Πρωτοχρονιά στο Cinefil με ατάκες του Ελληνικού κλασικού σινεμά

 Αισίως, (Ναι, παρά το σκοτάδι ολόγυρά μας), φτάσαμε και στο τέλος της φετινής χρονιάς.

Πρωτοχρονιά εν όψει αγαπημένες φίλες και φίλοι μου

Και εδώ στο Cinefil λέμε να ρεβεγιονάρουμε με κάτι χαμογελαστό!

Κάτι που μας γεμίζει γέλιο από πού; Μα από το κλασικό Ελληνικό σινεμά και τους αλησμόνητους συντελεστές του.

Πάμε λοιπόν να αποχαιρετίσουμε το 2023 με κάποιες αξέχαστες στιγμές και ατάκες:



"Μια τρελή τρελή οικογένεια" (1965)

του Ντίνου Δημόπουλου

Οι νιόνυμφοι, ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ και ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, λένε να ευχηθούν στη μοναδική "Πάστα Φλώρα" ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ. Και να τσουγκρίσουν τα ποτήρια τους. Όμως η αεικίνητη "μαμά" δεν πίνει αλκοόλ γιατί ...παχαίνει, σάκχαρα θα μού πείτε. Έχει δίκιο! Ε τότε θα πιεί ένα ...ουίσκι που είναι για ...διατροφή!

Στην υγεία μας.



"Κορίτσια για φίλημα"  (1965)

του Γιάννη Δαλιανίδη

Ο αγαπητός Κώστας (ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ) ως ...Ράμμογλου, κάνει χρήση των ...ατού, που έχει στο ...μανίκι του. Στόχος του; Μα η χυμώδης (αχ...) και σέξυ Τζένη (ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ). Να το λοιπόν το μέγα επιχείρημα: 

-Έχω και κότερο...πάμε μια βόλτα; (Σου λέει, θα αρνηθεί με τέτοιο επιχείρημα;)

Αλλά έχουμε και τη Ρένα (ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ) από δίπλα, που καραδοκεί για να χαλάσει τη δουλειά.



"Η Σωφερίνα"  (1964)

του Αλέκου Σακελλάριου

Ο έρμος ο Σπανοβαγγελοδ..... (αυτός τελικά), (ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ), προσπαθεί να κάνει τη ζωή του προέδρου του δικαστηρίου (ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ) και να χρησιμοποιήσει το ...παρατσούκλι του, "Γύλος". Αλλά ο πρόεδρος, ...εμμένει στον τύπο για να συνεχίσει να ...υποφέρει.

Τι να κάνουμε;



"Ο κατεργάρης"  (1971)

του Γιάννη Δαλιανίδη

Αχ αυτό το "Ασμπέτε"! Σπίτια καραδοκεί να κλείσει! Και ο ...οπισθοδρομικός Χρόνης (ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ), αναρωτιέται ο συμπαθής, πού ταξιδεύει η πολυθρόνα του σαλονιού του; Σου λέει, λες να έχουμε καμιά μετακόμιση και να έχω χάσει κάτι; 

Όμως όχι, η γλυκύτατη και προσαρμόσιμη σύζυγός του Τούλα (ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΟΥΛΑΚΗ), του λέει το ...παρασύνθημα και μιας και δεν κατέχει, έρχεται και η κόρη του, η Εύα (ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ), να τού το αναλύσει ετυμολογικά στο σωστό "Του νόου ας μπέτερ". Αυτό!

Να γνωριστούμε καλύτερα ρε παιδί μου!



"Μια ζωή την έχουμε"  (1958)

του Γιώργου Τζαβέλλα

Όχι για να καταλάβετε τι ψυχολογική ψύχωση τραβάμε και εμείς οι δύσμοιροι τραπεζικοί υπάλληλοι και δη οι ταμίες της παλιότερης γενιάς. Αυτοί δηλαδή, που στα μεγάλα καταστήματα των τραπεζών, ήταν κλεισμένοι σε ...σιδερένια κλουβιά.

Οπότε, πολύ σωστά ο Κλέων (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ), εξηγεί στο δεσμοφύλακά του, τον συμπαθέστατο ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ, ότι ποιος ο λόγος να στενοχωρηθεί; Σε κλουβί ήταν, σε κλουβί κατέληξε. Τι ακριβώς να τον ενοχλήσει;

Αν το σκεφτεί κανείς πιο ...αναλυτικά, θα δει ότι δεν έχει άδικο.



"Ο ατσίδας"  (1961)

του Γιάννη Δαλιανίδη

Άντε τώρα να βγεις για καφέ έξω και να πέσεις στον ...Θρασύβουλα (ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ). Και να σ' αρχίσει στις θλιβερές του αναλύσεις περί ...θανάτου, με τη δική του πεσιμιστική θεώρηση. Τι να σε γλιτώσει μιλάμε; Ο δυστυχής Αλέκος (ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ), ...χοροπηδάει στην καρέκλα του μπας και ξορκίσει το επερχόμενο κακό αλλά ο Θρασύβουλας, δεν μασάει.

Παναγία μου... Για καφέ βγήκαμε, όχι για κηδεία...



"Δεσποινίς Διευθυντής"  (1964)

του Ντίνου Δημόπουλου

Είσαι η Λίλα Βασιλείου (ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ). Είσαι η νέα διευθύντρια στον οργανισμό και έχεις ξεκινήσει χαράματα να πας στη δουλειά σου. Ως εδώ καλά. Το φέρνει όμως η μοίρα και πέφτεις, πρόσωπο με πρόσωπο με τον ...γόη του Οργανισμού. Μα τον Αλέκο βέβαια (ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ). Και ιδού η ...σεξουαλική παρενόχλησις, με τα χαράματα. Τότε βέβαια, το νομικό πλαίσιο δεν ήξερε από ...παρενόχληση. Οπότε μοναδικό όπλο το "μπινελίκι".

Το έχωσε η Λίλα και έβαλε τα πράγματα στη θέση τους, πρωί πρωί.



"Ένα έξυπνο έξυπνο μούτρο"  (1965)

του Γιάννη Δαλιανίδη

Λοιπόν, στη ζωή, είναι μερικοί άνθρωποι, μερικές "γάτες", που αν καταφέρουν και "χωθούν", αν καταφέρουν και "τρυπώσουν" κάπου, όχι απλά βολεύτηκαν αλλά ελέγχουν και τους υπόλοιπους.

Το παράδειγμα του Τηλέμαχου (ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ) και του τρόπου με τον οποίο ...μπούκαρε στην επιχείρηση του Πότη (ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ) και του Ιορδάνη (ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣ), είναι ακριβώς όλα τα λεφτά! Στο χέρι τούς έχει και τους δύο και τους χορεύει μια χαρά! Ήταν να μην ...τρυπώσει.

Συμφωνείτε;



"Ο Ηλίας του 16ου"  (1959)

του Αλέκου Σακελλάριου

Μπορεί ο Ηλίας ( να είναι ...αστυφύλακας μαϊμού αλλά το ματάκι του ...παίζει! Και προσπαθεί βέβαια να κρατήσει χαρακτήρα απέναντι στη δύσμοιρη και πανταχόθεν βαλλόμενη υπηρεσία Τασία (ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ) αλλά τον ...προκαλεί και εκείνη με τα λόγια της.

-Να με ψάξετε! Να με ψάξετε παντού! τον καλεί, ανεβάζοντάς του την ...πίεση.

Όμως ο Ηλίας, βράχος! Εν ώρα ...υπηρεσίας, ποτέ! Έξω ευχαρίστως! Σωστός!



"Δεσποινίς Διευθυντής"  (1964)

του Ντίνου Δημόπουλου

Αχ αν είσαι πατέρας και μάλιστα μοναδικός γονέας, μοναχοκόρης; Τι τα θες και τα γυρεύεις! Φωτιά στα μπατζάκια σου! Έτσι και ο έρμος πατήρ-Βασιλείου (ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ), πολιορκεί μαχητικά την Αθηνά (ΛΙΛΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ) μπας και μάθει κάτι για το φλερτ της κόρης του.

Δεν ζητάει και πολλά ο άνθρωπος. Μονάχα το πλήρες βιογραφικό του ...λεγάμενου καθώς και όλο το ιστορικό της γνωριμίας τους! Σιγά δηλαδή! Διακριτικός.


Φιλαράκια μου αγαπημένα. Ελπίζω να χαμογελάσατε λίγο με το θέμα μου.

Να σάς ευχηθώ ολόψυχα, μέσα απ' την καρδιά μου, αφού πρώτα σάς επισημάνω:

Προσοχή στους τοξικούς ανθρώπους

Μακριά από γκρίνια και μιζέρια

Προσοχή αυστηρή στις ιώσεις της εποχής!

Απλώστε το χέρι και την αγκαλιά σας στους αδύνατους, τους αδικημένους και τους κατατρεγμένους. Παλέψτε για το δίκιο, την ειρήνη, τη λευτεριά, την ανθρωπιά.

Χαμογελάτε, ερωτευθείτε, χαρείτε τη ζωή.



Σχόλια

  1. Αξέχαστες ταινίες και ποτέ δεν βαριόμαστε να ξαναδούμε. Καλή νέα χρονιά Γιάννη μου. Καθε καλό στο σπιτικό σου εύχομαι
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά, Άννα μου, καλή μου φίλη. Να γεμίζουμε με χαμόγελο και νοσταλγία. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  2. Υπέροχα όλα τα στιγμιότυπα και οι σχολιασμοί σου, Γιάννη! Το 2024 μα φέρει υγεία και κάθε χαρά στην οικογένεια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε από το στόμα σου, στου Θεού τ' αυτί, Βασίλη μου. Να είμαστε καλά φίλε. Ευχαριστώ πολύ. Καλή χρονιά σας.

      Διαγραφή
  3. Σ' ευχαριστούμε Γιάννη μου για τα τελευταία χαμόγελα ετούτης της χρονιάς, που μας χαρίζεις. Της χρονιάς που μόνο ευχάριστη ούτε καν νόστιμη δεν ήταν. Ας την αποχαιρετήσουμε με καλοσύνη και ας ελπίσουμε πως κάτι καλό - δεν είμαστε και πλεονέκτες- θα δούμε την επόμενη που έρχεται σε λίγο. Καλή Πρωτοχρονιά με υγεία, χαρά, τύχη για σένα και όλη την οικογένειά σου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαξιμαλιστές δεν υπήρξαμε ποτέ, Μαρία μου στις προσδοκίες μας. Έτσι, χωρίς να το καταλάβουμε, βρισκόμαστε να γλιστράμε έναν κατήφορο, χωρίς φρένο. Που γίνεται όλο και πιο σκοτεινός. Ελπίζουμε να πιάσουν τα φρένα κάποια στιγμή.
      Καλή μου φίλη, το χαμόγελο είναι όπλο ζωής από τη στιγμή που γεννήθηκε η ανθρωπότητα. Ας το κρατήσουμε.
      Καλή χρονιά να έχουμε και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  4. Τα έχουμε πει! Λατρεύω παλιό ελληνικό κινηματογράφο! Ξανά και ξανά να τις βλέπω και να μην τις βαριέμαι λεπτό! Υπέροχο και αυτό σου το αφιέρωμα Γιάννη!
    Καλή και ευλογημένη χρονιά με περισσότερο χιούμορ (όταν πρέπει) στη ζωή μας για να κυλάνε πιο υποφερτές οι δύσκολες μέρες μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, χρειαζόμαστε το χιούμορ στη ζωή μας. Είναι κάτι σαν το αλάτι, σαν ευλογία.
      Χάρηκα που σού άρεσε το αφιέρωμα, καλή μου φίλη και εύχομαι να έχεις μια καλή και όμορφη χρονιά. Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Πολύ όμορφα τα στιγμιότυπα. Καλή χρονιά με υγεία. Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Μαρία μου. Χαίρομαι πολύ, που σού άρεσαν. Καλή χρονιά, κορίτσι μου. Φιλιά.

      Διαγραφή
  6. "Μακριά από γκρίνια, μιζέρια και τοξικούς ανθρώπους" (Θρασύβουλας)
    Αυτοσχεδιάζω ατάκες, Γιάννη μου, παίρνοντας την αφορμή απ' τις ουσιαστικές ευχές σου στο τέλος.
    Έσκασε λίγο το χειλάκι μας με όλα αυτά τα εκλεκτά που μας ετοίμασες!
    Να 'σαι καλά Γιάννη μου. Καλή και δημιιουργική χρονιά να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πάρα πολύ αν το κατάφερα, Μαρία μου! Να γελάσουμε λίγο, το αξίζουμε, το δικαιούμαστε, καλή μου φίλη. Ειδικά με τέτοιες ατάκες και σκηνές.
      Στέλνω φιλιά και ευχές για καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  7. Και μόλις θυμήθηκα να συμπληρώσω Γιάννη (ένα.. χρόνο μετά! 😛) άλλη μια ταινία, που τη θεωρώ κορυφή στις ατάκες, και είναι "της κακομοίρας" με τον Χατζηχρήστο να κατοχυρώνει τον ωραιότερο ρόλο τής καριέρας του! Ζήκος for ever! Πάρα πολύ ωραία ξεκίνησε εδώ μέσα η χρονιά, Γιάννη μου, κι έτσι εύχομαι να συνεχιστεί για όλους μας! 🌟🎄🌟

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται, Πέτρα μου! Ζήκος μακράν από τα "βαριά χαρτιά" της κωμωδίας και οι ατάκες του πέφτουν κατά ...ριπάς στην αλησμόνητη αυτήν ταινία.
      Χαίρομαι τόσο για την αναφορά σου στο ξεκίνημα της χρονιάς εδώ. Μακάρι, κοπέλα μου.
      Φιλιά ζεστά και ευχές, Πέτρα μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Γιάννης Φέρτης: Για πάντα στον κόσμο της καρδιάς μας

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 3ο)

"Κάτι Κουρασμένα Παλικάρια" στην κάψα του Καλοκαιριού