Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2013

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΘΡΥΛΟΙ του 20ου Αιώνα: MARCELLO MASTROIANNI

Σήμερα Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
θα ταξιδέψουμε σε μια ΧΡΥΣΗ ΜΟΡΦΗ του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.
Δικαιωματικά σε έναν Κινηματογραφικό επίσης θρύλο του 20ου αιώνα
Σε έναν ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟ αλλά συνάμα και ΜΕΓΑΛΟ ΗΘΟΠΟΙΟ που σημάδεψε τον ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ με την παρουσία του
Κυρίες και Κύριοι, ο

MARCELLO MASTROIANNI

«Ισως το σινεμά είναι ωραίο γιατί είναι στην κυριολεξία ένα χάνι, όπου υπάρχουν τα πάντα: το άλογο ράτσας και το φίδι, το λιοντάρι και το κουνάβι, η τίγρης και η κατσαρίδα (...) Ηθοποιία σημαίνει ακριβώς διασκέδαση: να είμαστε ακόμη μικρά παιδιά στους κήπους: εγώ είμαι ο φύλακας, εσύ ο κλέφτης, στάσου εκεί, σ' έπιασα. Παρ' όλα όσα υποστηρίζουν οι Γάλλοι, δεν ήθελα να μοιάζω σνομπ, αλλά "jouer", γιατί το να είσαι ηθοποιός σημαίνει να παίζεις»
Marcello Mastroianni
Ο Ηθοποιός που ταυτίστηκε με την έννοια "ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ", κατορθώνοντας εύκολα να σπάσει τα εγχώρια όρια και να πετάξει σε ολάκερο τον Κινηματογραφικό κόσμο.
Από το 1960 ώς το 1990 δηλώνει ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ στα Κινηματογραφικά δρώμενα με πάνω από 100 Κινηματογραφικές ταινίες (!!!) δείγμα της δαιμωνιώδους δημιουργικότητάς του.
Το να απαριθμήσει κανείς τις ΜΟΡΦΕΣ και τα ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ με τα οποία συνεργάστηκε και ταυτίστηκε ο Μεγάλος αυτός Ηθοποιός είναι από μόνο του ικανό να τον πιάσει ίλιγγος:
Από τον μέντορα και δάσκαλό του FEDERICO FELLINI στους ΖΑΝ ΜΟΡΟ, ΣΟΦΙΑ ΛΟΡΕΝ, ΤΖΙΝΑ ΛΟΛΟΜΠΡΙΤΖΙΝΤΑ, ΣΙΜΟΝ ΣΙΝΙΟΡΕ, ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ ΚΑΡΝΤΙΝΑΛΛΕ και τόσους άλλους.
Η Σχέση του με την ΣΟΦΙΑ ΛΟΡΕΝ άφησε ιστορία για πάρα πολλά πράγματα
«Με τη Σοφία είχαμε πάντα μια θαυμάσια σχέση. Οταν η μητέρα μου πήγαινε σινεμά και με έβλεπε με άλλες ηθοποιούς μου τηλεφωνούσε ανήσυχη: "Mαρτσέλο, τι έγινε; Τσακώθηκες με τη Σοφία;".»   (MARCELLO MASTROIANNI)
Στην αληθινή ζωή ο Μαστρογιάνι είχε δύο σοβαρές σχέσεις. Η πρώτη ήταν με τη Φλόρα Καραμπέλα, τη μοναδική γυναίκα που παντρεύτηκε και απέκτησε μαζί της μια κόρη, την Μπάρμπαρα.

Η δεύτερη σχέση του Μαστρογιάνι ήταν με την Κατρίν Ντενέβ. Διήρκεσε από το 1971 μέχρι το 1975 και είχε ως καρπό μια δεύτερη κόρη: την Κιάρα με την οποία έπαιξε μαζί στο «Τρεις ζωές και ένας θάνατος» του Ραούλ Ρουίζ, που ήταν και ο επίλογος της καριέρας του.

«Ευχαριστώ τη ζωή. Εκανα πάντα αυτό που ήθελα. Δεν μέμφομαι κανένα. Ισως δεν είμαι μοντέρνος, αλλά τι πάει να πει αυτό; Είμαι εκ φύσεως αισιόδοξος, είναι πιο βολικό», έλεγε.
28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1924-19 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 1996
Γεννήθηκε στην FONTANA LIRI, LAZZIO και έφυγε στο ΠΑΡΙΣΙ από Καρκίνο στο πάγκρεας, σχετικά πρόωρα, σε Ηλικία 72 ετών
Μεγάλωσε στο ΤΟΡΙΝΟ και στη συνέχεια στη ΡΩΜΗ. Κατά τη διάρκεια του Β' ΠΑΓΚ. ΠΟΛΕΜΟΥ συνελήφθη από τους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ και εστάλη σε ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ. Δραπέτευσε και κρύφτηκε στην ΒΕΝΕΤΙΑ.
Η Πρώτη του ενασχόληση με τον Κινηματογράφο ξεκινάει το 1945, όπου ξεκινάει να δουλεύει για μια ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και να παίρνει μαθήματα υποκριτικής.
Η ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ
Η ΠΡΩΤΗ του εμφάνιση ξεκινάει το 1948 στην ταινία "ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ" του RICCARDO FREDA ερμηνεύοντας ένα μικρό ρόλο ενός Επαναστάτη.
Γρήγορα άρχισε να αποκτά διασημότητα και η αναγνωρισιμότητά του απογειώθηκε στην αστυνομική κωμωδία "BIG DEAL ON MADONNA STREET" του MARIO MONICELLI.
η Δεκαετία 1960 ανήκει πλέον στον FEDERICO FELLINI που η συνεργασία του μαζί του πραγματικά του αλλάζει ολάκερη τη ζωή.
Το 1960 έρχεται μια εκπληκτική ταινία "DOLCE VITA" στην οποία λάμπει δίπλα στη μαγική ANITA EKBERG
H σκηνή αυτή στην FONTANA DI TREVI έχει μείνει στην Ιστορία του Κινηματογράφου.....
Τοιχογραφία της ρωμαϊκής παρακμής στις αρχές του '60. Επτά μερόνυχτα με οδηγό ένα σκανδαλοθήρα δημοσιογράφο στη VIA VENETO, σε στέκια διανοουμένων, καλλιτεχνών, αριστοκρατών και κοσμικών. Κορυφαία στιγμή της ταινίας, είναι η ρωμαϊκή νύχτα του Μαστρογιάνι και της Ανίτα Εκμπεργκ στη παραπάνω σκηνή.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ
  • "LA NOTTE" 1961 MICHELANGELO ANTONIONI    Το υπαρξιακό (κινηματογραφικό) δράμα του Μαστρογιάνι δίπλα στη Ζαν Μορό και το αληθινό «δράμα» υπό το βλέμμα του Αντονιόνι (το οποίο κανείς θεατής δεν υποψιάστηκε). «Θα ήθελα να ήμουν πιο κοντά του, αλλά αυτό ήταν αδύνατο. Χρησιμοποιεί τους ηθοποιούς περισσότερο σαν σιλουέτες, αφηγείται τις ιστορίες του μέσα από ατμόσφαιρες και εικόνες», έλεγε ο Μαρτσέλο.
  • "ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΑΛΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ" 1961 PIETRO JERMI  Σάτιρα ηθών που έφερε τον Μαστρογιάνι στις υποψηφιότητες των Οσκαρ. Eνας ταλαίπωρος Σικελός ερωτεύεται μια εκρηκτική νεαρή, αλλά δεν μπορεί να πάρει διαζύγιο από την τυραννική γυναίκα του γιατί το απαγορεύει η Kαθολική Eκκλησία. H μόνη λύση είναι ο φόνος και μάλιστα για «λόγους τιμής» αφού έτσι θα γλιτώσει τη βαριά καταδίκη. Δεν του μένει λοιπόν από το να βρει εραστή για τη σύζυγο... Δίπλα στη Στεφανία Σαντρέλι και τη Nτανιέλα Pόκα.
  • "8 1/2"  FEDERICO FELLINI  Πρωταγωνιστής στην πιο προσωπική ταινία του Φελίνι. «Ηταν σαν να κοιτάζω τον εαυτό του στον καθρέφτη και να διακρίνω έναν άντρα που αισθάνεται άχρηστος».
  • "ΧΘΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ"  1963 VITTORIO DE SICA
  • "ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ" 1964 VITTORIO DE SICA  Κωμωδιες και οι δύο.
  • "Ο ΞΕΝΟΣ" 1967 LUCHINO VISCONTI Δίπλα στην ANNA KARINA σε μια διασκευή του «Ξένου» του Αλμπέρ Καμύ. Από τις πιο παραγνωρισμένες ταινίες του Βισκόντι.
  • "ALLONSANFAN" 1974 PAOLO & VITTORIO TAVIANI  Ρεσιτάλ ερμηνείας σε ένα φιλμ - σταθμό του πολιτικού σινεμά κατά τη δεκαετία του '70. Η τραγωδία ενός ρομαντικού επαναστάτη γίνεται αφορμή για ένα σχόλιο για την πολιτική στράτευση και την ουτοπία της επανάστασης.
  • "ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ"  1977 ETTORE SCOLA  Με τη Σοφία Λόρεν στην καλύτερη ταινία του Σκόλα. Στις 8 Μαΐου του 1938 ο Χίτλερ φτάνει στη Ρώμη προσκεκλημένος του Μουσολίνι. Τα πλήθη παρακινούμενα από τους φασίστες ξεχύνονται στους δρόμους. Κλεισμένοι στο σπίτι τους μένουν μια νοικοκυρά με επτά παιδιά και ένας ομοφυλόφιλος.
  • "Ο ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΣ"  1986  ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ  Ο ελληνικός Μάης του Μαστρογιάνι. Την άνοιξη του 1986 διέσχισε την Ελλάδα μαζί με τον Αγγελόπουλο για τα γυρίσματα του «Μελισσοκόμου». Η σκηνή που τον περικυκλώνουν οι μέλισσες περιγράφεται από τον ίδιο σαν μια από τις πιο επικίνδυνες στην καριέρα του.
  • "ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ"  1987 NIKITA MIKHALKOV Στον τελευταίο μεγάλο ρόλο της καριέρας του, παίζοντας Τσέχοφ.

Η Μαγική ερωτική σκηνή στον "ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟ" με την ΝΑΝΤΙΑ ΜΟΥΡΟΥΖΗ

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σχόλια στις ταινίες: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ "Δέκα χρόνια χωρίς τον Μύθο Μαστρογιάννι


ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ:  Από το 1939 μέχρι το 1997 ο MASTROYANNI έχει συμμετάσχει σε ....144 Κινηματογραφικές ταινίες. Αριθμός που πραγματικά προκαλεί ίλιγγο σε κάθε καλλιτέχνη. Από την "MARIONETTE" την κωμωδία του CARMINE GALLONE μέχτι την "VIAGEM AO PRINCIPIO DO MUNDO" του MANOEL DE OLIVEIRA, 58 ολάκερα χρόνια προσφοράς στην ΤΕΧΝΗ.















Απίστευτα ερωτικός, αισθησιακός, εκφραστικός, ένα, εκτός των άλλων, ίνδαλμα για τον .....Γυναικείο πληθυσμό διαχρονικά, με κλασική ομορφιά, έκφραση, χωρίς το λεγόμενο "απόλυτα ιδιαίτερο σώμα" αλλά μοναδικό πρόσωπο και στυλ.

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Για να μετρήσουμε τις ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ του μεγάλου αυτού Ηθοποιού πρέπει να ανοίξουμε μεγάλο κατάλογο πραγματικά

40 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και ακόμα 15 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ κοσμούν την πολύτιμη συλλογή του MARCELLO MASTROIANNI στην όλη καλλιτεχνική του διαδρομή

Ανάμεσά τους υπάρχουν ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ όπως:

ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ, BAFTA ΒΡΑΒΕΙΟ, ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ OSCAR




Αυτός ήταν ο MARCELLO MASTROIANNI.....

Ένα πρόσωπο γεμάτο Φως, μια Μορφή γεμάτη έκφραση, γεμάτη Μεσογειακή ομορφιά και αισθήσεις...
Ένας ηθοποιός που άφησε διαχρονικά το δικό του ΘΡΥΛΟ στον ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Ένας ερμηνευτής της Έβδομης Τέχνης που σήκωσε στα ύψη τη γοητεία και τα θέλγητρά της...

Ένας γητευτής της Γυναίκας......

@@@@@*****@@@@@

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου