ALEJANDRO INARRITU: "Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ" (THE REVENANT)
Με την ανάρτηση εδώ: ΒΡΑΒΕΙΑ OSCAR 2016 είχα παρουσιάσει τις ταινίες που τιμήθηκαν φέτος στα ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.
Είχα υποσχεθεί ότι θα κάνω κάποια προσπάθεια να παρουσιάσω όποια θέματα ήταν δυνατόν.
Έτσι λοιπόν φίλες και φίλοι, είδα την "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ", το πολυσυζητημένο φιλμ, που τιμήθηκε με ΤΡΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ, όπως θα δούμε παρακάτω, και σας το παρουσιάζω:
ALEJANDRO GONZALEZ INARRITU
"Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ"
(THE REVENANT)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο Μεγάλος Μεξικάνος, από τις μεγαλύτερες σύγχρονες μορφές του παγκόσμιου Κινηματογράφου, πάντα ξέρει με τα θέματά του να προκαλεί, να βάζει ζητήματα, να δοκιμάζει το κοινό του, να αλλάζει πεδία, θέματα και τρόπους κινηματογράφισης.
Αυτή τη φορά τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο γιατί το θέμα που δουλεύει ο δημιουργός και όλο το επιτελείο του απαιτεί μεγάλο βάρος στην Σκηνοθεσία, στη Φύση, στις Εικόνες, στη Φωτογραφία.
Ο INARRITU "σηκώνει το γάντι" μιας ακόμα μεγάλης πρόκλησης και προχωράει δίνοντας μια Μεγάλη δημιουργία.
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ του ΦΙΛΜ-ΤΟ ΘΕΜΑ
"Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ" είναι απόλυτα βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία, που σημαδεύει μια πολύ άγρια εποχή. Είναι η ζωντανή ιστορία του HUGH GLASS και της προσωπικής του βιωματικής τρομακτικής εμπειρίας μέσα στα απρόσιτα δάση της Αμερικάνικης Φύσης.
Βρισκόμαστε στην Αμερική του 19ου αιώνα. Στην εποχή που η Αποικιοκρατία έχει πλέον εδραιωθεί, στην εποχή που η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ και οι ΔΙΩΓΜΟΙ των ΙΝΔΙΑΝΩΝ της Αμερικής αποτελεί κάτι σαν "έθιμο" και κτηνώδη τρόπο ζωής για μια Κοινωνία που γεννήθηκε πάνω στην εκμετάλλευση, στο θάνατο, στην καταστροφή της Φύσης, στην περιφρόνηση της ανθρώπινης ζωής. Ο Σχηματισμός των πρώτων κυττάρων της Αμερικάνικης κοινωνίας μας κάνει να αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά σε ποιες "αρχές" και "αξίες" γεννιέται.
Το 1823 συγκροτείται η "ΓΟΥΝΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΒΡΑΧΩΔΗ ΟΡΗ" με διάφορα αποβράσματα, κυνηγούς, αμφιλεγόμενης ιστορίας και ποιότητας άνθρωποι, οι οποίοι στα Βουνά, με κάθε φυσική συγκυρία κυνηγούν αρκούδες, ελάφια και άλλα ζώα για τα δέρματα και τις γούνες.
Ο HUGH GLASS είναι ένας από αυτούς, με εξαίρετη εμπειρία και θάρρος.
Ο Ίδιος είναι ένας "διαφορετικός" λευκός, έχει παντρευτεί μια Ινδιάνα με την οποία έχουν αποκτήσει ένα παιδί τον HAWK.
Η Γυναίκα του έχει δολοφονηθεί από το στρατό και εκείνος έχει γλυτώσει το γιο του με τρόπο δραματικό, όντας ολάκερη η ζωή του.
Στις 24 Αυγούστου 1823, ο GLASS δέχεται στο δάσος την επίθεση μιας Αρκούδας ή οποία τον σακατεύει στην κυριολεξία αφήνοντάς τον μισοπεθαμένο. Στη συνέχεια οι σύντροφοί του αφήνουν δίπλα του, το γιο του και δύο ακόμα άντρες, τον JOHN FITZERALD & τον BRIDGER, έναντι αδρής αμοιβής για να τον φροντίσουν μέχρι τον επικείμενο θάνατό του.
Όμως ο FITZERALD δολοφονεί τον γιο του, μπροστά στα έντρομα μάτια του και εγκαταλείπουν τελικά τον μισοπεθαμένο GLASS στο έλεος μιας Φύσης με την αγριότητα σε όλο της το μεγαλείο.
Ο HUGH GLASS καταφέρνει να ζήσει και ξεκινάει τον αγώνα επιβίωσης και επιστροφής με μοναδικό πλέον γνώμονα την Εκδίκηση, ερχόμενος αντιμέτωπος με όλα τα απίστευτα στοιχεία της Φύσης και των ανθρώπων στο διάβα του.
Αυτός είναι ο μεγάλος θρύλος του HUGH GLASS, τον οποίο ζωντανεύει στο ΒΙΒΛΙΟ του ο
MICHAEL PUNKE
Ο Θρύλος του HUGH GLASS έχει πολύ μεγάλους ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ.
Πρώτα η σχέση του ανθρώπου με τη ΦΥΣΗ: Μια φύση, που φαντάζει στο ζενίθ της αγριότητας αλλά συνάμα και του μεγαλείου της. Του εφιάλτη της και του ονείρου της. Μια ΦΥΣΗ που αναδεικνύει το ύψιστο πρόσωπο της δύναμής της και που δίπλα της ο άνθρωπος φαντάζει κουκίδα ασημαντότητας.
Κατά δεύτερο αναδεικνύεται η ΔΥΝΑΜΗ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ απέναντι στην ΕΠΙΒΙΩΣΗ και στην ίδια τη ΘΕΛΗΣΗ για ΖΩΗ.
Πόσες δυσκολίες μπορεί να ανατρέψει ο άνθρωπος για να επιβιώσει ; σε τι ον μπορεί να μεταμορφωθεί ; πόσα να υπερβεί για να ζήσει ;
Επίσης μιλάμε για μια εποχή που οι ΝΟΜΟΙ δεν υπάρχουν, στην ουσία δεν έχουν ισχύ είναι το σωστότερο.
Η ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ, η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ των ΙΝΔΙΑΝΩΝ είναι ο "πολιτισμός" των αποίκων και εκείνων που δημιούργησαν τις ΗΠΑ και τον ΚΑΝΑΔΑ και τα άλλα Αποικιακά κράτη.
Η Ανθρώπινη ζωή και οντότητα των ερυθροδέρμων δεν αξίζει απολύτως τίποτα μπροστά στην κτηνωδία και την εξαχροίωση για το χρήμα και την καταλήστευση του φυσικού πλούτου.
O ALEJANDRO INARRITU μας λέει ότι δούλευε την ταινία για 5 ολάκερα χρόνια. Ήταν ένα ακόμα όνειρο ζωής για τον ίδιο.
"Ποιοι είμαστε όταν δεν μας μένει τίποτα ; από τι είμαστε φτιαγμένοι και για τι είμαστε ικανοί ; "
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: ALEJANDRO GONZALEZ INARRITU
Σενάριο: MARK SMITH & ALEJANDRO GONZALEZ INARRITU
Κινηματογράφιση: EMMANUEL LUBEZKI
Μουσική: CARSTEN NIKOLAI & RYUICHI SAKAMOTO
Casting: FRANCINE MAISLER
Ενδυματολογία: JACQUELINE WEST
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
LEONARDO DI CAPRIO στο ρόλο του HUGH CLASS
TOM HARDY στο ρόλο του JOHN FITZERALD
DOMNHALL GLEESON στο ρόλο του CAPTAIN ANDREW HENRY
WILL POULTER στο ρόλο του BRIDGER
FORREST GOODLUCK στο ρόλο του HAWK
ΤΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΜΟΤΙΒΟ
O ALEJANDRO INARRITU βρίσκεται εδώ αντιμέτωπος με πολλά προβλήματα.
Το απόλυτα λιτό σενάριο, οι λίγοι διάλογοι, μεταφέρουν το βάρος της ταινίας απόλυτα στο ρυθμό και στην εικόνα.
Ο Μεξικάνος σκηνοθέτης έχει την ευλογία να έχει ως Κινηματογραφιστή του τον συνομήλικο συμπατριώτη του EMMANUEL LUBEZKI, όπου με "όπλο" την εκπληκτική του φωτογραφία στην κυριολεξία μαγεύει τον θεατή δίνοντάς μας μια συγκλονιστική εικόνα.
Η Ταινία δεν έχει ψηφιακές "ψευτιές". Δεν έχει παραμορφωτικές παρεμβάσεις. Στην κυριολεξία είναι γυρισμένη στα Βουνά και στα λαγκάδια, στα όρια της ανθρώπινης αντοχής.
Σε συνθήκες υπαίθρου -25 βαθμών, εκεί που οι κινηματογραφικές μηχανές κινδύνευαν να σπάσουν από τον πάγο. Μέσα σε θύελλες, σε βροχές, σε ανέμους.
Σε συνθήκες γυρισμάτων και ερμηνείας που δύσκολα θα συναντήσεις σε κινηματογραφικές παραγωγές.
Ο Κινηματογραφικός ρυθμός εναλάσσεται με άψογο τρόπο. Νιώθεις το μεγαλείο της φυσικής ηρεμίας, τα μεγάλα κάδρα, ακίνητα γενικά πλάνα ζωγραφικής και φυσικού μεγαλείου.
Από την άλλη έχεις τον θανάσιμο ρυθμό της μάχης, τα βέλη που σφυρίζουν γύρω σου σκορπώντας το θάνατο. Τις στιγμές του πόνου, του θανάτου, σοκαριστικές, απογυμνωμένες, ωμές.
ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
LEONARDO DI CAPRIO
Στο ρόλο του θρυλικού HUGH GLASS, αυτή τη φορά, ξεχνάτε ότι ξέρατε μέχρι τώρα για τον Leonardo di Caprio και έχετε μπροστά σας μια παντελώς διαφορετική ερμηνεία και φυσικά φυσιογνωμία.
Ο Μεγάλος πρωταγωνιστής, αυτή τη φορά είναι και το απόλυτο πρόσωπο στην "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ".
Ερμηνεία χωρίς πολλά λόγια, ερμηνεία βλέμματος, προσώπου, συναισθημάτων, σώματος.
Ερμηνεία ενός δύσκολου ρόλου που απαιτεί πολλά πράγματα, που θεωρώ ότι τα κερδίζει ο 42χρονος πλέον Αμερικάνος Ηθοποιός με το παραπάνω.
Στην "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ" δεν είναι ο γνωστός αστραφτερός γόης, ο γητευτής του ωραίου φύλου. Είναι ένας απλός άνθρωπος, που ζει και αναπνέει μέσα στην αγριάδα μα και στην μαγεία της φύσης. Με τα δικά του αξιακά μέτρα, με τα συναισθήματά του καρφωμένα στην δολοφονημένη γυναίκα του και μετέπειτα στο γιο του, ότι πολυτιμότερο έχει στη ζωή του. Ορθώνει το ανάστημά του όχι ως "ήρωας" και "ανίκητος" αλλά ως ο άνθρωπος που θέλει να ζήσει, που φτάνει στα έσχατα όρια της επιβίωσης, που γίνεται ζώο για να επιστρέψει.
TOM HARDY
Ο Άγγλος 39 χρονος Ηθοποιός είναι η δεύτερη Μεγάλη αντρική ερμηνεία στην "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ".
Στον απόλυτα κόντρα ρόλο του JOHN FITZERALD
Ο Νεαρός Άγγλος ηθοποιός είναι πραγματικά αυθεντικός και εξαιρετικός στην ερμηνεία του.
Παράξενος, τυχοδιώκτης, μοναχικός, υστερικός με τις θρησκευτικές εμμονές των γονιών του, απόλυτα αδίστακτος μπροστά στο χρήμα, που λειτουργούσε ως "θεός" των ανθρώπων του είδους εκείνης της εποχής. Ένας μισθοφόρος μέσα στην άγρια φύση, ικανός να κάνει τα πάντα για να επιβιώσει το τομάρι του και τα χρήματά του.
O TOM HARDY ήταν άλλωστε, με επιτυχία, παρών και στο "INCEPTION" και στο "MAD MAX 2015" και στο "DARK KNIGHT"
Με τον LEONARDO DI CAPRIO τα δύο μεγάλα πρόσωπα της αντίθεσης και της αδυσώπητης σύγκρουσης.
DOMHNALL GLEESON
Ο 33χρονος νεαρός Ιρλανδός στο ρόλο του Λοχαγού ANDREW HENRY
Πάρα πολύ καλή η παρουσία του νεαρού Ηθοποιού στο ρόλο του αξιωματικού επικεφαλής της ομάδας των Κυνηγών.
Καθαρή ερμηνεία, ρόλος γεμάτος αξίες και ευθύνη στη διαχείριση των ανθρώπων και του σκοπού που χειρίζεται.
WILL POULTER
Ο 23χρονος νεαρός Σκωτσέζος Ηθοποιός ερμηνεύει το ρόλο του BRIDGER
του ανθρώπου που μένει με τον FITZERALD κοντά στον GLASS μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης.
Πολύ δυνατή η ερμηνεία του "μικρού". Φοβισμένος, τρομοκρατημένος, ευάλωτος στα δρώμενα γύρω του, υπομένει εμβρόντητος την προδοσία και την εγκατάλειψη του GLASS παραπλανημένος και έρμαιο στα χέρια του FITZERALD.
Ένα πολύ γλυκό πρόσωπο μέσα στην αγριότητα της Φύσης και στον τυχοδιωκτισμό των ανθρώπων.
FORREST GOODLUCK
Ένα ακόμα νεαρό παιδί, ένας 18χρονος Ηθοποιός από το Μεξικό αυτή τη φορά, έρχεται να ερμηνεύσει ένα ακόμα βασικό πρόσωπο στην ταινία. Τον HAWK, τον νεαρό μιγάδα γιο του HUCH GLASS
Εδώ, τον βλέπουμε με τον Σκηνοθέτη και δάσκαλό του, ALEJANDRO INARRITU και τον "πατέρα" του στην ταινία τον LEONARDO DI CAPRIO.
Ο μικρός είναι εξαίρετος, σε ένα ρόλο φορτωμένο με συναίσθημα. Ξεχωρίζει πραγματικά τυλιγμένος στην νεανική του αθωότητα μέσα σε έναν καννιβαλικά ηθικό κόσμο.
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Η ταινία, είχε μεγάλο κόστος παραγωγής, έφτασε κοντά στα 135 εκατομ δολλάρια.
Ενώ θεωρείται Αμερικάνικη παραγωγή ουδεμία σχέση έχει με την αποκαλούμενη κλασική blockbuster "Αμερικανιά"
Πως θα μπορούσε άλλωστε μια ταινία του INARRITU.
Γυρίστηκε κάτω από ακραίες κλιματολογικά συνθήκες, σε αληθινό επίπεδο βουνού στα υψίπεδα της ALBERTA του Καναδά, και άλλων ορεινών όγκων τόσο στο ΜΕΞΙΚΟ όσο και στις ΗΠΑ.
Πολλές φορές οι Ηθοποιοί και τα συνεργεία δούλεψαν σε ανοιχτό πεδίο -25 βαθμών, σε χιονοθύελλες και βροχές, φτάνοντας επικίνδυνα στα όριά τους τόσο στον εξοπλισμό όσο και για τις ζωές τους.
Ένα πραγματικό οδοιπορικό μέσα στη ΦΥΣΗ.
Αγαπήθηκε από το Κοινό. Καταξιώθηκε ήδη με 71 βραβεύσεις και 152 ακόμα Υποψηφιότητες
Ήταν Υποψήφια σε ...11 κατηγορίες Βραβείων OSCAR και τιμήθηκε με τρία από αυτά:
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ για τον ALEJANDRO INARRITU
Α' ΑΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ για τον LEONARDO DI CAPRIO
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ για τον EMMANUEL LUBEZKI
Τιμήθηκε επίσης με 2 Αμερικάνικες Χρυσές σφαίρες
4 βραβεία κατηγοριών BAFTA
Κλείνοντας φίλες και φίλοι, θαρρώ ότι προσπάθησα να δώσω μια μεγάλη ταινία ενός πολύ μεγάλου Σκηνοθέτη και δημιουργού, που μια ακόμα φορά μεγαλουργεί με τη δουλειά και την τέχνη του.
"Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ" μας καλεί όλους σε ένα ταξίδι μέσα στις διάφορες όψεις της μάνας ΦΥΣΗΣ, με όλες της τις μεταμορφώσεις, από τις πιο μαγικές και χαμογελαστές μέχρι τις πιο εφιαλτικές.
Επίσης μας καλεί να δούμε αν θα καταφέρουμε να μείνουμε άνθρωποι μέσα σε αυτό το οδοιπορικό και επίσης αν θα αφήσουμε την εκδίκηση να καταλάβει απόλυτα κάθε ικμάδα της οντότητάς μας.
Καλημέερα και καλή εβδομάδα αγαπημένε μου φίλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχω δει τη ταινία μιας και που το έχω ρίξει στην ανάγνωση βιβλίων τελευταία αλλά ομολογώ πως θέλω πολύ να τη δω, μετά την παρουσίασή σου βέβαια θέλω ακόμη περισσότερο.
Ευχαριστούμε πολύ!
Κική μου το διάβασμα βιβλίων είναι ίσως κορυφαία επιλογή και συνέχισέ την. Τώρα μπορείς να ζητήσεις την ταινία σε ένα βίντεο κλαμπ για να την δεις με την ηρεμία σου κάποια μέρα που επιθυμείς.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου πάντα.
Καλή βδομάδα.
Η εποχή και το θέμα είναι πολύ ενδιαφέροντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι το γύρισμα μιας τέτοιας ταινίας χωρίς ψηφιακά εφέ άθλος.
Θέλω να τη δω.
Καλή εβδομάδα, Γιάννη!
Ακριβώς αυτό το τελευταίο είναι βασικό Αλεξάνδρα μου για να έχουμε Κινηματογράφο και όχι ...pc game.
ΔιαγραφήΤα ψηφιακά είναι ελάχιστα και περιορίζονται στα απόλυτα αναγκαία όπως στην σύγκρουση του πρωταγωνιστή με την αρκούδα.
Να την δεις στο συνιστώ ανεπιφύλακτα. Ένα μαγικό και συνάμα άγριο ταξίδι στη φύση.
Καλή βδομάδα καλή μου, φιλιά πολλά.
Έτσι κι αλλιώς θα την έβλεπα γιατί έχω διαβάσει καλά λόγια ως τώρα, αλλά περισσότερο επειδή πρόκειται για αληθινή ιστορία. Εσύ πάντως την απογείωσες με την περιγραφή σου οπότε έχω έναν ακόμη παραπάνω λόγο. Για παράδειγμα δεν γνώριζα ότι πρόκειται για αληθινά τοπία και σκηνές γυρισμένες σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ξέρεις ότι ποτέ δεν βλέπω βραβευμένες ταινίες με Όσκαρ. Για παράδειγμα τον «Τιτανικό» δεν τον έχω δει ποτέ. Τον έχω κατεβάσει πριν χρόνια για να τον δώσω κάπου και δεν τον είδα, έχει παιχτεί στην τηλεόραση πολλές φορές, αλλά επίσης δεν με ενδιέφερε να τον δω. «Η Επιστροφή» θα είναι η εξαίρεση.
Να ξέρεις ότι αυτή τη στιγμή την κατεβάζω και προγραμματίζεται για τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Καλό βράδυ.
Πέτρο μου καλησπέρα σου. Καταλαβαίνω την αναστολή σου για τις ταινίες σου απέναντι στα OSCAR. Θα έλεγα βέβαια ότι πολλές από αυτές αξίζουν πραγματικά και δεν είναι προϊόν εμπορικής προώθησης και μόνο. Θα σου έλεγα να δεις και τον "ΤΙΤΑΝΙΚΟ". Αξίζει σαν δημιουργία. Πέραν δηλαδή του ερωτικού μελό υπάρχει η ιστορική πιστότητα που πραγματικά αξίζει σαν δουλειά.
ΔιαγραφήΗ "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ" είναι ταινία ανοιχτής φύσης, θα την χαρείς γιατί ξέρω τις ιδέες σου και την αισθητική σου. Περιμένω απόψεις.
Σε καλησπερίζω και ευχαριστώ για τα λόγια σου.
Την είδα χτες βράδυ. Πρώτη φορά κατέβασα ταινία σε σχετικά μεγάλη ανάλυση γιατί ήθελα να απολαύσω τα τοπία, τις λεπτομέρειες στις ερμηνείες, τις εκφράσεις των προσώπων.
ΔιαγραφήΕντάξει, αν δεν έπαιρνε ούτε και αυτή τη φορά το όσκαρ, τι έπρεπε να κάνει την επόμενη; Να αυτοπυρποληθεί; Μιλάμε ο αληθινός Γκλας πέρασε πολύ ζόρικα. Οι ινδιάνοι, η αρκούδα, το ράψιμο χωρίς αναισθητικό, οι κακουχίες στα βουνά, το περπάτημα επί ημέρες, η πείνα, το κολύμπι στα παγωμένα νερά, η πτώση με το άλογο, οι μαχαιριές…
Πολύ καλή επιλογή. Όσο και να περιείχε ακρότητες, αμερικανιά δεν το λες. Οι ακρότητες βοήθησαν στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Πέτρο,είδες τοπία ; είδες φύση ; πραγματική πανδαισία η οποία όμως έτσι και αγρίευε πραγματικά τότε ένιωθες την ασημαντότητά σου.
ΔιαγραφήΣκέψου τι προσόντα ήθελε τότε για να είσαι ...κυνηγός.
Ε πιστεύω ότι αυτό το έργο δεν μπορείς να το πεις ...Αμερικανιά ναι.
Και ο DI CAPRIO ακόμα καλύτερος αυτή τη φορά σε κάτι ακόμα διαφορετικό.
Χάρηκα που το είδες φίλε, να είσαι καλά. Ψάχνω να βρω το SPOTLIGHT να το κατεβάσω, αν δεις τπτ μου το λες.
Σε καλησπερίζω.
Από εδώ το κατέβασα εγώ. Υπάρχει και σε καλύτερες αναλύσεις.
ΔιαγραφήΑν θες και υπότιτλους μου λες.
Ευχαριστώ πάρα πολύ Πέτρο μου.....!
Διαγραφή