικά μέτρα. Κάλλιστα συγκροτεί μια βαρβάτη υπέροχη κινηματογραφική ταινία στην ένωση των δύο μερών.
Από την άλλη σκέφτεσαι μοιραία και λες ότι μέσα από την τηλεόραση μπήκε σε απείρως περισσότερα σπίτια, μάτια, καρδιές απ ότι αντίστοιχα θα το έκανε μέσα από τον Κινηματογράφο.
Παρ' ολα αυτά, το αριστούργημα αυτό, που το φινάλε του με βρήκε δακρυσμένο, για μένα ήταν μια υπέροχη εμπειρία.

Για όσους θέλουν υπάρχουν και τα δύο μέρη στο you tube για να τα δείτε.







Σας το συνιστώ με ανεπιφύλακτη την προσωπική μου υπογραφή, ειδικά για τους εραστές των αστυνομικών noir μυθιστορημάτων.

2 σχόλια:

  1. Δεν το έχω δει. Δεν έβλεπα το "Κόκκινο Δωμάτιο", όπως και γενικά δεν βλέπω τηλεόραση (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων).
    Η παρουσίαση που έκανες μού κίνησε το ενδιαφέρον. Δεν μπορεί, σίγουρα ξέρεις περισσότερα.
    Θα το ψάξω και θα το δω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Πέτρο. Μην νομίζεις και εγώ δεν βλέπω τηλεόραση. Έχω να δω χρόνια από τότε που προέβαλε μερικές πολύ μεγάλες πραγματικά σειρές. Τώρα καταφεύγω στη λύση του you tube διαλέγοντας κάποια συγκεκριμένα πράγματα που αξίζουν. Ένα από αυτά ήταν η σειρά αυτή, πόσο μάλλον αυτό το υπέροχο πραγματικά έργο. Σε χαιρετώ με ευχές για όμορφο απόγευμα.

      Διαγραφή