"Ο ΚΥΡ-ΓΙΩΡΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ" Το Κύκνειο άσμα του Φίνου

12 ΓΕΝΑΡΗ 1977

Ανεβαίνει στους Κινηματογράφους μια Εξαίρετη Ηθογραφία, μια Κωμωδία Ηθών και Χαρακτήρων, παρμένη μέσα από μία από τις πλέον καλές και επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές,
που εκείνη την εποχή κράτησε συντροφιά για πάρα πολλά χρόνια στις λαϊκές οικογένειες
της πατρίδας μας.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ γράφει και σκηνοθετεί μια εξαίρετη Ηθογραφία, που έμελλε να αποτελέσει το ΚΥΚΝΕΙΟ ΑΣΜΑ μιας ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ καθοριστικής για την παρουσία του και προσφορά του στον Κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο.

"Ο ΚΥΡ-ΓΙΩΡΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ"


Η ταινία είναι βασισμένη πάνω στο εξαίρετο Βιβλίο του Ακαδημαϊκού ΣΠΥΡΟΥ ΜΕΛΑ και αποτελεί την Κινηματογραφική εκδοχή της επιτυχημένης θριαμβευτικά τηλεοπτικής σειράς
"ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ" που τα χρόνια εκείνα ζέσταινε την Ελληνική Τηλεόραση.


Το γιατί η ταινία αυτή αποτελεί και Κύκνειο άσμα ενός μεγάλου, αυτό αναφέρεται στην 
26η του ΓΕΝΑΡΗ του ίδιου έτους.

14 Ημέρες μετά την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας, ο "ΠΑΤΕΡΑΣ" του Ελληνικού Κινηματογράφου, ο μεγάλος ΦΙΛΟΠΟΙΜΗΝ ΦΙΝΟΣ κλείνει, πρόωρα, τα μάτια του, κατεβάζοντας μια μεγάλη αυλαία σε αυτό που όλοι αγαπήσαμε και λατρέψαμε, στον κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο.


Η Ταινία λοιπόν αυτή έρχεται να είναι η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ των ταινιών της FINOS FILMS.

Αυτό της δίνει και ιδιαίτερη βαρύτητα ως ιστορία

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο-Σκηνοθεσία:  ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ

Σκηνογραφία: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ

Μουσική:  ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ

Μοντάζ: ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΛΕΠΗΣ

Κινηματογράφιση:  ΠΑΥΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ, ΜΑΡΚΟΣ ΔΕΦΙΛΙΠΠΟΥ


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Κυρ-Γιώργη

ΝΙΚΟΣ ΔΑΔΙΝΟΠΟΥΛΟΣ στό ρόλο του γιου του Γιάννη

ΤΟΝΙΑ ΚΑΖΙΑΝΗ στο ρόλο της Ριρής συζύγου του Γιάννη

ΛΟΥΙΖΑ ΠΟΔΗΜΑΤΑ στο ρόλο της μητέρας της Ριρής, Ασπασίας Καλαντζή

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ στο ρόλο του Άλεξ

ΚΑΙΤΗ ΙΜΠΡΟΧΩΡΗ στο ρόλο της ΛΕΝΑΣ ΒΕΡΓΟΥ


ΤΟ ΘΕΜΑ

Δύο διαφορετικοί κόσμοι, διαφορετικοί άνθρωποι. Όχι μονάχα ταξικά αλλά και ηθογραφικά, σαν αξίες, σαν χαρακτήρες, σαν στάση ζωής.

Ο Νεοπλουτισμός και η φερτή αλλαζονεία που προσπαθεί να κρύψει και να μπαλώσει την "μπανάλ" επαρχιακή καταγωγή, μια στάση ζωής που νοιάζεται για να καταξιωθεί στα "καθαρά σαλόνια" της καθώς πρέπει ηθικοπλαστικής κοινωνίας των μεσοαστών.
Συμπεριφορές που χαρακτηρίζονται από την αντίληψη της "αρπαχτής".

Από την άλλη η ειλικρίνεια, η αλήθεια, η αμεσότητα του πραγματικού. Άνθρωποι που μέσα στην "αγριάδα" τους, άνθρωποι του μόχθου λαϊκοί αλλά αυθεντικοί. Αγαπούν, είναι αξιοπρεπείς, έντιμοι, και φυσικά για το λόγο αυτό είναι και επιφανειακά "σκληροί" ίσως απότομοι, ίσως .....αγροίκοι.


Ο Κυρ-Γιώργης είναι ένας από αυτούς. Το ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ του έργου.
Ένας περήφανος, αυτοδημιούργητος, ώριμος άνθρωπος του μόχθου.
"Επαρχιώτης" στην ...συμπεριφορά κατά τους ...σαλονάτους, "αγροίκος", "απολίτιστος", αλλά ΑΝΘΡΩΠΟΣ.....! Άνθρωπος και ΠΑΤΕΡΑΣ.....! σε τέτοιο βαθμό κυριευμένος από το αίσθημα της πατρότητας, που δεν διστάζει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα να θυσιάσει ολάκερο τον κόσμο του, το δικό του οικοδόμημα για να βρεθεί δίπλα στο παιδί του.
Και παρά το ότι εκείνος του το βάζει με τρόπο ΩΜΟ, ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ, ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΟ, η γλυκιά του καρδιά δεν κρατάει κακία, δεν γκρινιάζει.
Διατηρεί το χαμόγελό του παρά τα όσα για τις ιδέες του εξευτελιστικά υπομένει και είναι ΠΑΤΕΡΑΣ.....!

Όταν δε οι περιστάσεις το απαιτούν, ως ΠΑΤΕΡΑΣ, ξέρει να παίρνει την κατάσταση απόλυτα στα χέρια του. Όταν απειλείται ολάκερη η υπόθεση της οικογενειακής ευτυχίας του παιδιού του, όταν οι "άλλοι", οι "ευγενείς" απειλούν να τους σύρουν στην πλάνη και την κοροϊδία, τότε δεν διστάζει να γίνει εκείνος ΑΤΕΓΚΤΟΣ, ΣΚΛΗΡΟΣ, ΜΑΧΗΤΗΣ, ΑΔΕΚΑΣΤΟΣ μα συνάμα ΔΙΚΑΙΟΣ.....!

Χωρίς να χάσει ίχνος από την ΑΝΘΡΩΠΙΑ του δεν διστάζει να αποκαλύψει βήμα το βήμα και να ισοπεδώσει τον ψεύτικο γιαλιστερό κόσμο της "επώνυμης" Συμπεθέρας του, 


Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Ένας γραφικός παραδοσιακός ταβερνιάρης του Πειραιά, ο Κυρ-Γίωργης, αναγκάζεται ωμά και εκβιαστικά από το Γιο και τη Νύφη του, να εγκαταλείψει την ταβέρνα του και να πάρει ...μαθήματα ...αριστοκρατικής συμπεριφοράς για να "χωρέσει" στο νέο περιβάλλον της πλούσιας νύφης του.

Η ...Ειδική του εκπαίδευση είναι γεμάτη κωμικοτραγικά στοιχεία και βήματα μέχρι τη στιγμή που από ...μαθητής μετατρέπεται σε Δάσκαλος και Κήρυκας της αλήθειας ,εντιμότητας και ανθρωπιάς σε ξιπασμένους, θρασύτατους, απατεώνες "δήθεν" ηθικολόγους πλούσιους αστούς.


ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
στο ρόλο του Κυρ-Γιώργη


Η Μορφή, η Παρουσία, το Ύφος, η Ερμηνεία του γίγαντα του κινηματογράφου μας, δεσπόζει σε ολάκερη την ταινία καθώς είναι η θεμέλια μορφή πάνω στην οποία δουλεύεται το θέμα της.

Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ όχι απλά είναι άριστος στην ερμηνεία του αλλά ΞΕΡΕΙ το ρόλο από τα "μέσα" καθώς σαν άνθρωπος, σαν ιστορία, είναι σχεδόν ταυτόσημος με τον χαρακτήρα του Κυρ-Γιώργη που ερμηνεύει


Πάρα πολύ δύσκολα πιστεύουμε θα υπήρχε άλλος ηθοποιός, πλην του ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ που θα μπορούσε να ερμηνεύσει αυτόν τον ρόλο.
Συγκλονιστικός, δραματικός,τρυφερός και γλυκός, επιβλητικός και άγριος εκεί που χρειάζεται.

Ένα ρεσιτάλ ερμηνείας από τον μεγάλο θρύλο του Κινηματογράφου μας


ΝΙΚΟΣ ΔΑΔΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

στο ρόλο του Γιάννη 


Εξαίρετη η ερμηνεία του συμπαθέστατου και αγαπημένου Ηθοποιού στο ρόλο του γιου του Κυρ-Γιώργη.
Ανέκαθεν ο ΝΙΚΟΣ ΔΑΔΙΝΟΠΟΥΛΟΣ είχε μια γλυκύτητα στην ερμηνεία του. Χαμηλοί τόνοι, ανθρώπινοι, καθημερινότητα αποτυπωμένη με ειλικρίνεια και αμεσότητα.

ΤΟΝΙΑ ΚΑΖΙΑΝΗ

στο ρόλο της ΡΙΡΗΣ 


Η ΤΟΝΙΑ ΚΑΖΙΑΝΗ, γλυκό, τρυφερό και "εύθραυστο" πρόσωπο εκείνης της εποχής στον Κινηματογράφο μας, ήταν από τις αγαπημένες εκείνες μορφές που πρωταγωνίστησαν τότε.
Θεωρώ ότι η ερμηνεία της ταίριαζε απόλυτα στον χαρακτήρα που έβγαζε και εμφανισιακά και ψυχολογικά.

ΛΟΥΪΖΑ ΠΟΔΗΜΑΤΑ

στο ρόλο της Ασπασίας Καλαντζή, μητέρας της Νύφης....

Η Εξαίρετη Ηθοποιός μας εδώ είναι πολύ καλή σε έναν "κόντρα" ρόλο αυτού της ....νεόπλουτης Συμπεθέρας που παρασύρει την κόρη της και το γαμπρό της στο αδιέξοδο ενός ψεύτικου κόσμου προκειμένου να διαιωνίσει το κενό των αξιών της.

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ

Και εδώ "κόντρα" ρόλος για τον αξέχαστο εκλεκτό Ηθοποιό μας, στο ρόλο ενός απατεώνα που εκτός από εραστής της Ριρής απειλεί να βουλιάξει στην οικονομική καταστροφή την νέα της οικογένεια.
Παρ' όλα αυτά άψογος στην ερμηνεία του με τον αέρα που τον διακάτεχε.



Η Ταινία έφτασε τα 49.000 εισιτήρια στην πρώτη της προβολή.


ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ:  http://www.finosfilm.com



Το 1953, είχαμε και την πρώτη version του έργου αυτού, με τον ίδιο ακριβώς τίτλο, σε παραγωγής της ΑΝΖΕΡΒΟΣ, σε Σκηνοθεσία ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ, με τον ΠΕΤΡΟ ΚΥΡΙΑΚΟ στο ρόλο του Κυρ-ΓΙΏΡΓΗ, την ΓΚΕΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της ΡΙΡΗΣ, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ στο ρόλο του Γιάννη και της ΣΑΣΑ ΝΤΑΡΙΟ στο ρόλο της Ασπασίας.

Αυτός λοιπόν ήταν ο αγαπημένος Κυρ-ΓΙΏΡΓΗΣ του Σπύρου Μελά και του Γιάννη Δαλιανίδη...

Αυτός ήταν ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ σε μια ταινία που αφήνει τη σφραγίδα του

Και αυτός ήταν ο ΦΙΛΟΠΟΙΜΗΝ ΦΙΝΟΣ με την FINOS FILMS που εκεί κάπου γράφεται μια μεγάλη τελεία στην τεράστια αυτή διαδρομή


Σχόλια

  1. Καλημερα Γιαννη μου.
    Ο Παπαγιανοπουλος ειναι αγαπημενος μου! Απιστευτη μορφη και πλουσιο υποκριτικο ταλεντο! Δυστυχως η ευτυχως τετοιοι ανθρωποι ερχονται μονο μια φορα στο κοσμο!

    Να εισαι καλα και να εχεις μια ομορφη μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνυπογράφω κάθε λέξη σου Κική μου. Ένας μεγάλος πληθωρικός άνθρωπος σπάνιας υφής και ανθρωπιάς.
      Ευχαριστώ κορίτσι μου για το σχόλιο και όμορφη μέρα να έχεις.

      Διαγραφή
  2. πωπωπω τι μου θύμισες τώρα! Πόσο κλάμα έχω ρίξει με αυτήν την ταινία! Πρέπει να την ξαναδώ άμεσα! Αυτό μας έφαγε να μπούμε στα μεγάλα σαλόνια και να φανούμε αριστοκράτες και ξεχάσαμε το φιλότιμο. Έπος, έπος! Μπράβο Γιάννη που της έκανες αφιέρωμα! Είναι τόσο επίκαιρη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου θαρρώ ότι κρατάει έντονα την επικαιρότητά της στους σημερινούς καιρούς της εύκολης ανάδειξης και του δήθεν κόσμου.
      Έντονο συναίσθημα σε πολλές στιγμές ναι.
      Ευχαριστώ για τα σχόλιά σου καλή μου και καλή μας εβδομάδα.

      Διαγραφή
  3. Από τις αγαπημένες μου ταινίες! Θα συμφωνήσω για την επιλογή των ηθοποιών, πολύ καλή! Την άλλη ταινία ούτε που την έχω ακούσει, την έχεις δει; Α! Μόλις τη βρήκα στο you tube. Η εκδοχή του Θεάτρου της Δευτέρας με απογοήτευσε, αν και πρωταγωνιστούσε ο αγαπημένος μου Φιλιππίδης που πιστευα ότι του ταίριαζε ο ρόλος, αλλά η ερμηνεία του ήταν τουλάχιστον αμήχανη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Αλεξάνδρα μου. Να σου πω δεν την θυμάμαι την εκδοχή στο θέατρο αν και την έχω δει. Να τη βάλω να την ξαναδώ. Την πρώτη ίσως να μην την έχω δει καθόλου, από τις πιο παλιές ταινίες του Κινηματογράφου μας.
      Καλή συνέχεια κορίτσι μου

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir