Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2016

SAM PECKINPAH: Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ






DAVID SAMUEL PECKINPAH


21 Φλεβάρη 1925-28 Δεκέμβρη 1984

Έφυγε σε Ηλικία 59 ετών


Είναι στιγμές που ο παγκόσμιος Κινηματογράφος, στο πέρασμα του ιστορικού χρόνου ανέδειξε Δημιουργούς-σκηνοθέτες που άφησαν ένα τεράστιο στίγμα σε αυτήν.
Στον χώρο της Τέχνης, πάντα είχαμε δημιουργούς που "προκάλεσαν", δημιουργούς που καλλιτεχνικά "δεν ήταν από τα καλά παιδιά", δημιουργούς που δίχασαν έντονα το κοινό με αυτό που έδωσαν.

Ένας από αυτούς ήταν ο Αμερικάνος Σκηνοθέτης και δημιουργός, ο SAM PECKINPAH.


Ο SAM PECKINPAH ήταν Αμερικάνος και η δουλειά του έγινε μέσα στο πλέγμα του Αμερικάνικου Κινηματογράφου

ΤΟ ΥΦΟΣ του SAM PECKINPAH

Ο Μεγάλος δημιουργός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης ήταν από εκείνους τους δημιουργούς που δίχασε κοινό και κριτικούς.
Κατηγορήθηκε για παντελώς αντίθετα πράγματα. Κάποιοι του απέδωσαν ακροδεξιές πινελιές στο έργο, κάποιοι άλλοι τον κατηγόρησαν ευθέως ως αναρχικό και επιθετικό ως προς το σύστημα. Κάποιοι ακόμα έφτασαν στο σημείο να τον πουν και ....μισογύνη. Μια παρόμοια περίπτωση με ένα επίσης μεγάλο δημιουργό του Κινηματογράφου, τον PIER PAOLO PASOLINI

Ο PECKINPAH δεν κρυβόταν σε light καταστάσεις, σε happy end, σε γυλακανάλατα ερωτικά σενάρια ή σε ίντριγκες περιορισμένων ορίων, σε εξιδανικευμένους ήρωες και χαρακτήρες υπερβολής.
Ο Αμερικάνος δημιουργός είναι αστείο να κατηγορηθεί ως ...ακροδεξιών απόψεων καθώς κινείται εντελώς στην διαφορετική ιδεολογική πλατφόρμα.
Δείγμα της σύγχυσης αλλά και του πανικού με την οποία αντιμετωπίστηκε από το κριτικό κατεστημένο της εποχής του.

Για να δούμε κάποια πράγματα για εκείνον όπως, έξοχα, τα περιγράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΞΗΡΟΥΧΑΚΗΣ  στην Ιστοσελίδα "Αγώνας της Κρήτης"
www.agonaskritis.gr


"Γύρισε μερικά από τα καλύτερα γουέστερν. Στις ταινίες αυτές, που η βία αποθεώνεται ,οι ήρωές του (συνήθως περιθωριακοί παραβατικοί και πόρνες) στρέφονται ενάντια στην εξουσία και χάνουν πολύ συχνά τη ζωή τους σε άνισες και προδιαγραμμένες μάχες. Μάχες όμως που δίνονται
Οι ήρωές του πολεμούν για να υπερασπιστούν το δικό τους σύστημα αξιών, που συνήθως έρχεται αντιμέτωπο με το χρήμα και τον καπιταλισμό («Ταξιαρχία των εκδικητών», «Άγρια Συμμορία», «Γύπες πάνω από την έρημα» κλπ).Τα γουέστερν του αναφέρονται στην ιστορική περίοδο, που η άγρια δύση «εκπολιτιζόταν» και ο καπιταλισμός υποσκέλιζε τα παλιά μοντέλα κοινωνικής και οικονομικής διαβίωσης. Οι ήρωές του όμως, δε θέλουν να προσαρμοστούν στους τραπεζίτες και τους πετρελαιάδες.
Μάλιστα στην «Άγρια Συμμορία» (1969), οι παράνομοι ήρωες αποφασίζουν να θυσιαστούν για τη μεξικάνικη επανάσταση, σε μία από τις πιο επαναστατικές ταινίες του αμερικάνικου κινηματογράφου. Η βία που εξαπολύουν είναι το μοναδικό όπλο ενάντια στην υποταγή. Ξέρουν από πριν ότι θα πεθάνουν και προχωρούν προς αυτό το τέλος. Ο Πέκινπα άλλαξε για πάντα το γουέστερν.
Μία ταινία του που ξεχώρισε είναι το αντιπολεμικό «Σιδηρούς Σταυρός » (1977).Εδώ φαίνονται ξεκάθαρα οι αντιφασιστικές απόψεις του Πέκινπα, σε ένα αριστούργημα πολεμικού τρόμου για το ανατολικό μέτωπο του 2ου παγκοσμίου πολέμου.
Η ταινία του όμως που σόκαρε ανεπανόρθωτα τους απανταχού κυριλέδες ήταν το «Αδέσποτα σκυλιά» (1971).
Μια ταινία δυναμίτης, όπου ένας ταλαίπωρος και ταπεινωμένος πρωτευουσιάνος δασκαλάκος μετακομίζει στη βρετανική επαρχία, όπου εξευτελίζεται συστηματικά από μία ομάδα απολίτιστων και σκληροτράχηλων χωριατών. Οι σκληροί όμως δεν αποδεικνύονται και τόσο σκληροί στο τέλος.
Αφού ταπεινώνουν επανειλημμένως τον πρωταγωνιστή, βιάζουν τη γυναίκα του ομαδικά (για τη σκηνή βιασμού ο Πέκινπα δέχτηκε οργισμένη επίθεση από τις φεμινίστριες στις ΗΠΑ), αποφασίζουν να λιντσάρουν έναν ημίτρελο συγχωριανό τους, ύποπτο για το φόνο μίας κοπέλας. Τότε ο «φλώρος» αναλαμβάνει δράση και το μακελειό ξεσπά.
Και τι γίνεται όταν η ηθική του έρχεται σε κόντρα με την ηθική του συνόλου~ Για λόγους ηθικής, ο ήρωας αποφασίζει να τα γκρεμίσει όλα και κυρίως την υποκριτική και γλοιώδη ηθική του χωριού. Πιστεύει ο ήρωας λοιπόν, ότι ο τρελός πρέπει να έχει μία δίκαιη δίκη και δεν τον παραχωρεί στους αγροίκους για να τον «περιποιηθούν». Έρχεται σε ρήξη με τους ηθικούς κώδικες του χωριού. Όταν οι απολίτιστοι αγροίκοι προσπαθήσουν να επιβληθούν θα βιώσουνε τον τρόμο.
Πάντα είχα την εντύπωση ότι οι ήρωες (ή μάλλον καλύτερα οι αντιήρωες) του Πέκινπα, είχαν κοινά με τους ρομαντικούς και μηδενιστές επαναστάτες του 19ου αι. Σε πολλά σημεία οι ήρωές του φαίνεται να ξεπηδούν από κάποιο έργο του Λόρδου Βύρωνα ή ακόμα και από τις σελίδες του «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» του Νίτσε. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω αν ο Πέκινπα είχε επηρεαστεί από τη λογοτεχνία του 19ου αι. Δεν ξέρω καν αν την είχε υπόψιν του. Όμως στα έργα του η πάλη του ατόμου ενάντια στο σύστημα και την κάθε μορφή εξουσίας (είτε δηλαδή αυτής της εξουσίας που ασκεί ο μαφιόζος, είτε αυτής που ασκεί ο αστυνομικός)και ο αγώνας για αξιοπρέπεια είναι τα κυρίαρχα στοιχεία. Σημασία έχει να μην κάνει κανείς πίσω.
Πριν όμως, όσο και μετά από αυτήν την ταινία, ο Πέκινπα παρουσίασε μερικές θρυλικές ηρωικές φιγούρες όπως π.χ. τηνπρωταγωνίστρια του Getaway (1972). Αυτό που ενόχλησε σε αυτόν το σκηνοθέτη είναι προφανώς η ανόθευτη σκέψη του"



ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

O SAM PECKINPAH γεννήθηκε όπως αναφέραμε στις 21/2/1925 στο FRESNO της CALIFORNIA.
Εκεί έβγαλε τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσής του, στο Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Οικογενειακά οι άμεσοι συγγενείς του είχαν σχέση με τη Γη, ο αδελφός του και ο παππούς του, σε ράντζα σαν cowboy. Έτσι λοιπόν και ο ίδιος ακολούθησε τον ίδιο ρυθμό ζωής αποκτώντας την άμεση εμπειρία πάνω σε αυτόν τον τρόπο ζωής και κοινωνικής συγκρότησης.
Στα νιάτα του πήρε μέρος στην Γυμνασιακή ομάδα ποδοσφαίρου αλλά ο ατίθασος χαρακτήρας του ήταν τέτοιος που ώθησε τους γονείς του να τον αποσύρουν. 
Το 1943 κατετάγη στους Πεζοναύτες του Αμερικανικού στρατού και βρέθηκε με το τάγμα του στην Κίνα απέναντι σε Ιαπωνικές δυνάμεις σε φάση όμως αφοπλισμού και όχι μάχης. 
Παρ' όλα αυτά οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά άσχημες καθώς μπορεί να μην υπήρχε εμπλοκή σε μάχες άμεσες αλλά ο διαρκής τρόμος των πυρών σκοπευτών δημιουργούσε μια δύσκολη ζοφερή ατμόσφαιρα. Εκεί μάλιστα τραυματίστηκε από επίθεση Μαοϊκών δυνάμεων. Οι εμπειρίες του στην Κίνα ήταν τραυματικές για τη ζωή του και επέδρασαν σημαντικά πάνω στην μετέπειτα καλλιτεχνική του έκφραση ειδικά στο θέμα της Βίας.



Μετά το τέλος του πολέμου στο LOS ANGELES ακολούθησε σπουδές στο Πανεπιστήμιο της CALIFORNIA στο FRESNO σπουδάζοντας Ιστορία. Εκεί γνωρίστηκε και έκανε τον πρώτο του γάμο με την MARIE SELLAND, το 1947 σε ηλικία 22 ετών. Εκεί κάποιος δραματουργός τον σύστησε στο Θεατρικό τμήμα και άρχισε να ενδιαφέρεται για την Σκηνοθεσία πρώτη φορά στη ζωή του.
Πρώτο του δημιούργημα ήταν να Γράψει το Σενάριο και να Σκηνοθετίσει ένα ωριαίο φιλμ πάνω στο έργο του TENNESSEE WILLIAMS  "THE GLASS MENAGERIE".

Το 1948 ανέβασε το επίπεδο των σπουδών του στο Δράμα στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια.
Μετά από λίγα χρόνια άρχισε να εργάζεται στην KLACK-TV καθώς πίστευε ότι η τηλεοπτική δουλειά θα άνοιγε τις πόρτες στην εμπειρία του στον Κινηματογράφο.
Ήρθε σε σύγκρουση εκεί σε ένα show (The Liberace Show) καθώς αρνήθηκε να φορέσει ...γραβάτα σε κάποιες εμφανίσεις.


Το 1954 ο PECKINPAH προσελήφθη σαν διαμορφωτής διαλόγου στην ταινία "RIOT IN CELL BLOCK 11" που σκηνοθετούσε ο DON SIEGEL.
Το φιλμ γυρίστηκε στις φυλακές του FOLSOM. Με τα ίδια καθήκοντα δούλεψε σε τέσσερις ακόμα ταινίες του ίδιου Σκηνοθέτη. Σε κάθε περίπτωση η συνεργασία αυτή με τον DON SIEGEL τον καθιέρωσε σαν ανερχόμενο Σεναριογράφο και εν δυνάμει Σκηνοθέτη.

Δυστυχώς το πνεύμα της αμφισβήτησης και της αντάρας συνόδευε ανέκαθεν τον μεγάλο δημιουργό. Στην ενήλικη ζωή του δέθηκε με το αλκοόλ, το οποίο του δημιούργησε σοβαρά θέματα. Όπως αυτά της χρήσης ουσιών στο μέλλον. Κάποιοι μάλιστα μίλαγαν και για φαινόμενα καταθλιπτικής μανίας και παράνοιας. Ίσως υπερβολικά έως και προβοκατόρικα αυτά. Λέγεται ακόμα ότι τα προβλήματα αλκοολισμού ξεκίνησαν στη θητεία του στο στρατό στην Κίνα, στα μπαρ του TIANJIN & Πεκίνου.


Το 1960 χώρισε με την πρώτη του σύζυγο, με την οποία είχαν κάνει τέσσερα παιδιά και το 1965 παντρεύτηκε την Μεξικάνα Ηθοποιό BEGONA PALACIOS. Μαζί είχαν μια θυελλώδη σχέση, με την οποία απέκτησαν μία κόρη.
Η συμπεριφορά του πολλές φορές κινούνταν ανάμεσα σε δύο άκρα. Από αυτό του γλυκομίλητου συνομιλητή, του ήρεμου και γαλήνιου σε αυτό του νευρώδους οργισμένου χαρακτήρα.
Επίσης, δεινός κυνηγός ο ίδιος, στις δύσκολες ώρες του, λέγεται ότι σημάδευε με το όπλο του τους καθρέφτες του σπιτιού του, εικόνα η οποία και επαναλαμβάνεται σε πολλές από τις ταινίες του.


Στην διάρκεια της τεράστιας καριέρας του ο SAM PECKINPAH έμενε συνήθως σταθερός σε φιλίες και άριστες σχέσεις με συνεργάτες, φίλους και συναδέλφους. Ήταν κάτι που τον χαρακτήριζε σαν άνθρωπο και δημιουργό.  Για παράδειγμα δούλεψε πολύ με τους:
WARREN OATES, L.Q. JONES, R.G. ARMSTRONG, JAMES COBURN, BEN JOHNSON, KRIS KRISTOFFERSON, JERRY FIELDING, LUCIEN BALLARD, GORDON DAWSON, MARTIN BAUM.
Αυτοί οι άνθρωποι και πολλοί ακόμα φίλοι και συνάδελφοί του παρέμειναν ενωμένοι μαζί τους μέχρι το τέλος της ζωής του.


Ο SAM PECKINPAH, λόγω του γάμου του με την PALACIOS, πέρασε πολλά χρόνια της ζωής του στο ΜΕΞΙΚΟ. Εκεί απέκτησε  και κάποια περιουσία. Ο Επηρεασμός του από το lifestyle του ΜΕΞΙΚΟ και την ντόπια κουλτούρα ήταν έντονος. Αυτό ήταν έκδηλο σε τέσσερις ταινίες του, οι οποίες εξ ολοκλήρου γυρίστηκαν στο ΜΕΞΙΚΟ:

"MAJOR DUNDEE" 1965
"Η ΑΓΡΙΑ ΣΥΜΜΟΡΙΑ"  1969
PAT GARRETT AND BILLY THE KID 1973
BRING ME THE HEAD OF ALBERTO GARCIA 1974

και μία ακόμα, το αριστούργημά του, "THE GETAWAY" 1972, στο οποίο το ζευγάρι των πρωταγωνιστών βρίσκει την ελευθερία του στο Μεξικό.


ΤΟ ΤΕΛΟΣ

O SAM PECKINPAH ήταν σοβαρά άρρωστος στα τελευταία χρόνια της ζωής του. Ο ακραίος τρόπος ζωής του πολλές φορές, το πάθος του για δουλειά, η μανία του για δημιουργία αδυνάτισαν την υγεία του κατά πολύ. Παρ' όλα αυτά, μεσούσης της σοβαρής κρίσης της υγείας του, συνέχιζε να δουλεύει σκληρά. Πέθανε από καρδιακή προσβολή στις 28/12/1984 σε ηλικία μόλις 59 ετών.
Μόλις τότε προετοιμαζόταν για να γυρίσει μια ταινία πάνω στο Βιβλίο του STEPHEN KING "THE SHOTGUNNERS" που αργότερα βγήκε ως βιβλίο με τον τίτλο "THE REGULATORS".
Μέχρι τη μέρα του θανάτου του ζούσε στο "MURRAY HOTEL" στο LIVINGSTON, MONTANA από το 1979.



ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

Το έργο του SAM PECKINPAH είναι τεράστιο και πολυεπίπεδο.
Και μάλιστα μπορούμε να το χωρίσουμε σε κατηγορίες για να το απαριθμήσουμε.
Πάμε λοιπόν να το δούμε:

ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ:  24 Ταινίες 
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ:  27 Ταινίες
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ:  3 Ταινίες
ΗΘΟΠΟΙΟΣ:  9 Ταινίες
ΜΟΥΣΙΚΗ:  1 Ταινία

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν το μέγεθος και το βάθος αυτού του έργου και τι ακριβώς σηματοδοτεί.



ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Εδώ θα σταθούμε στην Σκηνοθετική δουλειά του SAM PECKINPAH, που όπως είπαμε αφορά 27 Κινηματογραφικές ταινίες.
Το Σκηνοθετικό του έργο ξεκινάει το 1961 με, τι άλλο, ένα κλασικό western, το "THE DEADLY COMPANIONS" με τους MAUREEN O' HARA & BRIAN KEITH


και τελειώνει το 1983 με το δραματικό θρίλερ "THE OSTERMAN WEEKEND" με τους RUTGER HAUER, JOHN HURT, CRAIG NELSON



Ας πάμε λοιπόν να σταθούμε σε κάποιους μερικούς μεγάλους σταθμούς της λαμπερής καριέρας του.

Το 1962 σκηνοθετεί το εξαίρετο western 

"O ΕΚΔΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ"


με τους JOEL MCCREA, RANDOLPH SCOTT, MARIETTE HARTLEY

Το 1969 έρχεται μια από τις μεγαλύτερες στιγμές στη δημιουργία του Αμερικάνου σκηνοθέτη.
Σκηνοθετεί το western που ανέτρεψε όλη την ιστορία στον Κινηματογραφικό αυτό είδος

"ΑΓΡΙΑ ΣΥΜΜΟΡΙΑ"


Mια θρυλική πραγματικά ταινία που άλλαξε τη ροή της Κινηματογραφικής ιστορίας του είδους με ένα επιτελείο ηθοποιών που συγκλόνισαν:
WILLIAM HOLDEN, ERNEST BORGNINE, ROBERT RYAN, EDMOND O' BRIEN, WARREN OATES.
Ταινία με 5 διεθνείς βραβεύσεις και 6 υποψηφιότητες

Το 1970 ο SAM PEKINPAH αλλάζει δραματολόγιο με μια εξαίρετη δραματική ρομαντική comedy, την
 "THE BALLAD OF CABLE HOGUE"
με τους JASON ROBARDS, STELLA STEVENS, DAVID WARNER


Είναι σειρά πλέον ο SAM PEKINPAH να ανεβαίνει κάθετα τα σκαλιά της παγκόσμιας καταξίωσης με φρενήρης ρυθμούς.
Το 1971 γράφει και σκηνοθετεί ένα αστυνομικό θρίλερ που θα μείνει σημείο αναφοράς στην ιστορία του Κινηματογράφου

"ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΣΚΥΛΙΑ"  (STRAW DOGS)


Μια ταινία που έρχεται να δώσει μια σκληρή γροθιά χωρίς οίκτο στο υπογάστριο της καθώς πρέπει Αμερικάνικης Κοινωνίας.
Θέμα που σοκάρισε, σκηνοθεσία που πραγματικά καθήλωσε.

Ερμηνείες συγκλονιστικές:  DUSTIN HOFFMAN, SUSAN GEORGE,  PETER VAUGHAN

Το 1972 ανεβαίνει ένα ακόμα αριστούργημα που και αυτό με τη σειρά του κερδίζει επάξια μια ανεξίτηλη θέση στην Κινηματογραφική Ιστορία
Το περίφημο  "THE GETAWAY"  ("ΗΤΑΝ ΔΥΟ ΦΥΓΑΔΕΣ)


Ένα αστυνομικό θρίλερ περιπέτειας με συγκλονιστικές ερμηνείες από ένα ζευγάρι που έλαμψε με την παρουσία του:
STEVE MCQUEEN, ALLI MACGRAW

Ακόμα μια δημιουργία χαστούκι στον επιφανειακό ψεύτικο κόσμο της Αμερικάνικης κοινωνίας και του συντηρητισμού της.

Ακολουθούν δύο ακόμα μεγάλες ταινίες τις επόμενες χρονιές

Το 1973 "Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ"  (PAT GARRETT AND BILLY THE KID)


Μια έξοχη ταινία αντάξια των προηγούμενων του είδους με τους:
JAMES COBURN, KRIS KRISTOFFERSON, RICHARD JAECKEL

Σειρά έχει το 1974, ένα πολύ δυνατό Αστυνομικό δράμα περιπέτειας

"BRING ME THE HEAD OF ALFREDO GARCIA"


Έπαιξαν οι:  WARREN OATES, ISELA VEGA,  ROBERT WEBBER

Και φτάνουμε στο 1975 όπου ένα ακόμα δραματικό θρίλερ δράσης έρχεται στο φως 

"THE KILLER ELITE"


JAMES CAAN,  ROBERT DUVALL,  ARTHUR HILL οι βασικές ερμηνείες

Το 1977 ο μεγάλος δημιουργός έρχεται να κλείσει στόματα με τη δημιουργία μιας συγκλονιστικής Αντιπολεμικής ταινίας που μπαίνει στα μεγάλα συλλεκτικά αριστουργήματα του είδους.

Είναι η μεγάλη στιγμή για το "ΣΙΔΗΡΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΣ"  (CROSS IRON)


Μια ταινία με θέμα τις συνθήκες πολέμου στο Ανατολικό μέτωπο με ερμηνείες συγκλονιστικές από τους:  JAMES COBURN,  JAMES MASON,  MAXIMILLIAN SCHELL
που πραγματικά ανέδειξε τη φρίκη του πολέμου και την απανθρωπιά του ανάμεσα στις Ναζιστικές αντιλήψεις.

Το 1978 έρχεται ένα road δράμα, το "CONVOY" με τους KRIS KRISTOFFERSON, ALΙ MACGRAW,  ERNEST BORGNINE


Μια ακόμα συγκλονιστική ταινία με βάση τον άναρχο αγώνα των οδηγών φορτηγών με την ανάλγητη εξουσία και αυταρχισμό ενός ντόπιου σερίφη. Από τα αγαπημένα θέματα του SAM PEKINPAH

Αυτές είναι οι μεγάλες Σκηνοθετικές δημιουργίες του SAM PEKINPAH που έγραψαν τη δική τους μεγάλη ιστορία στον σύγχρονο Αμερικάνικο "ανατρεπτικό" κινηματογράφο.

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Εδώ πράγματι θα δούμε, με τρόπο αηδιαστικό, το ότι ο μεγάλος αυτός Σκηνοθέτης και δημιουργός πολεμήθηκε με λύσσα από το Αμερικάνικο Κινηματογραφικό κατεστημένο.
Και λέμε κυνηγήθηκε γιατί οι ταινίες του πάντα σε "κάτι" σκόνταφταν πριν περάσουν τη μεγάλη διάκριση βράβευσης.
Το Hollywood του έκλεισε την πόρτα

Τα έργα του τιμήθηκαν με 5 Διεθνή βραβεία και ακόμα 7 υποψηφιότητες.
Έναν άνθρωπο που άλλαξε τη ροή ορισμένων κατηγοριών στον Κινηματογράφο ανοίγοντας το δρόμο στους μετέπειτα σκηνοθέτες που ....όλως τυχαίως διακρίθηκαν με τον καλύτερο τρόπο.


O SAM PECKINPAH λοιπόν, ο μεγάλος αυτός Ποιητής της "Βίας" και των ανθρώπινων ψυχολογικών εκρήξεων, ο αναρχικός του δρόμου, των αντι-ηρώων που για αλλού κινούν και αλλού καταλήγουν, των "παράνομων" που τελικά βρίσκονται εκείνοι να υπερασπίζονται τις αρχές και βασικές ανθρώπινες αξίες.

Ένας δημιουργός που πάνω στην Κινηματογράφισή του πάτησαν σκηνοθέτες που μετέπειτα αναδείχτηκαν στα ύψη του Hollywood όπως ο FRANCIS FORD COPOLLA, ο QUENTIN TARANTINO και ο JOHN WOO, σκηνοθέτες που δούλεψαν πάρα πολύ πάνω στην Κινηματογραφική Βία και στην δυναμική της.

Ο SAM PECKINPAH έδωσε τη μάχη και βγήκε νικητής, θριαμβευτής στο παιχνίδι της λήθης κάτι που είναι και η παρακαταθήκη κάθε μεγάλου καλλιτέχνη και εν προκειμένω Σκηνοθέτη.
Το έργο του μένει αθάνατο και εμπνέει φανατικά συγκεκριμένο ψαγμένο κοινό.
Στις ταινίες του βλέπουμε την αέναη σύγκρουση των ανθρώπων, σύγκρουση γεμάτη βία και αίμα, με κάθε μορφής εξουσία, νόμους και αυταρχισμούς είτε προσωπικούς είτε συλλογικούς.

Για αυτό τον λατρεύουμε και τον παρακολουθούμε













4 σχόλια:

  1. Δεν το ηξερα τον σκηνοθετη ομως διαβασα εδώ για την ζωή του και για το έργο που αφήνει πισω του και τον εκανε..διασημο και διαχρονικό να είσαι καλα που ησουν αιτια και τον μάθαμε.. καλο σου βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καληπέρα σου Ρούλα μου. Χαίρομαι ιδιαίτερα που μπόρεσε το θέμα να φανεί χρήσιμο. Πραγματικά ο Πέκινπα αξίζει το θαυμασμό μας στο έργο του. Σε ευχαριστώ πολύ και να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Πολύ δύσκολα (ειδικά εκείνες τις εποχές) γινόταν αποδεκτός ένας δημιουργός που χάλαγε το αφήγημα περί μοναδικότητας των (τυχοδιωκτών) εποίκων της Αμερικής. Η αντισυμβατικότητα έως και σήμερα πολεμιέται, πολύ περισσότερο τότε.
    Έζησε στα άκρα, έγραψε στα άκρα, σκηνοθέτησε στα άκρα.
    Όσοι τον θυμούνται και τον τιμούν είναι ακριβώς γι' αυτές του τις επιλογές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω Πέτρο τα είπες όλα απόλυτα περιεκτικά στη φράση σου:

      "Έζησε στα άκρα, έγραψε στα άκρα, σκηνοθέτησε στα άκρα"

      Και είναι μια αλήθεια. Για αυτό ακριβώς αποτελεί και την αγαπημένη μας επιλογή.
      Ευχαριστώ φίλε για την παρουσία σου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή