ΟΙ ΔΕΚΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ της FINOS FILMS
Φίλες και Φίλοι
Σήμερα στο θέμα μας θα επιστρέψουμε στο θέμα των αριθμών.
Και συγκεκριμένα θα σταθούμε στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ και στον μεγάλο του "αιμοδότη", που είναι φυσικά η FINOS FILMS
Το αρχειακό υλικό που υπάρχει στην κεντρική Ιστοσελίδα της FINOS είναι ένας πραγματικός θησαυρός. Το βρίσκουμε εδώ: Finos Film
Το δημιουργικό Κινηματογραφικό Υλικό της χωρίζεται φυσικά σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ και 2) Οι ΚΩΜΩΔΙΕΣ
Σήμερα θα σταθούμε στην καθαρά ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΠΗΧΗΣΗ που είχαν οι ταινίες αυτές. Με λίγα λόγια στα ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ που έκοψαν σε ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ.
Θα ξεκινήσουμε από τις ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ και θα δούμε τις δημοφιλέστερες ΔΕΚΑ ΤΑΙΝΙΕΣ της κατηγορίας αυτής.
Οφείλουμε να πούμε ότι η κατάταξη δεν έχει κριτήρια ομοιογένειας καθώς αναφερόμαστε σε παντελώς διαφορετικές χρονικές στιγμές με πολύ ανόμοια κοινωνιολογικά και καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους.
Αντικειμενικά όμως έχει την αξία του να δούμε ποιες ήταν αυτές οι ταινίες που είχαν την ανάλογη δημοφιλέστερη απήχηση στο κοινό.
Πάμε λοιπόν:
*************************************
ΔΕΚΑΤΗ ΘΕΣΗ: 1967 "Η ΣΤΕΦΑΝΙΑ" 438186 Εισιτήρια
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ γράφει και σκηνοθετεί μια ταινία Κοινωνικής κριτικής και καταγγελίας πάνω στο ειδικά αγαπημένο του θέμα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ: Η ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ ως ΣΤΕΦΑΝΙΑ, πραγματικά θριαμβεύει σε μια ιδιαίτερα τολμηρή και "επιθετική" για εκείνη την εποχή ερμηνεία που ταρακούνησε αρκετά το "παρθένο" σε τέτοιες παραστάσεις Ελληνικό τότε κοινό.
Εξαίρετοι μαζί της οι: ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΚΑΣ, ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΤΑΣΣΩ ΚΑΒΒΑΔΙΑ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ
Η Ιστορία μιας νεαρής κοπέλας, που τα βήματα της ζωής της, την οδηγούν στην πόρτα ενός αναμορφωτηρίου όπου εκεί η μόνη πόρτα της πιθανής κάθαρσης και της ελευθερίας περνάει από την κόλαση. Θέμα δυνατό, σοκαριστικές οι σκηνές, ωμές και αληθινές.
Η Ταινία βασίστηκε στο Μυθιστόρημα της ΝΕΛΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ "Η ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΣΤΟ ΑΝΑΜΟΡΦΩΤΗΡΙΟ" και σεναριακά σχεδιάστηκαν δύο επιλογές. Ένα happy end με την Στεφανία να φεύγει στην επαρχία λυτρωμένη και ένα με τη δολοφονία της. Επιλέχτηκε το dark end πράγμα εξαίρετα δύσκολο για τα Ελληνικά δεδομένα.
ΕΝΑΤΗ ΘΕΣΗ: 1963 "ΙΛΙΓΓΟΣ" 454451 ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Ο Μεγάλος μας δημιουργός, ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ, θριαμβεύει ξανά, έχοντας δώσει 4 χρόνια πριν την 'ΣΤΕΦΑΝΙΑ" μια ακόμα εξαίρετη ταινία.
Σενάριο, Σκηνοθεσία δική του
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ:
Η ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ σε μια ακόμα εξαίρετη ερμηνεία στον κύριο ρόλο.
Δίπλα της οι: ΦΑΙΔΩΝ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ, ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, ΒΟΥΛΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ, ΙΛΥΑ ΛΙΒΥΚΟΥ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα κολασμένο ερωτικό τρίγωνο θα δημιουργηθεί μέσα σε ένα σπίτι ανάμεσα στην ΜΗΤΕΡΑ, την ΚΟΡΗ και τον ΕΡΑΣΤΗ της πρώτης. Μια σχέση που θα οδηγηθεί στην εκτροπή συμπαρασύροντας τα πάντα.
Εκπληκτική ερμηνεία και από τη μεγάλη ΒΟΥΛΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ όσο και τον ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ σε κόντρα ρόλο.
Εδώ το σενάριο της ταινίας είναι εμπνευσμένο από τον Γιάννη Δαλιανίδη από την αληθινή ιστορία της θρυλικής Ηθοποιού LANA TURNER, η οποία ήταν παρούσα στη δολοφονία του εραστή της μητέρας της το 1950 από την Μητέρα της...!
ΟΓΔΟΗ ΘΕΣΗ: 1967 "ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ" 487036 Εισιτήρια
Είναι στιγμή για ένα άλλο μεγάλο δημιουργικό δίδυμο να δηλώσει το δικό του μεγάλο παρών στην Φιλμογραφία
ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ στην ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ και ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ στο ΣΕΝΑΡΙΟ
δίνουν ένα εξαίρετο ανθρώπινο δράμα που συγκλονίζει.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ καταπιάνεται με το αγαπημένο του θεμα. Την θέση και τη λειτουργία ενός δημόσιου λειτουργού μέσα στην κοινωνία. Η Υπέρβαση του "εγώ", η αυτοθυσία, η ανιδιοτελής προσφορά που δεν λογαριάζει το δραματικό κόστος.
Ένας Αστυνομικός σαν τα πράγματα φτάσουν στα όρια δεν διστάζει να θυσιάσει το ίδιο το παιδί του που γεννιέται και να ρισκάρει τη ζωή της Γυναίκας του για να σώσει κάποια άλλα παιδιά από έναν ψυχοπαθή.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Ο Μεγάλος ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ με την κορυφαία του ερμηνεία ως Αρχιφύλακας Μέρκος, δικαιωματικά παίρνει σπίτι του το Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ Φεστιβάλ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Συγκλονιστικός με την εσωτερική δύναμη στην ερμηνεία του.
Δίπλα του οι: ΦΑΙΔΩΝ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ σε ερμηνεία εκπληκτική επίσης, η ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ, ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ
ΕΒΔΟΜΗ ΘΕΣΗ: 1966 "ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ" 536375 Εισιτήρια
Το προηγούμενο δημιουργικό δίδυμο συνεχίζει να θριαμβεύει και εδώ:
ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ στην ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ και ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ στο ΣΕΝΑΡΙΟ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ
Και εδώ ο Νίκος Φώσκολος στο δικό του αγαπημένο "παιχνίδι" σύγκρουσης ρόλων.
Ο Αδέκαστος νεαρός Εισαγγελέας Φίλιππος Λιανάς διαπιστώνει με τρόμο στην πορεία της δίκης για το φόνο ενός ζωγράφου ότι ο πραγματικός ένοχος της δολοφονίας δεν είναι άλλος από τη Γυναίκα του. Ένα εκπληκτικό δράμα που φωτογραφίζει film noir της χρυσής εποχής του Hollywood.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Το άστρο του μεγάλου ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΥ έχει ήδη ξεκινήσει να λάμπει μέσα από τις μεγάλες αυτές ταινίες και ερμηνείες του. Εδώ στο ρόλο του Εισαγγελέα Λιανά.
Κοντά του η εξαίρετη ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ στο ρόλο της γυναίκας του και οι υπέροχοι: ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΛΓΗΣ, ΦΛΩΡΕΤΤΑ ΖΑΝΝΑ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ
Ο Γιάννης Μαρκόπουλος γράφει μια εκπληκτική μουσική, η ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ τραγουδάει με τρυφερότητα το "ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ" ενώ ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ ξεκινάει τη μεγάλη του καριέρα στον Ελληνικό Κινηματογράφο
ΕΚΤΗ ΘΕΣΗ: 1968 "Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ" 550847 ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Εδώ πλέον ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ αναλαμβάνει ...δράση μόνος του.
ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ δική του σε μια δραματική περιπέτεια δικαστικής μορφής τέτοιας που να καθηλώνει και να συναρπάζει
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας ασυνείδητος οδηγός τραυματίζει θανάσιμα μια γυναίκα εγκαταλείποντάς την.
Το θύμα ήταν Γυναίκα του ανακριτή Κώστα Κυριαζή, που έξι χρόνια αργότερα καλείται να διελευκάνει ένα όμοιο περιστατικό. Ο Νίκος Φώσκολος στο γνωστό παιχνίδι ρόλων και χαρακτήρων στα κοινωνικά δρώμενα, αναζητά στο κατά πόσο ο ανακριτής θα μπορέσει δίκαια και ανεπηρέαστα να ασκήσει τα καθήκοντά του στην νέα του υπόθεση.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ερμηνεύει με εξαίρετο τρόπο το ρόλο του ανακριτή Κυριαζή.
Δίπλα του οι: ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΝΟΝΙΚΑ ΓΑΛΗΝΕΑ και μια σειρά άλλων εκλεκτών ηθοποιών
Για όσους δεν το γνωρίζετε στην ταινία ακούγεται σε μουσική του υπέροχου ΝΙΚΟΥ ΜΑΜΑΓΚΑΚΗτο τραγούδι "Σ' ΑΓΑΠΩ" που άφησε εποχή με ερμηνεύτρια την μεγάλη ΤΖΕΝΗ ΒΑΝΟΥ. Τους στίχους παρακαλώ του τραγουδιού είχε γράψει ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ (!!!), όπου στην ταινία η ερμηνεία του τραγουδιού ντουμπλαρίστηκε από την ΝΟΝΙΚΑ ΓΑΛΗΝΕΑ.
Υπέροχοι στις ερμηνείες και η ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΛΑΝΟΣ.
ΠΕΜΠΤΗ ΘΕΣΗ: 1966 "ΤΟ ΧΩΜΑ ΒΑΦΤΗΚΕ ΚΟΚΚΙΝΟ" 588101 Εισιτήρια
Μία από τις κορυφαίες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου από την γέννησή του, τιμήθηκε και αγαπήθηκε από το Κοινό με τρόπο αξιοσημείωτο.
Η μεγάλη ταινία του ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ που στο ΣΕΝΑΡΙΟ της διέπρεψε μια ακόμα φορά ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ
Μια ταινία κοινωνικό και ταξικό ντοκουμέντο δοσμένο μέσα από ένα ανθρώπινο δράμα πάνω στους αγώνες των κολλήγων απέναντι στην κτηνωδία των Τσιφλικάδων της εποχής.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Στην Θεσσαλία του 1907, ο Οδυσσέας ένας από τους δυο γιούς του μεγάλου τσιφλικά ΧΟΡΜΟΒΑ έρχεται σε μετωπική ρήξη με τον αδελφό του και το περιβάλλον του αρνούμενος να συνεργήσει στα σχεδιασμένα εγκλήματα των τσιφλικάδων κατά των κολλήγων της γης αλλά και για να σώσει την αγαπημένη του που απαγάγει ο αδελφός του. Η Σύγκρουση στην οικογένεια επέρχεται μοιραία καταλυτική και η κοινωνική εξέγερση ανατρεπτική.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ θριαμβεύει εκ νέου στο ρόλο του Οδυσσέα Χορμόβα, του ριζοσπάστη γιου του τσιφλικά που έρχεται σε μετωπική ρήξη με την οικογένεια και την τάξη του.
Μεγάλες ερμηνείες από τους: ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΛΗ, ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ, ΝΟΤΗ ΠΕΡΓΙΑΛΗ
Η Μουσική της ταινίας επική και συγκλονιστική
Η Ταινία είναι μια μεγάλη συμπαραγωγή των FINOS FILM-ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ & ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ που υπογράφτηκε το 1966.
Η Φήμη της απλώνεται έξω απ την Ελλάδα.
Επιλέγεται ΥΠΟΨΗΦΙΑ για OSCAR ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ το 1966, ύψιστη διάκριση για Ελληνική ταινία, επίσης επιλέγεται και προβάλλεται στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ ενώ ΒΡΑΒΕΥΕΤΑΙ για τη ΜΟΥΣΙΚΗ της στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ CARLOVY ΤΣΕΧΟΣΛΟΒΑΚΙΑΣ.
ΤΕΤΑΡΤΗ ΘΕΣΗ: 1966 "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ" 596289 Εισητήρια
Πάλι το υπέροχο δίδυμο δίνει ένα πολύκροτο Κοινωνικό καταγγελτικό φιλμ.
Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ στην ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ και ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ στο ΣΕΝΑΡΙΟ δημιουργούν μια ταινία με το αγαπημένο τους θέμα. Την σήψη, τη διαφθορά και διαπλοκή σε εταιρείες και υπηρεσίες που άπτονται του Κοινωνικού συνόλου και αναδεικνύουν τον Ανθρώπινο παράγοντα ως μοχλό αντίστασης απέναντι στην παρακμή.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
Ο Άγγελος Μουρούζης, απότακτος μηχανικός αεροσκαφών, στα πρόθυρα της παρακμής και του αλκοολισμού ανακαλείται στην Υπηρεσία από τον επικεφαλής αυτής αδελφό του, για να εξιχνιάσει, στην ουσία συγκαλύψει, τα αίτια ενός τραγικού αεροπορικού δυστυχήματος.
Ο Μουρούζης όμως δεν μπορεί και δεν θέλει να συγκαλύψει τα ξένα εγκληματικά συμφέροντα και αποφασίζει να προχωρήσει στην τραγική αλήθεια.
Στην πορεία του προς αυτή θα βρεθεί αντιμέτωπος με έναν εφιάλτη που θα συμπαρασύρει πολλούς.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ, μία ακόμα φορά, κατέχει τα "σκήπτρα" του φιλμ, ως το απόλυτο εκείνο πρόσωπο που θα κληθεί να αποφασίσει ποιο δρόμο θα διαβεί. Τον εύκολο δρόμο του συμβιβασμού και συγκάλυψης ή τον άκρως μαρτυρικό δρόμο της αλήθειας.
Μια ακόμα συγκλονιστική ερμηνεία από τον μεγάλο μας Ηθοποιό.
Δίπλα του η υπέροχη ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ο ΖΩΡΑΣ ΤΣΑΠΕΛΗΣ, ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ, η ΦΛΩΡΕΤΤΑ ΖΑΝΑ, ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ, ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣκαι μια σειρά ακόμα μεγάλων ηθοποιών μας.
Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ στην ταινία έβαλε ως προσωπικό "όρο" να παίξει μαζί με την ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ως πρώτο Γυναικείο ρόλο.
Τεράστια και καθοριστική δουλειά στην ταινία και μάλιστα πρωτοποριακά για τα Ελληνικά δεδομένα έκανε ο ΜΑΚΙΓΙΕΡ ΝΙΚΟΣ ΞΕΠΑΠΑΔΑΚΟΣ, ο οποίος ήταν επιφορτισμένος να κάνει πολύ δύσκολη δουλειά πάνω στο έργο, ειδικά στις αλησμόνητες στιγμές των θυμάτων του δυστυχήματος.
ΘΕΣΗ ΤΡΙΤΗ: 1970 "ΟΡΑΤΟΤΗΣ ΜΗΔΕΝ" 640720 Εισιτήρια
Μια ακόμα κοινωνική ταινία καταγγελτικού περιεχομένου θριαμβεύει διαχρονικά στις δημοφιλέστερες δραματικές ταινίες στην ιστορία της FINOS FILM.
Αυτή τη φορά "δράστης" ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ που κάνει και το ΣΕΝΑΡΙΟ και την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ στην ιστορική αυτή ταινία, της οποίας οι στιγμές και το θέμα έμεινε ολοζώντανο στην πορεία του χρόνου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΡΕΟΥΖΗΣ βρίσκεται αντιμέτωπος, μοναδικός επιζών του τραγικού ναυαγίου του "ΧΡΙΣΤΙΝΑ" να αγωνίζεται να βρει την αλήθεια για τις ευθύνες των πλοιοκτητών.
Η Εταιρεία αποφασίζει να τον καταστρέψει αλλά εκείνος επιστρέφει μέσα από το προσωπικό του ξεπούλημα προσφέροντας τις χρήσιμες υπηρεσίες του στους πλοιοκτήτες με κάθε κόστος.
Η Ώρα της κάθαρσης δεν θα αργήσει να έρθει καταλυτική.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ σε μια ακόμα ηγεμονική του εμφάνιση στα γνωστά του μέτρα και σταθμά, εξαίρετος και συγκλονιστικός. Ειδικά στην ερμηνεία του ως συμβιβασμένος εκπρόσωπος των ναυτεργατών αναδεικνύει με νόημα το πως διεφθαρμένοι συνδικαλιστές μπορούν να χειραγωγήσουν συνδικάτα.
Κοντά του πάλι η ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, έξοχος αλοίμονο ο ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ και οι:
ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΖΩΡΑΣ ΤΣΑΠΕΛΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΑΝΝΑ ΒΑΓΕΝΑ
Ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ εδώ στην ταινία αυτή αναδεικνύει με τρόπο σαφέστερο από κάθε άλλη φορά την θεμελιακή ταξική αντίθεση κεφαλαίου-εργασίας.
Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ έλειπε 2 χρόνια πριν την ταινία αυτή στις ΗΠΑ όπου πρωταγωνιστούσε με την ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στο θεατρικό "ΙΛΙΑ ΝΤΑΡΛΙΝΓΚ"
Επίσης η ταινία ανέδειξε μουσικά ένα λαϊκό τραγούδι διαμάντι, που αποτέλεσε έκτοτε σημείο αναφοράς στο Ελληνικό λαϊκό τραγούδι, το "ΒΡΕΧΕΙ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΑ ΜΟΥ".
Απέμειναν να δούμε τις δύο πρώτες δημοφιλέστερες δραματικές ταινίες.
Και οι δύο από αυτές με τεράστια, για την εποχή, απήχηση στο Ελληνικό κοινό ανήκουν στην ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, των οποίων το άστρο βρισκόταν πλέον στην ακμή του.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ: 1969 "Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΛΛΙΑ" 739001 Εισιτήρια
Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, σαν Σκηνοθέτης, είχε μια εξαίρετη καλλιτεχνική σχέση με την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και μπόρεσε ιστορικά από αυτήν να πάρει πολύ καλές ερμηνείες. Το είχε ξεκινήσει το 1960 με την "ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ", το επαναλαμβάνει σε μια σειρά άλλες τους συνεργασίες και τώρα εδώ.
Το ΣΕΝΑΡΙΟ έχουν γράψει οι: ΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ, ΑΝΘΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
Η Έκρηξη του Πολέμου βρίσκει ένα μικρό ορεινό χωριό να προσπαθήσει να αφομοιώσει κοινωνικά και αισθητικά την νεαρή καινούργια δασκάλα, τη Μυρτώ. Μια δασκάλα που βρίσκεται απέναντι σε όλο εκείνο το συντηρητικό κατεστημένο απόστημα κλειστών κοινωνιών. Η Μυρτώ συνδέεται με τον νεαρό γιο του Κοινοτάρχη, τον Στέφανο αλλά η κήρυξη του πολέμου τους χωρίζει το ίδιο βράδυ του γάμου τους.
Η Είδηση του θανάτου του, βρίσκει την Μυρτώ απέναντι σε τεράστιες δυσκολίες από το παρελθόν αλλά και την κατοχή που έρχεται μαζί με τα κοινωνικά φαντάσματα που την κατέτρωγαν από παλιά.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Είναι η χρυσή μεγάλη εποχή αποδοχής για το δίδυμο των ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ-ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ. Η προσωπική τους σχέση τους απογειώνει και καλλιτεχνικά με αποτέλεσμα ο κόσμος να τραβιέται σαν μαγνήτης σε όλες τις ταινίες τους.
Εδώ, η ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ, ως Μυρτω, έχει πολύ καλή ερμηνεία, χωρίς εκφραστικές ακρότητες και τραβηγμένη αισθητική.
Κοντά της ο εκλεκτός όπως πάντα: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ο συγκλονιστικός ως πατέρας ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ και οι: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ταινία είναι η 5η πιο εμπορική ταινία στην ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου μέχρι σήμερα.
Έχει γυριστεί στην Μακρυνίτσα του Πηλίου.
Ο Αρχικός της τίτλος ήταν "Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ" αλλά ανακλήθηκε την τελευταία στιγμή λόγω δικαστικών προβλημάτων με το ομώνυμο Βιβλίο του ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΙΛΗ.
*********************************
ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ: 1970 "ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ ΝΑΤΑΣΣΑ" 751117 Εισιτήρια
Εδώ μιλάμε για ένα Πολεμικό δράμα του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ σε ΣΕΝΑΡΙΟ και ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ δική του, μια πολύ ακριβή και πλούσια παραγωγή για τα Ελληνικά δεδομένα, που φυσικά απέδωσε και τις ανάλογες εισπράξεις της.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΔΗΜΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΓΑΡΔΕΛΗΣ (Γενική ....επιστράτευση στην FINOS)
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΝΙΣΗΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
Η Υπολοχαγός πλέον ΝΑΤΑΣΣΑ ΑΡΣΕΝΗ επιστρέφει το 1965 από το ΝΤΑΧΑΟΥ.
Στο δρόμο της βουβής επιστροφής της ξαναζωντανεύει η μεγάλη προσωπική της δραματική ιστορία της γνωριμίας της με τον μεγάλο της έρωτα Ορέστη, τη σύλληψή της από τους Γερμανούς, τα βασανιστήριά της, το θάνατο του αγαπημένου της.
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Το δίδυμο ΑΛΙΚΗΣ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ-ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ στους κορυφαίους ρόλους θριαμβεύει και εδώ.
Συγκλονιστικός στην ερμηνεία του ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΡΑΣ όπως και μια μεγάλη πλειάδα Ηθοποιών:ΚΑΚΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΛΕΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΑΝΤΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ
Η πιο εμπορική ταινία του Ελληνικού Κινηματογράφου στα κλασικά χρόνια της ιστορίας της.
Ελλάδα, Κύπρος, Γερμανία ήταν τα μέρη γυρίσματος της ταινίας.
Ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ ήταν αρνητικός στην αρχή στο να γυρίσει ταινία με σημείο αναφοράς ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ πρώτη παρουσία καθώς μέχρι τότε οι ταινίες του έδιναν έμφαση σε ΑΝΤΡΕΣ ΗΡΩΕΣ.
*******************************
Κάναμε λοιπόν φίλες και φίλοι ένα όμορφο ταξίδι πίσω στο χρόνο στις δημοφιλέστερες δραματικές ταινίες της μεγάλης FINOS FILM σύμφωνα πάντα με την εισπρακτική τους αποδοχή από το κοινό.
Σας χρωστάω τώρα την σχετική αναδρομή στις ΚΩΜΩΔΙΕΣ που θα την κάνουμε σε επόμενο θέμα μας.
Γιάννη μου τι ιδιαίτερο και ξεχωριστό αφιέρωμα είναι αυτό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο απολαυσα οσο λιγα.
Πραγματικα ηρθαν στο μυαλο μου μνημες απο το παρελθον.
Δε τις εχω δει ολες, αν και οι τιτλοι μου ηταν αρκετα οικειοι.
Επισης οσες εχω δει που ειναι και οι περισσοτερες δε τις θυμαμαι καλα αλλα τις θυμαμαι και μου αρεσαν πολυ.
Παρατηρησα πως λιγοι πολυ οι ρολοι ανανεωονταν απο τους ιδιους ηθοποιους - δημιουργους.
Αυτο που δε περιμενα ηταν οι ταινιες της πρωτης και δευτερης θεσης, τις περιμενα πιο κατω. Τα πολεμικα μας αρεσαν βλεπω περισσοτερο. Οι συγκεκριμενες βεβαια ταινιες ειχανε και ωραιο ρολο στην Αλικη μας, δεν ειχε το χαριτωμενο στυλ, ειχε αυτο που επρεπε οντως.
Το απολαυσα ειλικρινα.
Δικες μου αγαπημενες παντως ηταν αυτες με τη Ζωη Λασκαρη.
καλο σκ να εχεις
Καλησπέρα σου Κική μου.
ΔιαγραφήΝα πω ότι η Ζωή Λάσκαρη ήταν ένα από τα πιο ηδονικά και ερωτικά πλάσματα του Κινηματογράφου μας, με εκρηκτική εμφάνιση κάθε φορά στις μεγάλες της ερμηνείες. Θα μπορούσε άνετα να κάνει καριέρα στο εξωτερικό υπερτερώντας από κάμποσες ξενέρωτες Αμερικάνες.
Οι δύο πρώτες θέσεις στην ουσία Κική μου κρίθηκαν από το δίδυμο των πρωταγωνιστών. Εκείνη την εποχή Αλίκη και Δημήτρης ήταν κάτι σαν "πρωτοσέλιδο" στα λαϊκά στρώματα. Κάθε τους ταινία σάρωνε ανεξαρτήτως ...θέματος, δράματος ή κωμωδίας. Θα το δεις και στις κωμωδίες.
Χαίρομαι που σου άρεσε το θέμα και θα ακολουθήσει και το επόμενο.
Σε φιλώ ευχόμενος όμορφο Σαββατόβραδο.
Ευχαριστώ πολύ.
Τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια, τουλάχιστον τη δική μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρα λοιπόν από τις εισπράξεις και την απήχηση που είχαν οι ταινίες στο τότε κοινό, προσωπικά θα είχα διαφορετική κατάταξη.
Θεωρώ κορυφαία όλων, και για τις εκπληκτικές ερμηνείες και για το θέμα που πραγματεύεται «Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο» και αμέσως μετά τον «Πυρετό στην Άσφαλτο» με τον ανεπανάληπτο Γιώργο Φούντα.
Πολλοί καλοί και ο Παπαμιχαήλ και η Βουγιουκλάκη, αλλά θεωρώ ότι στην δεκαετία που αναφερόμαστε έπαιζε καταλυτικό ρόλο και ο μεταξύ τους γάμος και ακόμη περισσότερο οι δημόσιες σχέσεις (εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες τα πρωτοσέλιδα της εποχής)
ΥΓ: Για τον ρόλο του Κοκού δεν θα πω τίποτα για να μη γίνω κακός!
Καλησπέρα σου Πέτρο μου και καλή σου βδομάδα.
ΔιαγραφήΔεν θα διαφωνήσω με τις προτιμήσεις σου, με καλύπτεις απόλυτα. "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο" ήταν ένα μεγάλο πολιτικο-κοινωνικό δράμα εξαίρετο. Όσο για τον Γιώργο Φούντα, λατρεμένος ερμηνευτής, ότι έδινε το έβγαζε από την ψυχή του.
Όσον αφορά το αγαπημένο δίδυμο Αλίκης-Δημήτρη, δημιούργημα περισσότερο του κοσμοπολίτικου ενδιαφέροντος εκείνης της εποχής με σωρεία δημοσίων σχέσεων καθώς λες. Όσο για τον ...Κοκό χαχαχαχαχα η αλήθεια γνωστή σε πολύ κόσμο.
Ευχαριστώ φίλε και καλό σου βράδυ.
Γιάννη εξαιρετικό αφιέρωμα και πάλι, αρκετές από τις ταινίες αυτές δεν τις έχω δει ποτέ.. Θα συμφωνήσω με το παραπάνω σχόλιο για Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ, με εξέπληξε για να είμαι ειλικρινής η επιλογή σου! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπί την ευκαιρία συγχαρητήρια για την διάκριση της ιστορίας σου! Αν σου δείξω το χαρτάκι που έγραφα ποιες ξεχώρισα ήταν μέσα και έμεινε στο τσακ απ'έξω! Θα ήθελα βέβαια στο τέλος άλλη εκδοχή ως αμετανόητη positive thinking.. :)
Καλώς την Κατερίνα μας...! ναι, αυτή την άποψη έχω για την Αλίκη περισσότερο, παρά για τον Παπαμιχαήλ που τον θεωρώ τεράστιο ηθοποιό, που η συνεργασία του με τη Γυναίκα που λάτρεψε τον πήγε πολύ πίσω ερμηνευτικά.
ΔιαγραφήΥπάρχουν δραματικές ταινίες που αξίζουν την προσοχή μας και είναι μικρά αριστουργήματα να τις δεις.
Όσον αφορά την ιστορία του Παιχνιδιού με τις λέξεις, θα τα πούμε και σε συγκεκριμένη ανάρτηση, μην έχεις άγχος κορίτσι μου. Σε ευχαριστώ ειλικρινά που κάτι είχε να πει στον κόσμο σου και ...ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ και σκέφτεσαι θετικά, πάντα να σε καμαρώνω έτσι.
Καλή Κυριακή εύχομαι.
Καλημέρα Γιάννη. Μα τι υπέροχο αφιέρωμα και πόσο όμορφη αναδρομή. Μου άρεσε τόσο πολύ. Κι εγώ προτιμώ στις ελληνίδες ηθοποιούς τη Ζωή Λάσκαρη και την μοναδική Τζένη Καρέζη. Όσο για τις ταινίες και για μένα Το χωμά βάφτηκε κόκκινο, είναι κορυφαίο. Θα έρχομαι κι Ε δλω Γιάννη, μου αρέσει πάρα πολύ η σελίδα σου. Συγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σου Σταυρούλα μου. Καλοδεχούμενη κορίτσι μου με ιδιαίτερη Τιμή...! σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Κάθε παρατήρησή σου δεκτή να το ξέρεις ανεπηρέαστη. Το "ΧΩΜΑ ΒΑΦΤΗΚΕ ΚΟΚΚΙΝΟ" είναι ιστορική μεγάλη ταινία μας διεθνούς προοπτικής. Προσωπικά λατρεύω το "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ", το "ΛΕΩΦΟΡΟΣ του ΜΙΣΟΥΣ" και "ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ".
ΔιαγραφήΑκόμα και η "ΛΟΛΑ" είναι η λατρεμένη μου ταινία με τη μεγάλη Τζένη Καρέζη.
Σε ευχαριστώ κοπέλα μου μια ακόμα φορά. Καλό Σ/Κ να έχεις.