Μίμης Φωτόπουλος: Σπουδή πάνω σε έναν μεγάλο ηθοποιό
Για τον μεγάλο μας ηθοποιό ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ έχουμε ήδη μιλήσει στο CINEFIL
Μια τέτοια μορφή στο χώρο της υποκριτικής δεν μπορεί να εξαντληθεί σε ένα μόνο θέμα. Η παρουσία του είναι τόσο μεγάλη που πραγματικά αξίζει κανείς να ασχοληθεί μαζί του χωρίς να λογαριάσει χρόνο και έκταση αναφοράς.
Στο πρώτο αυτό θέμα που ανέφερα, είχα ασχοληθεί με τον Μίμη Φωτόπουλο κάνοντας μια γενική αναφορά στο συνολικό του κινηματογραφικό έργο.
Σήμερα θα κάνω μια πιο εξειδικευμένη σπουδή πάνω σε αυτό του το πέρασμα παραθέτοντας κάποια σημαντικά στοιχεία της δουλειάς του.
Οι κινηματογραφικοί χαρακτήρες που υποδύθηκε και καθιέρωσε ο Μίμης Φωτόπουλος
Κάθε Ηθοποιός, μέσα από την ερμηνευτική του παρουσία, μέσα από τους χαρακτήρες τους οποίους ερμήνευσε, καθιερώνει και ένα πρότυπο. Δημιουργεί μια "Persona"
Έτσι και ο μεγάλος μας ηθοποιός, δεν θα μπορούσε να μην αφήσει και το δικό του στίγμα μέσα από την φιλμογραφία του.
1948-1985: 37 χρόνια επί σκηνής 103 συμμετοχές στον κινηματογράφο
Τρεις Σκηνοθέτες είναι αυτοί που διαμόρφωσαν τον φιλμικό χαρακτήρα του Μίμη Φωτόπουλου
ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΦΟΡΟΣ: Πέντε(5) Ταινίες
1948 "ΧΑΜΕΝΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ"
1950 "ΕΛΑ ΣΤΟ ΘΕΙΟ"
1952 "Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ"
1954 "ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ"
1954 "ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ"
1954 "Η ΩΡΑΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ"
ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ: Έξι (6) ταινίες
1948 "ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ"
1955 "ΛΑΤΕΡΝΑ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ"
1955 "ΟΥΤΕ ΓΑΤΑ ΟΥΤΕ ΖΗΜΙΑ"
1956 "Η ΚΑΦΕΤΖΟΥ"
1957 "ΛΑΤΕΡΝΑ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ"
1960 "ΚΙΤΡΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ"
ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ: Έντεκα (11) ταινίες
1955 "ΓΚΟΛΦΩ"
1956 "Η ΑΓΝΩΣΤΟΣ"
1959 "ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΤΑ ΦΤΩΧΟΠΑΙΔΑ"
1961 "ΦΤΩΧΑΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑΔΕΣ"
1961 "ΟΙ ΧΑΡΑΜΟΦΑΗΔΕΣ"
1962 "ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΟΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ"
1964 "Ο ΕΜΙΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΣ"
1964 "ΑΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ"
1965 "Ο ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟΣ"
1965 "ΜΠΕΤΟΒΕΝ ΚΑΙ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ"
1967 "ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ"
ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ: Μία (1) ταινία
1962 "Ο ΘΟΔΩΡΟΣ και το ΔΙΚΑΝΝΟ"
Μέσα από τους παραπάνω δημιουργούς και τις ταινίες τους διαμορφώθηκαν δύο "πρόσωπα" για τον κινηματογραφικό Μίμη Φωτόπουλο.
Το αρχικό πρόσωπο ήταν αυτό του "κόντρα ρόλου". Κύριος εκφραστής αυτής της μορφής ήταν ο Νίκος Τσιφόρος.
Μάγκας, τύπος του υπόκοσμου.
Το δεύτερο πρόσωπο και μετέπειτα κυρίαρχο ήταν αυτό που λανσάρισα κύρια ο Αλέκος Σακελλάριος.
Άνθρωπος ζεστός, μεροκαματιάρης, οικογενειάρχης, μπεσαλής, γεμάτος φιλότιμος και περηφάνεια.
Καλοκάγαθος λαϊκός ήρωας με λίγα λόγια, ρόλος που εξέφρασε και έναν έντιμο λαϊκό ήρωα της καθημερινής μας ζωής. Αυτό το μοντέλο ήταν που κυριάρχησε και σημάδεψε τον Μίμη Φωτόπουλο στην λοιπή πορεία του στον Κινηματογράφο
Το "ΚΑΚΟ" Φιλμικό πρόσωπο του Μίμη Φωτόπουλου
Θα τον δούμε σε ρόλους ενδεικτικά στις ταινίες:
1948 Νίκου Τσιφόρου "ΧΑΜΕΝΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ", 1950 Γρηγόρη Γρηγορίου "ΘΥΕΛΛΑ στο ΦΑΡΟ", 1952 Γιώργου Τζαβέλλα "Ο ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ", 1954 Νίκου Τσιφόρου "ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ", 1955 Νίκου Κούνδουρου "ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ", 1956 Ορέστη Λάσκου "Η ΑΓΝΩΣΤΟΣ"
1962 "Ο ΘΟΔΩΡΟΣ και το ΔΙΚΑΝΝΟ"
Μέσα από τους παραπάνω δημιουργούς και τις ταινίες τους διαμορφώθηκαν δύο "πρόσωπα" για τον κινηματογραφικό Μίμη Φωτόπουλο.
Το αρχικό πρόσωπο ήταν αυτό του "κόντρα ρόλου". Κύριος εκφραστής αυτής της μορφής ήταν ο Νίκος Τσιφόρος.
Μάγκας, τύπος του υπόκοσμου.
Το δεύτερο πρόσωπο και μετέπειτα κυρίαρχο ήταν αυτό που λανσάρισα κύρια ο Αλέκος Σακελλάριος.
Άνθρωπος ζεστός, μεροκαματιάρης, οικογενειάρχης, μπεσαλής, γεμάτος φιλότιμος και περηφάνεια.
Καλοκάγαθος λαϊκός ήρωας με λίγα λόγια, ρόλος που εξέφρασε και έναν έντιμο λαϊκό ήρωα της καθημερινής μας ζωής. Αυτό το μοντέλο ήταν που κυριάρχησε και σημάδεψε τον Μίμη Φωτόπουλο στην λοιπή πορεία του στον Κινηματογράφο
Το "ΚΑΚΟ" Φιλμικό πρόσωπο του Μίμη Φωτόπουλου
Θα τον δούμε σε ρόλους ενδεικτικά στις ταινίες:
1948 Νίκου Τσιφόρου "ΧΑΜΕΝΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ", 1950 Γρηγόρη Γρηγορίου "ΘΥΕΛΛΑ στο ΦΑΡΟ", 1952 Γιώργου Τζαβέλλα "Ο ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ", 1954 Νίκου Τσιφόρου "ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ", 1955 Νίκου Κούνδουρου "ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ", 1956 Ορέστη Λάσκου "Η ΑΓΝΩΣΤΟΣ"
"Ο Γρουσούζης" |
"Η Άγνωστος" |
Το "καλό" φιλμικό πρόσωπο του Μίμη Φωτόπουλου
Μετά την "ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ" το 1955 του Γιώργου Τζαβέλλα, όπου ερμήνευσε έναν περιθωριακό "φτωχοδιάβολο", τον περιβόητο "τυφλό" (Αόματος...), ο Μίμης Φωτόπουλος αρχίζει και αλλάζει το ερμηνευτικό του πρόσωπο σταδιακά.
Φιλόπονος και φιλότιμος αδελφός, "Ο ΦΑΝΟΥΡΗΣ και το ΣΟΪ του", 1957 του Δημήτρη Ιωννόπουλος
Μετά την "ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ" το 1955 του Γιώργου Τζαβέλλα, όπου ερμήνευσε έναν περιθωριακό "φτωχοδιάβολο", τον περιβόητο "τυφλό" (Αόματος...), ο Μίμης Φωτόπουλος αρχίζει και αλλάζει το ερμηνευτικό του πρόσωπο σταδιακά.
Φιλόπονος και φιλότιμος αδελφός, "Ο ΦΑΝΟΥΡΗΣ και το ΣΟΪ του", 1957 του Δημήτρη Ιωννόπουλος
Ερωτευμένος μεροκαματιάρης: "ΤΟ ΣΩΦΕΡΑΚΙ" 1953 του Γιώργου Τζαβέλλα, "Η ΚΑΦΕΤΖΟΥ" 1956 του Αλέκου Σακελλάριου
Αυτοδημιούργητος λαϊκός επαγγελματίας: "ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ", 1967 του Στέλιου Ζωγραφάκη
Επίδοξος γαμπρός τίμιος και λαϊκός: "ΦΤΩΧΑΔΑΚΙΑ και ΛΕΦΤΑΔΕΣ", 1961 του Ορέστη Λάσκου
Πάτερ Φαμίλιας που αγωνίζεται να προασπίσει τα ήθη και την τιμή της οικογένειας: "Ο ΘΟΔΩΡΟΣ και το ΔΙΚΑΝΟ", 1962 του Ντίνου Δημόπουλου
Φύλακας άγγελος της οικογενειακής ηθικής: "Ο ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟΣ" 1965 του Ορέστη Λάσκου
Στο κομμάτι αυτό θα μπορούσαμε να απαριθμήσουμε ακόμα περισσότερους "ρόλους" που έπαιξε ο μεγάλος μας ηθοποιός στην τελική εικόνα που καθιέρωσε στον κινηματογράφο.
Οι κινηματογραφικές Γυναίκες του Μίμη Φωτόπουλου
Ο Μεγάλος μας ηθοποιός, καθ' όλη τη μεγάλη του πορεία, συνεργάστηκε σε ερμηνευτικά δίδυμα με πολύ μεγάλα ονόματα από τις γυναίκες ηθοποιούς μας σε όλες τις μορφές συντροφικότητας μαζί τους.
Η Σμαρουλα Γιούλη και η Μπεάτα Ασημακοπούλου ήταν και ερωτικές σύντροφοι και ...κόρες του. Η Νίτσα Τσαγανέα υπήρξε σύζυγος στο "Ο Θόδωρος και το δίκανο"
Εξαίρετο δίδυμο συγκρότησε και με την αλησμόνητη ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ, σαν αδελφή του στο "ΕΠΑΙΝΕ ΜΑΝΩΛΙΟ"
Αλλά η πιο "πιστή" του σύντροφος στον κινηματογράφο ήταν η μεγάλη ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, με την οποία συγκρότησε εκπληκτικά και αξέχαστα δίδυμα που άφησαν εποχή.
Σαν "Μητέρα" του στην "ΚΑΦΕΤΖΟΥ"
Σαν υποψήφια νύφη στην "ΩΡΑΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ"
Σαν σπιτονοικοκυρά στο "ΓΚΟΛ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ"
Η εμπορικότητα των ταινιών του Μίμη Φωτόπουλου
Το θέμα της αποδοχής ενός ηθοποιού είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα που κρίνεται από πολλούς παράγοντες. Η καταξίωση και η αποδοχή του μεγάλου μας ηθοποιού στο κινηματογραφικό κοινό δεν τέθηκε ποτέ σε αμφισβήτηση. Βέβαια αυτό κρίθηκε τόσο στη φάση άμεσου χρόνου, με το που παιζόταν η ταινία του αλλά και σε φάση ύστερου χρόνου, δηλαδή χρόνια μετά.
Για παράδειγμα: υπήρξαν ταινίες που σε συνθήκες πρώτης προβολής δεν πήγαν καθόλου καλά. Όμως σήμερα αυτές οι ταινίες λατρεύονται. Αυτή η αντίφαση είναι χαρακτηριστική αυτού που ανέφερα για τους παράγοντες που διαμορφώνουν την αποδοχή μιας ταινίας τη στιγμή που προβάλλεται αλλά στην πορεία της στο χρόνο.
Πάμε να δούμε ενδεικτικά κάποιες ταινίες του Μίμη Φωτόπουλου, στις οποίες είχε τον Α' Αντρικό ρόλο και τα εισιτήριά τους πάντα σε ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ καθώς και τη θέση που πήραν ανάμεσα σε όλες τις ταινίες της χρονιάς.
Εδώ τώρα μπαίνει ένα σοβαρό ερώτημα: Που να ρίξουμε το ενδιαφέρον μας: 1) Στον απόλυτο αριθμό εισιτηρίων 2) Στη θέση που κατέλαβε η ταινία μέσα στη χρονιά
Δεν μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις κινηματογραφικών ετών όταν μάλιστα αυτά απέχουν μεταξύ τους αρκετά. Για παράδειγμα, είναι εντελώς άλλο το κινηματογραφικό κοινό του 1950-55 και άλλο αυτό του 1960-65. Δεν έχουν την παραμικρή σχέση μεταξύ τους. Όπως επίσης διαφέρει και η ποσότητα της παραγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αναφέρω όλες τις παραμέτρους για να έχουμε πλήρη εικόνα
1953 "ΤΟ ΣΩΦΕΡΑΚΙ" 1/22 (Πρώτη θέση από 22 ταινίες), 190.589 εισιτήρια
1956 "Η ΚΑΦΕΤΖΟΥ" 2/30, 137.267 εισιτήρια
1955 "ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ" 2/24, 126.530 εισιτήρια
1952 "Ο ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ" 3/22, 121.007 εισιτήρια
1957 "ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ και ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ" 3/30, 113.641 εισιτήρια
1967 "ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ" 4/117, 90.364 εισιτήρια
1952 "Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ¨, 4/22, 109.701 εισιτήρια
1954 "Η ΩΡΑΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ" 4/21, 80.420 εισιτήρια
1957 "Ο ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΪ ΤΟΥ" 6/31, 49.671 εισιτήρια
Αν κάποιος προσθέσει και τις ταινίες στις οποίες ήταν συμπρωταγωνιστής ο εξαίρετος ηθοποιός μας τότε μπορούμε να πούμε με μεγάλη ακρίβεια ότι η καταξίωσή του στο κινηματογραφικό κοινό από την δεκαετία του 1950, υπήρξε αναμφισβήτητη.
"Το σωφεράκι" |
"Η καφετζού" |
Αυτοδημιούργητος λαϊκός επαγγελματίας: "ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ", 1967 του Στέλιου Ζωγραφάκη
Επίδοξος γαμπρός τίμιος και λαϊκός: "ΦΤΩΧΑΔΑΚΙΑ και ΛΕΦΤΑΔΕΣ", 1961 του Ορέστη Λάσκου
Πάτερ Φαμίλιας που αγωνίζεται να προασπίσει τα ήθη και την τιμή της οικογένειας: "Ο ΘΟΔΩΡΟΣ και το ΔΙΚΑΝΟ", 1962 του Ντίνου Δημόπουλου
Φύλακας άγγελος της οικογενειακής ηθικής: "Ο ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟΣ" 1965 του Ορέστη Λάσκου
"Ο Ουρανοκατέβατος" |
Οι κινηματογραφικές Γυναίκες του Μίμη Φωτόπουλου
Ο Μεγάλος μας ηθοποιός, καθ' όλη τη μεγάλη του πορεία, συνεργάστηκε σε ερμηνευτικά δίδυμα με πολύ μεγάλα ονόματα από τις γυναίκες ηθοποιούς μας σε όλες τις μορφές συντροφικότητας μαζί τους.
Η Σμαρουλα Γιούλη και η Μπεάτα Ασημακοπούλου ήταν και ερωτικές σύντροφοι και ...κόρες του. Η Νίτσα Τσαγανέα υπήρξε σύζυγος στο "Ο Θόδωρος και το δίκανο"
Με την Νίτσα Τσαγανέα ως σύζυγος και την Σμαρούλα Γιούλη ως κόρη του |
Με την Μπεάτα Ασημακοπούλου ως σύζυγο και την Μαρίκα Κρεβατά ως πεθερά στο "Άλλος για το εκατομμύριο" |
Αλλά η πιο "πιστή" του σύντροφος στον κινηματογράφο ήταν η μεγάλη ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, με την οποία συγκρότησε εκπληκτικά και αξέχαστα δίδυμα που άφησαν εποχή.
Σαν "Μητέρα" του στην "ΚΑΦΕΤΖΟΥ"
Σαν υποψήφια νύφη στην "ΩΡΑΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ"
Σαν σπιτονοικοκυρά στο "ΓΚΟΛ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ"
Με την Γεωργία Βασιλειάδου στην "ΩΡΑΙΑ των ΑΘΗΝΩΝ" |
Με την Γεωργία Βασιλειάδου στην "ΚΑΦΕΤΖΟΥ" |
Η εμπορικότητα των ταινιών του Μίμη Φωτόπουλου
Το θέμα της αποδοχής ενός ηθοποιού είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα που κρίνεται από πολλούς παράγοντες. Η καταξίωση και η αποδοχή του μεγάλου μας ηθοποιού στο κινηματογραφικό κοινό δεν τέθηκε ποτέ σε αμφισβήτηση. Βέβαια αυτό κρίθηκε τόσο στη φάση άμεσου χρόνου, με το που παιζόταν η ταινία του αλλά και σε φάση ύστερου χρόνου, δηλαδή χρόνια μετά.
Για παράδειγμα: υπήρξαν ταινίες που σε συνθήκες πρώτης προβολής δεν πήγαν καθόλου καλά. Όμως σήμερα αυτές οι ταινίες λατρεύονται. Αυτή η αντίφαση είναι χαρακτηριστική αυτού που ανέφερα για τους παράγοντες που διαμορφώνουν την αποδοχή μιας ταινίας τη στιγμή που προβάλλεται αλλά στην πορεία της στο χρόνο.
Πάμε να δούμε ενδεικτικά κάποιες ταινίες του Μίμη Φωτόπουλου, στις οποίες είχε τον Α' Αντρικό ρόλο και τα εισιτήριά τους πάντα σε ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ καθώς και τη θέση που πήραν ανάμεσα σε όλες τις ταινίες της χρονιάς.
Εδώ τώρα μπαίνει ένα σοβαρό ερώτημα: Που να ρίξουμε το ενδιαφέρον μας: 1) Στον απόλυτο αριθμό εισιτηρίων 2) Στη θέση που κατέλαβε η ταινία μέσα στη χρονιά
Δεν μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις κινηματογραφικών ετών όταν μάλιστα αυτά απέχουν μεταξύ τους αρκετά. Για παράδειγμα, είναι εντελώς άλλο το κινηματογραφικό κοινό του 1950-55 και άλλο αυτό του 1960-65. Δεν έχουν την παραμικρή σχέση μεταξύ τους. Όπως επίσης διαφέρει και η ποσότητα της παραγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αναφέρω όλες τις παραμέτρους για να έχουμε πλήρη εικόνα
1953 "ΤΟ ΣΩΦΕΡΑΚΙ" 1/22 (Πρώτη θέση από 22 ταινίες), 190.589 εισιτήρια
1956 "Η ΚΑΦΕΤΖΟΥ" 2/30, 137.267 εισιτήρια
1955 "ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ" 2/24, 126.530 εισιτήρια
1952 "Ο ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ" 3/22, 121.007 εισιτήρια
1957 "ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ και ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ" 3/30, 113.641 εισιτήρια
1967 "ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ" 4/117, 90.364 εισιτήρια
1952 "Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ¨, 4/22, 109.701 εισιτήρια
1954 "Η ΩΡΑΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ" 4/21, 80.420 εισιτήρια
1957 "Ο ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΪ ΤΟΥ" 6/31, 49.671 εισιτήρια
Αν κάποιος προσθέσει και τις ταινίες στις οποίες ήταν συμπρωταγωνιστής ο εξαίρετος ηθοποιός μας τότε μπορούμε να πούμε με μεγάλη ακρίβεια ότι η καταξίωσή του στο κινηματογραφικό κοινό από την δεκαετία του 1950, υπήρξε αναμφισβήτητη.
Πηγές:
"Μίμης Φωτόπουλος: Ρωμέικη καρδιά" του Κωνσταντίνου Κυριακού
Σε ευχαριστώ Γιάννη, για το αφιέρωμα σου σε έναν από του μεγάλους του ελληνικού κινηματογράφου. Το αξέχαστο Μίμη Φωτόπουλο!!!! Για να πω την αλήθεια, αν και ήταν πολύ καλός στον ρόλο του κακού, δίκαια νομίζω καθιερώθηκε στον ρόλο του καλού, τίμιου και αγαθού λαϊκού ανθρώπου. Η έκφραση του προσώπου του, σίγουρα έπαιξε κάποιον ρόλο σε αυτό! Ειδικά στις σκηνές που ένιωθε έκπληξη. Απλά, νομίζω, του ταίριαζε περισσότερο αυτός ο ρόλος! Προσωπική εκτίμηση πάντως είναι αυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝάσαι καλά, φίλε!!!
Πιστεύω είχε και τους δύο ρόλους. Όμως συναισθηματικά, ηθικά, ανέδειξε τον δεύτερο και με αυτόν μπήκε περισσότερο στις καρδιές μας. Καταλαβαίνεις ότι ένας ηθοποιός αγαπιέται περισσότερο με την καλοκάγαθη μορφή του.
ΔιαγραφήΧάρηκα που σου άρεσε το αφιέρωμα. Και εσύ Βασίλη μου να έχεις μια όμορφη Κυριακή.
Γιάννη μου ωραίο αφιέρωμα για έναν τρομερό ηθοποιό. Υπήρξε εξαίρετος τόσο στον ρόλο του κακού όσο και σ' αυτούς του καλού, τόσο στην κωμωδία όσο και στο ελαφρύ δράμα - κοινωνικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αυτή η εναλλαγή, αν μη τι άλλο, δείχνει το κύρος και την στιβαρότητα ενός ηθοποιού.
Υπηρέτησε τα είδη αυτά Γιώργο μου με απόλυτη πιστότητα και επιτυχία. Και εκεί κρίθηκε σαν ηθοποιός. Και έτσι αγαπήθηκε με τρόπο έντονο. Ευχαριστώ αγαπητέ φίλε για τα καλά σου λόγια. Να έχουμε πάντα τέτοιες αναφορές.
ΔιαγραφήΊσως θα μπορούσαμε να δούμε σαν μυθιστόρημα την ζωή και την πορεία του Μίμη Φωτόπουλου. Ένας βαθιά λαϊκός άνθρωπος πολυτάλαντος, αυθόρμητος, σεμνός, συνειδητά πολιτικοποιημένος που στάθηκε με σεβασμό απέναντι στον θεατή, ένας άνθρωπος που τον χαρακτήριζε ένταση, πάθος και αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημάδεψε τον πάλαι ποτέ καλό ελληνικό κινηματογράφο με ταινίες κοινωνικές, ηθογραφικές, σατιρικές, όπου με άνεση, πηγαίο χιούμορ και αυθορμητισμό έγινε ο τύπος της τρέχουσας καθημερινότητα, ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, με λίγα λόγια ο τύπος του μέσου νεοέλληνα.
Ο Φωτόπουλος ήξερε να διαχειρίζεται το ταλέντο του σ’ ένα κινηματογράφο που δεν μέτραγε εμπορικές επιτυχίες, που δεν είχε τα σύγχρονα μέσα, ωστόσο παραμένει ζωντανός και νοσταλγικός όσο ποτέ.
Εξαιρετικό αφιέρωμα
Καλή εβδομάδα Γιάννη!
Καλημέρα Αννίκα μου,
Διαγραφήμου άρεσε πάρα πολύ η παρέμβασή σου πάνω στην παρουσίαση του μεγάλου μας ηθοποιού. Τόνισες πολύ συγκεκριμένα πράγματα που είναι και οι αξίες πάνω στις οποίες θεμελίωσε το πέρασμά του. Και εμείς σήμερα εξακολουθούμε να αγαπάμε αυτόν τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας όπως μας τον παρουσίασε στους ρόλους του.
Καλό ξημέρωμα αγαπητή μου φίλη και σε ευχαριστώ πολύ.
Σπουδαίο αφιέρωμα σ' έναν σπουδαίο άνθρωπο, ηθοποιό, ζωγράφο, ποιητή και αγωνιστή. Φόρος τιμής στη μνήμη του που σηματοδότησε τον κινηματογράφο, μας χάρισε απλόχερα το γέλιο, τη συγκίνηση και μαθήματα ήθους. "Ο Μίμης μας", έτσι θα τον έχω πάντα στη μνήμη και στην καρδιά μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό σου απόγευμα Γιάννη μου.
Τελικά είδες Μαρία μου πως, μέσα από το καλλιτεχνικό του πέρασμα, έγινε ο "Μίμης μας"; Πως καταξίωσε και κέρδισε επάξια αυτόν τον τίτλο; Πόση ικανότητα να θέλει όλη αυτή η μεταστροφή. Μαζί με άλλους επίσης μεγάλους της οθόνης και του θεάτρου μας.
ΔιαγραφήΈνα μεγάλο μάθημα ζωής σε όλα τα επίπεδα.
Καλή δύναμη καλή μου φίλη και σε ευχαριστώ για ...πάρα πολλά!
Μορφή ο Φωτόπουλος!! Ωραίο αφιέρωμα, Γιάννη μου! Καλό ξημέρωμα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου Όλγα μου. Ευχαριστώ πολύ. Να σου ευχηθώ καλή Σαρακοστή.
ΔιαγραφήΘαυμάσιο αφιέρωμα για τον μεγάλο Φωτόπουλο. Δεν είδα έγκαιρα την ανάρτησή σου. Μου άρεσε ο Φωτόπουλος περισσότερο στην κωμωδία. Αυθεντικός όμως σε όποιο είδος και αν κλήθηκε να υπηρετήσει
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό ξημέρωμα Γιάννη
Ναι, δεν υπάρχει η παραμικρή αντίρρηση για αυτό Άννα μου. Εκεί αγαπήθηκε και εκεί καταξιώθηκε απόλυτα. Λατρεμένος άνθρωπός μας.
ΔιαγραφήΚαλό ξημέρωμα και καλό μήνα κορίτσι μου με πολλές ευχές και σε ευχαριστώ.
Μου ξέφυγε αυτή η ανάρτηση; και μαλιστα για τον Μιμη Φωτοπουλο;... Πολύ ωραία παρουσίαση! Ευχαριστούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιρήνη μου και μένα μου ξέφυγε εδώ το σχόλιό σου. Συγγνώμη καλή μου φίλη. Ευχαριστώ πολύ.
Διαγραφή