KIM KI DUK: Ο Μεγάλος Σκηνοθέτης Δημιουργός του Κορεατικού Κινηματογράφου


KIM KI DUK

Ένα μικρό αφιέρωμα στον Σύγχρονο Εκφραστή και Οραματιστή του Κορεατικού Κινηματογράφου

Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
σήμερα θα ταξιδέψουμε από τη Βόρεια Ευρώπη στην Άπω Ανατολή.
Σε μια χώρα με τη δική της ΜΕΓΑΛΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
Την ΚΟΡΕΑ.
Κινηματογράφος της σκέψης λοιπόν, των βαθύτερων προσωπικών αναζητήσεων, με εντυπωσιακές αναφορές, ποιότητα, συγκρότηση και υποδομή


Γεννήθηκε στις 20 Δεκέμβρη 1960 στην BONGHWA, ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ.
Σπούδασε ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ στο ΠΑΡΙΣΙ στην περίοδο 1990-1993.
Με την επιστροφή του στην Ν. ΚΟΡΕΑ ξεκίνησε την καριέρα του πρώτα σαν ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ όπου και κερδίζει και το 1ο βραβείο διαγωνισμού ΣΕΝΑΡΙΟΥ το 1995 από το Εθνικό Κορεατικό Συμβούλιο.
Το 1995 σε ηλικά 35 ετών ξεκινάει τη δουλειά του σαν ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ με πενιχρά μέσα στην αρχή.
Πρώτη του ταινία:  "ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ" το 1996 όπου και αποσπά ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ στη χώρα του.



ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

Η Προσωπικότητα του KIM KI DUK είναι πολυσχιδής και έχε ασχοληθεί και δημιουργήσει σε όλο το φάσμα του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Αναλυτικά έχει στη δημιουργία του:
  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  2 ΤΑΙΝΙΕΣ
  • ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ:  3 ΤΑΙΝΙΕΣ
  • ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: 9 ΤΑΙΝΙΕΣ
  • ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ:  12 ΤΑΙΝΙΕΣ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  19 ΤΑΙΝΙΕΣ
  • ΣΕΝΑΡΙΟ:  23 ΤΑΙΝΙΕΣ 

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Θα σταθούμε επιλεκτικά σε κάποιες πολύ σημαντικές του δημιουργίες που πραγματικά ξεπέρασαν κατά πολύ τα σύνορα της πατρίδας του και έλαμψαν στο διεθνές Κινηματογραφικό στερέωμα
Το 2000 σκηνοθετεί το ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΡΙΛΛΕΡ:
"SEOM"  (LA ISLA)
με την JUNG SUH

Ένα εξαιρετικά βίαιο φίλμ που δημιούργησε κύμα αντιθέσεων στο Δυτικό Αγγλοσαξωνικό κόσμο καθώς περιείχε σκηνές αγριότητας σε ζωντανά ψάρια κατά τη διάρκεια της αλίευσής τους.
Ο Ίδιος ο σκηνοθέτης αποδέχεται τις σκηνές, ομολογεί τη σκληρότητα αλλά τονίζει την υποκρισία ενός κόσμου που ΞΕΡΕΙ την αγριότητα ενάντια στα ζώα κατά τη διάρκεια της μετατροπής τους σε ΤΡΟΦΗ αλλά κάνει πως δεν ξέρει.
Το 2000 σκηνοθετεί το Εγκληματικό Δράμα
"SHILJE SANGHWANG"  (REAL FICTION)
ταινία που μπήκε Υποψήφια στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μόσχας

Το 2001 έρχεται το ΔΡΑΜΑ
"NABBEUN NAMJA"  (BAD GUY)

 

Το 2003 είναι η ΜΕΓΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ για τον KIM KI DUK
Κάνει τη μεγάλη έκπληξη αφήνοντας άφωνους τους Διεθνείς κριτικούς με το Λυρικό του Ποιητικό ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ:
"ΑΝΟΙΞΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ, ΧΕΙΜΩΝΑΣ και πάλι ΑΝΟΙΞΗ"
Ένα ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΔΡΑΜΑ πάνω στην ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ με ήρωα ένα νεαρό που ζει κάτω από την πνευματική καθοδήγηση ενός Βουδιστή μοναχού απομονωμένος.
Ο Νεαρός έρχεται σε επαφή με τη ζωή, το πάθος, την ηδονή, τον Έρωτα, μέσα από την εναλλαγή των εποχών δίνεται το ανθρώπινο ταξίδι της ζωής με τρόπο μοναδικό.
Η ΤΑΙΝΙΑ ΣΑΡΩΝΕΙ τα ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ με 12 βραβεύσεις και 7 υποψηφιότητες καταξιώνοντας πλέον τον Κορεάτη Σκηνοθέτη στο διεθνές παλμαρέ.





Το 2004 συνεχίζεται η μεγάλη του απογείωση με το δράμα:
"SAMARITAN GIRL"
Το έργο παίρνει το Α' ΒΡΑΒΕΙΟ σε δύο ΦΕΣΤΙΒΑΛ.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ και στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ
Μεγάλες πραγματικά διακρίσεις για έναν όχι και τόσο γνωστό δημιουργό





Το 2004 έρχεται επίσης το Εγκληματικό ρομαντικό Δράμα:
"3-IRON"  (ΟΛΟΜΟΝΑΧΟΙ ΜΑΖΙ-BIN JIP)
το οποίο επίσης σαρώνει τα ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ σε ΕΥΡΩΠΗ και ΑΣΙΑ.
12 ΒΡΑΒΕΙΑ επίσης και 7 υποψηφιότητες
Ανάμεσάτ τους ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ και ΒΡΑΒΕΙΟ Καλύτερης ξένης ταινίας στο φεστιβαλ DAVID DONATELLO



Ο Τάε Σουκ τριγυρνά με τη μοτοσικλέτα του, βρίσκει άδεια σπίτια και εγκαθίσταται σε αυτά μέχρι να επιστρέψουν οι ιδιοκτήτες τους. Μια από αυτές τις ημέρες θα συναντήσει τη Σουν Χουά, την οποία θα σώσει από τη συζυγική κακοποίηση. Τώρα είναι δύο, και οι ειρηνικές καταλήψεις των σπιτιών συνεχίζονται. Μέχρι που το ζευγάρι θα μπλεχτεί στα δίχτυα της αστυνομίας, κατηγορούμενο για τον φόνο ενός ηλικιωμένου άνδρα. Ο Τάε Σουκ και η Σουν Χουά θα χωριστούν βίαια -αυτός στη φυλακή, αυτή πίσω στο νόμιμο σύζυγό της -και, καθώς μετρούν αντίστροφα τον χρόνο για την επανασύνδεση, θα ξαναζήσουν τις παλιές στιγμές με έναν ολότελα δικό τους τρόπο.
Ακολουθούν επίσης μεγάλες δημιουργίες όπως:
  • 2005 "HWAL"  (THE BOW) ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ
O Κιμ Κι-ντουκ στα γνωριμα αλληγορικα μονοπατια,που ποτε,ομως,δε ξερεις σε ποια στροφη θα στριψει.Σε μια λιγοτερο διασημη πλην,ομως,εξαισια δημιουργια του,ο σκηνοθετης γραφει με ανεση την ιστορια ενος γερο-βαρκαρη που περιμενει την ενηλικιωση της προστατευομενης του για να την παντρευτει.Ερωτικα και θρησκευτικα κρυπτογραφημενη με τον καθαρτηριο ρολο του νερου πανταχου παρων,οχι απλα μια ταινια,που ναι μεν κυλα ευχαριστα,αλλα δεν προσπερναται ως μια πνευματικα ανοδυνη φιλμικη εμπειρια. 



  • 2006  "SHI GAN"  (TIME)
Ένα φίλμ διδαχή κοινωνιολογική πάνω στην αλλοτρίωση και αποξένωση των ανθρώπινων και ερωτικών σχέσεων.

Ο Ζιγού είναι δύο χρόνια με τη Σεϊχί και πέρα από τη ζήλια της τα πράγματα κυλούν ομαλά για τους δύο. Όμως, η Σεϊχί θα εξαφανιστεί από τη ζωή του Ζιγού και θα κάνει ολική πλαστική προσώπου. Ο Ζιγού προσπαθεί μάταια να την ξεπεράσει και θα περάσουν έξι μήνες (όσοι χρειάζονται για να βγουν τα ράμματα) ώσπου θα συναντήσει μια κοπέλα άξια για την καρδιά του. Παράλληλα, όμως, θα γίνει αποδέκτης μηνυμάτων που θα αποδεικνύουν την επαναφορά της Σεϊχί και η κατάσταση θα μπερδευτεί, εφόσον ο Ζιγού δεν την έχει ξεπεράσει ποτέ.

3 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 1 υποψηφιότητα



Το 2011 η Ταινία του Ντοκυμαντέρ  "ARIRANG" κερδίζει ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ.

O Tίτλος είναι ένα λαϊκό Κορεάτικο τραγούδι και το θέμα του έχει να κάνει με έναν ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΖΩΗΣ του KIM KI DUK πάνω στη θεώρηση ενός ατυχήματος.

Τέλος το 2012 έρχεται ένα ακόμα μεγάλο έργο, το ΔΡΑΜΑ   "PIETA"

Ένας άνθρωπος, που ζει σαν τοκογλύφος δουλεύοντας για αδίστακτους τοκογλύφους, απειλεί βάναυσα όσους χρωστούν και δεν εξοφλούν. Αυτός ο άνθρωπος χωρίς οικογένεια, που δεν έχει τίποτα να χάσει, συνεχίζει τον ανελέητο τρόπο ζωής του, ανεξάρτητα από τον πόνο που προκάλεσε σε πάρα πολλούς ανθρώπους. Μια μέρα, μια γυναίκα εμφανίζεται μπροστά του και ισχυρίζεται ότι είναι η μητέρα του. Εκείνος την απορρίπτει ψυχρά στην αρχή, αλλά σταδιακά την αποδέχεται στη ζωή του. Αποφασίζει να εγκαταλείψει τη σκληρή δουλειά του και να ζήσει μια αξιοπρεπή ζωή. Τότε, ξαφνικά, η μητέρα του απάγεται. Υποθέτοντας ότι η απαγωγή έγινε από κάποιον που είχε πληγωθεί στο παρελθόν, αρχίζει να εντοπίζει όλους τους ανθρώπους που είχε παρενοχλήσει. Ο άνθρωπος τελικά βρίσκει τον υπαίτιο, ανακαλύπτοντας παράλληλα τα πιο τρομακτικά σκοτεινά μυστικά που είχαν μείνει θαμμένα για καιρό.

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ
ΧΡΥΣΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ, με ακόμα 12 διεθνή βραβεία και 16 υποψηφιότητες.





ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Όπως ήδη αναφέραμε στα επί μέρους ο KIM KI DUK έχει τιμηθεί με:
42 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 33 ακόμα ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ
είναι το τεράστιο παλμαρέ του Κορεάτη δημιουργού που θα ζήλευαν πάρα πολλοί δημιουργοί.

Κάναμε ένα σκιαγράφημα σε έναν Κινηματογραφικό δημιουργό της Άπω Ανατολής, που πραγματικά τίμησε και τιμάει τον Παγκόσμιο Κινηματογράφο μέσα από ματιές δύσκολες, επώδυνες, απίστευτα ποιητικές και λυρικές.
Δεν θα μπορούσε να ήταν αλλιώς για έναν δημιουργό, που παρά τις Δυτικές καπιταλιστικές επιρροές, δεν παύει να φέρει την πλούσια παράδοση της χώρας του και του πνεύματος της Ανατολής.
Δύσκολη θεματογραφία πραγματικά, θέματα όχι έυπεπτα και εμπορικά, προσεγγίσεις αλληγορικές, με σύμβολα, με σκληρότητα και βιαιότητα πολλές φορές σοκαριστική.
Αυτός είναι ο σημαντικός και μεγάλος KIM KI DUK
Τολμείστε να δείτε έργα του, έχει να σας δώσει πολλά 




Σχόλια

  1. Ομολογώ ότι δεν έχω παρακολουθήσει Κορεατικό κινηματογράφο αλλά διάβασα όσα γράφεις και θα κοιτάξω να βρω ταινίες του σκηνοθέτη.
    Σ' ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση Γιάννη, να 'σαι καλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εσύ να είσαι καλά κορίτσι μου. Αν μπορέσεις κάντο, δεν θα χάσεις. Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

Αντρική λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Top stars actors in classic Hollywood) Μέρος 1ο

Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ