Ώρα για Western: TERENCE YOUNG "ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ" (SOLEIL ROUGE)

Το καλοκαιράκι καλά προχωρά στα βήματα του Ιούνη.
Στο CINEFIL θα σας ταξιδέψουμε, εκτός των άλλων, σε κάποιες κλασικές μεγάλες
Κινηματογραφικές παραγωγές που σημάδεψαν τις μεγάλες Οθόνες.

Πιστοί στη λογική να προβάλλουμε όλα τα είδη του Κινηματογράφου, σήμερα φίλες και φίλοι θα
δούμε WESTERN
Ναι....! θα ταξιδέψουμε στην απόμακρη Αμερικάνικη Δύση, στις κακοτράχαλες βραχώδεις εκτάσεις της Δύσης, στις ερήμους, στις συνθήκες εκείνης της εποχής.

WESTERN λοιπόν και μάλιστα μια κλασική ταινία που άφησε τη δική της εποχή από έναν μεγάλο και σπουδαίο Κινηματογραφικό δημιουργό 

TERENCE YOUNG


"ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ"


(LE SOLEIL ROUGE)


Μια μεγάλη Συμπαραγωγή του 1971 από τη ΓΑΛΛΙΑ-ΙΤΑΛΙΑ-ΙΣΠΑΝΙΑ που έκανε πρεμιέρα στην πρώτη στις 15 Σεπτέμβρη 1971

Ένα καθαρόαιμο Ευρωπαϊκό WESTERN παρακαλώ πάνω στο μοτίβο που ξεκίνησε το 
SPAGHETTI WESTERN μην έχοντας τίποτα ακριβώς να ζηλέψει από το πρωτότυπο Αμερικάνικο είδος.


Το φιλμ γυρίστηκε στα εξής μέρη:

ΓΡΑΝΑΔΑ, ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ, ΑΛΜΕΡΙΑ, ΑΔΡΑ, με λίγα λόγια εξ ολοκλήρου στην ΙΣΠΑΝΙΑ.

Για την παραγωγή της ταινίας "επιστρατεύονται" μια σειρά μεγάλοι δημιουργοί τόσο στους συντελεστές παραγωγής όσο και στις ερμηνείες.
Ας τους δούμε:

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο:  Από τον Αμερικάνο DENNE BART PETITCLERC βασισμένο πάνω στο βιβλίο του ΑμερικανούLAIRD KOENIG

Σκηνοθεσία:  TERENCE YOUNG

Κινηματογράφιση:  HENRI ALEKAN
Μουσική:  MAURICE JARRE
Ενδυματολογία:  TONY PUEO
Decoration:  ENRIQUE ALARCON


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Για προσέξτε το μεγάλο καστ των Ηθοποιών που στελέχωσαν την ταινία

CHARLES BRONSON στο ρόλο του LINK STUART

TOSHIRO MIFUNE στο ρόλο του KURODA JUBIE

ALAIN DELON στο ρόλο του Ζερβοζέρη

URSULA ANDRESS στο ρόλο της CRISTINA

CAPUCINE στο ρόλο της PEPITA


Ένα πραγματικά μεγάλο καστ Ηθοποιών που μεγαλουργούσαν εκείνη την εποχή ξετύλιξε το μεγάλο του ταλέντο στις ερμηνείες των πρωταγωνιστικών ρόλων

Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

Ο Πολυτάλαντος μεγάλος Άγγλος σκηνοθέτης εδώ βρίσκεται στο απόγειο της μεγάλης του καριέρας.
Βαδίζει στα πρότυπα του SPAGHETTI WESTERN με την κλασική ατμόσφαιρα της Δύσης.
Τα πλάνα συνόλου που αναδεικνύουν το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο δρουν οι ήρωες.
Οι κλειστοί χώροι συγκεκριμένοι και περιορισμένοι. Ο Σιδηροδρομικός σταθμός, το τραίνο, το μπορντέλλο του MAXIM, η εγκαταλειμέννη εκκλησία, τα ανοιχτά χωράφια.
Το σκληρό και κακοτράχαλο φυσικό περιβάλλον το νιώθεις έντονο παντού. Η Άγρια Δύση είναι στα μάτια σου.
Η Βία είναι  υπό έλεγχο και τα ρεαλιστικά στοιχεία επίσης.


ΤΟ ΘΕΜΑ

Ο LINK και ο Ζερβοχέρης ηγούνται μιας αδίστακτης συμμορίας ληστών στην Άγρια Δύση.
Όταν ληστεύουν ένα τραίνο, ανακαλύπτουν μέσα τον Ιάπωνα πρεσβευτή στις ΗΠΑ, ο οποίος μεταφέρει ένα ανεκτίμητο σπαθί "Κατάνα" δώρο του αυτοκράτορα στον Πρόεδρο των ΗΠΑ.
Ο Ζερβοχέρης σκοτώνει τον έναν εκ των δύο Σαμουράι φρουρών του Πρεσβευτή καθώς και αποπειράται να δολοφονήσει τον LINK σε μια προσπάθεια να σφετεριστεί τη λεία της ληστείας.
Ο Πρεσβευτής σώζει τον LINK και ξεκινάνε με τον Σαμουράι KURODA να προσπαθήσουν μέσα σε λίγες μέρες να βρουν το σπαθί για να αποκαταστήσουν την τιμή τους.
Όμως ο LINK εκείνο που γυρεύει είναι η χαμένη λεία.
Η Σύγκρουση των δύο κόσμων είναι εμφανέστατη.
Από τη μία ο κώδικας Τιμής των Σαμουράι, η πίστη τους στα ιδανικά της. Από την άλλη ο κλασικός άγριος κόσμος της Δύσης και των τυχοδιωκτών του δρόμου και της εύκολης λείας.
Παρούσα φυσικά και η αισθησιακή πρόκληση που ακούει στο όνομα Cristina, μήλο της έριδας των δύο ηγετών της συμμορίας.
Θα συναντηθούν άραγε και που οι δύο αντίθετοι κόσμοι ; πάνω σε ποιες αξίες θα δοθεί η τελική μάχη.
Μια μάχη, μια τελική μονομαχία που θα δοθεί κάτω από το κάμα του Κόκκινου ήλιου.


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Εμφαντικές οι ερμηνείες των τεσσάρων πρωταγωνιστών της ταινίας

CHARLES BRONSON


Ο Κλασικός CHARLES BRONSON σε έναν ρόλο φυσικά που τον ανέδειξε και καταξίωσε.
Αυτόν του τυχοδιώκτη ληστή της άγριας Δύσης.
Λίγα τα φανερά αισθήματα, αξίες ζωής περιορισμένες στην πεζή πραγματικότητα αλλά στην ώρα της κρίσης θα βγάλει πράγματα. Δυναμικός, κυνικός, απόλυτα ρεαλιστικός και λιτός στην ερμηνεία του.

TOSHIRO MIFUNE


Κατά τη γνώμη μου το "βαρύ χαρτί" της ταινίας...! Ο Ιάπωνας μεγάλος ηθοποιός σε ερμηνεία αντάξια των αξιών που εκφράζει και ερμηνεύει. Σιωπηρός, μελαγχολικός, σκληρός όταν πρέπει, ένας άνθρωπος των κωδικών τιμής. Σε ένα περιβάλλον οικολογικά και κοινωνικά παντελώς ξένο με το δικό του και τις αξίες του φαντάζει σαν "εξωγήινος" μέσα στην συνύπαρξη των ανθρώπων της δράσης. Όμως κατορθώνει να δίνει το δικό του στίγμα στην όλη ταινία μέχρι το τέλος.

ALAIN DELON


Έκπληξη η παρουσία του μεγάλου Γάλλου Ηθοποιού σε ένα κλασικό western.
Και μάλιστα θα έλεγε κανείς ευχάριστη έκπληξη. Ερμηνεία που πραγματικά εκφράζει εσωτερικό κόσμο, εξωτερική εμφάνιση που "καίει καρδιές". Εξαίρετα χαρακτηριστικά. Ένα αγγελικό πρόσωπο μέσα σε έναν αδίστακτο τυχοδιώκτη εγκληματία της Δύσης. Ισορροπία άψογη ερμηνευτικά και παρουσιαστικά.

URSULA ANDRESS


Από τις αισθησιακές και εμβληματικές star καλλονές εκείνης της εποχής η Ελβετίδα ηθοποιός σε μια πολύ καλή παρουσία.
Είναι η κύρια Γυναικεία παρουσία στο δεύτερο μισό της ταινίας όπου "γλυκαίνει" και ομορφαίνει τις εικόνες στα καρέ της ταινίας. Είναι φυσικά η παρουσία που ανεβάζει τους πόθους και τη libido στο κοινό έστω με τις περιορισμένες αυτές εμφανίσεις της.

CAPUCINE


Ο Δεύτερος γυναικείος ρόλος στην ταινία από την εξαίρετη αντικονφορμίστρια Γαλλίδα Ηθοποιό.
Καλή, εξαιρετική στην ερμηνεία της


Ξεκινήσαμε λοιπόν και το ταξίδι μας στην "ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ" αγαπητές φίλες και φίλοι με την"ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ".
Ένα δυνατό και ιστορικό θα το έλεγε κανείς western καθώς σε αυτόν συναντάται η Αμερικάνικη γραφή με την Αγγλοσαξωνική ερμηνεία και δημιουργία όπως και τις ερμηνείες τόσο του κόσμου της Ανατολής όσο και Ευρωπαϊκών ερμηνειών.

Ένα συμβολικό φιλμ σύγκρουσης δύο κόσμων με φόντο την παρουσία-καταλύτη ενός τρίτου στα κακοτράχαλα βουνά και ερείπια της Άγριας Δύσης.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Έρημη χώρα" η τηλεοπτική σειρά, που πρέπει να δεις

ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ: Θεωρίες-Σχολές