AUDREY HEPBURN: Ένα Λουλούδι στον Κινηματογράφο

Φθινοπωρινός ο καιρός φίλες και φίλοι
καιρός που βοηθάει το κυνήγι των αναμνήσεων.
Θα πιάσουμε πάλι σήμερα το Βιβλίο των μεγάλων Κινηματογραφικών θρύλων του 20ου αιώνα.
Αυτή τη φορά η επιλογή μας θα είναι Γυναίκα...!
Μια Γυναίκα Ηθοποιός, από τις πλέον εμβληματικές μορφές της έβδομης τέχνης στον αιώνα που πέρασε.

Όχι μονάχα για την αδιαμφισβήτητη καλλιτεχνική της αξία αλλά και για την Ομορφιά της.
Μια ομορφιά που αποτέλεσε θέμα για ζωγράφους, καλλιτέχνες, σχεδιαστές.
Ένα πανέμορφο Λουλούδι στον Κινηματογραφικό κόσμο.

Φίλες και Φίλοι
σήμερα το ξεφύλλισμα στο CINEFIL θα σταματήσει στην μεγάλη


AUDREY HEPBURN



4 Mάη 1929-20 Γενάρη 1993

Από τις πιο φημισμένες παγκόσμια μορφές του Κινηματογράφου στον περασμένο αιώνα.
Ηθοποιός που πέρασε όλα τα στάδια της Διεθνούς αναγνώρισης έχοντας στις βιτρίνες της βραβεία: OSCAR, EMMY, GRAMMY, TONY
Από τα λίγα άτομα του Κινηματογράφου που κατέχει αυτό το αξιοθαύμαστο καρέ διακρίσεων.

Ηθοποιός όχι μονάχα του Κινηματογράφου αλλά και του Θεάτρου.

Το 1989 το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου την ανέδειξε στην ΤΡΙΤΗ ΘΕΣΗ της λίστας των ΓΥΝΑΙΚΩΝ STARS όλων των εποχών.

Επίσης αστέρι και της Μόδας για πολλά χρόνια, καθώς το απόλυτο προσωπικό της στυλ ομορφιάς, με την παροιμιώδη λεπτότητα και κομψότητα έγινε σύμβολο ομορφιάς.

Τέλος ήταν και Πρόσωπο που τίμησε το ανθρωπιστικό έργο με πράξεις και τρόπο ζωής της, έργο που αναγνωρίστηκε από το 1986 μέχρι τον πρόωρο θάνατό της ως Πρέσβειρα καλής θέλησης της UNICEF.


Βιογραφικά στοιχεία-Τα Νεανικά της χρόνια

Το πραγματικό της Όνομα:  AUDREY KATHLEEN RUSTON

Γεννήθηκε στην Ixelles των Βρυξελλών. Ο Πατέρας της Joseph Victor Anthony Hepburn-Ruston, Ιρλανδός τραπεζίτης. Η Μητέρα της, Ella Vaan Heemstra, Ολλανδή πρώην Βαρόνη.
Οι δουλειές του πατέρα της οδηγούσαν την οικογένεια να μετακινείται συνεχώς μεταξύ Βρυξελλών, Αγγλίας και Ολλανδίας.
1935-1938: Φοίτησε σε μια ιδιωτική ακαδημία θηλέων στο Kent.
H Audrey Hepburn αναφέρει την περίοδο αυτή της ζωής ως την πλέον τραυματική.
Και οι δύο γονείς της ήταν μέλη της Βρετανικής Φασιστικής ένωσης με συνεχείς επαφές με τους Γερμανούς Ναζί. Οι γονείς της χώρισαν νωρίς και ο πατέρας της τους άφησε.
1939-1945: Φοιτησε στο Ωδείο του Arnhem στην Ολλανδία, κάνοντας σπουδές στο μπαλέτο.
Η Γερμανική κατοχή την βρίσκει να μεγαλώνει στην Ολλανδία όπου από το 1944 και μετά η ζωή της γίνεται εφιαλτική με ανθρώπους να πεθαίνουν στην πείνα από υποσιτισμό και κρύο. Η Πόλη της καταστράφηκε από τις μάχες ενώ δύο στενοί της συγγενείς εκτελέστηκαν από τους Ναζί ως μέλη αντιστασιακών οργανώσεων, μπροστά στα μάτια της. Οι εφιαλτικές αυτές εμπειρίες που την αρρώστησαν βαριά την έκαναν αργότερα να πάρει μέρος ενεργά σε ανθρωπιστικά κινήματα.


Τα πρώτα Βήματα της καριέρας της

Μετά τις σπουδές της στο μπαλέτο αναχωρεί το 1948 στο Λονδίνο όπου παρακολουθεί προχωρημένα μαθήματα κλασικού χορού. Λόγω του ύψους της και της κακής διατροφής της στην κατοχή δεν κατόρθωσε να γίνει πρίμα μπαλαρίνα και στράφηκε στην Υποκριτική

Η Λαμπερή της καριέρα ξεκινά με την εκπαιδευτική ταινία "DUTCH IN SEVEN LESSONS" και στη συνέχεια ξεκινάει συμμετοχή σε Μουσικές παραστάσεις.

Ο Πρώτος της ρόλος ως receptionist είναι στην comedy του Charles Saunders  "ONE WILD OAT"
Ακολουθούν μικροί ρόλοι σε αρκετές ταινίες και το 1951 επιλέγεται να πρωταγωνιστήσει στο έργο του Broadway  "GIRL" που κάνει με επιτυχία 219 παραστάσεις. Ήταν η αρχή της μεγάλης ανόδου.


Η Πρώτη ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί σε Α' Γυναικείο ρόλο ήταν το 1953, σε ηλικία 24 ετών, στην comedy του WILLIAM WYLER  "ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ" στο πλάι του GREGORY PECK
Η ερμηνεία της ήταν εκπληκτική, ο Wyler την πίστεψε και την επέλεξε και ο Peck την ερωτεύτηκε.
Η Ταινία έκανε τεράστια επιτυχία και η Hepburn κερδίζει το OSCAR Α' Γυναικείου ρόλου με το ξεκίνημα της καριέρας της.



Τα Χρόνια της μεγάλης Ακμής

Η Επόμενη μεγάλη επιτυχία έρχεται με έναν ακόμα μεγάλο σκηνοθέτη, τον BILLY WILDER και την comedy  "ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ ΣΑΜΠΡΙΝΑ" στο πλάι των HUMPHREY BOGART και του WILLIAM HOLDEN



Σε εκείνη την ταινία γνωρίστηκε με τον διάσημο μόδιστρο Ζιβανσύ. Στα γυρίσματα της ταινίας επίσης η AUDREY ερωτεύτηκε με τον HOLDEN όμως η σχέση τους χάλασε αργότερα.



Για την ερμηνεία της στο "ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ" εκτός από το βραβείο OSCAR, λίγες μέρες μετά ακολούθησε η ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ και έξι βδομάδες αργότερα το ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΟΝΥ, αυτή τη φορά για την ερμηνεία της στο θεατρικό "ΟΝΤΙΝ".
Έτσι η HEPBURN έγινε η τρίτη ηθοποιός μετά τις HELEN BURNSTYN & SHIRLEY BUTH που κατακτά και τα τρία αυτά βραβεία.

Έτσι η δεκαετία του 1950, εκεί γύρω στο 1955, βρίσκει την AUDREY HEPBURN να είναι, πρότυπο κομψότητας και ομορφιάς αλλά και μια μεγάλη Ηθοποιός στο κινηματογραφικό στερέωμα. Η Λεπτή της συμπεριφορά, αποτέλεσε πρότυπο στην κυριολεξία για κάθε γυναίκα του χώρου και όχι μόνο.


Οι άντρες Ηθοποιοί που στάθηκαν δίπλα της σε πρώτους ρόλους δεν θα μπορούσαν να μην είναι από τα μεγάλα λαμπερά ονόματα εκείνης της χρυσής εποχής.
Πέραν του HUMPHREY BOGART που ήδη αναφέραμε, θα πούμε για τον FRED ASTAIRE στην Μουσική ρομαντική comedy του STANLEY DONEN  "ΕΞΥΠΝΟ ΜΟΥΤΡΑΚΙ", το 1957.




Με τους GARY COOPER & MAURICE CHEVALIER στην επίσης εξαίρετη δραματική αστυνομική comedy του BILLY WILDER  "ΕΡΩΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ", το 1957



Με τον GEORGE PEPPARD στο υπέροχο "ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΣΤΟ ΤΙΦΦΑΝΙΣ" το 1961, την αλησμόνητη ρομαντική comedy του BLAKE EDWARDS






Σε μια ταινία που πραγματικά έλαμψε με το στυλ της αλλά το κυριότερο με την ανθρώπινη βαθύτατη συναισθηματική της έκφραση.

Το 1963 σειρά είχε ο μεγάλος CARY GRANT να πρωταγωνιστήσουν στην ρομαντική comedy μυστηρίου"ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ"




Το 1964 είναι ο REX HARRISON που θα σταθεί δίπλα της στο Μουσικό οικογενειακό δράμα του GEORGE CUKOR "ΩΡΑΙΑ ΜΟΥ ΚΥΡΙΑ"


Και ο διάσημος PETER O' TOOLE πρωταγωνίστησε μαζί της το 1966, στην ρομαντική αστυνομική comedy τουWILLIAM WYLER  "ΠΩΣ ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ 1.000.000 ΔΟΛΛΑΡΙΑ"




Το 1967, ο ALBERT FINNEY σε μια ακόμα δραματική comedy του STANLEY DONEN  "ΔΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ"




Μήτε και ο SEAN CONNERY έλειψε από το πλάι της καθώς έπαιξαν μαζί το 1976, στη ρομαντική δραματική περιπέτεια του RICHARD LESTER   "ΤΟ ΡΟΔΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΕΛΟΣ"




Οι σχέσεις όλων αυτών των επώνυμων και λαμπερών αντρών ηθοποιών με την Audrey ήταν άριστη και αυτό σημάδευε τον εξαίρετο χαρακτήρα της. Μάλιστα έλεγε ότι οι λεγόμενοι "σκληροί" άντρες στο πλατώ ήταν οι πιο στοργικοί στη ζωή της. Ένας από αυτούς ήταν ο Bogart. Ο Peck στάθηκε κολλητός της φίλος μέχρι το τέλος.

Το 1959 ερμήνευσε την Αδελφή Λουκ στο δράμα του FRED ZINNEMANN με τον PETER FINCH.
Λένε ότι η ερμηνεία που έδωσε στο ρόλο της αδελφής Λουκ είναι από τις μεγαλύτερες στην Κινηματογραφική οθόνη.



Ο Ρόλος της, ως Holly Golightly στο "ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΣΤΟ ΤΙΦΦΑΝΙΣ" αποτέλεσε και χαρακτήρα σύμβολο για τον Αμερικάνικο Κινηματογράφου του 20ου αιώνα.

Η Δεκαετία του 1970-Η Εποχή της διακριτικής Απόσυρσης

Από το 1967 και μετά η AUDREY HEPBURN άρχιζε να αραιώνει τις εμφανίσεις της στον Κινηματογράφο. Ελάχιστες πλέον ήταν οι ταινίες που έκανε.
Το 1979 επέστρεψε με ένα πολύ καλό αστυνομικό δράμα μυστηρίου του TERENCE YOUNG  "ΓΡΑΜΜΗ ΑΙΜΑΤΟΣ" με τον BEN GAZZARA & JAMES MASON

H τελευταία της εμφάνιση στον Κινηματογράφο ήταν με μια κωμωδία, το 1981, του PETER BOGDANOVICH  "ΟΛΟΙ ΕΣΚΑΣΑΝ ΣΤΑ ΓΕΛΙΑ" πάλι μαζί με τον BEN GAZZARA

ΓΕΝΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Το σύνολο της Φιλμογραφίας της μεγάλης Ηθοποιού είναι 33 Κινηματογραφικές ταινίες, από το 1951 ως το 1989.

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Στην μεγάλη και λαμπερή της καριέρα έχει 22 διεθνή Κινηματογραφικά βραβεία, πάρα πολλά κορυφαίων διοργανώσεων: OSCAR, GRAMMY, TONY, ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ, BAFTA, BAMBI, DAVID DI DONATELLO κλπ
Επίσης απέκτησε και το δικό της αστέρι στην Λεωφόρο της Δόξας στο Hollywood στην 1652 Vine street.



Στοιχεία της Προσωπικής της ζωής

Στη ζωή της έκανε δύο γάμους. Ο Πρώτος με τον Αμερικάνο ηθοποιό και σκηνοθέτη MEL FERREF με τον οποίον απέκτησαν ένα γιο και με τον Ιταλό γιατρό ANDREA DOTTI που επίσης μαζί έκαναν ένα γιο.
Είχε πολλά προβλήματα στις εγκυμοσύνες της, μάλιστα δύο αποβολές, προϊόν ατυχημάτων και κούρασης κατά τη διάρκεια γυρισμάτων.
Αγαπούσε πολύ τα κατοικίδια ζώα και ιδιαίτερα τα σκυλιά.

Στα τελευταία χρόνια της ζωής της σύντροφός της ήταν ο ROBERT WALDERS ένας γοητευτικός Ολλανδός



Η Ανθρωπιστική της δράση

Μετά την καριέρα της στον Κινηματογράφο, ανακηρύχθκε Πρέσβειρα Καλής θέλησης στην UNICEF. Αφιέρωσε τα ύστερά της χρόνια για τη βοήθεια παιδιών σε φτωχές χώρες.
Αιθιοπία, Τουρκία, Βενεζουέλα, Ισημερινό, Ονδούρα, Σαλβαντόρ, Γουατεμάλα και κατόπιν στο ΜπαγκλαΝτές όπου με την προσωπική της παρουσία έδινε το δικό της αγώνα στα παιδιά.
Τελευταία της επίσκεψη ήταν στη Σομαλία όπου οι εμπειρίες της ήταν σοκαριστικές.

Για τη δράσης της αυτή τιμήθηκε με μια σειρά διακρίσεις


Το τέλος

Το 1992, σε ηλικία 63 ετών άρχισε να νιώθει πόνους στην υπογάστρια περιοχή. Οι γιατροί ανακάλυψαν καρκίνο στην περιοχή με προέλευση την σκωληκοειδή απόφυση. Ακολούθησαν σειρά θεραπειών αλλά η AUDREY υπέφερε πολύ. Στις 1 Δεκέμβρη οι γιατροί ανακάλυψαν ότι ο όγκος είχε εξαπλωθεί μη αναστρέψιμα.
Στις 20 Γενάρη του 1993, σε ηλικία 64 ετών έχασε τη μεγάλη της μάχη στο Tolochenaz της Ελβετίας όπου και κηδεύτηκε.


Η AUDREY δεν ήταν στην κατηγορία των αισθησιακών σέξυ συμβόλων του Κινηματογράφου.
Μήτε μπορείς να την κατατάξεις στην κατηγορία των "μοιραίων" noir γυναικών.
Μπορείς να την θεωρήσεις την κατ΄εξοχή Γυναίκα της διπλανής πόρτας.
Μια απλή, καθημερινή παρουσία που ξεχείλιζε από τρυφερότητα, χαρακτηριστική αγνότητα, θα έλεγε κανείς ένα παιδικό νεανικό πρόσωπο.

Θεωρήθηκε δίκαια μια από τις ομορφότερες γυναίκες του παγκόσμιου Κινηματογράφου και μπορείς άνετα να την αποκαλέσεις ως "Βασίλισσα των comedy" στον Κινηματογράφο







Σχόλια

  1. Εμπεριστατωμένο, όπως πάντα, το αφιέρωμά σου Γιάννη.
    Η Audrey Hepburn είναι από τις περιπτώσεις που ακόμη και αν δεν έχεις δει ποτέ ταινία της, αποκλείεται να μην γνωρίζεις το όνομά της, να μην ξέρεις ότι πρόκειται για μια από τις παγκοσμίου φήμης ηθοποιούς που ξεχώρισαν.
    Και αυτή, όπως και πολλές δεκάδες άλλοι, είχαν "την ατυχία" να πρωταγωνιστήσουν στη μεγάλη οθόνη πολύ πριν από την περίοδο της άνθησης της τηλεόρασης. Σχετικά λοιπόν είναι "λίγο" το σινεφίλ κοινό που έχει απολαύσει τις δημιουργίες/συμμετοχές αυτών των "ιερών τεράτων" της 7ης Τέχνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Πέτρο μου. Πράγματι το όνομα της Audrey μαζί με την συνονόματή της Katherine έχει τεράστια αναγνωρισιμότητα στον Κινηματογραφικό κόσμο.
      Νομίζω ότι τον κόσμο του Κινηματογράφου στις μεγάλες χώρες, δεν τον επηρέασε τόσο πολύ η τηλεόραση. Ναι, είχε τις επιρροές της αλλά τον ενταφιασμό του Σινεμά όπως εδώ δεν τον έχουμε δει. Ευχαριστώ φίλε για την παρέμβαση και όμορφο υπόλοιπο Κυριακής να έχεις.

      Διαγραφή
  2. Από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της, που τα έργα της, τουλάχιστον προσωπικά, τα βλέπω ακόμη και τώρα με πολύ χαρά! Πέρα από το ταλέντο της όμως, μου αρέσει πολύ το στυλ της και τη βρίσκω από τις πιο γοητευτικές γυναίκες που πέρασαν από τη μεγάλη οθόνη!
    Απολαμβάνω να σε διαβάζω, γιατί μαθαίνω και άλλα που δεν ξέρω για όλους αυτούς τους ανθρώπους.
    Φιλί μεγάλο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ματίνα, τιμή για μένα και ευχαρίστηση η παρουσία σου. Ειδικά αν νιώθω να σου δίνω κάτι ενδιαφέρον. Το στυλ της Audrey έγραψε ιστορία και έγινε πρότυπο ακόμα και στο χώρο της μόδας. Απλή, τσαχπίνα, όμορφη, τρυφερή, το κυριότερο γεμάτη χαμόγελο.
      Καλή και όμορφη συνέχεια να έχεις κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  3. Αγαπημένη ηθοποιός...φυσικά εννοείται πως της έκανες εξαιρετικό αφιέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Καλή συνέχεια να έχεις.

      Διαγραφή
  4. αγαπητέ, τώρα κατάλαβα γιατί ήταν τόσο αδύνατη... (χορός ) και γιατί ήταν αστέρι. Ένα φεγγάρι, η ιδια η Κάλλας είχε το στυλ της στο μαλλάκι, χτένισμα αλά Ωντρεϋ...

    Μάλιστα. Την έχω δει σε αρκετές ταινίες, μού έχει μείνει το Ωραία μου Κυρία... γιατί είναι απίθανη η ταινία... γενικώς

    Τα λέμε...

    Υ.Γ. Ανάρτηση υπέροχη, βεβαίως, έκανες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χρήσιμες παρατηρήσεις σου Λαμπρινή. Έχεις δίκιο. Ευχαριστώ για την συμμετοχή σου. Να έχεις καλή βδομάδα.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir