Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ
Φίλες και φίλοι, είμαστε σε τροχιά απονομής των φετινών βραβείων της Αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου, δηλαδή τα Όσκαρ. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες συζητήσεις και τα προγνωστικά δίνουν και παίρνουν. Ξέρουμε πολύ τι ακριβώς "γίνεται" στα παρασκήνια της πιο εμπορικής κινηματογραφικής διοργάνωσης στον κόσμο. Έχουμε μέσες άκρες γνωστές τις διαπλοκές, τις νόρμες, τις κατευθύνσεις, τους συσχετισμούς. Όχι, δεν θα σταθώ σήμερα στις ταινίες που είναι υποψήφιες για τα φετινά βραβεία. Θα σταθώ σε κάτι άλλο, που πάρα πολλά χρόνια πριν, ταρακούνησε άγρια το γνωστό σύστημα των Όσκαρ και μάλιστα ενώπιον εκατομμυρίων θεατών.
Πρωταγωνιστής ένας μεγάλος θρύλος του κινηματογράφου, γέννημα θρέμμα του Χόλιγουντ. Ίσως ο καλύτερος ηθοποιός στην ιστορία του σινεμά, κατά πως λένε οι αναλυτές αλλά και το καλλιτεχνικό του στίγμα, όπως το άφησε στην κινηματογραφική του παρουσία.
ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ
(Marlon Brando)
Το να περιγράψει κανείς το καλλιτεχνικό πέρασμα αυτού του ιερού "τέρατος" του κινηματογράφου, νομίζω θα απαιτήσει άπειρες σελίδες γραφής και παρουσίασης.
Στα 80 χρόνια της πολυτάραχης ζωής του, από το 1924 στην Ομάχα της Νεμπράσκα όταν είδε το φως της ζωής, ως το 2004, στο Γουέστγουντ του Λος Άντζελες, όταν πέρασε στο κόσμο της αιωνιότητας, πενήντα έξι από αυτά τα χρόνια μεγαλούργησε στη μεγάλη αλλά και στη μικρή οθόνη.
48 ταινίες φέρουν την παρουσία του, με κάποιες από αυτές να αποτελούν κόσμημα στην παγκόσμια ιστορία της έβδομης τέχνης.
1951 "Λεωφορείο ο πόθος", 1952 "Βίβα Ζαπάτα", 1954 "Το λιμάνι της αγωνίας" του Elias Kazan
1953 "Ιούλιος Καίσαρ" του Joseph Mankiewitz
1957 "Σαγιονάρα" του Joshua Logan
1958 "Ο χορός των καταραμένων" του Edward Dmytryk
1972 "Ο νονός", 1979 "Αποκάλυψη τώρα" του Francis Ford Coppola
1972 "Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι" του Bernardo Bertolucci
Φιλμ που έγραψαν ιστορία και αποτελούν ανεξίτηλους θησαυρούς στην παγκόσμια φιλμογραφία.
Μια φιλμογραφία για την οποία τιμήθηκε με 32 διεθνή βραβεία και ακόμα με 36 υποψηφιότητες.
2 Όσκαρ 1955, 1973-Βραβείο ΕΜΜΥ 1979-Βραβεία BAFTA 1953,1954, 1955-Cannes 1952, David di Donatello 1958-Walk of fame-Χρυσές σφαίρες ΗΠΑ 1955, 1956, 1973, 1974
Όμως ο μεγάλος ηθοποιός δεν ήταν απλά ένας λαμπερός σταρ της μεγάλης και μικρής οθόνης. Ήταν και ένας σκεπτόμενος αλλά και πολιτικά ενεργός άνθρωπος. Μια προσωπικότητα με συγκεκριμένες και ιδιαίτερα "ενοχλητικές" για το image της πατρίδας του, απόψεις.
Πάλεψε έντονα για τα ανθρώπινα δικαιώματα απέναντι σε κοινωνικές ομάδες, που δεν είχαν και την καλύτερη θέση στην Αμερικάνικη κοινωνία. Ιδιαίτερα δε στρατεύτηκε με πάθος για τα δικαιώματα των αυτόχθονων κατοίκων των ΗΠΑ, στην ουσία δηλαδή των γηγενών κατοίκων αυτής της χώρας.
Ο αγώνας του για τη θέση των Ινδιάνων στην Αμερικάνικη κοινωνία ήταν συνεχής και με κάθε ευκαιρία επεδίωκε να περάσει το μήνυμα για την άσχημη θέση τους ακόμα και στις σύγχρονες εποχές των ΗΠΑ.
Εκείνο που στάθηκε κορύφωση αυτού του αγώνα του, σε επίπεδο επικοινωνίας και μηνυμάτων, είναι εκείνο το διαβόητο και θρυλικό "χαστούκι" του, που έδωσε στην Αμερικάνικη ακαδημία κινηματογράφου. Για να το δούμε αναλυτικά:
Ο Μάρλον Μπράντο, ήταν από τους ανθρώπους εκείνους, που αγανακτούσε με τον τρόπο, που η Αμερικάνικη βιομηχανία κινηματογράφου, παρουσίαζε τους γηγενείς Ινδιάνους. Όλοι θυμόμαστε την, αλήστου μνήμης εποχή Τζον Γουέην, όπου οι γηγενείς αυτόχθονες εμφανίζονταν κάτι ανάμεσα σε στυγερούς δολοφόνους, σε ληστές και μακελάρηδες. Έτσι το "ένδοξο ιππικό" των απανταχού κάου μπόυς, έδινε πάντα την ηθική λύση.
Η Sacheen Littlefeather
Γεννήθηκε στις 14 Νοέμβρη 1946 στο Salinas, California. Η μητέρα της ήταν η Geroldine Marie Barnitz, με Ευρωπαϊκό αίμα στις φλέβες της ως καταγωγή. Ο πατέρας της ήταν ο Manuel Ybarra Cruz, γεννημένος στην έρημο, με καταγωγή από τη φυλή των Απάτσι Ινδιάνων.
Η νεαρή γυναίκα σπούδασε υποκριτική, μπήκε στο σωματείο των ηθοποιών και το 1970 μάλιστα, ονομάστηκε Miss Vampire USA, μια παραγωγή Dark Shadows και στο τέλος γίνεται πρόεδρος στο σωματείο γηγενών ηθοποιών των ΗΠΑ.
Αργότερα ήρθε σε επαφή και γνωριμία με τον Μάρλον Μπράντο μέσω του γείτονά της, τον σκηνοθέτη Francis Ford Coppola. Έγραψε ένα προσωπικό γράμμα στον ηθοποιό, ζητώντας του να παρέμβει για τα δικαιώματα των γηγενών Αμερικάνων, καλώντας τον μάλιστα σε ραδιοφωνική συνέντευξη. Ο Μπράντο ήταν ήδη μέλος στην American Indian Movement (AIM) από το 1960. Η συνάντησή τους έγινε στην πολιτεία της Ουάσινγκτον στην παρουσίαση Federal Communications Commission για τις μειονότητες.
Η 45η τελετή απονομή των βραβείων ΟΣΚΑΡ
Ο Μάρλον Μπράντο, στην κυριολεξία, θριάμβευσε με τη θρυλική του ερμηνεία, ως Δον Κορλεόνε, στο μεγάλο έπος του Φράνσις Φορντ Κόππολα, "Ο ΝΟΝΟΣ". Μια ερμηνεία ζωής στην κυριολεξία, η οποία θεωρείται, ακόμα και σήμερα, 50 χρόνια μετά, ως μία από τις πλέον κλασικές και εμβληματικές στο χώρο του κινηματογράφου.
Ο ηθοποιός, επάξια, κερδίζει μια θέση υποψηφιότητας, ως Α' αντρικό ρόλο στην 45η απονομή των βραβείων Όσκαρ. Μαζί του, οι: Michael Caine (Sleuth), Peter O' Toole (The ruling class), Paul Winfield (Sounder), Laurence Olivier (Sleuth).
Όλα είναι έτοιμα για τη μεγάλη βραδιά της 27ης Μάρτη 1973. Το Dorothy Chandler Pavilion, είχε φορέσει τα γιορτινά του και μαζί μ' αυτό, το Los Angeles, ζούσε για τη μεγάλη βραδιά. Ο Μπράντο όμως, είχε πάρει τις αποφάσεις του. Όλα τα προγνωστικά τον έδιναν ως μεγάλο φαβορί για να κρατήσει στα χέρια του το χρυσό αγαλματίδιο για το μεγάλο του ρόλο. Όμως εκείνος, στα πλαίσια της οργάνωσης ΑΙΜ, ήρθε σε επαφή με την Sacheen Littlefeather. Αποφάσισε να μποϋκοτάρει την τελετή και αντ' αυτού να παρευρεθεί η νεαρή Ινδιάνα διαβάζοντας μια σκληρή επιστολή για τα δικαιώματα των γηγενών και την εικόνα τους στη βιομηχανία του σινεμά.
Είμαστε στις 27 Μάρτη του 1973
Η μεγάλη βραδιά έχει ξεκινήσει και οι στιγμές έφτασαν για την ανακοίνωση των βραβείων για τον πολυπόθητο πρώτο αντρικό ρόλο. Ο Roger Moore και η Liv Ullmann έχουν ανέβει στη σκηνή. για να παρουσιάσουν τους υποψήφιους και να δώσουν και τη τελική απόφαση. Ο Μπράντο φυσικά είναι άφαντος. Όταν οι δύο ηθοποιοί ανακοινώνουν το όνομά του, κάτω από ενθουσιώδη χειροκροτήματα, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών αλλά και των ηθοποιών, επί σκηνής, ανακοινώνεται ότι ανεβαίνει στο βήμα, για να παραλάβει το βαρύτιμο βραβείο, η Sacheen Littlefeather, η οποία με το χειρόγραφο των 15 σελίδων ανεβαίνει επί σκηνής.
Ο παραγωγός του "Νονού", ο Άλμπερτ Ρούντι, φυσικά είχε ενημερωθεί για το τι θα συνέβαινε και κατέστησε σαφές στην 27χρονη νεαρή Ινδιάνα ηθοποιό ότι δεν θα της επιτραπεί να διαβάσει όλο αυτό το κείμενο και ότι είχε στη διάθεσή της μόνο ένα λεπτό επί σκηνής. Μάλιστα έφτασε στο σημείο να την απειλήσει σαφέστατα ότι, σε αντίθετη περίπτωση, θα αντιμετώπιζε άμεση σύλληψη και δίωξη.
Η Littlefeather ανεβαίνει επί σκηνής, αρνείται να παραλάβει το βραβείο και ανακοινώνει τα εξής, αποχωρώντας:
"Χαίρετε. Το όνομά μου είναι Sacheen Littlefeather. Είμαι Απάτσι και είμαι πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής των Ιθαγενών της Αμερικής. Εκπροσωπώ τον Μάρλον Μπράντο απόψε, και μου ζήτησε να σας πω σε μια πολύ μεγάλη ομιλία την οποία δεν μπορώ να μοιραστώ μαζί σας επί του παρόντος, λόγω χρόνου, αλλά θα χαρώ να μοιραστώ με τον Τύπο στη συνέχεια, ότι με μεγάλη λύπη δεν μπορεί να δεχτεί αυτό το πολύ γενναιόδωρο βραβείο. Και οι λόγοι για αυτό είναι η αντιμετώπιση των Αμερικανών Ινδιάνων σήμερα από τη βιομηχανία του κινηματογράφου – με συγχωρείτε... [Εδώ ξεκίνησε διχασμένο το κοινό, άλλοι να γιουχάρουν αλλά οι περισσότεροι να χειροκροτούν] και στην τηλεόραση σε επαναλήψεις ταινιών, καθώς και με πρόσφατα γεγονότα στο Wounded Knee. Παρακαλώ αυτή τη στιγμή ότι δεν έχω παρεισφρήσει σε αυτό το βράδυ, και ότι στο μέλλον, οι καρδιές μας και η κατανόησή μας θα συναντηθούν με αγάπη και γενναιοδωρία. Ευχαριστώ εκ μέρους του Marlon Brando"
"Hello. My name is Sacheen Littlefeather. I'm Apache and I am president of the National Native American Affirmative Image Committee. I'm representing Marlon Brando this evening, and he has asked me to tell you in a very long speech which I cannot share with you presently, because of time, but I will be glad to share with the press afterwards, that he very regretfully cannot accept this very generous award. And the reasons for this being are the treatment of American Indians today by the film industry – excuse me... [boos and cheers] and on television in movie re-runs, and also with recent happenings at Wounded Knee. I beg at this time that I have not intruded upon this evening, and that we will in the future, our hearts and our understandings will meet with love and generosity. Thank you on behalf of Marlon Brando"
Οι αντιδράσεις φυσικά υπήρξαν έντονες, θετικές και αρνητικές. Ο Τζον Γουέην, αργότερα δήλωσε, ότι τον κρατούσαν οι άντρες της ασφάλειας να μην ...ορμήσει επί σκηνής αν τολμούσε η νεαρή Ινδιάνα να εκφωνήσει το λόγο. Ο Μάικλ Κέην, άσκησε κριτική στον Μάρλον Μπράντο ότι "άφησε ένα μικρό κορίτσι να ακούσει τις αποδοκιμασίες αντί να παραστεί ο ίδιος και να τις αναφέρει" και ο Κλιντ Ηστγουντ μάλιστα ήταν κάπως ειρωνικός καθώς, όταν έδωσε αργότερα το βραβείο Όσκαρ φωτογραφίας, το αφιέρωσε σε όλους εκείνους τους cow-boys που σκοτώθηκαν στις ταινίες western του Τομ Φορντ.
Το κοινό, στη μεγάλη του πλειοψηφία, χειροκρότησε την ομιλία της νεαρής Ινδιάνας ηθοποιού. Η στάση του Μάρλον Μπράντο σήκωσε πολύ μεγάλο θόρυβο, έφερε ξανά το ζήτημα στην πρώτη γραμμή. Ο Μάρλον Μπράντο είπε μάλιστα στον Dick Cavett ότι "έπρεπε να είχαν τον κουράγιο να την ακούσουν τουλάχιστον".
Στη συνέχεια η ίδια η Littlefeather κατήγγειλε ότι μπήκε στη μαύρη λίστα του Χόλιγουντ και έφτασε στο σημείο να δέχεται απειλές και πιέσεις από την επίσημη πολιτεία.
Δείτε εδώ τη μεγάλη στιγμή που σημάδεψε την 45η τελετή των Όσκαρ
Τα χρόνια πέρασαν, το περιστατικό και η στάση του Μάρλον Μπράντο, μπήκε στην ιστορία σαν μια ουσιαστική κίνηση να ευαισθητοποιηθεί η βιομηχανία κινηματογράφου αλλά και το ευρύ κοινό, απέναντι στον τρόπο αντιμετώπισης των Ινδιάνων των ΗΠΑ. Του λαού εκείνου, που στην ουσία αποτελούσε και τους γηγενείς κατοίκους της μεγάλης εκείνης περιοχής.
Ένας Μάρλον Μπράντο, με την ογκώδη προσωπικότητά του, τάραξε τα νερά της μεγάλης αυτής εκδήλωσης, δίνοντας στο αστραφτερό κλίμα του φεστιβάλ μια ουσιαστική κοινωνική και πολιτική πτυχή.
Το ότι ήταν ένας μεγάλος ηθοποιός, δεν χωράει καμία αμφιβολία. Από την άλλη υπερασπίστηκε με σθένος τους αυτόχθονες Αμερικάνους ενώ συγχρόνως συμμετείχε σε έναν βιασμό επί σκηνής. (Μαρία Σνάιντερ, Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι). Ίσως η μοίρα των μεγάλων να είναι καταδικασμένη ανάμεσα σε αυτές τις αντιθέσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφέρον θέμα, ειδικά για την πολιτική και κοινωνική ισότητα των Ινδιάνων, που κι εμείς διαμέσου των ταινιών, τους μάθαμε διαφορετικά.
Την Καλημέρα μου, Γιάννη!
Σημαντική η παρατήρησή σου Βασίλη. Ταραχώδης η ζωή του Μάρλον Μπράντο σε όλα τα επίπεδα. Κοινωνικά, καλλιτεχνικά, πολιτικά και προσωπικά.
ΔιαγραφήΗ περιβόητη σκηνή του "βουτύρου", ήταν ένας καθαρός βιασμός! Η Μαρία Σνάιντερ δεν ήξερε τίποτα για την ουσιαστική εξέλιξη της σκηνής, 19 ετών τότε. Η απαράδεκτη ιδέα και ουσιαστικά ανήθικη, πάρθηκε από τον ίδιο τον Μπερνάρντο Μπερτολλούτσι, που την ανακοίνωσε το πρωί στον Μπράντο. Φυσικά και ο ηθοποιός είναι 100% συνυπεύθυνος της πράξης!
Είναι αυτό που λες Βασίλη, οι τρομερές αντιθέσεις, που βαραίνουν πολλούς ανθρώπους της τέχνης.
Ναι, ο Μπράντο, ήταν ενεργό μέλος οργάνωσης για τα δικαιώματα των Ινδιάνων των ΗΠΑ και δεν το έκρυψε ποτέ.
Καλή βδομάδα φίλε μου και σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο.
Δεν ήξερα αυτό το γεγονός με τα Όσκαρ Κι αυτό γιατί ποτέ δεν τα παρακολουθώ ούτε διαβάζω τα τεκταινόμενα στις ειδήσεις. Ο Μάρλον Μπράντο ήταν πολύ καλός ηθοποιός αλλά ποτέ δεν τον συμπάθησα να πω την αλήθεια μου. Δεν βλέπω και τα έργα του ευχάριστα... Δεν ξέρω γιατί. Τώρα για τους αυτόχθονες που αποδεκατίστηκαν από όλους οσους μαζεύτηκαν στη γη τους είναι γνωστά. Θα μπορούσε ο Μπράντο με τη δύναμη του ονόματός του να κάνει περισσότερα. Έτσι κι αλλιώς δεν πέτυχε και κάτι....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφέροντα όλα αυτά όμως και η ενημέρωση τέλεια
Καλημέρα Γιάννη μου και καλή εβδομάδα
Άννα μου, θεωρείται μέσα στους πέντε καλύτερους ηθοποιούς του κινηματογράφου ιστορικά! Οι ερμηνείες και η παρουσία του είναι συγκλονιστική. Κοίτα, μιλάμε για τις ΗΠΑ. Και μάλιστα τις ΗΠΑ του 1970! Αντιδραστική εποχή. Και μόνο ο χαμός που ξεκίνησε στην κορυφαία εμπορική τελετή του σινεμά παγκόσμια, αντιλαμβάνεσαι ότι μπήκε σε κάθε χώρα και κουβέντα. Βάλε και τη συνέντευξη τύπου, που έγινε μετά. Εκεί κι αν έγινε θέμα. Συνεπώς, ουσιαστική δουλειά έγινε σε μια χώρα, που κρύβει τα σκουπίδια της καλά και προπαγανδιστικά. Φυσικά θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερα, αυτό είναι διαχρονικό.
ΔιαγραφήΆννα μου, να είσαι καλά. Καλή βδομάδα. Ευχαριστώ, που μοιράστηκες εδώ τις σκέψεις σου καλή μου.
Γιάννη φίλε μου, καταπιάνεσαι με έναν εξαίσιο ηθοποίο. Από τους πρώτους που εισήγαγε τον όρο "ηθοποιός της μεθόδου" στους ρόλους του. Κάτι το χρονοβόρο και απίπονο, που αν γίνει με μαεστρία, μας χαρίζει αξιομνημόνευτες ερμηνείες (The Godfather, Apocalypse Now, The Missouri Breaks, On the Waterfront) που πολλοί έχουν προσπαθήσει, μα, λίγοι αξιοποιήσει (Robert de Niro, Daniel Day Lewis, Jared Leto κ.α)
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν κάτι που προσπάθησε να το κάνει και στην σκηνοθετική του προσπάθεια, πολυτάραχο πόνημα και αδικημένο, το "One-Eyed Jacks" του 1961.
Φυσικά, ΄πω τόνισε και ο Βασίλης, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον επί σκηνής βιασμό, όπως και τον εκρηκτικό του χαρακτήρα, εντός και εκτός σκηνής. Κάτι το οποίο σε σημερινές συνθήκες και εποχές, θα αμαύρωνε την αξία του ως ηθοποιό.
Η κίνηση του αυτή στα oscar ήταν μία καθαρά πολιτική κίνηση που αναστάτωσε την , ως τότε συντηρητική κινηματοηραφική φιέστα, και είδαμε και αρκετους μιμητές ανά τα χρόνια.
Μπράβο Γιάννη μου.
Πόσο χαίρομαι Γιώργο, την κινηματογραφική σου κατάρτιση αγαπητέ φίλε, δεν λέγεται! Χαίρομαι και μαθαίνω, συμπληρώνω, πάνω στις γνώσεις σου στο αντικείμενο. Σε ευχαριστούμε πολύ αγαπημένε φίλε ειλικρινά.
ΔιαγραφήΔεν έχω κάτι να διαφωνήσω. Τα λες όλα και βάζεις και περίσσια ζητήματα στο θέμα μας. Την αγάπη και το ευχαριστώ μου, καλή βδομάδα.
Γιάννη μου, σήμερα το πρωί έμαθα την ιστορία. Απορώ πώς δεν την γνώριζα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον θαύμαζα (λατρεύω την τριλογία του Νονού, εξάλλου)! Όταν όμως έμαθα τα
ανήκουστα με το Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι, είχα ανακατευτεί γερά και είχα
θυμώσει. Σήμερα κάπως διασώθηκε μέσα μου η εικόνα του!
Πολλά φιλιά!
ΥΓ: Πόσο όμορφος άντρας στα νιάτα του!
Δεν έχεις καθόλου άδικο Αριστέα μου! Και ποιος δεν αναστατώθηκε. Μιλάμε για μια καθαρά ανήθικη, αισχρή και ποινικά κολάσιμη κίνηση. Ο βιασμός μιας νεαρής γυναίκας επί σκηνής! Ειδεχθές! Και κακώς δεν αντιμετωπίστηκε νομικά.
ΔιαγραφήΝαι, η στάση του γενικά αργότερα, έδειξε άνθρωπο με προοδευτικές και αγωνιστικές αρετές, χωρίς να έχουμε διάθεση να τα συμψηφίσουμε σε ένα τσουβάλι.
Σαν άντρας, δεν το συζητάμε Άιρις! Κόλαση. Και βέβαια, ξέρεις ότι ο Μάρλον, έκανε σεξ με ...οτιδήποτε και οποτεδήποτε! Χαχαχαχαχαχαχα. Γυναίκες-άντρες, με τρελό πάθος και συχνότητα.
Ευχαριστώ κορίτσι μου για την παρουσία και το σχόλιό σου.
Για να είμαι ειλικρινής, δεν παρακολουθώ τα όσκαρ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μάρλον Μπράντο, ήταν ένας μεγάλος και πολύ γνωστός ηθοποιός. Δεν θα πω ψέματα ότι έχω δει όλες τις ταινίες του. Ο νονός ωστόσο είναι στα αγαπημένα μου και η ερμηνεία του ήταν εξαιρετική.
Τώρα αυτές τις πολιτικοκοινωνικές κινήσεις, τις κρίνει η ιστορία. Γιατί η ιστορία πάντα συμπεριλαμβάνει τι έγινε, τι θα μπορούσε να γίνει και τι δεν έγινε. Αναμφισβήτητα βέβαια, σόκαρε και αυτό έχει μια σημασία από μόνο του, ακόμα και για εμάς που οι ηθοποιοί συνήθως μας σοκάρουν κυρίως με σκάνδαλα και όχι με τοποθετήσεις τους!
Σε ευχαριστούμε για το οπτικοακουστικό υλικό και τις πληροφορίες. Άλλο ένα γεμάτο αφιέρωμα από εσένα.
Μπράβο Γιάννη.
Καλή εβδομάδα!
Μαρίνα μου, μήτε εγώ έχω δει όλη του τη φιλμογραφία. "Νονός", "Λεωφορείο ο πόθος" (Να το δεις!), "Αποκάλυψη τώρα" (έπος...), "Το λιμάνι της αγωνίας" (Νουάρ με πολιτικά στοιχεία). Αυτά έχω δει και στα προτείνω πέραν του "Νονού".
ΔιαγραφήΠολυτάραχη προσωπικότητα σίγουρα με την αμφιλεγόμενη σκιά να τον βαραίνει.
Χάρηκα που σου άρεσε το αφιέρωμα κορίτσι μου. Καλή σου βδομάδα και να είμαστε καλά. Φιλιά.
Πολύ ωραίο το αφιέρωμα φίλε μου. Δεν την ήξερα αυτή την ιστορία και βρήκα εξαιρετικό το λόγο με τον οποίο επέλεξε να σοκάρει τα Όσκαρ ο Μάρλον Μπράντο. Σε ευχαριστώ φίλε μου, πάντα έχω κάτι να πάρω και να μάθω από τα άρθρα σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά θέλω να σχολιάσω και την φοβερή διαίσθησή σου Γιάννη μου. Μας έκανες αφιέρωμα για σοκ στα Οσκαρ και σήμερα που μου ήρθε το μνμ για το αφιέρωμα που έγραψες, επικρατεί στις ειδήσεις το σοκ από το χαστούκι επί σκηνής του Ουίλ Σμιθ προς τον Κρις Ροκ στα χτεσινά Όσκαρ. Πόσο προφητικό το αφιέρωμά σου. Το νέο σοκ βέβαια, έχει άλλου είδους αιτία. Ίσως σωστή η ενόχληση, αλλά τελείως λάθος και απαράδεκτη κατ' εμένα η αντίδραση του ηθοποιού να σηκωθεί και να χαστουκίσει τον παρουσιαστή.
Α ναι, Κατερίνα μου. Είχαμε και άλλο περιστατικό χθες στην απονομή. Δεν ξέρω πραγματικά τι συνέβη. Ακούγονται τόσα πολλά με τόσες ερμηνείες. Δεν ξέρω αν έγινε κάτι, που να αιτιολογήσει τέτοια αντίδραση, ειλικρινά. Δεν είναι και η καλύτερη αντίδραση αυτή πραγματικά.
ΔιαγραφήΧαίρομαι, που σου άρεσε καλή μου το θέμα. Έπαιξε πολύ αυτές τις μέρες καθώς ήταν η επέτειος του γεγονότος.
Σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σου, εύχομαι ένα όμορφο ξημέρωμα.
Δεν ήξερα τόσες λεπτομέρειες για το βίο του ηθοποιού και ομολογώ πως είναι πολύ ενδιαφέρουσες και δίνουν μια άλλη διάσταση στην εικόνα του. Δεν το έχω πολύ με τα όσκαρ και θεωρώ πως πολλά τέτοια "επεισόδια" είναι στημένα για να τροφοδοτούν τη βιομηχανία θεάματος. Το χτεσινό βγάζει μάτι, πόσο μάλλον σε μια περίοδο που ο κόσμος είχε γυρίσει τις πλάτες του στα κόκκινα χαλιά και τα χρυσά αγαλματίδια. Έχω δει μόνο τον Νονό απ' τις ταινίες του, σίγουρα υπήρξε ένας εμβληματικός ηθοποιός. Θα είχε ενδιαφέρον να ξέραμε εάν έχει κάνει θέατρο, πέρα απ' την καριέρα του στο Χόλυγουντ. Όπως και να έχει, ήταν άλλη μια διαφωτιστική και αναλυτική παρουσίασή σου, Γιάννη μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Μαρία μου. Βέβαια και έχει κάνει θέατρο. Από το 1944 έως το 1947. Για τέσσερα χρόνια δούλευε θεατρικά και από εκεί έγινε γνωστός. Συγκεκριμένα το 1944, έπαιξε στο "Μπρόντγουέη" στο "Θυμάμαι τη Μαμά" και αργότερα φυσικά, το 1947, στο θρυλικό "Λεωφορείο ο πόθος", το οποίο φυσικά μεταφέρθηκε με τεράστια επιτυχία και στον κινηματογράφο.
ΔιαγραφήΝαι, η βιομηχανία θεάματος είναι σε κρίση και πολλά τέτοια περιστατικά, σαν τα χθεσινά, είναι αμφιλεγόμενα!
Πολυθρύλητη και η ζωή του μεγάλου ηθοποιού Μαρία μου κύρια στο προσωπικό του κομμάτι.
Ευχαριστώ για το σχόλιο καλή μου και χαίρομαι, που μπόρεσα να σου δώσω κάποια χρήσιμα πράγματα. Την καλησπέρα μου.
Γιάννη, όλως τυχαίως, διάβασα αυτή την ιστορία πριν από μερικές ημέρες στο διαδίκτυο. Υπάρχουν "χαστούκια" που κάνουν πολύ περισσότερο "θόρυβο" από τα χαστούκια.. Ο Μπράντο είναι όντως πολύ αγαπημένος, όπου μεταξύ άλλων, έκαψε και καρδιές, γιατί υπήρξε πολύ ωραίος άντρας. Δυστυχώς στο σινεμά έχω δει μόνο το λιμάνι τής αγωνίας και το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι, και εύχομαι να καταφέρω να δω τον Νονό.. Παίζει να είμαι το μοναδικό άτομο που δεν το έχω δει ακόμη. Την μουσική τής ταινίας όμως, την έχω "λιώσει"! Επίσης έχω δει στο θέατρο το "λεωφορείο ο πόθος" και σκεφτόμουν πόσο τυχεροί ήταν όσοι τον είχαν δει στον περίφημο ρόλο τού Στάνλευ Κοβάλσκι.. Καλό βραδάκι 🌼🌼
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλώς το κορίτσι! Πέτρα μου, έχεις μια μεγάλη εικόνα με το "Λεωφορείο ο πόθος". Σημαντικό έργο, ιστορικό. Έχεις και το "τελευταίο ταγκό", που κουβαλάει και αυτό τα δικά του παρασκήνια. Ε ναι, την τριλογία του "Νονού" πρέπει να την δεις. Επίσης ιστορικό έργο, με πολύ μεγάλες πολιτικές και κοινωνικές αναφορές πίσω από τη δράση του. Ε ναι, έκαψε καρδιές στα νιάτα του το παλικάρι. Μάλιστα δεν άφησε καρδιές ...παραπονεμένες, μήτε ...αρσενικές.
ΔιαγραφήΕ ναι, χαστούκι με χαστούκι έχει διαφορά. Ανάλογα τις συνθήκες Πέτρα μου.
Στέλνω τα φιλιά μου αγαπημένη μου και τις ευχές μου να είσαι καλά.
Σπουδαίος ηθοποιός και πολύ σωστά έπραξε να θίξει το θέμα πως δηλαδή ο κινηματογράφος παρουσίαζε τους Ινδιάνους σε ένα θέαμα παγκόσμιας εμβέλειας όπως είναι τα όσκαρ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά Γιάννη που μας το θύμησες.
Καλό βράδυ!
Νομίζω το πέτυχε με το παραπάνω. Στο θέμα επικοινωνίας, που εκείνη την εποχή, έπαιζε πάρα πολύ Ελένη μου. Να είσαι καλά κορίτσι μου, όμορφη μέρα να έχεις και να περνάς καλά. Σε ευχαριστώ.
Διαγραφήξεχωριστή προσωπικότητα... τις προάλλες είδα ένα βίντεο που ανέφερε ο ίδιος ότι στο ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ αυτοσχεδίαζε και έλεγε αυτό που νόμιζε καλύτερα για τον ρόλλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήαπ' την άλλη ο Κωνσταντάρας τον είχε αναφέρει ώς όμορφο... σε κάποιο Ελληνικό...
για μάς είναι ο ηθοποιός που αφησε το στίγμα του στο σινεμά, και μάς αρέσει...
και μιας και είμαστε... εδώ...
καλό Πάσχα, να είστε καλά...
Καλώς όρισες Λαμπρινή μου. Καλή μου φίλη, ευχαριστώ για την παρουσία, το σχόλιο και τις ευχές σου. Και σε σένα καλό Πάσχα. Πράγματι, το στίγμα του Μάρλον Μπράντο ανεξίτηλο, κινηματογραφικά. Την καλησπέρα μου και καλή σου βδομάδα.
ΔιαγραφήΤεράστιος ηθοποιός! Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα είναι η αλήθεια! Τον λάτρεψα στο Λεωφορείον ο Πόθος και στο Λιμάνι της Αγωνίας. Και βέβαια στον Νονό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ. Εξαιρετικό κείμενο Γιάννη. Και με λεπτομέρειες που δεν γνώριζα!
Που να ξερες οταν το έγραφες ότι και φέτος θα υπήρχε σοκ στην απονομή αλλά για τελείως άλλους λόγους!
Ακριβώς όπως το αναφέρεις Μάκη μου! Μεγάλη προσωπικότητα με πολλές εκφράσεις και εμπειρίες. Και φυσικά πολύ μεγάλος ερμηνευτής φίλε μου.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ Μάκη για το χρόνο και την παρουσία σου. Καλή συνέχεια να έχεις.