Είδαμε την "ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗ" του Γιώργου Λάνθιμου και σας την παρουσιάζουμε



Φίλες και Φίλοι
είχαμε κάνει μια πρώτη συνοπτική παρουσίαση των συντελεστών της πολύκροτης ταινίας του Έλληνα Σκηνοθέτη.
Σας είχα προετοιμάσει ότι θα ακολουθήσει εκτενής και αναλυτική παρουσίασή της.

Ο Αγαπητός μας Φίλος Νικος Παπακωνσταντίνου λοιπόν, έχοντας δει την ταινία,
μας κάνει μια πλήρη αναφορά πάνω στο φιλμ που έχει σηκώσει πολύ μεγάλο θόρυβο εν όψει της τελικής ευθείας προς τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Αυτή τη φορά δεν χρειάζεται να κάνουμε εισαγωγή και παρουσίαση των στοιχείων και των συντελεστών της ταινίας. Ήδη τα έχετε διαβάσει στην πρώτη ανάρτηση που αναφέρω από πάνω.
Συνεπώς πάμε άμεσα στην παρουσίαση και στην κινηματογραφική άμεση εμπειρία του Νίκου.

Γιώργου Λάνθιμου

"Η ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗ"

"The Favourite"



Είναι ο Λάνθιμος ο νέος μας εθνικός ήρωας; Ανακάλυψε ξαφνικά ο μέσος Έλληνας το «κουλτουριάρικο» σινεμά; Ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, οι οποίες όμως λίγο θα μας απασχολήσουν εδώ. Το θέμα μας είναι αν η νέα του ταινία, με τίτλο The Favourite, αξίζει την προσοχή μας ή όχι.


Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν είναι αυτό που λέμε «εύπεπτος». Δεν κάνει ούτε ρομαντικές κομεντί, ούτε ταινίες δράσης, ούτε καν ταινίες που συνήθως αποσπούν πολλές υποψηφιότητες στα Oscar.
Και όμως, με τη νέα του ταινία απέσπασε, ούτε λίγο ούτε πολύ, 
10 υποψηφιότητες:
Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α' Γυναικείου για την Olivia Colman, Β' Γυναικείου για την Emma Stone και την Rachel Weisz, Πρωτότυπου Σεναρίου για τους Deborah Davis και Tony McNamara, Φωτογραφίας για τον Robby Ryan, Μοντάζ για τον Γιώργο Μαυροψαρίδη, Κοστουμιών για την Sandy Powell και Καλύτερου Σχεδιασμού Παραγωγής για την Fiona Crombie.



Ας εξετάσουμε λίγο τα στοιχεία προτού περάσουμε στο δια ταύτα. Έχουμε μια ταινία Έλληνα σκηνοθέτη με δέκα υποψηφιότητες για Oscar, κάτι που έχει να γίνει, αν δεν απατώμαι, μόνο από τον George Miller με το Mad Max: Fury Road, ενώ θα χρειαστεί να πάμε πίσω στη δεκαετία του '60 και στις κλασικές ταινίες του Ηλία Καζάν για να βρούμε κάτι ανώτερο σε επίπεδο υποψηφιοτήτων (με τις 12 υποψηφιότητες για το Λιμάνι της Αγωνίας και το Λεωφορείο ο Πόθος).

Ωστόσο, οι υποψηφιότητες των Oscar, που μοιραία και αναμενόμενα τράβηξαν τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στον Γιώργο Λάνθιμο, καλύπτουν παράλληλα μια αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακή ανοδική πορεία, με ταινίες οι οποίες μπορεί να μην ήταν blockbusters, αλλά τράβηξαν την προσοχή του κινηματογραφικού κόσμου και άνοιξαν πόρτες για τον σκηνοθέτη. Πόρτες, οι οποίες φαντάζουν απρόσιτες για έναν δημιουργό που μέχρι πρόσφατα γύριζε βίντεο κλιπ και διαφημίσεις και σκηνοθετούσε θεατρικές παραστάσεις στην Ελλάδα.

Κάπως έτσι έφτασε όχι απλά να διεκδικεί Oscar με αξιώσεις, σε μια χρονιά μάλιστα η οποία είναι ιδιαίτερα γεμάτη, αλλά να διεκδικείται ο ίδιος από την πιο περιζήτητη, ίσως, ηθοποιό στο Hollywood την στιγμή αυτή, τη βραβευμένη με χρυσό αγαλματίδιο Emma Stone, που ανταγωνίζεται και εκτός ταινίας την επίσης εξαιρετική Rachel Weisz για το Oscar Β’ Γυναικείου Ρόλου. Ως εδώ είναι τα προφανή. Λίγοι, ωστόσο, θα γνωρίζουν το πόσο σημαντική είναι η συμμετοχή της Sandy Powell στην ταινία, η οποία θεωρείται από τις κορυφαίες στο σχεδιασμό κοστουμιών και έχει ήδη τρία βραβεία της Ακαδημίας στο ενεργητικό της. Πολύ σημαντική για τα «ελληνικά χρώματα» είναι επίσης η υποψηφιότητα του Γιώργου Μαυροψαρίδη, ο οποίος έχει συνεργαστεί ξανά με τον Λάνθιμο στο μοντάζ του Κυνόδοντα, του Θανάτου του Ιερού Ελαφιού και του Αστακού.



Δύσκολο και άδικο θα ήταν να μιλήσουμε για το The Favourite χωρίς να αναφερθούμε στη σημασία της ταινίας για την προβολή των Ελλήνων δημιουργών στο εξωτερικό, αλλά πρέπει να πούμε και για την ίδια την ταινία.

Βρισκόμαστε στις αρχές του 18ου αιώνα και συγκεκριμένα στην Αυλή της βασίλισσας Άννας της Αγγλίας. Η βασίλισσα σχεδόν ελέγχεται από την παιδική της φίλη, Lady Sarah Churchill, πρόγονο του πιο διάσημου ίσως πρωθυπουργού της Αγγλίας και εξίσου δυναμική. Τα νερά έρχεται να ταράξει η έλευση της ξαδέλφης της Sarah, ονόματι Abigail, η οποία βρίσκεται σε άθλια οικονομική κατάσταση και είναι διατεθειμένη να κάνει τα πάντα για να επιβιώσει.



Η ταινία είναι εκ πρώτης όψεως πιο απλή από τις προηγούμενες του Λάνθιμου, καθώς δεν βασίζεται τόσο πολύ στο συμβολισμό (ωστόσο αυτός δεν απουσιάζει εντελώς). Αν κανείς κρίνει μόνο από το trailer, θα πιστέψει ότι πρόκειται για μια κωμωδία σχεδόν, αλλά στην πραγματικότητα είναι περισσότερο ένα δράμα εποχής στο οποίο η ειρωνεία του σκηνοθέτη δεν αφήνει τίποτα όρθιο. 

Φαινομενικά όλα στο παλάτι κυλούν όπως πρέπει, στην πραγματικότητα όμως ο Λάνθιμος ξεσκεπάζει τη γελοιότητα των παιχνιδιών που παίζουν οι ευγενείς για να περάσουν την ώρα τους και τις ατελείωτες ίντριγκές τους, χρησιμοποιώντας τεχνικές που μοιάζουν παράταιρες σε μια ταινία εποχής: λήψεις σε αργή κίνηση ή με ευρυγώνιο φακό, οι οποίες χρησιμοποιούνται τόσο όσο πρέπει ώστε να μην χάνεται ο ειρμός και η αίσθηση της εποχής, αλλά ταυτόχρονα να μη δίνεται η εντύπωση ότι η ταινία είναι απλά μια δικαιολογία για να παρελάσουν τα εξαιρετικά κοστούμια της Powell μπροστά στην κάμερα.

Και στη μουσική υπάρχει μια ανάλογη αντίθεση. Έχει επιλεχθεί μια μίξη από συνθέσεις της περιόδου, από Bach και Handel (ο οποίος ζούσε στην Αγγλία εκείνη ακριβώς την περίοδο και τον χρηματοδοτούσε η βασίλισσα Άννα) μέχρι σύγχρονα κομμάτια, ενίοτε με κάποια στοιχεία μπαρόκ, χωρίς πουθενά να δημιουργείται κάποια αίσθηση ασυνέχειας, εκτός από όταν αυτό γίνεται σκόπιμα από τον σκηνοθέτη: υπάρχει ένα χάσμα το οποίο χωρίζει την καθημερινή ζωή της Αυλής, την υπερβολή, τις ανούσιες διασκεδάσεις και το πρωτόκολλο από τη μία και την συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση της βασίλισσας από την άλλη. Το κενό αυτό, το οποίο μοιραία προσπαθεί να καλύψει η βασίλισσα, γίνεται το πεδίο μιας (όχι πάντα) σιωπηρής μάχης μεταξύ της Abigail και της Sarah. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στις εναλλαγές μεταξύ της στυλιζαρισμένης μουσικής μπαρόκ και του σύγχρονου ήχου που συχνά την αποδομεί.



Οι ερμηνείες της Stone και της Weisz αν και εξαιρετικές, είναι σχεδόν αναμενόμενες, αν τουλάχιστον συγκριθούν με εκείνη της πολύ λιγότερο γνωστής Olivia Colman (η οποία, όπως και η Weisz, έπαιζε επίσης στον Αστακό). Η Colman διαψεύδει την ενδεχόμενη αρχική εντύπωση μιας σουρεαλιστικής καρικατούρας και ανταποκρίνεται απόλυτα στο βάθος που απαιτεί το σενάριο από το ρόλο, διεκδικώντας επάξια το βραβείο της Ακαδημίας. Η βασίλισσα είναι, κατ' ουσία μια τραγική φιγούρα, παγιδευμένη μεταξύ της προσωπικής της δυστυχίας, του καθήκοντος και της προβληματικής υγείας της, ένα ακόμα τρίγωνο το οποίο μοιάζει περισσότερο με φαύλο κύκλο.

Όπως και στις προηγούμενες ταινίες που παρουσιάσαμε, έτσι και στο The Favourite το ζητούμενο δεν είναι η απόλυτη ιστορική αλήθεια, αν και θα εκπλαγεί κανείς με το πόσα στοιχεία της ταινίας ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Έτσι κι αλλιώς, δεν μπορούμε να έχουμε μια απόλυτα αντικειμενική εικόνα για τη βασίλισσα Άννα, τη στιγμή που ήταν μια γυναίκα στο θρόνο μιας ανδροκρατούμενης κοινωνίας, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι κύρια πηγή για τα γεγονότα της ζωής της αποτελούν τα γραπτά της ίδιας της Lady Sarah. 


Η ταινία τοποθετεί ένα τρίγωνο γυναικών στο επίκεντρο μιας ιστορίας για την πολιτική, τον έρωτα, την ανάγκη για έλεγχο των άλλων, τις διακρίσεις, είτε κοινωνικές είτε βάσει φύλου και, σε τελική ανάλυση, για το πώς αντιμετωπίζουμε τη δυσάρεστη αλήθεια και το όμορφο ψέμα. Στην τελευταία άποψη αυτή αναγνωρίζει κανείς τη θεματική του Βασιλιά Ληρ πίσω από το δράμα της βασίλισσας Άννας, έστω και αν οι όροι είναι αντεστραμμένοι. Το γεγονός ότι οι χαρακτήρες του συγκεκριμένου δράματος είναι γυναίκες και μάλιστα ιστορικά πρόσωπα αναδεικνύει περισσότερο ακόμα τη διαχρονικότητα αυτού του κατά βάση αναπάντητου διλήμματος.

Το μεγάλο επίτευγμα του Λάνθιμου από καλλιτεχνικής άποψης, αφήνοντας κατά μέρους όσο γίνεται την όποια εθνική μας υπερηφάνεια, είναι πως με το The Favourite επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ σύγχρονης, διεισδυτικής ματιάς και ταινίας εποχής άψογης αισθητικής, χωρίς κανένα από τα δύο στοιχεία να κυριαρχεί σε βάρος του άλλου. Σε αντίθεση με τη βασίλισσα Άννα, ο Λάνθιμος δεν δείχνει ξεκάθαρη εύνοια σε καμία από τις δύο επιλογές και έτσι αυτές υπηρετούν το σκοπό του εξίσου καλά, ως αναπάντεχοι σύμμαχοι αντί για άσπονδοι εχθροί. Συν τοις άλλοις το γεγονός ότι η Ευνοούμενη είναι ίσως από τις πιο "προσιτές" του ταινίες σε καμία περίπτωση δε μοιάζει με συμβιβασμό, τουλάχιστον αν κρίνουμε από το άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.


Επιμέλεια Εικόνων: Νίκος Παπακωνσταντίνου



Νίκος Παπακωνσταντίνου:  Μπορείτε να τον παρακολουθήσετε στο blog:  Χρεωκοπημένοι Καιροί
Είναι συντάκτης του blog. Μεταφραστής και έχει επίσης και το blog:  "Indebting Times"
Μία όχι-ακριβώς μετάφραση του εν λόγω ιστολογίου στα Αγγλικά. Επίσης αρθρογραφεί στον ιστότοπο Enternity.gr , ο οποίος ασχολείται με κινηματογράφο, videogames και όχι μόνο.



Ένα ακόμα μεγάλο Ευχαριστώ από εμένα για την εξαίρετη και συγκροτημένη παρουσίαση της ταινίας από τον αγαπητό Φίλο, που πλέον μπορεί, δικαιωματικά, να θεωρείται συνεργάτης του Blog.

Σχόλια

  1. Γεια σου Γιάννη! Ωραία ταινία ε; Μου άρεσε πάρα μα πάρα πολύ. Είναι ακριβώς στα γούστα μου και με ικανοποίησε διπλά που το σενέριο του Λάνθιμου ήταν λίγο πιο σαφές και ρεαλιστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου,
      η άποψη εδώ και η παρουσίαση είναι του φίλου μας Νίκου. Εγώ δεν έχω δει την ταινία ακόμα. Έτσι οι προσεγγίσεις μου για αυτήν είναι έμμεσες.
      Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Γιάννη μου καλημέρα.Δεν είδα ακόμα την ταινία η παρουσίαση σου είναι όπως πάντα πολύ κατατοπιστική να είσαι καλά σε ευχαριστούμε πολύ. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου,
      η παρουσίαση εδώ δεν είναι δική μου. Όλη η δουλειά και παρουσίαση είναι του Νίκου Παπακωνσταντίνου, του αγαπητού μας φίλου και συνεργάτη.
      Να σε ευχαριστήσω θερμά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  3. Εξαιρετική παρουσίαση της ταινίας σφαιρικά. Ετσι κι αλλιώς με είχε κερδίσει γατί αυτές οι ταινίες εποχής αγγίζουν πολύ την ψυχή μου, αλλά και μετά από όσα διάβασα σίγουρα θα τη δω.
    Σε ευχαριστούμε πολύ Γιάννη, τόσο εσένα όσο και τον συνεργάτη σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα μου,
      σε ευχαριστούμε πολύ κορίτσι μου για τα καλά σου λόγια. Το κλίμα των ταινιών εποχής αλήθεια ταιριάζουν στο στυλ σου, στην ποίησή σου, στην ατμόσφαιρά σου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστούμε πολύ. Υπάρχουν πολλές ωραίες ταινίες εποχής αλλά αυτές που καταφέρνουν αυτό που κάνει ο Λάνθιμος με το The Favourite είναι λίγες.

      Διαγραφή
  4. Αν είχα το χάρισμα να γράφω όπως ο κύριος Παπακωνσταντίνου, αυτά ακριβώς θα έγραφα για την ταινία!
    Συν τις δύο-τρεις σκηνές που ξετρελάθηκα μαζί τους, όπως αυτή που η βασίλισσα λέει με υστερία στον φρουρό "Τόλμησες να με κοιτάξεις;" και εκεί που η Άμπιγκέιλ όταν της ζητάει η Άννα βοήθεια της λέει ότι έχει σοβαρότερα πράγματα να κάνει, δηλαδή να φάει ανανά και εκεί που η Σάρα λέει στον Χάρλι "Σου τρέχει η μάσκαρα"! Για να μην αναφερθώ στον κύριο που είχε συνεχώς αγκαλιά την πάπια!
    Εντάξει, σταματάω εδώ, γιατί έτσι όπως πάω, στο τέλος θα γράψω όλους τους διαλόγους!
    Α ναι, ένα τελευταίο και φεύγω. Με εντυπωσίασε η χρήση ευρυγώνιου φακού!
    Καλημέρα κύριε Πιτ και κύριε Παπακωνσταντίνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρτίστα μου,
      μια γυναίκα της τέχνης, μια τέτοια προσέγγιση θα έκανε στην ταινία. Η παρατηρητικότητά σου στις λεπτομέρειες δείχνει την εμπειρία σου. Και η επιμονή σου δείχνει την εντύπωση που σου προκάλεσε η ταινία.
      Θα πρέπει σύντομα να δω την ταινία γιατί με βλέπω εντελώς ...μεταίωρο καλή μου.
      Σε ευχαριστούμε Αρίστα μου.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για τα πολύ καλά λόγια. Πραγματικά η ειρωνεία του Λάνθιμου και του σεναρίου σπάει κόκαλα.

      Διαγραφή
  5. Μπράβο Γιάννη πολύ ωραία ανάλυση μου κέντρισε το ενδιαφέρον να την δω,δεν την έκανα πολύ κέφι! Η Olivia Colman είναι πολύ γνωστή στην Αγγλία, εμείς δεν την ξέραμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ισμήνη μου,
      τα μπράβο εδώ ανήκουν στον Νίκο ! δουλειά εξαίρετη του αγαπητού μας φίλου. Έχει προσωπική άποψη. Να την δεις την ταινία. Αξίζει. Σε φιλώ και σε ευχαριστούμε κορίτσι μου.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστούμε πολύ! Σίγουρα είναι πολύ γνωστή στη χώρα της, η σύγκριση αφορά την Emma Stone και τη Rachel Weisz που είναι αμφότερες γνωστές παγκοσμίως.

      Διαγραφή
  6. Ωραία παρουσιαση κ Παπακωνσταντίνου! Και σίγουρα καταφέρατε να με κάνετε να τη βάλω στη λίστα για τις προσεχώς ταινίες που θα δω
    Καλησπέρα και στους δυο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου την καλησπέρα μου. Σε ευχαριστούμε πολύ καλή μου φίλη. Φιλιά.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ και ελπίζω να σας αρέσει!

      Διαγραφή
  7. Νίκο είσαι καταπληκτικός!
    Γράφεις υπέροχα τις σκέψεις σου, φαίνεται πως διαθέτεις μια έξυπνη κριτική ματιά και μέτρο στην παρουσίασή σου. Είπες μόνο όσα χρειάζονταν να μας φουντώσουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον.
    Και μόνο για τη φωτογραφία της ταινίας, την ατμόσφαιρα, τα κοστούμια θα πήγαινα οπωσδήποτε να τη δω. Το γεγονός πως ο Λάνθιμος είναι Έλληνας, είναι ένας λόγος παραπάνω. Το αν θα πάρει όσκαρ ή όχι, να σου πω, δεν θα με επηρεάσει αρνητικά εφόσον βγω από την αίθουσα εντυπωσιασμένη και χορτασμένη απ' αυτό που είδα.
    Σ' ευχαριστώ πολύ.
    Τα λέμε :)

    Υ.Γ. Γιάννη από χθες προσπαθούσα να μπω και μου έλεγε πως δεν υπάρχει η σελίδα. Με σένα και την φις άι το έπαθα αυτό.
    Καλό Σ/Κ και στους δυο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια. Θα συμφωνήσω μαζί σου για την ικανότητα του Νίκου σε όλο αυτό το θέμα και την παρουσίαση.
      Ναι ξέρω γιατί δεν σου άνοιγε η σελίδα. Είχε γίνει μια λάθος δημοσίευση του θέματος, ανακλήθηκε και η παλιά εμφάνιζε το μήνυμα που είδες.
      Όλα καλά τώρα.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια! Προφανώς και τα Oscar αν έρθουν λίγη σημασία έχουν για την ποιότητα της ταινίας. Η χρονιά είναι πολύ δυνατή έτσι κι αλλιώς και στη σκηνοθεσία και στις ερμηνείες.

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα στους σινεφίλ!

    Εξαιρετικά εύστοχη (πάντα κατά τη γνώμη μου..) παρουσίαση. Τουλάχιστον, κι εγώ κάπως έτσι προσέγγισα την ταινία και, αν είχα καλό κριτικό λόγο, τα ίδια θα έγραφα πάνω κάτω.

    Ακόμα και αυτοί που έχουν εκφράσει αντιρρήσεις ή δυσφορία για "εμμονές" του Λάνθιμου, για παραποίηση της Ιστορίας κλπκλπ παραδέχονται πως σε πολλά στοιχεία η ταινία έχει δυνατά χαρίσματα. Εγώ τη χάρηκα, είχε πολλά να μου πει.

    ΥΓ. Στο περιθώριο: Στις πάμπολλες (θετικές έως πολύ θετικές, κατά βάση) κριτικές και παρουσιάσεις της ταινίας στη Βρετανία μου κάνει ευχάριστη εντύπωση/έκπληξη η αποδοχή και η ανεκτικότητα που καταλαβαίνεις να υπάρχει. Για σκεφτείτε. Κάποιος "ξένος" σκηνοθέτης τα έβαλε με την Ιστορία τους και παρουσιάζει έτσι όπως παρουσιάζει τη βασίλισσα και την αυλή της! Καμιά μεμψιμοιρία, καμιά κατηγορία - όλοι στέκονται στο καλλιτεχνικό, κυρίως, αποτέλεσμα. Σκέφτομαι με θλίψη τι θα συνέβαινε εδώ αν συνέβαινε κάτι παρεμφερές για, π.χ, το Μεγαλέξανδρο ή κάποιον από τους πρωταγωνιστές της Ιστορίας μας..

    Νίκο, Γιάννη, ευχαριστούμε για την τόσο αξιόλογη καταχώρηση (Και, Γιάννη, μην ξεχαστείς, να τη δεις την ταινία!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Διονύση τι λες τώρα !
      Να κάτι που κανείς μας δεν είχε σκεφτεί ! Θυμόμαστε όταν ξεκίνησε η προβολή του έπους του Όλιβερ Στόουν "Αλέξανδρος ο Μέγας", τις ....διαδηλώσεις των "γνωστών" σκοταδιστών έξω από τις αίθουσες προβολής γιατί θίχτηκε ο ....ανδρισμός ενός θρύλου της ιστορίας (κατά τη δική τους γκρίζα άποψη φυσικά). Και τις κατάρες στους ξένους που ήρθαν να προσβάλουν την ...ιστορία μας.
      Η Διαφορά επιπέδου στις κοινωνικές και στα αντανακλαστικά τους είναι πολλές φορές αντιπροσωπευτική για το τι ακριβώς συμβαίνει.
      Ευχαριστούμε πολύ Διονύση μου.

      Διαγραφή
  9. Όντως, κατατοπιστική η παρουσίαση. Διεισδυτική η ματιά του σκηνοθέτη, διεισδυτική η γραφή του Νίκου. Θα φροντίσω να δω την ταινία σύντομα. Την καλημέρα μου και στους δύο κυρίους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Ιωάννα !
      με μεγάλη χαρά μας σε υποδεχόμαστε εδώ στο μπλογκ καλή μας φίλη. Τιμή για μας η παρουσία σου. Να σκεφτείς, εγώ, δεν την έχω δει την ταινία, σε αντίθεση με τον Νίκο που έχει σαφή άποψη. Άρα εγώ οφείλω να σε ..ακολουθήσω στην επιλογή.
      Να είσαι καλά. Σε περιμένω και στην συνέχεια και επίσης κάτι διαφορετικό σε περιμένω και στις συγγραφικές σου δημιουργίες.
      Σε ευχαριστούμε πολύ.

      Διαγραφή
  10. Πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, αν και τη διάβασα ελαφρώς "ξώφαλτσα", γιατί αναμένεται να δω την ταινία προσεχώς, και δεν θέλω να λαμβάνω πολλές πληροφορίες "έξωθεν"! 😊 Ευχαριστούμε τον φίλο blogger! Γιάννη, μη μου πεις ότι δεν θα δεις εσύ την ταινία! Εγώ μετά την "Καπερναούμ" όπως ξέρεις, είδα και το "Πράσινο βιβλίο", εξίσου εξέχουσα κινηματογραφική πρόταση! 🎈

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου καλησπέρα,
      πρέπει να την δω και εγώ και το έχω κατά νου.
      Καλές οι προτάσεις σου τις κρατώ. Ευχαριστούμε κορίτσι μου για τα καλά σου λόγια και τη συμμετοχή. Σε περιμένουμε μετά που θα την δεις για πλήρεις εντυπώσεις. Φιλιά.

      Διαγραφή
  11. Αναμένουμε και τη δική σου κριτική ματιά αγαπητέ Γιάννη.
    Έχω πάντως μία αίσθηση ότι ΙΣΩΣ η κινηματογραφική παρουσία του Λάνθιμου να έχει κάποια στοιχεία "υπερτίμησης" ως προς τη γενικότερη καλλιτεχνική της αξία.
    Το διεθνές κινηματογραφικό λόμπι τι... να λέει άραγε επ' αυτού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ευρυτάνα.
      Απ' ότι είδα, μετά την απονομή των Όσκαρ σήμερα το πρωί, όχι. Δεν υπήρξε αβάντα. Παρά τις υποψηφιότητες που ήταν δέκα, η ταινία τιμήθηκε με βραβείο ερμηνείας Α' Γυναικείου ρόλου. Θα δούμε και την περαιτέρω πορεία και θα το αξιολογήσουμε.
      Θα κοιτάξω να δω την ταινία Ευρυτάνα. Προς το παρόν απολαμβάνω την παρουσίαση του Νίκου, που τον εμπιστεύομαι.
      Καλή συνέχεια να έχεις.

      Διαγραφή
  12. Πολυ καλη η παρουσιαση της ταινιας απο το φιλο σου και θα παω να τη δω σιγουρα,Σημερα ειδα στην τηλεοραση οτι η ταινια τιμηθηκε με το βραβειο Α γυναικειου ρόλου.Να εισαστε και οι δυο καλα.Με το καλο να ερθει ο νεος μηνας Μαρτης φιλε μου 🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ Γιάννη μου. Να είσαι καλά φίλε. Καλή βδομάδα. Να την δεις ναι την ταινία.

      Διαγραφή
  13. Δυστυχώς δε πρόλαβα να το δω ακόμη...σιγουρα όμως θα το βάλω στο πρόγραμμα!
    Υπέροχη παρουσίαση και ανάλυση Γιάννη!! Να σαι καλά!
    Καλό μεσημέρι εύχομαι και καλό μήνα 🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Σοφοκλή μου. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Η Ανάλυση δεν είναι δική μου. Ανήκει στον αγαπητό φίλο Νίκο Παπακωνσταντίνου.
      Θα την δεις την ταινία με το καλό. Όμορφο βράδυ να έχεις.

      Διαγραφή
  14. Γιάννη μου, όπως σου έχω ξαναπεί, δεν ενθουσιάστηκα με την ταινία. Τη θεωρώ μετριότατη. Σε φιλώ, φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου, κρατώ τη σεβαστή σου γνώμη καλή μας φίλη. Σε ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή και το σχόλιο. Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  15. Η εγγονη μου ειδε την ταινια με το ματι της σκηνοθετιδας..και μου ειπε οτι της αρεσε πολύ.. ειναι και εκεινη φανατικη του να βλεπει τον κινηματογραφο πια με αλλο ματι πιο προχωρημενο.. οταν μπορεσω θα την δω ..προς το μπαρον δεν εκφέρω αποψη αφου δεν εχω δει την ταινια...
    Η παρουσιαση της εδω πολύ εμπεριστατομενη κινει το ενδιαφερον...
    Να εισαι καλα ..φιλε καλο σου ξημερωμα..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Ρούλα μας !
      Η Εγγονή ε ; αχ ποιος τη χάρη σου Ρούλα μου !!!! Σκηνοθέτρια το λουλούδι ! πόσο χαίρομαι και εγώ που δεν το ξέρω το κορίτσι. Να την καμαρώνεις Ρούλα μου.
      Σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια κορίτσι μου.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο