"ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" Στον κόσμο του Ερωτικού Θρίλερ του PAUL VERHOEVEN
Πόσο μερικές φορές βάζεις σκοπό σου να φτάσεις σε μια αλήθεια,
σε μια αλήθεια που κρύβει ένοχα και δολοφονικά ένστικτα....
Και πόσο στην πορεία αυτής της αναζήτησης βλέπεις το έδαφος να γίνεται κινούμενη άμμος κάτω από τα πόδια σου. Νιώθεις να βουλιάζεις σε ένα πάθος που γεννάει το ένστικτο εκείνο της Ηδονής, των αισθήσεων, του έρωτα....
Και τότε αντιλαμβάνεσαι τη δύναμή του......!
Τη δύναμη της Ώθησης που έχει να σε σπρώξει στην αυτοκαταστροφή έστω και νιώθεις ο ίδιος, βήμα το βήμα, σκαλί το σκαλί ότι όλα σε οδηγούν εκεί.....
Κυρίες και Κύριοι....
Καλώς ήλθατε στον Απόλυτο Ερωτικό Σκοτεινό κόσμο του
PAUL VERHOEVEN
Στο απόλυτο ΕΡΩΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ
"ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ"
Η περιόδος 1980-1995 κινηματογραφικά χαρακτηρίζεται από την δημιουργία πολλών και σημαντικών ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΘΡΙΛΕΡ. Κάποια από αυτά πέρασαν άμεσα στη λήθη αλλά κάποια από αυτά αγαπήθηκαν και παρέμειναν στις μνήμες των θεατών.
Η Εποχή όμως εκείνη σημαδεύεται στην κυριολεξία και αφήνει το στίγμα της ακόμα και σήμερα
από την συγκλονιστική εκείνη δημιουργία του μεγάλου Ολλανδού Σκηνοθέτη και δημιουργού
PAUL VERHOEVEN
Το "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ", πολλοί, εύκολα, πρόχειρα, ανέξοδα και ίσως κακόβουλα, το κατέταξαν στα φιλμ εκείνα της συγκεκαλυμμένης "πορνογραφίας" που προβάλλουν το Σεξ ως κυρίαρχο στοιχείο.
Δεν θα πω σε καμία περίπτωση ότι το "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" δεν έχει Σεξ, δεν αναδεικνύει τον ερωτισμό σε ακραία του μάλιστα στοιχεία, δεν προβάλλει και την παρακμιακή του εκδοχή στα
parties εκείνα της Αμερικάνικης high society όπου κυριαρχεί η Κόκα, η πρόκληση, ο σεξισμός.
Ο VERHOEVEN δεν "κρύβεται", δεν παριστάνει τον "παρθένο" και τον σεμνότυφο....
Αυτό που θέλει να πει και να αναδείξει το κάνει με απόλυτη αισθησιακή σαφήνεια.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Πρεμιέρα: 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1993 στην Ελλάδα
Πρεμιέρα: 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1993 στην Ελλάδα
Σενάριο: Το συγκλονιστικό Σενάριο τούτης της ταινίας είναι του Ούγγρου JOE ESTERHAS γεννημένου το 1944 στην Βουδαπέστη.
Σκηνοθεσία: PAUL VERHOEVEN
Κινηματογράφιση: μια συγκλονιστική φωτογραφία γεμάτη χρώμα, ατμόσφαιρα και μυστήριο από τον Ολλανδό JAN DE BONT
Μουσική: του Αμερικάνου JERRY GOLDSMITH
Ενδυματολογία: NINO CERRUTI & ELLEN MIROJNICK
Casting: HOWARD FEUER
Decoration: ANNE KULJIAN
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
MICHAEL DOUGLAS στο ρόλο του Detective NICK CURRAN
SHARON STONE στο ρόλο της CATHERINE TRAMELL
GEORGE DZUNDZA στο ρόλο του Detective GUS
JEANNE TRIPPLEHORN στο ρόλο της DR. BERTH GARNER
DENIS ARNDT στο ρόλο του Υπαστυνόμου WALKER
LEILANI SARELLE στο ρόλο της ROXY
BRUCE YOUNG στο ρόλο του ANDREWS
ΤΟ ΘΕΜΑ
Το "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" είναι μια Αστυνομική ταινία ; μια κλασική αστυνομική ταινία αναζήτησης του δολοφόνου ;
Όχι μόνο αυτό.....! η ταινία μπορεί να χαρακτηριστεί ως εργαλείο ψυχανάλυσης μιας σχέσης που καταβαραθρώνει τη δομή των προτύπων των φύλων κύρια αυτό του άντρα "επιβήτορα".
Μια συνεχή αναζήτηση της ισορροπίας ανάμεσα σε μια Γυναίκα και έναν Άντρα.
O ESTERHAS με τον VERHOEVEN δημιουργούν τον απόλυτο εκείνο χαρακτήρα μιας ΓΥΝΑΙΚΑΣ-ΑΡΑΧΝΗΣ που θα αποτελέσει και το κύριο πρόσωπο του έργου.
Ένα αγγελικό προκλητικά αισθησιακό baby face δομημένο σε ένα κορμί που καίει σε κάθε του ίντζα, που προκαλεί, που σαγηνεύει.
Ένας "άγγελος" που στα μύχιά του κρύβει ένα "δαίμονα" εμπλουτισμένο από απίστευτη ιδιοφυία, μια γυναίκα γεμάτη Βίαια, άγρια ένστικτα, άγρια και άναρχη σεξουαλικότητα που δοκιμάζει τα πάντα σεξουαλικά κυνηγώντας τα όριά της.
Μια ΓΥΝΑΙΚΑ εν δυνάμει πηγή καλλιέργειας φονικών ενστίκτων που τυλίγει τα θύματά της σαν την αράχνη...
ΥΠΟΘΕΣΗ της ΤΑΙΝΙΑΣ
Ένας πρώην rock star βρίσκεται άγρια δολοφονημένος με παγοκόφτη στο σπίτι του στο SAN FRANSICO, την ώρα ενός ακραίου οργασμού.
Ο Detective NICK CURRAN, αστυνομικός που βαρύνεται με την εμπλοκή του σε ένα ατυχές περιστατικό θανάσιμου τραυματισμού ενός τουρίστα βρίσκεται κάτω από ψυχολογική παρακολούθηση από την Dr. BETH GARNER, αναλαμβάνει συνάμα την εξιχνίαση της στυγερής δολοφονίας.
Ακράδαντα ο ίδιος πιστεύει σε βαθμό εμμονής ότι δολοφόνος είναι η συγγραφέας CATHERINE TRAMELL όπου στο τελευταίο της βιβλίο περιγράφει ακριβώς την σκηνή του φόνου.
Ένα παράξενο και συνάμα επικίνδυνα καταστροφικό παιχνίδι σχέσης ξεκινά ανάμεσα στον detective και την συγγραφέα οδηγώντας το έργο σε διαρκή αγωνία, αναζήτηση, ανατροπές, δραματικές εντάσεις και κορυφώσεις με ένα ΦΙΝΑΛΕ που συγκλονίζει για την ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ του....
Ακράδαντα ο ίδιος πιστεύει σε βαθμό εμμονής ότι δολοφόνος είναι η συγγραφέας CATHERINE TRAMELL όπου στο τελευταίο της βιβλίο περιγράφει ακριβώς την σκηνή του φόνου.
Ένα παράξενο και συνάμα επικίνδυνα καταστροφικό παιχνίδι σχέσης ξεκινά ανάμεσα στον detective και την συγγραφέα οδηγώντας το έργο σε διαρκή αγωνία, αναζήτηση, ανατροπές, δραματικές εντάσεις και κορυφώσεις με ένα ΦΙΝΑΛΕ που συγκλονίζει για την ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ του....
Εκπληκτική ερμηνεία ζωής από τον δυναμικό Ηθοποιό, που του ταιριάζει απόλυτα εδώ ο ρόλος και το πρότυπο.
Το κλασικό υπόδειγμα ενός απόλυτου αρσενικού, ένας Άντρας "επιβήτορας", δυναμικός, εκρηκτικός, ερωτικός, που αποσυντίθεται βήμα το βήμα στα χέρια και στον ψυχισμό μιας Γυναίκας που τον διαλύει, που του "καίει" σταδιακά κορμί και σκέψη.
Το κλασικό υπόδειγμα ενός απόλυτου αρσενικού, ένας Άντρας "επιβήτορας", δυναμικός, εκρηκτικός, ερωτικός, που αποσυντίθεται βήμα το βήμα στα χέρια και στον ψυχισμό μιας Γυναίκας που τον διαλύει, που του "καίει" σταδιακά κορμί και σκέψη.
Τον παρακολουθούμε βήμα το βήμα, καρέ-καρέ, να γίνεται από κυνηγός, θήραμα στα χέρια της Γυναίκας που θεωρεί δολοφόνο και αντιμετωπίζει μια προς μια τις δραματικές επιπτώσεις αυτής της σχέσης μέχρι το τέλος.
SHARON STONE
SHARON STONE
Πολλοί μένουν στο επίπεδο του ότι η SHARON STONE δεν είναι παρά μονάχα ένα τεράστιο SEX SYMBOL.
Πλάνη......! μια πλάνη μεγάλη...... Η Ερμηνεία της στο "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" σε ένα ρόλο που έχει άπειρα προαπαιτούμενα από το κλασικό "ένα καυτό γυναικείο κορμί" που περιφέρεται προκαλώντας, συγκλονίζει με το βάθος της υποκριτικής της.
Το χαμόγελό της, τα μάτια της, σε κάνουν στιγμές να ανατριχιάζεις. Όταν ξεκινά να αναδεικνύει τον κόσμο της Συγγραφέως τότε ένας αδιόρατος τρόμος φωλιάζει στην καρδιά σου, κρατώντας την ανάσα σου μήπως η καυτή και ηδονική της αγκαλιά μετατραπεί στο απόλυτο φονικό εργαλείο.
Ερμηνεία ζωής θα την χαρακτήριζα.
Πλάνη......! μια πλάνη μεγάλη...... Η Ερμηνεία της στο "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" σε ένα ρόλο που έχει άπειρα προαπαιτούμενα από το κλασικό "ένα καυτό γυναικείο κορμί" που περιφέρεται προκαλώντας, συγκλονίζει με το βάθος της υποκριτικής της.
Το χαμόγελό της, τα μάτια της, σε κάνουν στιγμές να ανατριχιάζεις. Όταν ξεκινά να αναδεικνύει τον κόσμο της Συγγραφέως τότε ένας αδιόρατος τρόμος φωλιάζει στην καρδιά σου, κρατώντας την ανάσα σου μήπως η καυτή και ηδονική της αγκαλιά μετατραπεί στο απόλυτο φονικό εργαλείο.
Ερμηνεία ζωής θα την χαρακτήριζα.
JEANNE TRIPPLEHORN
Η Αμερικανίδα Ηθοποιός, γεννημένη το 1963, ερμηνεύει ένα δύσκολο και στη συνέχεια "σκοτεινό" ρόλο, αυτό της ψυχαναλύτριας DR. BETH GARNER
Η Αμερικανίδα Ηθοποιός, γεννημένη το 1963, ερμηνεύει ένα δύσκολο και στη συνέχεια "σκοτεινό" ρόλο, αυτό της ψυχαναλύτριας DR. BETH GARNER
Μια γιατρός, μια ψυχαναλύτρια, που έχει καλά και τυπικά κρυμμένο μέσα της το έντονο ερωτικό ένστικτο, δίνει τον εξαίρετο εαυτό της ερμηνεύοντας την Γυναίκα που βρίσκεται κοντά στον detective που αγαπά και θεραπεύει αλλά και στη σκιά εκείνης, της "αντιπάλου" της Catherine Tramell.
GEORGE DZUNDZA
στο ρόλο του Detective GUS, του φίλου και συνεργάτη του NICK
ο Γερμανός πολυτάλαντος ηθοποιός είναι πραγματικά έξοχος στην ερμηνεία του.
στο ρόλο του Detective GUS, του φίλου και συνεργάτη του NICK
ο Γερμανός πολυτάλαντος ηθοποιός είναι πραγματικά έξοχος στην ερμηνεία του.
Έντρομος και με χαρακτηριστική αγωνία παρακολουθεί την κάθοδο και την διολίσθηση του φίλου και συναδέλφου του στην ολέθρια σχέση του με αυτό που κυνηγά.
Προσπαθεί, αγωνίζεται, παλεύει να περισώσει ότι μπορεί αδυνατώντας να υπερβεί τις δυνάμεις μια Γυναίκας που καίει το φίλο του, οδηγώντας και τον ίδιο σε ακαθόριστα μονοπάτια.
LEILANI SARELLE
Η Αμερικανίδα ηθοποιός, υποδύεται εδώ την μοιραία περιστασιακή ερωμένη της CATHERINE TRAMELL.
Πανέμορφη, σαγηνευτική, ερωτική, με ένα μόνιμο μελαγχολικό μοτίβο στα υπέροχα μάτια της, ερμηνεύει την ROXY, που αγαπά την συγγραφέα, ζει στη σκιά της και θα έρθει και εκείνη με τη σειρά της να πληρώσει ακριβά το τίμημα αυτής της σχέσης.
Προσπαθεί, αγωνίζεται, παλεύει να περισώσει ότι μπορεί αδυνατώντας να υπερβεί τις δυνάμεις μια Γυναίκας που καίει το φίλο του, οδηγώντας και τον ίδιο σε ακαθόριστα μονοπάτια.
LEILANI SARELLE
Η Αμερικανίδα ηθοποιός, υποδύεται εδώ την μοιραία περιστασιακή ερωμένη της CATHERINE TRAMELL.
Πανέμορφη, σαγηνευτική, ερωτική, με ένα μόνιμο μελαγχολικό μοτίβο στα υπέροχα μάτια της, ερμηνεύει την ROXY, που αγαπά την συγγραφέα, ζει στη σκιά της και θα έρθει και εκείνη με τη σειρά της να πληρώσει ακριβά το τίμημα αυτής της σχέσης.
Αλήθεια στην εξέλιξη της ταινίας τι πιο τραγικό μπορεί να συμβεί στον ήρωα, στον Detective NICK, ο οποίος χάνει σταδιακά τον εαυτό του, την ταυτότητά του, το χειρότερο, μπερδεύει ΑΘΩΟΥΣ και ΕΝΟΧΟΥΣ σε θανάσιμες προσμίξεις, αδυνατεί να ξεχωρίσει τη γραμμή "ΚΑΛΟ-ΚΑΚΟ", "ΔΙΚΑΙΟ-ΑΔΙΚΟ"
Ο Άντρας Επιβήτορας έχει στην κυριολεξία ΗΤΤΗΘΕΙ κατά κράτος.......
Και στο τέλος αποζητάει την κλασική διαβίωση του γάμου, του οικογενειάρχη, του πατέρα, απέναντι όμως σε ποια γυναίκα άραγε ;
Από μια Γυναίκα, που κλασικά "όλα τα μπορεί", όλα τα σαρώνει, που ανατρέπει το κλασικό status της σχέσης "Άντρας-Γυναίκα"
Θα δολοφονήσει η CATHERINE τον αγαπημένο της όπως το κάνει σε όλα της τα βιβλία ; ή θα "τιθασευθεί" και εκείνη ;
Άγνωστο...........άγνωστο αν είναι καν η δολοφόνος που ο NICK CURRAN είχε κάνει στόχο του να ανακαλύψει.....
Η Ταινία είχε budjet παραγωγής γύρω στα 40 εκατομμύρια δολλάρια με τις εισπράξεις της στην κυριολεξία να ....οργιάζουν στην πορεία του χρόνου.....
Ποιος άραγε δεν θυμάται τους οργασμούς που προκάλεσε η κλασική σκηνή της ανάκρισης της SHARON STONE με το, χωρίς εσώρουχο, σταυροπόδι της.....Μάλιστα υπάρχει και η σχετική φιλολογία ότι ο VERHOEVEN γύρισε την εν λόγω επίμαχη σκηνή αργά στο σημείο, χωρίς να έχει ενημερώσει την SHARON STONE, προκαλώντας την έντονη οργή της. Ειρωνία.......η εν λόγω σκηνή απογείωσε την καριέρα της...
Η Συγκεκριμένη σκηνή του σταυρώματος των ποδιών θεωρείται η most paused "blink-and-you'll miss it" σκηνή στον Κινηματογράφο.
Καμία ερωτική σκηνή στο "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" δεν έχει ντουμπλαριστεί, είναι όλες με τους φυσικούς πρωταγωνιστές της.
Ο VERHOEVEN δοκίμασε 13 Γυναίκες ηθοποιούς για τον ρόλο της CATHERINE TRAMELL μέχρι να κάνει την επιλογή του.
Η Βασική ερωτική σκηνή μεταξύ των DOUGLAS & STONE έκανε ΠΕΝΤΕ ημέρες για να ολοκληρωθεί στο γύρισμα (!!!)
O MICHAEL DOUGLAS είχε ως αρχική πρόταση την JULIA ROBERTS για να παίξει τον συγκεκριμένο ρόλο. στον οποίο, υπ' όψη έχει σκηνές ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΓΥΜΝΟΥ FULL FRONTAL (Μπροστά όψη του άντρα), εξαιρετικά τολμηρό και προχωρημένο. Ήταν αντίθετος αρχικά με την σχετικά άγνωστη ως τότε SHARON STONE, την οποία όμως, απόλυτα ήθελε και επέλεξε ο VERHOEVEN, επιλογή που τον δικαίωσε απόλυτα.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Ο JERRY GOLDSMITH συνθέτει και δημιουργεί στο "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" μουσική, η οποία, όπως και σε κάποιες άλλες κλασικές δημιουργίες, μένουν στην ιστορία της παγκόσμιας Μουσικής για τον Κινηματογράφο.
Μια μουσική με κλασική υφή που χαράζει κάθε εικόνα και κάθε μυστήριο υποβλητικότητας του "ΒΑΣΙΚΟΥ ΕΝΣΤΙΚΤΟΥ" και μένει στη λίστα των διαχρονικών επιλογών μας για Μουσική από τον Κινηματογράφο
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Το "ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ" κατέκτησε 5 διεθνή βραβεία και ακόμα 19 υποψηφιότητες στα παγκόσμια Φεστιβαλς.
Υποψήφιο για 2 OSCAR (Μουσικής και editing), χρυσές σφαίρες και Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών.
Μια εξαίρετη λοιπόν δημιουργία, ένα απόλυτο ΕΡΩΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ που σφράγισε τον Παγκόσμιο σύγχρονο Κινηματογράφο, μια ατμόσφαιρα υποβλητική που σε καθηλώνει, σε τρομάζει, σε συναρπάζει........
Χαχαχα! Ίσως η ταινία με την οποία είχαμε τις περισσότερες πρώιμες φαντασιώσεις όσοι ήμασταν μικροί εκείνα τα χρόνια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να φανταστώ τη Τζούλια Ρόμπερτς στο ρόλο - ευτυχώς που διάλεξαν τελικά τη Σάρον Στόουν! Όσο αφορά την ερωτική σκηνή που διήρκεσε... 5 μέρες, το μόνο που μπορώ να πω είναι: τον κακομοίρη τον Ντάγκλας - να "αναγκάζεται" τόσες μέρες να γυρίζει, ξανά και ξανά και ξανά, μια ερωτική σκηνή με τη Σάρον Στόουν. Αχ. Οι ταλαιπωρίες του επαγγέλματος.
Γεια σου φίλε Γιάννη! Να έχεις ένα όμορφο φθινόπωρο και χειμώνα εύχομαι!
Χαχαχαχαχαχαχαχα Κούνελε καλό ΦΘΙΝΌΠΩΡΟ.....Φίλε μου. Τυχερός ο .....Douglas.......!!!! να σου πω....έχω την εντύπωση ότι όλο και κάποιο ...λάθος έκανε όλως τυχαίως στο γύρισμα για να επαναληφθεί δεν εξηγείται χαχαχαχαχα
ΔιαγραφήΕξαίρετη ταινία φίλε με μια σειρά ζητήματα να ανεβοκατεβαίνουν ανεξέλεγκτα.
Ευχαριστώ για το σχόλιο και καλή συνέχεια να έχουμε
Γενικά ταινίες με τη Σάρον Στόουν δεν βλέπω ποτέ, οπότε δεν μπορώ και να εκφέρω και άποψη. Και τον Μάικλ Ντάγκλας τα τελεταία μόνο χρόνια άρχισα να τον παρακολουθώ σε κάτι ωραίες κοινωνικές που βγάζει ανά διαστήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα κάποια μέρα να μας κάνεις ένα αφιέρωμα για την φωτογραφία των ταινιών και να μας εξηγήσεις εμάς του άσχετους ποια είναι η δουλειά του επιμελητή φωτογραφίας και τι το διαφορετικό κάνει από τον σκηνοθέτη.
Όποτε ευχερήσεις έλα να παραλάβεις κι ένα βραβειάκι Γιάννη.
Ωωωωωω ευχαριστώ πολύ Χριστίνα μου δεν έχω λόγια. Φυσικά θα έλθω.
ΔιαγραφήΤώρα μου βάζεις ....δύσκολα.....! Τι ακριβώς κάνει ο Κινηματογραφιστής και ο δ/ντης φωτογραφίας που δεν κάνει ο σκηνοθέτης....χμμμ.....μου έβαλες ένα πολύ γερό HOMEWORK για να το αναδείξουμε. Το κρατάω και θα επανέλθω.
Για μια ακόμα φορά ευχαριστώ και καλή σου συνέχεια.
Κλασσική και διαχρονική ταινία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιστεύω πως για την εποχή της ήταν πολύ προχωρημένη.
Μου άρεσε πολύ
Κική μου καλησπέρα. Να σου πω ότι για ένα πολύ παράξενο λόγο, δεν μου ανοίγει το πεδίο να απαντήσω στο σχόλιό σου στην προηγούμενη ανάρτηση με την ταινία EROS.
ΔιαγραφήΜην θεωρήσεις καλή μου ότι σε αγνόησα. Το προσπαθώ για να ανοίξει η δημοσίευση.
Πραγματικά προχωρημένη η ταινία ακόμα και σήμερα Κική με όσα βάζει και αναδεικνύει.
Ευχαριστώ και καλή συνέχεια κορίτσι μου.
Μια ταινία που ακόμα κι όσοι δεν την έχουν δει, τη συζήτησαν έστω και μια φορά!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν με είχε τρελάνει όταν την πρωτόδα και δεν επιδίωξα και να την ξαναδώ, αλλά διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον όσα γράφεις εδώ!
Καλό ξημέρωμα!
Καλησπέρα σου Μαρία. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και την παρουσία σου. Έχει το δικό της μύθο η ταινία Μαρία όντως. Καταξιώθηκε στη λίστα των ερωτικών θρίλερ που άφησαν εποχή. Έτσι πλέον την αντιμετωπίζουμε.
ΔιαγραφήΚαλή σου συνέχεια.